@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Wednesday 2 July 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၁၂)ေၾကာက္၍တစ္ပါးတည္းေနေသာ ဆရာေတာ္



ေၾကာက္၍တစ္ပါးတည္းေနေသာ ဆရာေတာ္           
သာလြန္မင္းတရားႀကီး လက္ထက္၀ယ္  ၀ိနည္း ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ နိႆယမ်ားကုိ “အရွင္ဇမၺဳဓဇ” မည္ေသာ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္တုိ႔ စီရင္ေတာ္မူၾက၏၊ အခါတစ္ပါး၌ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ နိႆယခ်င္း တုိက္ဆုိင္လုိ၍ ပုခန္း သာဂရ၀က္က် ဥမင္၌ ေတာရက်င့္ေသာ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ အထံသုိ႔ အေႁခြအရံ လွဴဖြယ္မ်ားျဖင့္ ႂကြလာ၏၊ အလုပ္အေကၽြး ဖုိးသူေတာ္ တစ္ေယာက္သာ ရွိေသာ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္သည္ မင္းဆရာအတြက္ ခင္းေပးစရာ ဘာမွ် မရွိေသာေၾကာင့္ မိမိသံုးစဲြ ေနက်ျဖစ္ေသာ စမၼခဏ္ (သားေရနယ္)ကုိ ခါ၍ ခင္းေပးရေလ သတတ္၊ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းႀကီး ႏွစ္ပါးတုိ႔ အားရ၀မ္းသာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သ ၿပီးေသာအခါ မင္းဆရာေတာ္က “ပရိသတ္ေႁခြရံ နည္းပါးလွပါသည္, ေၾကာက္ေတာ္မမူပါလား”ဟု ေမးေလွ်ာက္ရာ “ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ပရိသတ္ နည္းနည္းႏွင့္ ေနပါသည္”ဟု ျပန္ေျပာေလသည္။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၁၁)အင္း၀ေခတ္သာသနာ



အင္း၀ေခတ္သာသနာ
[စတုတၳ အ၀ၿမိဳ႕တည္ မင္းတရား၏ ညီေတာ္လက္ထက္၌ ၀ိနႏၵာသဘေထရ္စီရင္၍ ေကာဇာသကၠရာဇ္ (၁၁၉၉)ခု, သာသနာသကၠရာဇ္ (၂၃၈၁)ခုႏွစ္၌ ၿပီးစီးေသာ သီလ ၀ိေသာဓနီက်မ္းမွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပခ်က္]
အမတ္စည္းစိမ္ထက္ ရဟန္းအျဖစ္ သာပံု
ေျမာက္နန္းေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္   မွဴးမတ္မ်ိဳးမွ  ထြက္၍  ရဟန္းျပဳခဲ့၏၊ အခါတစ္ပါး၌  အမတ္မ်ားက “အရွင္ ဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္တုိ႔လုိ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ျဖင့္ ေနပါလွ်င္ အမတ္စည္းစိမ္ကုိ ရေလာက္ပါေၾကာင္း” ေလွ်ာက္ၾကေလေသာ္ “သင္တုိ႔ အမတ္စည္းစိမ္သည္ ေရအိမ္ထက္၌ ငါပြားမ်ားအပ္ေသာ အသုဘသညာ၏ တစ္စိတ္ေလာက္ကုိမွ် မီႏုိင္မည္ေလာ”ဟု ျပန္၍ မိန္႔ေတာ္မူေလသည္၊ မိန္႔လုိရင္းကား… က်င္ငယ္စြန္႔အိမ္ကုိ “ေရအိမ္”ဟု ေခၚ၏၊ 

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၁၀) ျမန္မာျပည္သာသနာခန္း

၄။ ျမန္မာျပည္သာသနာခန္း
သထံုႏွင့္ပုဂံ
သထံုျပည္၌ စစ္မွန္ေသာ သာသနာေရာက္သည္မွာ ပုဂံျပည္ထက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အလ်င္က် သည္ဟု မွတ္ရေပမည္၊ အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္ ကုိးတုိင္း ကုိးဌာနသုိ႔ သာသနာျပဳလႊတ္စဥ္ကပင္ “သု၀ဏၰဘူမိ”ဟု ထင္ရွား ေသာ ထုိအခ်ိန္မွာ သမုဒၵရာႏွင့္လည္း နီးကပ္ေနေသာ သထံုျပည္ ေနရာေဟာင္းသုိ႔ သာသနာျပဳ လႊတ္ေတာ္မူသည္ဟု ယူဆၾက၏၊ မည္သုိ႔ပင္ ယူဆသည္ျဖစ္ေစ ပုဂံျပည္ထက္ သာသနာအစစ္အမွန္ အလ်င္ေရာက္ေနသည္ကား ေသခ်ာေလာက္ေပသည္၊ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း၊… အရွင္အရဟံ၏ အမိန္႔ေတာ္အရ သထံုျပည္သုိ႔ ပိဋက အေတာင္းလႊတ္ရသျဖင့္ ပုဂံျပည္၌ သာသနာအစစ္အမွန္ စတည္ ခ်ိန္၀ယ္ သထံုျပည္၌ စာႏွင့္ ေပႏွင့္ က်က်နန သာသနာတည္ၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း၊ ထုိသုိ႔ သထံုျပည္၌ သာသနာမွန္ တည္ရွိစဥ္ ပုဂံျပည္၌ အရည္းႀကီးဟု ထင္ရွားေသာ ရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္ မ်ားသည္ လက္ထပ္ခါနီး သတုိ႔သမီးကုိ သူတုိ႔ထံသုိ႔ တစ္ညလံုး ပန္းဦးဆက္ရန္ ပုိ႔ရေလာက္ေအာင္ ေသာင္းက်န္း ညစ္ညမ္းလ်က္ ရွိၾကေလသည္။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၀၉) မဟာေထရ္မ်ား ႀကိဳးစားေတာ္မူခဲ့ပံု



ေပထက္အကၡရာတင္ခန္း
မဟာေထရ္မ်ား ႀကိဳးစားေတာ္မူခဲ့ပံု
         
သီဟုိဠ္ကၽြန္း၀ယ္…(ပိတုရာဇာ ဟုလည္း ထင္ရွားေသာ) ၀႗ဂါမဏိမင္း စုိးစံစဥ္ တိႆမည္ေသာ ျဗာဟၼဏတစ္ေယာက္ က သူပုန္ထသည့္ျပင္ ေစာဠတုိင္းမွ ေက်းမင္းတုိ႔ကလည္း စစ္ဖက္လာၾက၏၊ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔သည္ အိမ္ေျခရာေျခ မတည္ႏုိင္ေအာင္ ရွိရကား သံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းခဲယဥ္းစဥ္မွာပင္ စိတၱလပဗၺတေက်ာင္းတုိက္, မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတုိက္ စသည္၌ သံုးႏွစ္ တုိင္တုိင္ စုေဆာင္းထားအပ္ေသာ ၀တၳဳကံ စပါးမ်ားကို ႂကက္ႀကီး မ်ားစြာ ဖ်က္ဆီးၾကသျဖင့္ တစ္ညဥ့္အတြင္း၌ပင္ ဖဲြမွ်သာ က်န္ေလေတာ့၏၊ ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီးေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားစြာလည္း ပရိနိဗၺာန္ စံၾက၏၊ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ဇမၺဴဒိပ္ (အိႏိၵယ)ဘက္သုိ႔ ကူးေျပာင္း ေနထုိင္ၾကရေလသည္။

          ထုိအခ်ိန္၌ ပိဋကက်မ္းစာမ်ားကုိ ေပထက္၌ မေရးၾကရေသး ေသာေၾကာင့္ ဇမၺဴဒိပ္သုိ႔ မကူးဘဲ ျဖစ္သလုိႏွင့္ ေနရစ္ခဲ့ၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ ႏႈတ္တက္ေဆာင္ထားေသာ ပါဠိေတာ္ ႏွင့္ အ႒ကထာမ်ားကုိ အလြန္ ပင္ပန္းစြာ ရြတ္အံေတာ္မူရွာၾကရ ေပသည္၊ တခ်ိဳ႕ ရက္မ်ား၌ကား ဆြမ္းကုိ မဆုိထားဘိ စားဖြယ္ရာ အာဟာရ တစ္စံုတစ္ရာကုိမွ် မရၾကရွာေခ်၊ သုိ႔ေသာ္ မရြတ္မအံလွ်င္ ပိဋကေတာ္မ်ား တိမ္းပါး ခၽြတ္ယြင္းမည္ စုိးေသာေၾကာင့္ ၀မ္းမီး ေဆာင္သျဖင့္ ပူေလာင္ေနေသာ ရင္ေပၚမွာ သဲအစုိမ်ား တင္ထား၍ ႀကိဳးစား ပမ္းစား

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၀၈) ဒု႒ဂါမဏိမင္းအေၾကာင္း



ဒု႒ဂါမဏိမင္းအေၾကာင္း
စစ္႐ံႈးစဥ္လည္း ဒါနကုိ မေမ့
မဟာ၀င္၌ ေတြ႕ရေသာ သီဟုိဠ္မဟာရာဇာတုိ႔တြင္ ဒု႒ဂါမဏိမဟာရာဇာ၏  သာသနာ                   ၾကည္ညိဳပံုသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏စိတ္ကုိ အားအရေစဆံုး အႏွစ္သက္ေစဆံုးျဖစ္၏၊ ထုိမဟာရာဇာသည္ ညီေတာ္တိႆႏွင့္စစ္ျဖစ္၍ စစ္႐ံႈးခုိက္ ျမင္းတစ္စီး အမတ္တစ္ ေယာက္မွ်ျဖင့္ တိမ္းေရွာင္ေနရာ ေတာထဲမွာပင္ လြန္စြာဆာေလာင္ေနစဥ္ အမတ္၏ပဲြေတာ္တစ္ေယာက္စာကုိ (ျမင္း,အမတ္, မိမိဖုိ႔အျပင္ လွဴဖုိ႔ပါ) ေလးဖုိ႔ခဲြ၍ အလွဴခံပုဂိၢဳလ္ကုိ ေႂကးေၾကာ္ပင့္ယူေလသည္၊
အလွဴခံပုဂိၢဳလ္သည္ ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္ျဖင့္ ၾကား၍ ႂကြေရာက္ လာသျဖင့္ မိမိတုိ႔ဖုိ႔ မွန္းထားေသာ အဖုိ႔ကုိပါ အားလံုးလွဴလုိက္ၾကေလသည္၊ နတ္ရြာစံခါနီး၌ကား မိမိအလွဴေတာ္စာရင္းကုိ ဖတ္ေစရာ၀ယ္ အျခားေသာ ေစတီေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား အလွဴထက္ ဤအလွဴကုိ သာ၍ႏွစ္သက္ပါသတဲ့။ [အခ်ိဳ႕ဒါနရွင္မ်ား သည္ မိမိျပဳၿပီးေသာ ေကာင္းမႈအထူးမ်ားကို ပုရပုိက္စာအုပ္မ်ား၌ ေရးမွတ္၍ ထားၿပီးလွ်င္ ထုိေကာင္းမႈစာရင္းမ်ားကို မၾကာ မၾကာ ၾကည့္႐ႈကာ ေနာက္ထပ္ ကုသုိလ္ေစတနာ တုိပြားၾကေစ၏။]

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၀၇) တိတိၳမ်ား သာသနာ၀င္လာပံု


တိတိၳမ်ား သာသနာ၀င္လာပံု           
သာသနာေတာ္၀င္   အရွင္ျမတ္တုိ႔ဘက္၌ သာသနာ၀င္လာပံု  တန္ခုိးဣဒိၶပါဒ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ  ရဟႏၲာပုဂိၢဳလ္ အမ်ားအျပားရွိ၍ အရွင္မဟိႏၵကဲ့သုိ႔ အထက္တန္းအမ်ိဳးေကာင္း သားမ်ားက သာသနာ့၀န္ကုိ ထမ္းေနၾက ႐ံုမက မဟာရာဇာကုိယ္တုိင္ပင္ အျမတ္တႏိုးျပဳ၍ ကုိးကြယ္ကာ မဟာရာဇာ၏ အာဏာပ်ံ႕ႏွံ႕ရာ အရပ္တုိင္း၀ယ္ ဗုဒၶတရားေတာ္မွ လူ၀တ္ေၾကာင္ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေရးသား၍ ေက်ာက္တုိင္စုိက္လ်က္လူအမ်ားအားတရားေပးကာ တရားေတာ္ကုိ ယံုၾကည္သက္၀င္လာေအာင္ ႀကိဳးစားေနေသာအခါျဖစ္၏၊ ထုိအခါ၌ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၀ယ္ ပစၥည္းေလးပါး ေပါမ်ားျပည့္စံုသေလာက္ ရေသ့တိတိၳတုိ႔၌ ပစၥည္းေလးပါး ရွားပါးရကား မ်ားစြာေသာ ရေသ့တိတိၳတု႔သည္ အစားအေသာက္ အေနအထုိင္က်ပ္ၾက၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာတြင္းသုိ႔ တိတ္တိတ္ပုန္း ၀င္ေရာက္လာၿပီးလွ်င္ သံဃာ အစစ္မ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာေနထုိင္ကာ တခ်ိဳ႕ကမူ မိမိတုိ႔ယူျမဲ မိစၦာအယူ ကုိ ယူၾကျခင္းျဖင့္ သာသနာေတာ္ မသန္႔ရွင္ေအာင္ ျပဳၾကေတာ့၏၊ ထုိအခါ ရဟန္းစစ္ ရဟန္းမွန္တုိ႔သည္ သူတုိ႔ႏွင့္အတူ သံဃာ့ကံမ်ား ကုိ မျပဳႏုိင္ၾကေသာေၾကာင့္ အေသာကာ႐ံုတုိက္ႀကီး၌ ခုနစ္ႏွစ္ တုိင္တုိင္ ဥပုသ္ျပဳကိစၥ ရပ္စဲခဲ့ရသတဲ့။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၀၆) သားေတာ္,သမီးေတာ္ သာသနာ၀င္ခန္း


သားေတာ္,သမီးေတာ္ သာသနာ၀င္ခန္း        
ေက်ာင္းတုိက္မ်ားကို လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရာ၌ မဟာရာဇာသည္  အလြန္၀မ္းေျမာက္သည္ ျဖစ္၍… “ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္၏ သာသနာ၀ယ္ အဘယ္သူ၏ စြန္႔ၾကဲလွဴဒါန္းမႈသည္ အႀကီးက်ယ္ဆံုး ျဖစ္ပါသနည္း”ဟု ေမးေလွ်ာက္ေလရာ သံဃာမ်ား၏ တာ၀န္လႊဲခံရ ေသာ အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆေထရ္က မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ…
          မေထရ္                            မဟာရာဇာ … ပစၥည္းေလးပါး လွဴဒါန္းေရး၌ ဒကာေတာ္ႏွင့္တူသူသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ လက္ထက္ေတာ္တုန္းကပင္ မရွိခဲ့ပါ၊ ဒကာေတာ္၏ စြန္႔ၾကဲမႈသာ အႀကီးက်ယ္ဆံုးျဖစ္ပါေပသည္။
          မဟာရာဇာ              ။(ထုိစကားကုိၾကားရလွ်င္ အလြန္႔အလြန္ႏွစ္သက္ ရႊင္ပ်၍) ဒီလုိျဖစ္လွ်င္ ဒကာေတာ္သည္ သာသနဒါယာဒ (သာသနာ့အတြင္းသား=သာသနာ့ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္) ျဖစ္ၿပီ မဟုတ္ပါလား။

          မေထရ္                   ။(ထုိစကားကုိ ၾကားရလွ်င္ မဟိႏၵမင္္းသားကုိ သတိထားေတာ္မူမိ၏၊ သာသနာေတာ္၌ ဤမင္းသား ေရာက္လာလွ်င္ သာသနာေတာ္ အလြန္တုိးတက္လာ မည္ကိုလည္း ေျမာ္ျမင္ေတာ္မူ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမွန္ လည္းက် စကားသံုးလည္း လွေလေအာင္) မဟာရာဇာ…ေျမျပင္မွအထက္ ဘ၀ဂ္တုိင္ေအာင္ ပစၥည္း ပံုႀကီးကုိ လွဴဒါန္းပါေသာ္လည္း “သာသနဒါယာဒ”ဟု မေခၚႏုိင္ေသး၊ “ပစၥယဒါယကာ”ဟုသာ ေခၚႏုိင္ သည္၊ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမဟူ မည္သူမဆုိ မိမိရင္ေသြး ကုိ သာသနာတြင္း သြင္းပုိ႔ ခ်ီးေျမႇာက္ႏုိင္သူသာ သာသနာေတာ္ႏွင့္ေသြးစပ္၍ “သာသနဒါယာဒ”ဟု ဆိုအပ္ေပသည္။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၀၅) နိေျဂာဓသာမေဏ၏ ဇာစ္ျမစ္



နိေျဂာဓသာမေဏ၏ ဇာစ္ျမစ္
အေသာကမဟာရာဇာသည္  ခမည္းေတာ္ ဗိႏၵဳသာရမင္း နတ္ရြာစံလွ်င္ စံခ်င္း မိကဲြဖတူ ညီေနာင္ ကုိးက်ိပ္ ကိုးေယာက္တုိ႔ကုိ ရွင္းလင္းေလရာ အႀကီးဆံုး သုမနမင္းသား၏ ၾကင္ယာေတာ္သည္ ကုိယ္၀န္အရင့္အမာျဖင့္ ထြက္ေျပးကာ စ႑ာလတုိ႔၏ ရြာ၀ယ္ စ႑ာလ အႀကီးအကဲ၏ သမီးအမွတ္ျဖင့္ အေစာင့္အေရွာက္ကုိ ခံယူေနစဥ္    နိေျဂာဓသာမေဏ  အေလာင္းေတာ္ကေလးကုိ ဖြားျမင္ရေလသည္၊ ထုိ႔ေနာက္ ကေလး၏ အစြမ္းအစကုိ (ရဟႏၲာ ျဖစ္သည့္တုိင္ေအာင္) ျမင္ေတာ္မူေသာ မဟာ၀႐ုဏရဟႏၲာအရွင္ျမတ္က ေစာင့္ေရွာက္၍ ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္၌ ရွင္သာမေဏ ျပဳေပး ေလသည္၊ ထုိသုိ႔ သာမေဏ ျဖစ္ၿပီး၍ အေတာ္ၾကာေသာအခါ မယ္ေတာ္ရွိရာသုိ႔ သြားမည္ဟု ၾကံကာ နန္းေတာ္ေျမလမ္းျဖင့္ ႂကြသြားစဥ္ အေသာက မဟာရာဇာ ျမင္ရေလသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ““နိေျဂာဓသာမေဏ””ဟူသည္ အေသာကမဟာရာဇာ၏ တူေတာ္ အရင္း မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ပါ။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၀၄) မဟာေထရ္မ်ား၏ အေျမာ္အျမင္



တတိယသဂၤါယနာတင္ခန္း
မဟာေထရ္မ်ား၏ အေျမာ္အျမင္
ဒုတိယသဂၤါယနာ တင္ၾကၿပီးေသာအခါ…မဟာေထရ္တုိ႔သည္ “ေနာက္ေနာင္အခါ၀ယ္ သာသနာေတာ္၌ ယခုလုိ ေဘး အႏၲရာယ္မ်ား ျဖစ္ဖြယ္ရွိေသးသလား”ဟု စဥ္းစားေတာ္မူၾက၏၊ ထုိအခါ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း (၁၁၈) ႏွစ္ေျမာက္၀ယ္ ဓမၼာေသာက မဟာရာဇာ၏ လက္ထက္၌ ေဘးရန္ျဖစ္ဖြယ္ရွိေၾကာင္းကုိ ျမင္ေတာ္မူၾကရ၍ ထုိအခ်ိန္မွာ မိမိတုိ႔ မရွိႏုိင္ေၾကာင္းကုိလည္း သိေတာ္မူရကား ထုိအခါ၌ သာသနာျပဳႏုိင္မည့္ ပုဂိၢဳလ္ကုိ လူ႕ျပည္ နတ္ျပည္မွာ ရွာေသာ္လည္း မေတြ႕ၾက၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ကုိ ၾကည့္မွ အသက္ကုန္ခါနီး၌ အထက္ျဗဟၼာ့ျပည္သုိ႔ ဆက္လက္ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ ကုသုိလ္စ်ာန္လည္း ရွိေသာ “တိႆျဗဟၼာမင္း”ကုိ ေတြ႕သျဖင့္ သာသနာျပဳေရးအတြက္ အထက္သုိ႔ မျဖစ္ဘဲ လူ႕ျပည္၌ ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ ေတာင္းပန္ၾကေလသည္။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၀၃) နိေျဂာဓသာမေဏ




နိေျဂာဓသာမေဏ
ထုိသုိ႔ မၾကာခဏ စဥ္းစားမိေလရာ တစ္ေန႔ေသာအခါ၀ယ္… နန္းေတာ္ ေျမလမ္း၌ သြားလာေနေသာ လူအမ်ားတြင္ စကၡဳေႁႏၵခ်လ်က္ ဦးေခါင္း လက္တုိ႔ မလႈပ္မယွက္ ၿငိမ္သက္စြာ ႂကြသြားေနေသာ ကုိရင္ကေလးကုိ နန္းေတာ္ေပၚမွ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္မိေလရာ လြန္စြာၾကည္ညိဳျခင္းျဖင့္ စဥ္းစားသည္မွာ…
အျခားလူေတြ သြားလာၾကသည္မွာ မၿငိမ္မသက္ ဣေႁႏၵမရ ရွိလွ၏၊ ဤသာမေဏသြားပံုသည္ ၿငိမ္သက္ တည္ၾကည္၏၊ သူ႕သႏၲာန္မွာ ထူးျခားေသာတရား ရွိေပလိမ့္မည္ေတြးကာ ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္း စဥ္းစားမိ၍ စဥ္းစားရင္း စဥ္းစားရင္းလည္း လြန္မင္းစြာ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳရကား အနီးအပါး၌ ရွိေသာ အမတ္မ်ားကုိ အျမန္ သြား၍ အပင့္ခုိင္း, ခုိင္းၿပီး မၾကာခင္ ေႏွးသည္ဟု ထင္ေသာေၾကာင့္ “ျမန္ျမန္ ႂကြခဲ့ပါ”ဟု မွာလ်က္ ႏွစ္ခါ သံုးခါ ထပ္ကာ လႊတ္၍ ဇြတ္တရြတ္ႀကီး ၾကည္ညိဳေလသည္။
          သုိ႔ေသာ္ သာမေဏကား (မလ်င္မျမန္) မွန္မွန္ပင္ သြားလ်က္ နန္းေတာ္ေပၚ တက္မိသည့္အခါ “သင့္ေလ်ာ္ေသာ ေနရာမွာ ထုိင္ပါ” ဟု (စံုစမ္းေသာသေဘာျဖင့္) ေလွ်ာက္ထားလွ်င္  အျခားရဟန္းမ်ား မရွိေၾကာင္းကုိ သိ၍ ရာဇပလႅင္ေပၚမွာပင္ ထုိင္ေတာ္မူ ေလသည္၊ [စိတ္ေနစိတ္ထားႏွင့္ အမ်ိဳးအႏြယ္ ေအာက္က်သူ ျဖစ္လွ်င္ ဘုရင့္ထက္ျမင့္ေသာ ေနရာ၌ ထုိင္၀ံ့မည္ မဟုတ္၊] ထုိ႔ေနာက္ ဆြမ္းကပ္ၿပီးေသာအခါ…

အပိုင္း(၁၀၂)တတိယသဂၤါယနာတင္ခန္း(မဟာေထရ္မ်ား၏ အေျမာ္အျမင္)



တတိယသဂၤါယနာတင္ခန္း
မဟာေထရ္မ်ား၏ အေျမာ္အျမင္
ဒုတိယသဂၤါယနာ တင္ၾကၿပီးေသာအခါ…မဟာေထရ္တုိ႔သည္ “ေနာက္ေနာင္အခါ၀ယ္ သာသနာေတာ္၌ ယခုလုိ ေဘး အႏၲရာယ္မ်ား ျဖစ္ဖြယ္ရွိေသးသလား”ဟု စဥ္းစားေတာ္မူၾက၏၊ ထုိအခါ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း (၁၁၈) ႏွစ္ေျမာက္၀ယ္ ဓမၼာေသာက မဟာရာဇာ၏ လက္ထက္၌ ေဘးရန္ျဖစ္ဖြယ္ရွိေၾကာင္းကုိ ျမင္ေတာ္မူၾကရ၍ ထုိအခ်ိန္မွာ မိမိတုိ႔ မရွိႏုိင္ေၾကာင္းကုိလည္း သိေတာ္မူရကား ထုိအခါ၌ သာသနာျပဳႏုိင္မည့္ ပုဂိၢဳလ္ကုိ လူ႕ျပည္ နတ္ျပည္မွာ ရွာေသာ္လည္း မေတြ႕ၾက၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ကုိ ၾကည့္မွ အသက္ကုန္ခါနီး၌ အထက္ျဗဟၼာ့ျပည္သုိ႔ ဆက္လက္ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ ကုသုိလ္စ်ာန္လည္း ရွိေသာ “တိႆျဗဟၼာမင္း”ကုိ ေတြ႕သျဖင့္ သာသနာျပဳေရးအတြက္ အထက္သုိ႔ မျဖစ္ဘဲ လူ႕ျပည္၌ ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ ေတာင္းပန္ၾကေလသည္။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၀၁) ေငြအလွဴခံျခင္းႏွင့္ ဒုတိယသဂၤါယနာ



သာ၍စိတ္ဆုိးၾကပံု
ေက်ာင္းတုိက္သုိ႔ ျပန္ေရာက္ၾက၍ အေဖာ္လုိက္သြားေသာ ကုိယ္ေတာ္ကေလးကုိ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးၾကေလရာ ရွင္ယသက ေျပာပံု, ဒကာမ်ားက “အရွင္ယသ တစ္ပါးက လႊဲလွ်င္ ေ၀သာလီၿမိဳ႕မွာ ရဟန္းအစစ္ မရွိ”ဟု ေလွ်ာက္ပံုကုိ ၾကားရသျဖင့္ သာ၍ ေဒါသထြက္ကာ သံဃာစည္းေ၀းေစလ်က္ အရွင္ယသကုိ “ဥေကၡပနီယကံ” ျပဳဖုိ႔ရန္ စီမံ စုိင္းျပင္းၾကေလေသာ္ သူတုိ႔ စီမံေနတုန္းမွာပင္ အရွင္မဟာယသ သည္ ေကာင္းကင္သုိ႔ ျပန္ႂက၍ ေကာသမီၺျပည္၌ သက္ဆင္းေတာ္မူေလသည္။
          [““ဥေကၡပနီယကံ””ဟူသည္ ႏွင္ထုတ္ေသာ ကံတည္း၊ ထုိအခ်ိန္၌ အရွင္ယသသည္ တန္ခုိးရွိၿပီးေသာ ရဟႏၲာ မဟုတ္ပါလွ်င္ မည္မွ် ေလာက္ပင္ ပိဋကကၽြမ္းက်င္ေသာ္လည္း သူတုိ႔ အႏွိပ္အနင္းကို ခံရွာရေပလိမ့္မည္။]
  
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated