အနတၱလကၡဏသုတ္ေတာ္
အတၱ၏ပံုသဏၭာန္ႏွင့္ တည္ေနရာ
အနတၱလကၡဏသုတ္ကုိ သိလုိသူတုိ႔သည္ ေရွးဦးစြာ
အတၱအယူ၀ါဒကုိ နားလည္သင့္ၾက၏၊ အတၱႏွင့္
စပ္၍ နားလည္ဖြယ္တုိ႔ကား… အတၱ၏ ပံုသဏၭာန္, အတၱ၏ တည္ရာ, အတၱ၏ နာမည္, အတၱ၏ သတိၱ, အတၱ၏
စဲြခ်က္မ်ားတည္း၊ “အတၱ” ဟူသည္ အစစ္အမွန္ရွိေသာအရာ မဟုတ္၊ ဗုဒၶမပြင့္ရာေခတ္၌ ပရမတၳသဘာ၀ဓမၼကုိ
က်နစြာ မသိေသာ ပညာရွိတုိ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု ေတြးဆၾကည့္ေသာအခါ “ဒီလုိ ျဖစ္တန္ရာ၏”ဟု
ၾကံစည္ မွန္းဆအပ္ေသာ အရာသာတည္း၊
ထုိ႔ေၾကာင့္
အစစ္အမွန္မဟုတ္ေသာ အတၱ၏ပံုသဏၭာန္ကုိ ၾကံစည္ၾကရာ၌ ဆရာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အယူအဆ မတူၾကသည္မွာ
ဓမၼတာပင္ ျဖစ္၏၊ ဥပမာ…မိန္းမျမံဳမ၏ သားကေလးပံုသဏၭာန္ကုိ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေတြးရာ၌ တစ္ေယာက္
ႏွင့္တစ္ေယာက္ မတူႏုိင္သကဲ့သုိ႔တည္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာတခ်ိဳ႕က “အတၱသည္ အလြန္႔အလြန္ ေသးငယ္၏၊ ပရမာဏုျမဴေခၚ(လူတုိ႔မ်က္စိျဖင့္
ၾကည့္၍ မျမင္ႏုိင္ေသာ) အေသးငယ္ဆံုး ျမဴမႈန္မွ်ေလာက္သာ ရွိ၏”ဟု ယူဆၾက၏၊
ေ၀ဒႏၲက်မ္းဆရာတုိ႔ကား“အတၱဟူသည္
ကမၻာကုိ ဖန္ဆင္းေသာ ျဗဟၼာႀကီး၏ အစိတ္အပုိင္းျဖစ္ရကား ျဗဟၼာ တန္ခုိးႀကီးသလုိ အတၱလည္း
တန္ခုိးႀကီး၏၊ ႀကီးမားသင့္ေသာအခါ၌ ႀကီးမားေသာ ပမာဏရွိ၏၊ ခႏၶာကုိယ္ေဟာင္းကုိ စြန္႔၍
ခႏၶာ အိမ္သစ္ကုိ ရွာေနခုိက္မွာ အလြန္ေသးငယ္ေသာ ပမာဏရွိ၏”ဟု ဆုိၾက၏၊
တခ်ိဳ႕က
“အတၱသည္ ျဗဟၼာ၏ အစိတ္အပုိင္း ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ တစ္ခုတည္းသာ ရွိ၏”ဟု ယူ၍ တခ်ိဳ႕ကား
“ခႏၶာအိမ္ တစ္ခုလွ်င္ အတၱတစ္ခုစီ ရွိ၏”ဟု ယူဆၾကေလသည္၊ ဤကား အတၱ၏ ပံုသဏၭာန္ကုိ ၾကံစည္ၾကပံုတည္း။
ဂ်ိန္းဆရာတုိ႔အလုိ
“အတၱသည္ ခႏၶာကုိယ္ တစ္ကုိယ္လံုး၌ ပ်ံ႕ႏွံ႔တည္ေန၏””ဟု ဆုိလုိ၏၊ မိတကၡရက်မ္း၌ကား ႏွလံုးသား၏
၀ဲယာႏွစ္ဖက္မွ အထက္သုိ႔ တက္၍ ႏွာေခါင္းေပါက္ႏွင့္ ဆက္စပ္ တည္ေနေသာ အေၾကာႀကီးႏွစ္ခု
တည္ရွိကုန္၏၊ ထုိအေၾကာတုိ႔ သည္ ထြက္သက္ ၀င္သက္ေလတုိ႔၏ သြားလာရာလမ္း ျဖစ္ကုန္သတတ္၊ အျခား
အေၾကာႀကီးတစ္ခုကား ႏွလံုးသားမွ အထက္သုိ႔ တက္၍ ဦးေခါင္း၌ရွိေသာ အေပါက္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္၏၊
(ငယ္ထိပ္ သုိ႔ ေရာက္သည္ဟု ဆုိလုိဟန္တူသည္၊) ထုိအေၾကာ သံုးခုတုိ႔၏ အလယ္၌ လေရာင္ကဲ့သုိ႔
အေရာင္အ၀န္း ရွိ၏၊ ထုိအေရာင္အ၀န္း၏ အလယ္၌ အတၱသည္ (ေလၿငိမ္ရာ၌ ထြန္းအပ္ေသာ ဓာတ္မီး ကဲ့သုိ႔)
မတုန္မလႈပ္ ေတာက္ပတည္ေနသည္ဟု ဆုိသတတ္၊ ဤကား အတၱ၏ တည္ရာဌာနကုိ ၾကံဆၾကပံုတည္း။
No comments:
Post a Comment