@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Thursday, 13 November 2014

ေဒါသအေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-၁၂)


"ေဒါသအေၾကာင္း"

စိတ္၏ ခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းျခင္း သေဘာသည္ ေဒါသမည္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ေဒါသတြက္ေၾကာင့္ - စိတ္စက္ခက္ထန္”ဟု ဆုိခဲ့သည္။
ခက္ထန္-ဆိုေသာ္လည္း ရူးရူးရွဲရွဲ ခက္ထန္ျခင္း တစ္မ်ိဳးသာမဟုတ္။ စိတ္ညစ္ႏြမ္းေနျပန္လွ်င္လည္း မညစ္ႏြမ္းေသာ စိတ္ကဲ့သို႔ ညက္ညက္ေညာေညာ မရွိ။ စိတ္ပံုမွာ ဖြာတာတာ ၾကမ္းတမ္းတမ္း ရွိရကား စိတ္ညစ္ႏြမ္းမူ၊ စိတ္အားငယ္မူ၊ ေၾကာက္လန္႔မူမ်ားလည္း ေဒါသေဘာပင္။


အခ်ဳပ္မွာ - စိတ္ညစ္မူ၊ စိတ္မခ်မ္းသာမူ၊ ေၾကာက္ရြံ႕မူ၊ စိတ္ပ်က္မူ၊ စိတ္ေကာက္မူ၊ စိတ္ဆုိးမူ၊ ရန္ျငိဳးဖြဲ႕မူ၊ ဆဲဆုိေငါက္ငမ္း ေျခာက္ခ်မ္းမူ၊ တုိက္ခုိက္မူ၊ ေသေၾကပ်က္စီးေအာင္ ၾကံေဆာင္မူ အစုစုသည္ ေဒါသခ်ည္းတည္း။

မာနအေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-၁၁)


မာနဓာတ္ခံရွိသူသည္ တံခြန္အလံကို စိုက္ေထာင္၍ ထားသကဲ့သို႔ အမ်ားအေပၚ၌ ေမာက္ေမာ္လုိ၏။ ၾကြတတရွိ၏။ ရာထူးဂုဏ္သိန္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ပညာအဆင္း၊ ေရာဂါကင္းျခင္း စေသာဂုဏ္တုိ႔ျဖင့္ သူမ်ားထက္သာေနေသာအခါ “ငါက သင္တုိ႔ႏွင့္ တူသလား၊ ငါႏွင့္ အဖက္တန္သလား”ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ၾကီးကာ သူတစ္ပါးကို အထင္ေသးတတ္၏။


သူမ်ားထက္မသာဘဲ တန္းတူျဖစ္ေနလွ်င္လည္း မာနဓာတ္ခံ ရွိေနသူတုိ႔မွာ “သင္နဲ႔ငါနဲ႔ ဘာထူးေသးသလဲ၊ သူ႔ေလာက္ေတာ့ ငါလဲရတာပဲ”ဟု တန္းတူထားလ်က္ မာန္တက္ျပန္၏။ ရာထူးစည္းစိမ္ စသည္တုိ႔က ေအာက္တန္းက်ျပန္လွ်င္လည္း မာနဓာတ္ခံရွိေနသူမွာ “သူတို႔က ငါ့ထက္သာေကာ ငါကဘာအေရးစိုက္ရမွာလဲ၊ ကိုယ္ရွိမွ ကိုယ္စားရ၊ ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္ရတာပဲ၊ ဘယ္သူ႔ကို ခခယယ လုပ္ေနရမွာတုန္း”ဟု အံမတုႏုိင္ေသာ္လည္း မာန္ျပဳလ်က္ပင္။

အမ်ားျဖစ္တတ္ေသာမာန္မ်ားႏွင့္ ပယ္ရွားႏုိင္ဖုိ႔ နည္းလမ္း

ဇာတိမာန္


အမ်ိဳးေကာင္းသည့္အတြက္ မာန္မာနတက္ေနျခင္းကို “ဇာတိမာန္”ဟုေခၚသည္။ ယခုေခတ္၌ အေတာ္အတန္ အမ်ိဳးေကာင္းသူေတြ ရွိပါေပသည္။ သို႔ေသာ္ မာန္တက္ေလာက္၊ ဟန္ၾကီးပန္ၾကီး လုပ္ေလာက္ေအာင္ တစ္ဘက္သားကို ေျခဖ၀ါးေအာက္ကဟု ထင္ေလာက္ေအာင္ အမ်ိဳးေကာင္းပါ။ ေရွးက မဟာေသြး မဟာမ်ိဳးျဖစ္၍ တကယ္အမ်ိဳးေကာင္းသည္ပင္ ဆုိဦးေတာ့ အမ်ိဳးျမတ္သူက မာနမဖက္ဘဲ ညက္ညက္ေညာေညာ အေျပာခ်ိဳကာ အရာရာမွာ လုိက္ေလ်ာပါမူ ေအာက္တန္းက်သူတို႔က ပိုမို၍ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳ ရုိေသၾကမည္ မဟုတ္ပါေလာ။ “အေရာ၀င္ေတာ့ အရုိေသတန္”ဆုိသကဲ့သို႔ အခ်ိဳ႕ရုိင္းစိုင္းသူတို႔က အေရာ၀င္၍ အရိုအေသတန္ေကာင္း တန္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ထုိအရိုအေသတန္မူအတြက္ ထုိသူ အျပစ္သာ ျဖစ္၍ ထုိသူပင္ နစ္နာေပလိမ့္မည္။ ဤသို႔ အရာရာ ေရွ႕ေနာက္ စိစစ္လ်က္ ဇာတိမာန္ မတက္မိေအာင္ သတိေဆာင္ၾကပါကုန္။


ဓနမာန္

အထုိက္အလုိက္ ဥစၥာရွိသူတုိ႔၏ မာန္ကို “ဓနမာန္” ဟုေခၚ၏။ ယခုအခါ အေတာ္အတန္ ဥစၥာရွိသူေတြ ရွိပါေပသည္။ သို႔ေသာ္ ဥစၥာနည္းပါးသူမ်ားႏွင့္ အတူမသြားႏုိင္၊ အတူမစားႏုိင္၊ အတူစကားမေျပာႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မကုန္မခန္းေပါမ်ားၾကသည္ မဟုတ္ပါ။ “မျမင္ဖူးေတာ့ မူးျမစ္ထင္”ဆုိသလုိ မိမိကိုယ္ကို သူေ႒းသူၾကြယ္ဟုပင္ ထင္ေစဦးေတာ့ ဆင္းရဲသူ ဆင္းရဲသားတို႔အေပၚမွာ သေဘာၾကီးၾကီးထား၍ သနားၾကင္နာ ကရုဏာသက္တတ္ပါလွ်င္ သာ၍ပင္ ဂုဏ္မရွိပါသေလာ။ မိမိပစၥည္း၌ ေဘးအႏၱရာယ္ မထူေအာင္ အကူအညီပင္ ရႏုိင္ေသးသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ဓနရွင္တုိ႔၏ ျပံဳးရႊင္ေသာမ်က္ႏွာ ခ်ိဳသာေသာ စကားအသံုးသည္ ဆင္းရဲသားတုိ႔အတြက္ အျမိန္ရွက္ဆံုး အျမိဳက္ေဆး တစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္္ႏုိင္ပါသည္။


ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွးက ဒါနကုသိုလ္အက်ိဳးေပး၍ တစ္သက္လ်ာအတြက္ ရရွိေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာေလးကို ေနာင္သံသရာ အေရး၀ယ္ အမ်ိဳးအႏြယ္ ေအာက္က်သြားဖုိ႔အေၾကာင္း မေကာင္းေသာမာန၏ ေအာက္ခံကားပံုသဖြယ္ မျဖစ္ေစဘဲ ဓနရွင္ပီပီ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္ထားျဖင့္ အမ်ား၏ ကိုးစားရာျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစား၍ သတိေဆာင္ၾကပါကုန္။ ယခုတစ္ဘ၀ ၾကီးက်ယ္ေသာ စည္းစိမ္သည္ ေဘးအႏၱရာယ္ အလြန္မ်ားလွ၏။ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းေစကာမူ တစ္သက္လ်ာမွ်သာ သံုးစြဲႏုိင္ပါသည္။


“ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ ၾကငွန္းလည္းခံ၊ မတ္ေပါင္းရံလ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ျငိမ္၊ မင္းစည္းစိမ္ကား၊ သမုဒၵရာ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္၊ ခဏတက္သည့္၊ ေရပြက္ပမာ၊ တစ္သက္လ်ာတည္း။” (အနႏၱသူရိယ အမတ္)

စာေပပညာ၏ လမ္း ၂သြယ္


ယခုေခတ္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ေလာကီပညာတုိ႔သည္ နဂုိကပင္ အသက္ေမြးဖို႔လမ္းကို မွန္းျပီးျဖစ္၍ စိစစ္ဖြယ္ မလုိပါ။ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ပိဋကတ္စာေပပညာမွ လမ္း ၂-သြယ္ ျဖာေနပံုကို ထင္ရွားျပဦးမည္။

ေအာက္လမ္း


စာေပတတ္လွ်င္ နာမည္ၾကီးလာလိမ့္မည္။ လွဴဒါန္းခ်င္သူ ေပါလာလိမ့္မည္။ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္းတုိ႔ အေကာင္းအမြန္ရလိမ့္မည္။ သူတစ္ပါးအေပၚ ေမာက္ေမာ္နုိင္မည္။ ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန္မာနကို အေျခခံ၍ စာေပသင္ၾကားၾက၏။ တတ္ေျမာက္ေသာအခါ၌လည္း မူလရည္ရြယ္ခ်က္အတုိင္း လာဘ္ေပါေအာင္ ၾကိဳးစား၍ သူတစ္ပါးအေပၚ ေမာက္ေမာ္ ေစာ္ကားတတ္၏။ ထုိသူ၏ ပညာသင္ၾကားမူ ပညာတတ္သိမူ ေအာက္လမ္းသြားဖို႔အေၾကာင္း မေကာင္းမူ ခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။ ထုိကဲ့သို႔ စိတ္ထားျဖင့္ စာေပသင္ၾကားမည့္အစား အိပ္ေနျခင္းကပင္ ေတာ္ေသး၏ဟု က်မ္းဂန္၌ဆုိသည္။

အထက္လမ္း

စာေပတတ္လွ်င္ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို သိရလိမ့္မည္။ သူတစ္ပါးအား တစ္ဆင့္ပို႔ခ်မည္။ စာေပပိဋကတ္တည္းဟူေသာ မွန္အျပင္၀ယ္ အစဥ္မျပတ္ ၾကည့္ရူ၍ မိမိစိတ္ေနစိတ္ထားကို ျဖဴစင္ေျဖာင့္မတ္ ျမင့္ျမတ္ေအာင္ ျပင္ဆင္မည္။ ဤသို႔ စေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ သင္၍တတ္ေျမာက္ေသာ အခါလည္း ပစၥည္းလာဘ္လာဘ ဒကာဒကာမေပါမ်ားမူကို ဂရုမစုိက္ဘဲ မူလရည္ရြယ္ရင္းအတုိင္းပင္ ၾကိဳးစား၏ ထုိပုဂၢိဳလ္၏ စာေပသင္ၾကား တတ္ေျမာက္မူမ်ိဳးကား အထက္လမ္းသို႔ တက္လွမ္းဖို႔အေၾကာင္း အေကာင္းခ်ည္းသာ ျဖစ္ပါသည္။


အခ်ိဳ႕မွာကား စာေပမတတ္ခင္က စိတ္ထားမတတ္၍ စာေမးပြဲေအာင္လုိျခင္း၊ နာမည္ၾကီးလိုျခင္း စေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ရွိေသာ္လည္း စာေပတတ္ေျမာက္ေသာအခါ အရာရာ စိတ္ေျပာင္း၍ စိတ္ေကာင္း ႏွလံုးေကာင္း ရွိ၏။ ထုိပုဂၢိဳလ္ကား ေရမျပည့္ခင္ ေဘာင္ဘင္ခတ္ေနေသာ ေရအိုးသည္ ေရျပည့္ေသာအခါ ျငိမ္သက္လာသလုိ ျဖစ္သည့္အတြက္ အထက္တန္းသို႔ တက္လွမ္းဖုိ႔အေၾကာင္း လမ္းေကာင္းရသူပင္ ျဖစ္သည္။ ငယ္ရြယ္သူ ဟူသမွ်တုိ႔ စာတတ္ေသာအခါ ဤကဲ့သို႔ လမ္းေကာင္းရၾကပါေစ။

အဆင္းမာန္

အလွဂုဏ္အတြက္ မာန္တက္ျခင္းကို “အဆင္းမာန္”ဟုေခၚ၏။ ေရွးဘ၀က ေဒါသနည္းပါးျခင္း၊ ပန္းစသည္တုိ႔ကို လွဴဒါန္းျခင္း၊ ဘုရားေက်ာင္း၀င္း စသည္တုိ႔၌ အမူိက္သုတ္သင္ရွင္းလင္းျခင္း စေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမူေၾကာင့္ ယခုဘ၀၌ ပရိသတ္အလယ္ တင့္တယ္၀င္းစက္ အဆင္းထြက္ျခင္းမွာ မာန္တက္မည္ဆုိလွ်င္ တစ္ေလာက္ပါေပသည္။


သို႔ရာတြင္ မိမိအျဖစ္ေဟာင္းကို ျပန္ေျပာင္း၍ မွန္းဆေသာအခါ ေဒါသကင္းစင္ စိတ္ၾကည္လင္၍ ေရလွဴပန္းလွဴျခင္း စေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမူရွင္ သူေတာ္စင္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးရကား ယခုဘ၀ေရာက္မွ အလွဂုဏ္ မာန္တက္၍ သူတစ္ပါး အဖက္မထင္ႏုိင္ေအာင္ ဟန္ၾကီးပန္ၾကီး မလုပ္သင့္ပါ။ လွပေသာ ကိုယ္တြင္း၌ သန္႔ရွင္းေသာ စိတ္အစဥ္ကို ေမြးျမဴကာ အရာရာ သိမ္ေမြ႕လ်က္ ဣေျႏၵရွင္ သူေတာ္စင္ျဖစ္ေအာင္ သတိထား၍ ၾကိဳးစားသင့္ပါသည္။

အခ်ဳပ္သတိေပးခ်က္

အခ်ဳပ္မွာ နိဗၺာန္စံ၀င္ျပီးေသာ သူေတာ္စင္ၾကီးတုိ႔သည္ ယခုျပခဲ့ေသာ ဇာတိမာန္စသည္တုိ႔ တက္မည္ဆုိလွ်င္ မိုးထိေအာင္ ေလွကားမေထာင္ဘဲ တက္ႏုိင္ၾကေပ၏။ မာန္တက္ေလာက္ေအာင္ပင္ ဘုရင္မိဖုရားတုိ႔၏ လက္ေပၚတြင္ ၾကီးပြားရေသာ မင္းညီမင္းသားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ပညာဘက္ကလည္း မေဟာ္သဓာတသုခမိန္စသည့္ျဖင့္ ကမၻာ့စံခ်ိန္ ခ်ိဳးေတာ္မူခဲ့သည္။


အမ်ိဳးသမီးမ်ားဘက္ကလည္း ဥပၸလ၀ဏ္၊ ေခမာ၊ ယေသာ္ဓရာ စေသာ သူေတာ္ေကာင္းအမ်ိဳးသမီးတုိ႔မွာ အမ်ိဳးဥစၥာ ပညာဘက္၌ သာမက အလွဘက္ကလည္း တစ္ကမၻာလံုး မ်က္ႏွာဖံုးမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကေပသည္။


ထိုမွ်ေလာက္ အထက္တန္းက်ေသာ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးတုိ႔သည္ သူတို႔၏ မ်ိဳးရိုးဇာတိ စသည္တုိ႔အတြက္ မာန္မာနမတက္ၾကပါဘဲလ်က္ “သည္လုိယုန္ေတာ့ ခံ်ဳုတုိင္းေတြ႕ႏုိင္”တဲ့ အစား “တံငါစာ၍ ငါသာသာ” ရွိသူမ်ား ရွိစုမဲ့စု စု၍ရေသာ ဇာတိ ပညာ ဥစၥာ အဆင္းျဖင့္ ၾကက္ဆူပင္မင္းမူေနျခင္းမွာ နက္နက္နဲနဲေတြးလွ်င္ ေလးေလးပင္ပင္ ရွက္ဖြယ္ပါတကား။



ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏွလံုးေေလပင့္၍ ဘ၀ျမင့္သူအလား ေထာင္လႊား တက္ၾကြ မာန္မာနျဖစ္ျခင္းသည္ သူတစ္ပါးတို႔ ျမင္ျပင္းကတ္ဖြယ္ရာ အက်ိဳးမဲ့ကိုသာ ျဖစ္ေစရုံသာမက ေနာက္ေနာက္ဘ၀တို႔၌ အမ်ိဳးညံ့ဖုိ႔အေၾကာင္း မေကာင္းသက္သက္ ျဖစ္ရကား ဇာတိ ပညာ ဥစၥာ အဆင္းအားျဖင့္ ေရာက္သင့္သေလာက္ အထက္တန္းေရာက္ေနေသာ္လည္း ေနာက္ေနာက္ဘ၀ အဆင့္ဆင့္၌ ျမင့္သည္ထက္ျမင့္ဖုိ႔ အေရးကိုသာ ရြယ္ကိုး၍ “အစြယ္က်ိဳးေသာေျမြ၊ ဦးခ်ိဳက်ိဳးေသာႏြား၊ ေျခသုတ္ပုဆုိးအလား”ကဲ့သို႔ တက္ၾကြေသာ မာန္စြယ္ကို ႏုတ္ပယ္ ႏွိမ္ခ်ိဳးႏုိင္ၾကပါေစသား။


 
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။ 

♣ ဒိ႒ိအေၾကာင္းကိုဒီမွာ ♣  ႏွိပ္ၿပီး ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါတယ္။


ေမတၱာရိပ္မွ စာစီဓမၼဒါနျပဳပါသည္။ 

ဒိ႒ိအေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-၁၀)


မွားမွားယြင္းယြင္း သိျမင္ျခင္းသည္ ဒိ႒ိမည္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “မွားေသာအျမင္-ဒိ႒ိတြင္သား”ဟုဆိုခဲ့သည္။ ဤအသိအျမင္မွား ေနျခင္းကိုပင္ ယခုကာလ၌ “အယူမွားေနျခင္း”ဟု ေခၚၾက၏။ ဤဒိ႒ိသည္ “မရွိသည္ကို အရွိ၊ ရွိသည္ကို မရွိ၊ မဟုတ္သည္ကို အဟုတ္၊ ဟုတ္သည္ကို မဟုတ္”ဟု သိျမင္ေနရုံသာမက “သူ၏အယူက အမွန္၊ သူမ်ားအယူေတြ အလြဲ”ဟု စြပ္စြဲတတ္ေသး၏။


ထုိတြင္ ဤကမၻာေလာကၾကီးႏွင့္ သတၱ၀ါေတြကို ဖန္ဆင္းသူ မရွိပါဘဲလ်က္ ဖန္ဆင္းသူရွိ၏ဟု သိျမင္ျခင္း၊ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိုယ္ခႏၶာအတြင္း၌ အတၱဟုေခၚေသာ အသက္ေကာင္ မရွိဘဲလ်က္ “အတၱရွိ၏၊ အသက္ေကာင္ရွိ၏”ဟု သိျမင္ျခင္းသည္ “မရွိသည္ကို အရွိ”ဟု သိျမင္ေသာ ဒိ႒ိတည္း။

မာယာ ႏွင့္ သာေဌယ်အေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-၉)


တဏွာေလာဘကိုပင္ တခ်ိဳ႕အရာ၌ “မာယာ” ဟုေခၚရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤေနရာ၀ယ္ မာယာအေၾကာင္းကိုလည္း ထည့္သြင္းဖြင့္ျပဦးမည္။ မာယာသည္ မ်က္လွည့္သည္ႏွင့္ တူ၏။ မ်က္လွည့္သမားသည္ ေက်ာက္ခဲ့ကိုေကာက္၍ ေရႊတံုးထင္ေအာင္ လွည့္စားႏုိင္သကဲ့သို႔ ဤမာယာလည္း လူတစ္ဖက္သား အထင္မွားေအာင္ မိမိမွာရွိေသာ အျပစ္ကို ဖံုးကြယ္တတ္ေလသည္။ “မိမိမွာ အျပစ္ရွိလ်က္ မရွိသလို ဟန္ေဆာင္တတ္သည္”ဟုဆိုလိုသည္။

မိန္းမမာယာ
 
ေရွးသေရာအခါ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးမွာ တပည့္တစ္ေယာက္ ရွိေလသည္။ ထုိတပည့္၏ မိန္းမသည္ အျခားေယာက္်ားႏွင့္ ေဖာက္ျပားေလ့ရွိ၏။ ထုိေဖာက္ျပားေသာေန႔၌ မိမိ၏ခင္ပြန္းကို ခါတုိင္းထက္ ပို၍ယုယ၏။ မေဖာက္ျပားေသာေန႔၌ကား ကြ်န္ကဲ့သို႔ သေဘာထား၍ ေစာ္ေစာ္ကားကား ျပဳလုပ္ေလ့ရွ၏။ ထုိကဲ့သို႔ ထူးျခားေသာ အမူအရာကို နားမလည္၍ စိတ္ရူပ္လာေသာ တပည့္က မိမိ ဆရာၾကီးကို အေၾကာင္းစံု ေျပာျပေလရာ ဆရာၾကီးက မိန္းမတို႔ ျပဳမူတတ္ပံု သေဘာကို အမွန္အတုိင္း ေျပာျပေလသည္။

ေလာဘအေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-၈)


လုိခ်င္မူသေဘာသည္ ေလာဘတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ေလာဘသေဘာ လုိခ်င္ေဟာ“ဟု ဆုိခဲ့သည္။

“လုိခ်င္” ဆုိေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္ဆုိင္ရာ လုိခ်င္မူမ်ိဳးကိုသာ ေလာဘဟု ဆုိသည္။ နိဗၺာန္ကို လုိခ်င္မူ၊ တရားကို လိုခ်င္မူ၊ စာေပတတ္ခ်င္မူ၊ ဆင္းရဲသူမ်ားကိုေပးကမ္းလို၍ ပစၥည္းဥစၥာကို လုိခ်င္မူ စေသာ ေကာင္းေသာအရာ၌ လိုခ်င္မူမ်ိဳးကား ေလာဘမဟုတ္။ ေနာက္၌ ျပမည့္ ဆႏၵသေဘာသာ ျဖစ္ေပသည္။


(ေလာဘ၏ အျခားနာမည္မ်ား)

ဤေလာဘကို “ေပမ” ဟုလည္းေကာင္း၊ “တဏွာ”ဟုလည္းေကာင္း၊ “ရာဂ”ဟုလည္းေကာင္း၊ “သမုဒယ”ဟုလည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး နာမည္တပ္၍ ေျပာဆုိသံုးႏူန္္းၾက၏။

ေပမ ဟူေသာ အမည္ကို သားသမီး ေမာင္ႏွမ ညီအစ္ကို သမီးခင္ပြန္း စေသာ အိမ္သူ အိမ္သားခ်င္း ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း ခ်စ္ခင္မူႏွင့္ ေဆြလုိမ်ိဳးလုိ ခ်စ္ခင္မူတို႔ သံုးႏူန္းၾကရသည္။

ဥဒၶစၥအေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-၇)

စိတ္၏ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း၊ မျငိမ္သက္ျခင္းသေဘာသည္ ဥဒၶစၥတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “မွတ္ယူပ်ံ႕လ်က္-မျငိမ္သက္ထ-ဥဒၶစၥႏွင့္”ဟု ဆုိခဲ့သည္။ “ပ်ံ႕လြင့္” ဆုိသည္ကား ျပာပံုေပၚသို႔ ခဲက်ေသာအခါ ျပာေတြလြင့္တက္သကဲ့သို႔ အာရုံတစ္ခုခုအေပၚ၌ ျငိမ္သက္စြာ မတည္ႏုိင္ဘဲ ဟိုအာရုံေရာက္လုိက္ သည္အာရုံေရာက္လုိက္ ျဖစ္ေနျခင္းတည္း။ ထုိဥဒၶစၥႏွင့္ အတူတကြျဖစ္ေသာ စိ္လည္း စိတ္ေလ စိတ္လြင့္ျဖစ္၍ ဥဒၶစၥအားၾကီးေနေသာအခါ ကိုယ္ခႏၶာလည္း မျငိမ္မသက္ ျဖစ္ေနရကား လူေလလူလြင့္ လူေပၚေၾကာ့ ျဖစ္တတ္ေလသည္။

နႏၵေထရ္ စိတ္မတည္ပံု
 
ဇနပဒကလ်ာဏီႏွင့္ လက္ထပ္မဂၤလာ ျပဳမည့္ဆဲဆဲမွာ နႏၵမင္းသားကို ဘုရားရွင္ ေခၚလာ၍ ရဟန္းျပဳေပးေလရာ ရဟန္းတရား၌ ျငိမ္သက္စြာ မတည္ႏုိင္ဘဲ စိတ္လြင့္ပါး၍ ဇနပဒကလ်ာဏီ အထံသို႔ မၾကာခဏ စိတ္ေရာက္သြားေလသည္။ ဤ၀တၳဳ၌ ရဟန္းတရား၀ယ္ ျငိမ္သက္စြာ မတည္ျခင္းမွာ ဥဒၶစၥ သေဘာပင္တည္း။

ဥဒၶစၥ သတၱိညံ့ပံု


ဤဥဒၶစၥသည္ သူ႔ပင္ကို သေဘာအားျဖင့္ မည္သည့္အာရုံ၌မွ် တည္တည္တံ့တံ့ မရွိ။ ဟိုအာရုံေရာက္လုိက္၊ သည္အာရုံေရာက္လုိက္ႏွင့္ ပ်ံ႕လြင့္ေနရကား မေကာင္းတရား အကုသိုလ္တရားဟု ဆုိရေစကာမူ မည္သည့္ ဒုစရုိက္ကိုမွ် ထိထိမိမိ မျပဳေသာေၾကာင့္ ေလာဘ ေဒါသ စသည္တုိ႔ကဲ့သို႔ အပါယ္ခ်ႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ သတၱိမၾကီးမားေခ်။

အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
♣ အေနာတၱပၸအေၾကာင္းကိုဒီမွာ ♣  ႏွိပ္ၿပီး ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါတယ္။


ေမတၱာရိပ္မွ စာစီဓမၼဒါနျပဳပါသည္။ 
 

အေနာတၱပအေၾကာင္း (ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ-၆)

မေၾကာက္လန္႔ျခင္း သေဘာသည္ အေနာတၱပၸတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “အေနာတၱပၸမူ=မလန္႔ဟူ၏” ဆိုခဲ့ရေပသည္။ အကုသိုလ္ ဒုစရုိက္ေတြသည္ မီးေတာက္မီးလွ်ံေတြႏွင့္ တူ၏။ အေနာတၱပကား ပိုးပရန္ႏွင့္ တူေလသည္။ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ - မီးေတာက္မီးလွ်ံသည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အလြန္ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ “ပိုးပရန္”ဟုေခၚေသာ ပိုးေကာင္ကေလးကား ထုိမီးလွ်ံကို ေၾကာက္ရြံ႕ဖြယ္ဟုမထင္ဘဲ ရဲရဲၾကီး တုိးၾကေလသည္။ ထုိ႔အတူ အကုသိုလ္ဒုစရုိက္မ်ားသည္ ေဘးဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္သည့္အတြက္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ ထုိေဘးဒုကၡေတြကို ေမာဟက ဖံုးကြယ္ထားသည့္အတြက္ အေနာတၱပၸက ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ကို မျမင္ေတာ့ဘဲ ရဲရဲၾကီး ျပဳ၀ံ့ေလသည္။ အကုသိုလ္ ဒုစရုိက္မ်ားႏွင့္ စပ္၍ေတြ႕ရတတ္ေသာ ေဘးတုိ႔ကား -
၁။ အတၱာႏု၀ါဒေဘး။ သူတစ္ပါးက “ငါ့ကို လူၾကီးလူေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္း” ဟု အထင္ၾကီးၾကေသာ္လည္း ငါ့အေၾကာင္းငါသာသိ၏။ ငါသည္ သူတို႔ထင္သလုိ ေကာင္းေသာ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္ေခ်။ မေကာင္းမူ ဒုစရုိက္မ်ားကို ခုိးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေသာ လူယုတ္မာ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္”ဟု မိမိကိုယ္ကို မိမိျပန္၍ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕ျခင္း မိမိကိုယ္တုိင္ မၾကည္ညိဳႏုိင္ျခင္း ေဘးတည္း။ (အတၱ=မိမိကိုယ္ကို + အႏု၀ါဒ=စြပ္စြဲျခင္း)

ေကာင္းရာသုဂတိဘံုသို႔။

        ျမန္မာျပည္မွာ ေျပာၾကတယ္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္က အပ္တစ္စင္း၊ လူ႕ျပည္ကအပ္တစ္စင္း ခ်
လိုက္ရင္ အဲဒီအပ္ဖ်ားခ်င္း ထိေကာင္းထိလိမ့္မယ္။ လူ႕ဘ၀ေရာက္ဖို႔ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္။
ခဲယဥ္းတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ကိုမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုလိုတာေနာ္။
        ျမတ္စြာဘုရားက လူ႕ဘ၀ ရခဲတယ္ဆိုတာကို လိပ္ကန္းႀကီးတစ္ေကာင္နဲ႔ ဥပမာ ေပးထား

တယ္။ လိပ္ကန္းႀကီးတစ္ေကာင္က ပင္လယ္ထဲမွာ က်က္စားတယ္။ အႏွစ္တစ္ရာၾကာမွ ပင္
လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚ ေခါင္းေလးျပဴၾကည့္ၿပီး အသက္ရွဴတယ္။
         အႏွစ္တစ္ရာလံုးလံုး ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ တက္မလာဘူးတဲ့။ ပင္လယ္ေရ
နက္ပိုင္း ထဲမွာပဲ လွည့္လည္က်က္စားၿပီးေနတဲ့ လိပ္ႀကီး။ အဲဒီ ပင္လယ္ျပင္ထဲမွာ ထမ္းပိုးတံုး
ႀကီး တစ္ခုက အေပါက္ကေလး တစ္ေပါက္ပဲပါတယ္။ ပင္လယ္ေရဆိုတာ ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ ေနရာ
မဟုတ္ဘူး။ အၿမဲတမ္း လွဳပ္ရွားေနတာ၊ လွိဳင္းက အၿမဲတမ္း တိုက္ၿပီးေနတဲ့ ေနရာ။ အဲဒီ ထမ္း
ပိုးတံုးႀကီးတစ္တံုး ပင္လယ္ထဲမွာ ေမ်ာၿပီး ေမ်ာခ်င္ရာ ေမ်ာေနတယ္။
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated