@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Wednesday 8 April 2015

ဘဂ၀ါဂုဏ္ေတာ္ဖြင့္ (က်က္မွတ္ရန္)

 


(၉) ေသာ ဘဂ၀ါ-ထို ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-အဏုျမဴသဖြယ္, ေပ်ာက္ကြယ္သိမ္ေမြ႕, မျမင္ေတြ႕ေအာင္, ရုပ္ေဆာင္ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာ “အဏိမာ”ဘုန္းေတာ္၊

စိတ္၏အလား, ေကာင္းကင္ဖ်ား၌, ေပါ့ပါးလ်င္ျမန္, စ်ာန္ပ်ံၾကြသြားႏုိင္ေသာ “လဃိမာ”ဘုန္းေတာ္၊

ကိုယ္ေတာ္သဏၭာန္, ပံုဟန္တုိင္းျငား, မႏူိင္အားဖုိ႔, ၾကီးမားေလေအာင္, ရုပ္ေဆာင္ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာ “မဟိမာ”ဘုန္းေတာ္၊



ဆီးတားကြယ္ကာ, မရွိပါဘဲ, လုိရာတုိင္းေပါက္, တစ္ခဏေလာက္ျဖင့္, ၾကြေရာက္ႏုိင္ေသာ “ပတၱိ”ဘုန္းေတာ္၊

ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ဖြင့္ (က်က္မွတ္ရန္)

 
 
၈။ ေသာ ဘဂ၀ါ - ထုိေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-ဒုကၡသမုဒယ, နိေရာဓႏွင့္, မဂၢမည္သာ, ေလးသစၥာကို, ဦးစြာပိုင္ပိုင္, သိျမင္ႏုိင္၍, သံုးဆုိင္ေ၀ေန, မ်ားဗိုလ္ေျခကို, မေသြအတူ, သိေစေတာ္မူႏုိင္ေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ ဗုေဒၶါ-ဗုဒၶဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီး၍မကုန္, ျဗဟၼာ့ဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။

ၾကည့္ရူရန္ အဓိပၸာယ္


ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္သည္ “ကိုယ္ေတာ္တုိင္သိ၍ သူတစ္ပါးကိုလည္း သိေစေတာ္မူႏုိင္သည္”ဟူေသာ အနက္ကို ျပ၏။

သတၱာေဒ၀မႏုႆနံ ဂုဏ္ေတာ္ဖြင့္ (က်က္မွတ္ရန္)

 
 
 
(၇) ေသာ ဘဂ၀ါ-ထုိ ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-သတၱ၀ါေဟာ္, ကုန္သည္ေက်ာ္သည္, ေဖာ္ေလွာ္ငယ္သား, ေနာက္ပါမ်ားကို, ေရရွားေဘးခ, ကႏၱာရမွ, ေခမေျမငူ, ထုတ္ကယ္ယူသို႔, ထုိ႔တူတစိ, ခဲယဥ္းဘိသည့္, ဇာတိ ဇရာ, မရဏဟု, ကႏၱာရၾကမ္း, ခရီးလမ္းမွ, ေရႊနန္းေျမငူ, ျပည္နိဗၺဴသို႔, နတ္လူျဗဟၼာ, သတၱ၀ါကို, ေကာင္းစြာေဆာင္ယူ, ကယ္တင္ေတာ္မူတတ္ေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ သတၳာေဒ၀မႏုႆာနံ-သတၳာေဒ၀မႏုႆာနံဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီ၍မကုန္, ျဗဟၼာ့ဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။ 

ၾကည့္ရူရန္အဓိပၸါယ္
သတၳာေဒ၀မနုႆာနံဂုဏ္ေတာ္သည္ "နတ္လူတုိ႔၏ ေရွ႕ေဆာင္ဦးစီးကုန္သည္ၾကီးႏွင့္ တူေတာ္မူ၏"ဟူေသာ အနက္ကိုျပသည္။ (ေဒ၀မႏုႆာနံ-နတ္လူတုိ႔၏ + သတၳာ-(ဆရာျဖစ္၍) ကုန္သည္ၾကီးႏွင့္ တူေတာ္မူသည္။)

 

အႏုတၱေရာပုရိသဒမၼသာရထိ ဂုဏ္ေတာ္ဖြင့္ (က်က္မွတ္ရန္)






(၆) ေသာ ဘဂ၀ါ-ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-ဆံုးမသင့္ရန္, သတၱ၀ါမွန္ေသာ္, ေခ်ာက္တန္ွလွ်င္ေခ်ာက္, ေျမွာက္တန္ေျမွာက္၍, ေအာက္ေအာက္ ထက္ဂုဏ္, ဆင့္ဆင့္စံုဖုိ႔, ဖံုဖံုသင္ေပး, အစဥ္ေဖးလ်က္, ယဥ္ေက်ေလေအာင္, ေသြးေဆာင္ဆံုးမေတာ္မူတတ္ေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ အႏုတၱေရာပုရိသ ဒမၼသာရထိ-အႏုတၱေရာပုရိသဒမၼသာရထိဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီး၍မကုန္, ျဗဟၼာဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။
ၾကည့္ရူရန္အဓိပၸါယ္
အႏုတၱေရာပုရိသဒမၼသာရထိဂုဏ္ေတာ္သည္ "ဆံုးမထုိက္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမမူ၌ အတုမရွိ စြမ္းႏုိင္ပါေပသည္"ဟူေသာ အနက္ကိုျပသည္။ (အႏုတၱေရာ+ပုရိသဒမၼ+သာရထိ၊ အႏုတၱေရာ=အတုမရွိျမတ္သည္ + ပုရိသ=ေယာက္်ား(သတၱ၀ါ) + ဒမၼ=ဆံုးမထုိက္သူ + သာရထိ=ဆံုးမႏုိင္သည္။)

ေလာက၀ိဒူ ဂုဏ္ေတာ္ဖြင့္ (က်က္မွတ္ရန္)







(၅) ေသာ ဘဂ၀ါ- ထုိ ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-သေတၱာကာသ, သခၤါရဟု, ေလာကသံုးဘံု, အလံုးစံုကို, အာရုံထင္စြာ, ပိုင္းျခားကာျဖင့္, ေကာင္းစြာကုန္စင္, သိျမင္ေတာ္မူေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ ေလာက၀ိဒူ-ေလာက၀ိဒူဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီး၍မကုန္, ျဗဟၼာဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။

ၾကည့္ရူရန္ အဓိပၸါယ္


ေလာက၀ိဒူဂုဏ္ေတာ္သည္ "ေလာကအားလံုးကို သိျမင္ေတာ္မူႏုိင္ေပ၏"ဟူေသာ အနက္ကို ျပသည္။ (ေလာက=ကမၻာေလာကၾကီးကို + ၀ိဒူ=သိေတာ္မူႏုိင္သည္။)


ေလာကသံုးပါး သတၱေလာက, ၾသကာသေလာက, သခၤါရေလာကဟု ေလာကသံုးပါးရွိ၏၊ သက္ရွိသတၱ၀ါအေပါင္းသည္ သတၱေလာကမည္၏၊ သတၱ၀ါတုိ႔၏ တည္ေနရာဘံုဌာနသည္လည္းေကာင္း, ဘံုမရွိေသာ ေနရာဌာနသည္လည္းေကာင္း ၾသကာသေလာကမည္၏၊ ရုပ္တရား, နာမ္တရားအားလံုးသည္ သခၤါရေလာကမည္၏။

သုဂတဂုဏ္ေတာ္ဖြင့္(က်က္မွတ္ရန္)

 
 
 
(၄) ေသာ ဘဂ၀ါ-ထုိေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-ဒီပကၤရာ, ထြတ္ခ်ာသနင္း, ေျခေတာ္ရင္းမွ, မွန္ကင္းသိရီ, ေဗာဓိမ႑ိဳင္, ခန္း၀ါပိုင္ေအာင္, ဆယ္ခုိင္ပါရမီ, စံုျပည့္ညီလ်က္, သံုးလီဘ၀, မ်ားသတၱ၏, သုခစီးပြား, က်င့္ေသာအားျဖင့္, မုိက္မွားအယူ, မိစၦာဟူက, ဆံျမဴတစ္စိ, မကပ္ျငိဘဲ, သတိသမၸဇဥ္, မျပတ္ယွဥ္လ်က္, သဗၺဥ္ဥာဏ္ေတာ္, ရေၾကာင္းေရာ္၍, ၾကြေတာ္မူခဲ့ေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ သုဂေတာ-သုဂတဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္ အံ့ခ်ီ၍မကုန္, ျဗဟၼာဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လူိင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား

၀ိဇၨာစရဏသမၸႏၷ ဂုဏ္ေတာ္အဖြင့္ (က်က္မွတ္ရန္)

 
 
 
(၃) ေသာ ဘဂ၀ါ -ထုိေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္, ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-သံုးပါး ရွစ္ပါး,၂-မ်ိဳးအားျဖင့္, ေဟာထားပညာ, ဥာဏ္၀ိဇၨာတည္း၊ နိဗၺာနဓာတ္, အျမိဳက္ရပ္သို႔, ဆုိက္ကပ္ရန္ျဖင့္, အမွန္သင့္သည့္, အက်င့္စရဏ, ဆယ့္ငါး၀ႏွင့္, တကြဥႆံု, ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ ၀ိဇၨာစရဏ သမၸေႏၷာ-၀ိဇၨာစရဏသမၸႏၷဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီး၍မကုန္, ျဗဟၼာဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။

ၾကည့္ရူရန္အဓိပၸာယ္
၀ိဇၨာစရဏသမၸႏၷဂုဏ္ေတာ္သည္ "၀ိဇၨာတရား စရဏတရားႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူ၏"ဟူေသာ အနက္ကို ျပ၏။ (၀ိဇၨာ=အသိဥာဏ္ + စရဏ=အက်င့္ + သမၸႏၷ=ျပည္စံု၏။) 

သံုးပါး, ရွစ္ပါး-ဥာဏ္၀ိဇၨာတည္း။   ။အသိဥာဏ္ပညာဟူေသာ ၀ိဇၨာကို အခ်ိဳ႕ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္၌ ၃-ပါး၊ အခ်ိဳ႕ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္၌ ၈-ပါးဟု ၂-မ်ိဳးအားျဖင့္ ေဟာထားေတာ္မူေသာေၾကာင့္ "၀ိဇၨာသံုးပါး, ၀ိဇၨာရွစ္ပါး"ဟု ကြဲေနသည္။
 ေဆာင္ - သံုးပါး ၀ိဇၨာ, ပု-ဒိ-အာႏွင့္, ဝိဇၨာရွစ္ရပ္, ၀ိပသ္ေစေတာ့, မေနာမယိဒ္, ဒိႏွင့္ဣဒ္, ထည့္သိပ္ေရတြက္ေလ။
 ၀ိဇၨာသံုးပါး 
ဗုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဥာဏ္။ ။ ေရွးေရွးဘ၀၌ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့သမွ်ကို ျပန္၍ ေအာက္ေမ့ႏုိင္ေသာဥာဏ္။ 
ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္။ ။နတ္မ်က္စိကဲ့သို႔ ေ၀းကြာေသာ အဆင္း, ေသးငယ္ေသာ အဆင္းကို ျမင္ႏုိင္ေသာဥာဏ္။ 
အာသ၀ကၡယဥာဏ္။ ။ကိေလသာ အာသေ၀ါတုိ႔ကို ကုန္ေစႏုိင္ေသာ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္။ 
 ၀ိဇၨာရွစ္ပါး 
၀ိပႆနာဥာဏ္။ ။"အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ"ဟု ရုပ္နာမ္တရားအားလံုးကို သိျမင္ႏုိင္ေသာဥာဏ္။
ေစေတာပရိယဥာဏ္။ ။သူတစ္ပါး၏ စိတ္ကိုသိႏုိင္ေသာဥာဏ္။ 
မေနာမယိဒၶိဥာဏ္။ ။မိမိခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ အလားတူ ကိုယ္တစ္မ်ိဳးကို စိတ္ျဖင့္ ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာဥာဏ္။
ဒိဗၺေသာတဥာဏ္။ ။နတ္တုိ႔၏ နားကဲ့သို႔ ေ၀းေသာ အသံ, ေသးငယ္ေသာ အသံကို ၾကားႏုိင္ေသာဥာဏ္။ 
ဣဒၶိ၀ိဓဥာဏ္။ ။ ေျမလွ်ိဳး မုိးပ်ံ စသည္ျဖင့္ တန္ခိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာဥာဏ္၊ ေရွ႕ ၃-ပါးတြင္ ဤငါးပါးကိုထည့္လွ်င္ ၀ိဇၨာရွစ္ပါးျဖစ္၏။ 
နိဗၺာနဓာတ္-အက်င့္စရဏ။ ။မပ်က္စီးႏုိင္ေသာအရာကို "အျမိဳက္"ဟု ေခၚ၏။ ထုိအျမိဳက္ႏွင့္တူေသာ နိဗၺာနဓာတ္သို႔ ေရာက္ဖုိ႔ရန္က်င့္ေသာ အက်င့္ကို "စရဏ" ဟုေခၚသည္။ 
 စရဏ ၁၅-ပါး 
ေဆာင္ - သဒၶါ သတိ, ဟိရီၾသတၱ, ၀ီရိယႏွင့္၊ 
သုတပညာ, ခုႏွစ္ျဖာ, သဒၶမၼာ ဟုျပ။ 
ထုိသဒၶမၼာ, ခုႏွစ္ျဖာႏွင့္, ေဘာ ဇာ သီဣန္, 
စ်ာန္ေလးၾကိမ္ထား, ဤဆယ့္ငါး, မွတ္သား စရဏ။ 
သဒၶါ-"ကုသိုလ္-အကုသိုလ္ကံရွိသည္၊ ထုိကံ၏ ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးရွိသည္၊ ရတနာသံုးပါး ရွိသည္၊ ေနာင္ဘ၀ ရွိသည္"ဟု ယံုၾကည္မူ။ 
သတိ-ကုသိုလ္ေကာင္းမူ ဆုိင္ရာ၌ အမွတ္ရမူ။ 
ဟိရီ-ေကာင္းမူ ဒုစရုိက္မွ ရွက္မူ။
ၾသတၱပၸ-မေကာင္းမူ ဒုစရုိက္မွ ေၾကာက္လန္႔မူ။ 
၀ီရိယ-ကုသိုလ္ေကာင္းမူကိစၥ၌ အားထုတ္မူ။ 
သုတ-အၾကားအျမင္မ်ားမူ။
ပညာ-အရာရာ၌ တတ္သိ လိမၼာမူ။ 
ဤကား "သဒၶမၼ"ဟု ေခၚအပ္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရား ၇-ပါးတည္း၊ (သူေတာ္ဥစၥာ၌ကား သတိႏွင့္ ၀ီရိယကို ႏူတ္ျပီးလွ်င္ သီလ(သီလေစာင့္မူ)၊ စာဂ(စြန္႔ၾကဲလွဴဒါန္းမူ)ထည့္၍ ေရတြက္ရသည္။)
ေဘာဇေနမတၱညဳတာ။ ။စားေသာက္ရာ၌ မိမိႏွင့္ သင့္မသင့္ နူိင္းခ်င့္၍ အတုိင္းအရွည္သိမူ။ 
ဇာဂရိယာႏုေယာဂ။ ။ ႏိုးႏိုးၾကားၾကား အိပ္မူ, အအိပ္အေနနည္းမူ။ 
သီလ။ ။ဆုိင္ရာသီလကို ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းမူ။ 
ဣၠုျႏၵိယသံ၀ရ။ ။ ေတြ႕ျမင္ ၾကားသိသမွ်၌ ေလာဘ ေဒါသ စသည္ မျဖစ္ေစဘဲ မ်က္စိ နား ႏွာ စေသာ ဣေျႏၵမမ်ားကို ျငိမ္သက္ေအာင္ ေစာင့္စည္းမူ။ 
ပဌမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္, ေပါင္း စရဏ ၁၅-ပါး ျဖစ္၏။ 
"၀ိဇၨာ"ဟူေသာ အသိဥာဏ္ရွိေသာ္လည္း "စရဏ"ဟူေသာ အက်င့္မရွိက နိဗၺာန္မရႏုိင္၊ "စရဏ"အက်င့္သာရွိ၍ "၀ိဇၨာ"ဟူသာ အသိဥာဏ္မရွိလွ်င္ လမ္းမွန္မေရာက္ဘဲ အလြဲကိုက်င့္ေနသျဖင့္ ခရီးမတြင္ဘဲရွိမည္၊ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားကား အထြတ္အထိပ္ျဖစ္ေသာ ၀ိဇၨာ=ဥာဏ္, စရဏ=အက်င့္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူပါေပသည္။ 
 တိုက္တြန္းခ်က္
အရာရာ၌ အသိဥာဏ္ျဖင့္ အမွန္ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္မွသာ ထေျမာက္ႏုိင္သည္၊ ယခုအခါ၌ကား အသိဥာဏ္ရွိပါလ်က္ သိသေလာက္ က်င့္ၾကံအားထုတ္မူ "စရဏ" မရွိေသာေၾကာင့္ ေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ေနသူေတြ မ်ားလွ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္၏ "၀ိဇၨာစရဏသမၸႏၷ"ဂုဏ္ေတာ္ကို အာရုံျပဳလ်က္ ၾကည္ညိဳျပီးလွ်င္ မိမိသႏၱာန္၌ အသိေရာ အက်င့္ပါ ၂-ျဖာလံုး ျပည့္စံုေအာင္ ၾကိဳးစားသင့္ၾကသတည္း။
 ေက်းဇူးရွင္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ပထမက်မ္းစာ "ရတနာ့ဂုဏ္ရည္" စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားသည္။ 

Credit to http://www.myittaryik.com/2013/12/blog-post_25.html#more

သမၼာသမၺဳဒၶ ဂုဏ္ေတာ္ဖြင့္ (က်က္မွတ္ရန္)

 
 
 (၂) ေသာ ဘဂ၀ါ-ထုိေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာ စ ကာရေဏန-သဗၺဥ္ဥာဏ္အား, စြမ္းပကားျဖင့္, မ်ားသခၤါရ,ဝိကာရ ႏွင္​.လကၡဏ,ပညတ္, နိဗၺာန္ဓာတ္ဟု, ငါးရန္သိရန္, ေဥယ်ဓမ္ကို, ေဖာက္ျပန္မရွိ, ကိုယ္ေတာ္တုိင္ သိေတာ္မူေသာ ဤအၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ သမၼာသမၺဳေဒၶါ-သမၼာသမၺဳဒၶဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီး၍မကုန္, ျဗဟၼာဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။ 

ၾကည့္ရူရန္ အဓိပၸာယ္
သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ေတာ္သည္ "အလံုးစံုေသာတရားကို ကိုယ္ေတာ္တုိင္ သိျမင္ေတာ္မူႏုိင္၏"ဟူေသာ အနက္ကို ျပသည္။ (သမၼာ + သံ + ဗုဒၶ-သမၼာ=မေဖာက္မျပန္(အမွားမရွိေအာင္) + သံ=ကိုယ္ေတာ္တုိင္+ ဗုဒၶ=သိေတာ္ မူႏုိင္သည္။)

သဗၺဥ္ဥာဏ္အား, စြမ္းပကားျဖင့္
ဘုရားရွင္သည္ သဗၺညဳတဥာဏ္ကိုရဖို႔ရန္ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းတုိင္ေအာင္ ေကာင္းမူ ပါရမီေတာ္မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ဘ၀အဆင့္ဆင့္ ရင့္လာေသာ ပညာသည္ ဘုရားျဖစ္သည့္အခါ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္အျဖစ္သို႔ေရာက္၍ လြန္စြာအစြမ္းသတၱိ ထက္ျမက္ပါေပသည္။
ယခုေလာက၌ ေသးငယ္ေသာျမဴမူန္တုိ႔ကို လူအေပါင္းတုိ႔ ၀ိုင္း၍ၾကည့္ေသာအခါ မ်က္စိေကာင္းသူမ်ားသာ ျမင္၍ မ်က္စိမူန္သူတုိ႔ကား ဘယ္လုိပင္ ၾကည့္ေသာ္လည္း မျမင္ရေတာ့ဘဲ မ်က္စိကြယ္ေနသူတုိ႔မွာ ဆုိဖြယ္ရာမရွိေတာ့သကဲ့သို႔, ထို႔အတူ သိဖြယ္အာရုံမ်ားကို သတၱ၀ါဟူသမွ်တုိ႔ သိရွိဖုိ႔ရန္ အားထုတ္ၾကပါေသာလည္း ပင္ကိုယ္ဥာဏ္မ်က္စိရွိသေလာက္သာ သိျမင္ႏုိင္ၾကသည္၊ လံုးလံုးဥာဏ္မ်က္စိ မရွိသူတုိ႔မွာ အေရွ႕, အေနာက္, ေတာင္, ေျမာက္ႏွင့္ တင္းေတာင္း ပမာဏကိုမွ် မသိႏုိင္ၾကေပ။
ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ ဥာဏ္ေတာ္သည္ကား သိသင့္သိဖြယ္ အသြယ္သြယ္ကို မည္သူႏွင့္မွ်ယွဥ္မရေအာင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိေတာ္မူပါသည္၊ ထုိသိဖြယ္တရားမ်ားကို "ေဥယ်ဓမ္"ဟု ေခၚ၏။ (ေဥယ်= သိသင့္သိထုိက္ေသာ + ဓမ္=ဓမၼ- တရား။)

ေဥယ်ဓမ္တရား ၅-ပါးကား
၁။ သခၤါရ=စိတ္ေစတသိက္ဟူေသာ နာမ္တရားႏွင့္ နိပၹႏၷရုပ္မ်ား။
၂။ ၀ိကာရ=၀ိကာရရုပ္ ငါးပါး။
၃။ လကၡဏ=လကၡဏရုပ္ ေလးပါး။
၄။ ပညတ္=လူ နတ္ ျဗဟၼာ ဆင္ျမင္း ကြ်ဲ ႏြား ေတာ ေတာင္ ေရ ေျမ စေသာ ပညတ္မ်ား။
၅။ နိဗၺာန္=ရုပ္နာမ္ပညတ္မွတစ္ပါး ျငိမ္းေအးေသာ ဓာတ္ၾကီးတစ္မ်ိဳး။ (ဤ ငါးမ်ိဳးမွတစ္ပါး သိဖြယ္ရာ မရွိျပီ၊ ၀ိကာရႏွင့္လကၡဏကို ရုပ္ခ်င္းတူပါလ်က္ ခြဲထားသည္မွာ ပရမတ္အစစ္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။) ဤေဥယ်ဓမ္ငါးပါးသည္ ဇိနာလကၤာရဋီကာ အသာဓာရဏကထာ၌ပါသည္။

ေဖာက္ျပန္မရွိ, ကိုယ္ေတာ္တုိင္သိ
ဤေဥယ်ဓမ္တရား ငါးပါးကို ဘုရားရွင္ သိေတာ္မူရာ၌ ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းသြားသည္ဟူ၍ မရွိ၊ နည္းေပးလမ္းျပမည့္ ဆရာလည္း မရွိ၊ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ သိေတာ္မူေပသည္၊ ဤေနရာ၀ယ္ ရပ္တန္႔၍ စာဖတ္သူသည္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္၏ သပၸါယ္ေသာ ရုပ္အဆင္းေတာ္အတြင္း၌ "အရဟံဂုဏ္ေတာ္"အရ စိတ္ေတာ္၏ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေနပံု, ထုိၾကည္လင္ေနေသာ စိတ္ေတာ္အစဥ္၀ယ္ အလြန္ထက္ျမက္ေသာ ဥာဏ္ေတာ္တည္ေနပံုကို အာရုံယူကာ ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္း ပြားမ်ားၾကပါေလ။

တုိက္တြန္းခ်က္
အသိ အလိမၼာ ဥာဏ္ပညာ ဟူသည္ အလြန္အေရးၾကီး၏၊ ပညာသင္ရာ၀ယ္ ဆရာတစ္ဦးထံမွ အတူသင္ယူပါလ်က္ အတတ္ခ်င္းကြာျခားေနပံုကိုလည္းေကာင္း, စီးပြားဥစၥာရွာေဖြရာ၀ယ္ အရင္းအႏွီးခ်င္းတူပါလ်က္ ဥာဏ္ရွိသူမွာ ၾကီးပြား၍ ဥာဏ္နည္းသူမွာ မၾကီးပြားႏုိင္ဘဲ ဥာဏ္မရွိသူမွာ ဆံုးရူံးရပံုကိုလည္းေကာင္း, မိဖခ်င္းတူပါလ်က္ အခ်ိဳ႕သားသမီးမ်ားလိမၼာ၍ အခ်ိဳ႕ ယုတ္မာပံုကိုလည္းေကာင္, ထုိကဲ့သို႔ ကြာျခားသည့္အားေလ်ာ္စြာ ေလာကီဆုိင္ရာႏွင့္ သံသရာေရးတုိ႔၌ ဥာဏ္ရွိသူကား ၾကီးက်ယ္ထြန္းကား, ဥာဏ္မရွိသူကား ပ်က္ျပားနစ္မြန္းရပံုကိုလည္းေကာင္း စဥ္းစား၍ ဤ "သမၼာသမၺဳဒၶ" ဂုဏ္ေတာ္ကို ၾကည္ညိဳကာ မိမိ၏ပညာပါရမီကို အျမဲတုိးပြားေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါေလ။
 
Credit to  http://www.myittaryik.com/2013/12/blog-post_4155.html#more 

အရဟံဂုဏ္ေတာ္အဖြင့္(က်က္မွတ္ရန္)



(၁) ေသာ ဘဂ၀ါ-ထိုေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-တစ္ေထာင့္ငါးရာ, ကိေလသာတုိ႔, ၀ါသနာဓေလ့, အထံုေငြ႕မွ်, မေငြ႕မရိပ္, ၀င္း၀င္းဖိတ္သို႔, ေရႊစိတ္ပ်ံ႕သင္း, လြန္သန္႔ရွင္း၍, မင္းမင္းျပည္သူ, ၾကည္ျဖဴေကာ္ေရာ္, အလွဴေတာ္မွန္, ပူေဇာ္ကို ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ အရဟံ-အရဟံဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီး၍မကုန္, ျဗဟၼာ့ဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။

ၾကည့္ရူရန္ အဓိပၸါယ္
အရဟံ ဂုဏ္ေတာ္သည္-

၁။ "ကိေလသာတုိ႔မွ ေ၀းကြာေတာ္မူ၏"ဟူေသာ အနက္၊
၂။ "လွဴဒါန္းပူေဇာ္သမွ်ကို ခံယူေတာ္မူထုိက္၏"ဟူေသာ အနက္ကိုျပသည္။

တစ္ေထာင့္ငါးရာ,ကိေလသာတုိ႔

ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ သႏၱာန္၌ ကိေလသာသည္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ဆယ္ပါးရွိ၏၊ အက်ယ္အားျဖင့္ တစ္ေထာင့္ငါးရာ ရွိ၏။

ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated