@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Monday 19 May 2014

စကားၾကီး(၃)ခြန္း

Photo: စကားၾကီး(၃)ခြန္း 
....................
* ျမစ္ၾကီးလည္း မခန္းပါေစနဲ႕ ။
* သစ္ပင္ၾကီးလည္း မလဲပါေစနဲ႕ ။
* ထုံးအိုးၾကီးလည္း မကြဲပါေစနဲ႕ ။
" ျမစ္ၾကီးလည္း မခန္းပါေစနဲ႕" ဆိုတာ ေအးျမေသာစမ္းရည္လို ၾကည္ၾကည္လင္လင္ 
တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနတဲ့ ေမတၱာျမစ္ၾကီး ဆိုလိုတာပါ ။လူလူခ်င္း ေမတၱာထားၾက။
ေမတၱာတရားေတြ ပြားမ်ားၾက။ ေမတၱာေတြ မခန္းၾကေစနဲ႕ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ဘဲ ။
"သစ္ပင္ၾကီးလည္း မလဲပါေစနဲ႕" ဆိုတာ သစ္ပင္ၾကီးဟာ အခက္အလက္ အရြက္ေတြ 
ေဝေဝဆာဆာနဲ႕ အရိပ္အာဝါသကို ေပးတယ္ ။ ထို႕အတူပဲ ဘုရား၊တရား၊သံဃာ 
ရတနာသုံးပါးရဲ႕ အရိပ္အာဝါသေကာင္းကို ခိုလုံရလို႕လည္း ၾကီးပြားခ်မ္းသာျခင္းကို 
ရတယ္။ ဒီအရိပ္အာဝါသေတြကို မဖ်က္ဆီးမိးဖို႕ ။ေက်းဇူးမကန္းမိဖို႕ သတိထားရပါလိမ့္မယ္ ။
သစ္ပင္ၾကီးကို ခုတ္လွဲပစ္ျခင္းဟာ အရိပ္အာဝါသကို ဖ်က္ဆီးရာေရာက္တာဘဲ ။ဒါေၾကာင့္ 
သစ္ပင္ၾကီးလည္း မလဲေအာင္ ၾကိဳးစားထိန္းသိမ္းၾက ။
"ထုံးအိုးၾကီးလည္း မကြဲပါေစနဲ႕ " ဆိုတာကေတာ့ ရိုးရာဓေလ့ တုံးစံေတြကို ေျပာတာပါ ။ မိဘဘိုးဘြား
လက္ထက္ကတည္းက လိုက္နာက်င့္သုံးလာၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈထုံးတမ္းစဥ္ေကာင္းေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ရေအာင္  
ထိန္းသိမ္းျပီး ဗုဒၵဘာသာဓေလ့ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ ေနထိုင္ၾက ။( ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ )
 
* ျမစ္ၾကီးလည္း မခန္းပါေစနဲ႕ ။
* သစ္ပင္ၾကီးလည္း မလဲပါေစနဲ႕ ။
* ထုံးအိုးၾကီးလည္း မကြဲပါေစနဲ႕ ။
" ျမစ္ၾကီးလည္း မခန္းပါေစနဲ႕" ဆိုတာ ေအးျမေသာစမ္းရည္လို ၾကည္ၾကည္လင္လင္
တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနတဲ့ ေမတၱာျမစ္ၾကီး ဆိုလိုတာပါ ။လူလူခ်င္း ေမတၱာထားၾက။
ေမတၱာတရားေတြ ပြားမ်ားၾက။ ေမတၱာေတြ မခန္းၾကေစနဲ႕ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ဘဲ ။
"သစ္ပင္ၾကီးလည္း မလဲပါေစနဲ႕" ဆိုတာ သစ္ပင္ၾကီးဟာ အခက္အလက္ အရြက္ေတြ
ေဝေဝဆာဆာနဲ႕ အရိပ္အာဝါသကို ေပးတယ္ ။ ထို႕အတူပဲ ဘုရား၊တရား၊သံဃာ
ရတနာသုံးပါးရဲ႕ အရိပ္အာဝါသေကာင္းကို ခိုလုံရလို႕လည္း ၾကီးပြားခ်မ္းသာျခင္းကို
ရတယ္။ ဒီအရိပ္အာဝါသေတြကို မဖ်က္ဆီးမိးဖို႕ ။ေက်းဇူးမကန္းမိဖို႕ သတိထားရပါလိမ့္မယ္ ။
သစ္ပင္ၾကီးကို ခုတ္လွဲပစ္ျခင္းဟာ အရိပ္အာဝါသကို ဖ်က္ဆီးရာေရာက္တာဘဲ ။ဒါေၾကာင့္
သစ္ပင္ၾကီးလည္း မလဲေအာင္ ၾကိဳးစားထိန္းသိမ္းၾက ။
"ထုံးအိုးၾကီးလည္း မကြဲပါေစနဲ႕ " ဆိုတာကေတာ့ ရိုးရာဓေလ့ တုံးစံေတြကို ေျပာတာပါ ။ မိဘဘိုးဘြား
လက္ထက္ကတည္းက လိုက္နာက်င့္သုံးလာၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈထုံးတမ္းစဥ္ေကာင္းေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ရေအာင္
ထိန္းသိမ္းျပီး ဗုဒၵဘာသာဓေလ့ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ ေနထိုင္ၾက ။( ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ )


Credit to Bhikkhu's Dhamma

တရားရႏိုင္မည့္ ေယာဂီအဂၤါရပ္ ငါးရပ္

Photo: တရားရႏိုင္မည့္ ေယာဂီအဂၤါရပ္ ငါးရပ္
*************************
(ပဓာနိယဂၤတရား ငါးပါး)
၁။ ဒၶါတရားရွိျခင္း= ဘုရား တရား အရိယာသံဃာ အေပၚ၌ မတုန္မလႈပ္ စိတ္ျဖင့္ ယုံၾကည္ျခင္း။

၂။ က်န္းမာေရးေကာင္းျခင္း 
အနာေရာဂါ ကင္း၏၊ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္း၏။ အစာကို အညီအၫြတ္ က်က္ေစတတ္ေသာ၊ မေအး
လြန္း မပူလြန္းေသာ၊ အလယ္အလတ္ျဖစ္ေသာ၊ ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းရန္ အခန္႔သင့္ျဖစ္ေသာ ပါစက ေတေဇာ
ဓာတ္ႏွင့္ ျပည့္စုံ၏။

၃။ မာယာ-သာေဌယ် ကင္းျခင္း
မိမိ၌ ထင္ရွား မရွိေသာ ဂုဏ္ကို ထုတ္ေဖာ္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း သေဘာလကၡဏာကား သာေဌယ်တည္း =
ဟန္ေဆာင္ျခင္းတည္း။ မိမိ၌ ထင္ရွားရွိေသာ အျပစ္ကို ဖုံးလႊမ္းျခင္း သေဘာလကၡဏာကား မာယာတည္း =
လွည့္ပတ္ျခင္းတည္း။ ကမၼ႒ာန္းဆရာအား လိမ္ညာ၍ တရားေလွ်ာက္ထားျခင္းမ်ားလည္း မာယာ-သာေဌယ်
သေဘာပင္တည္း။ ေယာဂါ၀စရရဟန္းသည္ ယင္းသို႔ေသာ ဟန္ေဆာင္ျခင္း လွည့္ပတ္ျခင္း မရွိ၊ ဆရာျဖစ္
ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အထံ၌လည္းေကာင္း၊ ပညာရွိကုန္ေသာ သီတင္းသုံးေဖာ္တို႔၏ အထံ၌ေသာ္
လည္းေကာင္း ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း မိမိကိုယ္ကို ထင္စြာ ျပဳတတ္၏။ (မိမိ၏ အျပစ္ကို ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း
၀န္ခံ၍ ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ ကုစားျခင္းတည္း။)

၄။ သမၼပၸဓာန္ လုံ႔လ၀ီရိယ ရွိ ျခင္း 
အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ပယ္ရွားရန္ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို ျပည့္စုံေစရန္ ထက္သန္ေသာ အျပင္းအထန္
ႀကိဳးစားအားထုတ္ေသာ လုံ႔လ၀ီရိယ ရွိသည္ျဖစ္၍ ေန၏၊ အားထုတ္ႏိုင္စြမ္း ရွိ၏၊ ျမဲျမံစြာ အားထုတ္မႈ ရွိ၏။
ကုသိုလ္တရားတို႔၌ တာ၀န္ကို ပစ္ခ်မထား။

၅။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း 
ပညာရွိ၏၊ ႐ုပ္-နာမ္တို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို သိစြမ္းႏိုင္ေသာ ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံ၏။ စင္ၾကယ္ေသာ၊ ကိေလ
သာထု အစိုင္အခဲကို ေဖာက္ခြဲ ဖ်က္ဆီးႏိုင္ေသာ၊ ဒုကၡ၏ ကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေကာင္းစြာ ေရာက္ေစႏိုင္ေသာ
၀ိပႆနာဉာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံ၏။ (မ၊၃၊၂၉၈-၂၉၉။)
(ပဓာနိယဂၤတရား ငါးပါး)
၁။ သဒၶါတရားရွိျခင္း= ဘုရား တရား အရိယာသံဃာ အေပၚ၌ မတုန္မလႈပ္ စိတ္ျဖင့္ ယုံၾကည္ျခင္း။

၂။ က်န္းမာေရးေကာင္းျခင္း
အနာေရာဂါ ကင္း၏၊ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္း၏။ အစာကို အညီအၫြတ္ က်က္ေစတတ္ေသာ၊ မေအး
လြန္း မပူလြန္းေသာ၊ အလယ္အလတ္ျဖစ္ေသာ၊ ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းရန္ အခန္႔သင့္ျဖစ္ေသာ ပါစက ေတေဇာ
ဓာတ္ႏွင့္ ျပည့္စုံ၏။

၃။ မာယာ-သာေဌယ်ာ ကင္းျခင္း
မိမိ၌ ထင္ရွား မရွိေသာ ဂုဏ္ကို ထုတ္ေဖာ္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း သေဘာလကၡဏာကား သာေဌယ်တည္း =
ဟန္ေဆာင္ျခင္းတည္း။ မိမိ၌ ထင္ရွားရွိေသာ အျပစ္ကို ဖုံးလႊမ္းျခင္း သေဘာလကၡဏာကား မာယာတည္း =
လွည့္ပတ္ျခင္းတည္း။ ကမၼ႒ာန္းဆရာအား လိမ္ညာ၍ တရားေလွ်ာက္ထားျခင္းမ်ားလည္း မာယာ-သာေဌယ်
သေဘာပင္တည္း။ ေယာဂါ၀စရရဟန္းသည္ ယင္းသို႔ေသာ ဟန္ေဆာင္ျခင္း လွည့္ပတ္ျခင္း မရွိ၊ ဆရာျဖစ္
ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အထံ၌လည္းေကာင္း၊ ပညာရွိကုန္ေသာ သီတင္းသုံးေဖာ္တို႔၏ အထံ၌ေသာ္
လည္းေကာင္း ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း မိမိကိုယ္ကို ထင္စြာ ျပဳတတ္၏။ (မိမိ၏ အျပစ္ကို ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း
၀န္ခံ၍ ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ ကုစားျခင္းတည္း။)

၄။ သမၼပၸဓာန္ လုံ႔လ၀ီရိယ ရွိ ျခင္း
အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ပယ္ရွားရန္ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို ျပည့္စုံေစရန္ ထက္သန္ေသာ အျပင္းအထန္
ႀကိဳးစားအားထုတ္ေသာ လုံ႔လ၀ီရိယ ရွိသည္ျဖစ္၍ ေန၏၊ အားထုတ္ႏိုင္စြမ္း ရွိ၏၊ ျမဲျမံစြာ အားထုတ္မႈ ရွိ၏။
ကုသိုလ္တရားတို႔၌ တာ၀န္ကို ပစ္ခ်မထား။

၅။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း
ပညာရွိ၏၊ ႐ုပ္-နာမ္တို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို သိစြမ္းႏိုင္ေသာ ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံ၏။ စင္ၾကယ္ေသာ၊ ကိေလ
သာထု အစိုင္အခဲကို ေဖာက္ခြဲ ဖ်က္ဆီးႏိုင္ေသာ၊ ဒုကၡ၏ ကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေကာင္းစြာ ေရာက္ေစႏိုင္ေသာ
၀ိပႆနာဉာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံ၏။ (မ၊၃၊၂၉၈-၂၉၉။)
 
credit to  Bhikkhu Dhamma

သဒၶါတရား ျပည့္စုံမွနိဗၺာန္ရ

သဒၶါတရား ျပည့္စုံမွနိဗၺာန္ရ
-----------------------------------
(သဒၶါတရား ေလးမ်ိဳး= ၾသကပၸနသဒၶါ)(မ၊၃၊၂၉၈-၂၉၉။)
အာဂမနသဒၶါ၊ အဓိဂမသဒၶါ၊ ၾသကပၸနသဒၶါ၊ ပသာဒသဒၶါ ဟု သဒၶါ (၄)မ်ဳိး ရွိ၏။
သဗၺညဳ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏ သဒၶါသည္ သဗၺညဳတဉာဏ္ ရဖို႔ရန္ဟု စိတ္သန္ရည္စူး သဒၶါထူးျဖင့္
ဆုထူးပန္ထြာေတာ္မူခဲ့သည္မွ စ၍ ေဗာဓိမ႑ိဳင္သို႔တိုင္ေအာင္ အစဥ္အတိုင္း လာသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ အာဂမ
နသဒၶါမည္၏။
ပေစၥကဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏ သဒၶါတရားသည္လည္း ပေစၥကေဗာဓိဉာဏ္ကို ရရွိဖို႔ရန္ ဆုထူး
ပန္ထြာေတာ္မူခဲ့သည္မွ စ၍ ပေစၥကေဗာဓိဉာဏ္ ရသည့္တိုင္ေအာင္ အစဥ္တစိုက္ လာရွိေသာ သဒၶါ ျဖစ္ျခင္း
႔ေၾကာင့္ အာဂမနသဒၶါ မည္သည္သာ ျဖစ္ေပ၏၊ သို႔ေသာ္ သမၼာသေမၺာဓိ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏
သဒၶါတရားကား ပို၍ အေလးဂ႐ု ျပဳထိုက္ေသာ သဒၶါျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သမၼာသေမၺာဓိ အေလာင္းလ်ာႀကီးမ်ား
၏ သဒၶါကိုသာလွ်င္ အာဂမနသဒၶါအျဖစ္ ယူထားေပသည္။
အရိယာသူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သား သာ၀ကတို႔၏ သဒၶါသည္ (= ယုံ
ၾကည္မႈသည္) မဂ္ဉာဏ္-ဖိုလ္ဉာဏ္-နိဗၺာန္ကို ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္ သိျမင္ျခင္းျဖင့္ ရရွိအပ္
ေသာေၾကာင့္ အဓိဂမသဒၶါ မည္၏။
ဘုရား တရား သံဃာဟူေသာ ရတနာသုံးပါးအေၾကာင္းကို ေျပာဆိုလိုက္ေသာ္ နာၾကားလိုက္ရေသာ္ --
" ဘုန္းေတာ္ (၆)ပါးသခင္ ဘုရားရွင္သည္ သိသင့္သိထိုက္သည့္ ေညယ်ဓံ တရားမွန္သမွ်ကို ဆရာမကူ သယမၻ ဴ
ဉာဏ္ျဖင့္ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္စြာ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္သိျမင္ေတာ္မူသည့္ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားစစ္
ဘုရားမွန္ ဧကန္ မွန္၏။ ဘုရားရွင္သည္ ေကာင္းစြာ ေဟာၾကားထားေတာ္မူအပ္ေသာ မဂ္-ဖိုလ္-နိဗၺာန္-ဓမၼကၡန္
ဟု ဆယ္တန္ထင္ေပၚ တရားေတာ္ျမတ္သည္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း နိယ်ာနိက တရား
ေကာင္း စင္စစ္ ဧကန္ မွန္၏။ ရွစ္ေယာက္ထင္ေပၚ ဘုရားရွင္၏ တပည့္သားသာ၀က အရိယသံဃာေတာ္သည္
သံသရာ၀ဋ္မွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း နိယ်ာနိကတရားေကာင္းကို ေကာင္းမြန္႐ိုေသစြာ က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ ပြား
မ်ား အားထုတ္ေတာ္မူသည့္ သံဃာစစ္ သံဃာမွန္ ဧကန္ မွန္၏။"- ဟု မတုန္မလႈပ္ သက္၀င္ယုံၾကည္ေသာ =
တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္က လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ား၍ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရတနာသုံးပါးတို႔၏ ဂုဏ္၌
သက္၀င္ယုံၾကည္ေသာ သဒၶါသည္ ၾသကပၸနသဒၶါ မည္၏။
ရတနာသုံးပါး၌ (မိ႐ိုးဖလာသေဘာအားျဖင့္) သာမန္ ၾကည္ညိဳ႐ုံမွ်၊ ၾကည္ညိဳ မႈ သဒၶါ ျဖစ္႐ုံမွ်သည္
ပသာဒသဒၶါ မည္၏။
ဤသဒၶါ (၄)မ်ဳိးတို႔တြင္ ဤပဓာနိယဂၤတရား (၅)ပါး၌ အလိုရွိအပ္ေသာ သဒၶါမွာ ၾသကပၸနသဒၶါ ျဖစ္၏။

 credit to

Bhikkhu's Dhamma

ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated