@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Sunday 11 May 2014

ပဗၺာဇနိယ ကမၼဝါစာ ႏွင့္ ျပိတၱာမ်ိဳးႏြယ္ တေစၧသရဲ အေႏွာင့္အယွက္မ်ား (၆)

ကမၼဝါ ပါဠိ္၌လာေသာ အေႏွာင့္အယွက္မ်ား---
ပဗၺာဇနိယ ကမၼဝါစာ မူရင္းပါဠိတြင္ “ဣေမ အမႏုႆာ ယကၡ၊ ဂႏၶဗၺ၊ ကုမၻ႑၊ နာဂါ၊ စ႑ာ၊ ရုဒၶါ၊ ရဘသာ၊ အဒယာလုကာ၊ ဝိေဟသကာ”ဟု ေဖာ္ျပထားေပရာ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သေဘာထား၍မျဖစ္ေပ။ လူတို႔ကို ေျခာက္လွန္႔ ဒုကၡျဖစ္ေစတတ္ေသာ မေကာင္းဆိုးဝါးမ်ားသာျဖစ္၏။ 

ထိုပါဠိပုဒ္အား အနက္ေပးၾကည့္လွ်င္ ပို၍ အဓိပၸါယ္ေပါက္ေပမည္။ အနက္ထြက္ရွိပံုမွာ---
စ႑ာ-ၾကမ္းတမ္းကုန္ေသာ၊
ရုဒၶါ-ကုသိုလ္တရားတို႔ကို ဆို႔ပိတ္တတ္ကုန္ေသာ၊
ရဘသာ-မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ ဒုစရိုက္တရားကို အားထုတ္တတ္ကုန္ေသာ၊
အဒယာလုကာ-သနားျခင္း ကရုဏာ အလြန္ကင္းကုန္ေသာ၊ 
ဝိေဟသကာ-သတၱဝါတို႔အား ရက္ရက္စက္စက္ မညႇာမတာ ႏွိပ္စက္တတ္ကုန္ေသာ၊
အမႏုႆာ-လူဇာတ္စစ္စစ္ မဟုတ္ကုန္ေသာ၊

“ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ေျခာက္ပါး၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး ဘာေၾကာင့္ထား”

 Photo: “ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ေျခာက္ပါး၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး
ဘာေၾကာင့္ထား”

ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာျမတ္ သံုးပါးတို႔ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ပြားမ်ားၾကည္
ညိဳတယ္ဆိုတာ သာသနာေတာ္နဲ႔ ၾကံဳေနပါလ်က္ ဖာသိဖာသာ ျဖစ္ေနတတ္တဲ့
ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ကံသံုးပါး အမူအရာေတြကို သဒၶါတိုးျပီး၊ ၾကိဳးစားလာေအာင္ လႈံ႕
ေဆာ္ေနသလိုလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီမွ်မက ရတနာျမတ္သံုးပါးတို႔ရဲ႕ ဂုဏ္စြမ္းသတၱိ
ဟာ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ေနစဥ္ အခါမ်ားမွာလည္း သဒၶါထက္ျပီး ရဲတင္းခ်က္ 
ေပၚလာေစတတ္ပါတယ္။

အမ်ားသိျပီး ျဖစ္တဲ့အတိုင္း ရတနာျမတ္ သံုးပါးရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ဆိုတာ ဘုရား
ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး၊ တရား ဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး၊ သံဃာ့ ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါးတို႔ 
ျဖပါတယ္။ ဒီဂုဏ္ေတာ္ေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ ဘယ္လိုျဖစ္ေပၚလာပါသလဲ။

၁။ ဘုရားဂုဏ္၌ ကိုးပါးထားရျခင္းမွာ ဘုရားရွင္သည္ ျဂိဳလ္ကိုးလံုးတို႔တြင္ အ
ျမတ္ဆံုး၊ အၾကီးဆံုး၊ အညြန္႔ဆံုး ျဖစ္ေသာ နဝင္း(ကိတ္ျဂိဳလ္)ႏွင့္ ယွဥ္၍

(က) ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္၏ ေရွးနိယတဗ်ာဒိပ္ေတာ္ခံယျခင္း၊

(ခ) မယ္ေတာ္၏ ဝမ္းၾကာတိုက္မွ ဆင္းသက္ ေမြးဖြားေတာ္မူလာျခင္း၊

(ဂ) ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ေတာ္ထက္ဝယ္ သစၥာေလးဆင့္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း၊

(ဃ) မဂ္ေလးပါး ဖိုလ္ေလးပါး နိဗၺာန္ဟူေသာ ကိုးပါးပိုင္ရွင္ျဖစ္ျခင္း၊

အထက္ပါ ေလးခ်က္ေၾကာင့္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ိဳး ဘယ္ေလာက္ပင္မ်ားမ်ား၊ ဤအ
တြင္း သြင္းထား၍ ကိုးပါးေသာ ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၂။ တစ္ဖန္ တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး ထားရျခင္းမွာ

(က) မိမိ၏အတြင္းမ်က္စိ စေသာ အၾကည္ဓာတ္ ေျခာက္ပါး၊

(ခ) တစ္ဘက္၏ အတိုက္ဓာတ္အဆင္းစေသာ အာရံုေျခာက္ပါး၊

(ဂ) ထိုႏွစ္ခုတို႔အၾကားမွ ေပါက္ဖြားလာသည့္ ျမင္သိစေသာ ဝိညာဥ္ေျခာက္ပါး၊

အထက္ပါ အတိုက္အခံတို႔၏ ေဖာက္ျပားမႈၾကား ရႈစားရာမွ ေပၚထြန္းလာေသာ
အမွန္တရား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ဘုရားရွင္၏ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါး
 က်က္စားရာ (ေတာက္ပြားရာ) အစျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ တရား
ဂုဏ္ဟိတ္တို႔ ဘယ္ေလာက္ပင္မ်ားမ်ား ဤေျခာက္ပါးမွာသာ သြင္း၍တရားဂုဏ္
ေျခာက္ပါးျပထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၃။ တစ္ဖန္ သံဃာ့ဂုဏ္စြမ္းသတၱိ ကိုးပါး ရွိေနျခင္းမွာ

(က) သံဃာ ဟူသည္ နဝင္းဂုဏ္ရွင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ သားတပည့္ ျဖစ္
ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊

(ခ) ၎တို႔ ကိုယ္တိုင္ ေလာကုတၱရာတရား ကိုးပါးကိုင္ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္
လည္းေကာင္း၊ သံဃာ့ဂုဏ္ထူး ဘယ္ေလာက္ပင္မ်ားမ်ား ထိုသည့္အၾကား
ဌာပနာထား၍ ကိုးပါးသာ ျပထားပါသည္။

ထိုbkရား၊ တရား၊ သံဃာ့ ဂုဏ္မ်ားကို ေပါင္းလိုက္ေသာ္ ၂၄-ပါး (ႏွစ္ဆယ့္ေလး
ပါး) ရွိေနပါသည္။ ဤႏွစ္ဆယ့္ေလးပါးသည္ ပ႒ာန္းေဒသနာစဥ္အရ ထိုရတနာ
သံုးပါးတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကို ထိုရတနာသံုးပါးတို႔ႏွင့္ ပ႒ာန္းဆက္ ဆက္မိၾက
ေလေသာ သူတို႔သာ ခံစားခြင့္ ရွိေနပါသည္ကို ညႊန္ျပေနပါသည္။ အျခားတို႔ကား
အဆက္ျခားသျဖင့္ စိတ္ဝင္စားမႈပင္ မျပၾကျပီ။

ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး၊ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး
ဘာေၾကာင့္ ထားရတယ္ဆိုတာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက အဲ့
ဒီလို ေဖၚျပ ရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။

မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္
Buddhavasa Tiloka

ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာျမတ္ သံုးပါးတို႔ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ပြားမ်ားၾကည္
ညိဳတယ္ဆိုတာ သာသနာေတာ္နဲ႔ ၾကံဳေနပါလ်က္ ဖာသိဖာသာ ျဖစ္ေနတတ္တဲ့
ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ကံသံုးပါး အမူအရာေတြကို သဒၶါတိုးျပီး၊ ၾကိဳးစားလာေအာင္ လႈံ႕
ေဆာ္ေနသလိုလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီမွ်မက ရတနာျမတ္သံုးပါးတို႔ရဲ႕ ဂုဏ္စြမ္းသတၱိ
ဟာ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ေနစဥ္ အခါမ်ားမွာလည္း သဒၶါထက္ျပီး ရဲတင္းခ်က္
ေပၚလာေစတတ္ပါတယ္။

အမ်ားသိျပီး ျဖစ္တဲ့အတိုင္း ရတနာျမတ္ သံုးပါးရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ဆိုတာ ဘုရား
ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး၊ တရား ဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး၊ သံဃာ့ ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါးတို႔
ျဖပါတယ္။ ဒီဂုဏ္ေတာ္ေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ ဘယ္လိုျဖစ္ေပၚလာပါသလဲ။

၁။ ဘုရားဂုဏ္၌ ကိုးပါးထားရျခင္းမွာ ဘုရားရွင္သည္ ျဂိဳလ္ကိုးလံုးတို႔တြင္ အ
ျမတ္ဆံုး၊ အၾကီးဆံုး၊ အညြန္႔ဆံုး ျဖစ္ေသာ နဝင္း(ကိတ္ျဂိဳလ္)ႏွင့္ ယွဥ္၍

(က) ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္၏ ေရွးနိယတဗ်ာဒိပ္ေတာ္ခံယျခင္း၊

(ခ) မယ္ေတာ္၏ ဝမ္းၾကာတိုက္မွ ဆင္းသက္ ေမြးဖြားေတာ္မူလာျခင္း၊

(ဂ) ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ေတာ္ထက္ဝယ္ သစၥာေလးဆင့္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း၊

(ဃ) မဂ္ေလးပါး ဖိုလ္ေလးပါး နိဗၺာန္ဟူေသာ ကိုးပါးပိုင္ရွင္ျဖစ္ျခင္း၊

အထက္ပါ ေလးခ်က္ေၾကာင့္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ိဳး ဘယ္ေလာက္ပင္မ်ားမ်ား၊ ဤအ
တြင္း သြင္းထား၍ ကိုးပါးေသာ ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၂။ တစ္ဖန္ တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး ထားရျခင္းမွာ

(က) မိမိ၏အတြင္းမ်က္စိ စေသာ အၾကည္ဓာတ္ ေျခာက္ပါး၊

(ခ) တစ္ဘက္၏ အတိုက္ဓာတ္အဆင္းစေသာ အာရံုေျခာက္ပါး၊

(ဂ) ထိုႏွစ္ခုတို႔အၾကားမွ ေပါက္ဖြားလာသည့္ ျမင္သိစေသာ ဝိညာဥ္ေျခာက္ပါး၊

အထက္ပါ အတိုက္အခံတို႔၏ ေဖာက္ျပားမႈၾကား ရႈစားရာမွ ေပၚထြန္းလာေသာ
အမွန္တရား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ဘုရားရွင္၏ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါး
က်က္စားရာ (ေတာက္ပြားရာ) အစျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ တရား
ဂုဏ္ဟိတ္တို႔ ဘယ္ေလာက္ပင္မ်ားမ်ား ဤေျခာက္ပါးမွာသာ သြင္း၍တရားဂုဏ္
ေျခာက္ပါးျပထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၃။ တစ္ဖန္ သံဃာ့ဂုဏ္စြမ္းသတၱိ ကိုးပါး ရွိေနျခင္းမွာ

(က) သံဃာ ဟူသည္ နဝင္းဂုဏ္ရွင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ သားတပည့္ ျဖစ္
ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊

(ခ) ၎တို႔ ကိုယ္တိုင္ ေလာကုတၱရာတရား ကိုးပါးကိုင္ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္
လည္းေကာင္း၊ သံဃာ့ဂုဏ္ထူး ဘယ္ေလာက္ပင္မ်ားမ်ား ထိုသည့္အၾကား
ဌာပနာထား၍ ကိုးပါးသာ ျပထားပါသည္။

ထိုbkရား၊ တရား၊ သံဃာ့ ဂုဏ္မ်ားကို ေပါင္းလိုက္ေသာ္ ၂၄-ပါး (ႏွစ္ဆယ့္ေလး
ပါး) ရွိေနပါသည္။ ဤႏွစ္ဆယ့္ေလးပါးသည္ ပ႒ာန္းေဒသနာစဥ္အရ ထိုရတနာ
သံုးပါးတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကို ထိုရတနာသံုးပါးတို႔ႏွင့္ ပ႒ာန္းဆက္ ဆက္မိၾက
ေလေသာ သူတို႔သာ ခံစားခြင့္ ရွိေနပါသည္ကို ညႊန္ျပေနပါသည္။ အျခားတို႔ကား
အဆက္ျခားသျဖင့္ စိတ္ဝင္စားမႈပင္ မျပၾကျပီ။

ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး၊ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး
ဘာေၾကာင့္ ထားရတယ္ဆိုတာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက အဲ့
ဒီလို ေဖၚျပ ရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။

မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္
Buddhavasa Tiloka

“မသူေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အလွဴ (၅) မ်ဳိး”


Photo: “မသူေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အလွဴ (၅) မ်ဳိး”

မသူေတာ္တို႔ လွဴဒါန္းပူေဇာ္တဲ့ အလွဴဒါန၅-မ်ဳိး ရွိတဲ့အေၾကာင္းကို  ျမတ္စြာဘု
ရားက ေဟာၾကားထားေတာ္မူပါတယ္။ ဒီ ၅-မ်ဳိးက ဘာလဲလို႔ ေမးေတာ့-

၁။ လွဴဖြယ္၀တၳဳေပၚ၌ ႐ုိေသေလးစားမႈမရွိဘဲ။ အလွဴဒါနကို၊ ေပးလွဴ၏။

၂။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အေပၚ၌ ႐ိုေသေလးစားမႈ မရွိဘဲ။ အလွဴဒါနကို။ ေပးလွဴ၏။

၃။ မိမိ၏ ကိုယ္ထိလက္္ေရာက္ မဟုတ္ဘဲ။ အလွဴဒါနကို။ ေပးလွဴ၏။

၄။ အျမဲမျပတ္ မလွဴဒါန္းဘဲ (၀ါ) စြန္႔ပစ္အပ္သကဲ့သို႔။ အလွဴဒါနကို၊ ေပးလွဴ၏။

၅။ ကံ, ကံ၏ အက်ဳိးကို သက္၀င္ယုံၾကည္မႈ မရွိဘဲ၊ အလွဴဒါနကို၊ ေပးလွဴ၏။

မသူေတာ္တို႔ လွဴတဲ့ အလွဴဒါန ၅-မ်ဳိးကုိ ဒီလုိျမတ္စြာဘုရားက ထုတ္ျပထားပါ
တယ္။

၁။လွဴဖြယ္၀တၳဳအေပၚ၌ ႐ုိေသေလးစားမႈ မရွိျခင္း
———————————————————
အလွဴဒါနတစ္ခု ျပဳတဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ လွဴဖြယ္၀တၳဳေတြကို မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္က
ေလး ျပဳလုပ္ၿပီးေတာ့ မလွဴဒါန္းဘူး၊ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း လွဴဒါန္းတယ္။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ေတာေနရဟန္းေတြမွာ ေတြ႕ၾကံဳတတ္တဲ့ အေလ့အထကေလးတစ္
ခု ရွိပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတာရတစ္ခုထဲ ေနစဥ္အခ်ိန္ခါမွာ အဲဒီရြာရဲ႕ အေလ့အထ
က မနက္မုိးလင္းလာၿပီ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဘာလုပ္ၾကသလဲ? 

သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းေလာင္းဖုိ႔ဆိုၿပီးေတာ့ ပဲျပဳတ္သည္ လာရင္ “ကဲ ပဲ
ျပဳတ္သည္ ..အထုပ္-၂၀ထုပ္လုိက္၊ ၃၀-ထုပ္လိုက္” စသည္ျဖင့္ ဇလုံနဲ႔ စုျပံဳၿပီး
အထုပ္ခုိင္းလိုက္တယ္။ ေတာထဲက ခူးထားတဲ့ ေရမေဆးတဲ့ အင္ဖက္ကေလး
နဲ႔ ထုတ္ထားတဲ့ ပဲျပဳတ္ကို သံဃာေတြ အိမ္ေရွ႕ ႂကြလာၿပီ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ တစ္ပါး
တစ္ထုပ္စီသာ ေလာင္းထည့္ေပးလိုက္တာပဲ။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဘုန္းၾကီးတို႔ ဆြမ္း
ခံသြားရင္းနဲ႔ ဘယ္လို အေျခအေနကေလး တစ္ခု ၾကံဳသလဲလို႔ ဆိုေတာ့ --

အိမ္တစ္အိမ္ေရွ႕ ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ တစ္ပါး တစ္ထုပ္စီ ေလာင္းေပးလုိက္
တယ္ ဆုိပါေတာ့၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ကလည္း ျပန္လွည့္လာတယ္။ ျပန္လွည့္လာေတာ့
ဘုန္းႀကီးေတြ မၾကားဘူး ထင္လို႔နဲ႔ တူပါရဲ႕ အလွဴရွင္က ဘာေျပာသလဲ? 

“ဘုန္းႀကီးေတြ ဒီေန႔ မလာဘူး ထင္လို႔ ငါ ပဲျပဳတ္ကို ဆီနဲ႔ေၾကာ္ၿပီး စားမယ္
လို႔ ခဲထားတာ”တဲ့။

ဘုန္းႀကီးေတြကုိ ေလာင္းတဲ့ အခ်ိန္အခါက်ေတာ့ ဆားလည္း မပါဘူး, ဆီ
လည္း မပါဘူး၊ သူတုိ႔ စားဖုိ႔က်ေတာ့ ဆီနဲ႔ ေၾကာ္စားမယ္လို႔ ေျပာေနတယ္၊ အဲဒါ
ပဲ ၾကည့္ေပေတာ့ ..။ 

အဲဒီ အလွဴရွင္က လြန္ခဲ့ေသာ တစ္လေလာက္က ဘုန္းႀကီးတို႔ ဖားေအာက္ေတာ
ရမွာ အလွဴဒါနတစ္ခု လာျပဳသြားပါတယ္၊ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ မမွတ္မိဘူး။ ဒါေပမဲ့
မွတ္မိတဲ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက ဘာေျပာသလဲဆုိေတာ့ - “ဆရာေတာ္ တပည့္
ေတာ္တို႔ ဆြမ္းခံသြားတုန္းက ပဲျပဳတ္ကို ဆီနဲ႔ေၾကာ္ၿပီး စားမယ္လို႔ ေျပာတာ ဒီ
ဒကာမႀကီးပဲ” ဆုိၿပီး ေျပာတယ္။ 

ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးေျပာခ်င္တာက ရဟန္းသံဃာေတြကို လွဴဒါန္းပူေဇာ္တဲ့ အပိုင္း
ကေလးမွာ မိမိ စြမ္းအားရွိသေလာက္ လွဴဖြယ္၀တၳဳကို မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ကေလး
 ျပဳျပင္ၿပီး မလွဴဒါန္းဘူး၊ မ႐ိုမေသျပဳလုပ္ၿပီး လွဴဒါန္းပူေဇာ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခု-

၂။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တုိ႔ အေပၚ၌ ႐ုိေသေလးစားမႈ မရွိျခင္း
——————————————————————
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔ အေပၚ၌ ႐ုိေသေလးစားေနတဲ့ စိတ္ထား မရွိဘဲ ဒါနတစ္ခု
ေပးလွဴတယ္။ ေနာက္တစ္ခု-

၃။ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ မလွဴျခင္း
——————————————
မိမိရဲ႕ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အလွဴဒါနတစ္ခု ေပးလွဴတယ္။ အိမ္
မွာ ခုိင္းေစေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို အလွဴခုိင္းလုိက္တာပဲ၊ ဒီဆြမ္းေလာင္းတဲ့ အလုပ္,
ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳတဲ့ အလုပ္သည္ မိမိအလုပ္, မိမိတာ၀န္ မဟုတ္သလို စိတ္
ထဲမွာ သေဘာထားၿပီးေတာ့ အိမ္မွာ ခုိင္းေစေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ပဲ ပစ္စလက္
ခတ္ လွဴဒါန္းခုိင္းလိုက္တယ္။

၄။ အလွဴ၀တ္ မျမဲျခင္း
—————————
အ႒ကထာက ဒီလိုေတာ့ ဖြင့္ထားပါတယ္။ ဒါနတစ္ခု ျပဳစဥ္အခ်ိန္အခါမွာ နိစၥ
ဘတ္ ၀တ္ကေလးတစ္ခုထားၿပီး ျပဳတာက ပိုေကာင္းတယ္၊ ဥပမာ - အိမ္မွာ
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ထားတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကို ေသာက္ေတာ္ေရ ကပ္မယ္ဆုိ
ရင္ ေန႔စဥ္ ၀တ္မျပတ္ေစရဘူး။

ဒီပုံစံမ်ဳိးေလးကို စိတ္ထားရမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကို ဆီမီးပူေဇာ္မယ္၊ ေန႔စဥ္ မ
ျပတ္ေစရဘူး။ 

ဆြမ္းက်ေတာ့ေရာ ပ်က္ရမလားလို႔ ေမးစရာ ရွိပါတယ္၊ ဒါ ဘုန္းႀကီးႀကိဳက္တာ
ေျပာမယ္ေနာ္၊ မႏုိင္ရင္ မလွဴပါနဲ႔၊ ႏုိင္ရင္ေတာ့ တစ္လတစ္ခါေလာက္ျဖစ္ေစ ၀၀
လွဴပါ။ နတ္တင္သလို မ်က္ေခ်းေလာက္ သြားလွဴရင္ ဘယ္လာေကာင္းမလဲ၊
ဘုရားလည္း ဘယ္၀,မလဲ၊ ဘယ့္ႏွယ္တုန္း ဒကာႀကီးေတြ၀,ပါ့မလား? (မ၀,ပါ
ဘုရား။) အျမဲ မလွဴႏုိင္ေတာင္မွ တစ္လတစ္ႀကိမ္ျဖစ္ျဖစ္ ငါ ျမတ္စြာဘုရား
ကို ၀,ေအာင္ ဆြမ္းလွဴမယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ ဒီလို ဆက္ကပ္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္တာ ပို
ေကာင္းပါတယ္ေနာ္။ သို႔ေသာ္ လစဥ္ လွဴရင္လည္း ဒါ အျမဲမျပတ္ လွဴေနတဲ့ အ
လွဴဒါနပါ။ သို႔မဟုတ္ ႏွစ္စဥ္ လွဴမယ္ဆိုရင္လည္း ဒါ အျမဲမျပတ္ လွဴေနတဲ့ အ
လွဴဒါနပဲ။

သုိ႔ေသာ္ ဆီမီးလွဴလည္း လွဴခ်င္တဲ့အခါ လွဴလုိက္, မလွဴခ်င္တဲ့အခါ မလွဴလုိက္၊
ေသာက္ေတာ္ေရလည္း လွဴခ်င္တဲ့အခါ လွဴလုိက္၊ မလွဴခ်င္တဲ့အခါ မလွဴလုိက္၊
ဒီလုိျပဳလုပ္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အျမဲမျပတ္ နိစၥဘတ္ ၀တ္ထားၿပီး လွဴတဲ့အလွဴမ်ဳိး 
မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ 

သိပ္ခဲယဥ္းတဲ့ အလုပ္ေတြ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဒီလို နိစၥဘတ္ ၀တ္ကေလးထားၿပီး 
လွဴဒါန္းပူေဇာ္ေနတဲ့ အလွဴဒါန လုပ္ငန္းခြင္ကို စိတ္၀င္စားမႈ မရွိတာကုိ ေျပာေန
တာပါ။

စြန္႔ပစ္သကဲ့သုိ႔ လွဴဒါန္းျခင္း
———————————
တစ္နည္း ဖြင့္ထားတာကေတာ့ - ႐ုိ႐ုိေသေသနဲ႔ မလွဴဘဲနဲ႔ လႊင့္ပစ္လိုက္တဲ့ ပုံစံ,
စြန္႔ပစ္တဲ့ ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ လွဴတယ္။ “ဒီပစၥည္းေတြကေတာ့ကြာ အိမ္မွာလည္း အသုံး
က်တဲ့ ပစၥည္းေတြလည္း မဟုတ္ဘူး ဘုန္းႀကီးပဲ လွဴလုိက္တာေပါ့၊” ဒီလုိသ
ေဘာမ်ဳိးနဲ႔ လွဴတယ္။ ‘ဘုန္းႀကီး’ ဆုိတာကေတာ့ သူမ်ား ေကာင္းတာလွဴလည္း 
အလွဴခံရတာပဲ၊ မေကာင္းတာ လွဴလည္း အလွဴခံရတာပဲ၊ အဲဒီလို စြန္႔ပစ္မယ့္ ပုံ
စံအေနအထားအားျဖင့္ လွဴတယ္။

၅။ ကံ-ကံ၏အက်ဳိးကုိ ယုံၾကည္မႈ မရွိဘဲ လွဴဒါန္းျခင္း
—————————————————————
ကံ, ကံ၏အက်ဳိးကို သက္၀င္ယုံၾကည္မႈ မရွိဘဲနဲ႔ အလွဴဒါနတစ္ခု ျပဳတယ္။ ဒီ
လို ပုဂၢိဳလ္ေတြက ခုေခတ္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ မ်ားလာပါတယ္၊ တစ္ခ်ိန္
တုန္းက ဘုန္းႀကီး အစင္ေတာထဲ ေနစဥ္အခါက ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္က ဆြမ္း
ခ်ဳိင့္ကေလးတစ္ခုနဲ႔ ဆြမ္း လာလွဴတယ္။ လွဴေတာ့ သူက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဘာ
ေလွ်ာက္သလဲ? 

“တပည့္ေတာ္ ဒီအလွဴဒါနေၾကာင့္ အက်ဳိးတစ္စုံတစ္ရာ ရလိမ့္မယ္ဆုိတဲ့ ေမွ်ာ္
လင့္ခ်က္နဲ႔, ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔ လွဴတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီလို သီလက်င့္စဥ္, သမာဓိ
က်င့္စဥ္, ပညာက်င့္စဥ္ေတြကို က်င့္ေနတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြကို တုိ႔ ေပးလွဴ
သင့္တယ္ဆိုတဲ့ အသိဉာဏ္ေလးနဲ႔သာ တပည့္ေတာ္ လွဴေနတာပါ။ ဘာအက်ဳိး
မွ မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး” ဆုိၿပီး ဒီလို ေလွ်ာက္ထားတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလို ေလွ်ာက္ထားသလဲလို႔ ေမးေတာ့ - သူကလက္၀ဲ၀ါဒကို ယုံ
ၾကည္ေနတဲ့ ဒကာႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ အေျခအေနအရ အသက္အရြယ္ၾကီး
ေတာ့မွပဲ အလင္းျပန္၀င္လာၿပီးေတာ့ သူ ေတာထဲက တတ္ခဲ့တဲ့ ေဆးပညာက
ေလးနဲ႔ အသက္ေမြးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တယ္။ ဒီလုိ လွဴဒါန္း ပူေဇာ္ေနတာက ကံ, 
ကံ၏ အက်ဳိးကို ယုံၾကည္မႈ မရွိဘဲနဲ႔ လွဴတဲ့ အလွဴဒါနမ်ဳိးပဲ။ ေပါင္းလိုက္ေတာ့
 ၅-မ်ဳိး ျဖစ္တယ္။

ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္
Buddhavasa Tiloka

မသူေတာ္တို႔ လွဴဒါန္းပူေဇာ္တဲ့ အလွဴဒါန၅-မ်ဳိး ရွိတဲ့အေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘု
ရားက ေဟာၾကားထားေတာ္မူပါတယ္။ ဒီ ၅-မ်ဳိးက ဘာလဲလို႔ ေမးေတာ့-

၁။ လွဴဖြယ္၀တၳဳေပၚ၌ ႐ုိေသေလးစားမႈမရွိဘဲ။ အလွဴဒါနကို၊ ေပးလွဴ၏။

၂။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အေပၚ၌ ႐ိုေသေလးစားမႈ မရွိဘဲ။ အလွဴဒါနကို။ ေပးလွဴ၏။

၃။ မိမိ၏ ကိုယ္ထိလက္္ေရာက္ မဟုတ္ဘဲ။ အလွဴဒါနကို။ ေပးလွဴ၏။

၄။ အျမဲမျပတ္ မလွဴဒါန္းဘဲ (၀ါ) စြန္႔ပစ္အပ္သကဲ့သို႔။ အလွဴဒါနကို၊ ေပးလွဴ၏။

၅။ ကံ, ကံ၏ အက်ဳိးကို သက္၀င္ယုံၾကည္မႈ မရွိဘဲ၊ အလွဴဒါနကို၊ ေပးလွဴ၏။

မသူေတာ္တို႔ လွဴတဲ့ အလွဴဒါန ၅-မ်ဳိးကုိ ဒီလုိျမတ္စြာဘုရားက ထုတ္ျပထားပါ
တယ္။

၁။လွဴဖြယ္၀တၳဳအေပၚ၌ ႐ုိေသေလးစားမႈ မရွိျခင္း
———————————————————
အလွဴဒါနတစ္ခု ျပဳတဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ လွဴဖြယ္၀တၳဳေတြကို မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္က
ေလး ျပဳလုပ္ၿပီးေတာ့ မလွဴဒါန္းဘူး၊ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း လွဴဒါန္းတယ္။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ေတာေနရဟန္းေတြမွာ ေတြ႕ၾကံဳတတ္တဲ့ အေလ့အထကေလးတစ္
ခု ရွိပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတာရတစ္ခုထဲ ေနစဥ္အခ်ိန္ခါမွာ အဲဒီရြာရဲ႕ အေလ့အထ
က မနက္မုိးလင္းလာၿပီ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဘာလုပ္ၾကသလဲ?

သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းေလာင္းဖုိ႔ဆိုၿပီးေတာ့ ပဲျပဳတ္သည္ လာရင္ “ကဲ ပဲ
ျပဳတ္သည္ ..အထုပ္-၂၀ထုပ္လုိက္၊ ၃၀-ထုပ္လိုက္” စသည္ျဖင့္ ဇလုံနဲ႔ စုျပံဳၿပီး
အထုပ္ခုိင္းလိုက္တယ္။ ေတာထဲက ခူးထားတဲ့ ေရမေဆးတဲ့ အင္ဖက္ကေလး
နဲ႔ ထုတ္ထားတဲ့ ပဲျပဳတ္ကို သံဃာေတြ အိမ္ေရွ႕ ႂကြလာၿပီ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ တစ္ပါး
တစ္ထုပ္စီသာ ေလာင္းထည့္ေပးလိုက္တာပဲ။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဘုန္းၾကီးတို႔ ဆြမ္း
ခံသြားရင္းနဲ႔ ဘယ္လို အေျခအေနကေလး တစ္ခု ၾကံဳသလဲလို႔ ဆိုေတာ့ --

အိမ္တစ္အိမ္ေရွ႕ ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ တစ္ပါး တစ္ထုပ္စီ ေလာင္းေပးလုိက္
တယ္ ဆုိပါေတာ့၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ကလည္း ျပန္လွည့္လာတယ္။ ျပန္လွည့္လာေတာ့
ဘုန္းႀကီးေတြ မၾကားဘူး ထင္လို႔နဲ႔ တူပါရဲ႕ အလွဴရွင္က ဘာေျပာသလဲ?

“ဘုန္းႀကီးေတြ ဒီေန႔ မလာဘူး ထင္လို႔ ငါ ပဲျပဳတ္ကို ဆီနဲ႔ေၾကာ္ၿပီး စားမယ္
လို႔ ခဲထားတာ”တဲ့။

ဘုန္းႀကီးေတြကုိ ေလာင္းတဲ့ အခ်ိန္အခါက်ေတာ့ ဆားလည္း မပါဘူး, ဆီ
လည္း မပါဘူး၊ သူတုိ႔ စားဖုိ႔က်ေတာ့ ဆီနဲ႔ ေၾကာ္စားမယ္လို႔ ေျပာေနတယ္၊ အဲဒါ
ပဲ ၾကည့္ေပေတာ့ ..။

အမရပူရျမိဳ႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ-၏ ၾသဝါဒကထာ


(၁)။ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္၏ အစြမ္းသံုးပါး-၁။ သိရန္မွန္က, မက်န္ရေအာင္, လံုးဝစံုလင္, အကုန္ျမင္, သဗၺဥ္ဉာဏ္ေတာ္ အစြမ္းတည္း။
၂။ သိသည့္တရား, မ်ားအျပား၌, ေဟာထားစဖြယ္, နည္းသြယ္သြယ္ကို, ျခယ္လွယ္စံုလင္, အကုန္ျမင္, သဗၺဥ္ဉာဏ္ေတာ္ အစြမ္းတည္း။
၃။ ကၽြတ္ထိုက္ၾကေပ, မ်ားေဝေန၏, ဣေျႏၵစရိုက္, သူ႔အႀကိဳက္ကို, ႏႈိက္ခၽြတ္စံုလင္, အကုန္ျမင္, သဗၺဥ္ဉာဏ္ေတာ္ အစြမ္းတည္း။
၄။ ဉာဏ္ေတာ္စြမ္းပကား, ဤသံုးပါးေၾကာင့္, အမ်ားေဝေန, ကၽြတ္လြတ္ေစဖို႔, မေနမနား, သက္ေတာ္အားျဖင့္, ႀကီးမားေလဘိ, ရွစ္ဆယ္ျပည့္၍, ပရိနိဗၺာန္, စံသည့္တိုင္ေအာင္, သယ္ယူေဆာင္, ဘုန္းေခါင္ ငါတို႔ ဘုရားတည္း။
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated