သစၥာေလးပါး အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္ပံု
ယခု
အခ်ိန္အခါသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ လက္ေအာက္ခံ
ဘ၀မွလြတ္ေအာင္ ႀကိဳးစား၍ လြတ္လုခါနီး ျဖစ္ေနေသာ အခ်ိန္အခါတည္း၊ ဘာ့ေၾကာင့္ ကၽြန္ဘ၀သုိ႔
ေရာက္ခဲ့ရပါသလဲ၊ (၁၂၄၇ တစ္ေထာင့္ႏွစ္ရာေလးဆယ္ခုနစ္)ခုႏွစ္ မေရာက္မီက ျမန္မာျပည္သူ ရွင္လူဟူသမွ်တုိ႔သည္
တုိင္းေရးျပည္ရာ၀ယ္ အျမင္မက်ယ္ခဲ့ၾက၊ (အသိဉာဏ္ နည္းခဲ့ၾက၏၊) ျမန္မာျပည္ ေအာက္ပုိင္းကုိ
ေပးလုိက္ရသည့္တုိင္ေအာင္လည္း သတိမရခဲ့ၾက၊
တုိင္းေရးျပည္ရာ၀ယ္လည္း
အျမင္မက်ယ္ျခင္းသည္ အေၾကာင္း, ကၽြန္ဘ၀၌ ဒုကၡျဖစ္ရျခင္းသည္ အက်ိဳး၊ ယခုအခါ လြတ္လပ္ေအာင္
ႀကိဳးစားၾကျခင္းသည္ အေၾကာင္း, ေနာင္ လြတ္လပ္ခြင့္ရျခင္းသည္ အက်ိဳး၊ ဤသုိ႔လွ်င္ လက္ရွိ
ႏုိင္ငံေရး၌ မေကာင္းေသာ အေၾကာင္း ႏွင့္ အက်ဳိးသည္လည္းေကာင္း, လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ဆုိင္ေသာ
ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳးသည္လည္းေကာင္း ဆက္သြယ္ ေနသကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူပင္ တဏွာေလာဘ
သမုဒယသစၥာသည္ အေၾကာင္း, ဇာတိမီး အစရွိသည္တုိ႔၏ ေလာင္စာျဖစ္ေသာ ႐ုပ္ နာမ္ ခႏၶာသည္ အက်ိဳးတည္း၊
(ဤကား မေကာင္းေၾကာင္းႏွင့္ မေကာင္းက်ိဳးတည္း၊) သမုဒယသစၥာ တဏွာ ေလာဘေၾကာင့္ ကၽြန္ ဘ၀ေရာက္ေနေသာ
ဒုကၡသစၥာ ခႏၶာအေနမွ ထြက္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေသာ ၀ိပႆနာအေျခခံပါေသာ မဂၢသစၥာသည္ အေၾကာင္း,
ဒုကၡအားလံုးမွ ကုန္ဆံုးလြတ္လပ္ရာ နိေရာဓသစၥာသည္ အက်ိဳး၊ (ဤကား ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းႏွင့္
အက်ိဳးတည္း။)
မဂၢင္လမ္းကုိ လုိက္ၾကည့္စမ္းပါ
ဤသုိ႔လွ်င္ မေကာင္းေၾကာင္းႏွင့္ မေကာင္းက်ိဳးႏွစ္ပါးကုိ ေလာကီသစၥာ, ေကာင္းေၾကာင္းႏွင့္ေကာင္းက်ိဳး
ႏွစ္ပါးကုိ ေလာကုတၱရာသစၥာ (ေလာကမွ လြတ္ေျမာက္ေသာ သစၥာ)ဟု ခဲြ၍ ေလာကီအေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
တဏွာသမုဒယမ်ားေလ ဒုကၡ မ်ားေလ, တဏွာသမုဒယနည္းေလ ဒုကၡနည္းေလ, တဏွာသမုဒယ လံုးလံုးမရွိလွ်င္
(ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေသာ္မွ မခင္တြယ္လွ်င္ ေနာင္ရဖုိ႔ ရန္လည္း အမွန္ မလုိလားေတာ့လွ်င္) ဒုကၡသည္လည္း
လံုးလံုး မရွိေတာ့ၿပီ၊ “မဇိၩမပဋိပဒါ”ေခၚ မဂၢင္ရွစ္ျဖာ ၀ိပႆနာ ရင့္သန္ေလ, နိေရာဓႏွင့္
နီးေလ၊ ၀ိပႆနာ အစြမ္းကုန္ရင့္၍ မဂၢသစၥာ ျဖစ္ေလ, နိေရာဓသစၥာကုိ သိႏုိင္ေလပင္တည္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုကာလ နိဗၺာန္၏သေဘာကုိ ၾကံဆေနသူ တုိ႔သည္ မဂၢင္ရွစ္ပါး
လမ္းေၾကာင္းကုိ မတိမ္းမေစာင္း လုိက္၍ ၾကည့္သင့္ၾက၏၊ ရန္ကုန္ မေရာက္ဖူးေသးသူသည္… “ရန္ကုန္
ေရာက္ခ်င္စမ္းပါဘိ, ေရႊတိဂံု ဖူးခ်င္စမ္းပါဘိ”ဟု ျမည္တမ္းေန႐ံု မွ်ျဖင့္ ကိစၥမၿပီး၊
ရန္ကုန္သြားဖုိ႔ရာ ရိကၡာစုေဆာင္း၍ ျမန္ျမန္ သြားႏုိင္မွ ေရႊတိဂံု ဖူးရမည္။
ထုိ႔အတူ ယခုအခါ ““နိဗၺာန္ကုိ ျမန္ျမန္ ရလုိပါ၏””ဟု ဆုေတာင္း ေန႐ံုျဖင့္
တင္းတိမ္ရမည့္အခ်ိန္ မဟုတ္၊ မိမိအစြမ္းျဖင့္ သတၱ၀ါတုိ႔ အက်ိဳးမ်ားေအာင္ ေဆာင္ေနသူမွတစ္ပါး
သူေတာ္ေကာင္းမွန္သမွ် နိဗၺာန္သြားဖုိ႔ရာ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မဇိၩမပဋိပဒါ မဂၢသစၥာ လမ္းကုိ
လုိက္ၾကမွ အေျပာႏွင့္အလုပ္ ညီမွ်၍ နိဗၺာန္ကုိ ျမင္ႏုိင္ၾက ေပမည္။
သတိျပဳဖြယ္
ထုိလမ္းသုိ႔
လုိက္ေနသူ (ေယာဂီ)ပုဂိၢဳလ္ မွန္လွ်င္ ေလာကီ ဂုဏ္ပကာသနကုိ (ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္က မသိႏုိင္ေသာ
တဏွာျဖင့္) မသိမသာ လုိလားေနတတ္ၾက၏၊ ထုိ တဏွာကုိ ပီပီသသ ျဖတ္ႏုိင္ရမည္၊ ထုိ႔ျပင္ ခႏၶာကုိယ္
႐ုပ္နာမ္၌ အနိစၥ ဒုကၡ ထင္ျမင္ပါေသာ္လည္း အတၱစဲြလမ္းခ်က္ မကင္းဘဲ ရွိတတ္ေသး၏၊ ထုိသုိ႔
အတၱစဲြလမ္းေနသည္ကုိ ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္ပင္ သိႏုိင္ခဲ၏၊ အတၱစဲြ က်န္ေနေသးလွ်င္ တရားေပါက္ေနၿပီဟု
ထင္ေနေသာ္လည္း မေပါက္ေသးပါ။
ေသာတာပန္ျဖစ္လာလွ်င္ ““သကၠာယဒိ႒ိ”” ေခၚ အတၱစဲြ မရွိ ေတာ့ပါ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုျပမည့္ အနတၱလကၡဏသုတ္ေတာ္သည္ အတၱ
စဲြလမ္းမႈေတြ လံုး၀ကုန္စင္ေအာင္ အစံုအလင္ ျပမည့္ တရား ေတာ္ျဖစ္ရကား ဤ ျပအပ္လတံၱ႕အတုိင္း
ေလးေလးပင္ပင္ ဆင္ျခင္ ႐ႈစားၾကပါကုန္။
ဓမၼစၾကာမွတ္ဖြယ္ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment