ဇာတိမီး
မ်က္စိ , နား, ႏွာ, လွ်ာ, ကုိယ္ နဲ႔ မေနာဒြါရမွာ
ေလာဘမီး ေဒါသမီး ေမာဟမီး ေလာင္ပုံနဲ႔ ၿငိမ္းသတ္ပုံအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း
တင္ျပေဆြးေႏြးလုိ႔ ၿပီးသြားပါၿပီ ၊ ခုတခါ ဇာတိမီးအေၾကာင္းဆက္လက္ၿပီး
တင္ျပလုိက္ပါရေစ ၊ ဘ၀ တခုမွာ စတင္ျဖစ္ေပၚလာျခင္းကုိ ဇာတိလုိ႔ ေခၚပါတယ္ ၊
ဘုံနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္အလိုက္ ျဖစ္ေပၚလာပုံျခင္းကေတာ့ မတူၾကဘူးေပါ့ ၊ အုပ္စုလုိက္
ခြဲျခားလုိက္မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ေလးမ်ဳိးေလးစားေလာက္ ကြဲျပားလာပါတယ္ ၊ (၁)
လူပုဂၢိဳလ္ေတြလုိ အမိ၀မ္းကေနၿပီးေတာ့ ဇာတိရ ေပါက္ဖြားလာတာက တစ္မ်ဳိး၊ (၂)
ၾကက္ငွက္ ေတြလုိ ဥခြံကေန တစ္ဆင့္ ဇာတိရ ေပါက္ဖြားလာတာက တစ္မ်ဳိး ၊ (၃)
ျခင္ေကာင္ ေလာက္ေကာင္ ပုိးေကာင္ေတြလုိ သားပုပ္ ငါးပုပ္ ေရပုပ္ အညွိကေန
ေပါက္ဖြားလာတာက တစ္မ်ဳိး ၊ (၄) ဆုိခဲ့ၿပီး သုံးပါးတုိ႔မွ အလြတ္ဘြားကနဲ
ျဖစ္ေပၚလာၾကတဲ့ နတ္ ျဗဟၼာေတြ၊ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ၿပိတၱာေတြရဲ႕ ဇာတိျဖစ္ျခင္းက
တစ္ဖုံ ေလးစုံခန္႔ ရွိၾကပါတယ္။
လူ႔ဇာတိမီး
ဒိျပင္ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ဇာတိမီးေလာင္ပုံကုိ အသာထား
လူသားေတြရဲ႕ ဇာတိ မီးေလာင္ပုံကုိ ရႈၾကည့္ၾကပါစုိ႔ ၊ မိမိတုိ႔ရဲ႕
ကံအားေလွ်ာ္စြာ မိခင္ရဲ႕၀မ္းၾကာတုိက္မွာ စတင္ေရာက္ရွိ သေႏၶတည္မိၾကတဲ့
သူငယ္ေလးမွာ အဦးအစ ျဖစ္ျခင္းလုိ႔ဆုိတဲ့ ဇာတိမီးဟာ စတင္ၿပီး
ေလာင္ေတာ့တာပါပဲ ၊ သေႏၶ တည္စက စၿပီး ၉-လ ၊ ၁၀-လၾကာ ေမြးဖြားလုိက္ရတဲ့
အခ်ိန္တုိင္ေအာင္ က်ဥ္းက်ပ္ ပိတ္ေလွာင္ေမွာင္မုိက္လွတဲ့ အမိ၀မ္းမွာ
ငုတ္တုတ္ထုိင္ ေနရရွာတဲ့ ခေလးငယ္ရဲ႕ ဒုကၡကေတာ့ျဖင့္ စိတ္နဲ႔သာ မွန္းၿပီး
ၾကည့္လုိက္စမ္းပါေတာ့ ၊ လူ႔ဘ၀ လူ႔ေလာကမွာ ဦးစြာပထမ ပဋိသေႏၶ တည္ေနရျခင္းရဲ႕
ဆင္းရဲဒုကၡ ဇာတိမီးအစပ်ဳိး ေလာင္ကြ်မ္းမႈ ျပဳလုိက္ျခင္းပါေပပဲ ၊ ကံ, စိတ္,
ဥတု, အာဟာရတုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာၾကတဲ့ ရုပ္တရားေတြနဲ႔အတူ ပဋိသေႏၶစိတ္
ဘ၀င္စိတ္ အစဥ္ေတြကလဲ ဆီမီးလွ်ံပမာ တျဖတ္ျဖတ္ တျဖန္းျဖန္းနဲ႔ စဥ္ဆက္ မပ်က္
ျဖစ္ေပၚလာၿပီးတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ခ်က္ခ်င္းပ်က္ အသစ္တဖန္ ဆက္ျဖစ္ျပန္
အျဖစ္ဆုိတဲ့ ဇာတိမီးက ေလာင္ၿမဲေလာင္လ်က္ပဲ ၊ လူ႔ျပည္မွတပါး တျခားေသာ
ေလာကသား သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ပဋိသေႏၶအစ ရုပ္အစဥ္ နာမ္အစဥ္ေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚလာတာ
မွန္သမွ် ဇရာမီး မရဏမီး ဆက္ပြားေလာင္ႏုိင္ေအာင္ စၿပီးမီးေမႊး
ေပးလုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါတယ္ ၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ဘယ္ဘုံဘ၀ ဘယ္သတၱ၀ါေတြရဲ႕
ပဋိသေႏၶအစ ဇာတိရလာတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဇာတိမီးလုိ႔ပဲ ေခၚရပါ ေတာ့တယ္ ၊ ‘‘ဘ၀အစ
ဇာတိမီးက’’လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။
ရီးစားထားျခင္းအစ ဇာတိမီးလွ်ံထ
လူသားတုိ႔ရဲ႕သဘာ၀ အပ်ဳိလူပ်ဳိတုိ႔ရဲ႕ဘ၀
ေရာက္လာက်ျပန္ေတာ့ တစ္ဦးဦးကုိ သေဘာက် စိတ္ထဲက ႀကိတ္ၿပီး ခ်စ္စိတ္ေတြ
စျဖစ္ၾကရတယ္ ၊ အဲဒီခ်စ္စိတ္ရဲ႕အစ ရာဂ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းကုိ ဇာတိမီး စေနၿပီလုိ႔
မွတ္ရမယ္ ၊ ခ်စ္စိိတ္စၿပီး ျဖစ္ၿပီဆုိမွျဖင့္ ေရွ႕နားမွာ ဒီခ်စ္စိတ္နဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ငုိဖုိ႔သာ အဆင့္သင့္ ျပင္ထားၾကေပေတာ့ပဲ ၊ ခ်စ္စိတ္ ရီးစားစိတ္
စရွိလာၿပီးသူေတြ မ်က္ရည္မက်ရ မငုိရသူ ႏွလုံးေသြး မပူေလာင္ရသူေတြ
လူ႔ေလာကႀကီးမွာ ရွာလုိ႔ ရႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ အသင္ စာရႈသူကုိယ္တုိင္
ကုိယ္ေတြ႔ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ ၊ ဒါဟာ စၿပီးရီးစားထားရွိျခင္းေၾကာင့္
ဇာတိမီး ေလာင္ပုံပါပဲ။
အိမ္ေထာင္က်ျခင္းအစ ဇာတိမီးတျပျပ
ေဟာ - လာျပန္ၿပီ ၊ သမီးရီးစားဘ၀ကေန တစ္ဆင့္တုိးၿပီး
အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀ စၾကျပန္ပါၿပီ ၊ မဂၤလာေဆာင္ အိမ္ေထာင္အသစ္စပ်ဳိး
အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀ ေႏွာင္ႀကိဳးေတြ တုတ္ဖြဲ႔ ခ်ည္ေႏွာင္
အိမ္ရာတည္ေထာင္ျခင္းအစလုိ႔ဆုိတဲ့ ဇာတိမီး တညီးညီးနဲ႔ စေလာင္ၿပီး
ေနပါေတာ့တယ္ ၊ တာ၀န္နဲ႔ ၀တၱရား ပုိၿပီး ရွိလာၾကတဲ့ အားေလွ်ာ္စြာ ေလာဘ
တရားနဲ႔ လုပ္ရ တဲ့အခါ လုပ္ရ ၊ ေဒါသတရားနဲ႔ ေျပာဆုိရတဲ့အခါ ေျပာရနဲ႔ တခါတေလ
က်ျပန္ေတာ့ မနာလုိ ၀န္တုိမႈေတြ စသျဖင့္ ေလာဘမီး ေဒါသမီးေတြကလဲ ေလာင္လုိက္
ေသးတယ္ ၊ ဒီအစျဖစ္ ျခင္းဆုိတဲ့ ဇာတိမီးက သတၱ၀ါေတြကုိ ဇရာမီး မရဏမီးသုိ႔
မေရာက္ ေရာက္ေအာင္ ခရီးႏွင္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးေနလ်က္ ၊
စၿပီးမီးေမႊးလိုက္ၿပီဆုိမွေတာ့ လမ္းဆုံးသည့္ တုိင္ ေလာင္စာကုန္ သည့္တုိင္
ေလာင္ၿမဲေလာင္လ်က္ တစ္ရက္မွ မျပတ္ေတာ့ပါဘူး ၊ အခ်ိန္တန္လုိ႔ အိမ္ေထာင္
ဘက္ျဖစ္သူက ဇရာမီး ဗ်ာဓိမီးေလာင္လုိ႔ ဒါမွမဟုတ္ မရဏ မီးေလာင္လုိ႔
က်န္တစ္ဦးမွာ ကုိယ္ေရာ စိတ္ပါ ပင္ပန္းႏြမ္းလ် မီးအေလာင္ခံၾကရျပန္တယ္ ၊
အစဆုိတဲ့ ဇာတိ အိမ္ေထာင္ ျပဳမိလို႔ ခံလုိက္ရတဲ့မီးပဲ မဟုတ္ပါလား ၊ အစကတည္းက
မီးမေမႊးမိရင္ ေနာက္ဆက္တြဲဆုိတဲ့ မီးေတြလဲ ေလာင္ကြ်မ္းစရာ မရွိႏုိင္ပါ ၊
မိမိကုိယ္ေရး ကုိယ္တာအတြက္ ဇာတိမီးက ရွိနင့္ ေနလုိ႔ ဇရာမီး မရဏမီး
ေလာင္ခံထိေနတာကုိ အားမရေသးလုိ႔ အပုိမီး ထပ္ညိွေတာ့ ပုိၿပီး
ေလာင္ခံရေတာ့တာေပါ့ ၊ တရားသေဘာအရ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ေၾကာင္းက်ဳိးျပ
ေျပာဆုိျခင္း မွ်သာပါ ၊ ရီးစားထား အိမ္ေထာင္က်သူေတြကုိ အျပစ္ျမင္
ေျပာဆုိျခင္း မဟုတ္ရပါ ၊ ကာမဘုံ သား ကာမသတၱ၀ါေတြရဲ႕ ေယဘုယ် သဘာ၀ပါလု႔ိ
ေကာင္းစြာသိျမင္ပါတယ္ ၊ ေယဘုယ် မ်ားေသာအားျဖင့္ဆုိတာ ၉၀ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္
ရွိေနျခင္းကုိ ဆုိလုိပါတယ္ ၊ က်န္တဲ့ ဆယ္ရာ ခုိင္ႏႈန္းထဲမွာ
ရွိေနႏုိင္ၾကရင္ေတာ့ မီးေလာင္ခံ သက္သာလိမ့္မယ္ဆုိတာ ေမတၱာစိတ္ျဖင့္
သိေစခ်င္တဲ့ သေဘာပါ ၊ ဒုိ႔က သတၱိေကာင္း အာဇာနည္ ေမာင္မယ္ေတြပဲဆုိၿပီး
ဇာတိမီးေမႊး ၿပီး ထပ္ၿပီးေတာက္ေလာင္လာမဲ့ မီးပုံႀကီးေတြေပၚမွာ
အေလာင္ခံျပၿပီး ငရဲမီးအထိ ခါးေတာင္း က်ဳိက္ အေလာင္ခံျပ မယ္ဆုိရင္လဲပဲ
သေဘာပါပဲဗ်ာ ၊ ကန္႔ကြက္စရာ မရိွရုိး အမွန္ပါ။
ကုိယ္ပုိင္စီးပြားအစ ဇာတိမီး တရြရြ
သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစုိးရ၀န္ထမ္း
သက္ဆုိင္ရာ ကုမၼဏီ ေတြမွာ အလုပ္လုပ္ၾကတာက မ်ားလွပါတယ္ ၊ လက္ရွိအလုပ္နဲ႔
အားမလုိ အားမရျဖစ္ၿပီး ကုိယ္ပုိင္စီးပြားေရးကုိ စၿပီးတည္ေထာင္လိုက္တယ္
ဆုိၾကပါစုိ႔ ၊ ကုိယ္ပုိင္စီးပြားေရး ကုိယ္ပုိင္ လုပ္ငန္း
စလုိက္ၿပီဆုိမွျဖင့္ အစတည္ျခင္းလုိ႔ဆုိတဲ့ ဇာတိမီး စလုိက္ပါၿပီ ၊
အစုိးရအလုပ္ ကုမၼဏီအလုပ္ လုပ္တုံးကဆိုရင္ အလုပ္ခ်ိန္ၿပီးတာနဲ႔ တာ၀န္ေက်
လြတ္လပ္သြားၿပီ ၊ မိမိရဲ႕ ေခါင္းထဲ ရင္ထဲမွာ ရွင္းလုိ႔ လင္းလုိ႔ ေပါ့လုိ႔
သြားေခ်ၿပီ ၊ ကုိယ္ပုိင္စီးပြားေရးဆုိတာက သိၾကတဲ့ အတုိင္း အစ အလယ္ အဆုံး
အကုန္လုံးမွာ တာ၀န္ရွိတဲ့အတြက္ အျမတ္အစြန္း ပုိၿပီး ရရွိေအာင္
ႀကံေဆာင္ေနရတယ္ ၊ အရႈံးမေပၚေအာင္ အႀကံထုတ္ ျပဳလုပ္ ေျပာဆုိၿပီး ေနရပါ
ေတာ့တယ္ ၊ ဒါဟာလဲ အစျပဳ တည္ေထာင္လုိက္တဲ့ ဇာတိလုိ႔ဆုိတဲ့မီး စတင္ဖီစီး
ေလာင္ကြ်မ္း လုိက္ျခင္းပါေပပဲ။
ဇာတိမီးလွ်ံ ေလာင္ၿမဲေလာင္လ်က္ အတန္တန္
အမိ၀မ္းမွာ ကိန္းေအာင္ေနတာကုိသာ ဇာတိလုိ႔ ေျပာတာ
မဟုတ္ေသးပါဘူး ၊ တကယ္မွာေတာ့ ဘ၀တစ္သက္သာ တစ္သံသရာလုံး ရုပ္နာမ္ဓမၼေတြရဲ႕
အၿမဲမျပတ္ ျဖစ္ေပၚလာေနတဲ့ အခ်ိန္တုိင္း ခဏတုိင္းဟာ ဇာတိလုိ႔ ေခၚႏုိင္ပါတယ္၊
ျဖစ္ျခင္းလုိဆုိတဲ့ ဇာတိတရားကလဲ သက္တမ္းမရွည္လွပါ ၊ ျဖစ္ၿပီးၿပီးခ်င္း
ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိ ပ်က္စီး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိ ျဖစ္ရတယ္ ၊
ေၾကာက္စရာ အင္မတန္မွ ေကာင္းလွ ပါတယ္ ၊ မသိလုိ႔သာ မေၾကာက္ၾကတာပါ ၊
အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ ညီညြတ္တုိင္း ျဖစ္ျဖစ္လာ တာကုိ တားဆီးလုိ႔လဲ
မရႏုိင္လုိ႔ မျဖစ္ေအာင္လဲ ပိတ္ပင္လုိ႔ မရႏုိင္တဲ့တရားပါ ၊ အေၾကာင္း ေၾကာင့္
အက်ဳိးျဖစ္ေပၚလာတာကုိ မိမိအလုိက် ဘာတစ္ခုမွ လုပ္လုိ႔ မရပါ ၊ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး
ပ်က္ ၊ မိမိအလုိအႀကိဳက္ လုိက္ပါျခင္း မရွိ ၊ ဆင္းရဲျခင္းအတိ ျဖစ္ေပၚျခင္း
ဇာတိမီး ညီးညီးေျပာင္ေျပာင္ ေလာင္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္ပါေပေတာ့တယ္ ၊
ဒီဇာတိမီးကုိေတာ့ျဖင့္ ဘ၀သံ သရာမွာ က်င္လည္ေနရသမွ် ၿငိမ္းသတ္
သုတ္သင္ေပးႏုိင္တဲ့ေဆး၀ါး လက္နက္ ကိရိယာ တန္ဆာပလာဆုိလုိ႔ မရွိႏုိင္တာကေတာ့
အမွန္ပါပဲ ၊ ေလာကထြဋ္တင္ ဘုရားသခင္ပင္ သူ႔ကုိ လက္ေျမွာက္အရႈံးေပးေနရတဲ့
ႀကီးငယ္မဟူ မည္သူကုိမွ ဘာကုိဘာမွ သူမထီ တကယ့္ ဇာတိမီး အစစ္ပါေပတကား...။
Credit to
No comments:
Post a Comment