(၅) ေသာ ဘဂ၀ါ- ထုိ ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္, ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ ဣတိပိ ဣမိနာစ ကာရေဏန-သေတၱာကာသ, သခၤါရဟု, ေလာကသံုးဘံု, အလံုးစံုကို, အာရုံထင္စြာ, ပိုင္းျခားကာျဖင့္, ေကာင္းစြာကုန္စင္, သိျမင္ေတာ္မူေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း၊ ေလာက၀ိဒူ-ေလာက၀ိဒူဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္, အံ့ခ်ီး၍မကုန္, ျဗဟၼာဘံုတုိင္ေအာင္, ပ်ံ႕လွိဳင္ေက်ာ္ၾကား, ထင္ရွားေတာ္မူပါေပသည္တကား။
ၾကည့္ရူရန္ အဓိပၸါယ္
ေလာက၀ိဒူဂုဏ္ေတာ္သည္
"ေလာကအားလံုးကို သိျမင္ေတာ္မူႏုိင္ေပ၏"ဟူေသာ အနက္ကို ျပသည္။
(ေလာက=ကမၻာေလာကၾကီးကို + ၀ိဒူ=သိေတာ္မူႏုိင္သည္။)
ေလာကသံုးပါး
သတၱေလာက, ၾသကာသေလာက, သခၤါရေလာကဟု ေလာကသံုးပါးရွိ၏၊ သက္ရွိသတၱ၀ါအေပါင္းသည္
သတၱေလာကမည္၏၊ သတၱ၀ါတုိ႔၏ တည္ေနရာဘံုဌာနသည္လည္းေကာင္း, ဘံုမရွိေသာ
ေနရာဌာနသည္လည္းေကာင္း ၾသကာသေလာကမည္၏၊ ရုပ္တရား, နာမ္တရားအားလံုးသည္ သခၤါရေလာကမည္၏။
သတၱေလာက သိေတာ္မူပံု
"ဤကမၻာေလာကၾကီး၌
အပါယ္ေလးပါးတြင္ ျခေတာင္ပို႔တစ္ခု၌ ျခသတၱ၀ါေပါင္းမ်ားစြာ, ပုရြက္တြင္း တစ္တြင္း၌
ပုရြက္သတၱ၀ါေပါင္းမ်ားစြာ, ငါးဥတစ္ဥ၌ ငါးသတၱ၀ါေလးေတြမ်ားစြာ,
ျပိတၱာသတၱ၀ါေတြမ်ားစြာ, ငရဲသတၱ၀ါေတြမ်ားစြာ, လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါေတြ
မ်ားစြာရွိသည္"ဟု သိမူမွာ ဆန္းက်ယ္လွသည္ မဟုတ္ပါ၊ ဘုရားရွင္ကား
ထိုသိမူမ်ိဳးထက္ လြန္၍ သတၱ၀ါတစ္ေယာက္ကို "ဤသူသည္ စရုိက္အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္
မည္သည့္စရုိက္က လြန္ကဲေန၏၊ အႏုသယအမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ မည္သည့္အႏုသယက ထက္သန္ေန၏၊
ပင္ကိုယ္ဆႏၵ ညံ့ဖ်င္း၏၊ သို႔မဟုတ္ ထက္သန္၏၊ သဒၶါစေသာ ဣေျႏၵ ၅-ပါးတြင္ မည္သည့္
ဣေျႏၵက ညံ့ေသး၏"စသည္ျဖင့္ သိေတာ္မူပါသည္။
ထုိသို႔
သိေတာ္မူရာ၌ အေတြးအဆအားျဖင့္ မွန္းဆ၍ သိေတာ္မူျခင္း မဟုတ္၊ ဆရာ၀န္သည္
ျပဒါးတုိင္ျဖင့္ လူနာ၏ အပူဒီဂရီကို ခ်ိန္ၾကည့္ေသာအခါ တက္ေသာအပူဒီဂရီကို
သိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ထုိ သတၱ၀ါ၏ အတြင္းဓာတ္ အေျခအေနအားလံုးကို ကြဲကြဲျပားျပားႏွင့္
ထင္ရွားစြာ သိျမင္ေတာ္မူႏုိင္ပါသည္။ (စရုိက္-အႏုသယ- ဣေျႏၵတုိ႔၏ အေၾကာင္းမ်ားမွာ
အဘိဓမၼာႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ေလ့လာေနက် အဘိဓမၼာက်မ္းစာမ်ား၌ ရွာေဖြၾကည့္ရူ၍လည္းေကာင္း,
ေမးျမန္း၍လည္းေကာင္း သိပါေလ။)
ၾသကာသေလာက သိေတာ္မူပံု
သတၱ၀ါတုိ႔ေနရာ
ကမၻာေလာကၾကီး တည္ေနပံုကိုျပရာ၌ က်မ္းဂန္အဆုိသည္ ယခုေခတ္ ေလာကဓာတ္ဆရာတုိ႔၏
အယူအဆႏွင့္ မတူမွ်ဘဲရွိေန၏၊ ကမၻာတည္ေနဟန္ကို ပါဠိက်မ္းဂန္မ်ား၌ ဆိုပံုကား -
ဤကမၻာေျမၾကီးသည္ အထု(အထူ)အားျဖင့္ ယူဇနာေပါင္း ၂-သိန္း ၄-ေသာင္း ရွိ၏၊
အထက္တစ္၀က္သည္ ပကတိေျမသားျဖစ္၍ ေအာက္တစ္၀က္မွာ ေက်ာက္ေျမသား ျဖစ္သတဲ့၊
ဤေျမၾကီး၏ေအာက္၌ ယူဇနာ ၄-သိန္း ၈-ေသာင္းထူေသာ ေရျပင္ၾကီး တည္ရွိ၏၊
"ေရျပင္"ဟုဆုိေသာ္လည္း အရည္ဟုတ္ဟန္မတူ၊ အလြန္ေအး၍ ခဲေနေသာ ေရခဲတံုးၾကီးျဖစ္ဟန္ရွိ၏၊
ေျမအထုထက္ ၂-ဆေလာက္ထူေသာ ေရခဲတံုးၾကီးက ေျမအျပင္ကို ပင့္ေျမွာက္ခံယူထားႏုိင္သည္မွာ
အံ့ၾသစရာမရွိေတာ့ျပီ၊ ထုိေရျပင္ၾကီးကိုကား ယူဇနာ ၉-သိန္း ၆-ေသာင္းထူေသာ
ေလျပင္ၾကီးက ေအာက္မက်ေအာင္ ပင့္ေျမွာက္တုိက္ခတ္လ်က္ရွိ၏၊ ဤေလျပင္ၾကီး ေအာက္၌လည္း
မဆံုးႏုိင္ေအာင္ ဟင္းလင္းဟာလာ အာကာသေကာင္းကင္ ရွိေလသည္၊ ဤကား ကမၻာေျမၾကီး၏
ေအာက္ပိုင္းေျမပံုတည္း။
စၾက၀ဠာတစ္ခုဟု
သတ္မွတ္အပ္ေသာ ဤကမၻာေျမၾကီး၏ အ၀န္းယူဇနာမွာ သံုးသန္းေျခာက္သိန္း
တစ္ေသာင္းသံုးရာ့ငါးဆယ္ရွိ၏၊ ကမၻာေျမ၀န္းကို ေက်ာက္ေတာင္ၾကီးမ်ားက တံတုိင္းခတ္သလို
ရံပတ္၍ေန၏၊ ထုိေက်ာက္ေတာင္ၾကီးမ်ား ဆက္စပ္၍ ရံပတ္ေနသည္ကိုပင္
စၾက၀ဠာမဟာရံတံတုိင္းဟု ေခၚစမွတ္ျပဳၾက၏၊ ဤကမၻာေျမ၀န္း၏ အတြင္း၌ကား
သမုဒၵရာေရျပင္ၾကီး ရွိ၏၊ ထုိေရျပင္၏ အနက္ဆံုးေနရာသည္ ယူဇနာ ၈-ေသာင္း ၄-ေထာင္,
ေရ၏အတြင္း၌ ယူဇနာရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ရွိ၍ ယူဇနာေပါင္း ၁-သိန္း ၆-ေသာင္း ၈-ေထာင္
ျမင့္ေသာ ျမင္းမုိရ္ေတာင္ တည္ရွိ၏၊ ထုိျမင့္မုိရ္ေတာင္၏ ပတ္၀န္းက်င္၌
"သီဒါ"ေခၚေသာ ျမစ္တစ္ခုျခား၍ ျမင္းမုိရ္ေတာင္၏ ေအာက္တစ္၀က္ေလာက္နိမ့္ေသာ
ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ တည္ရွိ၏၊ ဤနည္းအတုိင္း "သီဒါျမစ္"တစ္ခု ျခားကာျခားကာ
ေတာင္စဥ္ ခုႏွစ္ထပ္ ျမင္းမုိရ္ေတာင္ကို ရံပတ္၍ တည္ေလသည္။ ထုိျမင္းမုိရ္ေတာင္ႏွင့္
ေတာင္စဥ္ခုႏွစ္ထပ္တုိ႔၏ ေလးမ်က္ႏွာ အရပ္ရွိ ေရလယ္ေခါင္၌ ကြ်န္းၾကီး ကြ်န္းငယ္
အသြယ္သြယ္ ေပၚထြန္းလ်က္ရွိ၏၊ ထိုကြ်န္းေျမကို အေရွ႕ကြ်န္း, ေတာင္ဘက္, အေနာက္ဘက္,
ေျမာက္ဘက္တုိ႔၌ေပၚထြန္းေသာ ကြ်န္းေျမမ်ားကို ေတာင္ကြ်န္း, အေနာက္ကြ်န္း,
ေျမာက္ကြ်န္းဟု ေခၚသည္။
ထုိျမင္းမုိရ္ေတာင္၏
ထက္၀က္ေလာက္၌ ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ထိပ္ႏွင့္ ညီမွ်ေသာအရပ္၀ယ္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ တည္ရွိ၏၊
ျမင္းမုိရ္ေတာင္ထိပ္ေလာက္၌ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္ တည္ရွိ၏၊ ဤနတ္ျပည္ ႏွစ္ထပ္သာလွ်င္
ေျမႏွင့္ဆက္စပ္လ်က္ရွိသည္၊ ယာမာ, တုသိတာ, နိမၼာနရတိ, ပရနိမၼတ၀သ၀တၱီနတ္ျပည္ႏွင့္
အထက္ျဗဟၼာဘံုတုိ႔ကား ေျမႏွင့္မဆက္စပ္ဘဲ ေကာင္းကင္အရပ္မွာပင္ တည္ရွိၾက၏။ ဤကား
ကမၻာအထက္ပိုင္း ေျမပံုတည္း။ (ေလာကဓာတ္ဆရာတုိ႔၏ ကမၻာ့ေျမပံုကုိ
ေလာကဓာတ္က်မ္းစာမ်ား၌ ရူပါ။)
ဤဘံုအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔
တည္ေနဟန္ႏွင့္တကြ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔ စံစားပံုကို ရုိက္ႏွိပ္ျပီး "သျဂၤ ိဳဟ္ဘာသာဋီကာ"ႏွင့္
ဒုတိယအၾကိမ္ရုိက္ "ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ"တို႔၌ထည့္သြင္း ျပထားျပီ၊
ဤျပခဲ့ေသာ ကမၻာကဲ့သို႔ အျခားေသာ စၾက၀ဠာကမၻာၾကီးမ်ားလည္း မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္
မ်ားေျမာင္စြာရွိေသး၏၊ ဘုရားရွင္သည္ ထုိျပအပ္ခဲ့ေသာ စၾက၀ဠာ
ကမၻာေလာကဓာတ္ၾကီးမ်ားကိုလည္း အကုန္အစင္ သိျမင္ေတာ္မူႏုိင္ေပသည္။
သခၤါရေလာကကို သိျမင္ေတာ္မူပံု
ရုပ္နာမ္တရားေတြ
ေပါင္းစပ္ေနသည္ကို "ပုဂၢိဳလ္, သတၱ၀ါ, သူ, ငါ, ေယာက္်ား, မိန္းမ, အထီး, အမ
စသည္ျဖင့္ ေခၚေ၀ၚၾကရသည္၊ ထုိရုပ္နာမ္ကို ဖယ္ထားလွ်င္, သို႔မဟုတ္ ရုပ္နာမ္အားလံုး
အဆံုးသတ္ခ်ဳပ္သြားလွ်င္, ပုဂၢိဳလ္, သတၱ၀ါ, သူ, ငါဟူ၍ မရွိေတာ့ျပီ၊ ခႏၶာကိုယ္၌
ေျမဓာတ္, ေရဓာတ္, ေလဓာတ္, မီးဓာတ္ဟု အမာခံဓာတ္ၾကီး ၄-ပါးရွိ၏၊ ထုိအမာခံဓာတ္ၾကီး
၄-ပါးကို မြမ္းမံျခယ္လွယ္ေသာ အမႊန္းတင္ရုပ္မ်ားလည္း ရွိ၏။
ထုိရုပ္အစိတ္အစိတ္ကေလးေတြ
ေပါင္းစပ္၍ေနေသာ အစုအခဲကို "ရုပ္ကလာပ္"ဟုေခၚ၏၊ ရုပ္ကလာပ္မူန္႔
တစ္ခုတစ္ခုသည္ ပကတိမ်က္စိတုိ႔ျဖင့္ မျမင္ရေလာက္ေအာင္ သိမ္ေမြ႕ေသးငယ္၏၊
"ေလာကဓာတ္ဆရာတုိ႔သည္ သူတုိ႔၏ မွန္ေျပာင္းအားျဖင့္ အေသးအမႊားဆံုး
ရုပ္မူ႔ကလာပ္မ်ားကို ျမင္ႏုိင္၏"ဟု ဆုိေသာ္လည္း ကလာပ္တစ္ခုတည္းကို
ျမင္ရသည္မဟုတ္၊ ကလာပ္မူန္႔ကေလးေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ေပါင္းစပ္ေနသည္ကိုသာ ျမင္သည္၊
ကလာပ္တစ္ခုတစ္ခု၌ "ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာ ၀ဏၰ ဂႏၶ ရသ ၾသဇာ" ဤရုပ္ ၈-ခု
စုေပါင္းေနေၾကာင္းသိဖုိ႔ကား ေလာကဓာတ္ပညာ၏ အရာမဟုတ္ေတာ့ျပီ၊ ဘုရားရွင္ကား
ထုိကဲ့သို႔ အေသးအမႊား ရုပ္ကေလးမ်ားအျပင္ ထုိရုပ္ကေလးမ်ား ျဖစ္ေပၚလာဖုိ႔
အေၾကာင္းႏွင့္တကြ လကၡဏကိစၥတုိ႔ကိုပါ အကုန္အစင္ သိျမင္ေတာ္မူႏုိင္ေပသည္။
ထုိ႔ျပင္
ထုိရုပ္ကလာပ္ကေလးေတြ စုေပါင္း ေတြခဲေနသျဖင့္ သတၱ၀ါဟု ေခၚေသာ ဤခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌
စိတ္, ေစတသိက္ဟူေသာ နာမ္တရားရွိေသး၏၊ ထုိနာမ္တရား၏ အစြမ္းေၾကာင့္ အဆင္း, အသံ,
အနံ႔, အရသာ, အေတြ႕ႏွင့္ သိဖြယ္ဟူသမွ်ကို သိျမင္ၾကရေပသည္၊ ထုိနာမ္တရားတုိ႔၏
အေၾကာင္းကိုကား ေလာကဓာတ္ပညာရွိတို႔ ထိမိေအာင္သိဖို႔ကို မဆုိထားဘိ၊ ဖႆ, ေ၀ဒနာ,
သညာစေသာ နာမည္ကိုပင္ မသိျမင္ႏုိင္ၾကေတာ့ေခ်။
ရွင္ေတာ္ဘုရားကား
ထုိနာမ္တရားတုိ႔ ျဖစ္ျခင္း၏အေၾကာင္းႏွင့္တကြ လကၡဏကိစၥတုိ႔ကိုပါ အကုန္အစင္
သိျမင္ေတာ္မူႏုိင္ေပသည္၊ ဤသို႔ ရွင္ေတာ္ဘုရားသည္ သတၱေလာက, ၾသကာသေလာက,
သခၤါရေလာကတုိ႔ကို အကုန္အစင္ သိျမင္ေတာ္မူရကား "အလြန္႔အလြန္
သိႏုိင္ပါေပ၏"ဟု ခ်ီးက်ဴးရေသာ ျဗဟၼာမင္းတုိ႔ကပင္ ဘုရားရွင္ကို
"ေလာက၀ိဒူ=ေလာကအားလံုးကို သိျမင္ေတာ္မူေသာ ဘုရား"ဟု ဦးထိပ္ေပၚတြင္
ေျမွာက္တင္ကိုးကြယ္ၾကေပသည္။
တုိက္တြန္းခ်က္
ဘုရားရွင္၏
ေလာကသံုးပါး သိေတာ္မူရာ၌ သတၱေလာကကို သိေတာ္မူျခင္းမွာ သတၱ၀ါကို
ေခ်ခြ်တ္ဖုိ႔အေရး၀ယ္ အလြန္အရာေရာက္ေသာ အခ်က္ေပတည္း၊ ေဟာေျပာေခ်ခြ်တ္ေတာ္မူရာ၌
ထုိသတၱ၀ါတုိ႔၏ ပင္ကိုယ္စရုိက္ အႏုသယႏွင့္ ဣေျႏၵ အႏုအရင့္ကို ႏူိင္းခ်င့္ျပီးမွ
သင့္ေတာ္ေသာ တရားေရေအး အျမိဳက္ေဆးကို တိုက္ေကြ်း၍ ေခ်ခြ်တ္ေတာ္မူေပသည္။
ဥပမာ-ေဆးကုကြ်မ္းက်င္ေသာ သမားေတာ္သည္ သူနာ၏ေရာဂါကို အေျခအျမစ္ႏွင့္တကြ သိျပီးမွ
သင့္ေတာ္ေသာေဆးကို တုိက္ေကြ်းသကဲ့သို႔တည္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုသာသနာေတာ္တြင္း၌
တရားထူးမရၾကေသးလွ်င္ ေနာင္ဘုရားရွင္တုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳေသာအခါ လြယ္ကူစြာ ေခ်ခြ်တ္ထုိက္သူျဖစ္ေအာင္
ယခုႏွယ္က ဆိုး၀ါးေသာ အႏုသယကိေလသာစေသာ ဣေျႏၵမ်ား ရင့္သန္ထက္ျမက္ဖုိ႔ရန္
ၾကိဳးစားၾကပါကုန္။
ဤေနရာ၀ယ္
စာဖတ္ရင္း ရပ္တန္႔၍ ဘုရားရွင္၏ သပၸာယ္ေသာ ရုပ္ပံုေတာ္၏ အတြင္း၌ သန္႔ရွင္းေသာ
စိတ္ေတာ္မွာ ယွဥ္ေနေသာ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ေလာကအားလံုးကို သိေတာ္မူပံု,
မိမိကိုယ္တုိင္ ဘုရားရွင္ကိုဖူးရလွ်င္ မိမိစိတ္ကိုၾကည့္၍
မိမိႏွင့္သင့္ေတာ္ေသာတရားကို ေဟာေတာ္မူမည့္ပံု, ထုိတရားေတာ္နာရင္း
တရားထူးရမည့္ပံုကိုပါ "မစားရ၊ ၀ကမန္း" အာရုံျပဳလုိက္စမ္းပါ၊ ေလာက၌
ေနမင္းသာ ေပၚမထြက္လာလွ်င္ ခလုတ္ ကန္သင္း ကုန္းက်င္း အရပ္တုိ႔ကို ခြဲျခား၍မသိႏုိင္ဘဲ
သြားတုိင္း သြားတုိင္း တုိက္မိ ခိုက္မိ က်င္းထဲက်ဖြယ္ရွိသကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ
ဘုရားရွင္ ေနမင္းသာ ေပၚထြက္၍မလာလွ်င္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကို ခြဲျခား၍ မသိဘဲ
အကုသိုလ္ေတြကိုသာ ျပဳမိကာ သတၱ၀ါအမ်ားပင္ အပါယ္လားဖုိ႔ ရွိေတာ့သည္။
ေက်းဇူးရွင္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ပထမက်မ္းစာ
"ရတနာ့ဂုဏ္ရည္" စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားသည္။
No comments:
Post a Comment