(၇) ေသာ ဘဂ၀ါ-ထုိ
ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-သတၱ၀ါေဟာ္,
ကုန္သည္ေက်ာ္သည္, ေဖာ္ေလွာ္ငယ္သား, ေနာက္ပါမ်ားကို, ေရရွားေဘးခ, ကႏၱာရမွ,
ေခမေျမငူ, ထုတ္ကယ္ယူသို႔, ထုိ႔တူတစိ, ခဲယဥ္းဘိသည့္, ဇာတိ ဇရာ, မရဏဟု, ကႏၱာရၾကမ္း,
ခရီးလမ္းမွ, ေရႊနန္းေျမငူ, ျပည္နိဗၺဴသို႔, နတ္လူျဗဟၼာ, သတၱ၀ါကို,
ေကာင္းစြာေဆာင္ယူ, ကယ္တင္ေတာ္မူတတ္ေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ သတၳာေဒ၀မႏုႆာနံ-သတၳာေဒ၀မႏုႆာနံဟူေသာ
ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီ၍မကုန္, ျဗဟၼာ့ဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား,
ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။
ၾကည့္ရူရန္အဓိပၸါယ္
သတၳာေဒ၀မနုႆာနံဂုဏ္ေတာ္သည္
"နတ္လူတုိ႔၏ ေရွ႕ေဆာင္ဦးစီးကုန္သည္ၾကီးႏွင့္ တူေတာ္မူ၏"ဟူေသာ
အနက္ကိုျပသည္။ (ေဒ၀မႏုႆာနံ-နတ္လူတုိ႔၏ + သတၳာ-(ဆရာျဖစ္၍) ကုန္သည္ၾကီးႏွင့္
တူေတာ္မူသည္။)
သတၳ၀ါေဟာ္,
ကုန္သည္ေက်ာ္သည္။ ။သတၳ၀ါဟ ဟူေသာ ပါဠိကို
"သတၳ၀ါေဟာ္"ဟု စပ္ဆုိသည္၊ ကုန္သည္ငယ္မ်ား၏ အၾကီးအမွဴးျဖစ္၍
ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မူ၌ ကြ်မ္းက်င္ နားလည္ေသာ "ကုန္သည္ၾကီး"ဟူလုိ။
ကႏၱာရမွ။
။ျခေသၤ့ သစ္က်ား ခိုးသား ဓားျပ
ေပါမ်ား၍ အစာေရစာရွားေသာ ခရီးကို "ကႏၱာရ"ဟုေခၚသည္၊ အသြားအလာ
ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ "ခရီးခဲ"ဟုလည္း ေခၚသည္၊ (ေခမေျမငူ ေဘးရန္မရွိေသာ
ကုန္းျမင့္ေျမအရပ္။)
ဇာတိဇရာ,
မရဏဟု။ ။ဇာတိ=ပဋိသေႏၶေနရမူ၊ ဇရာ=အိုမူ၊ မရဏ=ေသမူဟူေသာ
ေဘးၾကီးတုိ႔ျဖင့္ မေရွာင္သာ မတိမ္းသာေအာင္ ၾကမ္းတမ္းေသာ သံသရာခရီး ကႏၱာရၾကီးမွ။
ေရႊနန္းေျမငူ,
ျပည္နိဗၺဴသို႔။ ။ေရႊထီး ေရႊနန္း၌ စံျမန္းရသကဲ့သို႔
ေအးျမခ်မ္းသာေသာ နိဗၺာန္ျပည္တည္းဟူေသာ ေျမအငူသို႔။
ေရွးအခါ၌
လွည္းျမင္းမ်ားစြာ ငါးရာတစ္ေထာင္စသည္စုေပါင္း၍ ကုန္မ်ားကို တင္ေဆာင္လ်က္
ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေလ့ရွိၾက၏၊ အၾကီးအမွဴးျဖစ္ေသာ ကုန္သည္ၾကီးလည္း ပါရွိရသည္၊
လမ္းစခန္း၌ ျခေသၤ့, သစ္, က်ား, ဘီလူး, ခိုးသူ, ဓားျပ စေသာ ေဘးတုိ႔ျဖင့္
အလြန္ဆုိး၀ါး၍လည္းေကာင္း, အစာေရစာရွားပါး၍ လည္းေကာင္း, ေနအလြန္ပူေသာ
သံျပင္ၾကီးျဖစ္၍လည္းေကာင္း, အကူးအသန္း အသြားအလာခက္၍ "ကႏၱာရ"ေခၚေသာ
ခရီးဆိုး ခရီၾကမ္းမ်ားလည္း ရွိတတ္ေလသည္။
ကုန္သည္မွဴးၾကီးတုိ႔သည္
ထုိခရီးဆုိးၾကီးမွ လြတ္ေျမာက္၍ ေဘးမရွိရာသို႔ေရာက္ေအာင္ အေဖာ္ငယ္သား
ကုန္သည္မ်ားကို ပို႔ေဆာင္သကဲ့သို႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္လည္း အိုရမူ နာရမူ ေသရမူ
စိုးရိမ္ပူေဆြး ငုိေၾကြးျမည္တမ္း ပင္ပန္းဆင္းရဲ တကြဲတျပားျဖစ္ရမူစေသာ
ေဘးဒုကၡတုိ႔ျဖင့္မေရွာင္သာေအာင္ ဆုိးသြမ္းေသာ သံသရာတည္းဟူေသာ ကႏၱာရၾကီးမွ
သတၱ၀ါအမ်ားကို ကယ္တင္၍ နိဗၺာန္တုိင္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေတာ္မူရကား ကုန္သည္ၾကီးႏွင့္
တူေတာ္မူပါေပသည္။
တုိက္တြန္းခ်က္
တုိက္တြန္းခ်က္
ဘုရားတစ္ဆူတစ္ဆူ
ပြင့္ေတာ္မူလာေသာအခါ မ်ားစြာေသာသတၱ၀ါကို နိဗၺာန္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေတာ္မူပါလ်က္
ငါတုိ႔တစ္ေတြ မလုိက္ပါႏိုင္ဘဲ က်န္ရစ္ခဲ့ၾကရသည္မွာ
လြန္စြာ၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းလွေပျပီ, သို႔ပါလ်က္ ယခုေခတ္၌ သူေတာ္ေကာင္း
အေခၚခံရသူတို႔မွာ ကိုယ့္တာ၀န္ျဖစ္ေသာ တရားအားထုတ္မူ, ပါရမီျဖည့္မူကို မၾကိဳးစားဘဲ
"နိဗၺာန္ကို ျမန္ျမန္ရလုိပါ၏"ဟု ဆုေတာင္းတုန္းပင္၊ ထုိသို႔ ဆုေတာင္းရင္း
က်န္ရစ္ၾကရသည္ကိုကား သတိရၾကဟန္မတူ၊ သတိရ၍ ၾကိဳးစားလုိသူအတြက္မွာမူ ယခုလည္း
အခ်ိန္ရပါေသး၏။
ဘုရားရွင္
ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျပီးေနာက္မွ သတိရ၍ တရားေတာ္လာအတုိင္း ၾကိဳးစားသူေတြ အရွင္မဟိႏၵေထရ္,
သံဃမိတၱာေထရီ စသည္ကဲ့သို႔ မ်ားစြာကြ်တ္တမ္း၀င္ခဲ့ၾကပါသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားကို
အာရုံျပဳရင္း ျဖစ္လာေသာ ႏွစ္သက္မူ(ပီတိ) စိတ္ကိုပင္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱဟု
၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းရူကာ မိမိ၏ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္တကြ တစ္ေလာကလံုးကို ျငီးေငြ႕စရာဟု
ဆင္ျခင္စမ္းပါေလာ့၊ ပီတိတစ္ခုကိုပင္ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱဟု ျမင္လာေသာအခါ
တစ္ကိုယ္လံုးရွိ ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြကိုလည္း ကူးစက္၍ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱဟု
ျမင္လာႏုိင္ပါသည္။
ေက်းဇူးရွင္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ပထမက်မ္းစာ
"ရတနာ့ဂုဏ္ရည္" စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားသည္။ Credit to http://www.myittaryik.com/2014/01/blog-post_5.html#more
No comments:
Post a Comment