(၉) ေသာ ဘဂ၀ါ-ထို ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-အဏုျမဴသဖြယ္, ေပ်ာက္ကြယ္သိမ္ေမြ႕, မျမင္ေတြ႕ေအာင္, ရုပ္ေဆာင္ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာ “အဏိမာ”ဘုန္းေတာ္၊
စိတ္၏အလား, ေကာင္းကင္ဖ်ား၌, ေပါ့ပါးလ်င္ျမန္, စ်ာန္ပ်ံၾကြသြားႏုိင္ေသာ “လဃိမာ”ဘုန္းေတာ္၊
ကိုယ္ေတာ္သဏၭာန္, ပံုဟန္တုိင္းျငား, မႏူိင္အားဖုိ႔, ၾကီးမားေလေအာင္, ရုပ္ေဆာင္ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာ “မဟိမာ”ဘုန္းေတာ္၊
ဆီးတားကြယ္ကာ, မရွိပါဘဲ, လုိရာတုိင္းေပါက္, တစ္ခဏေလာက္ျဖင့္, ၾကြေရာက္ႏုိင္ေသာ “ပတၱိ”ဘုန္းေတာ္၊
အဆင္းအတန္တန္, ပံုသဏၭာန္ကို, စီမံဖန္တီး, တစ္ခဏတည္းျဖင့္ ျပီးစီးႏုိင္ေသာ “ပါကမၼ”ဘုန္းေတာ္၊
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏, စိတ္ဓာတ္ေတာ္မွ, စ၍မၾကြင္း, လူနတ္မင္းကို, ပုိင္နင္းအုပ္စိုး, လႊမ္းမုိးႏုိင္ေသာ “ဤသိတာ” ဘုန္းေတာ္၊
သမာပတ္စ်ာန္, အဘိညာဏ္ကို, ၀င္စံလုိက, တစ္ခဏခ်င္းပုိင္, ၀င္စားႏုိင္ေသာ “၀သိတာ”ဘုန္းေတာ္၊
ကိစၥတစ္ခု, ျပဳစုတုန္းပင္, ျပီးဆံုးခ်င္ေသာ္, ေဆာလ်င္မေသြ, ျပီးဆံုးေစႏုိင္ေသာ “ယတၳကာမာ၀သာယိတာ”ဘုန္းေတာ္၊
ရွစ္ေဖာ္အျပား, ဤသို႔အားျဖင့္, ထင္ရွားေလဘိ, “ဣႆရိယ”ဘုန္းေတာ္၊
ကိေလသာရန္, ပယ္ဖ်က္လွန္ဖုိ႔, နိဗၺာန္ဖုိလ္မဂ္, ကိုးခ်က္အျပား, ေလာကုတၱရာတရားဟူေသာ “ဓမၼ”ဘုန္းေတာ္၊
ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ, ျဖစ္ေပၚလာ၍, ကမၻာတုိက္ေပါင္း, ေသာင္းေလာကဓာတ္, ပဲ့တင္ထပ္မွ်, ႏွံ႕စပ္သတင္း, ေက်ာ္ေစာျခင္း ဟူေသာ “ယသ”ဘုန္းေတာ္၊
ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္, လက္ေျခေတာ္မွ, စ၍မၾကြင္း, ပင္လံုး၀င္းသည့္, ပန္းမင္းအေန, က်က္သေရမဂၤလာ, စုေ၀းကာျဖင့္, လြန္စြာတင့္တယ္, သပၸာယ္ေတာ္မူေသာ “သီရိ”ဘုန္းေတာ္၊
အလိုေတာ္အတုိင္း, ေတာင့္တတုိင္းပင္, မဆုိင္းမတြ, ျပီးစီးရသည့္ “ကာမ”ဘုန္းေတာ္၊
တစ္ေလာကလံုး, ညႊတ္ရုံးကိုးစား, အားထားဖုိ႔ရာ, လြန္စြာၾကိဳးကုတ္, အားထုတ္ေတာ္မူေသာ “ပယတၱ”ဘုန္းေတာ္၊
ဤေျခာက္ေဖာ္ဂုဏ္, ဘုန္းေတာ္ဟုန္ႏွင့္, ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ ဘဂ၀ါ-ဘဂ၀ါဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီး၍မကုန္, ျဗဟၼာ့ဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။
ၾကည့္ရူရန္ အဓိပၸာယ္
ဘဂ၀ါဂုဏ္ေတာ္သည္ “ဘုန္းကံၾကီးေတာ္မူ၏”ဟူေသာ အနက္ကို ျပသည္။ (ဘဂ+၀ါ၊ ဘဂ=ဘုန္းကံ + ၀ါ=ရွိသည္၊ ၾကီးသည္။)
အဏိမာဘုန္းေတာ္။ ။ဘုရားရွင္သည္ ဖန္းဆင္းေတာ္မူလုိပါလွ်င္ ကိုယ္ေတာ္ကို အဏုျမဴမူန္မွ် အလြန္ငယ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူျပီးလွ်င္ ပရိကၡရာရွစ္ပါးကို လြယ္ေတာ္မူ၍ မုန္ညင္းေစ့အတြင္း စၾကၤ ံၾကြေတာ္မူ၏၊ ထုိအခါ၀ယ္ ေသးငယ္ေသာ မွန္အတြင္း၌ တုိက္ရိပ္ အိမ္ရိပ္ ထင္ေနသလို ဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္ၾကရ၏၊ အနီးအပါး၌ရွိေနသူတုိ႔ မျမင္ရေအာင္လည္း ကိုယ္ေတာ္ကို ကြယ္ေဖ်ာက္ေတာ္မူႏုိင္၏။
ကြယ္ေဖ်ာက္ေတာ္မူေသာ ၀တၳဳ။ ။ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က “ဗက”မည္ေသာ ျဗဟၼာမင္းၾကီးသည္ သူ႔ကိုယ္သူ “အျမဲတည္၍ တန္ခိုးအၾကီးဆံုး”ဟု အထင္ၾကီးရုံမက “ဤေလာကၾကီးႏွင့္တကြ သတၱ၀ါအေပါင္းကိုပင္ သူဖန္ဆင္းထားသည္”ဟု အယူရွိေန၏၊ လက္ေအာက္ျဗဟၼာငယ္မ်ားကလည္း ဤအတုိင္းပင္ သူ႔အေပၚမွာ ထင္ေနၾကသည္၊ ထိုအေၾကာင္းကို ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား သိေတာ္မူ၍ ျဗဟၼာျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူျပီးလွ်င္ ျဗဟၼာ့ပရိသတ္အလယ္တြင္ ဗကျဗဟၼာၾကီးအား “အသင္သည္ ေရွ႕ေနာက္အလံုးစံု အကုန္မသိႏုိင္”စေသာ ခပ္ႏွိပ္ႏွိပ္စကားကို မိန္႔ေတာ္မူေသာအခါ ျဗဟၼာၾကီး ရွက္သျဖင့္ ၾကံမိၾကံရာ ၾကံျပီးလွ်င္ “အသင္ရဟန္းၾကီးအား ကြ်ႏု္ပ္ တန္ခိုးသိရေအာင္ ကိုယ္ေဖ်ာက္ျပမည္”ဟု ေျပာဆုိ၍ ကိုယ္ကိုေဖ်ာက္စမ္းေသာ္လည္း မေပ်ာက္ႏုိင္ရကား ဗိမာန္အတြင္း ၀င္လုိ၀င္, ပေဒဥာပင္ေအာက္ပုန္းလုိ ပုန္း, တစ္ကိုယ္လံုးပုျပီးလွ်င္ ငုတ္စုစု ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္ေသာ္လည္း ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် ေပ်ာက္ကြယ္မသြားသျဖင့္ အရွက္ကြဲရေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ဘုရားရွင္က တစ္ဖန္ “ကိုယ္ေတာ္ကို ေဖ်ာက္ျပမည္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူျပီးလွ်င္ ထုိေနရာတြင္ပင္ ေဖ်ာက္လုိက္ရာ တစ္ခါတည္း ေပ်ာက္သြားေလသည္၊ “တျခားမ်ား ၾကြသြားေရာ့သလား”ဟု ထင္မွတ္မည္စိုးေသာေၾကာင့္ -
“ဘေ၀ ၀ါဟံ ဘယံ ဒိသြာ, ဘ၀ဥၥ ၀ိဘေ၀သိနံ၊ ဘ၀ံ နာဘိဒိ ံ ကိဥၥိ, နႏၵိ ံ စ န ဥပါဒိယံ”
ဟု ဂါထာကိုပင္ ရြတ္ျပေတာ္မူ၍ တရားေတာ္၏အဆံုး၌ ျဗဟၼာတစ္ေသာင္းမွ် မဂ္ဖိုလ္ရၾကေလ၏၊ ဤသို႔ အနည္းငယ္မွ် ေသးငယ္ေအာင္လည္းေကာင္း, လံုးလံုးေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္လည္းေကာင္း, ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာ ဘုန္းေတာ္ကို “အဏိမာ”ဘုန္းေတာ္ဟု ေခၚသည္။
ဂါထာအနက္။ ။အဟံ-သင္လုိထပ္တူ, နတ္လူျဗဟၼာ, သတၱ၀ါတုိ႔၏ ဆရာစင္စစ္, ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ငါဘုရားသည္၊ ဘေ၀-ျဖစ္လွ်င္ ပ်က္ျမဲ, မလြဲတံထြာ, သံသရာေႏွာင္တြင္း, ေထာင္အက်ဥ္း၌၊ ဘယံ-အိုနာေသေရး, ဒုကၡေဘးမွ, စ၍ရန္စြယ္, အႏၱရာယ္ဟု, ေဘးအစုကို၊ ဒိသြာဧ၀-ေကာင္းစြာပုိင္နင္း, သိျမင္ေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္သာလွ်င္၊ ဘ၀ဥၥ-ကာမရူပ, အရူပဟု, ေလာကသံုးဘံု, အလံုးစံုကိုလည္းေကာင္း၊ ၀ိဘေ၀သိနံ-ဘ၀ကင္းရာ, ရွာၾကံပါလည္း, သံုးျဖာဘ၀, က်င္လည္ရသည့္, မ်ားလွေသာင္းေသာင္း, သတၱ၀ါအေပါင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ဒိသြာ-ဆံုးစကုန္စင္, သိျမင္ေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ကိဥၥိဘ၀ံ-လူ႔ဘံု နတ္ဘံု, ျဗဟၼာဘံုဟု, သံုးဘံုဌာန, တစ္စံုတစ္ခုေသာ ဘကို၊ နာဘိ၀ဒိ ံ-စံုစံုမက္မက္, ႏွစ္သက္ခင္မင္, လိုခ်င္ေတာင့္တေတာ္မမူ၊ နႏၵိ ံစ-လူ႔ဘံု နတ္ဘံု, ျဗဟၼာ့ဘံု၀ယ္, စံုစံုမက္မက္ ႏွစ္သက္တြယ္တာ, ဘ၀တဏွာကိုလည္း၊ န ဥပါဒိယိ ံ-စြဲလမ္းလြတ္ကင္း, အျမစ္ရင္းက, အလွ်င္းျပတ္ေစ, ျဖတ္ေတာက္ေတာ္ မူခဲ့ေပသတည္း။ (မူလပဏ္ဏာသ, စုဠယမက၀ဂ္, ျဗဟၼနိမႏၱနိကသုတ္။)
လဃိမာဘုန္းေတာ္။ ။စိတ္၏လ်င္ျမန္ျခင္းကဲ့သို႔ ခႏၶာကိုယ္ေတာ္ကို ေပါ့ပါးလ်င္ျမန္ေအာင္ ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာ ဘုန္းေတာ္ျဖစ္သည္။ (စ်ာန္ပ်ံ၍ ၾကြေတာ္မူျခင္းမ်ိဳးတည္း။)
မဟိမာဘုန္းေတာ္။ ။ကိုယ္ေတာ္ကို ပကတိအေနထက္ ၾကီးမားေအာင္ ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာ ဘုန္းေတာ္ျဖစ္သည္။
ေက်းဇူးရွင္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ပထမက်မ္းစာ "ရတနာ့ဂုဏ္ရည္" စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားသည္။
No comments:
Post a Comment