@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Saturday 31 May 2014

မုန္းေနသူ ကို ခ်စ္ေစလိုလ်ွင္



                          
အရွင္ဘုရား

တပည္႔ေတာ္ ကို လူတေယာက္က မုန္းေနပါတယ္၊ အဲဒါ ၿပန္ခ်စ္လာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ
နည္းလမ္းရွိပါသလား-

အဲဒီလူက အရင္ကေတာ႔ တပည္႔ေတာ္ကို ခ်စ္ႏွစ္သက္ပါတယ္။ အခုမွ မုန္းသြားတယ္ ထင္တယ္၊
နည္းလမ္း ရွိတယ္ ဆိုရင္ကူညီပါအုံးဘုရ႔ား၊

ဒါက ရန္ကုန္က ဒါယကာမ တစ္ေယာက္ကေၿပာၿပအကူအညီ ေတာင္းတဲ႔ စကားေလးပါ၊

ေလာကမွာ လူတိုင္းလူတိုင္းအတြက္ကိုယ္႔ကို မုန္းတဲ႔ရန္သူေတြ၊ ခ်စ္ခင္ၿပီးမွ စိမ္းကားရက္စက္သြားသူေတြ၊ ကိုယ္ႀကီးပြားေအာင္ၿမင္ေက်ာ္ႀကားေနတာကို မနာလိုသူေတြ နဲ႔ စီးပြားၿပိဳင္ဘက္အခ်ငး္ခ်င္
ၿပိဳင္ဘက္ကို မေကာင္းႀကံၿပီး အနုိင္ယူတာေတြ အားလုံးဟာ မႀကဳံခ်င္လည္း ႀကဳံရ၊
မဆုံခ်င္လည္း ဆုံရတဲ႔ လူ႔ဘ၀ထဲက အၿဖစ္အပ်က္ေတြပဲ မဟုတ္လား၊

ေသာ တ ပန္ နွင့္ စူ ဠ ေသာ တ ပန္



                                   
 

ေသာတပန္ = ေသာတပႏၷ

ေသာတ = ေရအယဥ္ ။ အာပႏၷ = ေရာက္သည္ ။ ေသာတပႏၷ (ဝါ) ေသာတပန္ ပုဂၢဳိလ္ ဆုိသည္မွာ - ဥပမာျပဳရေသာ္ အရပ္ရပ္မွ စီးဆင္းလာေသာ ေရအယဥ္တုိ႔သည္
သမုဒၵရာသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ေနာက္သုိ႔ ျပန္မဆုတ္ဘဲ သမုဒၵရာသုိ႔သာ ေျပးဝင္ဘိသကဲ့သုိ႔ ေသာတပန္ျဖစ္ေသာ
ပုဂၢဳိလ္သည္ ငရဲ ၊ တိရိ စၦာန္ ၊ ၿပိတၲာ ၊ အသူရကာယ္ ၊ အပါယ္ေလးဘုံသုိ႔ ျပန္မဆင္းေတာ့ဘဲ နိဗၺာန္သုိ႔သာ ေျပးဝင္မည့္
ပုဂၢဳိလ္ဟု ဆုိလုိသည္ ။ (ဝါ) အပါယ္ေလးပါး တံခါး ပိတ္ေနေသာ ပုဂၢဳိလ္ လည္း မည္ဧ။္ ။

သစၥာေလးပါး တရားေတာ္ဧ။္ သေဘာ အဓိပၸာယ္ကုိ ( သင္ ၊ ေမး ၊ နာၾကား ၊ ေဆာင္ထား ၊ ဆင္ျခင္မႈ တုိ႔ျဖစ္ေသာ )သုတမယဥာဏ္ ၊ စိႏၲာမယဥာဏ္ တုိ႔ျဖင့္ သိေသာ အသိ မဟုတ္ဘဲ အားထုတ္ပြားမ်ားထား၍ ထုိးထြင္းသိျမင္ေသာပဋိေဝဓဥာဏ္ ျဖင့္ အမွန္တကယ္ သိျမင္ႏုိင္ေသာသူကုိ ေသာတပန္ ပုဂၢဳိလ္ ဟူ၍ ေခၚဆုိရဧ။္ ။

ေသာတပန္ အစစ္သာလွ်င္ အပါယ္ေလးပါး တံခါး ပိတ္သည္ မဟုတ္ေသး ၊ တရားအားထုတ္ ပြားမ်ားေနစဥ္
စူဠ ေသာတပန္ အရည္အခ်င္းနွင့္ ျပည့္စုံေနသူလည္း ေသလြန္စုေတ သြားပါက အပါယ္ေလးပါး တံခါး ပိတ္ႏုိင္သည္သာတည္း။
( ဝိသုဒၶိ မဂ္ ) ။ ( စူဠ ေသာတပန္ = ေသာတပန္ငယ္ ၊ ေသာတပန္ေလာင္း )

စူဠ ေသာတပန္ အရည္အခ်င္း ျပည့္စုံမႈ ဆုိသည္မွာ ၊ ရုပ္ဧ။္ သေဘာတရား ၊ ရုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း တရား ၊ နာမ္ဧ။္ သေဘာတရား ၊
နာမ္ျဖစ္ေၾကာင္း တရား ၊ ရုပ္နာမ္ အက်ဳိးတရားကုိ ျဖစ္ေပၚေစေသာ အေၾကာင္းတရား ( ပဋိစၥ သမုပၸာဒ္ ) ကုိ အနတၲ ဓမၼ သဘာဝသုိ႔
ဆုိက္ေအာင္ ဥာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ဆင္ျခင္ ပြားမ်ား ေနေသာအခ်ိန္သည္ ထုိပုဂၢဳိလ္ အတြက္ ' စူဠ ေသာတပန္ ' ျဖစ္၍ေနသည္ မည္ဧ။္ ။

ရုပ္နာမ္ သေဘာတရား ဆုိသည္မွာ ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲ ေဖာက္ျပန္ ေနျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း အမွန္ ျဖစ္ေပၚေနျခင္း ( ဒုကၡ သစၥာ) ကုိ
သိမႈပင္ ျဖစ္သည္ ။ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ေၾကာင္းတရား ဆုိသည္မွာ စြဲလန္းတပ္မက္မႈ ( သမုဒယ သစၥာ = တဏွာ ) ေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚေနျခင္းကုိ
သိမႈပင္ ျဖစ္သည္ ။ ထုိအသိဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚေနစဥ္ အခ်ိန္တြင္ ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ စူဠ ေသာတပန္ ျဖစ္၍ေနေလသည္ ။ ယင္းကဲ့သုိ႔ေသာအခ်ိန္၌
ကြယ္လြန္ စုေတသြားပါက အပါယ္ေလးပါးမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ ရရွိႏုိင္ၿပီး ေကာင္းျမတ္ေသာ ေနာက္ဘဝကုိ ေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း ေသာတပန္
အစစ္ ျဖစ္ခါ အရိယာဘဝ ရရွိပုိင္ဆုိင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေပသည္ ။ ( ကခၤာ ဝိတရဏ ဝိသုဒၶိ နိေဒၵသ ) ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိသည္ ယခုအခါ ေသာတပန္ မျဖစ္ေသးသည့္တုိင္ေအာင္ စုေတခါနီးတြင္ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ ပြားမ်ား အားထုတ္ေနျခင္းျဖင့္
အပါယ္ေဘးမွ ကင္းေဝးၿပီး ေနာက္ဘဝ၌ ေသာတပန္ အစစ္ ျဖစ္ႏုိင္ရန္ ယခုကပင္လွ်င္ ၾကဳိတင္ၾကဳိးစား၍ ဝိပႆနာ ဘာဝနာကုိ
အားထုတ္ပြားမ်ားႏုိင္ရန္ အစီအစဥ္ ျပဳလုပ္ၿပီး အခ်ိန္ယူေဆာင္႐ြက္သင့္လွေပသည္ ။

ဝိပႆနာ လုပ္ငန္းမွာ မလုိက္စားဘူး ေသး၍သာ ခက္သည္ ၊ အရသာမရွိ ၊ ပ်င္းရိဖုိ႔ ေကာင္းဧ။္ ၊ ဟူ၍ ထင္မွားေနျခင္း ျဖစ္သည္ ။
အနတၲ ဓမၼ သဘာဝကုိ ႏုိင္နင္းေအာင္ အသင္အျပ ေကာင္းေသာ ဆရာျမတ္တုိ႔နွင့္ ေတြ႕ရွိပါက ထူးလွသည့္ ဓမၼအရသာကုိ လြယ္ကူစြာ
ကုိယ္တုိင္ခံစားႏုိင္ၿပီး စိတ္ၾကည္ႏူးဖြယ္ ၊ ခ်မ္းေျမ႕သာယာဖြယ္ ဘဝကုိ ပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ေပမည္ ။

ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည္မွာ --
လယ္ လုပ္ မ ခက္ ၊ လယ္ တည္ ခက္ ဧ။္ ။
အ က်င့္ မ ခက္ ၊ အ သိ ခက္ ဧ။္ ။ ဟူ၍ျဖစ္သည္ ။

ဝိပႆနာ ဘာဝနာဧ။္ အားထုတ္ပုံ အားထုတ္နည္းကုိ သိၿပီဆုိလွ်င္ က်င့္ႀကံ ပြားမ်ားရန္ မခက္ေတာ့ၿပီ ။ နည္းသိရန္အတြက္ကုိမူ
အနတၲ ဓမၼ သဘာဝကုိ သေဘာေပါက္နားလည္ေအာင္ ရွင္းလင္းသင္ျပေပးႏုိင္ေသာ ဆရာစစ္ ဆရာမွန္ ေတြ႕ရန္ အလြန္အေရးႀကီးေပသည္ ။
ဆရာေကာင္း ဆရာျမတ္ ဟုတ္သည္၊ မဟုတ္သည္ကုိ ခြဲျခားသိႏုိင္ရန္အတြက္ မိမိ၌ ဝိပႆနာနွင့္ဆုိင္ရာ ဗဟုသုတ ဦးစြာ ရွိထားရမည္ ။
သုိ႔အတြက္ အခ်ိန္ကုိ သီးသန္႔ ရယူၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ၊ လူပညာရွိႀကီးမ်ား ေရးသားထားေသာ စာေပတုိ႔ကုိ ရွာေဖြ ဖတ္ရႈရမည္ ျဖစ္ေပသည္ ။

ပထဗ်ာ ဧကရေဇၨန ၊ သဂၢႆ ဂမေနန ဝါ ။
သဗၺေလာကာ ဓိပေစၥန ၊ ေသာတပတၲိ ဖလံ ဝရံ ။ ( ဓမၼ ပဒ ပါဠိေတာ္ )

အနက္ ။ ။ ေျမအျပင္၌ ဧကရာဇ္မင္း ျဖစ္ရသည္ထက္လည္းေကာင္း ၊
နတ္ျပည္သုိ႔ လားေရာက္ စံေပ်ာ္ရသည္ထက္လည္းေကာင္း
ခပ္သိမ္းေသာ ေလာကကုိ အစုိးရသည္ထက္ လည္းေကာင္း ၊

ေသာတပတၲိဖုိလ္သည္ ျမတ္ဧ။္ ။ ။

လူ ႏွင့္ တိရစၧာန္



လူႏွင့္ တိရစၧာန္ တစ္မိုးတစ္ေျမ ၊ တစ္ကမၻာတည္းမွာ
အတူေနေနၾကရေပမယ့္ ဘ၀တန္ဖိုးခ်င္းကေတာ့
မိုးနဲ႔ေျမေလာက္ ျခားနားတယ္။

-လူက အက်ိဳး၊အျပစ္ ခြဲျခားသိတယ္။
တိရစၧာန္က ၾကိဳက္၊မၾကိဳက္ပဲသိတယ္။

-လူက ကိုယ္ဖုိ႔ ၊ သူ႔ဖုိ႔ဆိုတဲ့ မွ်တတဲ့အက်င့္ရွိတယ္။
တိရစၧာန္က ကိုယ့္ဖုိ႔သာ အရယူတယ္။

-လူမွာ သဒၶါဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ရွိတဲ့ အတြက္ ပန္းတိုင္လည္း ရွိတယ္။
တိရစၧာန္ေတြမွာ ယံုၾကည္ခ်က္မရွိတဲ့အတြက္ ပန္းတိုင္လည္း မရွိဘူး။

-လူမွာ “ေစာင့္စည္းျခင္းသီလ နဲ႔ ဗဟုသုတအၾကားအျမင္”
ရွိတဲ့အတြက္ အသိအလိမၼာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ျပည့္စံုတယ္။
တိရစၧာန္မွာ သီလမရွိတဲ့အတြက္ ဒုစရုိက္ေတြခ်ည္း လုပ္ေနတယ္။
အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ မရွိတဲ့အတြက္ ကိုယ္သန္ရာ ကိုယ္လုပ္ေနၾကတယ္။

-လူဟာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းအက်င့္ကို စြန္႔ျပီး “စာဂ” ဆိုတဲ့မွ်ေ၀ေပးကမ္းျခင္းရွိတယ္။
တိရစၧာန္မွာေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးအဓိကျဖစ္တဲ့ အတြက္
အျမဲတစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ေနတယ္

-လူမွာ သတိအသိရွိတဲ့ အတြက္ ဆင္ျခင္တံုတရားရွိတယ္။
တိရစၧာန္မွာ ထိုးထြင္းသိမရွိတဲ့ အတြက္ အစြဲသိခိုင္းရာ လိုက္ပါေနၾကရရွာတယ္။

-လူမွာ “ဟီရိၾသတပၸ”ဆိုတဲ့ အရွက္အေၾကာက္ရွိတယ္။ တိရစၧာန္မွာ အရွက္အေၾကာက္မရွိတဲ့ အတြက္
“မေကာင္းမွဳ”ေတြကို ေျဗာင္ျပဳက်င့္ေနၾကတယ္။

ဒီေတာ့ လူလိုက်င့္ မွ လူပီသတယ္။လူစင္စစ္က တိရစၧာန္လို က်င့္ေနရင္ေတာ့
“လူ႔တိရစၧာန္”သာ ျဖစ္ေတာ့တယ္။

-【မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီး】

Dhamma Dãna Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

ကုသိုလ္ကိုမေမ႔ရဘူး


 
ကုသိုလ္ကိုမေမ႔ရဘူး။“ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ” ကို အၿမဲ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရမယ္။
“အပၸမာဒတရား”သည္ ဘာေၾကာင့္ အေရးပါသလဲဆိုရင္ ကုသိုလ္ကို ျပဳမိေအာင္
တိုက္တြန္း ႏွိဳးေဆာ္ေပးတတ္တဲ့သဘာဝတရား ျဖစ္လို႔ပါပဲ။

တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကတယ္မဟုတ္လား။
တရားအားထုတ္လိုက္တာ ေရာဂါေပ်ာက္သြားတယ္။ ကံေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ ေရာဂါေဝဒနာကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ “အကုသိုလ္ကံ”ေတြကို
ရွင္းသြားေစၿပီးေတာ့ “ကုသိုလ္ကံေတြ” ျဖစ္လာတယ္။ ပစၥဳပၸန္မွာျဖစ္တဲ့ မိမိစိတ္မွာလည္းပဲ “ေလာဘ၊ ေဒါသ” စတဲ့အကုသိုလ္အညစ္အေၾကးေတြ ကင္းစင္သြားၿပီး၊
အေလာဘ ၊အေဒါသ စတဲ႔ ၿငိမ္းေအးတဲ႔ ကုသိုလ္တရားေတြက
ထုတ္လုပ္ေပးတဲ႔ ရုပ္တရားဟာ သန္႔စင္လာတယ္။က်န္းမာလာတယ္။

သာဓုၿမိဳင္ၿမိဳင္ ေမြးနံ႔ႀကိဳင္


ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔၏ အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ သာဓု ဟူေသာအသံမွာ ယဥ္ပါးေနၿပီးျဖစ္ပါသည္။ စကားအနက္အဓိပၸါယ္မ်ား ၆ မ်ဳိးမွာေတာ့ ေကာင္းေလစြ ၊ ျမဲျမံျခင္း ၊ ေတာင္းပန္ျခင္း ၊ ၀န္ခံျခင္း ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း ၊ သူေတာ္ေကာင္း ဟူ၍ လည္းဆိုထားပါတယ္။
သာဓု အလၤကာမွာေတာ့
နာကိုး ေတာင္း႐ွစ္ သာဓုတစ္ ေဟာလစ္ အသေခ်ၤ လို႔ဆိုထားပါတယ္။
တရားနာယူျခင္း ကုသိုလ္သည္ ကးိုကမၻာအပါယ္ မလားႏိူင္ျခင္း၊ တရားေတာင္းပါက ႐ွစ္ကမာၻ မပါယ္မလားႏိူင္ျခင္း၊ သာဓုေခၚျခင္းေၾကာင့္ တစ္ကမာၻ အပါယ္မလားႏိူင္ျခင္း စေသာ အက်ိဳးတရားတို႔ ရရိွႏိူင္ေၾကာင္း ေဟာၾကားၾကပါသည္။
က်မ္းဂန္တို႔၌လာေသာ သာဓု ေခၚျခင္းေၾကာင့္ မ်ားစြာအက်ိဳးရိွပံုကို စာ၌ေရးသားထားပါသည္။
သာ၀တိၳျပည္သား သူႂကြယ္တဦးသည္ ဘုရား႐ွင္၏ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုပါးလံုးေကာင္းျမတ္သည့္ တရားေတာ္ကို နာၾကားရ၍ အိမ္႐ွင္မျဖစ္သူ ဇနီးသည္အား အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပ ခြင့္ပန္ကာ သာသနာ့ေဘာင္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္၍ မ်ားမၾကာခင္အခ်ိန္မွာပင္ တရားထူးရရိွေသာ ရဟန္းဘ၀သို႔ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ 


ပေသဒနီ ေကာသလမင္းႀကီးသည္ ခင္ပြန္း မရိွေတာ့ၿပီျဖစ္ေသာ ထိုအမ်ဳိးသမီးအား မိဖုရားအျဖစ္ ပစၥည္းႏွင့္တကြ သိမ္းပိုက္ခဲ့ပါသည္။ မင္းႀကီးသည္ မိဖုရားမ်ားစြာရိွပါသည္။ က်န္မိဖုရားမ်ားစြာကိုေတာ့ ထံုးစံအတိုင္းၾကာညိဳပန္းမ်ားကို မိဖုရားတေယာက္ကို တစ္ပြင့္စီ ေပးပါေသာ္လည္း မိဖုရားအသစ္ကေလးအား ၾကင္နာယုယ၍ တစ္ေန႔ၾကာပန္း ႏွစ္ပြင့္ ေပးေလ့ရိွသည္။ 


ကံအေပၚ ယုံမွားသံသယ ရွိေနသည္ေလာ



ကၽြႏု္ေတာ္တို႔ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစုသည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို စြမ္းအား ရွိသေလာက္ ျပဳလုပ္ ေနၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ခါတရံ၌ ကိုယ္က ေကာင္းမႈကုသိုလ္လုပ္၍ ေကာင္းက်ိဳး မရသည့္အခါ စိတ္ဓာတ္ေတြက်၊ ေဒါသေတြျဖစ္ကာ ကိုယ့္ကံတရားႏွင့္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ လက္ခံယုံၾကည္ေသာ ဘာသာတရားကို သံသယျဖစ္လာတတ္ ပါသည္။ 

ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းက်ိဳးေပးတယ္ဆိုတာ ဟုတ္ေကာဟုတ္ရဲ႕လား.. ဆိုေသာ သံသယေတြျဖစ္လာတတ္ပါသည္။ မေကာင္းတာလုပ္ေနတဲ့လူေတြၾကေတာ့လဲ မေကာင္းက်ိဳးက မေပးပါဘူး သူတို႔မွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္နဲ႔ ဇိမ္က်ေနလိုက္ၾကတာ။

 ေကာင္းတာလုပ္လဲ ေကာင္းက်ိဳးမေပးတဲ့ အတူတူေတာ့ျဖင့္
သူတို႔လိုပဲ မေကာင္းတာေတြလုပ္၊ စိတ္ရွိတိုင္း ထင္ရာစိုင္းၾကရင္ေကာင္းမလား
ဆိုေသာ အေတြးမွား အၾကံမွား စိတ္ဆိုး စိတ္ယုတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါသည္။ ထိုအခါ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မထိန္းသိမ္းႏိုင္ေသာ၊ စိတ္ထားမခိုင္ ေသာသူမ်ားက မေကာင္းမႈဘက္သို႔ယိမ္းပါသြားတတ္ၾကပါသည္။

ထိုအျဖစ္မ်ိဳး ထိုအေတြးမွား၊ အႀကံမွားမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ဘူးသူတို႔၏ အေၾကာင္းကို တင္ျပလိုပါသည္... 

တစ္ခါတုန္းက တကၠသိုလ္ျပည္က ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးထံမွာ ပညာသင္ၾကားေနေသာ တစ္ၿမိဳ႕တည္းသား ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္ရွိပါသည္။

တစ္ေယာက္က စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင့္ ေကာင္းသည့္အလုပ္မွန္သမွ်ကို
လုပ္ပါသည္။ တပည့္၀တ္၊ သားသမီး၀တ္ေက်ပြန္သည့္အျပင္ကိုယ္က်င့္တရား လည္းေကာင္းသူျဖစ္ပါသည္။ အျခားတစ္ေယာက္ကေတာ့ စိတ္ဆိုး ေစတနာဆိုးျဖင့္ မေကာင္းသည့္အလုပ္မွန္သမွ် ကိုလုပ္ပါသည္။ တပည့္၀တ္၊ သားသမီး၀တ္ မေက်ပြန္သည့္အျပင္ ကိုယ္က်င့္တရား လည္းမေကာင္းပါ။

ထိုသူႏွစ္ေယာက္ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္မွာ သူတို႔ၿမိဳ႕ေလးသို႔ အတူတကြျပန္ၾကသည္။ ေတာလမ္းခရီးတစ္ခုသို႔ ျဖတ္ေက်ာ္စဥ္ မိုးႀကီးသည္းထံစြာ ရြာသည့္အတြက္ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္သို႔ ခို၀င္ၾကသည္။ ရုတ္တရက္သစ္ကိုင္းႀကီး က်ိဳးက်ကာ သူေတာ္ေကာင္းေက်ာင္းသား ေျခေထာက္ႏွင့္ ထိခိုက္မိ၍ ဒဏ္ရာျပင္းထန္စြာရသည္။

သူေတာ္ေကာင္းေက်ာင္းသားက မိမိဒဏ္ရာကိုမိမိ သက္သာေအာင္ ေဆးကုေပးေနစဥ္ သူယုတ္မာေက်ာင္းသားကေတာ့ သစ္ကိုင္းႀကီးထိုးေကာ္လုိက္ေသာ ေျမတြင္းထဲက ေရႊအိုးႀကီးတစ္ခုကို ရရွိသြားပါသည္။

ကာလာမသုတ္





"အို ကာလာမတို႔-

(၁) တဆင့္စကား အဆင့္ဆင့္ ၾကားရသည္တို႔အေပၚမွာလည္း အၿပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်ၾကကုန္ႏွင့္။

(၂) သင္တို႔အထက္က ဘိုးေဘးဘီဘင္ အစဥ္အဆက္လာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကိုလည္း အဆံုးသတ္ အားကိုးၿပီး အဟုတ္မွတ္၍ မက်င့္သံုးၾကကုန္ႏွင့္

(၃) အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာငါေျပာ ေကာလာဟလ စကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံမမွားၾကကုန္ႏွင့္။

(၄) ဘာသာေရးက်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္ဩဇာေအာက္မွာလည္း နစ္ျမဳပ္၍မေနၾကကုန္ႏွင့္။

(၅) အက်င့္ႏွင့္ အသိမပါ တကၠီဝါဒီတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၆) အျခားအျခားေသာလူတို႔ အျခားအျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ထံမွ ပံုတူကူး၍ က်င့္သံုးျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔ ဘဝႏွင့္ အပ္စပ္လိမ့္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၇) မိမိတို႔အေတြးအေခၚ အယူအဆကို မိမိတို႔၏ အေတြးျဖင့္သာလွ်င္ အေၾကာင္းယုတၲိေပး၍ တင္ျပႏိုင္႐ံု မွ်ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္ယုတၲိ ဟုတ္ၿပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။

(၈) ဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ေဟာေျပာခ်က္သည္ မိမိေတြးထင္ထားသည္ႏွင့္ ကိုက္ညီသြားၿပီဆို ႐ံု မွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီဟု မယူဆၾကကုန္ႏွင့္။

(၉) ေလးစားထိုက္ေသာ ေလာကကဂ႐ုျပဳေနသည့္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္၏ ဝါဒသည္ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ ဟူ၍လည္း တစ္ထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္

(၁၀) မိမိတို႔ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာတို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ၿပီမွန္ၿပီ အက်ိဳးရွိၿပီဟု အၿပီးသတ္ မမွတ္ယူၾကကုန္ႏွင့္။

ဟူ၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့သည္ကို သတိမူၾကကုန္ေလာ့ ....

အရိေမေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရား ဗုဒၶ၀င္အေၾကာင္းအရာ





အရိေမေတၱယ်ျမတ္စြာဘုရားဗုဒၶ၀င္အေၾကာင္းအရာေလးပါ...ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ကပိၸလဝတ္ျပည္  နိေျဂာဓာရံုေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးေနတဲ႔အခ်ိန္ အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ အရ အရဟတၱဖိုလ္စ်ာန္သမာပတ္ ဝင္စားျပီး အဇိတရဟန္း ေနာင္အနာဂတ္ကာလမွာ အရိေမေတၱယ် ဘုရား  ျဖစ္ေတာ္မူမည္႔အေႀကာင္းကို ေဟာႀကားေတာ္ မူပါတယ္။အရိေမေတၱယ်ဘုရားေလာင္းက တစ္သေခ်ၤႏွင္႔ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီေတြျဖည္႔က်င္႔ျပီး တုသိတာနတ္ျပည္မွာရိွေနမယ္။
အေလာင္းေတာ္နတ္သားက လူ႕ျပည္ကိုဆင္းျပီး ပဋိသေႏၶေနဖို႔ရာအတြက္ ဘုရားေလာင္းတို႔ရဲ႔ ထံုးတမ္း အစဥ္အလာ ဓမၼတာအရ ပဋိသေႏၶယူေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ႀကည္႔ျခင္းငါးပါး အရင္ႀကည္႔ျပီးမွ ပဋိသေႏၶယူေလ႔ ရိွႀကတယ္။ႀကည္႔ျခင္းငါးပါးျဖင္႔ႀကည္႔ေတာ္မူျခင္းက-..
(၁)ဘုရားျဖစ္မည္႔ေခတ္အခါကာလကား အႏွစ္တစ္သိန္းမွစျပီး ေအာက္ျဖစ္ေသာကာလ အႏွစ္တစ္ရာတန္းမွစျပီး အထက္ျဖစ္ေသာကာလ (တစ္သိန္းႏွင္႔ တစ္သိန္းေအာက္- ၁၀၀အထက္)(၂)ဘုရားျဖစ္ရာက်ြန္းကား ဇမၺဴဒိပ္က်ြန္း
(၃)ဘုရားပြင္႔ရာေဒသကား မဇၥ်ိမေဒသ
(၄)ဘုရားေလာင္းျဖစ္ရာ အမ်ိဳးကား မင္းမ်ိဳး ပုဏၰားမ်ိဳး
(၅)မယ္ေတာ္၏အသက္အပိုင္းအျခားကား ဘုရားေလာင္းေမြးျပီးခုနစ္ရက္သာေနရျခင္းပဋိသေႏၶယူုျခင္း...ေကတုမတီျပည္……သခၤစႀကဝေတးမင္းႏွင္႔ တိုင္ပင္ႀကံစည္ဘက္ကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေသာ အတိတ္ အနာဂတ္ကိုသိျမင္ႏိုင္ျပီးပစၥဳပန္သံသရာအစီးအပြားကို ဆံုးမတတ္ေသာ သုျဗဟၼပုဏၰားႀကီး၏ ျဗဟၼဏဝတီပုေဏၰးမဝမ္းမွာ ပဋိသေႏၶေနလိမ္႔မည္။

အေဟာင္းစားသူ




ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက သာ၀တၳိျပည္ မိဂါရသူေဌးႀကီးထံမွာ ပုဏၰ၀ၯနအမည္ရွိတဲ့ သားတေယာက္ရွိပါတယ္ အဲဒီသူေဌးသားကေလး အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ မိဘေတြက အိမ္ေထာင္ရက္သားခ်ေပးဖို႔ သတို႔သမီး အလိုရွိခဲ့ၾကပါသတဲ့။ မိဘေတြဟာ လကၡဏာေဗဒင္တတ္တဲ့ ပုဏၰား ရွစ္ေယာက္ကို သူတို႔ကိုယ္စား အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ကိုလႊတ္ျပီး ေကာင္းျခင္းငါးျဖာနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ သတို႔သမီး အရွာခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ပုဏၰားရွစ္ေယာက္ဟာ သာေကတျမိဳ႔ကို ေရာက္ရွိလာၾကပါတယ္။ တမန္ေတာ္ ပုဏၰားေတြဟာ ေရဆိပ္မွာထိုင္ျပီး သာေကတသူ ပ်ိဳပ်ိဳရြယ္ရြယ္ေတြကို ၾကည့္လို႔ ဘယ္သူမ်ား သူတို႔သူေဌးသားေလးနဲ႔ သင့္ေတာ္မလဲလို႔ ရွာေဖြခဲ့ၾကတာေပါ့။

သာေကတျမိဳ ႔သူ ၀ိသာခါနဲ႔ အဖြဲ႔ဟာလည္း ေရဆိပ္မွာ ေရာက္ေနခ်ိန္မို႔ ပုဏၰားေတြရဲ႔ မ်က္စိထဲမွာ ၀ိသာခါရဲ ႔ အလွဟာ ထင္းခနဲ ျမင္သာေနခဲ့တာေပါ့။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဒီအခ်ိန္မွာ မိုးေတြ ေလေတြ ၀ုန္းခနဲ ရြာခ်ပါတယ္။ အားလံုး ေျပးၾက လႊားၾက ျဖစ္ကုန္ၾကေပမယ့္ ဣေျႏၵႀကီးတဲ့ ၀ိသာခါကေတာ့ ဣေျႏၵအပ်က္မခံဘဲ မိုးခိုဇရပ္ရွိရာကို ေအးေအးေဆးေဆး လွမ္းလာခဲ့ပါတယ္။ ပုဏၰားေတြဟာ ေကာင္းျခင္းငါးျဖာနဲ႔ ျပည္စံုတဲ့ ၀ိသာခါကို သူတို႔သူေဌးသားရဲ ႔ ဇနီးေလာင္းအျဖစ္ 
ေရြးခ်ယ္ကမ္းလွမ္းခဲ့ရာမွ ၀ိသာခါကလည္း မ်ိဳးရိုးအဆင့္အတန္းကို ျပန္လည္ေမးျမန္းျပီး လက္ခံခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ သာေကတျမိဳ႔က ဓနဥၥယ သူေဌးႀကီးရဲ႔ သမီး ၀ိသာခါနဲ႔ သာ၀တၳိျပည္က မိဂါရသူေဌးႀကီးရဲ႔ သားတို႔ ဖူးစာဆံုျဖစ္ခဲ့ၾကတာေပါ့။ ႏွစ္ျပည္ေထာင္ သူေဌးႀကီးေတြရဲ႔ မိတ္ေဆြေတြ၊ ဓနအင္အားေတြနဲ႔ မဂၤလာပြဲဟာ ျခိမ့္ျခိမ့္သဲသဲ  ျဖစ္ခဲ့ျပီး  
ေကာသလမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ခ်ီးျမႇင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဓနဥၥယ သူေဌးႀကီးဟာ ေယာကၡမအိမ္ ပါမယ့္သမီးအတြက္ အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသမီးေတြ လိုက္နာရမယ့္ အခ်က္ေတြကို ေသခ်ာသင္ၾကား ေလ့က်င့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ သာ၀တၳိျပည္ကေန မဂၤလာပြဲက်င္းပရာကို လိုက္လာတဲ့ သူေဌးႀကီးရွစ္ေယာက္ကိုလည္း သမီးကို ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ အပ္ႏွံလိုက္ပါတယ္။
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated