@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Wednesday 3 September 2014

ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ အပိုင္း ၄၊ Dr နႏၵာမာလာဘိ၀ံသ


ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ အပိုင္း ၄

Dr နႏၵာမာလာဘိ၀ံသ

ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာအပိုင္း၄မွာ အဓိပတိပစၥေယာ … ၂၄ပစၥည္းထဲက လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးတဲ့ အဓိပတိပစၥေယာကို ရွင္းလင္းၿပီးေတာ့ ေဟာၾကားပါမယ္။

လူ႕ရဲ႕စိတ္ကိုလႊမ္းမိုးႀကီးစိုးေနတဲ့ေနရာမွာ သဘာ၀တရားေလးခုဟာ လူ႕ရဲ႕စိတ္ကို လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးထားတတ္တယ္။ က်န္တဲ့သဘာ၀တရားေတြက ဒီေလာက္မလႊမ္းမိုးဘူး။ ဒီမွာပါတဲ့ သဘာ၀တရားေလးမ်ဳိးဟာ လူ႕ရဲ႕စိတ္ကို လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးတတ္တယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း အာရံုေတြမွာ အခ်ဳိ႕ခ်ဳိ႕ေသာအာရံုမ်ားက စိတ္ကိုလႊမ္းမိုးႀကီးစိုးႏိုင္ျခင္းမရိွဘူး။

အခ်ဳိ႕ခ်ဳိ႕ေသာအာရံုမ်ားက လူ႕ရဲ႕စိတ္ကို လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးႏိုင္တယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း အဓိပတိပစၥေယာကို - အဓိပတိပစၥေယာ အတူျဖစ္ျပန္ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကိုတဲ့ ဧကန္လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးႏိုင္ဘိ အဓိပတိတရား …။ ႀကီးစိုးႏိုင္တဲ့အဓိပတိတရား
ဆိုတာ ဆႏၵတို႕၊ ၀ီရိယတို႕၊ ၀ီမံသာတို႕၊ စိတၱတို႕၊
စိတ္ထဲမွာျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဒီေစတသိက္၃မ်ဳိးနဲ႕ စိတ္ဓာတ္ဟာ နာမ္တရားေတြကို ႀကီးစိုးလႊမ္းမိုးထားႏိုင္တယ္။ အဓိပတိကို ႏွစ္ပိုင္းခြဲၿပီးေတာ့ ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


အဓိပတိပစၥည္းဟာ နံမည္အားျဖင့္ တစ္မ်ဳိးတည္းျပထားေသာ္လည္း အပိုင္းႏွစ္ပိုုင္း ရိွတယ္။ အာရံုေတြနဲ႕ႀကီးစိုးတာရိွသလိုု၊ အာရံုမဟုတ္ပဲ ႀကီးစိုးတာလည္း ရိွတယ္လို႕ မွတ္သားထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိပတိပစၥည္းကို ျမတ္စြာဘုရားက ႏွစ္မ်ဳိးခြဲေဟာတယ္။ သဟဇာတာ အဓိပတိ (သို႕မဟုတ္) သဟဇာတ အဓိပတိ ။

သဟဇာတ ဆိုတာ အတူျဖစ္လာတဲ့တရားေတြကို မိမိနဲ႕အတူျဖစ္ၿပီးေတာ့ အတူျဖစ္လာတဲ့တရားေတြကို လႊမ္းမိုးထားတဲ့ .. လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးႏိုင္တဲ့ သဘာ၀တရားလို႕ .. အာရမၼဏာအဓိပတိ .. အာရံုျဖစ္ၿပီးေတာ့ စိတ္ကို လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးႏိုင္တဲ့ သဘာ၀တရားလို႕ .. ဒီလို ႏွစ္မ်ဳိးခြဲေဟာတယ္။

အဲဒီမွာ သဟဇာတာအဓိပတိ - သဟဇာတ အတူတကြျဖစ္ေပၚလာၾကၿပီး လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးတယ္ ဆိုတဲ့ သဘာ၀တရားေတြဟာ ဘာေတြတုန္းဆိုေတာ့ အဓိပတိတရားေလးပါး .. အဓိပတိတရားေလးပါး ဆိုတာ .. ဆႏၵရယ္ ၊ ၀ီရိယရယ္၊ ၀ီမံသရယ္၊ စိတၱရယ္လို႕ … ။

အဲဒီထဲမယ္ ဆႏၵရယ္၊ ၀ီရိယရယ္၊ ၀ီမံသရယ္တို႕က ေစတသိက္ေတြ။
ဆႏၵက တစ္ခုခုကို ျပဳလုပ္ခ်င္တဲ့ ျပဳလုပ္လိုတဲ့ သဘာ၀တရား .. ဆႏၵ .. ေလာဘနဲ႕ခပ္ဆင္ဆင္ေပါ့။ သို႕ေသာ္ ဆႏၵနဲ႕ေလာဘဆိုတာ မတူတဲ့အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရိွတယ္ … တူလည္း မတူဘူးေပါ့။ ဆႏၵဆိုတာ ျပဳလုပ္ခ်င္တာ၊ ေလာဘဆိုုတာ လိုခ်င္မက္ေမာတာ။

၀ီရိယဆိုတာ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း … ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈ .. တဲ့။
ေနာက္ ၀ီမံသဆိုတာေတာ့ အသိပညာ .. စူးစမ္းဆင္ျခင္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္သတၱိ ပညာ။ ဒါက ေစတသိက္တရားေတြ။ ေစတသိက္တရားေတြက … စိတ္နဲ႕ေစတသိက္ႏွစ္မ်ဳိးကို လႊမ္းမိုးႀကီးစိုုးထားႏိုင္သလိုပဲ စိတ္သက္သက္ကလည္း ေစတသိက္တရားေတြကိုု ျပန္ၿပီး လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးထားႏိုင္တာ ရိွတယ္။ အဲဒါၾကေတာ့ စိတၱာဓိပတိလို႕ ေခၚတယ္ေပါ့။

အဓိပတိနဲ႕တြဲၿပီးေတာ့ ေခၚတဲ့အခါ ဆႏၵာဓိပတိ၊ ၀ီရိယာဓိပတိ၊ ၀ိမံသာဓိပတိ၊ စိတၱာဓိပတိလို႕ ဒီလို အဓိပတိတရား ေလးမ်ဳိးလို႕ … အင္မတန္မွ အစြမ္းထက္တဲ့တရားေလးမ်ဳိးလို႕ ဒီတရားေလးမ်ဳိးက … အင္မတန္မွ အစြမ္းထက္တယ္။ ဒါက သဟဇာတဓိပတိပိုင္းက …။

အာရံုပိုင္းကေျပာမယ္ဆိုယင္ တြယ္တာ စြဲမက္ ႏွစ္သက္စရာအာရံု ..။ ေလးနက္ၿပီးေတာ့ သိမ္ေမြ႕မြန္ျမတ္တဲ့ အာရံုေတြဟာ စိတ္ကို လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးထားႏိုင္တယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္မို႕ သူတို႕ကို အာရမၼဏာဓိပတိလို႕ ေခၚတယ္။

ပါဠိေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက … ဆႏၵာဓိပတိ ဆႏၵသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ … တဲ့။

(စကားမစပ္ဗ်ာ…. ဆရာေတာ္ႀကီးပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္တဲ့အသံဟာ တကယ့္ကိုၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းလွပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ပ႒ာန္းရြတ္တဲ့အသံကို မၾကားဖူးေသးယင္ နာၾကည့္ၾကပါဦးခင္ဗ်ာ။ ပ႒ာန္းကိုအျမဲရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနသူမ်ားအေနနဲ႕လည္း သိပ္အျမန္ႀကီးမရြတ္ဖတ္ၾကပဲနဲ႕ စိတ္အာရံုေလးႏွစ္ၿပီး အသံေနထားေလးေပါ့ေနာ္..ကိုယ့္အသံကို ကိုယ္ျပန္နာယူယင္း … နားေထာင္ေကာင္းေအာင္ ရြတ္ဖတ္ေစခ်င္မိပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဒါကလည္း တစ္ခ်ဳိ႕ေတြြ႕ဖူးလို႕ပါ။ ငယ္ေတာ့ငယ္ပါေသးတယ္ .. အသက္အရြယ္ငယ္ေသးေပမယ့္ ပ႒ာန္းပစၥယနိေဒၵသကို အလြတ္ရေအာင္ က်က္မွတ္ထားတဲ့ တရားေတာ္ကိုျမတ္ႏိုးမႈကိုေတာ့ ခ်ီးက်ဴးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမ့သြားမွာစိုးလို႕ပဲလားေတာ့ မသိဘူးဗ်…အသက္မရႈႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကိုရြတ္သြားတာပါ။ အဲဒါက်ေတာ့ သိပ္မေကာင္းဘူူးထင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဆရာလုပ္တယ္လို႕ေတာ့ မထင္ၾကပါနဲ႕ခင္ဗ်ာ။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ရြတ္ဖတ္သံၾကားရတဲ့ပီတိခံစားမႈေလးကို တရားေတာ္ကေပးတဲ့ ၀မ္းေျမာက္မႈေလးကို မိတ္္ေဆြမ်ား ဆင္ျခင္မိေစခ်င္တဲ့ ေစတနာေလးနဲ႕ စကားမစပ္ေျပာျပရတာပါခင္ဗ်ာ။ ေက်းဇူးပါ။ TNO)

တရားေတာ္ကို ျပန္ဆက္ၾကရေအာင္ပါ … ။

ပါဠိေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက … ဆႏၵာဓိပတိ ဆႏၵသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ … တဲ့။

အဓိပတိဆိုတာ တစ္ခုတည္းရိွလို႕ တစ္ခုျခင္းေဟာရတာ ..။ ဆႏၵကအဓိပတိျဖစ္ေနတဲ့အခိုက္ က်န္တဲ့ဟာေတြက အဓိပတိ မျဖစ္ဘူး။ အဓိပတိဆိုတာ တစ္ဦးတည္းရိွရမယ္။ ႏွစ္ဦးရိွယင္ ဘယ္ အဓိပတိဟုတ္္ေတာ့မလဲ။ ေနာ္ … ၿပိဳင္ဘက္ျဖစ္သြားၿပီ။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ အဓိပတိေလးပါးကို ျမတ္စြာဘုရားက တစ္ခုဆီခြဲေဟာတာ။

… ဆႏၵာဓိပတိ ဆႏၵသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ …
ဆႏၵာဓိပတိ - ဆႏၵလို႕ ဆိုရတဲ့ လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးႏိုင္တဲ့ သဘာ၀တရားသည္ ၊ ဆႏၵသမၸယုတၱကာနံ - ဆႏၵႏွင့္္ယွဥ္တြဲ၍ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ၊ ဓမၼာနံ - စိတ္ ေစတသိက္တရားတို႕အား၄င္း၊ တံသမု႒ာနာနံ - ထိုစိတ္ ေစတသိက္တို႕ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ထိုဆႏၵကႀကီးစိုးလႊမ္းမိုးထားတဲ့ စိတ္ေစတသိက္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ၊ ရူပါနဥၥ - ရုပ္တရားတို႕အား၄င္း ၊ အဓိပတိပစၥေယန - လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးထားႏိုင္ေ
သာ အဓိပတိသတၱိျဖင့္၊ ပစၥေယာ ဥပကာရေကာ - ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္ ၊ ေဟာတိ - စင္စစ္မေသြျဖစ္ပါေပေတာ့၏။
ဒါက ျမတ္္စြာဘုရားကေဟာတာ တရား … ။

အဲေတာ့ … နားလည္ရမွာက ဆႏၵက ဘယ္သူ႕အေပၚႀကီးစိုးတုန္းဆိုယင္ … စာလိုေျပာယင္ေတာ့ .. သာဓိပတိေဇာတို႕ ဘာတို႕ ေရးထားတယ္ေပါ့။ သာဓိပတိေဇာဆိုတာ အဓိပတိနဲ႕တကြ ျဖစ္တဲ့ ေဇာ။

ဆိုလိုတာက … ဒီ … အဓိပတိတရားေတြဟာ … ဆႏၵဆိုတဲ့ ေစတသိက္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ ၾကည့္။ ဆႏၵဆိုတဲ့ ေစတသိက္ဟာ စိတ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ ယွဥ္တုန္း ဆိုတာကိုု ၾကည့္ေတာ့ …. အကုသိုလ္ စိတ္္ေတြမွာလည္း သူက ယွဥ္တယ္။ ကုသိုလ္စိတ္ေတြမွာလည္း သူက ယွဥ္တယ္။ ၾကိယာစိတ္ေတြမွာလည္း ယွဥ္တယ္။ ၆၉ မ်ဳိး စိတ္ေတြမွာ ယွဥ္ေပမယ့္လို႕ …. အဓိပတိအေနနဲ႕ ျဖစ္ႏိုင္တာကေတာ့ .. အားလံုးမွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ အဲေတာ့ … ဒီသရုပ္ေတြကိုေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူး။

ဆႏၵဆိုတာေလးက … သူ .. ဆႏၵနဲ႕အတူတကြ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ .. စိတ္သေဘာထားေတြ .. ထိုစိတ္ေၾကာင့္ .. စိတ္ကထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ရုပ္တရားေတြကို သူက လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုုင္ထားႏိုင္တယ္လို႕ … ။ … ဘယ္လိုမ်ား လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ထားႏိုု
င္တာတုန္း ဆိုလို႕ရိွယင္ ..
ဆႏၵဆိုတဲ့ သေဘာေလးကို အယင္ၾကည့္ .. ဆႏၵဟာ … ေလာဘမူစိတ္မွာ ယွဥ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေလာဘနဲ႕ယွဥ္ၿပီးေတာ့လည္း ျဖစ္လာတတ္တယ္။ အဲဒါက်ေတာ့ ေလာဘဆႏၵ .. တဏွာဆႏၵလို႕ ေခၚတယ္ .. လိုခ်င္တဲ့ ဆႏၵ။
အဲဒီ ဆႏၵဟာ ေဒါသမူစိတ္မွာ ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ေဒါသနဲ႕တြဲလာလို႕ ရိွယင္ .. မုန္းတီးၿပီးေတာ့ ရန္လိုတဲ့ .. ဆႏၵ။

သတ္ခ်င္ ..ျဖတ္ခ်င္ .. ရိုက္ခ်င္ .. ႏွက္ခ်င္ .. တဲ့ ဆႏၵ ျဖစ္လာတယ္။ ယွဥ္တြဲတဲ့ သဘာ၀တရားနဲ႕ သူက .. ခ်ဳပ္ကိုင္ၿပီးေတာ့ လႊမ္းမိုးၿပီးေတာ့ ႀကီးစိုးတာ။
ေအး … ကုုသိုလ္စိတ္ .. အေလာဘတို႕ .. အေဒါသတို႕ .. အေမာဟတို႕နဲ႕ယွဥ္တြဲၿပီးေတာ့ လာတဲ့အခါ ဆိုလို႕ ရိွယင္ .. ဒါနေကာင္းမႈ ျပဳလိုတဲ့ ဆႏၵ .. သီလေဆာက္တည္လိုတဲ့ ဆႏၵ .. ဘာ၀နာတရား ပြားမ်ားအားထုတ္လိုတဲ့ ဆႏၵ … ။

စ်ာန္စိတ္ေတြနဲ႕ယွဥ္တြဲလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကာမဂုဏ္ အာရံု ေတြကို လံုုး၀ ဖယ္ရွားၿပီးေတာ့ စ်ာန္တရားနဲ႕ ေပ်ာ္ေမြ႕လိုတဲ့ ဆႏၵ …. ေဟာ။ မဂ္စိတ္ေတြ ဖိုလ္စိတ္ေတြၾကေတာ့ ကိေလသာေတြကို လံုး၀ဖယ္ရွားပစ္လိုတဲ့ ဆႏၵ … ဆိုၿပီးေတာ့ …။

ဆႏၵက ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ သဘာ၀တရားေတြနဲ႕ယွဥ္တြဲလာတဲ့အတိုင္း သူက လႊမ္းမိုးၿပီးေတာ့ ႀကီးစိုုးထားတယ္။ သာမာန္ဆႏၵမဟုတ္ဘူး။ အလြန္ျပင္းထန္တဲ့ဆႏၵ .. ။

ဆႏၵဟာ ရံဖန္ရံခါ ေလာဘနဲ႕သြားၿပီး ေရာတတ္တယ္ .. ။ ေလာဘနဲ႕သြားၿပီးေရာတတ္တယ္… ဘာျဖစ္လို႕တုန္းဆို.. ျမန္မာလိုျပန္ေတာ့ .. သူကလည္း … ခ်င္ ..နဲ႕ျပန္တာ။ …. လိုခ်င္တယ္ .. သြားခ်င္တယ္ … စားခ်င္တယ္။ အဲေတာ့ … ေလာဘနဲ႕ယွဥ္တြဲလာယင္ေတာ့ …. ေလာဘသေဘာပါတာေပါ့။ သို႕ေသာ္ .. ဆႏၵတိုုင္းဟာ ေလာဘလားဆိုေတာ့ … မဟုတ္ဘူး။ (ဒီေနရာမွာခ်ဳံပါမယ္ … နားလည္တယ္လို႕ပဲယူဆပါမယ္ခင္ဗ်ာ)

ေလာဘက အဓိပတိမဟုတ္ဘူးး။ ေပ်ာ့ညံ့တယ္။ ေဟာဒီ ဆႏၵက်မွ အဓိပတိတဲ့။ ဆႏၵဓိပတိသည္ သံသရာထဲကပါလာတဲ့ လူေတြရဲ႕ လိုခ်င္တက္မက္တဲ့ ေလာဘကိုုပဲ ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စြမ္းရည္သတၱိရိွတယ္တဲ့ .. အဓိပတိက .. သူက .. အင္မတန္ အစြမ္းသတၱိရိွတယ္ .. ထက္တယ္ေပါ့။

ဘုရားအေလာင္းေတာ္ေတြဟာ ဗ်ာဒိတ္ရတယ္ဆိုတာ သာမာန္အေနအထားနဲ႕ မရဘူး။ ဘုရားျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵဟာ … သူတို႕စိတ္ကို လႊမ္းမိုးၿပီး ေနၿပီဆိုလို႕ရိွယင္ .. ဗ်ာဒိတ္္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ … ဘုရားအေလာင္းေတြ ဗ်ာဒိတ္ရဖို႕ အဂၤါရွစ္ခ်က္ဆိုတာ ရိွေသးတယ္။
မႏုႆတံ လိဂၤ သမၸတိ ေဟတု သ႒ာရ ဒႆနံ - လူသားျဖစ္ရမယ္၊ ျပည့္စံုတဲ့ Sex ရိွရမယ္၊ လူသားျဖစ္ရမယ္၊ အမ်ဳိးသားျဖစ္ရမယ္။ ေနာ္ … လိဂၤ ၊ မႏုႆတံ လိဂၤ သမၸတိ … မႏုႆတံဆိုတာ လူသားျဖစ္ရမယ္၊ လိဂၤ သမၸတိ က .. အမ်ဳိးသားျဖစ္ရမယ္။ … လူသားျဖစ္တယ္ … အမ်ဳိးသားျဖစ္တယ္ .. .။ ေဟတု … အေၾကာင္းတရားေတြ လံုေလာက္ၿပီးသား ရိွရမယ္ ၊ သ႒ာရ ဒႆနံ … ဘုရားနဲ႕ေတြ႕ရမယ္။ အဓိကာရ .. ကုုသုိလ္ေကာင္းမူ ေဆာက္တည္ၿပီးသားျဖစ္ရမယ္။ ဆႏၵ … ျပင္းျပတဲ့ ဆႏၵ ရိွရမယ္ … တဲ့ ။

သမၸတိဆိုတာ … စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္တရားေတြကို ရထားတဲ့ ဂုဏ္ထူး၀ိေသသနဲ႕ ျပည့္စံုၿပီးသား ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ရမယ္လို႕ .. ဆိုတယ္ .. ။ သာမာန္နဲ႕ဗ်ာဒိတ္ မရဘူး။ သုေမဓာရေသ့ ဗ်ာဒိတ္ရတာဟာ ဒီအဂၤါရပ္ေတြနဲ႕ညီတယ္။

ဒါျဖင့္ … သူ႕ဆႏၵက ဘယ္ေလာက္ျပင္းသလည္းလို႕ … ေမးလို႕ရိွယင္ …. သူ .. ဘုရားျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵက ဘယ္ေလာက္ျပင္းလဲ … ??? …. သာမာန္ပုဂၢိဳလ္ေတြလို ျဖစ္ခ်င္ယံုသက္သက္မဟုတ္ဘူး … သူက ။ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ ဘုရားျဖစ္ခ်င္သလဲဆိုလို႕ရိွ
ယင္ …. … ၾကည့္ ..
တဖက္ကၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ … ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရား နဲ႕ ေတြ႕တဲ့အခါမွာ … သူက စ်ာန္အဘိဥာဏ္ရတန္ခိုးရွင္ရေသ့ျဖစ္ေနတာ .. .. .. သို႕ေသာ္ … ဘုရားျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵကလႊမ္းမိုးထားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ….. ထိုဘုရားတရားနာၿပီးေတာ့ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကိုရမယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ သူရဟႏ ၱာျဖစ္သြား ႏိုင္တာေပါ့ .. အဲဒီမွာ ..။ သုိ႕ေသာ္ .. ဘုရားျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵေၾကာင့္ ဒါကို လက္လႊတ္လိုက္တယ္။ မယူဘူး။

ဒီလက္လႊတ္တယ္ဆိုတာ နည္းတဲ့ သတၱိ မဟုတ္ဘူး … ။ ဘ၀ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ေသရဦးမယ္ အိုရဦးမယ္ နာရဦးမယ္ သူသိတယ္။ ဟုတ္ကဲ့လား။ အကယ္၍သာ … ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားထံမွာ တရားနာၿပီး ရဟႏ ၱာျဖစ္လိုက္မယ္ဆို .. တစ္ခါပဲေသမယ္ .. ။ တစ္ခါပဲေသမွာကိုု … အခါေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ေသမွာနဲ႕သူလဲႏိုင္တယ္။ ဆႏၵ … ဒါ ဆႏၵ လို႕ ေျပာတာ။ အ႒ကထာဆရာႀကီးကေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ နားလည္ေအာင္ ဘယ္လိုေျပာတုန္းဆိုေတာ့ … ဘုရားျဖစ္ဖို႕ ဆႏၵဟာ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ ႀကီးက်ယ္သလည္းလို႕ဆိုလို႕ရိွယင္တဲ့ …. စၾကၤာ၀ဠာတိုက္ႀကီးတစ္တိုက္လံုးအျပည့္ မီက်ီးခဲေတြရဲေနေအာင္ ထည့္ထား …. အဲဒီ မီးပင္လယ္ႀကီး … မီက်ီးခဲဲပင္လယ္ႀကီးေပၚမွျဖတ္ၿပီးေတာ့ ဟိုဘက္ကို ေရာက္ေအာင္သြားႏိုင္ယင္ မင္းဘုရားျဖစ္ၿပီဆိုယင္ သြားမယ္ …. တဲ့ ။ … အဲေလာက္ထိေအာင္ ဆႏၵျပင္းတယ္လို႕ ဆုိလိုတာ။ မီးပင္လယ္ကို ျဖတ္္ၿပီးေတာ့သူသြားမယ္လို႕ေျပာတာ။ ဆႏၵအဲေလာက္ျပင္းတယ္လို႕ေျပာတာ …. ေနာ္ ။

သုေမဓာ … ရေသ့ရဲ႕ … အေလာင္း … သုေမဓာသေ႒းသားေလးဟာ .. ၾကည့္ .. ပစၥည္းဥစၥာေတြ အင္မတန္ခ်မ္းသာတယ္။ ေရႊတိုက္ ေငြတိုက္ ဘ႑ာတိုက္ေတြ … မက္ေမာစရာေတြပဲ။ သို႕ေသာ္ … အဲဒါေတြကို အားလံုး မငဲ့မညာ .. လိုခ်င္သူ ယူဆိုၿပီးေတာ့ .. တိုက္ခန္းေတြဖြင့္ၿပီးေတာ့ … လွည့္မၾကည့္ပဲနဲ႕သြားႏိုင္တ
ယ္ မဟုတ္လား …။ စာထဲမွာ ဥပမာေပးထားတာ …
လူေတြမွာ လွည့္မၾကည့္ပဲသြားတာ တစ္ခုပဲရိွတယ္ … ကိုယ့္ပါးစပ္ထဲမွာ အသံုးမ၀င္ေတာ့လို႕ … ေထြးထုတ္လိုက္တဲ့ .. တံေတြး … ဟုတ္ကဲ့လား။ ဘယ္သူမွလွည့္ၾကည့္မေနဘူး …………. အင္း နည္းနည္းေတာ့ ၾကည့္ခ်င္ၾကည့္မွာ ငါ့တံေတြးထဲမွာေသြးမ်ားပါလားလို႕ (ရယ္ေမာသံမ်ား) ။

အဲဒီလို ဥစၥာပစၥည္းေတြြကိုု လွည့္ကိုမၾကည့္ဘူး။ အဲဒါ ဘယ္သူက စြန္႕လႊတ္တာလည္းဆို … ဆႏၵက စြန္႕လႊတ္တာ။ တရားက်င့္လိုတဲ့ဆႏၵသည္ ေလာဘကိုုဖယ္ရွားႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားရိွတယ္္။

ဒါေၾကာင့္မို႕လိုု႕ …. အဓိပတိ ကို ဆႏၵလို႕ ေဟာတာ။ သူနဲ႕အတူတူ ျဖစ္တဲ့စိတ္ေတြကိုု လႊမ္းမိုးထားတာ … ။ ဒါက ေကာင္းတဲ့ အဓိပတိေတြေပါ့။ မဟာကုသိုလ္စိတ္္နဲ႕ယွဥ္တဲ့ အဓိပတိေတြ။ ကိုယ္မစားရခ်င္္ေနပါေစ။ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့သူေတြ သြားကယ္တယ္္။ ကိုယ္စားမယ့္ အစားအစာထဲက ကိုယ္အငတ္ခံၿပီး သူမ်ားကို ေကၽြးတယ္။ ဒါလည္း ဆႏၵပဲ။ ဆႏၵေတြ … ဆႏၵျပင္းလာၿပီဆိုယင္ လူက အကုန္လုပ္ႏိုင္တယ္။ ေကာင္းတဲ့ … ကိစၥေတြ အကုန္လုပ္ႏိုင္တယ္။ မေကာင္းတဲ့ ….. ကိစၥမွာေကာ ဆိုယင္ … မေကာင္းတဲ့ ကိစၥမွာလည္း လုပ္ႏိုုင္တာပဲ .. ။ တဲ့
ဆႏၵကို တစ္ေနရာမွာ ဣဒိပါဒ္ လို႕ ေဟာတာ ရိွေသးတယ္။ ဣဒိ ဆိုတာ အစြမ္းတန္ခိုး … ပါဒ က အေၾကာင္းတရား …. အစြမ္းတန္ခိုးရျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းတရား ၊ အက်ဳိးတစ္ခုကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္တဲ့ အစြမ္းတန္ခိုး။ အဲဒီအစြမ္းတန္ခိုးရျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းဟာလည္း ဆႏၵပဲ … တဲ့။

ျမတ္စြာဘုရား ၄၅ ၀ါ သီတင္းသံုုးၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုး ၀ါ မွာ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံဖို႕ ၁၀ လ အလိုေလာက္ …. ေ၀သာလီျပည္နားက … ေ၀ဠဳ၀ရြာကေလးမွာ ၀ါကပ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ … ေရာဂါအျပင္းအထန္ ျဖစ္တယ္။

အဲဒီေရာဂါက ေနာက္ဆံုးမွာ အသက္ေပ်ာက္သြားေလာက္တဲ့ေရာဂါ …. ကုလို႕မရဘူး … Incurable … မာရဏံဓိကေ၀ဒနာလို႕ ေခၚတယ္။ ေသျခင္းအဆံုးသတ္္သြားမယ္ … သို႕မဟုတ္ … ေသဖို႕အတြက္ နီးသြားမယ့္ ေရာဂါမ်ဳိး။ အဲဒီေရာဂါျဖစ္တဲ့အခါမယ္က်ေတာ့ .. ျမတ္စြာဘုရားက … ေနာက္ ၁၀ လ မွာ သုဘဒၵ ဆိုတဲ့ ပရဗိုဒ္ႀကီးနဲ႕ေတြ႕ၿပီး တရားေဟာဖို႕က ရိွေနတယ္။ သုဘဒၵႀကီးကအခုခ်ိန္လည္း ေတြ႕ဦးမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေတြ႕ယင္လည္း သူနားလည္ဦးမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေနာက္ ၁၀လ ေလာက္မွ သူက mature ျဖစ္မွာ … ေစာင့္ရမယ္ … ဘုရားက သူ႕အတြက္ဆိုယင္ေတာ့ ေစာင့္မယ္မဟုတ္ဘူး။

အဲဒီေတာ့ သုဘဒၵႀကီးကိုငဲ့ညွာၿပီးေတာ့ ျမတ္္စြာဘုရားက အဲဒီ မာရဏံတိကလို႕ ေခၚတဲ့ Incurable ေရာဂါႀကီးကို … ဣဒိပါဒ္ေလးပါးနဲ႕ပြားၿပီးေတာ့ တားထားလိုက္တယ္ .. ဆႏၵနဲ႕တားထားလိုက္တယ္။ ၾကည့္ … ၀ီရိယနဲ႕တားတယ္ .. ၀ီမံသနဲ႕တားတယ္ .. စိတၱနဲ႕တားတယ္။ ဣဒိပါဒ္ေလးပါး။ အဲဒါကိုု .. ဆႏၵ ၊ ၀ီရိယ ၊ ၀ီမံသ ၊ စိတၱ ဆိုတဲ့ … ဒီသဘာ၀တရားေလးမ်ဳိးကို အာယုသခၤါရ လို႕ေခၚတယ္။

စြမ္းၿပီးေတာ့ ဖလသမၼာပါဒ္၀င္စားတာ … အဲဒီ ဖလသမၼာပါဒ္ကို အာယုသခၤါရလို႕ေခၚတယ္။ ေဟာဒီ ဣဒိပါဒ္ေလးပါးကို က်က်နန ပြားထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သည္ သက္တမ္းေစ့ေအာင္ေနလို႕ရတယ္တဲ့…… ...သက္တမ္းေက်ာ္ေအာင္ လည္း ေနလို႕ရတယ္တဲ့။ ဒါကသဘာ၀တရား။

အဲေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ၁၀လ တိတိ … အာယုသခၤါရနဲ႕ဖမ္းထိမ္းလိုက္တယ္။ ၁၀လအတြင္း မေသႏိုင္ဘူး၊ ဒီေရာဂါျပန္မေပၚေစရဘူး။ ထိန္းထားတာ။ ၁၀လ ျပည့္ၿပီးေတာ့ေနာက္ …. ျမတ္စြာဘုရား ေရာဂါျပန္ျဖစ္တာပဲ … ေတာက္ေလ်ာက္။

ေနာက္ဆံုး သက္ေတာ္ ၈၀ လုပ္စရာအလုပ္လုပ္ၿပီးတဲ့အခါ ေနာက္ဆံုးညမွာ သုဘဒၵပုရဗုိဒ္ႀကီးကို တရားေဟာၿပီးေတာ့ ပရိနိဗၺာန္စံသြားတယ္တဲ့။ အဲဒီထဲမွာလည္းပဲ ဣဒိပါဒ္ေလးပါးထဲမယ္ ဆႏၵဆိုတာပါတယ္။ လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားသတၱိေတြ ရိွတယ္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဆႏၵတရားဟာ အင္မတန္္မွ ျပင္းထန္တယ္။ အဓိပတိထဲမွာျဖင့္ လႊမ္းမိုးႏိုင္တဲ့ သဘာ၀တရားတစ္ခု..တဲ့။

ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ လူေတြက ေျပာၾကတယ္ေပါ့။ ဆႏၵရိွယင္ ၾကံသမွ် ျဖစ္တယ္။ ဆႏၵရိွေနမွ ဘာမဆို ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႕ ေျပာၾကတယ္ေပါ့..ေနာ္။

ေနာက္တစ္ခုက ဆႏၵလိုပဲ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာကို ႀကီးစိုးထားႏိုင္တာ ၀ီရိယဆိုတာ ရိွေသးတယ္။ အဲဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက …. ၀ီရိယာဓိပတိ ၊ ၀ီရိယသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ၊ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ၊ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ….တဲ့။

၀ီရိယဓိပတိ - ၀ီရိယလို႕ဆိုတဲ့ ႀကီးစိုးလႊမ္းမိုးထားႏုိင္တ
ဲ့ သဘာ၀တရားတစ္ခုသည္ ၊ ၀ီရိယသမၸယုတၱကာနံ - ၀ီရိယႏွင့္ယွဥ္ဖက္ ျဖစ္ေပၚလာၾကတဲ့ ၊ ဓမၼာနံ - စိတ္ ေစတသိက္တို႕အား၄င္း၊
(၀ီရိယနဲ႕ယွဥ္တယ္ဆိုတာ … ယွဥ္တယ္ဆိုတဲ့စကားလံုးထဲမွာ ဘာေတြပါတုန္္းဆိုယင္ ျဖစ္တာလည္း အတူတူျဖစ္တယ္၊ ခ်ဳပ္သြားေတာ့လည္း အတူတူခ်ဳပ္တယ္၊ အာရံုလည္း တစ္ခုတည္းကိုယူတယ္၊ မီွရာ၀တၳဳကလည္း တစ္ခုတည္းပဲ၊ အဲဒီ ေလးခ်က္ညီတာကို ယွဥ္တယ္လို႕ေျပာတာ…ေနာ္။ အဲေတာ့ တစ္ခုတည္းလိုျဖစ္တယ္။ သမၸယုတၱဆိုုတာ တစ္ခုတည္း ယွဥ္တြဲလိုက္တာ။ )

၀ီရိယသမၸယုတၱကာနံ - ၀ီရိယႏွင့္ယွဥ္တြဲ၍ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တဲ့ ၊ ဓမၼာနံ - စိတ္ ေစတသိက္တို႕အား၄င္း၊ တံသမု႒ာနာနံ - ထို၀ီရိယနဲ႕ယွဥ္တြဲျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ေစတသိက္တို႕ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ၊ ဓမၼာနံ - ရူပါနဥၥ ရုပ္တရားတို႕အား၄င္း ၊ အဓိပတၱိပစၥေယန - အဓိပတိပစၥယသတိၱျဖင့္ ၊ ပစၥေယာ ဥပါကာရေကာ - ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္ ၊ ေဟာတိ - စင္စစ္မေသြ ျဖစ္ပါေပေတာ့၏ …. ။ ေဟာ … ၀ီရိယကလည္း လႊမ္းမိုးႀကီးစိုုးထားႏိုင္တယ္ … တဲ့။

(ဒီမွာ ဇာတ္ေတာ္ကို ခ်ဳံလိုက္ပါသည္)

မဟာဇနကၠဇာတ္ေတာ္မွာၾကည့္ေလ…. နတ္သမီးက ေမးတယ္ …. ဒီေလာက္ကမ္းမျမင္လမ္းမျမင္ျဖစ္ေနတဲ့ ပင္လယ္ျပင္မွာ လက္ပစ္ကူးေနတာ၊ ေရာက္မယ္လို႕ထင္လို႕လားလို႕ ေမးတယ္။ ဒါေတြ သူမစဥ္းစားဘူးတဲ့။

သူလုပ္ရမယ့္ဟာကိုလုပ္တယ္။ ၀ီရိယကလႊမ္းမုိးထားတာ။ ဒါေတြကို သူမစဥ္းစားဘူး…တဲ့ … သူလုပ္ရမယ့္ ကိစၥတစ္ခုကိုပဲလုပ္တယ္ …. တဲ့။ ေရာက္တာမေရာက္တာ သူနဲ႕မဆိုင္ဘူး။ ကူးတာသူ႕တာ၀န္။ ေနာက္ဆံုုးမွာ သူက အက်ဳိးေက်းဇူးကို ေျပာျပတယ္။ ၾကည့္ …တဲ့…သူနဲ႕ပါလာတဲ့ သေဘၤာသားေတြ တစ္ေယာက္မွ မရိွဘူး။ ဘာျဖစ္လို႕တုန္းဆို သူတို႕က လံု႕လမထုတ္ပဲနဲ႕ နတ္ကိုထိုင္ရိွခိုးဆုေတာင္းေနၾကတာေလ။ ကိုယ့္၀ီရိယမွကိုယ္ မထုတ္တာကို … ဟုတ္ကဲ့လား။ ဘုရားေလာင္း မဟာဇနကၠမင္းကေတာ့ ဒါေတြ တမ္းတမေနဘူး။ သူဘာလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာေတြကို လုပ္တယ္။ သူ႕ရဲ႕လံု႕လ၀ီရိယကို သူ အားထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဒီအားထားတဲ့ လံု႕လ၀ီရိယက သူ႕စိတ္ကို ဘယ္ေလာက္ လႊမ္းမိုးထားသလဲဆိုလို႕ရိွယင္ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးကို သူေရာက္မယ္မေရာက္ဘူး လံုး၀ မစဥ္းစားဘူး။ လုပ္ရမွာ သူ႕တာ၀န္ …. တဲ့။ မလုပ္ဘဲေသသြားယင္ သူရွက္စရာႀကီးပဲ၊ ဒါပဲသူေတြးတယ္၊ ဒီျပင္ဘာမွသူမေတြးဘူး။

(မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီေနရာေလးမွာဗ်ာ…သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းလွတဲ့၊ ဟီရိၾသတၱပၸဆိုတဲ့ … ရွက္တတ္တဲ့ တရားေလးကို နည္းနည္းေလာက္လွမ္းၾကည္ညိဳၾကည့္ၾကရေအာင္ ...... ။ မဟာဇနကၠမင္းသားကလည္း သူလုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို မလုပ္ပဲေသသြားရမွာကိုရွက္တယ္တဲ့။ အဲဒီလိုပါပဲ။ အယင္ ကၽြန္ေတာ္တင္ဖူးခဲ့တဲ့ပို႕စ္ေတြရိွပါတယ္၊ တိႆရဟန္းႀကီးအေၾကာင္းကို …. ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းကို ကိုယ္တိုင္ရိုက္ခ်ဳိးလို႕ အာမခံခ်က္ေပးၿပီး၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ရေအာင္ႀကိဳးစားအားထုတ္သြားတဲ့၊ တိႆရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္၊ ဒီတိႆရဟန္းႀကီးကလည္းပဲ၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္တရားကို ရေအာင္ အားထုတ္သြားတဲ့ တြန္းအားေလးက … သရာဂ မရဏံ …. ပုထုဇဥ္အျဖစ္နဲ႕ေသရမွာ ရွက္တယ္ …. တဲ့ …ပါဗ်ာ။ ကဲ…ၾကည္ညိဳၾကည့္လိုက္ၾကပါဦးခင္ဗ်ာ….သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ ရွက္တတ္တဲ့စိတ္က ဘယ္ေလာက္ ၾကည္ညိဳဖို႕ေကာင္းလိုက္ပါသလဲခင္ဗ်ာ…. ဆရာဦးေဖသက္ထြန္းရဲ႕ပို႕စ္တစ္ခုမွာလည္း တရားအားထုတ္ဖို႕ ျဖည့္ဆီးရမယ့္ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္ေတြထဲမွာ … ဟီရိၾသတၱပၸဆိုတဲ့… ေလာကပါလတရားက ပထမပါတဲ့။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ …. ဟီရိၾသတၱပၸရဲ႕သေဘာတရားေလးဟာ ဘယ္အထိေအာင္ စြမ္းေဆာင္သြားသလဲဆိုတာ သတိျပဳမိေစဖို႕ စကားလက္ေဆာင္ေလးပါးလိုက္ပါရေစခင္ဗ်ာ။)

အဲေတာ့ .. ဆရာေတာ္တရားကို ျပန္ေကာက္ၾကရေအာင္ပါခင္ဗ်ာ။

မလုပ္ဘဲေသသြားယင္ သူရွက္စရာႀကီးပဲ၊ ဒါပဲသူေတြးတယ္၊ ဒီျပင္ဘာမွသူမေတြးဘူး။ ေယာက်္ားေတြ အားထုတ္သင့္တဲ့ လံု႕လ၀ီရိယကို အားမထုတ္ဘူးလို႕ အေျပာခံရမွာ သူေၾကာက္တယ္။ အားထုတ္မယ္ … ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႕ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးကို ျဖတ္ကူးေနတာ ၇ရက္ ျဖတ္ကူးေနတာ။ အဲဒီမွာလည္း ၀ီရိယဓိပတိလို႕ေခၚတယ္ .. သူက။ ၀ီရိယကေနလႊမ္းမိုးႀကီးစိုးထားတာ။

၀ီရိယကလည္း ေလာဘနဲ႕တြဲတဲ့ ၀ီရိယ .. ေဒါသနဲ႕တြဲတဲ့ ၀ီရိယ … ေမာဟနဲ႕တြဲတဲ့ ၀ီရိယလို႕ ရိွတယ္။ (ခ်ဳံ႕လိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ သေဘာေပါက္မွာပါ၊ ကုသိုလ္နဲ႕တြဲလာယင္ ေကာင္းမႈေတြႀကိဳးစားျပဳလုပ္တယ္၊ အကုသိုလ္နဲ႕တြဲလာယင္ မေကာင္းမႈအတြက္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္တယ္ေပါ့) အဲဒီလို ၀ီရိယဓိပတိကလည္း စိတ္ကိုလႊမ္းမိုးထားၿပီးေတာ့ လူ႕ရဲ႕ဘ၀တစ္ခုလံုုးကို ခ်ဳပ္ကိုုင္ထားႏိုင္တယ္။ အဲဒါအဓိပတိပစၥေယာလို႕ေျပာတာ..ေနာ္။

ေနာက္တစ္ခုက စိတၱာဓိပတိ ….

စိတၱာဓိပတိ ၊ စိတၱသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ ၊ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ ၊ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ … ။

စိတၱာဓိပတိ - စိတ္္လို႕ဆိုရတဲ့ လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးတတ္တဲ့ သဘာ၀တရားသည္ ၊ စိတၱသမၸယုတၱကာနံ - စိတ္နဲ႕ယွဥ္၍ျဖစ္တတ္တဲ့ ၊ ဓမၼာနံ - ေစတသိက္တရားတို႕အား၄င္း ၊ တံသမု႒ာနာနံ - ထိုစိတ္နဲ႕ေစတသိက္တရားတို႕ေ
ၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ၊ ရူပါနံ - ရုပ္တရားတို႕အား၄င္း ၊ အဓိပတိပစၥေယန - အဓိပတိပစၥယသတၱိျဖင့္ ၊ ပစၥေယာ ဥပါကာရေကာ - ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္ ၊ ေဟာတိ - စင္စစ္မေသြ ျဖစ္ပါေပေတာ့၏ ….။ ျမတ္စြာဘုရားက …..
တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ စိတ္သက္သက္။ ဆႏၵမဟုတ္ဘူး၊ ၀ီရိယမဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္ကကိုကခိုင္မာတာ။ စိတ္ဓာတ္ကိုက လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးထားတာ။ စိတ္ကအားလံုးခ်ဳပ္ကိုင္ထားလိုက္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေစတသိက္ေတြလည္း သူ႕ေနာက္အကုန္ပါလာရတာ။

ေနာက္တစ္္ခုက …. ၀ီမံသာဓိပတိ ၊ ၀ီမံသသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ ၊ တံသမု႒ာနာနဥၥ ရူပါနံ ၊ အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ … ။
၀ီမံသာဓိပတိ - အသိဥာဏ္လို႕ဆိုရတဲ့ လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးတတ္တဲ့ သဘာ၀တရားသည္ ၊ ၀ီမံသသမၸယုတၱာကာနံ - ၀ီမံသနဲ႕ယွဥ္၍ ၊ အသိဥာဏ္နဲ႕ယွဥ္၍ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တဲ့ ၊ ဓမၼာနံ - စိတ္ေစတသိက္တရားတို႕အား၄င္း ၊ တံသမု႒ာနာနံစ ရူပါနံ - ထိုစိတ္ ေစတသိက္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ရုပ္တရားတို႕အား၄င္း ၊ အဓိပတိပစၥေယန - အဓိပတိပစၥယသတၱိျဖင့္ ၊ ပစၥေယာ ဥပါကာရေကာ - ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္ ၊ ေဟာတိ - စင္စစ္မေသြ ျဖစ္ပါေပေတာ့၏ …. ။

တစ္ခါတစ္ရံက် ဥာဏ္ကလႊမ္းမိုးထားတယ္။ ေဟာ … ကမၼ႒ာန္းထိုင္တဲ့အခါေတြ ဘာေတြမွာ ဥာဏ္က လႊမ္းမိုးထားတယ္။ ပညာလိုက္စားတဲ့အခါမွာ ဥာဏ္က လႊမ္းမိုးထားတယ္။ အသိဥာဏ္က အားလံုုးကို လႊမ္းမိုးထားတယ္။

ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္တို႕ဆို အသိဥာဏ္က ဘုရားအရာေမးတဲ့ေမးခြန္းေတာင္မွ ေျဖႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သူ႕ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္စြမ္းက အလြန္ထက္တယ္။ အားလံုးကို ဥာဏ္က အုပ္စိုးထားလိုက္တယ္။ ဘယ္လိုေမးခြန္းေတြ ေမးေမး ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးက အလြန္ထက္ၿပီးေတာ့ … ဥာဏ္ထဲမွာ အကုန္ လာ လာၿပီးေတာ့ ထင္တယ္ … ။ ေျဖစရာေတြ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သိလာတယ္၊ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးက လႊမ္းမိုးထားတာ …. တဲ့ ။

အဲဒီ ၀ီမံသ ဆိုတာ … ေဟတုနဲ႕ပစၥည္းနဲ႕ေျပာမယ္ဆိိ
ုလို႕ရိွယင္ …. အေမာဟပဲသူက … အေမာဟဆိုသည့္အတြက္ေၾကာင့္ … ေဟတုသတၱိပါပါ၀င္တယ္လို႕ ဒီလိုမွတ္ရမယ္ … ။
အဲဒီ ၀ီမံသပိုင္းေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ .. ခုနက .. ေလာဘဆိုတာမပါဘူး၊ ေဒါသဆိုတာမပါေတာ့ဘူး၊ အေကာင္းပိုုင္းသက္သက္ … အဲဒီက်ေတာ့ .. ၀ီမံသာဓိပတိက်ေတာ့ အေကာင္းပိုုင္းသက္သက္။

ခုနတုန္းက ဆႏၵဓိပတိတို႕ ၀ီရိယဓိပတိတို႕က်ေတာ့ ကုသိုလ္လည္းပါတယ္ … အကုသိုလ္္လည္းပါတယ္ …. ေနာ္ ။ ဒီဘက္က်ေတာ့ ၀ီမံသာဓိပတိက်ေတာ့ ေကာင္းတဲ့ကုသိုလ္ပိုင္းပဲပါတယ္ … အကုသိုလ္ေတြ မပါေတာ့ဘူး။ အေမာဟဆိုေတာ့ အသိပညာနဲ႕လာတာ … ။ ပညာရပ္က လႊမ္းမိုးထားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သိစရာရိွတာ အကုန္လံုး သိတယ္။ ဘယ္အရာမွ ခၽြင္းခၽြင္းခ်ံခ်ံမရိွဘဲနဲ႕အားလံုးကို အကုန္အစင္ သိႏိုင္တယ္….။

ပညာကလႊမ္းမိုးထားတဲ့ အဓိပတိသတၱိတင္ရိွတာ မဟုတ္ဘူး … အေမာဟဆိုေတာ့ … ေဟတုသတၱိ။ သူနဲ႕ယွဥ္ဖက္တရားေတြကိုု ခိုင္မာေအာင္လည္း လုပ္ထားႏိုင္ေသးတယ္ … ေဟတုပစၥည္း ပါလာတယ္ ဒီက်ေတာ့ … ။

ခုနတုန္းက ဆႏၵဓိပတိတို႕ ၀ီရိယဓိပတိတို႕ စိတၱဓိပတိတို႕တုန္းက …. ေဟတုပစၥည္း မပါဘူး။

အခုက်ေတာ့ သတၱိတစ္ခုထပ္တိုးတယ္ … ေဟတုပစၥည္း။

သဟဇာတျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဆႏၵသည္ ဆႏၵနဲ႕ယွဥ္တဲ့ စိတ္ကို …. ၿပိဳင္တူျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ သဟဇာတသတၱိလည္း ရိွတယ္၊ အျပန္အလွန္ရသည့္အတြက္ေၾကာင့
္ အညမညသတၱိ ရိွတယ္၊ မီွရာျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ နိႆယသတၱိ ရိွတယ္ ။
ၾကည့္ … ရိွေနတုန္း ေက်းဇူးျပဳဳတတ္သည့္အတြက္ေၾက
ာင့္ အတၳိသတၱိတဲ့၊ မကင္းကြာခင္ေက်းဇူးျပဳလို႕ အ၀ိဂတိသတၱိလို႕ … ဒီလို ေျပာလို႕ ရတယ္ေပါ့ … ။ ….. ပါ၀င္လာတဲ့ ပစၥည္းေတြ အမ်ားႀကီးရိွတယ္ေပါ့ ။ ဒါက အၾကမ္းျဖင္းေျပာျပတာေနာ္။
၀ီရိယဓိပတိလည္း ထို႕အတူပဲ ပါ၀င္လာတဲ့ သဘာ၀တရားေတြ ရိွွတယ္။

စိတၱာဓိပတိက်ေတာ့ ဘာေတြထိေအာင္ ပါ၀င္လာတုန္းဆိုယင္ …. အာဟာရပစၥေယာတို႕ပါ ပါလာတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕တုန္းဆို ….. ၀ိညာဏ … စိတ္ဆိုတာ … ၀ိညာဏပဲ ။ ၀ိညာဏနဲ႕စိတ္နဲ႕သြားၿပီးေတာ့ တူလို႕ … ။

၀ီမံသက်ေတာ့ ဘာေတြ ပါလာတုန္းဆိုယင္ … ဣျႏၵိယတို႕လည္း ပါလာႏိုင္တယ္ … မဂၢတို႕လည္း ပါလာႏိုင္တယ္ … ဘာျဖစ္လို႕တုန္းဆို … ပညိေျႏၵ ရိွတယ္ ၊ ပညာနဲ႕ပတ္သက္တာေတြြ … .။
တရားဓမၼဟာ တစ္္ခုနဲ႕တစ္ခု ပတ္သက္တာေတြကိုၾကည့္ၿပီးေတာ
့ … ၂၄ ပစၥည္းဟာ အားလံုုး … သဘာ၀ျခင္းတူၿပီဆိုယင္ ဆြဲပါသြားတာပဲ … အကုန္လံုး …. ။ ေနာ္ ….
အဲေတာ့ … ဒီ ၂၄ ပစၥည္းဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားက ဘာကို သရုပ္ေဖာ္တာတုန္းဆို … သခၤါရကို သရုပ္ေဖာ္တာပဲ။ ဘုရားက … သခၤါရ …. သခၤါရ နဲ႕ ေျပာေနတာ … ဘာတုန္းဆိုယင္ …. သခၤါရတို႕၊ သခၤတတို႕။ သန္ ဆိုတာ အေၾကာင္းတရားေတြက စုုေပါင္းၿပီးေတာ့ ၊ ခါရ (သို႕မဟုတ္) ခတ - ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အက်ဳိးတရားေတြ ….။

အေၾကာင္းတရားေတြ ေျမာက္ျမားစြာ ေပါင္းစုၿပီးလုပ္ေဆာင္ထားတာ
လို႕ ဒီလို ေျပာတာ …။
Function ေတြက မတူဘူး။ မတူသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သဘာ၀တရားေတြြဟာလည္း သူ႕ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ စြမ္းရည္သတၱိေတြျခင္း မတူၾကဘူး ….. လို႕ … ဒီလို မွတ္ရမယ္ …။
အဲေတာ့ …. အက်ဳိးတရားကို …. အက်ဳိးတရားတစ္ခုကို အေထာက္အကူျပဳတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမ
ွာ …. စြမ္းရည္သတၱိေတြ ေျမာက္ျမားစြာ ေပါင္းၿပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္တာ …. အဲဒါကို … သခၤါရ (သို႕မဟုတ္) သခၤတ လို႕ ေခၚတာ …. ။ ….. အေၾကာင္းတရားေတြ စုေပါင္းၿပီးေတာ့ လုပ္ကိုင္ထားတာလို႕ …
ဒါက အဓိပတိပစၥည္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ….. ဆႏၵဓိပတိ ၊ ၀ီရိယဓိပတိ ၊ ၀ီမံသာဓိပတိ ၊ စိတၱာဓိပတိ … လို႕ အဓိပတိတရားေလးပါး။ ဒီတရား ေလးပါးက သဟဇာတမ်ဳိးျဖစ္လို႕ … သဟဇာတဓိပတိလို႕ ေခၚတယ္။
ဒီ အေၾကာင္းတရားနဲ႕အက်ဳိးတရားသည္ ၿပိဳင္္တူ ျဖစ္တယ္။ born together …. သဟ ဆိုတာ … အတူတကြ ၊ ဇာတ … ျဖစ္လာတာ … အတူတကြျဖစ္လာၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးျပဳတာေတြလို႕ …. ဒီလို မွတ္ရမယ္ ..။

ေနာက္တစ္ခါ အာရမၼဏာဓိပတိဆိုတာက …. စိတ္ရဲ႕ … ႀကိဳးတန္းေလးလို … စိတ္ကို လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးထားႏိုင္တ
ဲ့ အာရံုအေနနဲ႕ … ေက်းဇူးျပဳတာ … ။
အဲဒီ အာရမၼဏာဓိပတိကလည္း အာရံုတိုင္းက စိတ္ကုိ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ဘူး …. စိတ္ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္တဲ့ အာရံု ဆိုတာ … အျမင့္ကေနဆက္ၿပီးေျပာမယ္ဆို
လို႕ရိွယင္ … ၾကည့္ … ေသာတာပန္တို႕ … အနာဂါမ္တို႕ .. ရဟႏ ၱာတို႕ရဲ႕ စိတ္္ကို ခန္႕မွန္းၿပီးေတာ့ ၾကည့္ရေအာင္ ….။
ေသာတာပန္ပုုဂၢိဳလ္ဟာ နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳခ်င္ယင္ ဘာလုပ္ရမွာတုန္းဆို … ၀ိပႆနာရႈရမွာ ..။

သူသြားခ်င္ယင္ ၀ိပႆနာလမ္းေၾကာင္းကပဲသြားရတယ္ … သူက …. ၊ … နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳခ်င္ယင္ ဒီတိုင္းတန္း အာရံုျပဳလို႕ မရဘူး။ ဘာျဖစ္လို႕တုန္းဆိုလို႕ရိွယ
င္ ….. ၾကည့္ ..
နိဗၺာန္ဆိုတာ …. သခၤါရာနံ အပ၀တိ … သခၤါရတရားေတြ မျဖစ္တာ နိဗၺာန္။ တရားနဲ႕ေတြ႕တဲ့ နိဗၺာန္က … ၾကည့္ …
၀ိပႆနာတရားက ၀ိပႆနာအာရံုဆိုတာ သခၤါရတရားေတြကို ရႈမွတ္္ေနတာ … သခၤါရတရားဆိုတာ ရုပ္နဲ႕နာမ္ … ေပါ့ ..။ …. အေၾကာင္းတရားေတြက စုၿပီးေတာ့ ဖန္တီးထားတာ … အဲဒီ သခၤါရတရားေတြကို အာရံုျပဳတဲ့ ၀ိပႆနာဥာဏ္က …. သခၤါရတရားေတြကို … ဟုတ္လား … trace လုပ္တာ … လိုက္ေနတာ … ။

လိုက္ရင္း လိုက္ရင္းနဲ႕သခၤါရတရားေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း သိမ့္ေမြ႕သိမ့္ေမြ႕သြားၿပီး
ေနာက္ဆံုး ... သခၤါရတရားေတြ ခ်ဳပ္သြားတဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္သြားတာ … အဲဒါ .. နိဗၺာန္ပဲ …။
အဲဒီေရာက္မွ နိဗၺာန္ကို သူ အာရံုျပဳတာ ၊ ဆိုပါစို႕ … ၀ိပႆနာဥာဏ္နဲ႕ဆိုလို႕ရိွယင္ .. ပထမ သူက ဘာက စၾကည့္တာတုန္းဆိုလို႕ရိွယင္ … သတၱ၀ါဆိုတဲ့ … လူေတြရဲ႕အေတြးအထင္ေတြကို ဖယ္ရွားလိုုက္ၿပီးေတာ့ … ရုပ္နဲ႕နာမ္ ႏွစ္ခုပဲ ရိွတယ္ဆိုတာ ျမင္လာတယ္။ အဲဒီ ရုပ္နဲ႕နာမ္ဟာလည္း သူ႕ဟာသူျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး … ဆိုင္ရာဆိုင္ရာအေၾကာင္းတရား
ေတြ ရိွတယ္ဆိုတာ ျမင္လာတယ္ … အဲဒီ ျမင္လာၿပီးသား ရုပ္နာမ္ေတြဟာ ျဖစ္ၿပီးယင္ ပ်က္သြားတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေတြြကို သူသံုးသပ္မိလာတယ္ … ၊ …. သံုးသပ္မိလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြဟာ ျဖစ္ၿပီးယင္ ပ်က္လာတယ္ဆိုတာကို သူျမင္လာတယ္ … ဒါကိုု .. ဥဒယဗၺယ ေခၚတယ္ ။
ျဖစ္ပ်က္သြားၿပီးတဲ့ဟာေတြဟာ သိပ္ၿပီးေတာ့ .. အသိဥာဏ္ကျမန္လာတဲ့အခါက်ေတာ့
.. ျဖစ္တာေတာင္ မျမင္ေတာ့ဘူး … ပ်က္တာခ်ည္း ေတြ႕လာတယ္ … ဒါ … ဘဂၤ ..။
အဲဒီ အပ်က္ေတြခ်ည္း ျမင္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ .. ေၾကာက္စရာလို႕ ျမင္လာတာ … ဘယ …၊ ေၾကာက္စရာႀကီးပါလား … ပ်က္ေနခ်ည္းဆိုေတာ့ ပ်က္ေနတာႀကီးေပၚေနရသလို ေၾကာက္ေနတယ္…။

ကိုယ္က အားထားေနတဲ့အရာႀကီးက ထာ၀ရပ်က္ေနတဲ့အရာႀကီး ၿပိဳပ်က္ေနတာႀကီးဆိုေတာ့ .. ေၾကာက္စရာႀကီးလို႕ျမင္လာတယ္
… ဘယဥာဏ္ ..။
အျပစ္ေတြျမင္လာတယ္ … အာဒီ၀နဥာဏ္ ..။

ညီးေငြ႕လာတယ္ … နိဗၺိဒဥာဏ္ .. ။ ေဟာဒီ … သခၤါရႀကီးေပၚမွာ ညီးေငြ႕တယ္။
ညီးေငြ႕တဲ့အခါ ဘာလုပ္တုန္း … မုစၥိတုကမ်ဥာဏ္ ..။ ဒီထဲကေန ထြက္ေျပးခ်င္လာတယ္ .. လြတ္ခ်င္လာတယ္ .

Credit to Ko Thein Naing Ohn
https://www.facebook.com/notes/560523767394032/

No comments:

ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated