@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Thursday 15 May 2014

၂၂၇ သြယ္ေသာ ၀ိနည္း






၀ိနယ - ၀ိနည္း


“၀ိနေယာ နာမ ဗုဒၶ သာသနႆ အာယု”
၀ိနည္းတရားေတာ္သည္ သာသနာ၏ အသက္ျဖစ္သည္

“၀ိနေယ ဌိေတ သာသနံ ဌိတံ ေဟာတိ”
၀ိနည္းတည္သည္ ရွိေသာ္ သာသနာေတာ္ တည္သည္ မည္၏။



အာပတ္ဟုေခၚေသာ အျပစ္ေရာက္ျခင္း ၇ မ်ဴိး

၁။ ဂရုကအာပတ္    ၂မ်ဴိး (ၾကီးေလးေသာ)
၂။ လဟုကအာပတ္ ၅မ်ဴိး

ဂရုကအာပတ္ ၂မ်ဴိး
၁။ ပါရာဇိက အာပတ္ (ရဟန္းဘ၀မွ ဆံုးရွဴံးရေသာ အျပစ္)
၂။ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ (ရဟန္း သံဃာမွ ၀ိုင္း၀န္းကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ေပးမွ    
    ကုစားလို႔ရေသာ အျပစ္

လဟုကအာပတ္ ၅မ်ဴိး
၃။ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ (ၾကီးေလးေသာ အျပစ္ သံဃာဒိသိသ္ေအာက္ ၾကီးေလးေသာ အျပစ္)
၄။ ပါစိတ္အာပတ္(ကုသုိလ္စိတ္မွ ေလ်ာက်ေစေသာ အျပစ္)
၅။ ပါဋိေဒသနီအာပတ္(သီးျခားထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားရေသာအျပစ္)
၆။ ဒုကၠဋ္အာပတ္ (မေကာင္းေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အျဖစ္ လူအမ်ား ကဲ့ရဲ႔ဖြယ္ အျပစ္)
၇။ ဒုဗၻာသီအာပတ္ (မေကာင္းေသာ ေျပာဆိုမႈအျဖစ္ လူအမ်ား ကဲ့ရဲ႔ဖြယ္ အျပစ္)
၁။ပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ ======၄ပါး
၂။သံဃာဒိသိသ္ သိကၡာပုဒ္====၁၃ပါး
၃။အနိယတ သိကၡာပုဒ္======၂ပါး
၄။နိႆဂၢိပါစိတ္ သိကၡာပုဒ္=====၃၀ပါး
၅။သုဒၶပါစိတ္ သိကၡာပုဒ္======၉၂ပါး
၆။ပါဋိေဒသနီ သိကၡာပုဒ္======၄ပါး
၇။ေသခိယ သိကၡာပုဒ္=======၇၅ပါး
၈။အဓိကရဏ သမထ=======၇ပါး။
သိကၡာပုဒ္ေပါင္း===၂၂၇ပါး
သိကၡာပုဒ္ အက်ယ္အားျဖင့္ ၉၁,၈၀၅,၀၃၆,၀၀၀
                                         ...................................

ဘုရားအေနကဇာ တင္တယ္ဆုိတာ









ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ား အိမ္သစ္ေျပာင္းေရႊ႕တဲ့အခါပဲ
ျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ အသစ္၀ယ္ယူ ပူေဇာ္လာတဲ့ အခါပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အႏၲရာယ္ကင္းပရိတ္ပ႒ာန္း ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပဲြ လုပ္တဲ့အခါပဲ ျဖစ္ျဖစ္ 
ဘုရားအေနကဇာတင္ပဲြေလးေတြကုိ လုပ္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဘယ္ေၾကာင့္လုပ္တယ္ဆုိတာ တိတိက်က်မသိၾကေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕က ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ အသစ္ကုိ အေနကဇာတင္မွကုိးကြယ္ေကာင္းတယ္လုိ႔ ထင္တတ္ၾကတာ ရွိသလုိ အေနကဇာတင္မွလည္း ဆင္းတုေတာ္ဟာ တံခုိးပုိႀကီးတယ္လုိ႔ ထင္တတ္တာေတြ ရွိျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုန္းႀကီးေတြကုိ ပင့္ၿပီး ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကုိ စားပဲြခုံေပၚမွာတင္ၿပီး ပတ္ပတ္လည္ ဘုန္းႀကီးေတြက ၀ုိင္းၿပီး အေနကဇာ တင္ေစၾကတာ ျဖစ္မွာပါ။ ပုိဆုိးတာက တစ္ခ်ိဳ႕ ဒီ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကုိ ဒီလုိအေနကဇာ မတင္ရင္ မကုိးကြယ္ေကာင္းဘူးလုိ႔ ထင္ေနၾကတဲ့အျပင္ ဘုန္းႀကီးေတြက ဒီဆင္းတုေတာ္ေတြကုိ ကုိးကြယ္ႏုိင္ေအာင္ အေနကဇာတင္ၿပီး ျပဳလုပ္ေပးတယ္လုိ႔ ထင္ေနတတ္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လဲြေနၾကတာေလးေတြကုိ ေျပာတာပါ။ ဘုန္းႀကီးကျပန္ၿပီး ဘုရားကုိမ်ားတံခုိးထက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးရတယ္လုိ။ စဥ္းစားသင့္တဲ့ အလဲြေလးတစ္ခုပါ။

တကယ္ေတာ့ ဘုရားအေနကဇာ တင္တယ္ဆုိတာ ဘုရားကုိ ပူေဇာ္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေနကဇာဆုိတဲ့ စကားရဲ႕ မူရင္းစကားလုံးက “အေနကဇာတိ သံသာရံ..” စတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ဥဒါန္းစကားေတာ္က လာတဲ့ စကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ အေနကဇာတိ သံသာရံမွာပါတဲ့ အေနကဇာတိဆုိတဲ့ စကားကုိပဲ အလြယ္ယူၿပီး အေနကဇာ တင္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားဟာ ျမတ္စြာဘုရား သစၥာေလးပါးကုိ သိၿပီး သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ကုိ ရၿပီးေနာက္ ပထမဆုံး က်ဴးရင့္ေတာ္မူတဲ့ ဥဒါန္းစကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ေယာက္်ားမ်ားထက္ ဘုန္းကံနိမ့္သေလာ









ဆရာေတာ္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ေနာင္ေနာင္ပါ၊ အေမရိကားမွာေနပါသည္ဘုရားအေနာက္တုိင္းသား ဗုဒၵဘာသာကုိယံုၾကည့္ေသာသူမ်ားနွင့္ ဘာသာေရးအေၾကာင္းေျပာရင္  
ျမန္မာျပည္မွ တန္ခုိးၾကီးဘုရားေတြမွာ မိန္းကေလးေတြမ၀င္ရ ဥပမာက်ိဳက္ထီးရုိးတုိ႔လို ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာမိန္းကေလးေတြမ၀င္ရဘူးဆုိျပီး ေျပာၾကပါသည္ဘုရား အဲဒါနဲ႔စပ္ျပိးသူတုိ႔နဲ႔စကားေျပာျဖစ္ေတာ့ မိန္းကေလးေတြ ဘာလို႔မ၀င္ရတာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့တပည့္ေတာ္မ်ားလဲ လြယ္လြယ္ပဲေျဖလိုက္ ပါတယ္ဘုရား။
မိန္းကေလးေတြက ေယာက်ၤားေတြေလာက္ မျမတ္လို႔ပဲ ေျဖလိုက္ေတာ့အေနာက္တုိင္းသားေတြက အဲဒါကိုလက္မခံပါဘူးဘုရား။ သူတုိ႔က ေယာက္်ားမိန္းမ ဆုိတာအတူတူပဲ မိန္းကေလးေတြကေတာင္ ဒီနိဳင္ငံမွာ အခြင့္ေရးပိုျပီးေပးထားေတာ့ သူတုိ႔က မိန္းမက သာေတာင္သာသလိုေျပာပါသည္ဆုိေတာ့ တပည့္ေတာ္သိလိုသည္မွာေယာက္်ားေတြကမိန္းမေတြထက္ ဘုန္းကံၾကီးတယ္ ျမင့္ျမတ္တယ္ဆုိတာကိုဘယ္လိုတုိင္းတာရမလဲဘုရား။
ေယာက်္ားေတြက ဘာလုိ႔မိန္းမေတြထက္ ဘုန္းကံၾကီးတယ္ ျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ အေၾကာင္းျပခ်က္ထုတ္ျပေတာ္မူပါဘုရား။ျမန္မာနိဳင္ငံကဘုရားေတြမွာ မိန္းကေလးေတြ မ၀င္ရဆုိတဲ့ေနရာမွာ မ၀င္ရမတက္ရဆိုတဲ့ေနရာမွာ ၀င္ရင္ တက္ရင္ တကယ္ပဲ မိုးၾကိဳးပစ္ပါသလားဘုရား။ အဲဒါဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ မိန္းကေလးေတြကို ဘာလို႔ယုတ္ညံ့တယ္လို႔ယူဆၾကပါသလဲဘုရား ဥပမာမ်ားနွင့္တကြ ေက်နပ္ေလာက္ပါေသာအေျဖကိုေျဖေပးေတာ္မူပါဘုရား။
ဆရာေတာ္ရဲ့ သီလ သမာဓိ ပညာကို ရိုေသစြာ ရွိခိုးပါသည္ဘုရား။ 

ထုိေမးခြန္း၏အာေဘာ္
အထက္ပါ ေမးခြန္းက စာေရးသူထံ အီးေမးလ္ကေန ေရာက္လာတဲ့ေမးခြန္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိေမးခြန္းေတြကလဲ မၾကာမၾကာ ၾကံဳရဖူးပါတယ္။ 

ဆုေတာင္းေန႐ံုျဖင့္ ရမွာလား








(၁) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း ေဒါသမရွိသူ ၿဖစ္ပါရေစ၊၊
(၂) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း ေလာဘမရွိသူ ၿဖစ္ပါရေစ၊
(၃) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း စိတ္မနာတတ္သူ ၿဖစ္ပါရေစ၊၊
(၄) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း အခ်စ္မရွိသူ ၿဖစ္ပါရေစ၊၊
(၅) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း အနာေရာဂါမရွိသူ ၿဖစ္ပါရေစ၊၊
(၆) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း သူတစ္ပါးကို ဒုကၡမေပးတတ္သူ ၿဖစ္ပါရေစ၊၊
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔သည္ အလွဴတစ္ခုကိုၿပဳၿပီးတုိင္း “ဆုေတာင္း”သည့္အေလ့ရွိၾကသည္၊၊ ဆုေတာင္းၿခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၏အေရးပါေသာ ဘာသာေရးယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုပင္ ၿဖစ္ပါသည္၊၊ ေတာင္းဆုိေလ့ရွိၾကသည့္ “ဆု”အမ်ားစုမွာ အသက္ရွည္လုိၿခင္း၊ က်န္းမာလုိၿခင္း၊ စီးပြားတုိး တက္လိုၿခင္း၊ ေဘးအႏၱ ရာယ္ကင္းလိုၿခင္းႏွင့္ ဘ၀လုိအပ္ခ်က္မ်ားစြာတုိ႔ၿဖစ္ၾကသည္၊၊

ထုိသုိ႔ဆုမ်ားစြာကို ေတာင္းသည့္အခါ ေတာင္းေသာဆုမ်ား ရရွိသည္မ်ားလည္း ရွိသည္၊ မရရွိၾက သည္မ်ားလည္း ရွိပါသည္၊၊ ဗုဒၶဘာသာတြင္ သာမန္ခ်မ္းသာမွအစၿပဳ၍ ဘုရားအၿဖစ္တုိင္ေအာင္ “ဆု ေတာင္းမႈ”ကိုေရွးဦးစြာၿပဳရေၾကာင္း၊ ၿပီးလ်င္ ေတာင္းသည့္ဆုအေလ်ာက္ လုိအပ္သည့္ “ပါရမီ”မ်ားကို ၿဖည့္ဆည္းရေၾကာင္း ပါဠိစာေပတြင္ညႊန္ၿပထားပါသည္၊၊

“ေကာင္းမႈကုိၿပဳၿပီး အလိုရွိသည့္ဆုကို အတိအက်မေတာင္းဆုိလ်င္ အက်ဳိးကိုရသည့္အခါတြင္ မိမိလိုခ်င္သည့္အက်ဳိးကို တိတိက်က်မရရွိ” တတ္ဟူ၍ အ႒ကထာ၊ ပါဠိအေထာက္အထား ရွိပါသည္၊၊ ဤသည္ကို ၾကည့္ေသာအားၿဖင့္ ဆုသည္မၿဖစ္မေနေတာင္းသင့္သည့္ “ဗုဒၶဘာသာ က်င့္ထုံးတစ္ခု”ဟု မွတ္ယူရပါမည္၊၊
ဆုေတာင္းၿခင္းယဥ္ေက်းမႈကို ဗုဒၶဘာသာပါဠိစာေပမွ ကန္႔ကြက္ၿခင္းမရွိပါ၊၊ သုိ႔ေသာ္ ေလာကီခ်မ္း သာမႈအစ၊ ဘုရားအၿဖစ္တုိင္ေအာင္ ဆုလာဘ္ မ်ားကို ဆုေတာင္းရုံသက္သက္ၿဖင့္ရရွိႏုိင္သည္ဟု ပါဠိစာ ေပတြင္ညႊန္းဆုိထားၿခင္း မရွိပါ၊၊

ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရပါသလဲ





လြန္ေလျပီးေသာအခါ ဗာရာဏသီျပည္၌ ျဗဟၼဒတ္မင္း မင္းျပဳစဥ္ ဘုရားေလာင္းသည္ အလြန္ခ်မ္းသာေသာ သူေဌးျဖစ္၏။ သူ၏ အသက္ခုနစ္ႏွစ္သားသည္ အလြန္ဉာဏ္ပညာၾကီး၏။ အက်ိဳးရွိေအာင္လည္း ျပဳတတ္၏။ ထိုသူေဌးသားသည္ တစ္ေန႕ သူ၏ ဖခင္အား   "ဖခင္ --- ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရပါသလဲ" ဟုေမး၏။
ထိုကဲ့သို႕ ေမးေသာအခါ ဘုရားေလာင္းျဖစ္ေသာဖခင္က သားအား --- " သားေမာင္ --- 

(၁) က်န္းမာျခင္းဆိုတဲ့ အျမတ္ဆုံးလာဘ္ကို အလိုရွိရမယ္။
(က်န္းမာေရး ေကာင္းရမယ္။)
(၂) ကိုယ္က်င့္သီလကိုလည္း အလိုရွိရမယ္။
(ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းရမယ္။)
(၃) ပညာရွိတို႕ရဲ့ ဩဝါဒတရားကို အလိုရွိရမယ္။
(နာခံမွတ္သားရမယ္။)
(၄) အျမင္အၾကားကိုလည္း အလိုရွိရမယ္။
( ဆည္းပူးရွာေဖြရမယ္။(၅) သုစ႐ိုက္သုံးပါးကိုလည္း အလိုရွိရမယ္။
(ကုသိုလ္အျမဲျပဳေနရမယ္)။(၆) မပ်င္းမရိျခင္းကိုလည္း အလိုရွိရမယ္။
(မပ်င္းရိရဘူ:)

ၾသကာသရွင္းတမ္း



ၾသကာသ ၾသကာသ ၾသကာသ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ သဗၺေဒါသ ခပ္သိမ္းေသာ အျပစ္တုိ႔ကုိ ေပ်ာက္ပါေစျခင္း အက်ဳိးငွာ ( တနည္း - ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊
မေနာကံတည္းဟူေသာ သုံးပါးေသာ ကံတုိ႔တြင္ တစ္ပါးပါးေသာ ကံကုိ
ျပစ္မွားမိသည္ရွိေသာ္ ေပ်ာက္ပါေစျခင္း အက်ဳိးငွာ ) ပထမ, ဒုတိယ, တတိယ
တစ္ႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ သုံးႀကိမ္ေျမာက္ေအာင္ ဘုရားရတနာ တရားရတနာ သံဃာရတနာ
ရတနာျမတ္သုံးပါး တုိ႔ကုိ ႐ုိေသျမတ္ႏုိး လက္အုပ္မုိး၍ ရွိခုိးပူေဇာ္
ဖူးေျမာ္မာန္ေလွ်ာ့ ကန္ေတာ့ပါ၏။ 

ကန္ေတာ႔ရေသာ အက်ဳိးအားေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါး၊ ကပ္သုံးပါ၊ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး၊ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါး၊ ၀ိပတၱိတရားေလးပါး၊ ဗ်သနတရားငါးပါးတုိ႔မွ အခါခပ္သိမ္း
ကင္းလြတ္ၿငိမ္းသည္ျဖစ္၍ မဂ္တရား, ဖုိလ္တရား နိဗၺာန္တရား ေတာ္ျမတ္ကုိ
လ်င္ျမန္စြာ ရပါလုိ၏ အရွင္ဘုရား။


ၾသကာသ

ရွိခုိးပါရေစ၊ ကန္ေတာ႔ပါရေစဟု အခြင္႔ေတာင္းျခင္းကုိ ၾသကာသဟု ေခၚသည္။
ေလးနက္ ေစလုိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ထင္ရွားပ်ံ႕ႏွံ႕ေစလုိေသာေၾကာင့္
လည္းေကာင္း၊ ၾသကာသ ကုိ သုံးႀကိမ္ ဆုိရပါသည္။

ဆင္ခံ ၊ျမင္းခံဘုရား ျပႆနာ



ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အျပဳအမူေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားကို ေထရဝါဒဗုဒၶအလိုက် ဟုတ္/မဟုတ္ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ေသာ မွတ္ေက်ာက္တစ္ခုရွိ၏ ။ ထိုမွတ္ေက်ာက္ကား-

-ယင္းအျပဳအမူသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစေသာ ကိေလသာ ကုန္ေၾကာင္းျဖစ္လွ်င္ ေထရဝါဒ စစ္မွန္၏ ။
-ေလာဘ စေသာ ကိေလသာ တိုးပြားေၾကာင္းျဖစ္လွ်င္ ေထရဝါဒမဟုတ္၊ ျဗဟၼဏဝါဒ(မဟာယာနဝါဒ)ဟု မွတ္ရမည္။
ယခုေခတ္တြင္ ဂိုဏ္းဆရာႏွင့္ဘိုးေတာ္မ်ား၏ အသစ္အဆန္းထြင္မႈေၾကာင့္ ဆင္ခံဘုရား၊ ျမင္းခံဘုရားမ်ား ေပၚေပါက္လာ၏ ။ ထို႔ထက္ပိုျပီး ဘက္စံုၾကီးပြားခ်မ္းသာလိုသူမ်ားကား ဆင္ခံ၊ ျမင္းရံဘုရားမ်ားအထိ ထုလုပ္ကိုးကြယ္လာၾက၏ ။ ၾကည္ညိဳေသာသဒၶါစိတ္ျဖင့္ ထုလုပ္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း သ္င့ေတာ္၏/မသင့္ေတာ္ကို ႏႈိင္းခ်ိန္ စဥ္းစားသင့္၏ ။

ဒကၡိဏသာခါ ျပႆနာ




ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀နအား ဦးသိန္းေရႊက ဒကၡိဏသာခါဘုရားဆင္းတုေတာ္အေၾကာင္း ေမးၿမန္းေလွ်ာက္ထားပံု -
ေမး –   ဆရာေတာ္၊ ဒကၡိဏသာခါ ဆိုတဲ့ အမည္ဟာ ဘယ္ကေနၿပီး စၿဖစ္လာတာလဲ ဘုရား။ ဒကၡိဏသာခါရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကေရာ ဘာပါလဲ ဘုရား။
ေၿဖ –    ဒကၡိဏ – ေတာင္ဘက္အရပ္ကို ေဟာတယ္။
သာခါ – အကိုင္း ကို ေဟာတယ္။
ႏွစ္ခုေပါင္းေတာ့ ဒကၡိဏသာခါ ဆိုတာ ေတာင္ဘက္က အကိုင္းပဲေပါ့။ ဒီအမည္ဟာ သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးလက္ထက္က စၿဖစ္ခဲ့တယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ အိႏၵိယမွာ ဗုဒၶသာသနာကြယ္ေပ်ာက္ၿပီ တၿခားႏိုင္ငံေတြမွာ သာသနာတည္မွာကို ၿမင္ေတာ္မူတဲ့ ရဟႏာၱမ်ားက သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးကို ကိုးတုိင္း ကိုးဌာန သာသနာၿပဳေစလႊတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းေတာ္မူၾကတယ္။
သာသနာၿပဳ ၾကြေတာ္မူရာမွာ သီဟိုဠ္ကၽြန္းကို ၾကြဖို႔ သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးရဲ႕ သားေတာ္ အရွင္မဟာမဟိႏၵမေထရ္ႏွင့္ သမီးေတာ္ သဃၤမိတၱေထရီ တို႔က တာ၀န္ယူၾ႕တယ္။ အရွင္မဟာမဟိႏၵရဲ႕ တူေတာ္ ကိုရင္တစ္ပါးလည္း ပါသြားပါတယ္။ သီဟိုဠ္ကို သာသနာေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ သီဟိုဠ္ဘုရင္က ေဗာဓိပင္ ပူေဇာ္ပါရေစ လို႔ ေတာင္းပန္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အရိဠအမတ္က ေဗာဓိပင္ ပင့္ဖို႔ အိႏၵိယကို သြားတယ္။

ရဟႏၱာမေထရ္မ်ားရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးက ေဗာဓိပင္ရဲ႕ေတာင္ဘက္က အကိုင္းၿပတ္ေစလိုတဲ့ ေနရာမွာ ေရႊကညစ္နဲ႔ ေရးၿခစ္လိုက္ပါတယ္။ ေရးၿခစ္လိုက္တာနဲ႔ ေဗာဓိကိုင္းဟာ အလိုလို ၿပတ္က်ၿပီး အသင့္စီရင္ထားတဲ့ ေရႊဖ်င္းအိုးထဲမွာ တည္ပါတယ္။
          အဲဒီလို ေဗာဓိပင္ရဲ႕ေတာင္ဘက္က အကိုင္းကိုယူၿပီး တစ္ဆင့္စိုက္ပ်ိဳးခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သီဟိုဠ္က ေဗာဓိပင္ကို “ဒကၡိဏသာခါ” လို႔ ေခၚတယ္။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာလို႔ သီဟိုဠ္က ေဗာဓိပင္ေသတဲ့အခါ အမွတ္တရ ပူေဇာ္ၾကရေအာင္ ဘုရားပံုေတာ္ထုလုပ္ၾကရာကေန ဒကၡိဏသာခါဘုရား ဆိုၿပီး ၿဖစ္လာတာပါပဲ။
ေမး     ဒါကေတာ့ ရွင္းပါၿပီ ဘုရား။ ဆက္ေမးခ်င္တာက ပါရမီသံုးဆယ္ကို အသက္ပါအေသခံၿပီး ၿဖည့္ဆည္းခဲ့တဲ့အတြက္ အေလာင္းေတာ္မ်ား ဘုရားၿဖစ္တဲ့အခါ ၿပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေတြက အစြမ္းကုန္အက်ိဳးေပးၾကလို႔ လူ႔ေလာကမေၿပာနဲ႔ နတ္ေတြ ၿဗဟၼာေတြထက္ေတာင္ ဘုရားရွင္က အသပၸါယ္ဆံုးလို႔ စာေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးပါတယ္ ဘုရား။
ေၿဖ      ဟုတ္ပါတယ္။ ပါရမီကုသိုလ္ေတြက ေနာက္ထပ္အက်ိဳးေပးစရာ ဘ၀မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ဒီဘုရားၿဖစ္တဲ့ ေနာက္ဆံုးဘ၀မွာ စုၿပံဳအက်ိဳးေပးတဲ့ သေဘာပါ။
ေမး     အသပၸါယ္ဆံုးဆိုတာက ရဟန္းသံုးေပါ့ ဘုရား။ လူသံုးကေတာ့ ၿမတ္စြာဘုရားဟာ တစ္ေလာကလံုးမွာ အလွဆံုးပဲ ဘုရား။ ဒီလို အသပၸါယ္ဆံုး၊ အလွဆံုးၿဖစ္တဲ့ ဘုရားရွင္ပံုေတာ္ဟာ ဒကၡိဏသာခါက်မွ ဘာေၾကာင့္ ဂုတ္တိုတုိ၊ ခါးကုန္းကုန္း ပံုပ်က္ ပန္းပ်က္ၾကီး ၿဖစ္သြားရတာလဲ ဘုရား။ ဒီၾကားထဲ မႈိကိုးခ်က္ ဆိုတာကလည္း ပါလိုက္ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေခါင္းမွာလည္း ၾကာပန္းၾကီး အုပ္ထားေသးတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးၾကီး ထုလုပ္သင့္ပါသလား ဘုရား။
ေၿဖ      မထုလုပ္သင့္ပါဘူး။ ဘုရားပံုေတာ္ဆိုရင္ ၾကည္ညိဳစရာ အေကာင္းဆံုးပံုေတာ္ကိုသာ ထုလုပ္သင့္ပါတယ္။ မႈိကိုးခ်က္တို႔၊ ၾကာပန္းတို႔ကလည္း ေလာကီဂိုဏ္းဆရားေတြရဲ႕ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြပါ။
ဘုရားပံုေတာ္ ဘာပံုေပါက္သြားသြား ကိုယ့္ေလာဘအလိုၿပည့္ရင္ ၿပီးတာပဲ ဆိုတဲ့ “အတၱစိတ္” ေၾကာင့္ ၿဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပံုေတာ္ေတြပါပဲ။

ဇနီးမယား(၇)မ်ဳိးဆိုတာ


ျမတ္စြာဘုရားရွင္သီတင္းေတာ္မူတဲ့ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးရဲ့ ေကာင္းဒါယကာ အနာထပိဏ္သူေဌးၾကီးမွာ သုဇာတာဆုိတဲ့ေခ်ြးမတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ထုိသုဇာတာ သတုိ႔သမီးက လင္ျဖစ္သူရဲ့ ေျပာဆုိဆုံးမမွဳကုိ မနာခံသလုိ၊ေယာကၡမျဖစ္သူရဲ့ ဆုံးမ စကားကုိလည္း ကလန္ကဆန္ျပန္လုပ္ျပီး ရန္ေတြ့တတ္တယ္။ေယာကၡမနဲ႔ လင္သား ကုိရုိေသရေကာင္းမွန္းမသိဘူး။ဇနီးမယားဆုိးတစ္ေယာက္လုိ႔ေျပာရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္အနာထပိဏ္ သူေဌးၾကီၤးက သူရဲ့ေခ် ြးမဟာ သူ႔သားအတြက္ ဘယ္လုိ ဇနီးမယားျဖစ္တယ္ဆုိတာသိလုိတာနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထား ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သုဇာတာ သင္သည္ အဘယ္သုိ႔ေသာ ဇနီးမယားျဖစ္သည္ကုိ သိေစလုိတာနဲ႔ ဇနီးမယား(၇)မ်ဳိးကုိေဟာေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီ(၇)မ်ဳိးက  


(၁) ဝဓာ ဘရိယာ(လူသတ္ေကာင္ႏွင့္တူေသာမယား)
မိမိရဲ့လင္သားအေပၚမွာ သနားငဲ့ညွာ ေထာက္ထားျခင္းမရွိ၊အျမဲတန္း ျပစ္မွားတတ္ျခင္း၊ ဆူပူျခင္း၊ဆဲဆုိျခင္း၊ေဆာင့္ေအာင့္ျခင္း၊အရြဲ့တုိက္ျခင္း၊မိမိရဲ့လင္သားမွ တစ္ပါးေသာ ေယာက်ၤားတုိ႔ကုိခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ ေဖာက္ျပန္ျခင္းမိမလင္သားအေပၚမခ်စ္ခင္ မႏွစ္ သက္ျခင္း၊ ေငြႏွင့္ဝယ္ထားေသာ က်ြန္ကုိ ႏွိပ္စက္သကဲ့သုိ႔ လင္သားအားႏွိပ္စက္ေသာ မယားကုိ လူသတ္ေကာင္ႏွင့္တူေသာ မယားလုိ႔ေခၚပါတယ္။ထုိမယားမ်ဳိးက မိန္းကေလး အေနနဲ႔မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ရမွာျဖစ္သလုိ ေယာက်ၤားေလးမ်ားလည္း မေပါင္းသင္းမိေအာင္ေရွာင္ၾကဥ္ရမွာပါ။

ပ႒ာန္းမရြတ္ေကာင္းဘူးဆိုတာ ဟုတ္ရဲ့လား

 

တစ္ေလာက တရားပဲြတစ္ခုုမွာ တရားပဲြၿပီးေတာ့ ဒကာေလးတစ္ေယာက္က အေမးတစ္ခုု ေမးေလွ်ာက္လာပါတယ္။ သူက “အရွင္ဘုုရား တပည့္ေတာ္ သိတဲ့သူ တစ္ခ်ိဳ႕က တပည့္ေတာ္ ပ႒ာန္းရြတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူေတြအေနနဲ႔ ကိုုယ့္အိမ္ေတြဆုုိင္ေတြမွာပ႒ာန္းမရြတ္ေကာင္းေၾကာင္း၊ ပ႒ာန္းရြတ္ရင္ အေစာင့္နတ္ေတြက မေနႏုုိင္ၾကဘဲ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ကုုိယ့္ကုုိလည္း သူတုုိ႔က မေစာင့္ေရွာက္ႏုုိင္ေၾကာင္း၊ ပ႒ာန္း က အရမ္းျမင့္တဲ့အတြက္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ေၾကာင့္ နိမ့္က်တဲ့သတၱဝါေတြမွာ ဒုုကၡျဖစ္တတ္ေၾကာင္း ေျပာဆုုိၾကပါတယ္ဘုုရား၊ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီအယူအဆအေပၚမွာ ယုုံၾကည္မႈမရွိတဲ့အတြက္ ရြတ္ၿမဲအတုုိင္း ရြတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕မသိတဲ့သူေတြက ဟုုတ္မ်ားဟုုတ္ေလမလားဆုုိတဲ့ သံသယေတြ ဝင္သြားတတ္ၾကပါတယ္ဘုုရား၊

အဲဒါ သူတုုိ႔ေျပာသလုုိ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ဟာ တကယ္ပဲ အိမ္ေတြဆုုိင္ေတြမွာ မရြတ္သင့္ဘူးလားဘုုရား၊ ရြတ္ရင္ တကယ္ပဲ နတ္ေတြက မေနႏုုိင္ျဖစ္ၾကပါသလားဘုုရား” စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။ “အဲဒီအယူအဆဟာ မဟုုတ္ပါဘူး၊ ဘာမွလည္း အေျခအျမစ္ မရွိတဲ့အျပင္ ဗုုဒၶဘာသာ ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ ဒါဟာ အေတာ့္ကုုိလဲြေနတဲ့ ကိစၥပဲ”လုုိ႔ သူ႔အေမးကုုိ အေျဖေပးရင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုုအျဖစ္ စာတစ္ပုုဒ္ ေရးထုုတ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ 

ဟုုတ္တယ္။ ဒီပ႒ာန္းေဒသနာ ရြတ္ဖတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြမွာ အဲလုုိ အယူအဆေတြ ရွိေနတာကုုိ ဘုုန္းဘုုန္းကုုိယ္တုုိင္လည္း ႀကဳံဖူး၊ ေဟာဖူးပါတယ္။ သူတုုိ႔က ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ဟာ အလြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့အတြက္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ပဲ သက္ဆုုိင္တယ္၊ အပ္စပ္တယ္လုုိ႔ ထင္ျမင္ေနၿပီး သာမာန္လူေတြအတြက္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ဟာ အရမ္းျမင့္ၿပီး မတန္မရာ ဆုုိရင္ အႏၲရာယ္ေတာင္ ျဖစ္ေစႏုုိင္တယ္လုုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆေနတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ မကင္းတဲ့အျပင္ နတ္ေတြေတာင္ မေနႏုုိင္တဲ့အတြက္ အခန္႔မသင့္ရင္ ကုုိယ့္ကုုိခုုိက္ေတာင္ ခုုိက္ေစႏုုိင္တယ္လုုိ႔ ထင္ေနတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။

အေဟာင္းစားသူ






ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက သာ၀တၳိျပည္ မိဂါရသူေဌးႀကီးထံမွာ ပုဏၰ၀ၯနအမည္ရွိတဲ့ သားတေယာက္ရွိပါတယ္ အဲဒီသူေဌးသားကေလး အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ မိဘေတြက အိမ္ေထာင္ရက္သားခ်ေပးဖို႔ သတို႔သမီး အလိုရွိခဲ့ၾကပါသတဲ့။ မိဘေတြဟာ လကၡဏာေဗဒင္တတ္တဲ့ ပုဏၰား ရွစ္ေယာက္ကို သူတို႔ကိုယ္စား အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ကိုလႊတ္ျပီး ေကာင္းျခင္းငါးျဖာနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ သတို႔သမီး အရွာခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ပုဏၰားရွစ္ေယာက္ဟာ သာေကတျမိဳ႔ကို ေရာက္ရွိလာၾကပါတယ္။ တမန္ေတာ္ ပုဏၰားေတြဟာ ေရဆိပ္မွာထိုင္ျပီး သာေကတသူ ပ်ိဳပ်ိဳရြယ္ရြယ္ေတြကို ၾကည့္လို႔ ဘယ္သူမ်ား သူတို႔သူေဌးသားေလးနဲ႔ သင့္ေတာ္မလဲလို႔ ရွာေဖြခဲ့ၾကတာေပါ့။

သာေကတျမိဳ ႔သူ ၀ိသာခါနဲ႔ အဖြဲ႔ဟာလည္း ေရဆိပ္မွာ ေရာက္ေနခ်ိန္မို႔ ပုဏၰားေတြရဲ႔ မ်က္စိထဲမွာ ၀ိသာခါရဲ ႔ အလွဟာ ထင္းခနဲ ျမင္သာေနခဲ့တာေပါ့။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဒီအခ်ိန္မွာ မိုးေတြ ေလေတြ ၀ုန္းခနဲ ရြာခ်ပါတယ္။ အားလံုး ေျပးၾက လႊားၾက ျဖစ္ကုန္ၾကေပမယ့္ ဣေျႏၵႀကီးတဲ့ ၀ိသာခါကေတာ့ ဣေျႏၵအပ်က္မခံဘဲ မိုးခိုဇရပ္ရွိရာကို ေအးေအးေဆးေဆး လွမ္းလာခဲ့ပါတယ္။ ပုဏၰားေတြဟာ ေကာင္းျခင္းငါးျဖာနဲ႔ ျပည္စံုတဲ့ ၀ိသာခါကို သူတို႔သူေဌးသားရဲ ႔ ဇနီးေလာင္းအျဖစ္ 
ေရြးခ်ယ္ကမ္းလွမ္းခဲ့ရာမွ ၀ိသာခါကလည္း မ်ိဳးရိုးအဆင့္အတန္းကို ျပန္လည္ေမးျမန္းျပီး လက္ခံခဲ့ပါတယ္။

"မဂၤလာရွိေသာ ေနအိမ္"



မိမိတို ့အိမ္တြင္ ဗုဒၶရုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို
ဘုရားစင္ႏွင့္ ကိုးကြယ္ထားျခင္းအားျဖင့္ ေဖာ္ျပလတၱံ ့ပါ
အက်ိဳးေက်းဇူး (၉) မ်ိဳးကို ရရွိပါသည္။

(၁) ဘုရားစင္ရွိသည့္အတြက္ ဘုရားကို ျမင္ေနရျခင္း၊
ဘုရားေ၀ယ်ာ၀စၥ ျပဳေနရျခင္း၊ ဘုရားကို ကိုင္းညြတ္သည့္
စိတ္ျဖင့္ မေမ့ျခင္းႏွင့္ ဘုရား တရားႏွင့္ ကင္းကြာမေနျခင္း။

(၂) ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေတြ ့ရျခင္းျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ
ပို၍ ယံုၾကည္မႈ ေလးနက္လာသည္။

(၃) အိမ္တြင္ ဘုရားစင္ရွိလွ်င္ စနစ္တက် ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္မႈ
ျပဳျခင္းျဖင့္ သတိျမဲျခင္းႏွင့္ ပညာဥာဏ္ ထက္ျမက္ျခင္းမ်ား
ရွိလာသည္။

(၄) ကုသိုလ္တရားမ်ား တိုးပြားလာသည္။

(၅) စိတ္ညစ္ညဴးမႈ ရွိလာလွ်င္ ဘုရားစင္ ဘုရားရွင္ ေရွ ့ေတာ္သို ့
သြားျပီး ဘုရားပန္းလဲျခင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားကို အေသအခ်ာၾကည့္
အာရုံျပဳလိုက္ျခင္းျဖင့္ စိတ္ညစ္ညဴးမႈမ်ား ပေပ်ာက္လာသည္။
အမွားအယြင္းမ်ား မျပဳလုပ္မိေတာ့ဘဲ ရပ္တန္းမွ ရပ္ျပီး
စိတ္ၾကည္ႏူးမႈ ခ်က္ခ်င္း ရရွိလာပါသည္။

(၆) အိမ္တြင္ ဘုရားစင္ရွိသျဖင့္ နာနာဘာ၀ ၀ိနာဘာ၀မ်ား၏
အေႏွာက္အယွက္မ်ားမွ ကင္းျပီး မေၾကာက္မရြံ ့ ေနႏိုင္ပါသည္။

(၇) ဆင္းရဲဒုကၡကို သည္းခံလာႏိုင္သည္။

(၈) ဘုရားစင္ကို ပိုးမွ်င္ ဖုန္မ်ား ကင္းစင္ေအာင္ လွည္းက်င္း
သုတ္သင္ျပီး က်က် နန ထားလွ်င္ အိမ္က်က္သေရ၊
လူ ့က်က္သေရ တက္ျပီး ဂုဏ္သိကၡာမ်ား တက္ပါမည္။

(ဗုဒၶဘာသာေကာင္း တစ္ေယာက္ မွ)

Credit to - အႏိႈင္းမဲ့ အရိပ္

ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ား <===



ဆီမီးကပ္လွဴျခင္းအက်ိဳးႏွစ္ပါး

၁။ ပကတိမ်က္စိၾကည္လင္ျခင္း
၂။ ဉာဏ္(မ်က္စိ)ၾကည္လင္ျခင္း

ဆြမ္းအက်ိဳး ငါးပါး

၁။ အာယု = အသက္ရွည္ျခင္း
၂။ ၀ဏၰ = အဆင္းလွျခင္း
၃။ သုခ = ခ်မ္းသာႀကီးျခင္း
၄။ ဗလ = ခြန္အားႀကီးျခင္း
၅။ ပရိဘာန = ဉာဏ္ပညာႀကီးျခင္း

ပန္းလွဴရသည့္ အက်ိဳးသံုးပါး

၁။ ႐ုပ္ရွည္လွပသည္။
၂။ ခႏၶာကိုယ္သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္သည္။
၃။ ခံတြင္းအနံ႔ ေမႊးၾကည္ေစသည္။

သီလရွိသူရႏိုင္ေသာ အက်ိဳး ငါးပါး

၁။ စည္းစိမ္ဥစၥာရရွိႏိုင္သည္။
၂။ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ၾကားႏိုင္သည္။
၃။ တင့္တင့္တယ္တယ္ေနႏိုင္သည္။
၄။ မေတြမေ၀ဘဲေသရမည္။
၅။ ေသၿပီးေနာက္ ေကာင္းေသာဘ၀ေရာက္ႏိုင္သည္။

ေမတၱာ ပြား

" အိပ္, ႏူိး ခ်မ္းသာ၊ ေကာင္းစြာ အိပ္စက္၊ ခ်စ္လ်က္ လူနတ္၊ ေစာင္.ၾကပ္ နတ္မ်ား၊ မီး-ဆိပ္-ဓါးတို.၊ ေရွာင္ရွား ကိုယ္မွာ၊ လ်င္စြာ စိတ္တည္၊ ရႊင္ၾကည္ မ်က္ႏွာ၊ ေသခါ မေသြ၊ လားေလျဗဟၼာ၊ ဆယ္.တစ္ျဖာသည္၊ ေမတၱာ ပြားမူ ေကာင္းက်ိဳးတည္း "

အမွတ္စဥ္ေရတြက္လွ်င္ ၁၁ မ်ဳိးကိုက္ညီေအာင္ အခုလို အမွတ္စဥ္ ထိုးၾကည့္မိပါတယ္။ (မွားေနပါကလည္း ျပင္ေပးၾကပါဦးေနာ္။)

၁။ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ စက္ရျခင္း
၂။ ခ်မ္းသာစြာ ႏိုး ထရျခင္း
၃။ အိပ္မက္ အဆိုးမ်ား မမက္ပဲ အေကာင္းသာမက္ျခင္း
၄။ လူ တို႕ကခ်စ္ခင္ျခင္း
၅။ နတ္တို႕က ခ်စ္ခင္ျခင္း
၆။ နတ္တို႕က ေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္း
၇။ မီးေဘး၊ အဆိပ္သင့္ျခင္းေဘး၊ ဓါးလွံလက္နက္ေဘး တို႕ ကိုယ္တြင္မကပ္ၿငိပဲ လြတ္ကင္းေစျခင္း
၈။ စိတ္ တည္ၾကည္မႈ လွ်င္ျမန္ စြာ ရရွိလြယ္ျခင္း
၉။ မ်က္ႏွာ သြင္ျပင္ ၾကည္လင္ရႊျပ လန္းဆန္းေနျခင္း
၁၀။ ေတြေ၀သတိေမ့ေလ်ာ့မႈမရွိပဲ ေသဆံုးရျခင္း(ေသခါမေတြ)
၁၁။ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ျဗဟၼာဘံုသို႕ ေရာက္ေစႏိုင္ျခင္း

အပယ္မက်ႏူိင္တဲ႔ ကုသုိလ္(၇)မ်ဳိး


(၁) ဘုရား တရား သံဃာ သံရဏဂုံသုံးပါး စြဲၿမဲတဲ႔ပုဂၢိဳလ္

(၂) ငါးပါးသီလၿမဲေသာ ပုဂၢိဳလ္

(၃) အာရုံဆြမ္း ေနဆြမ္း ေန႔စဥ္ လွဴဒါန္းတဲ႔ပုဂၢိဳလ္

(၄) စာေရးတံမဲ လွဴဒါန္းတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္

(၅) ၀ါဆုိသကၤန္းလွဴဒါန္းတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္

(၆) ေရတြင္းေရကန္ လွဴဒါန္းတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္

(၇) ေက်ာင္းေဆာင္လွဴဒါန္းတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္

အဲဒီပုဂၢိဳလ္မ်ား ေသရင္ အပယ္မက်ပါဘူး ဆရာေတာ္အရွင္ဇ၀နေဟာၾကားတဲ႔ ဗုဒၶဘာသာအေၿခခံ တရားေတာ္မ်ားထဲမွာ နားၾကားရလုိ႔ ၿပန္လည္မွ်ေ၀လုိက္ပါတယ္ လွဴတဲ႔အခါမွာစိတ္ထားတက္ဖုိ႔ေတာ႔လုိပါတယ္ခင္ဗ်ာ

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား



ပစၸဳပၸန္ကို အသံုးခ်တတ္ေစ
“ယေန႔ လက္ရွိအခ်ိန္ထက္ ေကာင္းေသာအခ်ိန္မရွိ။ လက္ရွိအခ်ိန္ကို နိဗၺာန္အထိ အက်ိဳးရွိေအာင္သံုးပါ”

အလြယ္ႀကိဳက္သူမ်ားသတိထား
“ေလာက၌ သတၱ၀ါတို႔သည္ အရာရာ၌ပင္ အလြယ္ႀကိဳက္တတ္၏။ ေရႊေငြစေသာ ရတနာတို႔ကို သူသူငါငါ ေန႔ေရာညဥ့္ပါ ရရွိေအာင္ ႀကံေဆာင္ အားထုတ္ၾကေသာ္လည္း ႀကံတုိင္းမရႏိုင္။ ရရွိဖို႔ရန္ ခဲယဥ္းလွသည္ကို သိၾကပါလ်က္ အခ်ိဳ႕လူလိမ္မ်ားက ေရႊတစ္က်ပ္သားရွိလွ်င္ အလြယ္ႏွင့္ ႏွစ္က်ပ္သား ျဖစ္ေစမည္ စသည္ျဖင့္ အလြယ္လမ္းကို ၀ါႂကြားလွည့္ျဖားေျပာဆိုလိုက္လွ်င္ အလြန္တရာအားရ၍ ရွိသမွ် ေရႊတိုေငြစကေလးမ်ားကို လွည့္ျဖားယူေဆာင္သြားေသာအခါ ေရႊလိမ္ေငြလိမ္ မိသည့္အတြက္ မ်ားစြာ ေသာကေရာက္ၾကရ၏။ ထိုသို႔ေရာက္ရျခင္းမွာ အလြယ္ႀကိဳက္မိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အလြန္တရာ ရခဲလွသည့္ မဂ္ဖိုလ္တရားႏွင့္စပ္၍လည္း အလြယ္ႀကိဳက္တတ္သူတို႔အတြက္ ၿမိွဳက္တတ္လိမ္တတ္သည့္ ဆရာမ်ား ရွိတတ္ေပသည္”

မိမိကုိယ္ကို အားကိုးသူဟူသည္
“မိမိကုိယ္ကို အားကိုးျပဳေနတတ္သူသည္ အရာရာ၌ လြတ္လပ္သည္။ စိတ္ဓာတ္အားခိုင္၍ ေလာကဓံကို ခံႏိုင္စြမ္းရည္ ရွိသည္”

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ား


မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ တရားေတာ္မ်ားမွာ...........ဒီလိုမ်ိဳး တရား သံေ၀ဂေတြ ပြားရပါတယ္........

၁။ ငါသည္ မုခ်ေသရမည္၊ အခ်ိန္ပိုင္းသာ လိုေတာ့သည္။
၂။ ရခဲလွတဲ့ လူ.ဘဝကို အလြဲသံုးစား အခ်ိန္ေတြ မျဖဳန္းလိုက္ပါနဲ.။
၃။ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ေမြးကတည္းက အေသဘက္ကို ေျပးေနတယ္။
၄။ သက္တမ္းတိုတဲ့ ဘဝကေလးမွာ တရားအားမထုတ္ဘဲ အေခ်ာင္ခိုေနရင္ အေသေစာက ကိုယ္က်ိဳး နည္းလိမ့္မည္။
၅။ မေန.ကထက္ ယေန. ေသဖို. တစ္ရက္နီးသြားၿပီ။
၆။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျဖဳန္းခနဲ နာလည္းနာနိုင္သည္။ ေသလည္း ေသနိုင္သည္။
၇။ ခႏၶာ၏ ဝတၱရားက အေသရွာတာ၊ ဉာဏ္၏ ဝတၱရားက အေသေရွာင္တာ။
၈။ အေသမဦးမီ ဉာဏ္ဦးစီးၿပီး ဝိပႆနာတရား အားထုတ္ပါ။
၉။ အေျပးမရပ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ သုႆန္မေရာက္ခင္ မဂၢင္အလုပ္ အျမန္လုပ္ပါ။
၁၀။ သာသနာနဲ.ၾကံဳမွ သစၥာေလးပါး ထြက္ေျမာက္ေရး တရားေပၚမယ္။
၁၁။ ကိစၥဟူသေရြ. မဂ္တား- ဖိုလ္တားလို. မွတ္ပါ။
၁၂။ တဏွာ- ေလာဘ ခိုင္းတာလုပ္ေနလွ်င္ ေသတဲ့အခါ အပါယ္ေရာက္မယ္။
၁၃။ အဝိဇၨာ - တဏွာ ကိန္းလာရင္ အရွက္အေၾကာက္ မရွိေတာ့ဘူး။
၁၄။ အလကားေနသေရြ.၊ အအားေနသေရြ. အမွားနဲ.ေနျခင္းလို. မွတ္ပါ။
၁၅။ တဏွာကို အေဖာ္မလုပ္ဘဲ ဉာဏ္ကို အေဖာ္လုပ္ပါ။
၁၆။ ရက္ရာဇာ၊ ျပႆဒါး ရက္မေရြးနဲ.၊ သူေတာ္ေကာင္း အလုပ္ လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ဟာ မဂၤလာအခ်ိန္လို. မွတ္ပါ။

ဆိုးေနတဲ့ကံကို ျပဳျပင္နည္း


ေသခ်င္ေလာက္ေအာင္ထိ ဆိုးေနတဲ့ကံကို ကုသုိလ္၅-မ်ုိဳးနဲ႔ ျပဳျပင္ ယူလို႔ရ ပါတယ္။တိုက္တြန္းစကားအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ေသခ်င္ေလာက္ေအာင္ ဆိုးေနတဲ့ကံကို ကုသုိလ္ ၅မ်ဳိးနဲ႔ ေန႔စဥ္ျပဳျပင္ ပစ္လိုက္စမ္းပါ။ ဆိုးေနတဲ့ကံ ” နင္ေန ငါသြား ” ျဖစ္သြား ပါလိမ့္မယ္။

အဲဒီကုသိုလ္ ၅မ်ဳိးကေတာ့...

၁။ ဒါန
၂။ သီလ
၃။ ဂုဏ္ေတာ္
၄။ ေမတၱာ
၅။ ၀ိပႆနာ

တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီကုသိုလ္ ၅မ်ဳိးကို ေန႔စဥ္ ျဖစ္ေစရမယ္လို႔ အဓိ႒ာန္ျပီး ေန႔စဥ္ ျပဳလုပ္ သြားဖို႔ပါပဲ။

ငါးမ်ဳိးကုသိုလ္ ဘယ္လိုျပဳရမယ္။

 ဒါန

ပထမဆံုးကုသိုလ္က ဒါနပါ။ ဒါနဆိုတဲ့ေနရာမွာ ရွင္၁ေသာင္းျပဳေပးႏိုင္မွ။
ေက်ာင္းၾကီးေတြ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းႏိုင္မွ ဒါန မဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္မွာရိွတဲ့ ဘုရားကို ေရခ်မ္း ကပ္လိုက္မယ္ ဆိုလည္း ဒါန ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ေနာက္ ကိုယ္ထမင္းခ်က္မယ့္ ဆန္ထဲက လက္တစ္ဆုတ္စာေလာက္ႏႈိက္ျပီး အိမ္ေရွ႕က စာကေလးေတြ ခိုကေလးေတြကို ပစ္ေကၽြးလိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း ဒါနျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ဆန္လက္တစ္ဆုတ္ ေလာက္နဲ႔ေတာ့ မိသားစု ထမင္း၀ိုင္းကို သိပ္ျပီးလည္း မထိခိုက္ေစပါဘူး။ ေန႔စဥ္ လက္တစ္ဆုတ္ စာေလာက္ စာကေလးေတြကို ေကၽြးေနမယ္ ဆိုရင္လည္း ကိုယ့္၀န္ ကိုယ့္အားနဲ႔ မွ်တဲ့ ဒါန ျဖစ္ေနတာပါ။

ကိုယ္ေစာင့္နတ္ဆိုတာ တကယ္ရွိမရွိ သိခ်င္သူမ်ားအတြက္


၁။ ဦးဇင္းကိုယ္ေစာင့္နတ္ဆိုတာတကယ္ရွိပါသလား ၊
၂။ လူကိုနတ္ကေစာင့္တယ္ဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ကိုက္ညီမႈရွိပါသလား ၊
၃။ တကယ္လို႔ကိုယ္ေစာင့္နတ္ဆိုတာရွိခဲ့ရင္ဘယ္လိုမ်ိဳးပံုစံနဲ႔ လူကိုေစာင့္ေရွာက္ေပးပါသလဲ ၊
၄။ သူဟာလူ႔ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ေနတာပါလားျပင္ပမွာ သီးျခားေနတာပါလားဆိုတာကို
ဘုရားတပည့္ေတာ္ကိုသနားေစာင့္ေရွာက္ခ်ီးေျမွာက္ေသာအားျဖင့္ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား ။ ။

ေမးခြန္းေတြကမ်ားလိုက္တာ။ ဦးဇင္းခပ္တုိတိုနဲ႔ လိုရင္းပဲေျဖေပးလိုက္ပါတယ္။
ကိုယ္ေစာင့္နတ္ဆိုတာတကယ္ရွိပါတယ္။

“မေကာင္းမႈျပဳေသာသူသည္ သူမေကာင္းမႈျပဳတဲ့အေၾကာင္းကို သူကိုယ္တိုင္ပဌမဦးစြာ သိ၏။
ထုိ႔ေနာက္သူ၏ ကိုယ္ေစာင့္နတ္သိ၏။ထို႔ေနာက္ သူတစ္ပါး၏ စိတ္ကိုေဖာက္ထြင္းၿပီး သိႏိုင္တဲ့တန္ခုိးရွင္မ်ားသိၾက၏”လို႔
ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာ သုဒိႏၵက႑ အဖြင့္မွာပါတဲ့ဒီစကားရပ္ကို ေထာက္ၿပီးေတာ့ကိုယ္ေစာင့္နတ္ တကယ္ရွိတယ္ဆိုတာသိရပါတယ္။
ဒီစကားရပ္ကိုေထာက္ၿပီးေတာ့လူကို နတ္ေစာင့္တယ္ဆိုတာဗုဒၶဘာသာနဲ႔လည္း ကိုက္ညီမႈရွိပါတယ္။
အျခားေသာအေထာက္အထား က်မ္းကိုးက်မ္းကားထုတ္ျပစရာေတြအမ်ားႀကီးရွိေပမယ့္ သိသာရံုမွ်ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ ေက်နပ္ေတာ္မူၾကပါ။

ယုံၾကည္ခ်က္ သဒၶါတရားျဖင့္ လွဴဒါန္းျခင္း၏ အက်ဳိးတရား

 Photo: ၁။ ယုံၾကည္ခ်က္ သဒၶါတရားျဖင့္ လွဴဒါန္းျခင္း၏ အက်ဳိးတရား

ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ ...။ ရတနာသုံးတန္ ကံ-ကံ၏အက်ဳိးတရား စသည္တုိ႔ အ
ေပၚ၌ ယုံၾကည္ခ်က္ သဒၶါတရားျဖင့္ အလွဴဒါနကို ေပးလွဴျခင္းေၾကာင့္ အၾကင္
အၾကင္ ဘုံဘ၀၌ ထုိအလွဴဒါန၏ တစ္နည္း ထုိ အလွဴဒါန ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္
ကံ ေစတနာ၏ အက်ဳိးတရားသည္ ျဖစ္ေပၚ၍လာ၏။ အက်ဳးိတရား ျဖစ္ေပၚ
လာရာ ထုိထိုဘံုဘ၀၌ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာသည္လည္း ျဖစ္၏။ မ်ားျပားေသာ ဥစၥာ
ႏွစ္ ရွိသည္လည္းျဖစ္၏။ မ်ားျပားေသာ အသုံးအေဆာင္ရွိသည္လည္း ျဖစ္၏။

ဘယ္ဒါနမဆိုပါဘဲ၊ ဒါနရဲ႕စြမ္းအားက ‘ဒါနေတာေဘာဂ၀ါ’ ဆိုတဲ့အတိုင္း ဒီဒါန
ေၾကာင့္ အက်ဳိးတရားေတြကေတာ့ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာတဲ့ အက်ဳိး, စည္းစိမ္ဥစၥာ
ေပါမ်ားတဲ့အက်ဳိး ဆိုတာကေတာ့ ရရွိမွာ ဧကန္ ျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာခရီး ဆို
တာလည္း ထင္ရွား ရွိေနၾကမယ္, ဒီကံေတြကလည္း ရင့္က်က္လာၿပီ ဆုိရင္
ေတာ့ တစ္ေန႔ ဒီလုိအက်ဳိးမ်ဳိးကုိ ေပးမွာပဲ။ သို႔ေသာ္ ဒီေနရာမွာ ယုံၾကည္ခ်က္
သဒၶါတရားႏွင့္ ေပးလွဴလိုက္တဲ့ အလွဴဒါနေၾကာင့္ ဒီအက်ဳိးတြင္ ရမလားဆို
ေတာ့ မကေသးဘူးေနာ္။

အလြန္ ရုပ္အဆင္းလွသည္လည္းျဖစ္၏။ ရႈခ်င္စဖြယ္ ရွိသည္။ ၾကည္ညိဳဖြယ္
ဂုဏ္ကို ေဆာင္နိုင္သည္။ လြန္ျမတ္ေသာ အဆင္းလံုးရပ္ သဏၭာန္ႏွင့္ ျပည့္စံု
သည္ ျဖစ္၏။

ရတနာသုံးတန္ ကံ-ကံ၏အက်ဳိးတရား စသည္တုိ႔ အေပၚ၌ ယုံၾကည္ခ်က္ သဒၶါ
တရား, စိတ္ၾကည္ႏူးမႈ သဒၶါတရား အျပည့္အ၀ျဖင့္ ေပးလွဴလိုက္တဲ့အတြက္ ဒီ
ဒါနက အက်ဳိးေပးတဲ့ ဘုံဘ၀မွာ စည္းစိမ္ဥစၥာ ႂကြယ္၀ခ်မး္သာရံုတြင္မက ထို
ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရုပ္အဆင္းက အလြန္ လွပတင့္တယ္တယ္။ ၾကည့္ရႈဖြယ္သိပ္
ေကာင္းတယ္။ ၾကည့္လို႔ သိပ္ေကာင္းတယ္။ သူ႕ကို ၾကည့္လိုက္လွ်င္ စိတ္ထဲ
မွာ ၾကည္လင္လာတယ္။ ၾကည္ညိဳဖြယ္ဂုဏ္ကို ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ ႐ုပ္အဆင္း ဥပဓိ
သမၸတၱိႏွင့္လည္း ျပည့္စုံတယ္။ လြန္ျမတ္ေသာ အသားအေရ အေရာင္အဆင္း
ႏွင့္လည္း ျပည့္စုံတယ္၊ လြန္ျမတ္ေသာ လုံးရပ္သဏၭာန္နဲ႔လည္း ျပည့္စုံတယ္။
အခ်ဳိး သိပ္က်တယ္။ သို႔ေသာ္ ဒီလုိ အက်ဳိးတရားေတြဟာ ယုံၾကည္ခ်က္ သဒၶါ
တရားနဲ႔ လွဴတဲ့ အလွဴဒါနရဲ႕ အက်ဳိးတရားေတြပဲ။ 

ဘာေၾကာင့္ ဒီအက်ဳိးတရားေတြကုိ ရရွိၾကရသလဲလုိ႔ ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္
တဲ့အခါမွာ --

သဒၶါတရား အားေကာင္းေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ေပးလွဴေနတဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ ရတနာ
သုံးပါးတုိ႔ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူး အေပၚမွာလည္း ယုံၾကည္ျမတ္ႏုိးတဲ့ စိတ္ထား ရွိ
တယ္။ ကံ-ကံ၏ အက်ဳိးတရားအေပၚမွာလည္း သက္၀င္ယုံၾကည္တဲ့ သဒၶါတ
ရား ရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တုိ႔ အေပၚ၌ ျမတ္ႏိုးတဲ့ စိတ္ထား အ
ျမဲရွိတယ္။ ဒီလုိ မြန္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထား၁ယ ျမတ္ႏုိးတဲ့ စိတ္ထား, သာသနာေတာ္
ကို ၾကည္ညိဳျမတ္ႏုိးေနတဲ့ စိတ္ထားျဖင့္ ကံကိုထူေထာင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီကံ
က အက်ဳိးေပးတဲ့ ဘုံဘ၀မွာ မိမိကို သူတစ္ပါးတုိ႔က ျမတ္ႏိုးဖုိ႔ရန္အတြက္ မိမိ
ရဲ႕ ဥပဓိသမၸတၱိေတြက အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနတယ္။

သို႔ေသာ္ တစ္ဖက္က ယုံၾကည္ခ်က္ သဒၶါတရားမရွိဘဲနဲ႔ ေပးလွဴလုိက္တဲ့ အလွဴ
ဒါနတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္က ႐ုပ္အဆင္းက လွပတင့္တယ္မႈ မရွိ
ေတာ့ဘူး။ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ မိတ္ေဆြတစ္ပါး ေျပာသလိုေပါ့ေလ “အသား ၾကည့္
လိုက္ေတာ့လည္း သပိတ္ေရာင္၊ လည္ပင္းၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း ဖားလည္
ပင္း၊ ခါး ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း လိပ္ခါး” ဆုိတဲ့ ပုံစံ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။
႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္ႏွင့္ မျပည့္စုံဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ?

တစ္ခ်ိန္တုန္းက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတစ္ခု ျပဳခဲ့စဥ္ အခ်ိန္အခါမွာ စိတ္ဓာတ္ေတြ
က ၾကည္ၾကည္လင္လင္ မရွိဘူး။ ယုံၾကည္ခ်က္ သဒၶါတရား အားေကာင္း
ေကာင္းနဲ႔ ျပဳခဲ့တဲ့ အလွဴဒါနမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ဘူး။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ မ်ားထုိထုိ
တုိ႔ အေပၚ၌ ၾကည္ညိဳျမတ္ႏုိးတဲ့စိတ္ထားႏွင့္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့တဲ့ အလွဴဒါန
ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ဳိးလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဒီကံက အက်ဳိး
ေပးတဲ့ ဘ၀မွာ ပုံပန္းမက် ျဖစ္ေနရတယ္။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ အစရိွတဲ့ ထိုထုိပုဂၢိဳလ္
တုိ႔အေပၚ၌ မိမိက ပုံပန္းမက်တဲ့စိတ္ေနစိတ္ထားျဖင့္ ကံကို ထူေထာင္ခဲ့မိတဲ့အ
တြက္ ဒီကံက အက်ဳိးေပးတဲ့ဘ၀မွာ မိမိကိုလည္း တစ္ဖက္သားက လွမ္းၾကည့္
မယ္ဆုိရင္ ပုံပန္းမက်တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အေနအထားမွာပဲ ရွိေနတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ ဆရာသမားတစ္ဦးကေတာ့ ဆိုဆုံးမဖူးတယ္။ ေကာင္း
မႈကုသိုလ္တစ္ခု မျပဳခင္မွာ ႀကိဳတင္ၿပီး စဥ္းစားပါ။ စိတ္က မႏုိင္ဘူးဆုိရင္ေတာ့
မျပဳတာ ေကာင္းတယ္၊ ျပဳၿပီးလို႔ ကံအရာ တည္သြားၿပီဆုိရင္ ဒီကံဟာ ျပန္ၿပီး
ဖ်က္သိမ္းဖုိ႔ သိပ္ခက္တယ္၊ ဒီကံကရင့္က်က္လာၿပီဆုိရင္ တစ္ေန႔ အက်ဳိးေပးမွာ
ပဲ။ အဲဒီလို အက်ဳိးေပးတဲ့ ဘုံဘ၀က်မွ ဒီမေကာင္းတဲ့ အက်ဳိးတရားေတြကို မိမိ
ကို ‘အလိုမရွိပါဘူး’ ဆိုၿပီး ထုိင္ငိုေနေသာ္လည္း ရဦးမလား? မရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အ
႐ုပ္ဆိုးတဲ့ လူဟာအ႐ုပ္ဆုိးျမဲပဲ ဆုိးေနမွာပဲ။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ဘူးလား?

ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္
Buddhavasa Tiloka

ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ ...။ ရတနာသုံးတန္ ကံ-ကံ၏အက်ဳိးတရား စသည္တုိ႔ အ
ေပၚ၌ ယုံၾကည္ခ်က္ သဒၶါတရားျဖင့္ အလွဴဒါနကို ေပးလွဴျခင္းေၾကာင့္ အၾကင္
အၾကင္ ဘုံဘ၀၌ ထုိအလွဴဒါန၏ တစ္နည္း ထုိ အလွဴဒါန ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္
ကံ ေစတနာ၏ အက်ဳိးတရားသည္ ျဖစ္ေပၚ၍လာ၏။ အက်ဳးိတရား ျဖစ္ေပၚ
လာရာ ထုိထိုဘံုဘ၀၌ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာသည္လည္း ျဖစ္၏။ မ်ားျပားေသာ ဥစၥာ
ႏွစ္ ရွိသည္လည္းျဖစ္၏။ မ်ားျပားေသာ အသုံးအေဆာင္ရွိသည္လည္း ျဖစ္၏။

ဘယ္ဒါနမဆိုပါဘဲ၊ ဒါနရဲ႕စြမ္းအားက ‘ဒါနေတာေဘာဂ၀ါ’ ဆိုတဲ့အတိုင္း ဒီဒါန
ေၾကာင့္ အက်ဳိးတရားေတြကေတာ့ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာတဲ့ အက်ဳိး, စည္းစိမ္ဥစၥာ
ေပါမ်ားတဲ့အက်ဳိး ဆိုတာကေတာ့ ရရွိမွာ ဧကန္ ျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာခရီး ဆို
တာလည္း ထင္ရွား ရွိေနၾကမယ္, ဒီကံေတြကလည္း ရင့္က်က္လာၿပီ ဆုိရင္
ေတာ့ တစ္ေန႔ ဒီလုိအက်ဳိးမ်ဳိးကုိ ေပးမွာပဲ။ သို႔ေသာ္ ဒီေနရာမွာ ယုံၾကည္ခ်က္
သဒၶါတရားႏွင့္ ေပးလွဴလိုက္တဲ့ အလွဴဒါနေၾကာင့္ ဒီအက်ဳိးတြင္ ရမလားဆို
ေတာ့ မကေသးဘူးေနာ္။
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated