@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Tuesday 11 November 2014

အဟိရိကအေၾကာင္း (ကိုယ့္က်င့္အဘိဓမၼာ - ၅)


အဟိရိကအေၾကာင္း

မရွက္ျခင္းသေဘာသည္ အဟိရိကတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ "အဟိရိက-မရွက္စြတည့္"ဟု ဆိုခဲ့သည္။ အကုသိုလ္ဒုစ႐ိုက္ဟူသမွ် မစင္ဘင္ပုပ္ႏွင့္တူ၏။ အဟိရိကကား ရြာဝက္ႀကီးႏွင့္တူေလသည္။
ခ်ဲ႕ဦးအံ့-မစင္သည္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္း၏၊ မေတာ္တဆ လူးမိျပန္လွ်င္ ပရိသတ္အလယ္မွာ ရွက္ဖြယ္ရာႀကီးတည္း၊ သို႔ေသာ္ မစင္ကို အမြန္ျမတ္အစာဟုထင္ေနေသာ ရြာဝက္ႀကီးသည္ကား ထိုမစင္ကို မစက္ဆုပ္ မရြံရွာ၊ မစင္လူးေနရမွာလည္းမရွက္၊ မစင္ထဲ၌လူးကာလွိမ့္ကာ မစင္မ်ားမ်ားစားရသည္ကိုပင္ ဂုဏ္တစ္မ်ိဳးတက္သည္ဟု မွတ္ထင္ေလသည္။

ထို႔အတူ ပါဏာတိပါတ စေသာ ဒုစ႐ိုက္တရားစုသည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ သေဘာျဖင့္ၾကည့္လွ်င္ အင္မတန္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္း၏၊ မေတာ္တဆ ျပဳမိျပန္လွ်င္လည္း သူေတာ္စင္ပရိတ္သတ္တို႔၏ အလယ္မွာရွက္ဖြယ္သာ ျဖစ္၏၊ သို႔ေသာ္ အဟိရိကသေဘာထား ထိုဒုစ႐ိုက္တို႔ကို စကဆုပ္ရြံရွာျခင္းလည္း မရွိ၊ မျပဳမိေသာ္လည္း မရွက္တတ္ေခ်၊ စင္စစ္မွာ အဟိရိကသမား အရွက္မရွိသူမ်ားအလယ္၌ ဒုစ႐ိုက္မ်ားမ်ား ျပဳႏို္င္သည္ကိုပင္ "ႀကီးက်ယ္ေသာ ဂုဏ္တစ္မ်ိဳး"ဟု မွတ္ထင္ေနေလသည္။

ေမာဟျဖစ္လွ်င္ ဤအဟိရိက သေဘာလည္းပါဝင္လာသျဖင့္ ပညာရွိမ်ားကင္ ဒုစ႐ိုက္မႈကို မရွက္တမ္း ျပဳမိၾကေလသည္၊ ဤစကား မွန္-မမွန္ ပညာရွိအေခၚခံရသူကိုယ္တိုင္ပင္ ကိုယ္ေတြ႕အမႈမ်ားျဖင့္ စဥ္းစား၍ ၾကည့္ၾကပါေလ။


ေမာဟအေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-၄)


ေမာဟ ၂-မ်ိဳး

မသိတတ္ျခင္းသေဘာသည္ ေမာဟတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “မသိတတ္ဘိ-ေမာဟသိေလာ့”ဟု ဆိုခဲ့သည္။ ထုိေမာဟသည္ အႏုသယေမာဟ၊ ပရိယု႒ာေမာဟ ဟု ၂-မ်ိဳးရွိ၏။ အႏုသယဟူေသာ ပါဠိသည္ ၿငိမ္၀ပ္ျခင္း၊ ကိန္းေအာင္းေနျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရွိ၏။ ပရိယု႒ာန-ဟူေသာ ပါဠိကား ထၾကြျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ သႏၱာန္တြင္ အစဥ္တစိုက္ လုိက္ပါေနေသာ ေမာဟသည္ အႏုသယေမာဟမည္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္ႏွင့္ တြဲဖြက္၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေမာဟသည္ ပရိယု႒ာနေမာဟ မည္၏။

အႏုသယေမာဟ

အဆိပ္ပင္၌ အဆိပ္သီးမ်ားကို သီးေစႏုိင္ေသာ ဓာတ္သတၱိပါရွိသကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူသတၱ၀ါတုိ႔ သႏၱာန္၌ သိထုိက္ေသာ တရားမ်ားကို မသိေအာင္ ဖံုးကြယ္တတ္ေသာ ဓာတ္သတၱိတစ္မ်ိဳး ပါရွိေလသည္။ ထိုဓာတ္သတၱိကို အႏုသယေမာဟ ဟုေခၚ၏။ ဤအႏုသယေမာဟ၏ ဖံုးကြယ္ထားမူေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္တုိ႔သည္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ သေဘာတို႔ကိုလည္း နစ္နစ္ေနာေနာ မသိၾက၊ သစၥာေလးပါးကိုလည္း ထိထိမိမိ မသိၾက၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုလည္း တပ္တပ္ထင္ထင္ မသိျမင္ၾကေခ်။

ေစတသိက္အေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-၃)


ေစတသိက္က စိတ္ကိုျခယ္လွယ္ပံု 
စိတ္အေၾကာင္းကို ျပရာ၀ယ္ “စိတ္ေကာင္း, စိတ္ဆုိး”ဟု ျပခဲ့ပါျပီ။ သို႔ေသာ္ စိတ္သည္ အာရုံကို သိဖုိ႔ရန္ကိစၥ တစ္ခုသာ ရွိေသာေၾကာင့္ သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ အေကာင္းအဆုိး မကြဲျပားနုိင္ေခ်။ ေစတသိက္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အတူျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ထုိေစတသိက္အမ်ား၏ အေကာင္းအဆုိး လုိက္၍ စိတ္သည္လည္း စိတ္ေကာင္း စိတ္ဆုိး ျဖစ္ရေပသည္။ “စိတ္ေကာင္းစိတ္ဆုိး ၂-မ်ိဳးကြဲဖုိ႔ရန္ ယွဥ္ဖက္ ေစတသိက္မ်ားက ျခယ္လွယ္၍ ထားၾကသည္”ဟု ဆုိလုိသည္။

ဥပမာ-ေရသည္ ပင္ကိုအေနအားျဖင့္ အေရာင္တစ္မ်ိဳးတည္းသာ ရွိေသာ္လည္း ေဆးနီ၊ ေဆး၀ါ၊ ေဆးျပာ၊ ေဆးနက္တုိ႔ႏွင့္ ေရာစပ္မိေသာအခါ၌ ေရနီ၊ ေရ၀ါ၊ ေရျပာ၊ ေရနက္ ျဖစ္ရေတာ့သကဲ့သို႔တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ေကာင္းစိတ္ဆုိးဟု နားလည္ဖုိ႔ရာ ေစတသိက္တုိ႔၏ အေၾကာင္းကိုလည္း ဆက္လက္၍ ေလ့လာသင့္ၾကေပသည္။

စိတ္အေၾကာင္း (ကိုယ့္က်င့္အဘိဓမၼာ-၂)

 
အာရုံကို သိတတ္ေသာ သေဘာသည္ စိတ္
ငါတုိ႔သည္ ဟိုဟာသိ သည္ဟာသိႏွင့္ အခ်ိန္ရွိသမွ် အာရုံေတြကို သိေနၾကသည္။ ထုိသို႔ အာရုံေတြကို သိတတ္ေသာ သေဘာကို “စိတ္” ဟုေခၚသည္။ “သိ” ဆုိေသာ္လည္း ဉာဏ္ျဖင့္သိေသာ အသိမဟုတ္၊ အာရုံကို ရေအာင္ ယူႏုိင္ျခင္းကိုပင္ “အသိ” ဟုေခၚသည္။

အာရုံ ၆-ပါး၊ အသိ ၆-မ်ိဳး ၁။ အဆင္း အေရာင္ဟူသမွ် = ရူပါရုံ ၂။ အသံ ဟူသမွ် = သဒၵါုရုံ ၃။ အနံ႔ ဟူသမွ် = ဂႏၶာရုံ ၄။ အရသာ ဟူသမွ် = ရသာရုံ ၅။ အေတြ႕ ဟူသမွ် = ေဖာာ႒ဗၺာရုံ ၆။ ၾကြင္းေသာ သိဖြယ္ဟူသမွ် = ဓမၼာရုံ

ရူပါရုံကို ျမင္ေသာအခါ၊ ျမင္သိ - သိေသာစိတ္ ျဖစ္၏။ သဒၵရုံကို ၾကားေသာအခါ၊ ၾကားသိ - ၾကားေသာစိတ္၊ ဂႏၶာရုံကို နံေသာ၊ ေမႊးေသာအခါ နံသိ၊ ေမႊးသိ - သိေသာစိတ္၊ ရသာရုံကို အရသာခံေသာအခါ၊ အရသာသိ - သိေသာစိတ္၊ တစ္စံုတစ္ခုကို ေတြ႕ထိရေသာအခါ၊ အေတြ႕အထိ သိ - သိေသာစိတ္၊ တစ္စံုတစ္ခုကို ေတြ႕ထိရေသာအခါ၊ အေတြ႕အထိ သိ - သိေသာစိတ္၊ ထုိအာရုံငါးပါးႏွင့္တကြ ၾကြင္းေသာ အေၾကာင္းအရာေတြကို သိေသာအခါ ဆုိင္ရာကို သိေသာစိတ္မ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။ ဤသို႔ ဆုိင္ရာအာရုံကို ရေအာင္ယူႏုိင္ျခင္းသည္ စိတ္၏ သိျခင္းပင္တည္း။

ပရမတၳဟူသည္ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ ( ၁ )

ပရမတၳတရား ၄-ပါး 
ပရမတၳဆုိသည္မွာ ပါဠိစကားတည္း။ ျမန္မာလုိ “ျမတ္ေသာအနက္သေဘာ” ဟုဆိုလိုသည္။ “ျမတ္”ဆုိသည္မွာလည္း “မြန္ျမတ္ - ျမင့္ျမတ္ - ေကာင္းျမတ္” ဆိုေသာ အျမတ္ မဟုတ္၊ ပင္ကိုသေဘာအတုိင္း မေဖာက္ျပန္ မေျပာင္းလဲဘဲ ခုိင္ျမဲတည့္မတ္ေသာ အျမတ္တည္း။ (ပရမ = ျမတ္ေသာ + အတၳ= အနက္သေဘာ၊ ပရမတၳ = ျမတ္ေသာ အနက္သေဘာ။ ဤပရမတၳသေဘာကို “ပရမတ္” ဟုလည္း ေခၚ၏) ထုိပရမတၳတရားကား - စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္ အားျဖင့္ ၄-ပါးရွိသည္။


မေဖာက္ျပန္ပံု 
ေစတသိက္တရားတို႔၌ ေလာဘ ေဒါသမ်ား ပါရွိ၏၊ ေလာဘသည္ လုိခ်င္ျခင္းသေဘာ၊ ေဒါသကား ခက္ထန္ျခင္း သေဘာပင္တည္း။ ေလာဘသည္ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္း၏ သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ သူယုတ္မာ သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေခြးသႏၱာန္မွာ ျဖစ္ျဖစ္ လိုခ်င္ေသာ သေဘာမွ ေဖာက္ျပန္ျခင္း၊ ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိေခ်။ ထုိ႔အတူ ေဒါသ၏ ခက္ထန္ျခင္း သေဘာလည္း မည္သူ႔ သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ျဖစ္ မေဖာက္ျပန္ မေျပာင္းလဲေခ်။ အျခားေသာ ပရမတၳတရားတုိ႔ မေျပာင္းလဲၾကပံုကိုလည္း ဤနည္းအတုိင္းသိပါ။


ဤသို႔လွ်င္ ပရမတ္သေဘာတုိ႔သည္ မ်က္ႏွာၾကီးငယ္ ေရြးခ်ယ္လုိက္စားျခင္း မရွိဘဲ မူရင္းအတုိင္း ထင္ရွားျမဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ စိတ္ေနစိတ္ထားကို အမွန္အတုိင္း သိႏုိင္ဖုိ႔ရာ ယခုလမ္းညႊန္ျပမည့္ ပရမတ္သေဘာမ်ားကို ၾကိဳၾကိဳးစားစား ေလ့လာသင့္ၾကပါသည္။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၁၄၈) နိဂံုးခ်ဳပ္လကၤာ


နိဂံုးခ်ဳပ္လကၤာ
က်မ္းၿပီးမွတ္ထံုး, ကမၸတ္ဖံုး၍, နိဂံုးအခန္း, လက္႐ံုးတန္းပိမ့္၊  …ေခတ္ဆန္းခုေႏွာင္း, လူအေပါင္းကား, မေကာင္းကုိးကြယ္, ေကာင္းကုိးကြယ္ဟု, ညာဘယ္မျခား, မျပဳျငားဘဲ, စဥ္းစား ေ၀ဖန္, က်ိဳးရွိတန္မွ, ေလ်ာ္ကန္႐ံုမွ်, ကုိးကြယ္ၾကလိမ့္။
ဗုဒၶျမတ္စြာ, သာသနာကုိ, ေကာင္းစြာႀကိဳတင္, မျပဳျပင္ေသာ္, အျမင္မွိန္ေမွး, အထင္ေသး၍, ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာ, အျဖာျဖာႏွင့္, ဘာသာ၀ါဒ, ဟူသမွ်တုိ႔, စစကုန္သုဥ္း, ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္းလိမ့္။
ထြတ္ဘုန္းသာသနာ, မွိန္ေသာခါ၀ယ္, ေထြရာေကာင္းႏုိး, ၀ါဒမ်ိဳးျဖင့္, အက်ိဳးမတည့္, ျဖစ္ျပန္ခဲ့မူ, တကဲ့ တုိင္းႀကီး, ျပည္အနီး၌, တုိင္းသီး ျပည္နယ္, မ်က္ႏွာငယ္လိမ့္။
သုိ႔ႏွယ္ေၾကာင္းရာ, စုေပါင္းကာျဖင့္, ေကာင္းစြာေျမာ္ညႇိ, ဆင္ျခင္မိ၍, တုိ႔၏နယ္ေျမ,  တုိ႔အေမြႏွင့္,  တုိ႔ေမဘာသာ,  သာသနာကုိ, တုိ႔သာ ၾကံ႕ၾကံ႕, ေစာင့္ေရွာက္အံ့ဟု, ခံ့ခံ့မားမတ္, စိ္တ္ထား ျမတ္ျဖင့္, နာဂတ္သာသနာ, ေရးအရာကို, ေတြးကာသုိက္ၿမိဳက္, ေရးသားလုိက္၏။
သိထုိက္သိိရာ, သိၿပီးခါ၀ယ္, စဥ္လာထင္ျမင္, ျပင္ကာဆင္လ်က္, စည္ပင္သာယာ, သာသနာႏွင့္, ျမန္မာျပည္ေထာင္, တုိးတက္ေအာင္လွ်င္, ေခါင္းေဆာင္ေရွ႕သြား, ရွင္လူမ်ားတုိ႔, ခဲြျခား ေမတၱာ, မထားပါဘဲ, မ်ားစြာခုိသင္း, ငံုးခပင္းတုိ႔, မႂကင္းကုိယ္စီ, ပုိက္ကိုခ်ီသုိ႔, ညီညီႀကိဳးကုတ္, အားသြန္ထုတ္က, ဗုဒၶသာသနာ, ျပည္ျမန္မာသည္, ကမၻာထုတ္ခ်င္း ထြင္းလိမ့္ေသာ၀္။   
အနာဂတ္သာသနာေရးၿပီးၿပီ။

ဘုရားေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေတာင္းေသာဆုေတာင္းမ်ား။

       ဘုရားေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေတာင္းေသာဆုေတာင္းမ်ားမွာ======
       ဤသည့္ပုည၊ ကုသလေၾကာင့္၊ အမတေခမံ၊ ျပည္နိဗၺာန္သို႔၊ လ်င္ျမန္ထုတ္ေခ်ာက္၊ ေရာက္ေစေသာ္။
     ဤသည့္ပုည၊ ကုသလေၾကာင့္၊ အမတေခမံ၊ ျပည္နိဗၺာန္သို႔၊ လ်င္ျမန္ထုတ္ေခ်ာက္၊ မေရာက္ေသးျငား၊
ဘ၀မ်ားစြာ၊ ျဖစ္ေသာခါ၀ယ္.........

၁။  အကုသိုလ္ဆယ္ပါး၊ မပြားဒုစရိုက္၊ ကိုယ္၌မီးႀကီး၊ ဖ်က္ဆီးတတ္ျငား၊ ဤသံုးပါးကို၊ ေရွာင္ရွားၾကဥ္ဖဲ၊
     ဆက္တိုက္လြဲ၍၊ စြန္႔ရွဲပစ္ခြါ၊ ႏိုင္ေစေသာ္။
၂။  ကုသိုလ္ဆယ္ပါး၊ တရားသုစရိတ၊ သတၱအေက်ာ္၊ ခုႏွစ္ေဖၚႏွင့္၊ သူေတာ္ဥစၥာ၊ မွန္စြာတရား၊
     ရွစ္ပါးမဂၢင္၊ ၿမဲပင္စြဲေန၊ မေသြဥပါယ္၊ သံုးဆယ္ရွစ္ျဖာ၊ မဂၤလာကို၊ မကြာကိုယ္၌၊ ၿမဲေစေသာ္။
၃။  အပါယ္ေလးပါး၊ မလားငရဲ၊ ဆင္းရဲတစိ၊ မရွိေရာဂါ၊ ရွင္းရွင္းကြာ၍၊ အဌာရသ၊ သိပၸမလြတ္၊
     ၾကြင္းမဲ့တတ္သား၊ ပိဋကတ္ေဗဒင္၊ သင္သင္ရာရာ၊ ျမင္ကာၾကားကာ၊ အရာရာကို၊ မၾကာခဏ     
     တတ္ေစေသာ္။
၄။  အမ်ိဳးေကာင္းသား၊ ေက်ာ္ထင္ရွားလ်က္၊ ေယာက္်ားစင္စစ္၊ ဆက္တိုင္းျဖစ္၍၊ အျပစ္မ်ားစြာ၊
     ငါးျဖာရန္သူ၊ မျပဳ၀ံ့ေရွာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္၊ အေလာင္းတကာ၊ ေတာင္းကုန္ရာသား၊ ပတၳနာဆု၊
      အာယု၀ဏၰ၊ သုခဗလ၊ ပဋိဘာန၊ ဘ၀မျခား၊ စက္ေလးပါးႏွင့္  ျငားေစေသာ္။
၅။  ဘုန္းသမၻာႏွင့္၊ ပညာျပည့္စံု၊ ကံုလံုဥစၥာ၊ လွဴဒါေ၀ငွ၊ ဒသပါရမီ၊ အညီျဖည့္စြမ္း၊ နိဗၺာန္လမ္းကို၊
     တန္းတန္းမတ္မတ္၊ မခၽြတ္လ်င္ေဆာ၊ ေရာက္ေစေသာ္။ ။
{၁၉၈၃-ခုႏွစ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမွဳစာေမးပြဲ သင္ခန္းစာမွ
 ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။}
   (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)

     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။

သာသနာေတာ္အတြက္ လူေကာင္းလူေတာ္မ်ား ေပၚထြက္လာေရး။

       ပညာတတ္ေသာ္လည္း ကိုယ္က်င့္တရား မရွိပါက လူေတာ္လူေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္မလာႏိုင္ပါ။
သို႔ျဖစ္၍ ႀကီးျပင္းလာေသာအခါ အထူးလိုအပ္လွေသာ  အေျခခံ ကိုယ္က်င့္တရားကို ငယ္ရြယ္ႏုနယ္စဥ္မွ
စ၍ လိုအပ္ပါသည္။

         ဘုရားအေပၚ  ေလးနက္ေသာ ယံုၾကည္မွဳ၊  တရားအေပၚ  ခိုင္ၿမဲေသာ ယံုၾကည္မွဳ၊  သံဃာအေပၚ
ၾကည္လင္ေသာ ယံုၾကည္မွဳ ရရွိဖို႔ လိုပါသည္။ ရတနာသံုးပါး အေပၚ၌ ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲ သက္၀င္ယံုၾကည္မွဳ ရွိသူ
သည္ ကိုယ္က်င့္တရားရွိသူ ျဖစ္လာႏိုင္ရံုမွ်မက ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ စပ္ေသာ  ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့ထံုးစံ
တို႔ကိုလည္း ျမတ္ႏိုးသူ ျဖစ္လာမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။
         ယခုအခါ၌ ကိုယ္က်င့္တရား မဲ့သူမ်ား၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳႏွင့္ ဖီလာေနထိုင္  က်င့္ႀကံသူမ်ားသည္
ရတနာသံုးပါး အေပၚ၌ သိရွိနားလည္ သက္၀င္ယံုၾကည္မွဳ နည္းပါးေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိ ႏိုင္ၾကပါသည္။
အမွန္စင္စစ္ ယင္းကဲ့သို႔ ဘာသာယဥ္ေက်းမွဳ အသိဉာဏ္ အေျခခံ မရွိရွာၾကသည့္အတြက္ေၾကာင့္ပင္ ယခု
လို အက်င့္စာရိတၱ ဆုတ္ယုတ္မွဳမ်ား ျဖစ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤအခ်က္ကို အဓိက အေရးတႀကီး ျပဳ
ျပင္ရန္ လိုအပ္ေနပါသည္။
         အခ်ိဳ႕  မိဘ၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက “ ခုကာလ ကေလးသူငယ္ေတြ ေပါ့ေပါ့ေန၊   ေပါ့ေပါ့စားေတြ၊
မႀကိဳးစားခ်င္ၾကဘူး၊ လိုခ်င္စိတ္ မရွိၾကဘူး ” စသည္ျဖင့္ ယိုးမယ္ဖြဲ႕ ေျပာတတ္ၾကပါသည္။  “ ေခတ္ႀကီး
ကိုက လုပ္လို႔မရပါဘူး။ ”  ဟူ၍လည္း လက္ေျမွာက္အရွံဳးေပး ထြက္ေျပးလိုၾကသည္။ ဤသည္တို႔မွာ မိမိ၏
မေအာင္ျမင္မွဳကို ကာကြယ္လိုမွဳေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
         လူငယ္လူရြယ္တို႔သည္ လူ႕ဘ၀ ပမာဏပ်ိဳးခါစ အခ်ိန္ပိုင္းျဖစ္၍ သူတို႔အဖို႔ ေတြ႔သမွ်၊ ၾကားသမွ်၊
အသစ္ေတြ  အဆန္းေတြခ်ည္း   ျဖစ္ေနေပသည္။  သူတို႔ မသိ မျမင္  မၾကားဖူးေသာ  အရာတို႔ကလည္း
အသေခ်ၤ အနႏၱ ရွိေနေသးသည္ကို သတိျပဳရမည္။ မိမိက လူႀကီးတစ္ဦးျဖစ္၍ သိရ၊ ၾကားရမွဳေတြ ရိုးေန
သျဖင့္  လူငယ္လူရြယ္တို႔အားလည္း  မိမိလို  သေဘာထားကာ  သမန္ကာလ်ံကာ   ေျပာတတ္ၾကသည္။
သမန္ကာလ်ံကာ သင္တတ္ၾကသည္။ ဤသို႔ ျပဳလုပ္ေသာအခါ လူငယ္တို႔၏ ခ်င္ရဲမေျပ ေတာ့ေပ။
        လူ႕ဘ၀ပဏာမပ်ိဳးစ လူငယ္လူရြယ္တို႔အား သြန္သင္ရာ၌ နားလည္လြယ္ သေဘာေပါက္ေစရန္=
၁။ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ရတနာသံုးပါး။ ။ ဗုဒၶဘာသာဆိုလွ်င္ လူျဖစ္ေစ၊ ရွင္ျဖစ္ေစ၊ ရတနာသံုးပါး အေပၚ၌
အေလးအနက္  သက္၀င္ ယံုၾကည္မွဳ ရွိေနဖို႔ လြန္စြာလိုအပ္ေပသည္။  အထူးသျဖင့္   မိမိ၏ ဗုဒၶျမတ္စြာ
ဘုရား အေပၚ၌  အျပည့္အ၀ ယံုၾကည္ခ်က္ ရွိေနရေပမည္။ သို႔မွသာ သာသနာေရး၌ ခိုင္ၿမဲမည္  ျဖစ္ေပ
သည္။ ဤကဲ့သို႔ ခိုင္ၿမဲေစရန္မွာ ကေလးဘ၀ ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက ဗုဒၶဘာသာကို အရိုးစြဲသြားေအာင္
သင္ၾကားေပးဖို႔  လိုအပ္ေပသည္။  ယခုေခတ္တြင္  ေရွးေခတ္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သင္ခန္းစာမ်ား   တိမ္
ေကာလာသည့္အတြက္  ဗုဒၶဘာသာ  အေျခမခိုင္သူမ်ား မ်ားျပားလာျခင္း   ျဖစ္ေပသည္။   ထို႔ေၾကာင့္
ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ရတနာသံုးပါး အေၾကာင္းကို ေလ့လာသင္ၾကားရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
၂။ လိမၼာဖြယ္ရာ ဆံုးမစာမ်ား။ ။ ဆံုးမစာမ်ားသည္  ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳ ပင္စည္ႀကီး၏   ေရ
ေသာက္ျမစ္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ယဥ္ေက်းလိမၼာေသာ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေရးအတြက္ အေရး
ပါးဆံုးေသာ သင္ခန္းစာမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။
၃။ ဘ၀ေရးရာ သိစရာမ်ား။ ။ ေလာကနီတိကို ယခုေခတ္ လူငယ္ပိုင္း၌ သင္ၾကားဖူးသူ  နည္းပါးလာၿပီ
ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔သည္ ေလာကသားမ်ားကား ျဖစ္ၾကေပ၏။ ေလာကသားမ်ား ျဖစ္ၾကပါလ်က္
ေလာက၏နီတိ (သို႔မဟုတ္) ေလာက၏လမ္းညႊန္ကို မသိၾကျခင္းသည္ကား ကြယ္ျခင္း၊ ကန္းျခင္းတမ်ိဳး
ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဘ၀ေရးရာ သိစရာမ်ားကို တစုတရံုးတည္း သိရွိေလ့လာႏိုင္ရန္ ေလာကနီ
တိကို သင္ၾကားဖို႔ လိုေပသည္။ ေလာကနီတိတတ္သူသည္ ေလာက၌ ေနတတ္သူ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
         ဗုဒၶဘာသာသည္ သေဘာတရား၌  အေလးအနက္ တည္ေဆာက္ထားေသာ    ဘာသာျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္၍  အေျခခံ ေကာင္းေကာင္းရေစရန္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ
တရားေတာ္မ်ားကို ေလ့လာရန္ လိုအပ္၏။ထိုသို႔ေသာ အေျခခံေကာင္းကို ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ထိေတြ႕
လာလွ်င္ အထံုပါရမီျဖစ္ၿပီး ႀကီးျပင္းလာေသာအခါ ပိုမိုရင့္က်က္ လာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
         လူငယ္လူရြယ္၊ ရင္ေသြးငယ္မ်ား ႀကီးျပင္းလာေသာအခါ ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္အညီ  ကိုယ္က်င့္တ
ရားေကာင္းမြန္ၿပီး လူေတာ္လူေကာင္း ျဖစ္လာေစရန္ မိမိတို႔က၀ိုင္း၀န္း  ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖင့္  ဆႏၵျပည့္ၿပီး
ဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္အတြက္ လူေကာင္းလူေတာ္မ်ား ေပၚထြက္လာမည္ ျဖစ္ပါသတည္း။ ။
{ ၁၁-၁-၁၉၈၃ အဂၤါေန႔၊ ပညာေရးအဖြဲ႔ငယ္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕၏  ဆရာမ်ားအတြက္
  မွာထားခ်က္မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။ }
    (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)

     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။

ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္။

         ရွင္ဥပါလိမေထရ္ကို ေဟာၾကားေပးခဲ့တဲ့ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ တစ္ခုကေတာ့ =
၁။ ဧကႏၱနိဗၺိဒါယ။  ။ သခၤ ါရတရားေတြအေပၚမွာ သာယာစရာဆိုတာ မေတြ႕ေတာ့ဘဲနဲ႔ သံသ
          ရာ၀ဋ္ဆင္းရဲႀကီးကို ၿငီးေငြ႕လာမယ္။ ၿငီးေငြ႕မွဳကို မျဖစ္ေစဘူးဆိုရင္ ကိုယ္က်င့္ေန
          တဲ့ တရားဟာ တရားစစ္မဟုတ္ေသးဘူး။

၂။ ၀ိရာဂ        ။  ။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတဲ့ တရားေတာ္ဟာ ကာမဂုဏ္အာရံုဆိုတဲ့ တပ္
           မက္မွဳေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားရမယ္။ သံသရာမွာ တြယ္တာမွဳေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားရ
           မယ္။  ေနာက္ဆံုး ကင္းသြားႏိုင္တဲ့ အေနအထားရွိရမယ္။ က်င့္ေလေလ တပ္မက္မွဳ
           တြယ္တာမွဳေတြ ေလ်ာ့လာေလေလ ျဖစ္ရမယ္။
၃။ နိေရာဓ     ။  ။ ကိေလသာဆိုတဲ့ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ မာန္မာနေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားရ
           မယ္။ မၿငိမ္းဘဲနဲ႔တိုးလာတယ္ဆိုရင္ တရားဟာ တရားစစ္တရားမွန္မဟုတ္ေသးဘူး၊
           ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ မာန္မာနေတြ တက္လာတာဟာ တရားစစ္ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေတြမျဖစ္
           ေအာင္ ဖယ္ရွားပစ္မွ တရားစစ္ျဖစ္ပါမယ္။
၄။ ဥပသမ    ။  ။ တရားတစ္ခုဟာ က်င့္ႀကံလိုက္တာနဲ႔ ၿငိမ္းေအးသြားတယ္၊ တရားကို အ
           ေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ပူပင္တာေတြ ေသာကေတြ နည္းသြားတယ္၊ ဘယ္လို
           ျပႆနာမ်ိဳးနဲ႔ေတြ႕ေတြ႕ စိတ္ထဲမွာ မပူပင္ေတာ့ဘူး၊ ၿငိမ္းေနတယ္၊ တရားႏွလံုးသြင္း
           ၿပီး ေနႏိုင္တယ္။
၅။ အဘိညာ  ။  ။ သိျမင္မွဳေတြက ထူးျခားလာတယ္၊ အရင္ကသိျမင္မွဳေတြနဲ႔ မတူဘူး၊ ရွင္း
          ရွင္းလင္းလင္း သိလာတယ္၊ ဒုကၡသစၥာကိုလည္း ေကာင္းေကာင္ႀကီး သိလာတယ္။
          နိဗၺာန္ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကိုလည္း ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိလာတယ္၊ အဘိဉာဥ္ဆို
          တဲ့ ထူးျခားတဲ့ အသိဉာဏ္ကို ရတယ္။
၆။ သေမၺာဓ ။  ။ သစၥာေလးပါးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိလာတယ္၊ အဲဒီလို ထူးျခာတဲ့ဓမၼ အသိ
          ေတြ ျဖစ္လာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ တရားအသိ မရွိတုန္းက တစ္မ်ိဳး၊ တရားအသိ ရွိၿပီးတဲ့အ
         ခ်ိန္က တစ္မ်ိဳးဆိုၿပီး ေျပာင္းလဲလာတယ္။ အခ်ိဳးအစားက ဒီအတိုင္းပဲဆိုရင္ တရားမ
         ရေသးဘူးလို႔ မွတ္ရမွာပဲ။ အခ်ိဳးအစားေတြ ေျပာင္းသြားၿပီ၊ သိမ္ေမြ႕လာတယ္၊ ႏူးညံ့
         လာတယ္၊ အေျပာအဆိုေတြကလည္း အင္မတန္ ယဥ္ေက်းလာတယ္။
၇။ နိဗၺာနာယ။  ။ နိဗၺာန္ကို လက္ရွိေတြ႕သြားတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ရွိရမယ္။ ဒါ အဆင့္အလြန္
         ျမင့္သြားၿပီေပါ့။ ဘုရားတရားေတာ္ ေဆာင္ၾကဥ္းသြားတာက သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡ သခၤ ါရ
         တရားေတြကို ၿငီးေငြ႕လာတဲ့သေဘာ ရွိရမယ္။ ဒီတရား က်င့္လိုက္တဲ့အခါ ခါတိုင္းလို
         ကာမဂုဏ္ အာရံုေတြနဲ႔ မေပ်ာ္ေတာ့ဘူး။ တရားကိုသိရင္ အေျခအေနက ေျပာင္းလဲ
         သြားတယ္။ အရင္တုန္းက ပြဲႀကိဳက္တယ၊္ အခု ပြဲမႀကိဳက္ေတာ့ဘူး။ အရင္တုန္းက အ
         ရပ္ထဲမွာ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေျပာတယ္၊ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ေျပာတယ္၊
         အခု အဲဒီလို မေျပာေတာ့ဘူး။ အရင္တုန္းက သံေယာဇဥ္ေတြ သိပ္ႀကီးတယ္၊  အခု
         ေတာ့ သိပ္မထားေတာ့ဘူး။ အဲဒီလို ကြဲျပားျခားနားမွဳေတြ ရွိလာလို႔ရွိရင္ ဗုဒၶျမတ္စြာက
         တကယ့္တရားစစ္လို႔ ေဟာၾကားထားပါတယ္။
       ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားဓမၼ ေလ့လာ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ ေနၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ကလည္း
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ နိဗၺာန္သို႔ ရေရာက္ႏိုင္ရန္မွာ    ျမတ္စြာ
ဘုရားေဟာၾကားထားေသာ တရားဓမၼမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔   နားလည္သေဘာေပါက္ၾကၿပီး
ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ကို ကိုယ္စီေဆာင္ကာ က်င့္ႀကံႏိုင္ၾကလ်က္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ကိုယ္စီ  ကိုယ္ငွ
မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။
{သကၠရာဇ္ ၁၃၇၁ ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း ၇ ရက္ေန႔၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ မံုရြာၿမိဳ႕၌၊
   ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ တရားေတာ္ကို
    ကိုးကား ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။ }
     (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)

     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။

ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရန္ ကုသိနာရံုသို႔ ၾကြျခင္းအေၾကာင္း ၃ ပါး။

၁။ မဟာသုဒႆနသုတ္ ေဟာေတာ္မူလိုေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း။
၂။ သုဘဒၵရဟန္း  ရဟႏၱာျဖစ္လတၱံကို သိေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဓာတ္ေတာ္ေၾကာင့္ ၇ -ျပည္ေထာင္ မင္းတို႔ စစ္ျဖစ္မည့္အေရးကို ဆရာေဒါနပုဏၰားက

    စစ္မျဖစ္ေအာင္ တားႏိုင္မည္ကို သိျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
{ဒဂုန္-ဦးထြန္းျမင့္ တည္းျဖတ္ေသာ သုခမွတ္စုမွ တဆင့္ကူးယူေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။ }
      (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)

     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated