@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Saturday 1 November 2014

မစၦရိယအေၾကာင္း


၀န္တုိျခင္းသေဘာသည္ “မစၦရိယ”တည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ေျပာထူးမေစၦ ၀န္တိုေလသတဲ့”ဟု ဆုိခဲ့သည္။ ယခုကာလ၌ မလွဴရက္၊ မေပးကမ္းရက္ေသာ သူကို မစၦရိယရွိသူဟု ေခၚၾကသည္။ မစၦရိယကား မလွဴခ်င္ မေပးခ်င္မူမ်ိဳးမဟုတ္၊ သူတစ္ပါးတုိ႔အား မရေစခ်င္ေသာ သေဘာသာတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မလွဴခ်င္မေပးခ်င္မူတုိ႔မွာ မိမိပစၥည္းကို တြယ္တာေသာ ေလာဘသေဘာသာ ျဖစ္သည္။ မိမိပစၥည္းကို ျဖစ္ေစ၊ အျခားပစၥည္းကို ျဖစ္ေစ၊ ဂုဏ္ကိုျဖစ္ေစသူ တစ္ပါးမရေစလုိေသာ သေဘာကိုသာ ၀န္တုိမူ မစၦရိယသေဘာဟု မွတ္ပါ။ ဤမစၦရိယကို က်မ္းဂန္တို႔၌ ၅-မ်ိဳးျပ၏။

၁။ အာ၀ါသမစၦရိယ = မိမိေနရာ၊ ေက်ာင္း၊ အိပ္ရာ၊ ေနရာ၌ ၀န္တုိမူ။ သံဃာအမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ သံဃိကေက်ာင္း၊ အိပ္ရာ၊ ေနရာကို မိမိရသည့္အခါ ထုိေက်ာင္းသို႔ အျခား သံဃာေတာ္မ်ားကို မလာေစလိုျခင္းမ်ိဳးတည္း။ သို႔ေသာ္ မေကာင္းဆုိးရြားေသာ ရဟန္းမ်ား မလာေစလိုျခင္းကား မစၦရိယ မဟုတ္ပါ။ ဤ အာ၀ါသမစၦရိယ ရွိသူသည္ ေသေသာအခါ ထုိေက်ာင္း၌ပင္ ျပိတၱာ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ သို႔မဟုတ္ သံအိမ္ငရဲ၌ က်က္ရတတ္သည္။

၂။ ကုလမစၦရိယ = မိမိအမ်ိဳးႏွင့္ ဒကာ ဒကာမမ်ားကို ၀န္တုိမူ။ မိမိေဆြမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစ၊ ဒကာ ဒကာမမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစ၊ အျခားသံဃာမ်ား မလာေစလုိ၊ မဆက္ဆံေစလုိျခင္းတည္း။ သို႔ေသာ္ သဒၶါတရားကို ဖ်က္ဆီးမည့္ ယုတ္မာဆုိးရြားေသာ ရဟန္းမ်ားႏွင့္ မဆက္ဆံေစလိုျခင္းမွာ မစၦရိယ မဟုတ္ပါ။ ဤ ကုလမစၦရိယ ရွိသူသည္ မိမိ ဒကာ ဒကာမတုိ႔၌ သူမ်ား ဆက္ဆံေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရေသာအခါ ၀မ္းထဲ၌ ပူပူေလာင္ေလာင္ ျဖစ္၍ ေသြးအန္တတ္၏။ ၀မ္းေလွ်ာတတ္၏။ အူအပုိင္းပိုင္း ျပတ္တတ္၏။ သို႔မဟုတ္ ေနာက္ဘ၀၌ လာဘ္လာဘ ပါးရွားတတ္သည္။

၃။ လာဘမစၦရိယ = ပစၥည္း လာဘ္လာဘကို ၀န္တုိမူ သူတစ္ပါးတုိ႔အား ပစၥည္း လာဘ္လာဘ မရေစလိုျခင္းတည္း။ သို႔ေသာ္ ရရွိေသာ လာဘ္လာဘကို မတရားသံုစြဲမည့္ ရဟန္းကို မရေစလိုဘဲ တရားသျဖင့္ သံုးစြဲရေသာ ရဟန္းတို႔ကို ရေစလုိျခင္းမွာ လာဘမစၦရိယ မဟုတ္ပါ။ ဤ လာဘမစၦရိယ ရွိသူသည္ ဘင္ပုပ္ငရဲ၌ က်က္၍ ဘင္ပုပ္ကို စားေနရတတ္၏။ (ဤ လာဘမစၦရိယေၾကာင့္ အျပစ္ရေသာ ေလာသကတိႆ၀တၳဳကို ကံအခန္း၌ ျပအံ့။)

၄။ ၀ဏၰမစၦရိယ = ကိုယ္အဆင္း ဂုဏ္သတင္း ၂-မ်ိဳးလံုး၌ ၀န္တုိမူ။ မိမိထက္ အဆင္းလွမည္ကို ၀န္တုိမူ၊ မိမိထက္ ဂုဏ္ၾကီးမည္ကို ၀န္တုိမူသည္ ၀ဏၰမစၦရိယပင္တည္း။ ဤ ၀ဏၰမစၦရိယ ရွိသူသည္ ဘ၀သံသရာ၀ယ္ ရုပ္အဆင္း ဆုိးရြားတတ္၏။ ဂုဏ္သတည္းလည္း ညံ့ဖ်င္းတတ္သည္။

၅။ ဓမၼမစၦရိယ = မိမိတတ္သိေသာတရား(အတတ္ပညာ)ကို ၀န္တိုမူ။ ဓမၼမစၦရိယ ရွိသူသည္ မိမိတတ္သိေသာ အတတ္ပညာ၊ စာေပပညာ၊ လက္မူပညာ၊ ႏူတ္မူပညာမ်ားကို သူတစ္ပါး တတ္သိမွာ စိုးေသာေၾကာင့္ ေမးလာလွ်င္ ေကာင္းမြန္စြာ မေျပာလိုျခင္း၊ ေရးကူးထားေသာ ပညာကို မျပလိုျခင္း၊ စာခ်ေသာအခါ မိမိလုိတတ္မည္စိုး၍ အကုန္မေျပာလိုျခင္း ျဖစ္တတ္သည္။ သို႔ေသာ္ စာေပ တတ္ျပီးေနာက္ ထုိစာကို မတရားသံုးစြဲမည့္သူ၊ သာသနာကို ဖ်က္ဆီးမည့္သူတို႔အား ေျပာမျပျခင္းတုိ႔မွာ မစၦရိယ မဟုတ္ပါ။ ဤ ဓမၼမစၦရိယ ရွိသူသည္ ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း၌ အဖ်င္း အအ ျဖစ္တတ္၏။ သို႔မဟုတ္ ျပာပူငရဲ၌ က်က္ရတတ္သည္။

စဥ္းစားဖြယ္

က်မ္းဂန္လာ မစၦရိယ ၅-ပါးကို စဥ္းစားလွ်င္ သူတစ္ပါး လွဴဒါန္းမွ ေနထိုင္စားေသာက္ရေသာ ရဟန္းမ်ား၊ သီလရွင္မ်ား၌ အျဖစ္မ်ားဖြယ္ရွိ၏။ ယခု မ်က္ျမင္အားျဖင့္လည္း ထုိသူမ်ား၌ ဤမစၦရိယ ေသာင္းက်န္းလ်က္ရွိသည္။ လူအမ်ား၌လည္း ကိုယ့္ထက္ အိမ္ေကာင္းရာေကာင္းရွိမွာစိုးျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္ေဆြမ်ိဳး ဉာတိေပါမွာစိုးျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္ဥစၥာေပါမွာစုိးျခင္း၊ ကုိယ့္ထက္ေေရာင္း၀ယ္ေကာင္းမွာ စိုးျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္လွမွာစိုးျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္ဂုဏ္ၾကီးမွာစိုးျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္တတ္သိမွာ စိုးျခင္း စေသာအားျဖင့္ အမ်ားပင္ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ ထုိသေဘာမ်ားကား မစၦရိယပင္တည္း။ ထုိသို႔ မစၦရိယ ျဖစ္သည့္အတြက္ ထုိအျဖစ္ခံရသူမွာ အက်ိဳးမယုတ္ဘဲ မိမိမွာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ထုိအျဖစ္ခံရသူမွွာ အက်ိဳးမယုတ္ဘဲ မိမိမွာ စိတ္ယုတ္မာရွိေၾကာင္း ထင္ရွားရကား ဤမစၦရိယကို ၀ါသနာႏွင့္တကြ အျမစ္ပါျပဳတ္ေအာင္ ၾကိဳးစား၍ ျဖဳတ္သင့္ၾကေပသည္။ ဤကဲ့သို႔ တရားသိေသာ ဘ၀၌ေသာ္မွ မစၦရိယကို မတားလွ်င္ ျပိတၱာျဖစ္ဖုိ႔သာ ျပင္ၾကပါေတာ့။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
ေတာသူမေလး at 2:32 PM

အိမ္ေထာင္ရွင္မ ျဖစ္ေတာ့မည့္ ၀ိသာခါကို သူ႔မိဘမ်ား မွာၾကားလိုက္ေသာ စကား(၁၀)ခြန္း

၁) အိမ္တြင္းမီး အျပင္မထုတ္ရ
၂) အိမ္ျပင္မီး အတြင္းမသြင္းရ
၃) ျပန္ေပးမည့္သူကုိသာေပး။
၄) ျပန္ မေပးမဲ့သူကုိ မေပးနဲ႔။
၅) ေပးသင့္သူကုိလည္း ေပး။
၆) ခ်မ္းသာစြာထုိင္။

၇) ခ်မ္းသာစြာ စား။
၈) ခ်မ္းသာစြာ အိပ္။
၉) မီးကုိ ရုိေသစြာလုပ္ေကြ်း။
၁၀) အိမ္တြင္းနတ္ကုိ ရွိခုိးပူေဇာ္။
တို႔ျဖစ္ပါသည္။
၁) အိမ္တြင္းမီး အျပင္မထုတ္ရဆုိတာ.. အိမ္တြင္းမွာရွိတဲ့ အိမ္တြင္းေရးျပႆနာ ကိစၥအဝဝကုိ အျပင္ ေဖာက္သည္မခ်နဲ႔ဆုိလုိတာပါ။
၂) အိမ္ျပင္မီး အတြင္းမသြင္းရဆုိတာ…ျပင္ပမွာျဖစ္လာတဲ့ ျပႆနာေတြကိုလည္ အိမ္တြင္းသည္မလာနဲ႔ လုိ႔ဆုိလုိတာပါ။
၃) ျပန္ေပးမယ့္သူကုိ ေပးဆုိတာ.. ေခ်းငွားတဲ့အခါ ျပန္ေတာင္းရမည့္သူကုိသာ ေခ်းငွားလုိ႔ဆုိတာပါ။
၄) ျပန္မေပးမယ့္သူကို မေပးနဲ႔ဆုိတာ…ပစၥည္းဥစၥာေခ်းငွားတဲ့အခါ ျပန္ေတာင္းရမ္းလု႔ိမရမည့္သူကုိ မေခ်းငွားနဲ႔လုိ ့ဆုိလုိတာပါ။
၅) ေပးသင့္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေပးသင့္သည္ျဖစ္ေစ ေပးပါဆုိတာက…မိမိေဆြမ်ဳိးအသုိင္းအဝုိ္င္းထဲမွာ.. ဘဝေပးအရ မျပည့္စုံတဲ့သူေတြကိုေတာ့ ဘာမွေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တမေနပဲ ေထာက္ပ့ံလုိက္ပါဟု ဆုိလုိတာပါ။
၆) ခ်မ္းသာစြာထုိင္ပါဆုိတာ.. မိမိလင္ေယာက်္ား၊ေယာကမၡေတြရဲ့အထက္အရပ္၊ေလညာအရပ္စေသာ မျပစ္မလြတ္ေသာေနမွာ မထုိင္ဘဲ အျပစ္ကင္းေသာ ေနရာမွာထုိင္လုိ႔ေျပာတာပါ။
၇) ခ်မ္းသာစြာစားပါဆုိတာ…မိဘ၊ ေယာကၡမ၊ခင္ပြန္းတုိ႔ကုိ ေရွးဦးစြားကြ်းၿပီး ေနာက္မွစားပါလုိ႔ ေျပာတာပါ။
၈) ခ်မ္းသာစြာအိပ္ပါဆုိတာ.. မိဘ၊ ေယာကၡမ၊ လင္ေယာက်္ားတုိ႔ ကုိ သင့္တင့္ေသာ ေဝယ်ာဝစၥျပဳၿပီးမွာ အိပ္ပါလုိ႔ေျပာတာပါ။
၉) မီးကုိရုိေသစြာလုပ္ေကြ်းဆုိတာ.. ေယာကၡမေတြကုိ ေကာင္းစြာေစာင့္ေရွာက္လုိ႔ေျပာတာပါ။
၁၀) အိမ္ဦးနတ္ကုိရုိေသဆုိတာ.. မိမိလင္ေယာက်္ားကုိ အိမ္ဦးနတ္ကဲ့သုိ ဆက္ဆံရမယ္ လို ့ဆိုလုိတာပါ။
(ေဖ့ဘုတ္မွတဆင့္တင္ျပသည္)
မူၾကိဳဆရာ at 5:00 AM

သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားေဟာၾကားေသာဗုဒၶဘုရားပြင့္ရျခင္းအေၾကာင္း(၅)ခ်က္...။

ဘုရားရွင္ေတြ တုိးတက္တဲ့.ဒီဘက္ေခတ္မွာ ဘာလုိ႕ မပြင့္တာလဲ..လုိ႕ ေမးထားတာပါ။..
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ရဲ႕ ဗုဒၶ၀င္ တရားေလးကုိ နာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီတရားေလး နာျဖစ္လုိက္ရင္..အဲသံသယကုိ ေျပလည္ေစႏူိင္ပါတယ္။..အခု အဲတရားေလးထဲက..ဆရာေတာ္ၾကီး ေဟာထားတဲ့ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ရဲ႕ ဘုရားျဖစ္ဖုိ႕ရန္ ..ၾကည့္ျခင္းၾကီး (၅)ပါးကုိ ေရးလုိက္ခ်င္ပါတယ္။...
ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္..သိဒၶတၳ မင္းသားဘ၀သုိ႕ မေရာက္မီ..
တုသိတာနတ္ျပည္တြင္ ေသတေကတု နတ္မင္းၾကီး..ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ေသတေကတု နတ္မင္းဟာ..လူျပည္မွာ. ဘုရားရွင္ ျဖစ္ဖုိ႕ ရန္အတြက္ ၾကည့္ျခင္းၾကီး ၅ ပါးျဖင့္ သုံးသပ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ၾကည့္ျခင္းၾကီး ၅ ပါးကေတာ့..
ကာလ
ဒီပ
ေဒသ
ကုလ
မာတုအာယု
တုိ႕ ျဖစ္ပါတယ္။
၁။ ကာလ
လူ႕သက္တမ္း ႏွစ္ (၁၀၀၀၀၀) ထက္မပုိေသာ ေခတ္ ၊ ႏွစ္ ၁၀၀ ေအာက္လည္း မက်ေသာ ေခတ္ကာလကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူရပါတယ္။..
လူ႕သက္တမ္း ႏွစ္ (၁၀၀၀၀၀) ထက္မကအသက္ရွည္ၾကပါက..လူတုိ႕ လြန္စြာ က်န္းမာ အသက္ရွည္ၾကျပီး..ထုိသူတုိ႕ကုိ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဟုေဟာရင္လည္းပဲ ထုိသူတုိ႕က..ဘယ္လုိမွ ယုံႏူိင္ၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္..ထုိေလာက္အသက္ရွည္လြန္းေသာ ေခတ္ကာလ ကုိ ဘုရားရွင္တုိ႕ မပြင့္ပါ။..ထုိေၾကာင့္ လူ႕သက္တမ္း ႏွစ္ (၁၀၀၀၀၀) ေအာက္ ေခတ္ကာလ ကုိ ေရြးေတာ္မူပါတယ္။
တဖန္ လူ႕သက္တမ္း ႏွစ္ (၁၀၀) ေအာက္ေရာက္ေသာေခတ္ကာလ၌လည္းပဲ ဘုရားရွင္တုိ႕ မပြင့္ပါ။ နွစ္ (၁၀၀) ေအာက္ အသက္တုိလြန္းပါက..လူတုိ႕ဟာ.ဒုစရုိက္လြန္စြာ ထူေျပာျပီး မုိက္မဲလြန္းၾကပါမယ္။ အဲလုိ ေမွာင္မုိက္လြန္းတဲ့ေခတ္ကာလ မွာ တရားအလင္းေရာင္ထုိးျပရင္လည္း လူေတြက.ဘုရားရွင္ရဲ႕ စကားကုိ..မသိႏူိင္.မယုံႏူိင္ လက္ခံႏူိင္ၾကလိမ့္မယ္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္. (၁၀၀) ေအာက္ေရာက္ေသာေခတ္ကာလ အသက္တုိေသာ ေခတ္ကာလ ၌လည္းပဲ ဘုရားရွင္တုိ႕ မပြင့္ပါ.။
ထုိ႕ေၾကာင့္ လူ႕သက္တမ္း ႏွစ္ (၁၀၀) မွ စ၍ ႏွစ္ (၁၀၀၀၀၀) ေအာက္..ကာလ..လူ႕သက္တမ္း မရွည္လြန္းေသာကာလ..မတုိလြန္းေသာ ကာလ အလယ္အလတ္ ေခတ္ကာလကုိ သာ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ထုိကာလတြင္ လူတုိ႕ဟာ ခ်မ္းသာ တလွည့္ ဆင္းရဲတလွည့္ ေကာင္းတလွည့္ ဆုိးတလွည့္ ျဖစ္ေနၾကျပီး..ထုိကာလတြင္ တရားျပပါက.သတၱ၀ါေ၀ေနယ် တုိ႕ဟာ..နားလည္ႏူိင္တယ္..တရားထူးရႏူိင္တယ္..တရားေတာ္ပုိျပီး..က်ယ္ျပန္႕ႏူိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ထုိ ကာလကုိသာ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
၂။ ဒီပ (ကြ်န္း)
ေတာင္ဘက္ကြ်န္း (ဇမၺဴဒီပကြ်န္း) ကုိသာ ဘုရားပြင့္ဖုိ႕ရန္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူပါတယ္။
ျမင့္မိုရ္ေတာင္ကုိ အလယ္ဗဟုိထားပါက..အေရွ႕ကြ်န္း၊ အေနာက္ကြ်န္း၊ ေျမာက္ကြ်န္း၊ ေတာင္ကြ်န္း တုိ႕ရွိၾကတယ့္ အထဲမွာမွ.. အေရွ႕ကြ်န္းမွာလည္း ဘုရားမပြင့္..အေနာက္ကြ်န္းမွာလည္း ဘုရားမပြင့္.ေျမာက္ကြ်န္းမွာလည္း ဘုရားမပြင့္ဘဲ ေတာင္ကြ်န္း၌ သာ ဘုရားပြင့္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
၃။ ေဒသ (အရပ္)
အထက္ပါ..ေတာင္ဘက္ကြ်န္း (ဇမၺဴဒီပကြ်န္း) ၾကီးရဲ႕ အလယ္ဗဟုိေဒသ(မဇၥိ်မ ေဒသ)အရပ္.ကုိသာ ဘုရားပြင့္ရန္ ထပ္မံ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူပါတယ္။
အစြန္အျဖားက်ေသာ ေဒသဆုိလ်င္ ပညာနည္းမည္ အသိဥာဏ္နည္းမည္..ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အစြန္အျဖား ေဒသမွာ မပြင့္ဘဲ အလယ္ေဒသျဖစ္ေသာ မဇၥိ်မ ေဒသကုိသာ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူပါတယ္။ မဟာေဗာဓိပင္ကုိ အလယ္ဗဟုိထားျပီး အေရွ႕ ၊အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ယူဇနာ (၉၀၀) အက်ယ္အ၀န္းရွိေသာ ေဒသသည္ မဇၥိ်မ ေဒသ ပင္ျဖစ္ပါတယ္။ မဟာေဗာဓိပင္ၾကီးဟာ အလယ္ဗဟုိ အက်ဆုံးေနရာပါ။ ဘုရားရွင္တုိ႕ဟာ.. အလယ္ဗဟုိက်ေသာ ေဒသမ်ဳိးကုိသာ ဘုရားျဖစ္ဖုိ႕ ေလာကအက်ဳိးစီးပြားေဆာင္ရြက္ဖုိ႕..ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူပါတယ္။
၄။ ကုလ (အမ်ဳိး)
ျမင့္ျမတ္ေသာ ခတိၱယအမ်ဳိး (မင္းမ်ဳိး) ၌သာ..ဘုရားပြင့္ရန္ ေလာကအက်ဳိးစီးပြားေဆာင္ရြက္ဖုိ႕ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူပါတယ္။
ဘုရားရွင္ ျဖစ္မည့္ လူသားဟာ. လူသားေတာ့လူသားပါပဲ..ဒါေပမယ့္ မဟာလူသားျဖစ္ပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ သာမာန္အမ်ဳိး..မျမတ္ျမတ္တဲ့အမ်ဳိးမွာ ဘုရားမျဖစ္ပါဘူး..ဘုရားျဖစ္မည့္ အမ်ဳိးဟာ.
လူတကာတုိ႕ အေလးအျမတ္ျပဳေသာ အမ်ဳိး ျဖစ္ရမည္
အမ်ဳိးမျပတ္ေသာ အမ်ဳိး ျဖစ္ရပါမယ္..
ဒါေၾကာင့္ တန္ခုိးအာဏာၾကီးေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ခတၱိယ အမ်ဳိး၊ ထုိ ခတၱိယ အမ်ဳိးမွာမွ..အမ်ဳိးသန္႕ေသာ မျပတ္ေသာ သာကီယအမ်ဳိး ၌သာ. ဘုရားျဖစ္ရန္ေလာကအက်ဳိးစီးပြားေဆာင္ရြက္ဖုိ႕ရန္. ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူပါတယ္။
၅။ မာတုအာယု (မယ္ေတာ့္အသက္)
မိခင္ျဖစ္မယ့္သူရဲ႕ အသက္အရြယ္ကုိ ေရြးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
မိခင္ျဖစ္မည့္သူသည္ (၁၀)လ နွင့္ (၇)ရက္သာ အသက္ၾကြင္းမယ့္ သီလစင္ၾကယ္ေသာ သူကုိသာ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူပါတယ္။ မိခင္မယ္ေတာ္ျဖစ္မည့္သူဟာ သဘာ၀အေလ်ာက္..ေနာက္ (၁၀လ ႏွင့္ ၇ရက္) မွာ ေသမည့္ သူသာ ျဖစ္ရပါမယ္..ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ၀င္လာလုိ႕ ေသေပးရတဲ့ သေဘာ(လုံး၀) မဟုတ္ပါ။ သူရဲ႕ သဘာ၀အေလ်ာက္ အဲကာလၾကာရင္..ေသမယ့္..အသက္အရြယ္ရွိေသာ.သူကုိသာ ေသခ်ာ ေစာင့္ျပီး ေရြးခ်ယ္ျခင္းမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ မိခင္ျဖစ္မည့္သူ၏ ၀မ္းၾကာတုိက္ဟာ. ရွိခုိးထုိက္ေလာက္ေအာင္..အလြန္ျမင့္ျမတ္ပါတယ္။ ရွိရွိသမွ် မိခင္ေတြထဲမွာ..အျမတ္ဆုံးမိခင္ ျဖစ္မယ့္သူပါ။အဲလုိ..ျမင့္ျမတ္မယ့္.. ၀မ္းၾကာတုိက္မွာ..ဘုရားအေလာင္းေတာ္သာလ်င္ ပဋိသေႏၶ ယူထုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားမျဖစ္မည့္ သူေနာက္တစ္ေယာက္ဟာ.ဒီ၀မ္းၾကာတုိက္မွာ မကိန္းေကာင္းပါဘူး..တစ္ေခတ္ထဲမွာ လည္းပဲ ဘုရားဆုိတာ..တစ္ဆူပဲ ပြင့္တာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ မိခင္ျဖစ္မည့္သူဟာ.. (၁၀လ ႏွင့္ ၇ရက္)သာ အသက္ၾကြင္းမယ့္ သူျဖစ္ျပီး..ထုိသူ၌သာလ်င္ ပဋိသေႏၶယူဖုိ႕ ေရြးခ်ယ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
-----------------------------------------
အထက္ပါ..အေၾကာင္းအရာကေတာ့ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ပြင့္မည့္ ေလာကအက်ဳိးစီးပြားေဆာင္ရြက္မည့္. ေခတ္ကာလ ေဒသ..စတဲ့..ငါးပါးကုိ ညီညြတ္စြာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရြးခ်ယ္ျခင္းပါပဲ..အထက္ပါ..ေခတ္ကာလကလြဲလုိ႕ ဘုရားရွင္မ်ားမပြင့္ပါ..ဒီလုိ ၾကည့္ျခင္းၾကီး ငါးပါးႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ ေခတ္ကာလ.ေဒသ အမ်ဳိး..မ်ား၌သာ ပြင့္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္..
ယခုေခတ္ကာလကေတာ့..သက္တမ္း ႏွစ္ (၁၀၀) ေအာက္မွာရွိပါတယ္..လက္ရွိ life expectancy အမ်ားဆုံးႏူိင္ငံဂ်ပန္ေတာင္မွပဲ..၈၆ေလာက္ပဲရွိပါတယ္..က်န္တဲ့ႏူိ္င္ငံေတြဆိုတာ အေတာ္နည္းၾကပါတယ္.(life expectancy table , wikipedia.)
အဲေတာ့ အခုေခတ္ဟာ.နည္းပညာေတြ တုိးတက္ေနလည္းပဲ...ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ ထူေျပာ..ဒုစရုိက္ေတြ ထူေျပာေနတဲ့ေခတ္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္.ဘုရားရွင္တုိ႕ မပြင့္ႏူိင္ပါဘူး..မိမိကုိယ္တုိင္..ခန္႕မွန္းၾကည့္လည္းပဲ သိႏူိင္ပါတယ္..
အခုေခတ္မွာ.ျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွင္ထားခဲ့တဲ့.အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ေကာင္းေပ့ဆုိတဲ့ တရားေတြဟာ ရွိေနပါလ်က္နဲ႕..ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ျမန္မာမွာပဲ နားလည္ လက္ခံ သူမ်ားေနတာပါ..က်န္တဲ့ နားမလည္တဲ့ႏူိင္ငံေတြဆုိတာ အမ်ားၾကီးပါ..
အထက္ပါ..ဘုရားရွင္ ပြင့္ႏူိင္မယ့္ ကာလ၊ ေဒသ၊ အရပ္၊ အမ်ဳိး၊ မိခင္အသက္ ေတြ ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္..ဘုရားရွင္ ပြင္မယ့္ေခတ္ကုိ နားလည္ႏူိင္မယ္လုိ႕ ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါတယ္..အဲ အခ်က္ ငါးပါးနဲ႕ ျပည့္စုံ ညီညြတ္ေနမွသာ ေလာကအားလုံးရဲ႕ ပူေဇာ္အထူးခံထုိက္တဲ့ သုံးေလာက ထြဋ္ထား ျမတ္ဗုဒၶ ဘုရားရွင္ဟာ ပြင့္ပါတယ္လုိ႕...ေျဖလုိက္ပါတယ္။...
အထက္ပါ ေရးတဲ့ စာသားမ်ားကေတာ့
သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး..၁၃၄၃ ခုႏွစ္ ကဆုန္လဆန္း (၁၅) ရက္တုန္းကေဟာတဲ့ ခုႏွစ္ေန႕ ဗုဒၶ၀င္တရားေတာ္မွ..ေကာက္ႏုတ္ေရးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ထုိတရားကုိ dhammaweb.netကေနေဒါင္းလုပ္ခ်နာႏူိင္ပါတယ္..
ဆန္းကုိဦး
ေထရ၀ါဒတည္တ့ံေရး |
မူၾကိဳဆရာ at 5:00 AM

အလွဴဒါန ( ၇ ) မ်ိဳး



အခါတစ္ပါး၌ လူငယ္တစ္ေယာက္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ သို ့ခ်ဥ္းကပ္၍ " အရွင္ျမတ္ဘုရား အကၽြႏ္ုပ္သည္ မည္သည့္အရာကိုပဲ လုပ္လုပ္ မေအာင္မျမင္ ျဖစ္ေနပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ မေအာင္မျမင္ ျဖစ္ေနရပါသနည္း ဘုရား " ဟုေမးေလွ်ာက္၏။
" ခ်စ္သားသည္ အလွဴဒါန မျပဳတတ္၍ ျဖစ္သည္ " ဟု ျမတ္စြာဘုရားက ေျဖၾကားေတာ္မူသည္။ " ေငြေၾကးတစ္ျပား တစ္ခ်ပ္မွ် မရွိေသာ အကၽြႏ္ုပ္အဖို ့ မည္ကဲ့သို ့ေသာ အလွဴဒါန ျပဳႏိုင္ပါမည္နည္း " ဟု လူငယ္က ေမးေလွ်ာက္သည္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက " ခ်စ္သား ဤသို ့မဟုတ္ သည္ကိုမွတ္သားေလာ့။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသာသူသည္ ေငြေၾကးမရွိေသာ္လည္း သူတစ္ပါးကို ေပးကမ္းႏိုင္ေသာ အလွဴဒါန (၇) မ်ိဳးရွိသည္ " ဟု မိန္ ့ေတာ္မူခဲ့ေလ၏။ ထို (၇) မ်ိဳးမွာ -
(၁) မ်က္ႏွာ ဟန္ပန္အမူအရာျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳျခင္း
အၿပံဳးျဖင့္ ေဖၚေရြစြာ ဆက္ဆံျခင္း ကိုဆိုလိုပါသည္။
(၂) ႏႈတ္ျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳျခင္း
အားေပးစကား၊ ႏွစ္သိမ့္စကား၊ ခ်ီးက်ဴးစကား၊ ညွာတာစကား၊ ေႏြးေထြးေသာ စကားမ်ား ေျပဆိုျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
(၃) စိတ္ျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳျခင္း
စိတ္တံခါးကိုဖြင့္၍ သူတစ္ပါးကို ပြင့္လင္းရိုးသားစြာ ဆက္ဆံျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
(၄) အျမင္ျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳျခင္း
ေကာင္းေသာေစတနာ အျမင္ျဖင့္ သူတစ္ပါးကို ၾကည့္ျမင္တတ္ျခင္း ကိုဆိုလိုပါသည္။
(၅) ကာယလုပ္အားျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳျခင္း
ကိုယ္ႏိုင္နင္းေသာ လုပ္ေဆာင္ေပးမႈျဖင့္ သူတစ္ပါးကိုကူညီေပးျခင္း ကိုဆိုလိုပါသည္။
(၆) ေနရာထိုင္ခင္းျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳျခင္း
ေလွစီး၊ ကားစီး သည့္အခါ အိုမင္းမစြမ္းသူ၊ ကိုယ္၀န္ရွိသူႏွင့္ ကေလးသူငယ္ တို ့အား မိမိထိုင္ခံုေနရာကို ေပးကမ္း၍ ထိုင္ေစျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
(၇) ေနအိမ္တည္းခိုရာ အခင္းအက်င္းျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳျခင္း
မိမိ၏ ေနအိမ္ေနရာကို သူတစ္ပါးတို ့အား ေခတၱေသာ္လည္းေကာင္း တည္းခိုရာေနရာ ေပးျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
မည္သူမဆို၌ ဤအလွဴဒါန (၇) မ်ိဳးေသာ ေကာင္းမႈကုသိုယ္ကို ေပးကမ္းေလ့ရွိသည့္ အက်င့္ေကာင္းရွိလွ်င္ ေအာင္ျမင္ျခင္းသည္ ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္ပါလာမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။
ပါေမာကၡ ေဒၚခင္ျဖဴ ( ျမင္းၿခံ ) ဘာသာျပန္ဆိုေပးပါသည္။
မူၾကိဳဆရာ at 8:36 AM

အလွဴခံပုဂၢိဳလ္လုိက္၍ အက်ိဳးေပးကြာျခားပံု

“အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္သည္ လယ္ယာေျမႏွင့္တူ၏”ဟု ဆုိခဲ့ျပီ။ သို႔ျဖစ္၍ လယ္ေျမသည္ ပထမတန္း ဒုတိယတန္း တတိယတန္း ရွိသကဲ့သို႔ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ဟူေသာ လယ္မ်ားသည္ အတန္းအစား အမ်ိဳးမ်ဳိးရွိ၏။ လယ္ယာတုိ႔၌ ျမက္စေသာ အေႏွာင့္အယွက္မရွိေလ အပင္သန္ေလ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ အလွဴခံရာ၌လည္း ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟနည္းေလ လွဴရသူမွာ အက်ိဳးမ်ားေလျဖစ္၏။ လယ္ယာတုိ႔၌ ႏြားေခ်းစေသာ ေျမၾသဇာမ်ား၍ ေရအဆင္သင့္ေလ ေကာက္ပင္သန္ေလ ျဖစ္သကဲ့သို႔ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ား၌လည္း သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာၾကီးေလ လွဴရသူ၌ အက်ဳိးမ်ားေလ ျဖစ္၏။
သံဃိကဒါန
ပါဠိလုိ “သံဃ”၊ ျမန္မာလုိ အေပါင္းအဖြဲ႕ကို “သံဃာ”ဟု ေခၚ၏။ ထုိသံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းကို ရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းအပ္ေသာ ဒါနသည္ သံဃိကဒါနမည္၏။ အသင္းတစ္သင္း၌ ေငြ ၁-က်ပ္ေလာက္ ထည့္၀င္လွ်င္ ထိုေငြ ၁-က်ပ္သည္ အသင္း၀င္အားလံုး (သူေ႒း ဆင္းရဲသားမက်န္) သက္ဆုိင္သကဲ့သို႔ ဆြမ္းတစ္အုပ္ျဖစ္ေစ၊ သကၤန္းတစ္ထည္ျဖစ္ေစ သာသနာေတာ္၌ ရွိသမွ် သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းကို ရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းလွ်င္ တစ္သာသနာလံုး (ရဟႏၱာႏွင့္ ေအာက္တန္းစား ပုထုဇဥ္မက်န္) သက္ဆုိင္၏။ ထုိသံဃာအားလံုးကို ရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းေသာ ပစၥည္းကို တစ္ကမၻာလံုးရွိ သံဃာေတာ္မ်ားအား လိုက္၍ ေ၀ငွေနဖြယ္မလုိ။ ထိုအသင္း၌ ထည့္၀င္ေသာ ေငြ ၁-က်ပ္ကို အသင္း၀င္သူ မည္သူမဆုိ သံုးခြင့္ရသကဲ့သို႔ သံဃိက ပစၥည္းကိုလည္း ေတြ႕ၾကံဳေနေသာ သံဃာက ေ၀ငွ၍ သံုးစြဲစားေသာက္ ႏုိင္ၾကပါသည္။
သံဃာ၌ စိတ္ေရာက္မွ သံဃိကဒါနေျမာက္ပံု
ထုိကဲ့သို႔ သံဃိကဒါနျဖစ္ေအာင္လွဴဒါန္းရာတြင္ စိတ္ကလည္း သံဃာသို႔ ညႊတ္ႏုိင္မွသာ သံဃိကဒါန အစစ္ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။ ႏူတ္က “သံဃႆေဒမိ=သံဃာအားလွဴပါ၏”ဟု ဆိုေနေသာ္လည္း စိတ္က ကိုယ္ၾကည္ညိဳေနေသာ ေက်ာင္းတုိက္ သံဃာ၊ ကိုယ္ၾကည္ညိဳေနေသာ ဘုန္းၾကီးကိုသာ လွဴလိုလွ်င္ သံဃိကအစစ္ မျဖစ္ႏုိင္။ တကယ့္ကို (ပုဂၢိဳလ္မခြဲျခားဘဲ) သံဃာအားလံုးကို ရည္စူးႏုိင္မူကား ေန႔စဥ္ ဆြမ္းေလာင္းရာ၌လည္းေကာင္း၊ သံဃာမွညႊန္ျပ၍ရေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးအား ဆြမ္းေကြ်းရာ၌လည္းေကာင္း သံဃိကဒါနအစစ္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
ဆြမ္းေလာင္းရာ၌ သံဃာညႊတ္ပံု
ဘုရားရွင္ကို ၾကည္ညိဳလွသျဖင့္ ဘုရားရွင္ တည္ေထာင္ေတာ္မူအပ္ေသာ သာသနာကိုလည္းေကာင္း၊ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေကာင္း အဆက္ဆက္ေပၚထြက္၍ သာသနာေတာ္ ၾကီးပြားေရးကိုလည္းေကာင္း ေျမာ္ေတြးမိေသာ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးတုိ႔သည္ဆြမ္းေလာင္းဖို႔ရာ ျပင္ဆင္ေသာအခါ (ငါ့ဘုန္းၾကီး၊ ငါ့ဦးပဥၥင္း စေသာ အစြဲကို ပယ္ရွား၍) ဤဆြမ္းကို (ဤဆြမ္းနွင့္ ဟင္းကို) “သံဃႆေဒမိ၊ သံဃႆေဒမိ = သံဃာအားလွဴပါ၏။ သံဃာအားလွဴပါ၏”ဟု ႏူတ္ကလည္းရြတ္၊ စိတ္ကလည္း ညႊတ္ပါေစ။ ဤသို႔ လွဴႏုိင္လွ်င္ ေန႔စဥ္ ဆြမ္းေလာင္းရာ၌လည္း သံဃိကဒါန ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ ေက်ာင္းတုိက္စြဲ၍ ေလာင္းလွဴလွ်င္ကား သံဃိကဒါန မျဖစ္ႏုိင္။ ပုဂၢလိက (ပုဂၢိဳလ္အမ်ား ဆုိင္ေသာ) ဒါနသာ ျဖစ္ႏုိင္သည္။
ဆြမ္းပင့္ေကြ်းရာ၌ သံဃိကဒါန
အနီးအပါး ေက်ာင္းတုိက္သို႔ သြားျပီးလွ်င္ “နက္ျဖန္ဆြမ္းကပ္လုိပါ၍ သံဃာေတာ္ထဲမွ တစ္ပါး (အလုိရွိသလို ၂-ပါး ၃-ပါး စသည္) နံနက္ ၆-နာရီ အခ်ိန္ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါ”ဟု ေလွ်ာက္ရမည္။(“ဘုန္းၾကီးႏွင့္တကြ၊ ဆရာေတာ္ႏွင္တ့ကြ”ဟု မပါေစရ။) ထုိကဲ့သို႔ ေလွ်ာက္ျပီးေနာက္ နက္ျဖန္၌ ဆြမ္းဟင္းစမ်ား ခ်က္ျပဳတ္တုန္းကပင္ သတိရတုိင္း “သံဃႆေဒမိ၊ သံဃႆေဒမိ”ဟု စိတ္ကလည္း ညႊတ္၊ ႏူတ္ကလည္း ရြတ္ပါ။ အခ်ိန္က်၍ ၾကြလာေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ေတာ္စြေလ်ာ္စြ အညံ့စား ျဖစ္ေနလွ်င္လည္း စိတ္မပ်က္ပါႏွင့္။ “ငါသည္ သူ႔ကို လွဴသည္မဟုတ္၊ သံဃာကို လွဴသည္”ဟု သတိထား၍ သံဃာအား ရုိေသသလို ထုိကိုယ္ေတာ္အား ရုိေသစြာ ဆြမ္းကပ္ပါ။ “ဆရာေတာ္အား ဆမ္းကပ္လွဴျခင္းမဟုတ္။ ဆရာေတာ္ပါ၀င္ေသာ သံဃာအားလံုးကို ကပ္လွဴျခင္းျဖစ္သည္”ဟု သတိထားပါ။ ထုိသို႔ သံဃာ၌ စိတ္ညႊတ္ႏုိင္လွ်င္ သံဃာက ညႊန္ျပ၍ရေသာ တစ္ပါးကို လွဴရာ၌လည္း သံဃိကဒါနအစစ္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
ဒကာတစ္ဦး စိတ္ထားတတ္ပံု
ေရွးတုန္းက ဒကာတစ္ဦးသည္ ဆြမ္းကပ္လုိ၍ သံဃာထဲမွ ရဟန္းတစ္ပါးကို ေလွ်ာက္ေတာင္းေလရာ လူအမ်ား မၾကည္ညိဳႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ထင္ရွားေသာဒုႆီလရဟန္းကို ရေလသည္။ သို႔ေသာ္ သံဃာကို ရည္မွန္းထားသူျဖစ္၍ စိတ္မပ်က္။ ေနရာကို က်နစြာ ခင္းျပီးလွ်င္ အေပၚ၌ မ်က္ႏွာၾကက္မုိး၍ ပန္းနံ႕သာတုိ႔ျဖင့္ ေဆးေပး၍ ဘုရားရွင္ကို အေရးပါသလုိ အေရးပါလ်က္ လွဴဖြယ္မ်ားကို လွဴဒါန္းေလသည္။ ဤမွ်ေလာက္ အေရးပါႏုိင္ပါမူကား သံဃာေတာ္ကိုသာ အာရုံျပဳထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိဒကာ၏ ဒါနမွာဒုႆီလကို လွဴရေသာ္လည္း သံဃိကဒါန ျဖစ္ေလျပီ။
ဆက္ဦးအံ့ - ထုိကဲ့သို႔ အေရးတယူျပဳစုလုိက္သည့္အတြက္ ဒုႆီလၾကီကား “သူ႔ကို အေတာ္ၾကည္ညိဳတဲ့ ဒကာ”ဟု အထင္ၾကီးသြားဟန္တူသည္။ ညေနအခ်ိန္က်ေတာ့ သူ၏ ေက်ာင္းကို ျပင္လုိ၍ ထိုဆြမ္းဒကာအထံ ကိုယ္တုိင္လာျပီး ေပါက္တူးကို ငွားေလေသာ္ ဒကာက ေပါက္တူးကို ေျချဖင့္ညွပ္၍ “ေရာ့”ဟု ေပးလုိက္သတဲ့။ ထုိအျခင္းအရာကို အိမ္နီးခ်င္းတုိ႔က ျမင္ၾက၍ မနက္က ရုိေသပံုႏွင့္ ယခုရုိေသပံုုတို႔မွာ ကြာျခားလွသျဖင့္ ထုိဒကာ၏ စိတ္ထားကို ေမးၾကေလရာ “မနက္က ဒီကိုယ္ေတာ္ကို ရုိေသေလးစားျခင္း မဟုတ္ပါ။ သံဃာကိုသာ ရုိေသျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုေတာ့ ဒီကိုယ္ေတာ္ကို မရုိေသျခင္း ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ရွင္းလင္းေလသည္။ ဤ၀တၳဳကိုေထာက္၍ သံဃိက ဒါနျဖစ္ေအာင္ လွဴဒါန္းေသာအခါ သံဃာ၌ စိတ္ညႊတ္ႏုိင္ေအာင္စိတ္ထားကိုျပဳျပင္ၾကပါကုန္။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
ေတာသူမေလး at 9:49 AM

ဒါန ၂-မ်ိဳး အက်ိဳးေပးကြာပံု


၁-ပါး၊ ၂-ပါး၊ ၃-ပါးစေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို သီးျခားေရြးခ်ယ္၍ လွဴေသာ အလွဴမွန္လွ်င္ အလွဴခံက တစ္ေထာင္မက မ်ားေသာ္လည္း ပုဂၢိဳလ္ကုိ ရည္စူးေသာေၾကာင့္ ပုဂၢလိကဒါနခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။ ထုိပုဂၢလိကဒါန၌ ဘုရား ပေစၥကဗုဒၶါမွတစ္ပါး အျခားေသာ ပုဂၢလိက ဒါနထက္ သံဃိကဒါနက အက်ိဳးေပးသာသည္ဟု က်မ္းဂန္၌ဆုိ၏။ သေဘာယုတၱိကို စဥ္းစားလွ်င္လည္း သံဃိကဒါနလွဴရာ၌ ရဟႏၱာအရွင္တုိ႔လည္း ထုိသံဃာအဖြဲ႕အစည္းတြင္ ပါ၀င္၏။ ပုဂၢလိက ဒါနျပဳရာ၌ကား ထုိကဲ့သို႔ ရဟႏၱာပါခ်င္မွပါမည္။ ပါေစကာမူ သံဃိကဒါနေလာက္ မမ်ားႏိုင္ေပ။ သံဃိက ဒါနလွဴရာ၌ အက်င့္အေကာင္းဆံုး ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း လွဴရာေရာက္၏။ ပုဂၢလိက ဒါနကား အေတာ္ေရြးခ်ယ္တတ္မွသာ သင့္တင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ရႏုိင္စရာရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘယ္အခါမဆုိ ပုဂၢလိကဒါနထက္ သံဃိကဒါနက အက်ိဳးေပးသာလြန္သည္ဟူေသာ စကားသည္ ေကာင္းစြာ ယုတၱိရွိပါေပတည္း။
ဘုရားရွင္အား ရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းပံု
သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေတာ္မူစဥ္တုန္းက ဘုရားရွင္အား တုိက္ရုိက္ လွဴဒါန္းႏုိင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယခုအခါ ဘုရားရွင္မရွိေတာ့ရကား ဘုရားရွင္အား ရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းပံုကို က်မ္းဂန္အတုိင္း သိထုိက္၏။ ဘုရားအစစ္ကို ရည္မွန္း၍ ဆြမ္းလွဴလုိလွ်င္ ရဟန္းတစ္ပါး ဆြမ္းကပ္ရာ၌ ျပင္သလို တစ္ပါးစာေလာက္ေအာင္ ျပင္ဆင္၍ ရုပ္ပြားေတာ္၏ ေရွ႕မွာျဖစ္ေစ၊ အနီး၌ ရုပ္ပြားေတာ္မရွိလွ်င္ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ရည္မွန္း၍ျဖစ္ေစ ကပ္လွဴရမည္။ နဂိုကဘုရားရွင္၌ ေ၀ယ်ာ၀စၥ (တံျမက္လွည္းမူ၊ အမူိက္သုတ္သင္မူ စသည္ကို) ျပဳလုပ္ေနသူရွိလွ်င္ ဘုရားရွင္အား ကပ္လွဴေသာဆြမ္းကို ထုိေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳသူ စားထုိက္၏။ ထုိကဲ့သို႔ အျမဲျပဳသူမရွိလွ်င္ ယခုေလာေလာဆယ္ ျပဳ၍ (ရဟန္းျဖစ္ေစ၊ လူျဖစ္ေစ) စားထုိက္၏။ ဥပုသ္သည္ျဖစ္သူကား မြန္းတည့္ခါနီးေနလွ်င္ စားျပီးမွလည္း ေ၀ယ်ာ၀စၥကို ျပဳႏုိင္၏ အလွဴၾကီးေပးရာ၌ ဘုရာအးမွဴးရွိေသာ သံဃာအား ဆြမ္းကပ္လွဴလုိလွ်င္လည္း ဤနည္းအတုိင္း ဘုရားအတြက္ ျပင္ဆင္ကပ္ရာ၏။
ဘုရားရွင္အား ရည္မွန္း၍ သကၤန္း လွဴဒါန္းရာ၌လည္း ထုိကဲ့သို႔ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ျပဳေသာ ရဟန္သံဃာမ်ား ၀တ္ေကာင္း၏။ ထုိသကၤန္းကို ကပၸိယ ဒါယကာက အျခားပစၥည္းႏွင့္ လဲလွယ္၍လည္း ဘုရားအတြက္ လုိေနရာ၌ သံုးစြဲထုိက္၏။ ပန္း၊ ဆီမီး၊ အေမႊးတုိင္ စသည္မွာ ယခုကာလ ပူေဇာ္နည္းအတုိင္းပင္ သင့္ေတာ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ရုပ္ပြားေတာ္ ေစတီရင္ျပင္၌ စိုရႊဲေနေအာင္ ေရပူေဇာ္ျခင္း၊ ပန္းအမူိက္ေတြ ရူပ္ေပြေနေအာင္ ပူေဇာ္ျခင္း၊ ဆီမီး ဖေယာင္းစက္ ေပေတေနေအာင္ ပူေဇာ္ျခင္းတုိ႔မွာ (မိမိ၏ အိမ္၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ား၌ ထုိကဲ့သို႔ လာ၍ပူေဇာ္လွ်င္ အိမ္ရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းပိုင္တုိ႔က ေက်နပ္မည္မဟုတ္သလို) ေက်နပ္ဖြယ္ မဟုတ္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ ေရခ်မ္း၊ ပန္း၊ ဆီမီးမ်ားအတြက္ ဘုရားေရွ႕ေတာ္မွာ မသန္႔မရွင္း မျဖစ္ေအာင္ ပူေဇာ္ႏုိင္မွသာ ေလာကေရာ သံသရာေရာ ေခ်ာေမာ သန္႔ရွင္း၍ အျပစ္ကင္းေသာ ပူေဇာ္ျခင္းဟု ဆုိလုိပါသည္။
အေ၀းကေန၍ ပူေဇာ္နည္း
ယခုကာလ၌ ရုပ္ပြား ေစတီေတာ္ရွိရာ အရပ္သို႔ ေရာက္ေအာင္ သြားခြင့္မရေသာေၾကာင့္ အိမ္မွာပင္ ဘုရားကို ရည္မွန္း၍ ပန္း စသည္တုိ႔ကို ပူေဇာ္ၾက၏။ ထုိကဲ့သို႔ ပူေဇာ္ရာ၌ အက်ိဳးရ၊ မရ ေရွးကပင္ စဥ္းစားဖူးၾကေလျပီ။ အက်ိဳးရမူ မရမူမွာ ပူေဇာ္သူမ်ား၏ ေစတနာသာ ပဓာန ျဖစ္၏။ မိမိ၏ စိတ္ေစတနာက ဘုရားကို ရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ပါလွ်င္ ကုသိုလ္ေစတနာက ဘုရားကိုရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ပါလွ်င္ ကုသိုလ္ေစတနာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဘယ္မွာ အက်ိဳးမရဘဲ ရွိအံ့နည္း။ ဧကန္ အက်ိဳးရႏုိင္ပါသည္။
ဤကမၻာမွ ျပန္၍ ေရတြက္ေသာ္ တစ္ရာ့တစ္ဆယ့္ရွစ္ကမၻာထက္၌ အတၳဒႆီဘုရား ပြင့္ေတာ္မူ၏။ တစ္ေန႔သ၌ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္သည္ ေကာင္းကင္၌ သံဃာေတာ္ အျခံအရံႏွင့္ ၾကြလာေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္လုိက္ရ၏။ ထုိ႔ေနာက္ အရပ္တစ္ပါးသို႔ ေရာက္ေတာ္မူေနေသာ ဘုရားရွင္ကို ရည္မွန္း၍ ပနး္နံ႕သာ စသည္တို႔ကို အေ၀းမွ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ေလသည္။ ထုိေကာင္းမူေၾကာင့္ ဒုဂၢတိဘ၀သု႔ိ မလားရဘဲ ငါတုိ႔ ဘုရားလက္ထက္၌ “ေဒသပူဇကမေထရ္”ဟု ထင္ရွားေသာ ရဟႏၱာတစ္ပါး ျဖစ္လာေလသည္။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
ေတာသူမေလး at 9:50 AM
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated