@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Sunday 28 September 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၄၄) ဂုိဏ္း ပါတီစိတ္ မထားသင့္



ဂုိဏ္း ပါတီစိတ္ မထားသင့္
တစ္ႏုိင္ငံလံုး  တစ္သာသနာလံုး  တစ္နယ္ တစ္ၿမိဳ႕ တစ္ရြာလံုးစေသာ အမ်ားအက်ိဳး ေဆာင္သူတုိ႔သည္… အမ်ားႏွင့္ ဆုိင္ေသာ အလုပ္၌ ဂုိဏ္းစိတ္ ပါတီစိတ္စေသာ သံေယာဇဥ္ ခင္တြယ္စိတ္မ်ား မထားသင့္ပါ၊ ရွင္းျပပါဦးမည္၊ သံဃာေတာ္ပုိင္း၌ ဂုိဏ္းခ်င္း, တုိက္တာခ်င္း, ေက်ာင္းခ်င္း ခဲြျခား၍ စိတ္ထားမႈ, လူ၀တ္ေၾကာင္ပုိင္း၌ ပါတီခဲြျခား၍ စိတ္ထားမွႈသည္ အလြန္က်ဥ္းေျမာင္းေသာစိတ္, ေမတၱာက႐ုဏာ ပ်ံ႕ႏွံ႕ဖုိ႔ရာ နယ္က်ဥ္းေသာ, ဣႆာ မစၦရိယ တုိးပြားေစေသာစိတ္သာ ျဖစ္၏၊ ထုိစိတ္မ်ိဳး ရွိေနသူသည္ “အမ်ားႀကီးပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ပါသည္”ဟု ႏႈတ္က ေျပာေသာ္လည္း အလုပ္ သေဘာမွာမူ မိမိဆုိင္ရာ ႀကီးပြားမႈကုိသာ ျပဳလ်က္ရွိတတ္၏၊ ထုိသူ႕သႏၲာန္မွာ အျခား ဂုိဏ္းပါတီ၏ ႀကီးပြားမႈကုိ ၀န္တုိေသာ မစၦရိယႏွင့္ တကယ္ႀကီးပြားျပန္လွ်င္ မနာလုိေသာ ဣႆလည္း ျဖစ္ေတာ့မည္သာ။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၄၃) က်မ္းစာျပဳျပင္႐ုိက္ႏွိပ္ေရး



က်မ္းစာျပဳျပင္႐ုိက္ႏွိပ္ေရး
ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ က်မ္းစာပံုႏွိပ္ပံုသည္ ေရွးေခတ္က ေပစာတုိ႔ကုိ ကူး၍ ႐ုိက္ႏွိပ္ခဲ့ရေသာေၾကာင့္ အျဖတ္ အခဲြ အခ်ဲ အျခားမရွိ၊ ႁပတ္သိပ္လ်က္ ရွိေန၏၊ စာအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ဖံုးပံုမွစ၍ ျပဳျပင္ဖြယ္လည္းမ်ားစြာ ရွိေန၏၊ အနာဂတ္ကာလ၀ယ္ ပထမတန္းေက်ာင္းတုိက္ႏွင့္ တကၠသုိလ္တုိက္ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ ထုိက်မ္းစာျပဳျပင္႐ုိက္ႏွိပ္ရာ၌ အားလံုးလုိပင္ အကူအညီရၾကေပလိမ့္မည္၊ ထုိ႔ျပင္ မ႐ုိက္ႏွိပ္ ရေသးေသာ အ႒ကထာ ဋီကာမ်ားကုိလည္း ႐ုိက္ႏွိပ္ရေပဦးမည္၊ အနာဂတ္ကာလ၌ စာသင္တုိက္တုိင္း၀ယ္ ပိဋကတုိက္လည္း တည္ရွိ ရေတာ့မည္ ျဖစ္၍ နည္းသစ္ျဖင့္ ႐ုိက္ႏွိပ္အပ္သမွ် ပါဠိေတာ္, အ႒ကထာ, ဋီကာမ်ားကုိ ထုိပိဋကတုိက္၌ ထားရန္ ဆုိင္ရာေဂါပကအဖဲြ႕က တာ၀န္ယူႏုိင္ၾကလိမ့္မည္၊ ႐ုိက္ႏွိပ္သည့္အခါ၌မူ အစုိးရ စရိတ္ျဖင့္ ႐ုိက္ႏွိပ္၍ အရင္းက်သမွ်ကုိသာ လက္မွတ္ထုိးယူၾကရန္ အစုိးရကပင္ စီမံသင့္သည္။
မွတ္ခ်က္။                 ။ ဆ႒သဂၤါယနာတင္စဥ္က တာ၀န္ခံဆရာေတာ္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံအရပ္ရပ္မွ က်မ္းစာ႐ုိက္ႏွိပ္ပံုကုိ ၾကည့္ကာ မိမိတုိ႔ က်မ္းစာကုိလည္း ေခတ္မီေအာင္ ျပင္ဆင္႐ုိက္ႏွိပ္ေစၿပီး ျဖစ္သည္။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၄၂) ေလာကနိဗၺာန္ ရြာကေလး၊ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ ျပဳျပင္ေရး

ေလာကနိဗၺာန္ ရြာကေလး
အနာဂတ္သာသနာေရး တစ္က်မ္းလံုး ၿပီးဆံုးခါနီး၀ယ္ ပညာေရး၀န္ႀကီးေစာစံဘုိးသင္ေျပာေသာ စကား၌ ကပၸလီရြာကေလးသည္ ျမန္မာျပည္ တစ္ျပည္လံုးက အတုယူထုိက္ေသာ ရြာကေလး ျဖစ္ပါတယ္၊ ထုိ ရြာမွာ ခုိးသား ဓားျပ မရွိပါ၊ အိမ္တံခါးဖြင့္ၿပီး အိပ္ႏုိင္ပါတယ္၊ ရြာသားအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေပါင္းသင္းမႈ အထူးရွိတယ္၊ ေစ်းဆုိင္မွာ ေရာင္းသူမရွိတဲ့အခါ အ၀ယ္လာလွ်င္ ၀ယ္သူက ခ်ိန္တြယ္ၿပီး က်သင့္ေသာ ပုိက္ဆံကုိ ထားခဲ့ပါတယ္။
          ထုိရြာကေလးသည္ ၁၉၂၈-ခု (ခရစ္သကၠရာဇ္)ႏွစ္က ““ဘီေရွာ့”” မည္ေသာ အဂၤလိပ္ခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီး ေနထုိင္သြား၍ ထုိဘုန္းႀကီးကပင္  ျပဳျပင္ေပးသြားပါတယ္၊  တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္…ျငဴစူျခင္း ေစာင္းေျမာင္းျခင္း (ပါဠိလုိ ဣႆာ) မရွိၾကပါ၊ ယခုအခါ ထုိရြာသူရြာသားတုိ႔ သမ၀ါယမနည္းကုိ ထြင္လုိက္ၾကျပန္ၿပီ၊ သံုးအိမ္ ေထာင္စုေပါင္း၍ ထမင္းတစ္အုိးတည္း ခ်က္ၾကပါတယ္၊
(ထင္း ေရစသည္ အကုန္သက္သာ၍ အိမ္သူ သံုးေယာက္ကုန္မည့္ေနရာမွာ တစ္ေယာက္တည္းသာ ကုန္ပါေတာ့တယ္၊) ထုိကဲ့သုိ႔ ျဖစ္လာတာကို ေမးေတာ့… “ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စိတ္ေျပာင္းသြားၾကၿပီ၊ ေနာက္ကုိ လူေတြရဲ႕စကားကုိ (ႏုိင္ငံေရးသမားကုိ ဆုိလုိဟန္ တူသည္၊) နား မေထာင္ေတာ့ဘူး၊ ဘုရားစကားကုိသာ နားေထာင္ၾကေတာ့မယ္၊ လူေတြရဲ႕စကားကုိ နားေထာင္လွ်င္ က်ဳပ္တုိ႔လူေတြ ပဋိပကၡ (ဆန္႔က်င္ဘက္) ျဖစ္ၾကလိမ့္မယ္”ဟု ေျပာၾကပါတယ္။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၄၁) ေက်းရြာျပဳျပင္ေရး


ေက်းရြာျပဳျပင္ေရး
ရြာတုိင္း ရြာတုိင္း၌ ေက်ာင္းထုိင္ပုဂိၢဳလ္ႏွင့္ ရြာသူႀကီးေကာင္းမ်ား ရရွိလွ်င္ ထုိပုဂိၢဳလ္ ႏွစ္ဦးလံုးပင္ တစ္ရြာလံုး၏ မိဘလည္းဟုတ္, ဆရာလည္းဟုတ္ေသာ အေျခအေန၌ တည္ရွိေစ၍ ရြာသူရြာသားတုိ႔၏ စီးပြားေရး က်န္းမာ ေရး လိမၼာေရး တတ္သိနားလည္ေရးမ်ားအတြက္ တာ၀န္ခံမ်ား ျဖစ္ေစသင့္၏၊ [ရြာသူႀကီးသည္ သူ႕အတြက္  စီးပြားေရးလံုေလာက္သူ ျဖစ္သင့္၏၊]
ေက်းရြာျပဳျပင္ရမည့္ကိစၥမ်ားကား…
၁။ အိမ္ေဆာက္ပံု, လူသြားလမ္း, လွည္းသြားလမ္း ထားပံုမွ စ၍ ရြာကုိ ဖုန္မထူေစဘဲ လွပေသာရြာ ျဖစ္ေစရန္၊
၂။ ေရတြင္းေရကန္မ်ား၌ တစ္ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ လံုေလာက္စြာ ေရရရွိေစရန္၊ [အ၀ီစိတြင္းရွိလွ်င္ ေကာင္း၏၊]
၃။ အစားအေသာက္ အေနအထုိင္မွစ၍ အမ်ားက်န္းမာေရးႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာအရာမ်ားကုိ တားဆီးေပးရန္၊

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၄၀) ဥပုသ္ေစာင့္၊ လက္ထပ္မဂၤလာ



ဥပုသ္ေစာင့္
ဘာသာေရးကိစၥမ်ားကုိ ျပဳျပင္ရာ၌  ယခုေခတ္ ဥပုသ္ေစာင့္ပံုမ်ားကိုလည္း စဥ္းစားထုိက္၏၊ ေက်းရြာမ်ား၌ ဥပုသ္ေစာင့္ဖုိ႔ ေက်ာင္းသုိ႔ လာၿပီးေနာက္ သီလ မယူေသးမီ ေရာက္တတ္ရာရာ စကားကုိသာ ေျပာၾက၏၊ သီလ ယူၿပီးေသာအခါ အိမ္ျပန္ထမင္းစားၿပီးလွ်င္ လူႀကီးမ်ား ေက်ာင္း ဘုရား ဇရပ္သုိ႔ ျပန္လာၾက၍ အိပ္သူ အိပ္, ေထြရာေလးပါး စကား စျမည္ ေျပာသူက ေျပာၾကသည္၊ တရားစကားေျပာသူ, တရားစစ္ တရားမွန္ကုိ နာခံေဆြးေႏြးေမးျမန္းသူကား ရာခုိင္ႏႈန္း ဆယ္ေယာက္ ထက္ မ်ားမည္ မဟုတ္ေခ်၊ ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီး၌ကား သာ၍ ဆုိးရြား လွေသာ အခ်က္ရွိ၏၊ ၀ါတြင္းကာလမ်ား၌ ဥပုသ္ေန႔မ်ားမွာ သက္သတ္လြတ္ ဆားဟင္းေလာက္ကုိသာ စားေသာက္၍ ဥပုသ္ ေစာင့္ထုိက္ပါလ်က္ ယခုအခါ၌မူ အဖိတ္ေန႔၌ ႏြား, ၀က္, ၾကက္ေတြ ပုိ၍ ေသၾကရရွာေလသည္။
          ထုိအသားမ်ားကုိ ၀ယ္ယူခ်က္ျပဳတ္ၾကၿပီးလွ်င္ ဥပုသ္ေန႔၌ အသုိက္အ၀န္းေကာင္းႏွင့္ မိမိတုိ႔ နီးစပ္ရာ ေက်ာင္း, ဇရပ္, ဘုရားသုိ႔ တေပ်ာ္တပါး သြားေရာက္၍ စားေသာက္ၾကေလေတာ့၏၊ ထုိကဲ့သုိ႔ ဥပုသ္ေစာင့္ပံုမွာ ေပ်ာ္ပဲြစားထြက္ျခင္း တစ္မ်ိဳးတည္း၊ “အခ်ိဳ႕ေသာ အမ်ိဳးသမီးကေလးမ်ားလက္၌ ေလာကီ၀တၳဳစာအုပ္မ်ားပင္ အဆင္သင့္ ပါလာတတ္ၾကေသာ”ဟူ၏၊
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated