၀ိညာဥ္ကုိ အတၱဟုစဲြပံု
ခံစားတတ္ေသာ
ေ၀ဒနာကုိ အတၱဟုလည္းေကာင္း, ဟုိဟာ သည္ဟာ မွတ္သားတတ္ေသာ သညာကုိ အတၱဟုလည္းေကာင္း, ထုိထုိကိစၥ
တုိ႔၌ လႈံ႕ေဆာ္ေပးတတ္ေသာ ေစတနာသခၤါရကုိ အတၱဟုလည္းေကာင္း, (ေတြ႕ထိမႈ ဖႆ စသည္ကုိ အတၱဟုလည္းေကာင္း),
စိတ္ ၀ိညာဥ္ကုိ “အတၱ”ဟုလည္းေကာင္း တခ်ိဳ႕က စဲြလမ္းၾက၏။
ထုိတြင္ ၀ိညာဥ္ကုိ “အတၱ”ဟု စဲြလမ္းျခင္းသည္ ယခုအခါ ဗုဒၶက်မ္းစာတုိ႔၌
(အထူးအားျဖင့္ အဘိဓမၼာသေဘာ၌) မကၽြမ္းက်င္သူ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔ စဲြလမ္းပံုႏွင့္ ထပ္တူက်၏၊
ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔သည္ လူတစ္ေယာက္ေသဆံုးေသာအခါ၌ အသက္ေကာင္ ၀ိညာဥ္ေကာင္ ဟု ထင္မွတ္ထားေသာအရာသည္
ဤခႏၶာအိမ္မွ ထြက္ခြာသြား၍ ကံအားေလ်ာ္စြာ ခႏၶာအိမ္အသစ္မွာ ၿငိတြယ္၏၊ ခႏၶာအိမ္အသစ္ တြယ္စရာ
မရွိလွ်င္ ခႏၶာအိမ္ အေဟာင္းကုိပင္ မလႊတ္ေသး၊ ခႏၶာေဟာင္း၌ တစ္စြန္းတစ္စ တြယ္ကပ္လ်က္
ခႏၶာအသစ္ကုိ ေထာက္လွမ္း ရွာေဖြေန၏၊
ခႏၶာသစ္ေတြ႕၍
ထုိခႏၶာသစ္၌ တစ္စြန္းတစ္စ ၿငိတြယ္မွ ခႏၶာအေဟာင္းကုိ စြန္႔လႊတ္သည္ဟု ၾကံစည္ယူဆ ၾကေလသည္၊
အကယ္၍ ခႏၶာအသစ္ မရေသးခင္ ခႏၶာအေဟာင္း ကုိ မေနသာသျဖင့္ စြန္႔လႊတ္ရျပန္ေသာ္ ခႏၶာအသစ္
မရေသးသမွ် အတၱကေလးသည္ မိမိအိမ္ အနီးအပါး၀ယ္ သြားလာ လွည့္ပတ္ ေန၏၊ (တေစၦ ျဖစ္ေနသည္ဟု
ဆုိလုိသည္၊) ကေလး ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္ လန္႔သြား၍ ေမ့သြား၍ မတုန္မလႈပ္ ျဖစ္ေနလွ်င္ “၀ိညာဥ္
ေကာင္ လိပ္ျပာ စဥ္ထြက္သြားသည္”ဟု ယူဆ၍ လိပ္ျပာ ျပန္လာေအာင္ ေခၚနည္းကုိ (ေရွးလူႀကီးသူမတုိ႔)
ျပဳၾကေလသည္။
တ႐ုတ္လူမ်ိဳးတုိ႔ကား ၀ိညာဥ္လိပ္ျပာ၏ ေနထုိင္ရာ အိမ္ကုိပင္ တခမ္းတနား
ျပဳလုပ္ထားၾကေသး၏၊ တစ္ရံတစ္ခါ ေသသူ၏ လိပ္ျပာသည္ သား သမီး အစရွိေသာ က်န္ရစ္သူမ်ား၏ လိပ္ျပာကို
မၾကာခဏလာေခၚေနသျဖင့္(က်န္ရစ္သူကုိပါ ေသ၍ လုိက္သြားမည္ စုိးေသာေၾကာင့္) လိပ္ျပာခဲြနည္း
အစီအစဥ္ကုိပင္ ျပဳလုပ္ၾကရေသး၏၊ ဤကား စိတ္၀ိညာဥ္ကုိ အတၱဟု ယူဆ၍ (ထုိအတၱကုိပင္ အသက္ေကာင္,
၀ိညာဥ္ေကာင္, လိပ္ျပာဟု ေခၚၾကေသာ ျမန္မာ လူမ်ိဳးတုိ႔) အတၱစဲြလမ္းခ်က္တည္း။
မွတ္ခ်က္။ ။ ေသၿပီးသည့္ေနာက္ အိမ္ စသည္ကုိ တြယ္တာ၍ အနီးအပါးမွာ
တေစၦျဖစ္ေနသူသည္ ၀ိညာဥ္ေကာင္ မဟုတ္၊ ၿပိတၱာဘ၀ ေရာက္ေနသူသာတည္း၊ ေသၿပီးေနာက္ ေရာက္ဖုိ႔ရာဘ၀ကို
ဂတိဟု ေခၚ၏၊ ထုိဂတိသည္ လူ, နတ္, ငရဲ, ၿပိတၱာ, တိရစၦာန္အားျဖင့္ ငါးမ်ိဳးရွိသည္။
Credit to