@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Friday 6 June 2014

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၆၂) ၀ိညာဥ္ကုိ အတၱဟုစဲြပံု



၀ိညာဥ္ကုိ အတၱဟုစဲြပံု
ခံစားတတ္ေသာ ေ၀ဒနာကုိ အတၱဟုလည္းေကာင္း, ဟုိဟာ သည္ဟာ မွတ္သားတတ္ေသာ သညာကုိ အတၱဟုလည္းေကာင္း, ထုိထုိကိစၥ တုိ႔၌ လႈံ႕ေဆာ္ေပးတတ္ေသာ ေစတနာသခၤါရကုိ အတၱဟုလည္းေကာင္း, (ေတြ႕ထိမႈ ဖႆ စသည္ကုိ အတၱဟုလည္းေကာင္း), စိတ္ ၀ိညာဥ္ကုိ “အတၱ”ဟုလည္းေကာင္း တခ်ိဳ႕က စဲြလမ္းၾက၏။
          ထုိတြင္ ၀ိညာဥ္ကုိ “အတၱ”ဟု စဲြလမ္းျခင္းသည္ ယခုအခါ ဗုဒၶက်မ္းစာတုိ႔၌ (အထူးအားျဖင့္ အဘိဓမၼာသေဘာ၌) မကၽြမ္းက်င္သူ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔ စဲြလမ္းပံုႏွင့္ ထပ္တူက်၏၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔သည္ လူတစ္ေယာက္ေသဆံုးေသာအခါ၌ အသက္ေကာင္ ၀ိညာဥ္ေကာင္ ဟု ထင္မွတ္ထားေသာအရာသည္ ဤခႏၶာအိမ္မွ ထြက္ခြာသြား၍ ကံအားေလ်ာ္စြာ ခႏၶာအိမ္အသစ္မွာ ၿငိတြယ္၏၊ ခႏၶာအိမ္အသစ္ တြယ္စရာ မရွိလွ်င္ ခႏၶာအိမ္ အေဟာင္းကုိပင္ မလႊတ္ေသး၊ ခႏၶာေဟာင္း၌ တစ္စြန္းတစ္စ တြယ္ကပ္လ်က္ ခႏၶာအသစ္ကုိ ေထာက္လွမ္း ရွာေဖြေန၏၊
ခႏၶာသစ္ေတြ႕၍ ထုိခႏၶာသစ္၌ တစ္စြန္းတစ္စ ၿငိတြယ္မွ ခႏၶာအေဟာင္းကုိ စြန္႔လႊတ္သည္ဟု ၾကံစည္ယူဆ ၾကေလသည္၊ အကယ္၍ ခႏၶာအသစ္ မရေသးခင္ ခႏၶာအေဟာင္း ကုိ မေနသာသျဖင့္ စြန္႔လႊတ္ရျပန္ေသာ္ ခႏၶာအသစ္ မရေသးသမွ် အတၱကေလးသည္ မိမိအိမ္ အနီးအပါး၀ယ္ သြားလာ လွည့္ပတ္ ေန၏၊ (တေစၦ ျဖစ္ေနသည္ဟု ဆုိလုိသည္၊) ကေလး ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္ လန္႔သြား၍ ေမ့သြား၍ မတုန္မလႈပ္ ျဖစ္ေနလွ်င္ “၀ိညာဥ္ ေကာင္ လိပ္ျပာ စဥ္ထြက္သြားသည္”ဟု ယူဆ၍ လိပ္ျပာ ျပန္လာေအာင္ ေခၚနည္းကုိ (ေရွးလူႀကီးသူမတုိ႔) ျပဳၾကေလသည္။

          တ႐ုတ္လူမ်ိဳးတုိ႔ကား ၀ိညာဥ္လိပ္ျပာ၏ ေနထုိင္ရာ အိမ္ကုိပင္ တခမ္းတနား ျပဳလုပ္ထားၾကေသး၏၊ တစ္ရံတစ္ခါ ေသသူ၏ လိပ္ျပာသည္ သား သမီး အစရွိေသာ က်န္ရစ္သူမ်ား၏ လိပ္ျပာကို မၾကာခဏလာေခၚေနသျဖင့္(က်န္ရစ္သူကုိပါ ေသ၍ လုိက္သြားမည္ စုိးေသာေၾကာင့္) လိပ္ျပာခဲြနည္း အစီအစဥ္ကုိပင္ ျပဳလုပ္ၾကရေသး၏၊ ဤကား စိတ္၀ိညာဥ္ကုိ အတၱဟု ယူဆ၍ (ထုိအတၱကုိပင္ အသက္ေကာင္, ၀ိညာဥ္ေကာင္, လိပ္ျပာဟု ေခၚၾကေသာ ျမန္မာ လူမ်ိဳးတုိ႔) အတၱစဲြလမ္းခ်က္တည္း။
မွတ္ခ်က္။       ။ ေသၿပီးသည့္ေနာက္ အိမ္ စသည္ကုိ တြယ္တာ၍ အနီးအပါးမွာ တေစၦျဖစ္ေနသူသည္ ၀ိညာဥ္ေကာင္ မဟုတ္၊ ၿပိတၱာဘ၀ ေရာက္ေနသူသာတည္း၊ ေသၿပီးေနာက္ ေရာက္ဖုိ႔ရာဘ၀ကို ဂတိဟု ေခၚ၏၊ ထုိဂတိသည္ လူ, နတ္, ငရဲ, ၿပိတၱာ, တိရစၦာန္အားျဖင့္ ငါးမ်ိဳးရွိသည္။
Credit to

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၆၁) အတၱ၏နာမည္ႏွင့္သတိၱ



အတၱ၏နာမည္ႏွင့္သတိၱ
ပါဠိဘာသာျဖင့္ “အတၱ”ဟု ထင္ရွားေသာ ထုိအရာကုိ ျမန္မာတုိ႔က… “အသက္ေကာင္, ၀ိညာဥ္ေကာင္, လိပ္ျပာ”ဟု ေခၚၾကသည္၊ ထုိအတၱ၏သတိၱကား (ကာရက) ျပဳဖြယ္ကိစၥ အ၀၀တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္၏၊ (ေ၀ဒက) ခံစံစရာဟူသမွ်ကုိ ေကာင္းေကာင္းဆုိးဆုိး ခံႏုိင္စံႏုိင္၏၊ (သာမီ) ခႏၶာအိမ္၏ အရွင္သခင္လည္း ျဖစ္၏၊ (နိ၀ါသီ) ခႏၶာအိမ္၌ အျမဲေန၏၊ (သယံ၀သီ) ခႏၶာအိမ္ႏွင့္ဆုိင္ေသာ ကိစၥဟူသမွ်ကုိ သူ႕ အလုိသုိ႔ လုိက္ေစႏုိင္၏ဟု ယူဆၾကသည္။
          ခ်ဲ႕ဦးအံ့…(မိမိကုိယ္ကုိ စဥ္းစားၾကည့္ပါ၊) အဆင္းကုိ ျမင္ရာ၌ မ်က္လံုးအတြင္းရွိ စကၡဳဟုေခၚအပ္ေသာပသာဒျဖင့္ အသက္ေကာင္ ၀ိညာဥ္ေကာင္ျဖစ္ေသာ အတၱက ျမင္၏၊ အတၱသည္ ျမင္ျခင္းကိစၥ ကုိ ျဖစ္ေစ၏၊ ထုိ႔အတူ နားျဖင့္ ၾကားရာ, ႏွာေခါင္းျဖင့္ အနံ႔ယူရာ, လွ်ာျဖင့္ အရသာခံရာတုိ႔၌ အတၱသည္ ၾကား၏၊ အတၱသည္ အနံ႔ကုိ သိ၏၊ အတၱသည္ အရသာအေကာင္း အဆုိးကုိ ခံစား၏၊ တုတ္စသည္ျဖင့္ ထိ၍ နာက်င္ရာ၌ အတၱသည္ နာ၏၊ မီးျဖင့္ ထိရာ၌ အတၱသည္ ပူ၏၊ ေရျဖင့္ ထိရာ၌ အတၱသည္ ေအး၏၊ ဖဲေမြ႕ရာ စေသာ  အခင္းအႏွီး  ႏုႏုညံ့ညံ့ကုိ  ေတြ႕ထိရာတုိ႔၌  အတၱသည္ အရသာကုိ ခံစား၏၊ စိတ္ကူး၍ တရားကုိ အာ႐ံုျပဳ၍ အာ႐ံုတစ္ခုခု ထင္လာရာတုိ႔၌ အတၱသည္ ထုိအာ႐ံုကို သိ၏။

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၆၀) အတၱ၏ပံုသဏၭာန္ႏွင့္ တည္ေနရာ

အနတၱလကၡဏသုတ္ေတာ္
အတၱ၏ပံုသဏၭာန္ႏွင့္ တည္ေနရာ
အနတၱလကၡဏသုတ္ကုိ   သိလုိသူတုိ႔သည္   ေရွးဦးစြာ   အတၱအယူ၀ါဒကုိ နားလည္သင့္ၾက၏၊  အတၱႏွင့္ စပ္၍ နားလည္ဖြယ္တုိ႔ကား… အတၱ၏ ပံုသဏၭာန္, အတၱ၏ တည္ရာ, အတၱ၏ နာမည္, အတၱ၏ သတိၱ, အတၱ၏ စဲြခ်က္မ်ားတည္း၊ “အတၱ” ဟူသည္ အစစ္အမွန္ရွိေသာအရာ မဟုတ္၊ ဗုဒၶမပြင့္ရာေခတ္၌ ပရမတၳသဘာ၀ဓမၼကုိ က်နစြာ မသိေသာ ပညာရွိတုိ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု ေတြးဆၾကည့္ေသာအခါ “ဒီလုိ ျဖစ္တန္ရာ၏”ဟု ၾကံစည္ မွန္းဆအပ္ေသာ အရာသာတည္း၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ အစစ္အမွန္မဟုတ္ေသာ အတၱ၏ပံုသဏၭာန္ကုိ ၾကံစည္ၾကရာ၌ ဆရာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အယူအဆ မတူၾကသည္မွာ ဓမၼတာပင္ ျဖစ္၏၊ ဥပမာ…မိန္းမျမံဳမ၏ သားကေလးပံုသဏၭာန္ကုိ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေတြးရာ၌ တစ္ေယာက္ ႏွင့္တစ္ေယာက္ မတူႏုိင္သကဲ့သုိ႔တည္း။
          ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာတခ်ိဳ႕က “အတၱသည္ အလြန္႔အလြန္ ေသးငယ္၏၊ ပရမာဏုျမဴေခၚ(လူတုိ႔မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္၍ မျမင္ႏုိင္ေသာ) အေသးငယ္ဆံုး ျမဴမႈန္မွ်ေလာက္သာ ရွိ၏”ဟု ယူဆၾက၏၊

အနာဂတ္သာသနာေရး အပိုင္း(၅၉) သစၥာေလးပါး အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္ပံု

သစၥာေလးပါး   အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္ပံု
ယခု အခ်ိန္အခါသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ  လက္ေအာက္ခံ ဘ၀မွလြတ္ေအာင္ ႀကိဳးစား၍ လြတ္လုခါနီး ျဖစ္ေနေသာ အခ်ိန္အခါတည္း၊ ဘာ့ေၾကာင့္ ကၽြန္ဘ၀သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ရပါသလဲ၊ (၁၂၄၇ တစ္ေထာင့္ႏွစ္ရာေလးဆယ္ခုနစ္)ခုႏွစ္ မေရာက္မီက ျမန္မာျပည္သူ ရွင္လူဟူသမွ်တုိ႔သည္ တုိင္းေရးျပည္ရာ၀ယ္ အျမင္မက်ယ္ခဲ့ၾက၊ (အသိဉာဏ္ နည္းခဲ့ၾက၏၊) ျမန္မာျပည္ ေအာက္ပုိင္းကုိ ေပးလုိက္ရသည့္တုိင္ေအာင္လည္း သတိမရခဲ့ၾက၊
တုိင္းေရးျပည္ရာ၀ယ္လည္း အျမင္မက်ယ္ျခင္းသည္ အေၾကာင္း, ကၽြန္ဘ၀၌ ဒုကၡျဖစ္ရျခင္းသည္ အက်ိဳး၊ ယခုအခါ လြတ္လပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကျခင္းသည္ အေၾကာင္း, ေနာင္ လြတ္လပ္ခြင့္ရျခင္းသည္ အက်ိဳး၊ ဤသုိ႔လွ်င္ လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရး၌ မေကာင္းေသာ အေၾကာင္း ႏွင့္ အက်ဳိးသည္လည္းေကာင္း, လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ဆုိင္ေသာ ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳးသည္လည္းေကာင္း ဆက္သြယ္ ေနသကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူပင္ တဏွာေလာဘ သမုဒယသစၥာသည္ အေၾကာင္း, ဇာတိမီး အစရွိသည္တုိ႔၏ ေလာင္စာျဖစ္ေသာ ႐ုပ္ နာမ္ ခႏၶာသည္ အက်ိဳးတည္း၊ (ဤကား မေကာင္းေၾကာင္းႏွင့္ မေကာင္းက်ိဳးတည္း၊) သမုဒယသစၥာ တဏွာ ေလာဘေၾကာင့္ ကၽြန္ ဘ၀ေရာက္ေနေသာ ဒုကၡသစၥာ ခႏၶာအေနမွ ထြက္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေသာ ၀ိပႆနာအေျခခံပါေသာ မဂၢသစၥာသည္ အေၾကာင္း, ဒုကၡအားလံုးမွ ကုန္ဆံုးလြတ္လပ္ရာ နိေရာဓသစၥာသည္ အက်ိဳး၊ (ဤကား ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳးတည္း။)
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated