တရားမေဟာေတာ့ဟု စိတ္ၫြတ္ေတာ္မူပံု
ဗုဒၶျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ သတၱ၀ါတုိ႔အား တရားမေဟာေတာ့ဟု စိတ္ျဖစ္ေတာ္မူရာ၌
တခ်ိဳ႕က မေက်မနပ္ ျဖစ္ၾက၏၊ “သတၱ၀ါတုိ႔အား တရားမွန္ကုိ ျပမည္ဟု ဗုဒၶျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေတာ္မူခဲ့ပါလ်က္
ယခုမွ တရားမေဟာေတာ့ဟု စိတ္ၫြတ္ ေတာ္မူျခင္းသည္ နဂုိရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ မညီ”ဟုလည္း အျပစ္တင္
လုိၾက၏၊ သုိ႔ေသာ္ ထုိကဲ့သုိ႔ တရားမေဟာဖုိ႔ရန္ စိတ္ၫြတ္ျခင္းသည္ လည္း သဘာ၀က်ေပ၏။
ရွင္းလင္းျပပါဦးမည္ … ယခုေခတ္ တုိင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳးကုိ တကယ့္ေစတနာျဖင့္
ေဆာင္ရြက္ေနသူအခ်ိဳ႕ တို႔သည္ တစ္ရံတစ္ခါ “မေဆာင္ရြက္ေတာ့ပါဘူး”ဟု အၾကံျဖစ္တတ္ၾက၏၊ ဘာ့ေၾကာင့္
နည္း၊…မိမိ၏ တုိးတက္ေစလုိေသာ ေစတနာထားပံုႏွင့္ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔၏ ထုိင္းမႈိင္းဖ်င္းအပံုမွာ
အလြန္ ကြာျခားေနသည္ကုိ မၾကာခဏပင္ ေတြ႕ျမင္ၾကရေသာေၾကာင့္တည္း၊
ဘုန္းႀကီးလည္း သာသနာေတာ္အက်ိဳးႏွင့္
အမ်ိဳးသားအက်ိဳးကုိ စြမ္းႏုိင္သမွ် ေဆာင္ရြက္ေန၏၊ တရားေဟာရာ၌ ဒါနအက်ိဳးကုိခ်ည္း မေဟာဘဲ
ကုိယ္က်င့္ေကာင္းေအာင္လည္း ေဟာ၏၊ စာသင္ေပးရာ၌ ႀကိဳးႀကိဳး စားစား သင္ေပး၏၊ သုိ႔ေသာ္
ဘုန္းႀကီး ႀကိဳးစားသေလာက္ အထ မေျမာက္သျဖင့္ “ငါ့ဘာသာငါ ေအးေအး စာၾကည့္ေနရတာက ေကာင္းပါေသးရဲ႕”ဟု
မၾကာခဏ စိတ္ျဖစ္၏၊ ထုိသုိ႔ စိတ္ျဖစ္ေသာ္လည္း မေဟာဘဲ ပစ္မထားႏုိင္၊ ျဖစ္ထုိက္သူေတြ ျဖစ္ေအာင္ဟု
သေဘာထား၍ ႀကိဳးစားလ်က္ပင္။
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္လည္း တရားေတာ္၏ သိမ္ေမြ႕နက္နဲပံုႏွင့္ တရားေတာ္၏
အလုိအားျဖင့္ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱခ်ည္း ျဖစ္၍ တစ္ေလာကလံုး ႏွစ္သက္စရာ မရွိၾကပံုကုိလည္းေကာင္း,
သတၱ၀ါတုိ႔၏ စိတ္ကလည္း ႏွစ္သက္တြယ္တာေနၾကပံုကုိလည္းေကာင္း ျမင္ေတာ္မူရ၍ ျပဒါးတစ္လမ္း
သံတစ္လမ္းကဲ့သုိ႔ တရား၏သေဘာ က တစ္လမ္း, သတၱ၀ါတုိ႔စိတ္၌ ထင္ျမင္ေနပံုက တစ္လမ္းျဖစ္ေနရကား
အားလံုးျခံဳၾကည့္လုိက္ေသာအခါ ျဗဳန္းခနဲဆုိသလုိ တရား ေဟာ၍ မျဖစ္ႏုိင္စရာေတြကုိသာ ျမင္ေတာ္မူရကား
တရားမေဟာ ဖုိ႔ရန္ စိတ္ၫြတ္မိပါလိမ့္မည္၊
သုိ႔ေသာ္
ထုိသုိ႔ စိတ္ၫြတ္မႈသည္ စာထဲ၌ ထုတ္ေဖာ္ေရးျပရာ၀ယ္ စကားက်ယ္၀န္းေန သေလာက္ အၾကာႀကီး ျဖစ္ေနသည္
မဟုတ္ပါ၊ တရားေတာ္၏ သိမ္ေမြ႕နက္နဲ မႈေတြကုိ ဆင္ျခင္ေတာ္မူရာ၀ယ္ တစ္ခဏမွ် ျဖစ္ေပၚသြားျခင္းသာ
ျဖစ္ပါလိမ့္မည္၊ ထုိသုိ႔ တစ္ခဏမွ် ျဖစ္ရျခင္းကား တရားေတာ္၏ နက္နဲပံု, သတၱ၀ါအမ်ား၏ စိတ္ထားပံုကုိ
ႏႈိင္းယွဥ္၍ ၾကည့္ေသာ အခါ အမွန္ျဖစ္ထုိက္၍ သဘာ၀က်ပါေပ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိတစ္ခဏ စိတ္ကေလး
ၫြတ္မိ႐ံုမွ်ျဖင့္ ဗုဒၶအေပၚ၌ အျပစ္မတင္ထုိက္ပါ၊ ထုိ စိတ္ၫြတ္ၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း တရားေဟာဖုိ႔ရန္
အၾကံေတာ္ ဆက္လက္ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ျဗဟၼာေတာင္းပန္မႈ
တရားေဟာေျပာဖုိ႔ရန္
ျဗဟၼာႀကီးလာ၍ ေတာင္းပန္ရျခင္းကား ဗုဒၶစိတ္ၫြတ္ပံုကုိ
အသိျမန္ေသာ ျဗဟၼာျဖစ္၍ ခ်က္ခ်င္းေတာင္းပန္လာျခင္း ျဖစ္၏၊ လာ၍ ေတာင္းပန္ခ်ိန္၌ ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္တုိင္မွာလည္း
ထုိစိတ္ၫြတ္မႈ မရွိေတာ့ပါ၊ က်မ္းစာတုိ႔၌မူ ကမၻာက ျဗဟၼာကုိ ႐ုိေသေနခုိက္ျဖစ္၍ ျဗဟၼာ၏
ေတာင္းပန္မႈကုိပင္ အသားယူလ်က္ အက်ယ္တ၀င့္ ဖြင့္ျပ ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊
အမွန္မွာ ယခုကာလ
အမ်ားအက်ိဳးကို ေစတနာရင္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနသူတုိ႔ေသာ္မွ ထုိကိစၥမ်ိဳးကုိ လက္ မလႊတ္ၾကသကဲ့သုိ႔
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္လည္း ျဗဟၼာေတာင္းပန္သည္ ျဖစ္ေစ, မေတာင္းပန္သည္ျဖစ္ေစ တရားေဟာဖုိ႔ရန္
ကိစၥကုိ မူလ ရည္ရြယ္ေတာ္မူခ်က္အတုိင္း လက္လႊတ္ေတာ္မူမည္ မဟုတ္ပါ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ “ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ နဂုိက တရားမေဟာဖုိ႔ရန္ ၾကံ၍ ျဗဟၼာေတာင္းပန္မွ
ေဟာေတာ္မူသည္”ဟူေသာ စကား၌ အေရး တႀကီး ခ်ဲ႕ထြင္စဥ္းစားဖြယ္ မလုိေတာ့ပါ။ [အသိျမန္ေသာ
ျဗဟၼာမင္းလည္း နဂုိကပင္ တရားေဟာေတာ္မူေစလုိေသာ ဆႏၵက ျပင္းျပလ်က္ ရွိျခင္းေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းလာ၍
ေတာင္းပန္ရွာပါသည္။]
Credit to
No comments:
Post a Comment