@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Tuesday 13 January 2015

အမွတ္စဥ္(၁၇) {သဏၭာန္ပ်က္ရင္ အမည္ေျပာင္းတဲ့သေဘာ၊ ပညတ္ကို ဘာအတြက္သံုးၾကသလဲ}


သဏၭာန္ပ်က္ရင္ အမည္ေျပာင္းတဲ့သေဘာ

ယသိၼ ံ ဘိေႏၷ န တံ သမညာယသိၼ- အၾကင္ ပစၥည္း၀တၳဳဟာ၊ ဘိေႏၷ- ပံုသဏၭာန္ပ်က္ သြားမယ္ဆိုရင္၊ န တံ သမညာ - အဲဒီအမည္ မဟုတ္ေတာ့ဘူးတဲ့၊ ေျမအိုးဆိုတာကိုပဲၾကည့္၊ ပထမဆံုးက ရႊံေစး၊ ထိုရႊံေစးကို ပံုသဏၭာန္ လုပ္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့  ေျမအိုးလို႔ ေခၚတာ၊ တစ္ခါ ထိုေျမအိုး ကြဲသြားတဲ့အခါက်ေတာ့ အိုးကြဲလို႔ ေခၚျပန္ေရာ၊ အမႈန္႔ ေထာင္းလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ေျမမႈန္႔ ျပန္မျဖစ္သြားဘူးလား၊ သဏၭာန္ေျပာင္းတိုင္း အမည္နာမေတြ လိုက္ေျပာင္းေနတာ၊ အဲဒါ ပညတ္ရဲ႕ သေဘာပဲ။

ပညတ္ဆိုတာ ေနာက္တစ္ခုက ဉာေဏန၀ါ ၀ိေဘဒိေတ- အသိဉာဏ္နဲ႔ ခြဲစိပ္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္လည္း အမည္ ေပ်ာက္သြားတယ္တဲ့၊ သအိဉာဏ္နဲ႔ ခြဲစိပ္ ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ရမယ္၊ ခြဲစိပ္ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ အမည္ ေပ်ာက္သြားရင္လည္း ပညတ္ပဲတဲ့၊ အခု တရားပြဲ လာၾကတယ္၊ ဘာနဲ႔ လာတုန္းေမးရင္ ကားနဲ႔လာတယ္၊

အမွတ္စဥ္(၁၆) {သူ႔ေနရာနဲ႔သူ မွန္တယ္၊ ပညတ္ရဲ႕ သေဘာလကၡဏာ}


သူ႔ေနရာနဲ႔ သူမွန္တယ္
ပရမတ္နဲ႔ ပညတ္ အျငင္းအခုန္ေတြ အရင္တုန္းက ျမန္မာ ျပည္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္၊ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ မွန္တယ္လုိ႔ ဒီလို မွတ္ရမယ္၊ ျငင္းစရာ မလိုဘူးေနာ္၊ သမၼဳတိသစၥာအတိုင္း လိုက္နာရမယ္၊ သမၼဳတိသစၥာအတိုင္း မလိုက္နာလို႔ရွိရင္ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ စိတ္မမွန္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သြားမယ္၊ အဲဒီေတာ့ သမၼဳတိသစၥာကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာက လူေတြရဲ႕ က်င့္၀တ္ေတြကို ခ်မွတ္ေတာ္မူခဲ့တယ္၊ ဘာလုပ္သင့္တယ္၊ ဘာမလုပ္သင့္ဘူးဆိုတာ။
ၾကည့္ေလ လူေတြမွာ အဆင့္ဆင့္ မင္းက အေဖ၊ မင္းက သား၊ သမီး၊ မင္းက အေမဆိုၿပီး လူေတြမွာ Hierarchy (အနိမ့္ အျမင့္ အဆင့္ခြဲသည့္ စနစ္) အဆင့္ဆင့္ ခြဲထားခဲ့တယ္၊ သားသမီး လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အေမ, အေဖဆိုၿပီးေတာ့ ေလးစားရမယ္၊ ေဆာင္ရြက္ ရမယ့္ ၀တၱရားေတြ ေဆာင္ရြက္ေပးရမယ္၊  ေစာ္ကားလို႔ မရဘူး၊

အမွတ္စဥ္(၁၅) {ပညတ္ရဲ႔ သဘာ၀၊ သမၼဳတိသစၥာကို ေလးစားၾက}

ပညတ္ရဲ႕သဘာ၀
ဒါျဖင့္ ဒီပညတ္ကလည္း အလြန္အေရးႀကီးတယ္၊ ေလာက သတ္မွတ္ထားတဲအတိုင္း အားလံုးေလးစားၾကရမယ္၊ လိုက္နာၾကရမယ္၊ အမ်ားသတ္မွတ္ထားတဲ့အတိုင္း ေခၚထားတဲ့ အတိုင္း အားလံုးေလးစားၾကရတယ္၊ ဒါ ပညတ္ရဲ႕ သဘာ၀၊ 
အ၀တ္အစားေတြပဲၾကည့္၊ ဒါက ပုဆိုးလို႔ သတ္မွတ္ထားလို႔ ရွိရင္ အမ်ိဳးသမီးေတြ ၀တ္ရဲ႕လား၊ သကၤန္းလို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အ၀တ္ကို လူေတြ ၀တ္ရဲ႕လား၊ မ၀တ္ဘူး၊ တကယ္ေတာ့ အ၀တ္ဟာ အ၀တ္ပဲ၊ သို႔ေသာ္လည္း သမၼဳတိသစၥာအားျဖင့္ အမ်ားက ဒီလို သတ္မွတ္ထားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ မွန္ေနတယ္။

အမွတ္စဥ္(၁၄) {မရွိပညတ္၊ ရွိပညတ္ }

မရွိပညတ္

ေလာကမွာ မရွိဘူးလို႔ သတ္မွတ္ထားတာ၊ “ယုန္မွာ ခ်ိဳ မရွိဘူး” လို႔ ေျပာၾကတယ္၊ ခု ေမာ္ဒန္ယုန္က်ေတာ့ မေျပာတက္ဘူး၊ ခ်ိဳ ေပါက္ခ်င္ေပါက္ေနမွာေနာ္၊ အဲဒီေတာ့ ယုန္ခ်ိဳဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုၾကည့္ရင္ ယုန္မွာ ခ်ိဳမရွိေသာ္လည္း စကားလံုး အေနနဲ႔ေတာ့ ယုန္ခ်ိဳလို႔ ေျပာလို႔ မရဘူးလား၊ ရတယ္၊
သို႔ေသာ္ ယုန္ခ်ိဳလို႔ ေျပာတဲ့အတိုင္း တကယ္ ခ်ိဳကို ရွာေတြ႕ႏိုင္ပါ့မလား၊ မေတြ႔ႏိုင္ဘူး၊ အဲဒီလို မရွိတာဟာ ပင္ကိုယ္က မရွိတာ၊ သဘာ၀အားျဖင့္ မရွိတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ အဲဒီလို မရွိတာကို အစြဲျပဳၿပီးေတာ့ ‘မရွိတဲ့ ပညတ္’ တကယ္ မရွိတာကို အရွိလုပ္ၿပီး လူေတြက ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ပညတ္ကို အ၀ိဇၨာမာန ပညတ္လို႔ ေခၚတယ္။

ရွိပညတ္
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ သဘာ၀အားျဖင့္ တကယ္ကို ရွိတယ္၊ ဥပမာ- အာ႐ံုကို သိတက္တဲ့သေဘာကို စိတ္လို႔ေခၚတယ္၊ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ စိတ္ရွိတယ္၊ မေတြ႔ႏိုင္ဘူးလား၊ ေတြ႔ႏိုင္တယ္၊ စိတ္ဆိုတဲ့ အာ႐ံုကို
သိတက္တဲ့သေဘာ၊ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ မရွိဘူးလား၊ အဲဒီအရွိကို အစြဲျပဳၿပီးေတာ့ ေခၚေ၀ၚပညတ္တဲ့ စိတ္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရေလးက်ေတာ့ ၀ိဇၨာမာနပညတ္ လို႔ ေခၚတယ္။

အမွတ္စဥ္(၁၃) {သဒၵပညတ္၊ အတၳပညတ္ }


သဒၵပညတ္
သဒၵပညတ္ဆိုတာ လူေတြေျပာတဲ့ စကားသံေတြကို သေကၤတလုပ္ထားတာ၊ သဒၵပညတ္ လို႔ ေခၚတယ္၊ အသံေတြကို စာလံုးနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ထားတယ္ေပါ့၊ အသံဆိုတာ ျမင္ရရဲ႕လား၊ မျမင္ရဘူး၊ သို႔ေသာ္ စာလံုးနဲ႔ မွတ္တမ္း တင္လိုက္ရင္ ဒီအသံမ်ိဳး ထပ္မရႏိုင္ဘူးလား၊ ရႏိုင္တယ္ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက ကႀကီး၊ ခေခြးနဲ႔ ဗ်ည္း-၃၃လံုး အသံေတြ ဖလွယ္ၿပီးေတာ့ မွတ္တမ္းတင္ထားၾကတာ၊ အဲဒီ စကားလံုးအသံကို ဘယ္သူ ရြတ္ရြတ္၊ ဒီအသံပဲထြက္တယ္၊ စကားလံုးေတြ, ေ၀ါဟာရေတြနဲ႔ အသံကို မွတ္တမ္းတင္ထားတယ္လို႔ ေခၚတာ၊ အဲဒါေတြကို သဒၵပညတ္လို႔ ေခၚတယ္။
အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေတြအတြက္လည္း အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရေတြ အဂၤလိပ္ စကားလံုးေတြဟာ ပညတ္ပါပဲ၊ ဒါေတြဟာ အမွန္တရားေတြ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ စာလံုးေလးေတြကို အမွတ္သေကၤတ ျပဳၿပီးေရးထားတာ၊ ဒါေၾကာင့္ ပံုစံအမ်ိဳးမိ်ဳးနဲ႔ ေရးတယ္ေလ။

အမွတ္စဥ္(၁၂) {သမၼဳတိသစၥာ၊ သမၼဳတိသစၥာဆိုတာ ပညတ္ }

အခန္း (၁)
                                                                           
သမၼဳတိသစၥာ ႏွင့္ ပရမတၳသစၥာ

သမၼဳတိသစၥာ
အဘိဓမၼာမွာ သမၼဳတိသစၥာႏွင့္ ပရမတၳသစၥာလို႔ သစၥာ ၂-မ်ိဳး ရွိတယ္၊ လူတကာ အသိအမွတ္ျပဳတာကို သမၼဳတိ လို႔ ေခၚတယ္၊ ေလာက လူသားေတြ အမ်ားစုက အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့အရာ (general consensus) ဟာ မွန္ကန္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သစၥာလုိ႔ ေခၚတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ မွန္ကုန္တံုးဆိုရင္ အမ်ား သေဘာတူထားတာ ျဖစ္လို႔ မွန္ကန္တယ္လို႔ပဲ ေျပာရမယ္၊ သဘာ၀အားျဖင့္ မွန္ကန္လို႔ မွန္ကန္တယ္လို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ အမ်ားလက္ခံလို႔ မွန္တယ္လို႔ ေျပာရတဲ့ အမွန္၊ အဲဒါကို ‘သမၼဳတိသစၥာ’  လို႔ ေခၚတယ္။
ေလာကမွာ ေန႔စဥ္ ေခၚေ၀ၚေျပာဆိုေနၾကတဲ့ စကားလံုးေတြ ရွိတယ္၊ အမည္ေပးထားတာေတြ
မ်ားစြာရွိတယ္၊ လူေတြ ေနတဲ့ အေဆာက္အအံုကို “အိမ္” လို႔ အမည္ေပးၿပီး၊ ရဟန္း,သံဃာေတြ သီတင္းသံုးတဲ့ အေဆာက္အအံုက်ေတာ့ “ေက်ာင္း” လို႔ အမည္ေပးထားတယ္၊ အမ်ားက ဒီအတိုင္းပဲ  လက္ခံထားၾကတယ္၊ အမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳထားလို႔ မွန္တယ္၊ လူေတြေနတဲ့အိမ္ကို ေက်ာင္းလို႔ ေခၚလို႔ မရဘူး၊ ဘုန္းႀကီးေတြ ေနတဲ့အေဆာက္အအံုကို အိမ္လို႔ ေခၚလို႔ မရဘူး၊ အဲဒီလို ေခၚရင္မွားတယ္လို႔ ေျပာၾကမွာပဲ။

အမွတ္စဥ္(၁၁) {ဃန ၄-မ်ိဳး၊ အနတၱဆိုတဲ့ အျမင္၊ နိဂံုးစကား}


ဃန ၄-မ်ိဳး
          ဃန ဆိုတာ ၄-မ်ိဳး ရွိတယ္၊ ဃနဆိုတာ ေပါင္းစပ္ထားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ခုတည္းလို႔ ထင္ေနၾကတဲ့အရာ၊ သိပ္သည္းၿပီးေတာ့ တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း ျဖစ္္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ခုတည္းလို႔ ထင္ေနတဲ့အရာကို ‘ဃန’ လို႔ ေခၚတယ္။

နံပါတ္ (၁) ‘ကိစၥဃန’၊
အရာ၀တၳဳေတြဟာ ေပါင္းစုၿပီးေတာ့ သူတို႔လုပ္တဲ့ အလုပ္တစ္မ်ိဳးတည္းကို လုပ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ လူေတြက တစ္ခုလို႔ သတ္မွတ္ေနၾကတယ္၊ တစ္ခုလို႔ ထင္ေနၾကတယ္၊ တကယ္ေတာ့ တစ္ခုမကဘူးလို႔ ဆိုလိုတယ္၊ ဥပမာဆိုပါစို႔၊ ‘စိတ္’ လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ တစ္ခုတည္းလို႔ ထင္ေနၾကတယ္၊ မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ အဘိဓမၼာက ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ စိတ္လို႔ ေျပာတဲ့အရာမွာ အနည္းဆံုး ၈-ခု စုေပါင္းပါေနတယ္၊ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီး ၾကည့္လိုက္ရင္ ၈-ခု ေပါင္းထားတာ ေတြ႔ရမယ္။
          ႐ုပ္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္လည္း ၈-ခုေပါင္းထားတာ၊ ျမဴမႈန္ ကေလးကို ၾကည့္လိုက္ ထုိျမဴမႈန္ကေလးဟာ ၈-ခုေပါင္းတယ္၊ ေဟာဒီလို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာမႈေလးေတြကို ေတြ႔လာတယ္၊ အဲဒီလို မဟုတ္လို႔ ရွိရင္ သူက တစ္ခုတည္းပဲ ျမင္ေနတယ္ေပါ့၊ အဘိဓမၼာ သင္လုိက္ေသာအားျဖင့္ ဒီ ‘ကိစၥဃန’ ဆိုတဲ့ ေဆာင္ရြက္မႈေတြ တူညီေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ခုတည္းလို႔ ထင္ေနတဲ့အထင္ကို ၿဖိဳဖ်က္ပစ္ႏိုင္ပါတယ္လို႔ ေျပာတာ။

အမွတ္စဥ္(၁၀) {လူ႔ျပည္ ၾကြလာေလ့ရွိ၊ လူ႔ျပည္မွာ ေဟာခဲ့၊ အဘိဓမၼာသင္ယူရျခင္း အက်ိဳးေက်းဇူး} အဘိဓမၼာ ျမတ္ေဒသနာ (ပထမတြဲ)


လူ႔ျပည္ျပန္ၾကြေလ့ရွိ

                          ျမတ္စြာဘုရားက တရားေဟာရင္း ေန႔စဥ္ ေန႔စဥ္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးတဲ့ အခ်ိန္ကို လူ႔ျပည္ ၾကြလာေလ့ရွိတယ္၊ သို႔ေသာ္ သာ၀တိၳတို႔ ရာဇၿဂိဳလ္တို႔ဆိုတဲ့ ေဒသကို မၾကြဘဲနဲ႔ ဘယ္သူမွ မသိတဲ့ ေျမာက္ကၽြန္းဘက္ကို ၾကြတယ္၊ ေျမာက္ကၽြန္း ၾကြၿပီးေတာ့ ဆြမ္းခံတယ္၊ ဆြမ္းခံၿပီးတဲ့အခါ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ စႏၵကူးေတာထဲက စႏၵကူးပင္ေအာက္ အေနာတက္ေရအိုင္ အနီးအနားမွာ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးတယ္၊ အဲဒီလို ျမတ္စြာဘုရား ဆြမ္းဘုဥ္းေပးတဲ့အခါ ဘယ္သူက ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ ျပဳတုန္းဆို ရွင္သာရိပုတၱရာ တစ္ပါးတည္းပဲ အဲဒီကို ၾကြာလာၿပီး ဘုရား ဆြမ္းဘုန္းေပးတဲ့အခါမွာ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ ျပဳတယ္တဲ့။
                             အ႒ကထာထဲမွာေတာ့ ဘယ္လို ေရးထားသလဲဆိုေတာ့ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ သဘာ၀အတိုင္း စားခ်ိန္က်ရင္ စားရမယ္၊ နားခ်ိန္က်ရင္ နားရမယ္ေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားလည္း ႐ုပ္သဘာ၀အတိုင္းေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားလည္း ႐ုပ္သဘာ၀အတိုင္းေပါ့၊ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးဖို႔ အခ်ိန္က်တဲ့အခါ လူ႔ျပည္ၾကြ ဘုဥ္းေပးတယ္၊ အနားယူရမယ့္ အခ်ိန္ အနားယူတယ္၊ ၿပီးေတာ့မွ တရားဆက္ေဟာတယ္။

ေစတီရွိ အဆင္တန္ဆာ၏ အမည္မ်ား



ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated