@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Wednesday 14 January 2015

အမွတ္စဥ္(၃၂) {အနိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၀-ပါး၊ အာကာသဓာတ္၊ ပရိေစၦဒ႐ုပ္၊ ၀ိညတ္႐ုပ္ ၂-ပါး၊ ၀ိကာရ႐ုပ္၊ လကၡဏ႐ုပ္ ၄-ပါး၊ ကမၼဇဧကန္႐ုပ္}

အနိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၀-ပါး

အခုေျပာမယ့္ ႐ုပ္ ၁၀-ခုက မိမိတို႔ရဲ႕ ပင္ကိုယ္သေဘာရွိတဲ့ သဘာ၀႐ုပ္ မဟုတ္ဘူး၊ အသဘာ၀႐ုပ္၊ ႐ုပ္အစစ္ကေန ဆင့္ပြား ထားတဲ့ ႐ုပ္ေတြသာျဖစ္တယ္။ ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ ႐ႈျမင္သံုးသပ္လို႔ မရတဲ့ ႐ုပ္ေတြပါပဲ၊ ဒီ႐ုပ္ေတြကို အနိပၹႏၷ႐ုပ္ လို႔လည္း ေခၚၾကတယ္၊ အဲဒီ႐ုပ္ေတြကို ဆက္ၿပီး ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္။

အာကာသဓာတ္

ကလာပ္စည္းေတြ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု အၾကားမွာ အပိုင္းအျခားရွိတယ္ေနာ္၊ ပဲေစ့ကေလးေတြ ဖန္ဘူးထဲမွာ ထည့္ထားလိုက္တယ္၊ တစ္ေစ့နဲ႔ တစ္ေစ့ ဘယ္လိုပဲ ထိေနေန၊ အဲဒီအေစ့ ႏွစ္ခုဟာ ပူးကပ္ၿပီး တစ္ခုတည္း ျဖစ္မသြားတာကို ေထာက္လို႔ရွိရင္ သူတို႔ ႏွစ္ခုၾကားမွာ လူ႔မ်က္စိနဲ႔ မျမင္ႏိုင္တဲ့ space ေလးေတြ၊ အၾကားေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာ မသိသာဘူးလား၊ လူေတြ ၀တ္ေနတဲ့ အ၀တ္ကိုလည္း ၾကည့္ေလ၊ ခ်ည္္ေခ်ာင္းေလးေတြက သူ႔ဟာနဲ႔သူ တစ္ကန္႔စီ တစ္ကန္႔စီ ေနတာ၊ အဲဒီလို တစ္ကန္႔စီ ေနႏိုင္တာကိုက ခ်ည္ေၾကာင္းေလးေတြ ၾကားထဲမွာ အၾကားေလးေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ ေျပာတာ၊ အဲဒါကို ‘အာကာသဓာတ္’ လို႔ ေခၚတယ္ေနာ္။

ပရိေစၦဒ႐ုပ္

ေဟာဒီ ႐ုပ္ကလာပ္ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကား group တစ္ခုနဲ႔ group တစ္ခု ၾကားေပါ့ေလ၊ ႐ုပ္အစုကေလးေတြ အစုကေလးေတြ ကမၼဇ႐ုပ္ ဆိုရင္ (၁၀)ခု အစုေနာ္၊ စိတၱဇ႐ုပ္ ဆိုရင္ အေျခခံ (၈)ခုအစု၊ ဥတုဇ႐ုပ္ဆိုရင္လည္း အေျခခံ(၈)ခု အစု၊ အာဟာရဇ႐ုပ္ဆိုလု႔ိရွိရင္ အေျခခံ (၈)ခုအစု၊ ကမၼဇ႐ုပ္မွာ အေျခခံ (၉)ခုအစုနဲ႔ (၁၀)ခု အစုတဲ့၊ အဲဒီ ႐ုပ္တစ္စုနဲ႔ တစ္စုၾကားထဲမွာ ဒီၾကားေလးေတြ ရွိတယ္၊ ဒီၾကားခံေလးေတြကို အာကာသဓာတ္လို႔ ေခၚတယ္တဲ့၊ အဲဒီ အာကာသဓာတ္ကို ‘ပရိေစၦဒ႐ုပ္’ လု႔ိ ေခၚတယ္တဲ့၊ ‘ပိုင္းျခားတဲ့႐ုပ္’၊ အဲဒါက တစ္ခု။

၀ိညတ္႐ုပ္ ၂-ပါး

ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူေတြမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ဆက္သြယ္တဲ့အခါ က်န္တဲ့လူ တစ္ေယာက္ကို သိႏိုင္ေအာင္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြ activity အမူအရာေတြ မရွိဘူးလား၊ လူတစ္ေယာက္ကို လာေစခ်င္ရင္ လက္ျပတာတို႔၊ sign language လက္ညွိဳးေလး ေထာင္ၿပီး ပါးစပ္ပိတ္ျပရင္ စကားမေျပာဘို႔
တိုးတိုးလို႔ ေျပာတာတို႔၊ အဲဒီလို sign language ေတြကို ‘ကာယ၀ိညတ္’ လို႔ ေခၚတာေနာ္၊ အဲဒါလည္း ႐ုပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အတြက္႐ုပ္လို႔ သတ္မွတ္တာ၊ တကယ္ေတာ့ ႐ုပ္သီးသန္႔မဟုတ္ဘူး။

ခုနက(၁၈)ခုကိုပဲ စြဲၿပီး ကာယ၀ိညတ္ကို ႐ုပ္တစ္ခုလို႔ ေခၚလိုက္တာ၊ ကလာပ္စည္းတစ္ခု တစ္ခုၾကားက ၾကားခံေလးကို ႐ုပ္တစ္ခုလို႔ ေခၚသလို ႐ုပ္ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈ အမုအရာကိုလည္း ႐ုပ္လို႔ ေခၚလိုက္တာ၊ လူရဲ႕ပံုပန္းသဏၭာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္ျပတာေတြ မွန္သမွ် sign language ေတြ မွန္သမွ် ဒါ ကာယ၀ိညတ္၊ တစ္ဖက္သားကို သူ႔ရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵကို သိေစတဲ့႐ုပ္တဲ့၊ ၀ိညတၱိ-သိေစတာ၊ တစ္ဖက္သားကို ကိုယ့္ရဲ႕ဆႏၵကို ေဖာက္ထုတ္တာ၊ ဒါက ကာယ၀ိညတ္။

ေနာက္တစ္ခုက ပါးစပ္က အသံထြက္ၿပီး ေျပာတာက်ေတာ့ ‘၀စီ၀ိညတ္’ တဲ့၊ သဒၵ႐ုပ္နဲ႔ အၿမဲ တြဲေနရတယ္၊ အသံမပါရင္ ဘယ္လိုလုပ္ သိမလဲေနာ္၊ အသံမထြက္တဲ့ သူဆိုရင္ ပါးစပ္ေလးပဲ လႈပ္တယ္၊ ဟိုတစ္ေယာက္က နားမလည္းဘူးေနာ္၊ ဘာေျပာတုန္းလို႔ ေမးရတယ္ေလ၊ အသံေလးနဲ႔ တြဲလိုက္မွ ၀စီ၀ိညတ္႐ုပ္က ထင္ရွားရွိတယ္တဲ့။

အဲဒီ ၀စီ၀ိညတ္ဆိုတဲ့ စကားေျပာသံကိုလည္း စကားေျပာတဲ့ ႐ုပ္ကိုလည္းပဲ ႐ုပ္လို႔ ဒီလို သတ္မွတ္လိုက္တယ္၊ အမွန္က အသံရဲ႕ အမူအရာနဲ႔ လူေတြ သိတဲ့ စကားလံုးကို ေဖာ္ထုတ္ေပးတာကို ေျပာတာပဲ၊ တကယ္က ႐ုပ္သီးသန္႔ မဟုတ္ဘူး၊ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေနတဲ့အရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၀စီ၀ိညတ္ကိုလည္း ႐ုပ္လို႔ သတ္မွတ္လိုက္တယ္၊ ဘယ္ႏွစ္ခု ရွိၿပီလဲ၊ ပရိေစၦဒ႐ုပ္ရယ္, ၀ိညတ္႐ုပ္ ၂-ခုရယ္ ၃-ခု ရွိၿပီေနာ္။

၀ိကာရ႐ုပ္

တစ္ခါတစ္ရံ ရာသီဥတုေလးက ေကာင္း၊ စားစရာ ေသာက္စရာေလးက ေကာင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ ခႏၶာကုိယ္က ေပါ့ပါးမေနဘူးလား၊ အဲဒါကို ‘လဟုတာ႐ုပ္’ လုိ႔ သတ္မွတ္တယ္၊ တစ္ခါတစ္ရံ လူရဲ႕ခႏၶာကိုယ္က tension ေတြ မရွိဘူးလား၊ အေၾကာအျခင္ေတြ ေပ်ာ့ၿပီး ေနလို႔ ထိုင္လို႔ ေကာင္းတယ္၊ ‘မုဒုတာ႐ုပ္’၊ တစ္ခါတစ္ခါ လုပ္လို႔ကိုင္လို႔ ေမာပန္းခံႏိုင္တယ္ ‘ကမၼညတာ႐ုပ္’။

တစ္ခါတစ္ခါက်ေတာ့ အေမာမခံႏိုင္ဘူး၊ လမ္းေလးေလွ်ာက္တာနဲ႔ ေမာေနတယ္၊ ႐ုပ္ဆိုတာ ရာသီဥတုတို႔၊ စိ္တ္အေျခအေနတို႔၊ တစ္ခါတစ္ခါ ရာသီဥတုေတာ့ ေကာင္းတယ္၊ အာဟာရေတြလည္း ေကာင္းတယ္၊ စိတ္ညစ္ေနတဲ့ အခါေတြမွာ စိတ္အေျခအေနအရ ခႏၶာကိုယ္ ေလးလံသြားတာ ရွိတယိ၊ စိတ္အေျခအေနအရ ခႏၶာကိုယ္ ေပါ့ပါးတာလည္း ရွိတယ္၊ အဲဒါေတြကိုလည္းပဲ ႐ုပ္ရဲ႕အေျခအေနေတြ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႐ုပ္ရဲ႕ေျပာင္းလြဲေနတဲ့ သဘာ၀ေတြ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔ကိုလည္း ႐ုပ္လု႔ိ သတ္မွတ္လုိက္တယ္၊

႐ုပ္လို႔ပဲ ေခၚလိုက္တယ္၊ ဒီလဟုတာ႐ုပ္ အစရွိတဲ့ ႐ုပ္၃-ခုကို ‘လဟုတာဒိ႐ုပ္’ လု႔ိ ေခၚၾကတယ္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္လည္း နိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၈-ခုရဲ႕ အမူအရာထူးျဖစ္လို႔ ၀ိကာရ႐ုပ္လို႔လည္း ေခၚရတယ္။
တကယ္ကေတာ့ ၀ိကာရ႐ုပ္ဆိုတာ သီးျခားရွိသလား ဆိုေတာ့ မရွိဘူး၊ နိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၈-ခုရဲ႕ ေပါ့ပါးသြားတာ၊ နိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၈-ခုရဲ႕ ႏူးည့ံသြားတာ၊ နိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၈-ခုရဲ႕ လုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိသြားတာကို ေျပာတာတဲ့၊ အဲဒီ ပရိေစၦဒ႐ုပ္၊ ၀ိကာရ႐ုပ္ ၃-ပါး နဲ႔ ၀ိညတ္ ၂-ပါး၊ ထည့္လိုက္ေတာ့ ဘယ္ႏွစ္ခု ျဖစ္သြားတုန္း (၆)ခု ျဖစ္သြားၿပီ။

လကၡဏာ႐ုပ္ ၄-ပါး

ဒီထဲမွာ ဒီ႐ုပ္ေတြရဲ အမွတ္လကၡဏာ(၄)မ်ိဳး ထပ္ထည့္လိုက္တယ္၊ ဘာတံုးဆိုရင္ ႐ုပ္ေတြဟာ စတင္လာတဲ့အခ်ိန္ရွိတယ္၊ ‘ဥပစယ’ တဲ့၊ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့အခ်ိန္ရွိတယ္ ‘သႏၲတိ’ တဲ့၊ အိုမင္းရင့္ေရာ္တဲ့ အခ်ိန္ပိုင္း, ရင့္လာတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္းရွိတယ္ ‘ဇရတာ’ တဲ့၊ ပ်က္သြားတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္းလည္း ရွိတယ္ ‘အနိစၥတာ’ တဲ့၊ စိတ္က်ေတာ့ ဥပါဒ္၊ ဌီ၊ ဘင္ သံုးမ်ိဳးထဲပဲ၊ ႐ုပ္က်ေတာ့ ျဖစ္တာ နည္းနည္းေလး အခ်ိန္ယူမို႔ စၿပီးျဖစ္တာကို “ဥပစယ”၊ ဆက္လက္ၿပီး ျဖစ္တာကို “သႏၲတိ” တဲ့၊ ရင့္ေရာ္သြားတာကို “ဇရာတာ”၊ ပ်က္စီးသြားတာကို “အနိစၥတာ”၊ အဲဒါက ႐ုပ္ရဲ႕ အမွတ္လကၡဏာ (၄)မိ်ဳးပဲ။

ဒါက တကယ္ေတာ့ ႐ုပ္မဟုတ္ဘူး၊ ႐ုပ္ရဲ႕ အေျခအေနကို ေဖာ္ျပတာ ႐ုပ္ရဲ႕လကၡဏာေတြကို ေျပာတာ၊ အဲဒီ ႐ုပ္ရဲ႕လကၡဏာကုိလည္း ႐ုပ္နဲ႔ တြဲေနလု႔ိ ႐ုပ္ထဲ ထည့္လိုက္တယ္ေပါ့။ ေရယူခဲ့စမ္းပါ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေရခ်ည္းယူလုိ႔ ရမလား၊ ခြက္ပါ ယူသြားရတယ္၊ ဟိုလူ ေခၚခဲ့စမ္းဆိုရင္ အက်ၤ ီပုဆိုးေတြ မပါဘူးလား၊ ပါတယ္ေလ၊ ေခၚတာက လူေခၚတာ အက်ၤ ီေတြ, လံုခ်ည္ေတြ ေခၚတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။

ခုနက ၆-ခုနဲ႔ ဒီ႐ုပ္ ၄-ခု ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ၁၀-ခု ျဖစ္သြားၿပီ၊ ဒီ ၁၀-ခုက ႐ုပ္လို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ သူတို႔လည္း ပါလာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔ကို ႐ုပ္လို႔ သတ္မွတ္တယ္၊ ႐ုပ္ေပါင္း(၂၈)ခု ျဖစ္သြားၿပီးေနာ္။

ကမၼဇဧကန္႐ုပ္

ဒီ (၂၈)ခုထဲမွာ ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္တဲ့႐ုပ္က (၉)ခုရွိတယ္၊ ကံသက္သက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့႐ုပ္ေတြက ဘယ္႐ုပ္ေတြလဲလို႔ ေမးရင္ ခုနက ေျပာခဲ့တဲ့ ပသာဒ႐ုပ္ ၅-ခုဆိုတာ ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္တဲ့႐ုပ္ပဲ၊ ဥတုေၾကာင့္ ပသာဒ႐ုပ္ မရႏိုင္ဘူး၊ အာဟာရ႐ုပ္ေၾကာင့္ ပသာဒ႐ုပ္ မရႏိုင္ဘူး၊ စိတ္ေၾကာင့္ ပသာဒ႐ုပ္ မရႏိုင္ဘူး၊ ရႏိုင္လို႔ရွိရင္ အေကာင္းေလးေတြ စားေနမယ္၊ ရာသီဥတုေကာင္းမယ္ဆိုရင္ ပသာဒ႐ုပ္ေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ထပ္ေပၚေနမွာေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီေတာ့ ပသာဒ႐ုပ္ ၅-ခုဆိုတာ ကံသက္သက္ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ပ်က္စီးသြားရင္ အစားထိုးလု႔ိ မရဘူးေနာ္။

မ်က္စိ ကုလို႔ရတယ္ဆိုတာ သဘာ၀ မပ်က္စီးေသးလို႔သာ ကုလို႔ရတာ၊ အကယ္၍ (artificial) မ်က္လံုးကို လူေတြလုပ္လို႔ ရလာၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါ ကံေၾကာင့္ခ်ည္း မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာႏိုင္တယ္ေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္ ကံသက္သက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ပဲ အဘိဓမၼာက်န္းဂန္ေတြမွာ ဆိုတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ကမၼဇ႐ုပ္ကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္မႈေပးတဲ့ ‘ဇီ၀ိတ႐ုပ္’ ဟာလည္း
ကံေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္တယ္၊ ဒီျပင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မျဖစ္ဘူး၊ ပသာဒ႐ုပ္(၅)ခုရယ္ ဇီ၀ိတ႐ုပ္ (၁)ခုရယ္၊ ဣတိၳဘာ၀၊ ပုမာၻ၀၊ စိတ္ရဲ႕တည္ရာ ဟဒယ႐ုပ္၊ အဲဒီ႐ုပ္ေတြက ကံသက္သက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္တဲ့၊ တျခား အေၾကာင္းေၾကာင့္ မျဖစ္ဘူးတဲ့၊ ေပါင္းလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ႐ုပ္(၉)ခုေနာ္၊ ဒီ ႐ုပ္(၉)ခုကို ကံေၾကာင့္သာျဖစ္လို႔ “ဧကန္ ကမၼဇ႐ုပ္” လို႔ ေျပာတာ။

အသံ သဒၵ႐ုပ္ကေတာ့ စိတ္နဲ႔ဥတု ႏွစ္မ်ိဳးေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္၊ ေပါ့ပါးတာတို႔ ႏူးညံ့တာတို႔ ဒီအလုပ္အကိုင္ လုပ္လို႔ရတာလို႔ ဆိုတဲ့ ဒါေတြက စိတ္ေၾကာင့္လည္းျဖစ္တယ္၊ ဥတုေၾကာင့္လည္း ျဖစ္တယ္၊ အာဟာရေၾကာင့္လည္း ျဖစ္တယ္၊ ကာယ၀ိညတ္က sign language ဆိုေတာ့ စိတ္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္တယ္၊ ၀စီ၀ိညတ္ကလည္း စိတ္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္တယ္ေနာ္၊ ဥတုသက္သက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့႐ုပ္နဲ႔ အဟာရသက္သက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့႐ုပ္ရယ္လို႔ မရွိဘူး။

ဒါေၾကာင့္ -
- စိတ္သက္သက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့႐ုပ္က ကာယ၀ိညတ္နဲ႔ ၀စီညတ္၊
- စိ္တ္ဥတုေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့႐ုပ္က သဒၵ(အသံ႐ုပ္)
- စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ အေၾကာင္း(၃)မ်ိဳးေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္က လဟုတာ၊ မုဒုတာ၊ ကမၼညတာ(၃)ခု၊
- အေၾကာင္း (၄)မ်ိဳးလံုးေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့႐ုပ္က်ေတာ့ အ၀ိနိေဗၻာဂ႐ုပ္ ၈-ခုနဲ႔ ပရိေစၦဒ႐ုပ္ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ ၉-ခု၊
- ကံသက္သက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့႐ုပ္ကေတာ့ ပသာဒ႐ုပ္ (၅)ခု၊ ဣတိၳဘာ၀၊ ပုမၻာ၀၊ ဟဒယ၊ ဇိ၀ိတ အဲဒီ (၉)ခု၊ ဒီလိုမွတ္ရမယ္၊ ႐ုပ္တရားေတြ ဒီလိုျဖစ္လာၾကတာ၊ ဒါက ႐ုပ္ျဖစ္ေၾကာင္းပဲ၊ ႐ုပ္တရားေတြဟာ ဒီလို ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာ။

*ဆက္ရန္* {႐ုပ္တရား စျဖစ္ခ်ိန္ (ပဋိသေႏၶ)၊ ပဋိသေႏၶ ၄-မ်ိဳး၊ ကာလေရၾကည္} အား ဆက္လက္ေရးသား ပူေဇာ္ပါမည္။

*ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္*အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ (Ph.D)
အဘိဓမၼာ ျမတ္ေဒသနာ (ပထမတြဲ) (စာ ၁၂၉-၁၃၆) မွ ေကာက္ႏႈတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။

No comments:

ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated