ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ႐ိုးရာအစဥ္အလာမ်ားစြာထဲမွ တစ္ခုျဖစ္ေသာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္
မဲဇလီပင္၌ ေဆးေပါင္းခသည္ဟု မွတ္ယူၾကကာ မဲဇလီဖူးကို ဟင္းခ်ဳိ
ခ်က္ေသာက္ျခင္း၊ သုပ္စားျခင္း၊ တို႔ျမႇဳပ္စားျခင္းမ်ားသည္
အစဥ္အလာေကာင္းတစ္ခုအျဖစ္ ပါဝင္ပါသည္။ ထိုအေလ့အထသည္ နကၡတၱ နယေဝဒပညာရွင္ႀကီး
တို႔ ၏ ေကာင္းျမတ္ေသာ ေစတနာျဖင့္ ညႊန္ၾကား ခဲ့ သည္မွ
ဆင္းသက္လာေသာအစဥ္အလာေကာင္းတ စ္ခုျဖစ္ၿပီး တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္
မဲဇလီပင္ ကို ေဆးေ ပါင္းခ သည္ဟု ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကျခင္းမွာ ခါးေသာအရသာတို႔သည္
ေဆးျဖစ္တတ္၏ ဟူ ေသာ ေဆးက်မ္းလာ ဓာတ္သေဘာအရေဝ ဒဆရာႀကီး မ်ားက ေရြး
ခ်ယ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္၏။
သက္ရွိသတၱဝါတု႔ိ၏ က်န္းမာၿပီး အသက္ရွင္သန္မႈတို႔မွာ ေတေဇာ ေခၚ အပူဓာတ္(မီးဓာတ္သည္ အဓိကအခန္းက႑မွ ပါဝင္ေန၏။ ေဆးပညာ သေဘာအရ ထိုေတေဇာ ဓာတ္ပ်ံ႕ႏွံ႕မႈ အတြက္ ဝါေယာဓာတ္သည္ ေနာက္ကြယ္မွ ႀကိဳးကိုင္၍ေနသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဝဒပညာရွင္တို႔က မဲဇလီကို ခါးေသာ အရသာႏွင့္ ေတေဇာဓာတ္၊ ဝါေ ယာဓာတ္ႏွစ္ပါးတို႔ စြမ္းအင္သတၱိ တုိ႔ကို ေပါင္းစပ္၍ အင္အားျဖည့္ကာ စားေသာက္အသုံးျပဳေစျခင္းျဖစ ္ဟန္တူပါသည္။
မဲဇလီသည္ ဝါေယာ(ေလ) ေတေ ဇာ (မီး ဓာတ္) ႏွစ္ပါးတို႔ ႀကီးမွဴး၍ ခါးေသာ
အရသာရွိေသာ သစ္ပင္ေျမာက္ ျမားစြာတို႔ အနက္မွ မဲဇလီပင္ကို
ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
သက္ရွိသတၱဝါတု႔ိ၏ က်န္းမာၿပီး အသက္ရွင္သန္မႈတို႔မွာ ေတေဇာ ေခၚ အပူဓာတ္(မီးဓာတ္သည္ အဓိကအခန္းက႑မွ ပါဝင္ေန၏။ ေဆးပညာ သေဘာအရ ထိုေတေဇာ ဓာတ္ပ်ံ႕ႏွံ႕မႈ အတြက္ ဝါေယာဓာတ္သည္ ေနာက္ကြယ္မွ ႀကိဳးကိုင္၍ေနသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဝဒပညာရွင္တို႔က မဲဇလီကို ခါးေသာ အရသာႏွင့္ ေတေဇာဓာတ္၊ ဝါေ ယာဓာတ္ႏွစ္ပါးတို႔ စြမ္းအင္သတၱိ တုိ႔ကို ေပါင္းစပ္၍ အင္အားျဖည့္ကာ စားေသာက္အသုံးျပဳေစျခင္းျဖစ