@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Tuesday 22 July 2014

၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ မိတ္ဆက္



ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ နိကာယ္ငါးရပ္ ေဒသနာေတာ္တို႔အား အက်ဥ္း႐ံုးလုိက္ပါက “သီလ, သမာဓိ, ပညာ” ဟူေသာ က်င့္စဥ္သံုးပါး ရသည္။ ထိုေဒသနာေတာ္တို႔၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္သည္ကား နိဗၺာန္ျဖစ္သည္။ ၀ိသုဒၶိမဂ္ ေခၚ ၀ိသုဒၶိမဂၢအ႒ကထာသည္ နိကာယ္ငါးရပ္ႏွင့္ အဖြင့္ အ႒ကထာက်မ္းမ်ား၏ အႏွစ္သာရကို စနစ္တက် အက်ဥ္းၿခံဳးကာ ေထရ၀ါဒနည္းအတိုင္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုျပထားသည့္ စင္ၾကယ္ျခင္းတည္းဟူေသာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္က်မ္း (၀ိသုဒၶိ - စင္ၾကယ္ျခင္း + မဂၢ = လမ္း) ျဖစ္၏။ က်မ္းျပဳသူမွာ နိကာယ္ငါးရပ္၏ အဖြင့္အ႒ကထာ က်မ္းေပါင္းမ်ားစြာကို ျပဳစုခဲ့၍ ဗုဒၶမတညဳ (ျမတ္စြာဘုရား၏ အလိုေတာ္ကို သိသူ) ဟု တင္စား ေခၚဆိုခံရသူ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသမေထရ္ ျဖစ္သည္။ သီဟုိဠ္ႏိုင္ငံ အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕ မဟာ၀ိဟာရ ေက်ာင္းတိုက္မွ သံဃပါလမေထရ္၏ တိုက္တြန္း ပန္ၾကားခ်က္အရ သာသနာကၠရာဇ္ ၉၇၀ ခုႏွစ္၀န္းက်င္တြင္ ေရးသားျပဳစုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
က်မ္းျပဳစုပံု
သီေလ ပတိ႒ာယ နေရာ သပေညာ, စိတၱံ ပညၪၥ ဘာ၀ယံ။
အာတာပီ နိပေကာ ဘိကၡဳ, ေသာ ဣမံ ၀ိဇဋေယ ဇဋႏၲိ။

မရဏာႏုႆတိ ဟူသည္


လြန္ခဲ့တဲ့ (၆)ႏွစ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္ဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေဆးရံုႀကီးတစ္ခုေပၚမွာ ေသမင္းနဲ႕ စစ္ခင္းခဲ့ရဘူးပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ကတည္းက စၿပီး ဘ၀နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေတြးအေခၚ ေတြဟာ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္က ကိုယ္လံုး၀ မစဥ္းစားခဲ့ဘူးတဲ့ တရားတစ္ခုကို နားလည္ လာခဲ့ပါတယ္။
အဲဒါကေတာ့ “ေသျခင္းတရား” ပါဘဲ။
တကယ္ေတာ့ လူေတြနဲ႕ အနီးကပ္ဆံုးအရာဟာ “ေသျခင္းတရား” ပါ။ အခ်ိန္မေရြးက်ေရာက္လာႏိုင္ပါတယ္။ လူရဲ႕ ေနာက္က အရိပ္လို လိုက္ေနတာပါ။
မိတ္ေဆြ ?
“ေသျခင္းတရား” ဟာ တစ္ေန႕မွာ လူတိုင္းမလြဲမေသြ ေတြ႕ႀကံဳရမယ့္ အလြန္ႀကီးမားလွတဲ့ အေရးကိစၥႀကီး ျဖစ္ေပမယ့္ ဒါကို လူေတြေမ႕ေနၾကတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ ေမ႕ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနၾကတယ္ ။ လူဆိုတာ ေသမ်ဳိးဘဲဆိုတာ ဦးေႏွာက္သိသာ၊ သိၾကၿပီး ႏွလံုးသားထဲကေန မသိၾကတာက မ်ားပါတယ္။
“ေသေန႕”

အာဋာနာဋိယသုတ္ပရိတ္ေတာ္၏ ေနာက္ခံသမိုင္း



အရွင္အာစာရာလကၤာရ (စစ္ကိုင္းေရႊဟသၤာ)
တစ္ခါတုန္းက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ႀကီးဟာ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕နားက ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာ္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူေနခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခိုက္မွာ သာသနာ ေတာ္ေစာင့္နတ္မင္းႀကီး ၄ ပါးတို႔ဟာ ကုေဝရ နတ္မင္းႀကီး ေနတဲ့ အာဋာနာဋ နတ္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ စည္းေဝးၾကၿပီး ဝိပႆီ အစရွိတဲ့ ေရွးဘုရားရွင္ ၇ ဆူတို႔ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို အာ႐ုံျပဳ ရွိခိုးၾကၿပီးေတာ့ ဒီ အာဋာနာဋိယ ပရိတ္ေတာ္ကို စီကံုးဖြဲ႕ဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီလို ဖြဲ႕ဆိုၾကၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားထံေမွာက္ ညသန္းေခါင္အခ်ိန္မွာ ေရာက္လာၾကၿပီးေတာ့ ကုေဝရ နတ္မင္းႀကီးလို႔ ေခၚရတဲ့ ေဝႆဝဏ္ နတ္မင္းႀကီးက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ဒီလို ေလွ်ာက္တင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
” ျမတ္စြာဘုရား …
ေဟာဒီ ကမၻာေလာကမွာ သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ ၫုိတဲ့ နတ္ဘီလူးေတြရွိသလို မၾကည္ၫုိတဲ့ နတ္ဘီလူး ေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္ဘုရား၊ အဲဒီအထဲမွာေတာင္မွ သာသနာေတာ္ကို မၾကည္ၫုိတဲ့ နတ္ဘီလူးေတြကေတာင္ ပိုၿပီး မ်ားၾကပါေသးတယ္ဘုရား၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက သတ္၊ ခိုး၊ ကာမ၊ လိမ္၊ ေသရည္ ဆိုတဲ့ ဒုစ႐ုိက္တရားေတြကေနေရွာင္ဖို႔ ေဟာၾကားေတာ္ မူၿပီး သူတို႔က မေရွာင္ခ်င္ၾကလို႔ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား”
” ျမတ္စြာဘုရား …

ဓဇဂၢသုတ္ပရိတ္ေတာ္၏ ေနာက္ခံသမိုင္း



အရွင္အာစာရာလကၤာရ (စစ္ကိုင္းေရႊဟသ္ာ)
အခါတစ္ပါးမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္ ေတြကုိ တရားတစ္ပုဒ္ ေဟာျပေတာ္မူခဲ့ဖူးပါတယ္။
” ခ်စ္သားတို႔ …
ဟိုး ေရွးေရွးတုန္းက တာဝတႎသာ နတ္ျပည္က နတ္သားေတြနဲ႔ အသူရာနတ္သားေတြ စစ္ပြဲႀကီးေတြ မၾကာခဏ ျဖစ္ခဲ့ၾကဖူးတယ္။ အဲဒီေတာ့ သိၾကားမင္းက နတ္ေတြကို ”ေမာင္မင္းတို႔ … တိုက္ပြဲမွာ ေၾကာက္ ရြံ႕လာၾက ၾကက္သီးေမြးညႇဥ္းထလာၾကရင္ ငါ့ရဲ႕အလံ ထိပ္ဖ်ား ပဇာပတိ ဝ႐ုဏ ဤသာန နတ္မင္းႀကီးေတြရဲ႕ အလံထိပ္ဖ်ားကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ၾက အဲဒီအလံဖ်ား ေတြကို ျမင္ရရင္ ေၾကာက္ရြံ႕တာေတြ မွန္သမွ် ေပ်ာက္သြား ၾကပါလိမ့္မယ္” လို႔ အားေပးစကား ေျပာၾကားခဲ့ဖူးတယ္”
” ဒီလိုပါပဲ ခ်စ္သားတို႔ …
သင္တုိ႔တစ္ေတြဟာလည္း လူသူေဝးရာ ေတာ ေဟမဝါေတြမွာ ေရာက္ေနၾကလို႔ သိပ္ၿပီးေၾကာက္ရြံ႕တာေတြ ျဖစ္လာခဲ့ၾကရင္ ဘုရားဂုဏ္ တရားဂုဏ္ သံဃာ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ေအာက္ေမ့ဆင္ျခင္ပြားမ်ား ႐ႈမွတ္ၾက၊ အဲဒီလို ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားရင္ ေၾကာက္ရြံ႕တာေတြ မွန္သမွ် အားလံုး ေပ်ာက္သြားၾကပါလိမ့္မယ္” လို႔ ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ပါဠိစာလုံး ဆင့္ဖတ္နည္း ရွင္းတမ္း


၁ ။ ႏွစ္လုံးဆင့္မွာ ၊ အထက္သာ ၊ သတ္ပါ ျမဲ ဧကန္ ။
၂ ။ သေဝလည္းထိုး ၊ တ - သတ္မ်ိဳး ၊ ဖတ္႐ိုး စ - သတ္သံ ။
၃ ။ သေဝ လည္းထိုး ၊ န - သတ္မ်ိဳး ၊ ဖတ္႐ိုး င - သတ္သံ ။
၄ ။ သေဝ ေရးခ် ၊ သတ္ျမင္ က ၊ မွတ္ၾက ဝ - ဆြဲသံ ။
၅ ။ ဟထိုး ဝဆြဲ ၊ ရရစ္ ယပင္း ၊ ေတြ႕လ်င္းက ၊ ႏွစ္ဝတာဝန္ ၊ ေက်ပြန္ ေစရန္ ၊ အသံ အသတ္ ယူျမဲမွတ္ ။
၁ ။ အဓိပၸါယ္မွာ
အကၡရာ ၂ လုံးဆင့္ ေတြ႕လွ်င္ အေပၚတြင္ ရွိေသာ အထက္အကၡရာ ကို အသတ္တင္၍ ဖတ္ ။ အသံေသ ျပီ ၊ ေရွ႕ အကၡရာ ႏွင့္ တြဲ၍ ဖတ္ရမည္ ။
ဥပမာ - သမႏၲာ = သ မန္ တာ
၂ ။ အဓိပၸါယ္မွာ
သေဝထိုး ႏွင့္တြဲေသာ တ - သတ္ ကို စ - သတ္ သံထြက္၍ဖတ္ရမည္ ။
ဥပမာ - ေမတၱာ = ေမတ္ တာ = မစ္ တာ
၃ ။ အဓိပၸါယ္မွာ
သေဝထိုး ႏွင့္ တြဲ ေသာ န - သတ္ ကို င - သတ္အသံထြက္၍ ဖတ္ရမည္ ။
ဥပမာ - ပူေရႏၲံ = ပူ ေရ န္ တံ = ပူ ရင္ တံ
၄ ။ အဓိပၸါယ္မွာ
သေဝထိုး ေရးခ် ကို ဝ - ဆြဲ သံထြက္၍ ဖတ္ရ မည္ ။
ဥပမာ - ေဟာႏၲဳ = ေဟာ န္ တု = ဟြန္ တု
၅ ။ အဓိပၸါယ္မွာ
ဟထိုး ဝဆြဲ ရရစ္ ယပင့္ အကၡရာ စာလုံးမ်ားႏွင့္ တြဲ ေသာ အကၡရာ သည္ အသတ္တာဝန္ ကို လည္း ယူရသည္ ။
မိမိမူလ အသံလည္းထြက္ရသည္ ။

စကၠန္႔တိုင္း ျဖည့္က်င့္ေနရမည့္ ပါရမီ


“နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ”

ပါရမီဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။ ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက တရားေတာ္မွ ဆရာေတာ္ ေဟာၾကားသည့္အတိုင္း ပါရမီအဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ဆိုျပရပါလွ်င္- `ပါရမီဆိုတာ ျမင့္ျမတ္သူေတြရဲ႕ အလုပ္၊ တစ္နည္း ျမင့္ျမတ္သူျဖစ္ေၾကာင္းအလုပ္၊ ျမင့္ျမတ္သူ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့အလုပ္၊ ျမင့္ျမတ္ သူအျဖစ္ ပုိ႔ေဆာင္ဖန္တီးႏိုင္တဲ့အလုပ္၊ ေနာက္ထပ္တဖန္ `ပါရ´ဆိုတာ သံသရာ တစ္ဖက္ ကမ္း နိဗၺာန္၊ `မီ´ ဆိုတာ ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့တရား၊ ထို႔ေၾကာင့္ `ပါရမီ´ဆိုတာ `သံသရာ တစ္ဖက္ကမ္း နိဗၺာန္ကို ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့တရား´ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။


ျမင့္ျမတ္သူေတြကေတာ့ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ အဂၢသာ၀က၊ မဟာသာ၀က၊ ပကတိသာ၀က၊ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။ လိုခ်င္တပ္မက္စြဲလန္းျခင္းဟူေသာ တဏွာမရွိေတာ့ျခင္း၊ ေသျခင္းတည္းဟူေသာ အဆင္းရဲဆံုးဒုကၡမွ ရုန္းထြက္ႏိုင္သည့္ ၀ိဇၨာဉာဏ္ကို ပိုင္ဆိုင္သြား ျခင္းေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္သူစင္စစ္ ျဖစ္သြားေတာ့၏။ ထိုသို႔ ျမင့္ျမတ္သူေတြက သတၱ၀ါတို႔ ဆင္းရဲေၾကာင္းကုိ မေတြးေတာ မႀကံစည္ေတာ့ျခင္း၊ ခ်မ္းသာပြါးေၾကာင္းကိုသာ ရည္သန္ေသာစိတ္ျဖင့္ ျပဳမူေျပာဆိုေနထိုင္သြားေတာ့၏။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း တဏွာမရွိေတာ့ ေသာေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္သူတို႔ျပဳလုပ္ေသာ ေကာင္းမႈတရားတို႔သည္ မိမိအတြက္ သံသရာ ေကာင္းက်ိဳး ျဖစ္ေစရန္မဟုတ္ဘဲ သတၱ၀ါအမ်ား ခ်မ္းသာပြါးေၾကာင္းအတြက္သာ ျပဳမူေနထိုင္ ေတာ့သည္ျဖစ္၍ ျမင့္ျမတ္ေသာအလုပ္ဟူ၍ နားလည္မိပါသည္။

ဝိဝ႗နိႆိတ ဆုေတာင္း - မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး


ဣဒံ ေမ ပုညံ အာသဝကၡယာဝဟံ ေဟာတု။

ေမ-အကၽြႏု္ပ္၏၊ ဣဒံ ပုညံ-ဤေကာင္းမႈသည္၊ အာသဝကၡယာဝဟံ-အာသေဝါတရားတို႔၏ ကုန္ရာျဖစ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ႐ြက္ေဆာင္သည္၊ (အာဝဟံ-႐ြက္ေဆာင္သည္၊ ‘ဝဟ’ဆိုတာ ေဆာင္တာ၊ ေဆာင္တယ္ဆိုတာက ဒီကေနၿပီး ဟိုေဆာင္သြားတာလည္း ရွိတယ္၊ ‘အာဝဟ’ဆိုတာက ဟိုက ေဆာင္လာတဲ့ အဓိပၸာယ္)၊ အာသဝကၡယာဝဟံ-အာသေဝါတရားေလးပါးတို႔၏ ကုန္ရာ ကုန္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ႐ြက္ေဆာင္သည္၊ ေဟာတု-ျဖစ္ပါေစသတည္း။

ဒီအဆိုကလည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အင္မတန္ ရွားတယ္။
ဒီက နားေထာင္ၾကည့္ေနတယ္။
ဒီလုိပါပဲ၊ တခ်ိဳ႕ ဆရာႀကီး သမားႀကီးျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ‘အာသဝကၡယံ ဝဟံေဟာတု’လို႔ ‘ဝဟံ-ဝဟေႏၲာ-႐ြက္ေဆာင္သည္’ ဘာညာနဲ႔ အနက္ေဆာင္ေပးလိုက္ေသးတယ္။
ဒါေတြက မဟုတ္တဲ့ ဟာေတြပဲ။
‘အာသဝကၡယာဝဟံ’ အာသဝကၡယ နဲ႔ အာဝဟ ကို သမာသ္ပုဒ္တြဲထားတယ္။

တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ သာသနာျပဳရေအာင္


( တစ္ကစ တစ္ရာ၊ တစ္ေထာင္၊ တစ္ေသာင္းျဖစ္ေအာင္ — ကိုယ္ကစ ျပဳၾကသို႔ ကုသိုလ္ )
စာဖတ္သူ အသင္ …
သင့္ကံဆိုးေနသလား .. ?
ဒါမွ မဟုတ္ သိပ္ကံေကာင္းေနတယ္လို႔ ထင္လား .. ?
ဒါမွ မဟုတ္ ကံေကာင္းတယ္လဲမဟုတ္ ကံဆိုတယ္လဲ မဟုတ္ပါဘူး လို႔ သတ္မွတ္ထားသလား ?…….
ဘယ္လိုျဖစ္ေနေန …
မပင္မပန္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေလး ကုသိုလ္၅မ်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ရင္း … တစ္ဘ၀တာ ကံေကာင္းေသာသူ၊ ေနာက္ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ.. ကံေကာင္းေသာသူ ျဖစ္ႏိုင္ေအာင္
ကံကိုျပင္လိုက္ပါ
ရေ၀ႏြယ္( အင္းမ)
၁။ ”၀သဘ ၏ သာမန္ဘ၀”
သီဟိုဠ္ရာဇ၀င္မွာ ၀သဘမင္း ဆိုတာ ရိွခဲ့ဖူးးပါတယ္။ မင္းမျဖစ္ခင္ သာမန္လူတစ္ေယာက္ ဘ၀တုန္းက ဦးရီးေတာ္ စစ္သူၾကီးဆီမွာ ေနရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေန႔မွာ ဟူးရားပညာရိွေတြက ၀သဘ အမည္ရိွတဲ့သူဟာ မင္းျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ေဟာေျပာလာ ၾကပါတယ္။ ဒီစကားၾကားေတာ့ လက္ရိွမင္းလုပ္ေနတဲ့ ယသဠာလကမင္းက သီဟိုဠ္ကၽြန္းမွာ ၀သဘ အမည္ရတဲ့သူအားလံုးကို သတ္ေစလို႔ မိန႔္ပါေတာ့တယ္။

ပထမအၾကိမ္သဂၤါယနာတင္ျခင္း



(၁)အေၾကာင္းခံ
သုဘဒၵဟုေခၚေသာ ရဟန္းသည္ ဘုရားရွိစဥ္ကတည္းက ဝိနည္း(စည္းကမ္း)အား အၾကိမ္ၾကိမ္
ေဖာက္ျပန္ခဲ့သျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ အၾကိမ္ၾကိမ္သတိေပးမႈကုိ ခံခဲ့ရသျဖင့္ ဘုရားရွင္အား
အညွဳိးထားခဲ့ရာမွ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ႏွင့္ လြတ္လပ္ျပီဆုိျပီး ေၾကြးေၾကာ္ကာ
သာသနာအား ညွဳိးႏြမ္းေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီးတင္ခဲ့သည္။
(၂)သာသနာႏွစ္
ဘုရားပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီး (၃)လ ႏွင့္(၄)ရက္
(၃)ေနရာ
ရာဇျဂဳိဟ္ျပည္ ေဝဘာရေတာင္ သတၱပဏၰိလုိဏ္ဂူ
(၄)ေခါင္းေဆာင္
အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ ဦးေဆာင္ေသာ အရွင္ဥပါလိ(ဝိနည္း)ႏွင့္ ညီေတာ္အာနႏၵာ(သုတၱန္ ႏွင့္ အဘိဓမၼာ)
(၅)သံဃာဦးေရ
ရဟႏၱာေပါင္း(၅၀၀)
(၆)မင္း
အဇာတသတ္မင္း
(၇)ၾကာျမင့္ခ်ိန္- (၇)လ
သုဘဒၵရဟန္းအားအေၾကာင္းျပဳျပီး အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္မွ ဦးေဆာင္ျပီး အရွင္ဥပါလိမွ
ဝိနည္းေတာ္ကုိလည္းေကာင္း ညီေတာ္အာနႏၵာမွ သုတၱန္ႏွင့္ အဘိဓမၼာကုိလည္းေကာင္း
သံဃာအစည္းအေဝးသုိ ့ တင္သြင္းခဲ့သည္။
ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဓမၼသည္ လြန္စြာမ်ားျပားလွသျဖင့္ တရားအစုအဖြဲ ့ အေသးမ်ား
စုဖြဲ ့ျခင္းကုိ ဓမၼကၡႏၶာဖြဲ ့ျခင္းျဖင့္ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း စုစုေပါင္း(၈၄၀၀၀)ရရွိခဲ့သည္။ ၄င္းကုိ ထပ္မံျပီး
သေဘာတရားတူရာအလုိက္ အုပ္စုဖြဲ ့လုိက္ရာ အုပ္စု(၃)စုရရွိျပီး ပိဋကတ္(၃)ပုံဟုေခၚ တြင္သည္။
၄င္းပိဋကတ္(၃)ပုံမွာ ဝိနည္းပိဋကတ္တြင္ ဓမၼကၡႏၶာ(၂၁၀၀၀) ၊သုတၱန္ပိဋကတ္တြင္ဓမၼကၡႏၶာ(၂၁၀၀၀)
အဘိဓမၼာပိဋကတ္တြင္ ဓမၼကၡႏၶာ(၄၂၀၀၀)ထည့္သြင္းကာ သေဘာတူခဲ့ၾကသည္။
အစည္းအေဝး တက္ေရာက္ၾကေသာ ရဟႏ ၱာမ်ားသည္ ဘုရားရွင္အား မီခဲ့ၾကျပီး အနီးကပ္ဆုံး
တရားေတာ္မ်ား နာၾကားသင္ယူခဲ့ရသည့္ ပဋိသမၻိဒါပတၱ တန္ခုိးၾကီးမားျပီး စင္ၾကယ္လွေသာ
ရဟႏ ၱာၾကီးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ပထမအၾကိမ္သဂၤါယနာတင္ျခင္းကုိ ႏႈတ္(ပါးစပ္)ေပၚမွာသာ တင္ခဲ့ၾကၿပီး သံဃာအစည္းအေဝးတြင္
ပိဋကတ္(၃)ပုံစတင္သတ္မွတ္ စီစဥ္ခဲ့ၾကစဥ္ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ား အကုန္လုံး
ျပည့္စုံမႈျဖစ္မျဖစ္ (လုိေနလုိ ့ထပ္ျဖည့္ရန္လည္းေကာင္း ၊ပုိေနလုိ ့ႏုတ္ပယ္ရန္လည္းေကာင္း)ကုိ စီစစ္
ခဲ့ၾကရာ အားလုံးမွ ျပည္စုံျပီျဖစ္ေၾကာင္း တညီတညြတ္တည္း သေဘာတူ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။
ဘုရားရွင္၏ ဓမၼကုိ မူရင္းအတုိင္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျပီး လုိတုိးပုိေလ်ာ့ လုံးဝလုပ္ပုိင္ခြင့္မရွိ
သံဃာေတာ္မ်ားမွ ေထရ္စဥ္ဝါစဥ္အလုိက္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါစုိ ့ ဟုသေဘာတူညီမႈယူခဲ့ျပီး
ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာဟု ေခၚတြင္ခဲ့ေပသည္။
ရဟႏၱာ(၅၀၀)ေသာ သံဃာထုေခါင္းေဆာင္ျပီး အဇာတသတ္မင္းပါေသာမင္းထုႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာဝင္
အားလုံး ျပည္သူလူထုမွ ပစၥယာႏုဂၢဟ အျဖစ္ပံ့ပုိးကူညီခဲ့ၾကပါသည္။
(တစ္ခဏျဖစ္ရ လူ ့ဘဝအႏွစ္ျပည့္ေအာင္ ၾကဳိးစားၾကစာအုပ္မွ)
ပထမအၾကိမ္သဂၤါယနာတင္ျခင္း by စကားဝါေျမ

ဒုတိယအၾကိမ္သဂၤါယနာတင္ျခင္း


(၁)အေၾကာင္းခံ
သာသနာႏွစ္(၁၀၀)ၾကာၿပီးေနာက္ ဝဇၨီတုိင္းသားရဟန္းမ်ား(ေဒဝဒတ္၏တပည့္မ်ား)မွ
အဓမၼဝတၳဳ(၁၀)ပါးကုိ ေတာင္းဆုိခဲ့ၾကသည္။ ဥပမာ ေန လက္တစ္သစ္လြဲသည္အထိ
ထမင္းစားရန္လည္းေကာင္း၊ ေသႏု(အရက္ခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့)ကုိေသာက္ရန္လည္းေကာင္း
ေရႊေငြမ်ားကုိ သာမာန္လူပုဂၢဳိလ္မ်ားကဲ့သုိ ့ ကုိင္တြယ္အသုံးျပဳရန္လည္းေကာင္း စသည္ျဖင့္
ေတာင္းဆုိခဲ့သည္မွာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္အား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္လာသျဖင့္
သာသနာညွိဳးႏြမ္းလာသည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီးတင္ခဲ့သည္။

(၂)သာသနာႏွစ္
(၁၀၀)ႏွစ္

(၃)ေနရာ
ေဝသာလီျပည္၊ဝါဠဳကာရာမေက်ာင္း

(၄)ေခါင္းေဆာင္
အရွင္ယသမေထရ္ ဦးေဆာင္ေသာ အရွင္ေရဝတ ႏွင့္ အရွင္သဗၺကာမိ

(၅)သံဃာဦးေရ
ရဟႏ ၱာေပါင္း(၇၀၀)

(၆)မင္း
ကာလာေသာကမင္း

(၇)ၾကာျမင့္ခ်ိန္
(၈)လ
ဝဇၨီတုိင္းသားရဟန္းပ်က္မ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး အရွင္ယသမေထရ္မွ ဦးေဆာင္ျပီး အရွင္ေရဝတႏွင့္
အရွင္သဗၺကာမိႏွစ္ပါးမွ အေမးအေျဖမ်ား ျပဳလုပ္စီစစ္ခဲ့ၾကျပီး ႏႈတ္ထက္အကၡရာတင္ခဲ့ၾကရာ (ဂ)လ
ၾကာျမင့္ခဲ့သည္။
ရဟႏ ၱာ(၇၀၀)ေသာ သံဃာထု ကာလာေသာကမင္း၏ မင္းထုႏွင့္ ျပည္သူလူထု၏
အကူအညီရယူျပီး ထု(၃)ထုပူးေပါင္းျပီး ရဟန္းပ်က္မ်ားအား စီစစ္ခဲ့ရာမွ ရဟန္းပ်က္ေပါင္း(၁၀၀၀၀)
ေက်ာ္အားႏွင္ထုတ္ခဲ့ရသည္။
၄င္းရဟန္းပ်က္(၁၀၀၀၀)ေက်ာ္ကုိ တုိင္းျပည္မွ ႏွင္ထုတ္လုိက္ရာ ၄င္းတုိ ့သည္ ဟိမဝႏ ၱာေတာင္ေျခ
ဖက္သုိ ့သြားေရာက္ခဲ့ရာ ၄င္းေနရာရွိမင္းတစ္ပါးမွသနားျပီးခုိလႈံခြင့္ေပးလုိက္ရာမွ ၄င္းတုိ ့သည္လည္း
သဂၤါယနာစင္ျပဳိင္တင္ခဲ့ၾကသည္။ ၄င္းတုိ ့မွာ ၾကီးမားေသာ အင္အားရွိသျဖင့္ မဟာသံဃိကဂုိဏ္းဟု
ေခၚဆုိၾကျပီး ေဝသာလီ၌က်န္ရွိခဲ့ၾကေသာ ရဟႏ ၱာ(၇၀၀)ပါေသာအဖြဲ ့အား ဟီနယာနဂုိဏ္း ေသးငယ္
ေသာအဖြဲ ့ဟု ေခၚတြင္ခဲ့ၾကသည္။
သာသနာေတာ္ညွဳိးႏြမ္းလာေသာ အႏ ၱရာယ္ကုိ ကာကြယ္ရန္ သံဃာထု၊ မင္းထု၊ ျပည္သူလူထု
ထု(၃)ထု မွ ပူးေပါင္းျပီး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ လာခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။
(တစ္ခဏျဖစ္ရ လူ ့ဘဝအႏွစ္ျပည့္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾက)
ဒုတိယအၾကိမ္သဂၤါယနာတင္ျခင္း by စကားဝါေျမ

တတိယအၾကိမ္ သဂၤါယနာတင္ျခင္း



(၁)အေၾကာင္းခံ
သာသနာႏွစ္(၂၃၅)ႏွစ္ ၾကာၿပီးေနာက္ ပါဋလိပုတ္ျပည္တြင္ မိစ ၦာအယူရွိေသာရဟန္းတု(၆၀၀၀၀)
ေက်ာ္အထိ သာသနာအတြင္း အေယာင္ေဆာင္ျပီး ဝင္ေရာက္လာသည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး
တင္ခဲ့ရသည္။
(၂)သာသနာႏွစ္
(၂၃၅)ႏွစ္
(၃)ေနရာ
ပါဋလိပုတ္ျပည္ အေသာကာရုံေက်ာင္း
(၄)ေခါင္းေဆာင္
အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္
(၅)သံဃာဦးေရ
ရဟႏ ၱာေပါင္း(၁၀၀၀)
(၆)မင္း
သီရိဓမၼာေသာကမင္း
(၇)ၾကာျမင္ခ်ိန္
(၉)လ

စတုတၳအၾကိမ္သဂၤါယနာတင္ျခင္း




(၁)အေၾကာင္းအရင္း
သာသနာႏွစ္(၄၅၀)ၾကာေသာ္ သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံသုိ ့ သာသနာကူးေျပာင္းလာခဲ့ရာတြင္ အငတ္ေဘးႏွင့္
သူပုန္ေဘးၾကီး (၁၂)ႏွစ္ၾကာ က်ေရာက္ခဲ့ရသျဖင့္ သံဃာအစစ္မ်ား ဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကမႈကုိ
အေၾကာင္းျပဳျပီးတင္ခဲ့သည္။
(၂)သာသနာႏွစ္
(၄၅၀)ႏွစ္
(၃)ေနရာ
သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံ မလယဇနပုဒ္ အေလာကလုိဏ္ဂူ
(၄)ေခါင္းေဆာင္
အရွင္မဟာဓမၼရကၡိတမေထရ္
(၅)သံဃာဦးေရ
ရဟႏ ၱာေပါင္း(၅၀၀)
(၆)မင္း
၀ဋၬဂါမဏိမင္း
(၇)ၾကာျမင့္ခ်ိန္
တစ္ႏွစ္

ပဥၥမအၾကိမ္သဂၤါယနာတင္ျခင္း


(၁)အေၾကာင္းခံ
သာသနာႏွစ္(၂၄၁၅)ၾကာျပီးေနာက္ စတုတၳႏွင့္ပဥၥမအၾကိမ္ၾကားတြင္ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀၀၀)ခန္ ့
ၾကာျမင့္ခဲ့သည့္အတြက္ ေပရြက္ေပၚတင္ထားမႈသည္ ရာသီဥတုႏွင့္ ပုိးမႊားအႏ ၱရာယ္
တုိ ့ေၾကာင့္ ၾကာရွည္ခံႏုိင္မႈမရွိဘဲ ျဖစ္လာျခင္း မူကြဲမ်ားျဖစ္ေပၚလာျခင္းတုိ ့အေပၚ
အေၾကာင္းျပဳ၍ တင္ခဲ့သည္။

(၂)သာသနာႏွစ္
(၂၄၁၅)ႏွစ္

(၃)ေနရာ
ျမန္မာႏုိင္ငံ မႏ ၱေလးျမဳိ ့ ရတနာပုံေနျပည္ေတာ္

(၄)ေခါင္းေဆာင္
အရွင္ဇာဂရမေထရ္

(၅)သံဃာဦးေရ
ရုိးရုိးရဟန္းေပါင္း(၂၄၀၀)

ဆ႒မအၾကိမ္သဂၤါယနာတင္ျခင္း


(၁)အေၾကာင္းခံ
သာသနာထြန္းကားရာ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ တစ္ပါးေသာဘာသာ၀င္တုိ ့၏ သူ ့ကြ်န္ဘ၀ေရာက္ခဲ့ျပီး
ႏွစ္(၁၀၀)ခန္ ့သာသနာညွဳိးႏြမ္းခဲ့မႈအေပၚ အေၾကာင္းခံျပီး သာသနာႏွစ္(၂၄၉၈)ႏွစ္တြင္ သဂၤါယနာ
တင္ခဲ့ရသည္။

(၂)သာသနာႏွစ္
(၂၄၉၈)ႏွစ္

(၃)ေနရာ
ျမန္မာႏုိင္ငံ ရန္ကုန္ျမိဳ ့ ကမၻာေအးကုန္းေျမ မဟာပါသာဏလုိဏ္ဂူ

(၄)ေခါင္းေဆာင္
ေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္အရွင္ေရ၀တ၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္အရွင္ေသာဘဏ၊ မင္းကြန္းဆရာေတာ္
ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ

(၅)သံဃာဦးေရ
ရုိးရုိးရဟန္းေပါင္း(၂၅၀၀)

ပရိတ္ၾကီး ဆယ့္တစ္သုတ္ ရြတ္ဆိုရျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးမ်ား

Saturday, December 15. 2007


ပရိတ္ဆိုတာ ပရိတၲ = အရံအတားလို႕ ဆိုပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္ အခါ ကတည္းက ျမတ္စြာဘုရားက ေတာထဲ ေတာင္ထဲ အဆင္ေျပရာ သီတင္းသံုးေနထိုင္ ၾကရတဲ့ ေတာရ ေဆာက္တည္ ၾကတဲ့ တပည့္သား သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ား ေဘးရန္မ်ားက လြတ္ေအာင္ ရြတ္ဆို ပြားမ်ားေစတဲ့ အရံ အတား ဂါထာ မႏၲာန္ေတာ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
   . . .   

ျမန္မာမ်ား ရင္းႏွီးေနက် ပရိတ္ၾကီး ဆယ့္တစ္သုတ္မွာ သူ႕ သုတ္နဲ႕ သူ၊ ဘယ္သုတ္ဟာ ဘယ္လို ေဘးမ်ိဳးအတြက္ အရံ အတားျဖစ္တယ္ ဆိုတာ အဓိပၸာယ္ ကိုယ္စီ ရွိပါတယ္။ ပရိတ္ရြတ္ရာမွာ ရြတ္သူ စည္းကမ္းနဲ႕ ၾကားနာသူ စည္းကမ္း ၂မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ စည္းကမ္းကို လုိက္နာၿပီး ရြတ္မွ ထက္ျမက္စြာ အက်ိဳး ေပးတယ္လို႕ ဆုိပါတယ္။

ရြတ္သူ စည္းကမ္းမ်ားကေတာ့
(၁) ပုဒ္ျဖတ္ ပုဒ္ေန ပါဠိ သဒၵါ အသံမွန္ေအာင္ ရြတ္ရပါမယ္။
(၂) ကိုယ္ရြတ္တဲ့ ပါဠိကို အဓိပၸာယ္ကို အတိအက် အစအဆံုး မသိေတာင္ အၾကမ္းဖ်င္းေတာ့ သိရပါမယ္။ (၃) လာဘ္လာဘ အတြက္ ေငြအတြက္ မရြတ္ရပါဘူး။ ၾကည္လင္ သန္႕စင္တဲ့ ေစတနာ သဒၶါတရားနဲ႕သာ ရြတ္ရပါမယ္။

ၾကားနာသူ စည္းကမ္းမ်ားကေတာ့
(၁) ပဥၥာနႏၲရိယ ကံလို႕ ေခၚဆိုတဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူး အားျဖင့္ အတိုင္းအဆမရွိ အနႏၲ ၾကီးျမတ္သူ ငါးဦးကို ျပစ္မွား ဖူးတဲ့ ကံ မရွိရပါဘူး။ အဲဒီကံငါးပါးကေတာ့ မိသတ္၊ ဖသတ္၊ ဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္လုပ္၊ သံဃာကို သင္းခြဲ၊ မိစၧာအယူကို ယူျခင္း တို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ျပစ္မွား က်ဴးလြန္ထားရင္ ပရိတ္နာလဲ အက်ိဳးခံစားရျခင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါေတြလုပ္လို႕ျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္ကံရဲ႕ အက်ိဳးေပးကို ဘယ္အရာ ကမွ တားျမစ္ ႏိုင္ျခင္း မရွိလို႕ပါ။
(၂) နိယတ မိစၧာဒိဌိ မျဖစ္ရပါဘူး။ ဘုရားကို ဘုရားမဟုတ္၊ တရားကို တရားမဟုတ္၊ သံဃာကို သံဃာ မဟုတ္လို႕ ထင္ျမင္ ယူဆ စြပ္စြဲ ေျပာဆို လက္ခံ က်င့္သံုးသူကို ပရိတ္က အကာအကြယ္ မေပးပါဘူး။
(၃) ပရိတ္ေတာ္ရဲ႕ တန္ခိုးနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ အက်ိဳးအာနိသင္ကို ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားနဲ႕ ျပည့္စံု ရပါမယ္။
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated