(၆) ေသာ ဘဂ၀ါ-ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-ဆံုးမသင့္ရန္,
သတၱ၀ါမွန္ေသာ္, ေခ်ာက္တန္ွလွ်င္ေခ်ာက္, ေျမွာက္တန္ေျမွာက္၍, ေအာက္ေအာက္ ထက္ဂုဏ္,
ဆင့္ဆင့္စံုဖုိ႔, ဖံုဖံုသင္ေပး, အစဥ္ေဖးလ်က္, ယဥ္ေက်ေလေအာင္,
ေသြးေဆာင္ဆံုးမေတာ္မူတတ္ေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊
အႏုတၱေရာပုရိသ ဒမၼသာရထိ-အႏုတၱေရာပုရိသဒမၼသာရထိဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္,
အံ့ခ်ီး၍မကုန္, ျဗဟၼာဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား,
ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။
ၾကည့္ရူရန္အဓိပၸါယ္
အႏုတၱေရာပုရိသဒမၼသာရထိဂုဏ္ေတာ္သည္
"ဆံုးမထုိက္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမမူ၌ အတုမရွိ
စြမ္းႏုိင္ပါေပသည္"ဟူေသာ အနက္ကိုျပသည္။ (အႏုတၱေရာ+ပုရိသဒမၼ+သာရထိ၊
အႏုတၱေရာ=အတုမရွိျမတ္သည္ + ပုရိသ=ေယာက္်ား(သတၱ၀ါ) + ဒမၼ=ဆံုးမထုိက္သူ +
သာရထိ=ဆံုးမႏုိင္သည္။)
ေအာက္ေအာက္ထက္ဂုဏ္
ေအာက္ေအာက္
သီလဂုဏ္ႏွင့္ အထက္ထက္ စ်ာန္မဂ္ဖုိလ္ဂုဏ္မ်ား အဆင့္ဆင့္စံုလင္ေအာင္
အဖံုဖံုသင္ေပးျပီးလွ်င္ အစဥ္အျပတ္ ေဖးေဖးမမ ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူသည္။
ေတာဆင္ရုိင္း,
ျမင္းရုိင္းမ်ားကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမမူ၌ အတုမရွိ ကြ်မ္းက်င္ေသာ ဆင္ဆရာ,
ျမင္ဆရာတုိ႔သည္ ရုိင္းပ်ေသာ ဆင္-ျမင္းမ်ားကို တျဖည္းျဖည္း ယဥ္ေက်းလာေအာင္
ဆံုးမျပီးလွ်င္ မင္းတုိ႔၏ စီးေတာ္ဆင္, စီးေတာ္ျမင္းမ်ားအျဖစ္သို႔
ေရာက္ေစႏုိင္သကဲ့သို႔ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားလည္း "ေလာက၀ိဒူ" ဂုဏ္ေတာ္၌
ျပခဲ့သည့္အတုိင္း သတၱ၀ါတုိ႔၏ အတြင္းစိတ္ကို ေရွ႕ေနာက္ကုန္စင္
သိျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဆံုးမဖုိ႔ရန္ သင့္ေတာ္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားကို
ေတြ႕ျမင္ေတာ္မူေသာအခါ ေခ်ာက္၍ဆံုးမမွ အကြ်တ္တရားရမည္သူျဖစ္လွ်င္
ေခ်ာက္၍ဆံုးမေတာ္မူ၏၊ ေျမွာက္ပင့္၍ဆံုးမမွ အကြ်တ္တရားရမည့္သူျဖစ္လွ်င္
ေျမွာက္ပင့္၍ ဆံုးမေတာ္မူသည္။
ထုိသို႔
ဆံုးမရာ၌ ပင္ကိုယ္က သီလရွိသူျဖစ္လွ်င္ သီလ၌ တည္ေစေတာ္မူ၏၊ သီလရွိျပန္လွ်င္လည္း
အထက္အထက္စ်ာန္တရား, မဂ္တရားတုိ႔ကို ထုိသူ၏ ပါရမီအားေလ်ာ္စြာ တုိးတက္၍ရေအာင္
ဆံုးမေတာ္မူ၏၊ ထုိဘ၀၌ မည္သည့္တရားထူးကိုမွ် မရထုိက္လွ်င္ ေနာက္ေနာင္ဘ၀၌
အထံုပါေအာင္ ဆံုးမေတာ္မူ၏၊ ဘုရားရွင္၏ အဆံုးအမကို သီးျခားခံယူရလွ်င္ မယဥ္ေက်းသူ
မရွိ၊ ယဥ္ေက်းသူခ်ည္းသာ ျဖစ္ၾကေလသည္။
ဤေနရာ၀ယ္
ရပ္တန္႔၍ ဘုရားရွင္၏ စိတ္ေတာ္ၾကည္လင္ပံု, ဥာဏ္ေတာ္ထက္ျမက္ပံု, ထုိဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္
ေဟာေျပာဆံုးမဖို႔ရန္ တရားမ်ိဳးစံုကို သိေတာ္မူပံု, ထိုတရားမ်ိဳးစံုမွ သင့္ေတာ္ေသာ
တရားတို႔ကို ေရြးခ်ယ္၍ သတၱ၀ါတစ္ေယာက္အား ဆံုးမေတာ္မူလွ်င္ တရားထူးရပံုကို
အာရုံျပဳကာ ဘုရားရွင္၌ ၾကည္ညိဳစိတ္ တုိးပြားေအာင္ၾကိဳးစားၾကပါေလ။
တုိက္တြန္းခ်က္
တုိက္တြန္းခ်က္
ဤစကားအစဥ္ျဖင့္
"ဘုရားရွင္သည္ ေတြ႕သမွ် သတၱ၀ါတုိင္းကို အကြ်တ္တရားရေအာင္ ဆံုးမေတာ္မူသည္
မဟုတ္၊ အထုိက္အလုိက္ တရားထူးရေလာက္ေသာ ပါရမီအခံရွိသူကိုသာ ဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ၾကည့္ရူ၍
အထူးဆံုးမေတာ္မူသည္"ဟု နားလည္ၾကပါ၊ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္၌ သာ၀တၳိျပည့္ရွင္
ဘုရင္ေကာသလမင္းၾကီးႏွင့္ မိဖုရားေခါင္ၾကီး မလႅိကာတုိ႔သည္ ဘုရားေက်ာင္းဒကာ
ေက်ာင္းအမျဖစ္၍ ဘုရားကို လြန္စြာၾကည္ညိဳၾက, တရားကိုလည္း မၾကာမၾကာနာရပါလ်က္
မည္သည့္တရားထူးကိုမွ် ရၾကသည္ဟု က်မ္းဂန္၌ မေတြ႕ရပါ။
ယခုကာလ၌
သဒၶါလြန္၍ ပညာနည္းပါးသူတုိ႔ကား "ဘုရားႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ပင္
ဧကန္တရားထူးရႏုိင္မည္"ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကရုံမက ယခုဘ၀မွာပင္ အေတာ္အတန္
တတ္သိနားလည္သူကို ဆည္းကပ္ရလွ်င္ "ထုိသူ၏တရားေတြ မိမိမွာ အလိုလုိကူးစက္လာလိမ့္မည္"ဟု
ေတြးဆၾက၏၊ ကိုယ္အားထုတ္မွ ကိုယ္ရႏုိင္သည္ကိုကားမသိရွာၾကကုန္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္
ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူလာမည့္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ေတြ႕ရေသာ အခါ၌လည္း ဆံုးမထုိက္ေသာ ပါရမီအခံ
လံုေလာက္ျပီးသူျဖစ္ေအာင္ ယခုလုိအေတာ္အတန္ တတ္သိနားလည္ေသာ ဘ၀ေကာင္းက ျဖစ္ခြင့္ၾကံဳေသာ
ပါရမီအားလံုးကို သိမ္းက်ံဳး၍ ျဖည့္က်င့္ၾကပါကုန္။
ေက်းဇူးရွင္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ပထမက်မ္းစာ
"ရတနာ့ဂုဏ္ရည္" စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားသည္။
Credit to http://www.myittaryik.com/2014/01/blog-post_4.html#more
No comments:
Post a Comment