@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Thursday 12 March 2015

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၁၅) {သတိထားရမယ့္ အခ်က္တစ္ခု၊ အပိုင္း(ဃ)}



သတိထားရမယ့္ အခ်က္တစ္ခု အပိုင္း(ဃ)
                   ေဇာကိစၥကို ေဆာင္ရြက္တဲ့ စိတ္ေပါင္းက ၅၅-ခု ရွိတယ္၊ ကုသိုလ္ေတြမွန္သမွ် ေဇာကိစၥ ေဆာင္ရြက္တယ္၊ အကုသိုလ္ေတြ မွန္သမွ်မွာ ေဇာကိစၥ ေဆာင္ရြက္တယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရဟႏၲာသႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေပၚတဲ့ ႀကိယာ လို႔ေခၚတဲ့ ကုသိုလ္တျဖစ္လဲ ႀကိယာစိတ္ေတြက ေဇာကိစၥ ေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ ဖိုလ္စိတ္ ေတြကလည္း ေဇာကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ က်န္တဲ့ ဝိပါတ္စိတ္တို႔ဆိုတာ ေဇာကိစၥကို မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကဘူး။ ႀကိယာစိတ္ေတြထဲ ကလည္း ခုနက အာ႐ံုဘက္ကို ဦးလွည့္ေပးတဲ့စိတ္, အာ႐ံုကို ဆင္ျခင္ေပးတဲ့ အာဝဇၨန္းစိတ္ေတြကလည္း ေဇာကိစၥကို မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကဘူး။
                   ဒါျဖင့္ ေဇာဆိုတာ ဘာကို ေျပာတာတုန္း? ဋီကာေက်ာ္က်မ္းက ဘယ္လုိအဓိပၸါယ္ ရွင္းျပတုန္းဆိုရင္ ေဇာကိစၥ ဆိုတာ အာ႐ံုေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အာ႐ံုကို တစ္ႀကိမ္ျဖစ္ေစ အႀကိမ္မ်ားစြာ ျဖစ္ေစ၊ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ လ်င္ျမန္တဲ့ အေနအထားအားျဖင့္ ျဖစ္တဲ့သေဘာကို ေဇာကိစၥလို႔ ဒီလိုေရးတယ္။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၁၄) {သတိထားရမယ့္ အခ်က္တစ္ခု၊ အပိုင္း(ဂ)}



သတိထားရမည့္အခ်က္တစ္ခု အပိုင္း(ဂ)
ေကာင္းၿပီ၊ စိတ္ဟာ အာ႐ံုေတြနဲ႔ ျဖစ္ေပမယ့္ စိတ္တိုင္း စိတ္တိုင္းဟာ အာ႐ံုအားလံုးကို ရယူႏိုင္စြမ္းမရွိပါဘူး၊ သူလက္လွမ္းမွီသေလာက္ပဲ သူ ယူလို႔ရတယ္၊ လူေတြရဲ႕ ပကတိ မ်က္စိလိုပဲ၊ မ်က္စိရွိေပမယ္လို႔ မ်က္စိရွိတိုင္း အကုန္လံုး ျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိတာ မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးလည္း ျမင္ႏိုင္စြမ္းခ်င္း မတူဘူးေပါ့၊ သူ႔အတိုင္းအတာ နယ္ပင္အတြင္းမွာသာ မ်က္စိက အျမင္အာ႐ံုတစ္ခုကို ယူႏိုင္တယ္၊ နားကလည္း သူ႔အတိုင္းအတာ နယ္ပယ္တစ္ခု အတြင္းမွာသာ ဖမ္းယူႏိုင္စြမ္းရွိတယ္၊ ႏွာေခါင္းကလည္း အတိုင္းအတာ အတြင္းမွာရွိတဲ့ အနံ႔ကိုသာ ဖမ္းယူႏိုင္စြမ္းရွိတယ္၊ အဲဒီေတာ့ လူေတြ လက္လွမ္းမီွတဲ့ အာ႐ံုေတြ ဆိုတာလည္း ရွိတယ္၊ စိတ္ေတြမွာလည္း လက္လွမ္းမမီွတဲ့ အာ႐ံုမျပဳႏိုင္တဲ့ အာ႐ံုေတြ ရွိေနတယ္။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၁၃) {သတိထားရမယ့္ အခ်က္တစ္ခု၊ အပိုင္း(ခ)}



သတိထားရမည့္အခ်က္တစ္ခု အပိုင္း(ခ)
                   ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် လူေတြဟာ ဒီအာ႐ံုေတြေနာက္ လိုက္ေနၾကတာ၊ လူေတြရဲ႕စိတ္ဟာ ဘယ္အာ႐ံုနဲ႔ ေပ်ာ္ေနတုန္းဆိုေတာ့ အျမင္အာ႐ံုနဲ႔ ေပ်ာ္တယ္၊ အသံအာ႐ံုေတြနဲ႔ ေပ်ာ္တယ္၊ အသံဆိုတာ အမ်ိဳးစံုလုပ္ၿပီး ေပ်ာ္တယ္ေလ။ ႐ိုး႐ိုးတန္းတန္း အသံမွာ မေပ်ာ္ရတဲ့အခါက်ေတာ့ Hip Hop ဆိုတဲ့ အသံနဲ႔ ေပ်ာ္တယ္၊ လူ႔စိတ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ဆန္းတယ္၊ ဂ်ိမ္းဂ်ိမ္း ဆိုတာမွ နားေထာင္ခ်င္တယ္၊ အဲဒီလို လူရဲ႕စိတ္ဟာ မ်က္စိနဲ႔ျမင္ရတဲ့ အာ႐ံုနဲ႔ ေပ်ာ္တယ္၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကည့္တယ္၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္တီးယူတယ္၊ ၾကည့္ေလ - ဒီဇိုင္းေတြ ထုတ္လုပ္လုိ႔ကို မေလာက္ဘူး၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ဆုန္းဆိုေတာ့ ဒီအဆင္ကေလးက လွတယ္၊ ဒီအကြက္ကေလးက လွတယ္၊
 ဒီ ဒီဇိုင္းကေလးက လွတယ္နဲ႔ ဆုိၿပီးေတာ့ ဒီဇိုင္းလွတာကို လုိက္ရွာၿပီးေတာ့ မ်က္စိက ႀကိုက္တျ့အေရာင္လုက္ရွာေနာ၊ အေရာင္ဆို အမ်ိဳးမ်ိဳးစပ္ၿပီးေတာ့၊ ဒီအေရာင္က အနီရဲႀကီး, မႀကိဳက္ဘူး၊ အနီေလးနဲ႔ ဘာေလးနဲ႔ စပ္ထားမွ၊ စပ္တဲ့ အေရာင္ေတြ လုိက္ရွာ၊ ဆံုးကို မဆံုးႏိုင္ဘူး၊ ဒီအာ႐ံုေတြေပၚမွာ လုိက္စားေနပံုကိုၾကည့္၊ အသံဆိုရင္လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ႐ိုး႐ိုးအသံဆိုရင္ နားမေထာင္ခ်င္ဘူး၊ ခုန ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းဂိ်မ္းဂ်ိမ္း အသံဆိုရင္ တစ္ကိုယ္လံုးေတာင္ လႈပ္လာလိမ့္ဦးမယ္၊ ေခါင္းကေလးေတြၿငိမ့္၊ ေခါင္းၿငိမ့္႐ံုတင္ မကဘူး၊ တစ္ကိုယ္လံုးေတာင္ ရမ္းထြက္လာတယ္။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၁၂) {သတိထားရမယ့္ အခ်က္တစ္ခု၊ အပိုင္း(က)}




သတိထားရမယ့္ အခ်က္တစ္ခု (က)
                   စာမ်ိဳးစံုဖတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ တစ္ခါတစ္ရံက်ေတာ့ အႏၲရာယ္ရွိတယ္၊ အႏၲရာယ္ဆိုတာ အေတြးမ်ိဳးစံုနဲ႔ ေရးထားတဲ့ စာေတြေပါ့။ ဘာသာတရားကို ေလ့လာတယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ မွန္ကန္တဲ့ တင္ျပခ်က္ေတြကို ေလ့လာရင္ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး။ မမွန္မကန္ ေဟာေျပာခ်က္ေတြကို ေလ့လာမိလို႔ မိမိက စာလည္း မစံုေသးဘူး, အေတြးအေခၚ ရင့္သန္မႈလည္း မရွိေသဘူးဆိုရင္ လြဲမွားသြားႏိုင္ေသးတယ္။ 
ဒါလည္း သတိထားရမယ့္ အခ်က္တစ္ခုပဲ၊ စာမစံုေသးရင္ အရွိကို မွတ္ထားဖို႔လိုေသးတယ္၊ တကယ့္မူရင္းက်မ္းက  ဘယ္လိုဆိုတယ္ဆိုတာ မွတ္သားထားရမယ္။ သေဘာမက်ေသးရင္ သေဘာက်ေအာင္ ႀကံစည္ရမယ္၊ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းက လြဲထြက္သြားႏိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ႐ူပဆိုတဲ့ စကၡဳဝိေညယ်ာ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ၿပီးေတာ့ သိရတဲ့႐ုပ္ ဆိုတာကို ရွိတယ္ေပါ့။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၁၁) {(အခန္း - ၃) စိတ္၏ အာ႐ံုမ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္မႈကိစၥမ်ား}



(အခန္း - ၃)
စိတ္၏ အာ႐ံုမ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္မႈကိစၥမ်ား
                   ဘုန္းႀကီးတို႔ စိတ္ျဖစ္ပံုကို ေလ့လာခဲ့ၾကၿပီ၊ စိတ္ဆိုတာ အျဖစ္တရား၊ အာ႐ံုနဲ႔ ဝတၳဳတို႔ ေပါင္းဆံုမႈေၾကာင့္  စိတ္ေတြျဖစ္ေပၚလာတယ္၊ အဲဒီလို ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေနာက္ စိတ္ေတြဟာ ဘာနဲ႔ စခန္းသြားေနသလဲဆိုရင္ အာ႐ံုနဲ႔ စခန္းသြားေနတယ္။ ဒီလို အာ႐ံုနဲ႔ စခန္းသြားတဲ့ေနရာမွာ စိတ္တစ္မ်ိဳးစီ တစ္မ်ိဳးစီမွာ ေဆာင္ရြက္တဲ့ ကိစၥေတြလည္း ကြဲျပားျခားနားမႈေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းကို ဒီကေန႔ ေလ့လာရမယ္ စိတ္ရဲ႕အာ႐ံုမ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္မႈကိစၥမ်ား တဲ့။
                   စိတ္လို႔ ဆိုလိုက္ရင္ အဘိဓမၼာသင္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက စိတ္ ၈၉-မ်ိဳး, အက်ယ္ ၁၂၁၊ ေစတသိက္ -၅၂ ဆိုတာ သေဘာေပါက္ၿပီးသား ျဖစ္သြားၿပီ။ ဒီေနရာမွာ စိတ္ -၈၉ ေစတသိက္-၅၂ … အားလံုုးကို ရည္ညႊန္းၿပီးေတာ့ စိတ္ရဲ႕အာ႐ံုမ်ားလို႔ ေျပာတာ၊ အာ႐ံုနဲ႔ ဝတၳဳ ေပါင္းဆံုလိုက္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕သႏၱာန္မွာ မွီရာဝတၳဳ႐ုပ္ကေနၿပီးေတာ့ စိတ္ေတြျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္။ အဲဒီ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ေတြဟာ ဘာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ၾကသလဲ၊ ဘာနဲ႔ ဆက္သြယ္ေနၾကသလဲဆုိတာကို သိဖို႔ အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၁ဝ) {မေနဒြါရ အရ} အပိုင္း(ဂ)


မေနာဒြါရ အရ အပိုင္(ဂ)
                   ေနာက္ဆက္လာတဲ့ သမၸဋိစိၦဳင္းစိတ္က်ေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို မွီသလဲဆိုေတာ့ ဟဒယဝတၳဳကို မွီတယ္၊ ေနာက္ သႏီၲရဏစိတ္ကလည္း ဟဒယဝတၳဳကိုမွီတယ္၊ ဝုေ႒ာစိတ္ကလည္း ဟဒယဝတၳဳကို မွီတယ္၊ ေဇာစိတ္ေတြကလည္း ဟဒယဝတၳဳကိုပဲ မွီတယ္၊ တဒါ႐ံုကလည္း ဟဒယဝတၳဳကိုပဲ မွီတယ္။ အဲဒီ စိတ္ျဖစ္စဥ္ထဲမွာ စကၡဳဝတၳဳကို မွီျဖစ္တဲ့စိတ္ကေလးဟာ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ တစ္ခုတည္းပဲရွိတယ္၊ အဲဒီေတာ့ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ေလးတစ္ခုပဲ စကၡဳဝတၳဳကို မွီၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာတယ္။ က်န္စိတ္ေတြက ဟဒယဝတၳဳကို မွီၿပီးေတာ့ ျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ဝတၳဳႏွစ္ခုက ဆက္သြယ္ေနတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္ေနာ္။ အာ႐ံုတစ္ခုမွာ ျဖစ္လာတဲ့ အခါ ဆက္သြယ္မႈ ရွိေနတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္။
                   ထို႔အတူပဲ ေသာတဝိညာဏ္စိတ္ ၂-ခုက ေသာတဝတၳဳကို မွီၿပီး ျဖစ္တယ္၊ ဃာနဝိညာဏ္စိတ္ ၂-ခုက ဃနဝတၳဳကိုမွီၿပီးျဖစ္တယ္၊ ဇိဝွါဝိညာဏ္စိတ္ ၂-ခုက ဇိဝွါဝတၳဳကို မွီၿပီးျဖစ္တယ္၊ ကာယဝိညာဏ္စိတ္ ၂-ခုက ကာယဝတၳဳကို မွီၿပီျဖစ္တယ္၊ ကာယဝိညာဏ္စိတ္ ၂-ခုက ကာယဝတၳဳကို မွီၿပီးျဖစ္တယ္၊ က်န္တဲ့ စိတ္ေတြ အားလံုးက ဟဒယဝတၳဳကို မွီၿပီးျဖစ္တယ္၊ ဘံုဘဝနဲ႔တြက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အ႐ူပဘံုမွာျဖစ္တဲ့ အ႐ူပဝိပါတ္စိတ္ ၄-ခုက ဘယ္ဝတၳဳ႐ုပ္ကိုမွ မမွီဘူး၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုရင္ သူ႔မွာ မီွစရာ ႐ုပ္မရွိဘူး၊ ဝတၳဳ႐ုပ္ကို မမွီဘဲနဲ႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဒီလို နားလည္ရမွာေပါ့။ သ႐ုပ္အေနနဲ႔ နားလည္ေအာင္ အဘိဓမၼတၳ သဂၤဟက်မး္ကို ဆက္လက္ေလ့လာ မွတ္သားမွ ပိုၿပီးရွင္းမယ္၊ အခုဟာက နာလည္း႐ံု apply လုပ္ၿပီးေတာ့ ျပတာ။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၉) {မေနဒြါရ အရ} အပိုင္း(ခ)


မေနာဒြါရ အရ အပိုင္း(ခ)
                   အဲဒီစိတ္ေတြဟာ စကၡဳဒြါရိကစိတ္ = စကၡဳဒြါရ၌ ျဖစ္ေသာစိတ္ လို႔ဆိုတယ္။ သို႔ေသာ္ စကၡဳဒြါရ၌ ျဖစ္တယ္ဆိုေပမယ့္ စကၡဳဝတၳဳကို မွီတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဆိုလိုတဲ့ အဓိပၸါယ္က စကၡဳဒြါရ၌ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ စကၡဳဒြါရ မ်က္စိတံခါးကေန ဝင္ေရာက္ဆက္သြယ္တဲ့ အာ႐ံုနဲ႔အလုပ္လုပ္တဲ့ စိတ္ေတြလို႔ ဒီလိုအဓိပၸါယ္ရတယ္။ အဲဒီအဓိပၸါယ္က ပိုၿပီးေတာ့ ရွင္းလင္းမႈရွိတယ္။ ဒီဒြါရမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ မ်က္လံုးေပၚမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ေနလိမ့္မယ္၊ မ်က္လံုးနဲ႔ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီစိတ္ေတြအားလံုးဟာ အာ႐ံုန႔ဲဆက္သြယ္တာ၊ ဆက္သြယ္လို႔ သူတို႔ေပၚလာတာ၊ ေပၚလာၿပီးေတာ့ အာ႐ံုနဲ႔ အလုပ္လုပ္ၾကတာ၊ လူရဲ႕စိတ္ဟာ အာ႐ံုတစ္ခုျဖစ္ရင္ ထိုအာ႐ံုနဲ႔ အလုပ္လုပ္တာပဲေလ၊  မ်က္စိက တစ္ခုခုျမင္လုိက္ရင္ အဲဒီ ျမင္တဲ့အာ႐ံုနဲ႔ အလုပ္,လုပ္တယ္၊ နားက အသံေလးတစ္ခုၾကားရင္ အဲဒီ အသံအာ႐ံုနဲ႔ အလုပ္လုပ္တာ မဟုတ္လား၊ (အေျဖမေတြ႔မခ်င္း လိုက္ေနတာေလ၊ ဘာသံပါလိမ့္ ဘာသံပါလိမ့္နဲ႔  သြားေနမွာပဲ၊ မေက်နပ္မခ်င္း၊ အန႔ံဆိုလည္း ဘာအနံ႔ပါလိမ့္နဲ႔ လိုက္ေနမွာပဲ၊ အာ႐ံုနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတယ္လို႔ေျပာတာ) ၿပီးသြားလို႔ရွိရင္ ေနာက္အာ႐ံုတစ္ခု ေျပာင္းသြားျပန္ေရာ။
    

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၈) {မေနဒြါရ အရ} အပိုင္း(က)



မေနာဒြရ အရ အပိုင္း(က)
                   မေနာဒါြရံ ပန ဘဝဂၤ ံႏိၲ ပဝုစၥတိ  ဘဝင္စိတ္ကို မေနာဒါြရလို႔ ေခၚတယ္ လို႔ အဘိဓမၼတသဂၤက်မ္းက ဆိုတယ္။ ဘဝင္စိတ္ေတြ အမ်ားႀကီးထဲက ဘယ္ဘဝင္စိတ္တုန္းဆိုေတာ့ ခုနက ဋီကာေက်ာ္က်မ္းက ဘယ္လိုေျပာတုန္းဆိုရင္ အာဝဇၨန္းရဲ႕ ေရွ႕ကျဖစ္တဲ့ ဘဝင္လို႔ဆိုတယ္။ ဝီထိခ်ၾကည့္လိုက္ရင္ အတီတ ဘဝင္, ဘဝဂၤစလန, ဘဝဂၤုပေစၧဒ ၿပီးေတာ့ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္း၊  အဲလိုလာေတာ့ ပဥၥဒြါရာဇၨန္းရဲ႕ ေရွ႕မွာရွိတဲ့ ဘဝင္ဆိုတာ ဘဝဂၤုပေစၧဒ ျဖစ္တယ္။ ျပတ္တဲ့ဘဝင္ကို သူက mind door လို႔ ဒီလို ေျပာခ်င္တာ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ မနအရ အာဝဇၨန္းစေသာ စိတ္ေတြယူၿပီးေတာ့ အဲဒီစိတ္ရဲ႕ ဝင္ရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မေနဒြါရ (စိတ္တံခါး, စိတ္ရဲ႕အဝ)လို႔ ဒီလိုဖြင့္တာ။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၅) {အခန္း - ၂ စိတ္ျဖစ္ပံုကို ေလ့လာျခင္းအေၾကာင္း (၂)}



အခန္း - ၂
 
စိတ္ျဖစ္ပံုကို ေလ့လာျခင္းအေၾကာင္း (၂)
                   မေန႔က စိတ္ဆိုတာ အျဖစ္တရား၊ ဘာျဖစ္လို႔ အျဖစ္တရားလို႔ ေခၚတုန္းဆိုရင္ အေၾကာင္းတရားေတြကို မွီၿပီး အေၾကာင္းတရားေတြ ဆံုစည္းမွ ျဖစ္လာတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျဖစ္တရားလို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ျဖစ္ၿပီးလို႔ရွိရင္လည္း စိတ္ဟာ ခ်က္ခ်င္း ခ်ဳပ္ပ်က္ၿပီး သြားေလ့ရွိတယ္၊ စိတ္က အျဖစ္တရားဆိုေတာ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ဆက္လက္ရွိေနေသးသမွ် ဒီစိတ္ဟာလည္း ဆက္လက္ ျဖစ္ေနမွာပဲ၊ သံသရာထဲမွာ စဥ္ဆက္မျပတ္ အေၾကာင္းတရားေတြ ရွိေနသည့္အတြက္ စိတ္ဟာလည္း ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနတမွာပဲ။ ဘဝသံသရာမွာ အေၾကာင္းတရား ရပ္သြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳက္နက္ စိတ္ျဖစ္မႈဟာလည္း ရပ္တန္႔သြားမွာျဖစ္တယ္။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၄) {ဝတၳဳနဲ႔ အာ႐ံုဆံုျခင္း}




ဝတၳဳနဲ႔ အာ႐ံုဆံုျခင္း
                   ဝတၳဳနဲ႔ အာ႐ံု ဆံုလုိက္တာနဲပ တစ္ၿပိုင္နက္ စိတ္ကေလးေၽႊြ ေပၚလာတယ္။ ဒါက အဓိကအေၾကာင္းတစ္ခုကိေျပာတာ။ ဒိျပင္ အေၾကာင္းေတြလည္း ရွိေသးတယ္၊ အာ႐ံုနဲ႔ ဝတၳဳ ဆံုစည္းျခင္းသည္ ဒါ common condition, common cause အားလံုးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့အေၾကာင္းအရာတစ္ခု။
                   အဲဒီေတာ့ ဘယ္စိတ္ေတြ ဘယ္လိုေပၚလာတာလဲ ဆိုတာၾကည့္၊ ဥပမာ- မ်က္စိနဲ႔ျမင္စရာ အာ႐ံုေလးနဲ႔ ဆံုလုိက္ၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ပဥၥဒါရာဝဇၨန္း ကစၿပီး ျမင္သိစိတ္ေတြ ျဖစ္သြားတယ္၊ အျမင္အာ႐ံုေပၚမွာ ျဖစ္တဲ့စိတ္ကုိ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္လို႔ ေျပာတာ၊ သို႔ေသာ္ အျမင္အာ႐ံုေပၚမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့စိတ္က စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး၊ စကၡဳဝိညာဏဝီထိစိတ္ေတြ အားလံုးဟာ အျမင္အာ႐ံုေပၚမွာ အလုပ္လုပ္တယ္၊ နားလည္ေအာင္ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ မ်က္စိကို အျမင္အာ႐ံုေလး လာဆံုလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထိုေပၚလာတဲ့ အာ႐ံုေလးကို တံခါးဖြင့္ေပးတဲ့စိတ္က ပဥၥဒါရာဇၨန္းစိတ္ attention လုပ္လုိက္တာ၊ Attention လုပ္ၿပီးရင္ ေပ်ာက္သြားၿပီ၊ သူ႔တာဝန္ ၿပီးသြားၿပီ။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၃) {စိတ္ရဲ႕မွီရာ ဝတၳဳ႐ုပ္ ၆-မ်ိဳး၊ အာ႐ံု ၆-ပါး}


စိတ္ရဲ႕မွီရာ ဝတၳဳ႐ုပ္ ၆-မ်ိဳး
                   ဒီေနရာမွာ ဝတၳဳ ဆိုတာ စိတ္ရဲ႕တည္ရာမွီရာ ႐ုပ္သဘာဝတရားေတြကို ေခၚပါတယ္၊ ခုနတုန္းက ေစာင္းသံေလးဟာ ဘယ္က လာတုန္းဆို ေစာင္းႀကိဳး, ေစာင္းအိုးက လာတာဆိုေတာ့ ေစာင္းအိုးေစာင္းႀကိဳးသည္ ေစာင္းသံရဲ႕ တည္ရာျဖစ္တယ္၊ စည္သည္ စည္သံရဲ႕ တည္ရာျဖစ္တယ္။
                   ဒီလိုပဲ စိတ္ရဲ႕တည္ရာ ဝတၳဳ႐ုပ္ဟာ ၆-မ်ိဳး ရွိတယ္၊ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ကို ၾကည့္လုိက္ရင္ မွတ္ဖိုပလြယ္ပါတယ္၊ အရပ္ေခၚနဲ႔ပဲ ေျပာလိုက္ေပါ့၊ မ်က္စိ, နား, ႏွာေခါင္း, လွ်ာ, ကိုယ္နဲ႔ ဟဒယဝတၳဳ, ဃနဝတၳဳ, ဇ္ိဝွါဝတၳဳ, ကာယဝတၳဳ, ဟဒယဝတၳဳ - ဒါ စိတ္ရဲ႕ မွီရာတည္ရာ ဝတၳဳ႐ုပ္ ၆-ပါးလို႔ ေခၚတယ္၊ ႐ုပ္ကိုမွီၿပီး စိတ္ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့သေဘာကို ေျပာတာ။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၃) {စိတ္ရဲ႕မွီရာ ဝတၳဳ႐ုပ္ ၆-မ်ိဳး၊ အာ႐ံု ၆-ပါး}



စိတ္ရဲ႕မွီရာ ဝတၳဳ႐ုပ္ ၆-မ်ိဳး
                   ဒီေနရာမွာ ဝတၳဳ ဆိုတာ စိတ္ရဲ႕တည္ရာမွီရာ ႐ုပ္သဘာဝတရားေတြကို ေခၚပါတယ္၊ ခုနတုန္းက ေစာင္းသံေလးဟာ ဘယ္က လာတုန္းဆို ေစာင္းႀကိဳး, ေစာင္းအိုးက လာတာဆိုေတာ့ ေစာင္းအိုးေစာင္းႀကိဳးသည္ ေစာင္းသံရဲ႕ တည္ရာျဖစ္တယ္၊ စည္သည္ စည္သံရဲ႕ တည္ရာျဖစ္တယ္။
                   ဒီလိုပဲ စိတ္ရဲ႕တည္ရာ ဝတၳဳ႐ုပ္ဟာ ၆-မ်ိဳး ရွိတယ္၊ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ကို ၾကည့္လုိက္ရင္ မွတ္ဖိုပလြယ္ပါတယ္၊ အရပ္ေခၚနဲ႔ပဲ ေျပာလိုက္ေပါ့၊ မ်က္စိ, နား, ႏွာေခါင္း, လွ်ာ, ကိုယ္နဲ႔ ဟဒယဝတၳဳ, ဃနဝတၳဳ, ဇ္ိဝွါဝတၳဳ, ကာယဝတၳဳ, ဟဒယဝတၳဳ - ဒါ စိတ္ရဲ႕ မွီရာတည္ရာ ဝတၳဳ႐ုပ္ ၆-ပါးလို႔ ေခၚတယ္၊ ႐ုပ္ကိုမွီၿပီး စိတ္ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့သေဘာကို ေျပာတာ။
                   စိတ္နဲ႕႐ုပ္ဟာ အျပန္အလွန္အက်ိဳးျပဳလ်က္ရွိတယ္၊ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္ကိုမမွီဘဲဲနဲ႔ ျဖစ္ႏို္င္တဲ့စိတ္ေတြလည္း ရွိေသးတယ္၊ လူ႔ျပည္မွာေတာ့ မရွိဘူး၊  ႐ုပ္မဲ့ဘံု စိတ္ခ်ည္းသက္သက္ျဖစ္တဲ့ဘံု၊ အ႐ူပ ၄-ဘံုမွာ ဆိုရင္ မွီရာဝတၳဳ႐ုပ္မရွိဘဲ ျဖစ္တယ္။

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၂) {႐ုပ္နဲ႔ နာမ္က အျဖစ္တရား၊ စိတ္ျဖစ္ပံု အက်ဥ္း}



႐ုပ္နဲ႔ နာမ္က အျဖစ္တရား
ေကာင္းၿပီ - နိဗၺာန္ဟာ အရွိတရား၊ အခုေျပာတဲ့ စိတ္, ေစတသိတ္, ႐ုပ္ ဆိုတဲ့ နာမ္က အျဖစ္တရားလို႔ ဒီလိုေျပာတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ အျဖစ္တရားလို႔ ေျပာသလဲဆို၊ ၾကည့္ - ခုနက ဖေယာင္းတိုင္မီးေလးကို ဘယ္သူက ေမြးဖြားေပးလိုက္လဲ ဆုိရင္ အၾကမ္းဖ်ဥ္းေျပာမယ္ဆိုရင္ မီးျခစ္ဘူးကေန ေမြးဖြားေပးလိုက္တာ၊ မီးျခစ္ဘူးေလး သို႔မဟုတ္ ဂက္စ္မီးျခစ္ကို ျခစ္လိုက္ရင္ မီးေတာက္ေလး မျဖစ္ဘူးလား၊ အဲဒီ မီးေတာက္ေလးကို ဖေယာင္းတိုင္မွာ ရွိတဲ့ မီးစာေလးကို ကူးေပးလိုက္တာ၊
ဂက္စ္မီးျခစ္မွာ ရွိေနတုန္းက မီးေတာက္ေလးဟာ ဂက္စ္ ဆိုတာရယ္,ဘီးလံုးေလးရဲ႕ သံရယ္, အဲဒီ ဘီးလံုးကို ဖိပြတ္မႈေၾကာင့္ အပူဓာတ္ ျဖစ္တာရယ္, လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖိအားရယ္ အဲဒီ အေၾကာင္းသုံးခု ေပါင္းစံုမႈေၾကာင့္ မီးေတာက္ေလး ေပးလာတယ္၊ အဲဒီ မီးေတာက္ေလးကို ဘယ္ဟာေတြက ဆက္ၿပီးေတာ့ ေထာက္ပ့ံကူညီေနသလဲ ဆိုရင္ ဖယာင္းတိုင္မွာရွိတဲ့မီးစာနဲ႔ ဖေယာင္းဆီက ဆက္ၿပီးေတာ့ ကူညီေနတယ္၊ အေၾကာင္းေတြက ေထာက္ပံ့ေနတာ မဟုတ္လား။
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated