@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Saturday 13 September 2014

ဒါနသေဘာရွစ္မ်ဳိးႏွင့္ ဒါနစြမ္းရည္မ်ား

 
 
ဒါနဆုုိသည္မွာ ေပးကမ္းျခင္း၊ စြန္႔ၾကဲျခင္း၊ ေဝငွျခင္း၊ မ်ွတျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း၊ ေထာက္ပံ့ျခင္း၊ ကူညီျခင္း၊ လွဴဒါန္းျခင္းအနက္ရ၏။ အလွဴဒါနျဖစ္ေျမာက္ရန္ ေစတနာျဖင့္ေပးလွဴျခင္းသည္လည္း ဒါနမည္၏။ အဘိဓမၼာနည္း အရ ေပးလွဴေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေစတနာႏွင့္ယွဥ္ေသာ အေလာဘကုုိလည္း ဒါနဟုုေခၚသည္။ ဒါနျပဳျခင္းသည္ အေလာဘ ေလာလမရွိေသာစိတ္ျဖစ္၏။ တြယ္တာမႈကင္းေသာ အေလာဘ စိတ္ရွိသူ၌သာ ဒါန စင္စစ္ျဖစ္၏။
ဒါနသေဘာရွစ္မ်ဳိး
၁။ အလွဴခံပုုဂၢိဳလ္အိမ္သုုိ႔လာသည္ျဖစ္၍ ေလာကဝတၱရားအရေပးလွဴုျခင္း။
၂။ မေပးလွဴသည္ရွိေသာ္ အလွဴခံပုုဂၢိဳလ္က အႏၱရာယ္ျပဳမည္ကုုိ ေၾကာက္၍ေပးလွဴျခင္း၊ (အပါယ္ငရဲက်ေရာက္ခံရမည့္အေရး အကဲ့ရဲ႕ခံရမည့္အေရးကုုိ ေၾကာက္၍ ေပးလွဴျခင္းမ်ဳိးလည္း အက်ဳံးဝင္၏)။
၃။ မိမိကေပးလွဴသည္ရွိေသာ္ တစ္ဖန္ျပန္၍ သူကလည္းေပးလိမ့္မည္ဟုု ေမ်ွာ္ကုုိး၍ေပးလွဴျခင္း၊

"သိမွတ္ဖြယ္ရာ ေသာတာပန္အမ်ဳိးအစား(၂၄)မ်ဳိး"

 
ယခုုေခတ္အခါသည္ ဝိပႆနာထြန္းကားလာေသာ အခါျဖစ္ေပသည္။ ဝိပႆနာ ထြန္းကားသည့္အားေလ်ာ္စြာ အားထုုတ္ဖုုိ႔ရာ အခြင့္အခါအခ်ိန္ရၾကေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔က ဝိပႆနာတရားကုုိ တတ္နုုိင္သမ်ွ အားထုုတ္ေနၾကျပီး၊ အားထုုတ္ဖုုိ႔ရာ အခြင့္အခါ မၾကဳံနုုိင္ေသးသည့္ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔ကလည္း ဝိပႆနာတရားအားထုုတ္ေသာအခါ လုုိက္နာဖြယ္ရာ အေျခခံမ်ားကုုိ မွတ္သားေလ့လာလ်က္ရွိၾကေပသည္။ အားထုုတ္ေသာအခါမွာလည္း အနည္းဆုုံး ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္ အားထုုတ္မည္ဟုု ရည္မွန္းခ်က္ထားၾကသည့္ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔က မ်ားၾကေပသည္။
မိမိတုုိ႔ရည္မွန္းခ်က္ထားၾကသည့္အတုုိင္း ယခုုဘဝမွာပင္ ေသာတာပန္ျဖစ္လုုိၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ဝိပႆနာတရားကိုု အားထုုတ္ၾကရေပသည္။ဝိပႆနာအားထုုတ္ၾကေသာ အခါ မိမိတုုိ႔၏ ပါရမီဓာတ္ခံႏွင့္ အက်င့္ပဋိပဒါအားေလ်ာ္စြာ ေသာတာပန္တုုိ႔သည္ အမ်ဳိးအစားအားျဖင့္ (၂၄)မ်ဳိးကြဲျပားသြားၾကေပသည္။

ယခုုဘဝမွာ ေသာတာပန္ျဖစ္နုုိင္သည့္ ပါရမီဓာတ္ခံ ပါလာေသာ ပုုဂၢိဳလ္အခ်င္းပင္ တူၾကပါေသာ္လည္း ဝိပႆနာတရားအားထုုတ္ေသာအခါမွာေတာ့ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တရားေတြ႕ပုုံခ်င္းမတူၾကေပ။ ကြဲျပားလ်က္ရွိၾကေပသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုုဂၢိဳလ္မ်ားက တရားသေဘာမ်ားကုုိ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔ျမင္ၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာပုုဂၢိဳလ္မ်ားက မထင္မရွား မျပတ္မသား ေတြ႕ျမင္ၾကေပသည္။ တရားသေဘာမ်ားကုုိ မထင္မရွား မျပတ္မသား ေတြ႔ျမင္ၾကရေသာ ပုုဂၢိဳလ္တုုိ႔သည္ ယခုုဘဝမွာ မိမိသည္ ေသာတာပန္မျဖစ္နုုိင္ဟုု ထင္ျမင္ကာ စိတ္ဓာတ္မ်ား က်ဆင္းသြားတတ္ၾကေပသည္။ ဤကဲ့သုုိ႔ စိတ္ဓာတ္မ်ား မက်ဆင္းသြားရေအာင္ မိမိတုုိ႔ျဖစ္ရမည့္ ေသာတာပန္အမ်ဳိးအစားမ်ားကုုိ သိထားသင့္လွ၏။

"မတုိင္ပင္အပ္သူ ရွစ္ဦး၊တုိင္ပင္မႈတြင္ မလုံျခဳံ စိတ္မခ်ရသူကုိးဦး"

 
 
၁။ ရာဂလြန္သူ
၂။ စိတ္ခတ္ထန္သူ
၃။ ေတြေဝထုိင္းမႈိင္းသူ
၄။ ေထာင္လႊားတတ္ၾကြသူ
၅။ လုိခ်က္တက္မက္ရွိသူ
၆။ ပ်င္းရိသူ
၇။ မိမိတစ္ဦးတည္းသာ ၾကံစည္တတ္သူ။
၈။ မုိက္မဲေသာသူ ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ထုိရွစ္ဦးတုိ႕ကုိ တုိင္ပင္မိျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးပ်က္တတ္ျခင္းကား ဤသုိ႕ျဖစ္၏။

ဆြမ္း+ေရ+ပန္း+မီးကပ္လွဴပူေဇာ္ပုံႏွင့္ အက်ဳိးတရားမ်ား

 
 
ဆြမ္းေတာ္ကပ္ပုံ။
မနွဳိင္းယွဥ္အပ္ေသာ ေက်းဇူးေတာ္အစုံ ဂုဏ္ေတာ္အနႏၱႏွင့္ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား အဆင္း၊အန႔ံ၊
အရသာႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ဤ မြန္ျမတ္ေသာ ဆြမ္းေတာ္ကုိ လွဴဒါန္းဆက္ကပ္ပါ၏အရွင္ဘုရား။ဤဆြမ္းလွဴရေသာ
ေကာင္းမွဳေၾကာင့္ ဆင္းရဲခပ္သိမ္း ကင္းျငိမ္းရာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကုိ လ်င္ျမန္စြာ မ်က္ေမွာက္ျပဳရပါလုိ၏အရွင္ဘုရား။
ဤဆြမ္းလွဴရေသာ ေကာင္းမွဳ၏ အဖုိ႔ကုိ မိဘ၊ဆရာသမား အစထားလ်က္ မ်ားျပားလွကုန္ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါ
တုိ႔အား အမ်ွ အမွ် ေပးေဝပါကုန္၏။အမ်ွရ၍ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစေသာ္။
(မွတ္ခ်က္)။ ။သစ္သီးလွဴေသာအခါ "ဆြမ္း" ေနရာ၌ သစ္သီးကုိေျပာင္းလဲဆုိပါ။
ဆြမ္းလွဴရက်ဳိးငါးပါး
(၁)။အသက္ရွည္ျခင္း။
(၂)။အဆင္းလွျခင္း။
(၃)။ခြန္အားဗလၾကီးျခင္း။
(၅)။ဥာဏ္ပညာၾကီးျခင္း။
ေဆာင္။ ။သက္ရွည္၊ဆင္းလွ၊ခ်မ္းသာရ၊ဗလ ဥာဏ္ပညာ။

ဝိပတၱိတရားေလးပါး



ဆုိင္ရာအေၾကာင္းမ်ား၏ ခ်ြတ္ယြင္းမွဳကုိ ဝိပတၱိဟုေခၚပါတယ္။သတၱဝါတုိ႔၏ သႏၱာန္မွာ ေရွးေရွးဘဝေပါင္း
မ်ားစြာက ျပဳခဲ့ေသာ ကံတုိ႔သည္ အလြန္မ်ားျပားရကား အက်ဳိးေပးရန္ အခြင့္မသာ၍ အက်ဳိးမေပးရေသး
သမ်ွ ခႏၶာအစဥ္မွာ အျမဲပါရွိေသာေၾကာင့္ သမၸတၱိဆုိက္ေသာအခါ ကုသုိလ္ကံအက်ဳိးေပးခြင့္သာသလုိ
ဝိပတၱိဆုိက္ေသာအခါ၌လည္း အကုသုိလ္ကံ အက်ဳိးေပးခြင့္သာေလသည္။

ဝိပတၱိတရားေလးပါးရွိပါတယ္။အဲဒါဘာေတြလဲဆုိေတာ့
(၁)။ဂတိဝိပတၱိ = ရရွိေသာဘဝ မေကာင္းျခင္း(ခ်ြတ္ယြင္းခ်င္း)။
(၂)။ဥပဓိဝိပတၱိ = ရုပ္အဆင္းမလွျခင္း။(ဥပဓိခ်ြတ္ယြင္းျခင္း)။
(၃)။ကာလဝိပတၱိ = အခါကာလမေကာင္းျခင္း(ခ်ြတ္ယြင္းျခင္း)။
(၄)။ပေယာဂဝိပတၱိ = ဥာဏ္ဝီရိယစေသာ ပေယာဂ မရွိျခင္း။ ဆုိျပီးေလးပါးရွိပါတယ္။

"အဖ-သတ္မင္းမ်ားႏွင့္ မဟာသကၠရာဇ္ သာသနာႏွစ္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ေျဖၾကားခ်က္"

မဟာသကၠရာဇ္ဆုိသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္အခါက အသုံးျပဳေသာ သကၠရာဇ္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဘုိးေတာ္ အဥၨနမင္းၾကီးႏွင့္ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ရ ကာလေဒဝီလရေသ့တုိ႔ ထားခဲ့တဲ့ႏွစ္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ မဟာသကၠရာဇ္ (၆၈)မွာ ဖြားေတာ္မူျပီး မဟာသကၠရာဇ္ (၁၄၈)မွာ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီးေနာက္ ပထမသဂၤါယနာတင္၍ အဇာတသတ္မင္းက အရွင္မဟာကႆပ ထံသုိ႔ အရွင္ဘုရား သဂၤါယနာတင္မွစ၍ သာသနာေတာ္သကၠရာဇ္ အသစ္ထားလုိသည္ဟု ေလ်ွာက္ထားေသာ္ အရွင္မဟာကႆပက ခြင့္ျပဳသည္ျဖစ္၍ ဘုိးေတာ္ အဥၨနမင္းႏွင့္ ကာလေဒဝီလရေသ့ တုိ႔ထားခဲ့ေသာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈ခု ရွိသည္ကုိ တေပါင္းလကြယ္ တနဂၤေႏြတြင္ စုထား၍ ထုိ ၁၄၈ခုကုိ မေပ်ာက္ပ်က္ရေအာင္ ပရမတၳဗိႏၵဳ သခ်ၤာအ႒ေဗဒသက ကိန္းဟုထား၍ ဘုိးေတာ္အဥၨနမင္း၏ သကၠရာဇ္ ၁၄၉-ခု တန္ခူးလဆန္းတစ္ရက္ တနင္းလာေန႕ကုိ အစျပဳ၍ သာသနာေတာ္သကၠရာဇ္-တစ္ခုဟု အဇာတသတ္မင္း ထားသတည္း။

"ဘဝဆက္တုိင္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ဖုိ႔"

ဦးဇင္း တပည့္ေတာ္ သိခ်င္တာေလး တစ္ခုရွိလို႔ပါ အက်ယ္ေလးေျဖေပးပါ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မေလဘာသာေရးေတြတစ္စိုက္မတ္မတ္လုပ္လာရင္း တရက္တပည့္ေတာ္မေတြးမိတယ္ အေတြးလြန္တယ္ဘဲေျပာရမလား တပည့္ေတာ္မေလ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနရတာကိုအရမ္းေက်နပ္သလို ျမတ္စြာဘုရားကိုလဲၾကည္ညိဳျပီးရင္း ၾကည္ညိဳမဝႏိူင္ပါဘူး တပည့္ေတာ္ေတြးမိတယ္ ငါအခုအပါယ္တံခါးပိတ္ေအာင္မနဲၾကိဳးစားေနရတယ္ ရုန္းကန္ေနရတယ္ နိဗၺာန္ဆိုတာတပည့္ေတာ္နဲ႔အေဝးၾကီးမွာ ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာလဲသိပါတယ္ အပါယ္တံခါးေတာ့ပိတ္ေအာင္ဒီဘဝမွာရေအာင္ၾကိဳးစားမယ္ ရုန္းမယ္ေပါ့ ဒါေပမဲ႔တစ္ခုအေတြးလြန္ပီးဘာသြားေၾကာက္မိလဲဆိုေတာ့ ကဲ ငါေနာင္ဘဝအပါယ္တံခါးဝကေတာ့လႊတ္ခဲ႔ပါျပီ ေသလြန္ပီးေနာင္ဘဝလူဘဝလူခႏၶာျပန္ရခဲ႔သည္ရွိေသာ္ ၾကံဳရအုန္းမာဘဲေလ ခႏၶာျပတ္ေအာင္မွမလုပ္ႏိူင္ေသးဘဲကိုးအရွင္ဘုရား ငါလူ႔ဘဝျပန္ရလို႔ ပဋိသေႏၶ တည္တဲ႔အခါ ဘာသာျခားအမိဝမ္းထဲဝင္စားရရင္ငါေတာ့ဒုကၡဘယ္လိုလုပ္ပါ့မလဲေပါ့ တစ္ေယာက္ထဲအေတြးေတြလြန္ျပီးေၾကာက္ေနတာပါဘုရား

ပိဏ္တပါတ္-ဆြမ္း (ဆြမ္းေလာင္းလွဴျခင္းအက်ဳိးတရား) ရွင္းတမ္း"

ေန႔စဥ္မျပတ္ဆြမ္းေလာင္းတာကို သိမ္သပတ္ ဆြမ္းလို႔ ေခၚတာ စာလုံးေပါင္းနဲ႔ အဓိပၸာယ္ ရွင္းျပေပးပါဘုရား အက်ိဳးေက်းဇူး အတိုေကာက္ေရာ ဘုရား။ (ေမျမန္မာ)

ဒကာမၾကီး ေမးခြန္းေလးအတြက္ ဦးဇင္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ “ျမတ္စြာဘုရားမွာ စိန္၊ ေက်ာင္းမွာသိမ္၊ သကၤန္းမွာ ကထိန္၊ ဆြမ္းမွာပိဏ္” ဆုိျပီး အဆုိရွိပါတယ္။ ဘုရားမွာ စိန္ဖူးေတာ္ဟာ အျမင့္ျမတ္ဆုံး၊ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦးမ်ားမွာ သာသနာျပန္႔ပြားေအာင္ ေဆာင္ရြတ္ေပးေနတဲ့ သိမ္က အျမတ္ဆုံး၊ သကၤန္းမွာဆုိ တစ္ႏွစ္မွ တစ္လ၊ တစ္လမွ တစ္ရက္၊ တစ္ရက္မွ တစ္ေက်ာင္း၊ တစ္ေက်ာင္းမွာမွ တစ္ၾကိမ္သာ ခင္းခြင့္ရတဲ့ ကထိန္သကၤန္းက အျမတ္ဆုံးျဖစ္သလုိ ဆြမ္းမွာလည္း ေန႔စဥ္ အာစိဏၰကံ အျမဲမျပတ္ လွဴဒါန္းေနတဲ့ ဆြမ္းဟာလည္း အျမတ္ဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိ ပိ႑ပါတ (ပိဏ္တပါတ္) (သုိ႔) နိစၥဘတ္ လုိ႔ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာလုိျပန္ရင္ “သပိတ္၌ခံရ၍ ရေသာဆြမ္း” A Collection of alms. Food received in the alms-bowl of a Buddhist monk လုိ႔ ဖြင့္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ ေန႔တုိင္း ေလာင္းလွဴတဲ့ အလွဴကုိေတာ့ ပိ႑ပါတ-ဒါန (သပိတ္ထဲသုိ႔ ထည့္၍ ဆြမ္းလွဴျခင္း) လုိ႔ဆုိပါတယ္။

"သုညကမာၻ"ဆိုတာဘာလဲ?


"သုညကမာၻ"ဆိုတာလူေတြ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြ မရွိဘဲ တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့ကမာၻႀကီးျဖစ္ေနတယ္လို႔ အခ်ိဳ႕ကထင္ၾကပါတယ္။ သည္ အထင္ဟာမမွန္ပါ။
လူေတြ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြသာမဟုတ္ အပါယ္ေလးဘံုသားေတြလည္း အျပည့္အနွက္ ရွိေနပါတယ္။ ဒါျဖင့္ ဘာေၾကာင့္ "သုညကမာၻ" လို႔ေခၚရတာလဲလို႔ ေမးဘြယ္ရာရွိေနပါတယ္။
သတၱဝါေတြ မရွိလို႔ "သုညကမာၻ" ေခၚတာမဟုတ္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားလည္းပြင့္ေတာ္မမူ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ သာသနာေတာ္လည္းမရွိ သုန္းဆိတ္ေနတဲ့ ကမာၻႀကီးကိုေခၚပါတယ္။
ထို "သုညကမာၻ"ႀကီးမွာ အပါယ္ေလးဘံု၌လည္း အပါယ္ဘံုသားေတြ အေဟာင္းအသစ္မျပတ္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေနပါတယ္။ လူ့ျပည္ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာျပည္ေတြမွာလည္း လူေတြ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြ အေဟာင္းအသစ္မျပတ္မစဲ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚလ်က္ပင္ ရွိေနပါတယ္။
သည္လိုျဖစ္ရတာ ဘာေၾကာင့္လဲလို့စဥ္းစားဘြယ္ရာ ရွိပါတယ္။
အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္း "အကုသိုလ္"တရားေတြ……
လူ့ျပည္ နတ္ျပည္ေရာက္ေၾကာင္း "ဒါန သီလ" ေတြ…
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated