@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Wednesday 8 April 2015

ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ဖြင့္ (က်က္မွတ္ရန္)

 
 
၈။ ေသာ ဘဂ၀ါ - ထုိေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-ဒုကၡသမုဒယ, နိေရာဓႏွင့္, မဂၢမည္သာ, ေလးသစၥာကို, ဦးစြာပိုင္ပိုင္, သိျမင္ႏုိင္၍, သံုးဆုိင္ေ၀ေန, မ်ားဗိုလ္ေျခကို, မေသြအတူ, သိေစေတာ္မူႏုိင္ေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ ဗုေဒၶါ-ဗုဒၶဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီး၍မကုန္, ျဗဟၼာ့ဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။

ၾကည့္ရူရန္ အဓိပၸာယ္


ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္သည္ “ကိုယ္ေတာ္တုိင္သိ၍ သူတစ္ပါးကိုလည္း သိေစေတာ္မူႏုိင္သည္”ဟူေသာ အနက္ကို ျပ၏။



(၁)ဒုကၡသစၥာ။ ။(ဒုကၡ-ဆင္းရဲျခင္း + သစၥာ-အမွန္) ရုပ္ခႏၶာႏွင့္ စိတ္ေစတသိက္ဟူေသာ နာမ္ခႏၶာတရားေတြ ေပါင္းစပ္ေနသည္ကို “ခႏၶာကိုယ္”ဟု ေခၚ၏။ ဤခႏၶာကိုယ္သည္ ဒုကၡတံုး ဒုကၡခဲ ဆင္းရဲျခင္း အမွန္ျဖစ္၏။ ဤခႏၶာၾကီးရွိလုိ႔သာ စားဖုိ႔ ေသာက္ဖုိ႔ ၀တ္ဖုိ႔ ေနဖုိ႔ ရွာေဖြသြားလာရ၏။ အိုရ နာရ ေသရ ေၾကရ၏။ အရွာအေဖြအေန မတရားသျဖင့္ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ေရာက္ကာ ဒုကၡခံရ၏။ စိုးရိမ္ပူေဆြး ငိုေၾကြးျမည္တမ္း ပင္ပန္းဆင္းရဲရ၏။ ေထာင္တန္းက်သျဖင့္ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းလည္း ျဖစ္ၾကရ၏။ အလြန္႔အလြန္ တကြဲတျပားျဖစ္ရ၏။ ေခတၱခဏ ခ်မ္းသာသလို ထင္ရေသာ္လည္း အစဆံုးၾကည့္လုိက္လွ်င္ ခ်မ္းသာစစ္စစ္ဟူ၍ မျမင္ရေခ်။


“အလြန္ခ်မ္းသာသည္”ဟုဆုိရေသာ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာျပည္မ်ားသို႔လည္းေရာက္ဖုိ႔ရန္ အားထုတ္ရေသာ ဒုကၡ, ေရာက္ျပီးသည့္ေနာက္၌ ပ်က္စီးရေသာအခါ ဒုကၡ၊ (နတ္ျပည္၌ “ပ်က္စီးလိမ့္မည္”ဟု ေစာေစာက အခ်ိဳ႕သိႏွင့္ၾကသျဖင့္ “ဤမွ်ေလာက္ ၾကီးက်ယ္ေသာ စည္းစိမ္ကို စြန္႔ရေတာ့မွာပါတကား”ဟု ေဇာေခြ်းမ်ား က်ျပီးလွ်င္ “အလြန္႔အလြန္ ဆင္းရဲရေလသည္”) ဤသို႔ဆင္းရဲဧကန္ စင္စစ္မွန္ေသာေၾကာင့္ ငါ၏ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ သတၱ၀ါအားလံုး၏ ခႏၶာကိုယ္သည္ ဒုကၡသစၥာခ်ည္းပါတကား။


(၂)သမုဒယသစၥာ။ ။(သမုဒယ=ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း + သစၥာ=အမွန္) ထုိဒုကၡ၏ အေၾကာင္းရင္းကား “တဏွာေလာဘ”ေခၚေသာ ႏွစ္သက္ခင္မင္ လုိခ်င္ေတာင့္တမူသည္ အေၾကာင္းအမွန္ျဖစ္ေတာ့၏။ ဒုကၡသစၥာ၌ျပခဲ့ေသာ ဒုကၡဟူသမွ်သည္ ဤလုိခ်င္ေတာ့တမူကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဤေလာက၌ပင္ မင္းျပစ္ မင္းဒဏ္, ေနာက္သံသရာ၌ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ေရာက္လ်က္ အတုိင္းမသိ ဆင္းရဲဒဏ္ကို ခံရသည္။ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ မလြတ္ဘဲ တ၀ဲလည္လည္က်င္လည္ရခ်က္သည္ ထုိထုိဘ၀ကို ေတာင့္တလုိခ်င္ေသာ ေလာဘတဏွာ၏ စနက္သာတည္း။


ေတာင့္တလုိခ်င္မူဟူေသာ တဏွာေလာဘလည္း တရားသျဖင့္ မခ်ဳပ္တည္းႏုိင္သမွ် သူ႔အလိုေလ်ာက္သာျဖင့္ မည္သည့္အခါမွ် ေနာက္ဆုတ္လိမ့္မည္မဟုတ္၊ “သံပရာသီး ၾကီးေလ ခ်ဥ္ေလ”ျဖစ္သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း, “ငယ္စဥ္ကေပါက္ေသာ ႏြားဦးခ်ိဳသည္ ၾကီးေလ ရွည္ေလ”ျဖစ္သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း, “မီးသည္ ေလာင္စာမ်ားေလ မီးေတာက္ၾကီးေလ”ျဖစ္သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း, ဤတဏွာမ်ားေလ မီးေတာက္ၾကီးေလ “ျဖစ္သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း, ဤတဏွာေလာဘ၏သေဘာသည္လည္း “ရေလ လိုေလ, ရဖန္မ်ားေလ ေလာဘတုိးေလပင္”ျဖစ္ေတာ့သည္၊ တဏွာေလာဘ ၾကီးလာသေလာက္လည္း ဒုကၡၾကီးၾကီးပင္ ေရာက္ၾကမည္သာ။


မႏၶာတ္စၾကာမင္း ၀တၳဳ။ ။ဤကမၻာ၏ အစပုိင္းေလာက္က ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေလးကြ်န္းလံုးကို အစိုးရေသာ မႏၶာတ္စၾကာမင္းျဖစ္၏။ တစ္ေန႔သ၌ စၾကာရတနာျဖင့္ ပရိသတ္ျခံရံလ်က္ ေကာင္းကင္ခရီး၌ ေလးကြ်န္းလံုးလွည့္လည္စဥ္ စတုမဟာရာဇ္ နတ္ျပည္၏ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားေၾကာင္းကို ၾကားရ၍ အေျခြအရံ ပရိသတ္မ်ားႏွင့္တကြ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္သို႔ ခ်ီတက္ေလေသာ္ စတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းၾကီး ၄-ပါးက ခရီးဦးၾကိဳဆုိလ်က္ နတ္ျပည္ကို ဆက္သၾက၏။ ထုိအခါ နတ္စည္းစိမ္ကို ခံစားရေသာ္လည္း တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္သည္ ဤနတ္ျပည္ထက္ပင္ အဆတစ္ရာမက သာလြန္ၾကီးက်ယ္ေၾကာင္း ၾကားရျပန္၍ တာ၀တိ ံသာသို႔ ခ်ီျပည္ေလေသာ္ စၾကာရတနာႏွင့္ ပရိသတ္တုိ႔ မလုိက္ႏုိင္ၾကဘဲ လမ္းခုလပ္မွ လူ႔ျပည္သို႔ ျပန္ၾကရလသည္။ ထုိအခါ တစ္ကိုယ္တည္း ၾကြလာေသာ မႏၶာတ္မင္းအား သိၾကားကိုယ္တုိင္ နတ္ျပည္ကို တစ္၀က္ခြဲ၍ လႊဲအပ္ စံစားေစေလသည္။


ထုိအခါ လူတုိ႔၏ အသက္တမ္းမွာလည္း အလြန္ရွည္ၾကာေသာ အသေခၤ်တန္းအခါျဖစ္၍ ပကတိ သိၾကားေပါင္း ၃၆-ေယာက္ ေျပာင္းလဲသည့္တုိင္ေအာင္ ထုိမႏၶာတ္စၾကာမင္းသည္ စုေတေတာ္မမူေသးဘဲ ခံစားျမဲ ခံစားေနပါလ်က္ နတ္ျပည္တစ္၀က္မွ် အုပ္စိုးရရုံျဖင့္ တင္းတိမ္ေတာ္မမူေသာေၾကာင့္ ေရာက္ခါစ သိၾကားသစ္ကို သတ္ျဖတ္လုိေသာ အၾကံဆုိးေပၚေပါက္လာသျဖင့္ ထုိတ္ျပည္မွ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့၍ လူ႔ျပည္သို႔အေရာက္တြင္ စုေတပြဲ၀င္ရဖူးေလသည္။ (ဇာတကဌကထာ-တိကနိပါတ္-သကၤပ၌၀ဂ္၊ မႏၶာတုဇာတ္။)


ဤ၀တၳဳ၌ သိၾကားေပါင္း ၃-က်ိပ္ ၆-ေယာက္ ေျပာင္းလဲေအာင္ နတ္စည္းစိမ္ကို စံရပါလ်က္ အားမရႏုိင္ေသာ ေလာဘ၏ၾကီးက်ယ္ပံုကို မွန္းဆသင့္ေတာ့သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ တဏွာေလာဘမည္သည္ တရားျဖင့္ မခ်ဳပ္တည္းႏုိင္သမွ် သူ႔အလုိအေလ်ာက္ မည္သည့္အခါမွ ေနာက္ဆုတ္လိမ့္မည္မဟုတ္၊ တဏွာေလာဘ ေနာက္မဆုတ္သမွ်လည္း ျပခဲ့ေသာ ဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ႏုိင္ၾကဦးမည္မဟုတ္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ခင္မင္ လုိခ်င္ေတာ့တမူဟူေသာ တဏွာေလာဘသည္ အားလံုးေသာ ဒုကၡအေပါင္းတုိ႔၏ အေၾကာင္းရင္းခံ စင္စစ္မွန္ေသာ သမုဒယသစၥာေပတည္း။


(၃) နိေရာဓသစၥာ။ ။(နိေရာဓ-ဒုကၡ၏ခ်ဳပ္ဆံုးရာ + သစၥာ-အမွန္) ထုိဒုကၡအားလံုး၏ ခ်ဳပ္ဆံုးရာအမွန္ကား နိဗၺာန္တည္း၊ ထုိနိဗၺာန္၏ ဒုကၡမရွိပံု, မည္ကဲ့သို႔ ခ်မ္းသာပံုကိုမူ နိဗၺာန္ကို ျမင္ႏုိင္ေသာ ဥာဏ္ရမွသာ က်နစြာသိႏုိင္ရာ၏။ ေသာတာပန္အျဖစ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ပင္ နိဗၺာန္၏အရသာကို သိျမင္ႏုိင္ေပျပီ၊ ေသာတာပန္မ်ားသည္ နိဗၺာန္၏အရသာကို က်နစြာ သိျမင္ျပီးျဖစ္၍ ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေအာင္သာ တုိးတက္ အားထုတ္ၾကေတာ့သည္၊ ပုထုဇဥ္အျဖစ္သို႔ ဆုတ္နစ္ခဲ့သူမရွိ၊ ရဟႏၱာျဖစ္၍ ပရိနိဗၺာန္၀င္စံခါနီးမွာလည္း ဒုကၡရုပ္နာမ္ကို စြန္႔ရေတာ့မည္ျဖစ္၍ ၾကည္လင္ ရႊင္ပ်ေတာ္မူၾကသည္။


နိဗၺာန္သည္ ယခုပုထုဇဥ္တုိ႔ အေတြးမ်ိဳးျဖင့္ေတြးကာ ပ်င္းစရာျဖစ္ေနလွ်င္ နိဗၺာ၀င္ခါနီး၌ မည္သူမွ် ရႊင္ပ်ႏုိင္ၾကမည္ မဟုတ္ပါ၊ မိမိတုိ႔သြားရမည့္ နိဗၺာန္၏ခ်မ္းသာပံုကို ထုိပုဂၢိဳလ္ျမတ္တုိ႔၏ အာရုံ၌ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိျပီးျဖစ္၍သာ ရႊင္ပ်ေတာ္မူႏုိင္ၾကေပသည္၊ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီး၌ နတ္ေရာလူပါ လြမ္းဆြတ္တသ ငိုပြဲၾကီးက်င္းပၾကေသာ္လည္း မိေထြးေတာ္ကား အနည္းငယ္မွ် ၀မ္းနည္းျခင္းမရွိဘဲ “သားေတာ္ သမီးေတာ္မ်ား - ဤအခါမ်ိဳးကား ငိုရမည့္အခါမဟုတ္၊ ၀မ္းေျမာက္ရမည့္အခါ ျဖစ္သည္”ဟု တရားခ်လ်က္ တန္ခိုးပင္ ျပခဲ့ေပေသးသည္။


အမ်ိဳးဇာတ္ ဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္အားျဖင့္ အထက္တန္းက်၍ ပါရမီၾကီးမားလွေသာ ရွင္ေတာ္ဘုရားႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ား သြားရာလမ္းေကာင္းကို ငါတုိ႔တေတြ အဘယ္မွာ မလုိက္လုိဘဲ ရွိသင့္အံ့နည္း၊ တေပ်ာ္တပါး မနားမေနပါရမီေတြကို ျဖည့္ကာျဖည့္ကာ ေကာင္းစြာစိုက္စိုက္လုိက္ၾကဖုိ႔ရာ ယခုႏွယ္က ျပင္ဆင္ထားၾကပါကုန္။


(၄) မဂၢသစၥာ။ ။(မဂၢ-နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းေကာင္း + သစၥာ-အမွန္) နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းေကာင္းအမွန္ကား မဂၢင္ရွစ္ပါးတည္း။

မဂၢင္ရွစ္ပါး

သမၼာဒိ႒ိ = ေကာင္းေသာ အလိမၼာ ဥာဏ္ပညာ။ သမၼာသကၤပၸ = ေကာင္းေသာ အၾကံအစည္။ သမၼာ၀ါစာ = ေကာင္းေသာ စကားကို ဆုိျခင္း။ သမၼာကမၼႏ ၱ= ေကာင္းေသာ အမူကို ျပဳျခင္း။ သမၼာအာဇီ၀ = ေကာင္းေသာ အသက္ေမြးျခင္း။ သမၼာ၀ါယာမ = ေကာင္းေသာ အားထုတ္ျခင္း။ သမၼာသတိ = ေကာင္းေသာ အမွတ္ရျခင္း။ သမၼာသမာဓိ = ေကာင္းေသာ တည္ၾကည္ျခင္း။


(အျပစ္ကင္း၍ ကုသိုလ္ၾကိယာႏွင့္ ဆုိင္သမွ်ကိုသာ “အေကာင္း”ဟု ဆုိလုိသည္။)


ေဆာင္။ ။အလိမၼာဥာဏ္, ေကာင္းေအာင္ၾကံ၍ အမွန္ေျပာျပ, ျပဳသမွ်ေကာင္း, အသက္ေမြးေကာင္းပင္, ေကာင္းေကာင္းအားစိုက္, စိတ္၌စြဲမွတ္, ေကာင္းျမတ္တည္ၾကည္, ေကာင္းရွစ္လီသည္, ေရႊျပည္နိဗၺာန္ ေရာက္ေၾကာင္းတည္း။


ဘုရားရွင္၏ သႏၱာန္ေတာ္၌ “ပုေဗၺ အနႏုႆုေတသု ဓေမၼသု စကၡံုဥဒပါဒိ, ဥာဏံဥဒပါဒိ, ပညာဥဒပါဒိ, ၀ိဇၨာဥဒပါဒိ, အာေလာေကာ ဥဒပါဒိ”ဟူေသာ ဓမၼစၾကာႏွင့္အညီ ဘုရားမျဖစ္မီ ေရွးအခါက ၾကားမွ်မၾကားဖူးအပ္ေသာ ဤသစၥာေလးပါးတရားတုိ႔၌ သိျမင္ႏုိင္ေသာ ပညာ, ၀ိဇၨာအေရာင္အလင္းဟူေသာ ဥာဏ္စကၡဳသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခါနီး၀ယ္ ထင္ရွားစြာေပၚလာ၏။ သစၥာေလးပါးကို ကိုယ္ေတာ္တုိင္ သိျမင္ေတာ္မူျပီးေနာက္ ဘံုသံုးပါး၌ ရွိၾကေသာ ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါတုိ႔ကိုလည္း ကိုယ္ေတာ္ကဲ့သို႔ သိၾကဖုိ႔ရာ ေဟာျပေတာ္မူေပသည္။


(ယခုကာလ ဥာဏ္ထက္ျမက္သူတုိ႔သည္ ေရွးကမသိဖူးေသာအရာကို စူးစူးစိုက္စိုက္ ၾကံေသာအခါ ထုိအရာကို သိႏုိင္ေသာဥာဏ္မ်ား ထင္ရွားေပၚလာတတ္ပံုကို သတိထား၍ ဘုရားရွင္၏သႏၱာန္ေတာ္၌လည္း ေရွးက မရွိေသာ ၀ိဇၨာဥာဏ္ေပၚလာပံုကို ယံုၾကည္ပါကုန္။)


တုိက္တြန္းခ်က္။ ။ဒုကၡမ်ားစြာ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္၍ နိဗၺာန္ေရာက္ဖုိ႔ရာ တဏွာေလာဘကို တစ္စတစ္စ ပယ္ရွားလ်က္ မဂၢင္ရွစ္ပါးတည္းဟူေသာ လမ္းေကာင္းၾကီးကိုသာ လုိက္သြားမိေအာင္ သတိတရားေကာင္းစြာထား၍ အားတက္သေရာ မလုိက္ႏုိင္ေသးလွ်င္ အိမ္သံုးမဂၢင္မ်ားကို ၾကိဳးစားပါ။


ေက်းဇူးရွင္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ပထမက်မ္းစာ "ရတနာ့ဂုဏ္ရည္" စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားသည္။

No comments:

ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated