Tuesday 5 May 2015
အတိတ္နိမိတ္ယံုၾကည္မႈ
ၾကြက္သည္ အ၀တ္၏ အနားႏွစ္ဖက္ကိုခဲမူ စီးပြားေလွ်ာ့အံ့။
ေလးေထာင့္အနားကိုခဲမူ စီးပြားတက္အံ့။
အ၀တ္၏ ၾကြင္းေသာေနရာကိုခဲမူ ေဘးျဖစ္အံ့။
ၾကြက္သည္ (လူကိုခဲမူ) လက္ကိုခဲမူ ေရႊေငြရအံ့။
ေျခကိုခဲမူ လာဘ္ရအံ့။
သလံုးကိုခဲမူ ေရာဂါရအံ့။
ေလးေထာင့္အနားကိုခဲမူ စီးပြားတက္အံ့။
အ၀တ္၏ ၾကြင္းေသာေနရာကိုခဲမူ ေဘးျဖစ္အံ့။
ၾကြက္သည္ (လူကိုခဲမူ) လက္ကိုခဲမူ ေရႊေငြရအံ့။
ေျခကိုခဲမူ လာဘ္ရအံ့။
သလံုးကိုခဲမူ ေရာဂါရအံ့။
ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္ကို ဓမၼရတနာအျဖစ္ ကိုးကြယ္ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌
ရေသ့တို႔၏ စိတ္ေျဖရာ က်မ္းစာမ်ားကို ဆိုႏိုင္ေသာ အတိတ္ေဟာ၊ နိမိတ္ေဟာက်မ္းမ်ားလည္း ျဖစ္ထြန္းခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ပရိေစၧဒၾကာျမင့္ခဲ့ေပျပီ။
ျဗဟၼဏပုဏၰားတို႕၏ က်မ္းစာမ်ားျဖစ္ေသာ ယင္းက်မ္းစာမ်ား၏ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈကလည္း မေသးငယ္လွေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေရွးျမန္မာအမ်ားစုသည္ အတိတ္နိမိတ္တို႔အေပၚ၌
ယံုၾကည္မႈ ၾကီးမားခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏
(Accident) မေတာ္တဆျဖင့္ ဒီအခ်ိန္မွာကြယ္လြန္သြားေသာ္။
လဲမရွိဘူး၊ ဘယ္လူ၊ ဘယ္နတ္၊ ဘယ္ျဗဟၼာ၊ ဘယ္လိုကန္႔လန္႔တိုက္တဲ့သူကမွ အျပစ္ေျပာ
စရာမရွိဘူး။
မဟာနာမ္က ေန႔လယ္ေန႔ခင္း ဆိုရင္ ဘုရားေက်ာင္းကိုသြား၊ ညေနဆိုရင္ျပန္နဲ ့ တေန႔
ေတာ့.. ဘုရားရွင္ကိုေလွ်ာက္တယ္ = ဘုန္းေတာ္ႀကီး ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔ ကပိလ
၀တ္ျပည္က စည္ပင္လိုက္တာဘုရား လူေတြလဲျပည့္ညွပ္ တိရစၦာန္ေတြကလဲ ျပည့္ညွပ္ေနတာ
ပဲဘုရား။ ၿမိဳ႕ကလဲစည္ကားလိုက္တာ ယာဥ္၊ ရထားေတြကလဲ အမ်ားႀကီး ျမင္းေတြေရာ ဆင္
ေတြေရာ၊ အိုး ...... လမ္းႀကီးလမ္းငယ္၊ လမ္းသြယ္လမ္းမ၊ ျပည့္ညွပ္ေနတာပဲ၊ သြားတာလာ
တာေတာင္ မနည္းၾကည့္ေရွာင္ၿပီး သြားေနရပါတယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက အရွင္ပုဏၰကိုေပးတဲ့ ကမၼဌာန္းတစ္ပုဒ္။
ျမတ္စြာဘုရားဆီလာၿပီး “ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ့္ ဆံုးမၾသ၀ါဒ
တရားေလး ေဟာေပးပါ, အရွင္ဘုရား ေဟာထားတဲ့အတိုင္း တပည့္ေတာ္ဟာ အားတက္သေရာ
ႀကိဳးႀကိဳးစားစားနဲ႔ လိုက္နာက်င့္သံုးပါ့မယ္ ” လို႔ ဘုရားကို ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရား
က ကမၼဌာန္းတစ္ပုဒ္ ေပးလိုက္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးလို စိတ္ထားေလးမ်ား။
ကရွိခဲ့ပါတယ္။ အရာရာမွာ အေကာင္းဘက္ကေတြးၿပီး သည္းခံေလ့ရွိပါတယ္။ သည္းခံတဲ့ေနရာ အ
ေကာင္းျမင္တဲ့ေနရာမွာ နာမည္ႀကီးလို႔ အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးကို စမ္းၾကည့္ၾကပါတယ္။ တစ္ေန႔က်
ေတာ့ ဆြမ္းကိုေပ်ာ့ေအာင္ ခ်က္ထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့..ဆရာေတာ္ႀကီးက “ေအး..ဒီေန႔ဆြမ္းက
ေပ်ာ့ေနတယ္၊ ၀ါးရသက္သာလို႔ ေကာင္းတာေပါ့ကြယ္” တဲ့။ အဲဒါနဲ႔ ေပ်ာ့တာမေျပာရင္ မာရင္ဘာ
ေျပာမလဲဆိုၿပီး ဆြမ္းကိုမာမာခ်က္ေတာ့..“ေအး..ဒီေန႔ဆြမ္းက မာမာေတာင့္ေတာင့္ေလး စားရ
တာေပါ့” လို႔ေျပာျပန္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ တစ္ေန႔က်ေတာ့ ဆားေလးေလးငန္ငန္ ခ်က္ၿပီးဆြမ္းကပ္ေတာ္
“ဒီေန႔..ဆားငန္ငန္ေလးေလးနဲ႔ဆိုေတာ့ အစာပိုေၾကတာေပါ့” လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဆားငန္ရမလား
ဆိုၿပီး စိတ္မဆိုးဘဲ ဆားငန္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အစာပိုေၾကတာေပါ့တဲ့။ ေနာက္တစ္ရက္က်ေတာ့
ဆားမပါဘဲခ်က္ကာ ဆြမ္းကပ္လိုက္ေတာ့ “ေအး..ဒီေန႔ ေရငတ္ သက္သာတာေပါ့” လို႔ ေျပာျပန္ပါ
တယ္။ စိတ္ဆိုးဆူပူတာ မရွိပါ။
၀စီပိတ္အက်င့္ဟူသည္
ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစုသည္
၀စီပိတ္က်င့္သူကို သူေတာ္စင္၊ သူေတာ္ျမတ္ဟု ထင္မွတ္တတ္ၾက၏။
၀စီပိတ္က်င့္သူ ပုဂၢိဳလ္ထံသို႕ သူ႕ထက္ငါအလ်င္အျမန္ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည္။
၀စီပိတ္က်င့္သူကို လွဴေသာ္ ပို၍အက်ိဳးရွိသည္၊ ပို၍ကုသိုလ္ရသည္ဟု ယံုၾကည္လ်က္
ရက္ရက္ေရာေရာ ေပးလွဴတတ္ၾက၏။
ထိုသို႕ေသာ အေျခအေနတြင္
"၀စီပိတ္က်င့္သူမ်ား"၊ "၀စီပိတ္က်င့္သူဟု ဆိုသူမ်ား" တိုးပြားလာေတာ့၏။
၀စီပိတ္အက်င့္သည္ လာဘ္လာဘတို႕ စုျပံဳတည္မွီရာ ဟူ၍ျဖစ္လာေသာအခါ
"၀စီပိတ္အက်င့္" ကို သာသနာေတာ္အက်င့္ပမာ
သေဘာထားျပီး က်င့္ၾကံသူမ်ား ေပၚေပါက္လာေခ်ေတာ့သည္။
၀စီပိတ္အက်င့္ဟူသည္-
(၁) သာသနာေတာ္ဆုိင္ရာ က်င့္စဥ္ေလာ။
(၂) ျမတ္စြာဘုရားက "၀စီပိတ္" က်င့္ရန္ ညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါ၏ေလာ၊
(၃) ၀စီပိတ္အက်င့္သည္ သာသနာေတာ္အတြက္
အက်ိဳးေက်းဇူးတစ္စံုတစ္ရာကို ေပးေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိပါ၏ေလာ။
Subscribe to:
Posts (Atom)
ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။