@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Wednesday 3 September 2014

ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ အပိုင္း ၃၊ Dr နႏၵာမာလာဘိ၀ံသ

 
 
ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာေတာ္ အပိုင္း ၃

Dr နႏၵာမာလာဘိ၀ံသ

အာရမၼဏပစၥေယာ - ထိုအာရမၼဏပစၥေယာကို ပစၥယုေဒၵသပါဠိမွာ ပါဠိအျပည့္အစံုေဟာထားတယ္။ ထိုအာရမၼဏပစၥေယာရဲ႕ အာရမၼဏပစၥည္းဆိုတဲ့ေနရာမွာ အာရမၼဏဆိုုတဲ့ပုဒ္က - အာ - ဆိုတာ = လာေရာက္ၿပီးေတာ့၊ ရမၼဏ = ေမြ႕ေလ်ာ္တယ္ ။ လူေတြရဲ႕စိတ္ကေလးဟာ (စိတ္လို႕ေျပာလိုက္ယင္ ေစတသိက္လည္းပါတယ္လို႕မွတ္ထားေပါ့။) ၊ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကေလး အေတြးေတြဟာ ဆိုင္ရာအာရံုစီကိုသြားေရာက္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနၾကတယ္။ အာရံုမရိွပဲနဲ႕ လူ႕ရဲ႕စိတ္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ဘူးး။ ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ် လူေတြေျပာေနၾကတဲ့ စိတ္ဟာ အာရံုေပၚမီွၿပီးေတာ့ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ လူ႕စိတ္ထဲမွာ အဓိက အေၾကာင္းတရားတခုက ဘာတုန္းဆိုယင္ ဒီ အာရမၼဏပစၥည္း ပဲ ။

အဲဒီ အာရမၼဏကိုပဲ အဓိပၸာယ္ တစ္မ်ဳိးနဲ႕ေျပာလို႕ ရိွယင္ အာလမၺဏ စိတ္ကေလးဟာ ဘာနဲ႕ အလားသ႑ာန္တူတုန္းဆိုယင္ မသန္စြမ္းတဲ့လူနဲ႕အလားသ႑ာန္တူတယ္။ မသန္စြမ္းတဲ့လူတစ္ေယာက္ဟာ ႀကိဳးတန္းတို႕ တုတ္ကေလးေတြတို႕ကို အားျပဳၿပီးမွ ထလို႕ရတယ္။ စိတ္ကေလးဟာလည္း အာရံုုေပၚကိုမီွတြယ္ၿပီးေတာ့မွသာ ထႏိုင္တယ္တဲ့။ အာရံုမရိွပဲနဲ႕ စိတ္မျဖစ္ဖူးလို႕ ဒီလိုေျပာလိုတာ။


ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ အ႒ကထာဆရာမ်ားက ဥပမာေပးထားတယ္။
*** ေတာင္ေ၀ွးႀကိဳးတန္းစြဲကိုင္လွမ္းလ်က္ မစြမ္းလူမွာ ထရရွာသို႕၊ ခုႏွစ္ျဖာမွတ္ ၀ိညာဏ္ဓာတ္တို႕ (ျမင္သိစိတ္ = စကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္၊ ၾကားသိစိတ္ = ေသာတ၀ိညာဏဓာတ္၊ နံသိစိတ္ = ဃာန၀ိညာဏဓာတ္၊ လ်က္သိစိတ္ = ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတ္၊ ထိသိစိတ္ = ကာယ၀ိညာဏဓာတ္) ၊ ထို အာရံုေတြနဲ႕တြဲၿပီးေတာ့ ၾကံသိစိတ္တို႕ရဲ႕ ေရွ႕ေနာက္ ၊ ထိသိစိတ္၊ ၾကားသိစိတ္စသည္တို႕ရဲ႕ေရွ႕ေနာက္မွာျဖစ္တဲ့ မေနာဓာတ္ ။ ေနာ္ …

စိတ္ထဲမွာျဖစ္ေပၚလာတဲ့ မေနာဓာတ္ ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မေနာ၀ိညာဏဓာတ္ တဲ့။ ေတြးသိၿပီးေတာ့ သိတဲ့စိတ္ မေနာ၀ိညာဏဓာတ္ ။ အဲဒါကို ၀ိညာဏဓာတ္လို႕ ဘာျဖစ္လို႕ ဓာတုဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႕သံုးသလည္းဆိုလို႕ရိွယင္ - ဓာတုဆိုတာ element ဇီ၀မဟုတ္ဘူး၊ သတၱ၀ါမဟုတ္ဘူး။ အတၱမဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္။ ဓာတုရဲ႕အဓိပၸာယ္က ကိုယ့္သေဘာကိုယ္ေဆာင္တယ္၊ သူ႕ရဲ႕သဘာ၀သက္သက္ phenomenon သက္သက္ပဲ။ ဓာတုဆိုတဲ့စကားလံုုးေလးက အဓိပၸာယ္က အဲဒါကိုေျပာတာ။

ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ စိတ္ေတြကို ဓာတ္နဲ႕ခြဲလိုက္တဲ့အခါၾကေတာ့ ၇ ခု ရတယ္။ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္၊ ေသာတ၀ိညာဏဓာတ္၊ ဃာန၀ိညာဏဓာတ္၊ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတ္၊ ကာယ၀ိညာဏဓာတ္၊ မေနာဓာတ္၊ မေနာ၀ိညာဏဓာတ္ လို႕ ။ အဲဒီလို ၀ိညာဏဓာတ္ ၇ပါး ဆိုတာ၊ ၀ိညာဏဓာတ္ စြဲမွတ္ေမွ်ာ္ရႈ မီွရာဟုျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳျငား အာရံုေျခာက္ပါးပစၥည္းတရား၄င္းလို႕။ အာရံုေျခာက္မ်ဳိး။

အာရမၼဏပစၥေယာဆိုတာ လူေတြရဲ႕သ႑ာန္မွာ ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ် ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္ျဖစ္ ေမြးလာတဲ့ သေႏၶတည္တဲ့အခ်ိန္္ကစလို႕ ေနာက္ဆံုးစိတ္ေလးအထိ အာရံုနဲ႕ကင္းတယ္လို႕ မရိွပါဘူး။ ေနာက္ဆံုးမွာ အိပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း အာရံုရိွတယ္။ သို႕ေသာ္ ထိုအာရံုသည္ ပစၥဳပၸန္အာရံုမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ဘ၀င္စိတ္မွာလည္း ဘ၀င္စိတ္အာရံုေလးနဲ႕ျဖစ္တယ္

အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဗုဒၶရဲ႕တရားေတာ္အရ လူမွာ အသိစိတ္ရိွေနယင္ အာရံုမဲ့တဲ့စိတ္ဆိုတာ မရိွႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ တစ္ခ်ဳိ႕က unconscious လို႕ အာရံုမဲ့ေနတဲ့စိတ္လို႕ ထင္ေကာင္းထင္လိမ့္မယ္။ မရိွႏိုင္ဘူး။ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အာရံုေလးေတြေတာ့ ရိွေနတာပဲ။

အာရမၼဏသတၱိက ေက်းဇူးျပဳတယ္။ သို႕ေသာ္ စိတ္ကေလးရဲ႕ သိမ့္ေမြ႕မႈ ၊ ျပင္းထန္မႈ ၊ ဒီလိုေတာ့ level တို႕ degree တို႕ေတာ့ ကြာတာေပါ့။ ထိုစိတ္ရဲ႕လႈပ္ရွားမႈဟာ အရိွန္အဟုန္ျခင္းေတာ့ ကြာတာေပါ့။ ဘ၀င္စိတ္ဆိုယင္ သိပ္ၿပီးေတာ့ သိမ့္ေမြ႕တယ္။ လူေတြ ဟာ အိပ္ေနတုန္း အသက္ရႈေနတာ ဘ၀င္စိတ္ေၾကာင့္ ရႈတာ၊ အဲဒီ ဘ၀င္စိတ္ကေလးေၾကာင့္မို႕လို႕ အသက္ရႈမႈဟာျဖစ္ၿပီးေတာ့ေနတယ္လို႕ ဒီလို ေျပာတာ ေနာ္ ။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ အာနာပါနဟာ စိတၱဇ၀ါေယာဓာတ္ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ၀ါေယာဓာတ္လို႕ ဒီလိုေျပာတာ ... ။

ေအး … အသက္မရႈေတာင္မွပဲ စိတ္ဟာ လံုး၀ခ်ဳပ္သြားတယ္လို႕ ေျပာလို႕မရဘူး။ သိပ္ သိမ္ေမြ႕သြားတဲ့စိတ္မ်ဳိး ျဖစ္လာတဲ့အခါၾကေတာ့ အသက္ရႈရပ္သြားတာမ်ဳိးလည္း ရိွေသးတယ္။ အသက္ရႈရပ္သြားေသာ္လည္းပဲ ကမၼဇရုပ္ေတြရိွေနေသးသမွ် လူဟာ မေသဘူးလို႕ ဒီလို ေျပာတာ။

ကမၼဇရုပ္နဲ႕ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္က ဆက္လက္ရွင္သန္ေနေသးသမွ် လူ႕ရဲ႕ ခႏၶာ ၊ လူ႕ရဲ႕ဘ၀ဟာ အဆံုုးမသတ္ေသးဘူး။ ကမၼဇရုပ္ေတြ အဆံုုးသတ္သြားၿပီ ဆိုလို႕ ရိွယင္ေတာ့ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ဒီ ပဋိသေႏၶစိတ္ ဘ၀င္စိတ္ ဆိုတာေတြလည္း အဆံုးသတ္သြားၿပီ။ ေနာက္ဆံုး စုတိ ဆိုၿပီးေတာ့။
အဲဒီ လူ႕တစ္ဘ၀ စလာတဲ့ အခ်ိန္တုန္းကလည္း ပထမဆံုး စိတ္ေလးကို ပဋိသေႏၶေခၚတယ္။ အဲဒီ ပဋိသေႏၶနဲ႕ ဘယ္သူနဲ႕ယွဥ္တြဲလာတုန္းဆိုယင္ ကမၼဇရုပ္နဲ႕ ယွဥ္္တြဲ လာတယ္။ ကမၼဇရုပ္နဲ႕ ပဋိသေႏၶစိတ္တို႕သည္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ၿပိဳင္တူျဖစ္လာၾကတယ္။ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ မီွခိုၿပီး ၿပိဳင္တူျဖစ္လာၾကတယ္။ ဒါ ရုပ္နဲ႕နာမ္ ရိွတဲ့ ဘံုုေတြေပါ့။

ဒီ ကမၼဇရုပ္ကေလးက ပဋိသေႏၶစိတ္ ေပၚလိုက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကံရဲ႕စြမ္းအားေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶစိတ္ေလးမွာလည္း ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ ပဋိသေႏၶစိတ္လည္းရဲ႕ ဥပဒ္အခိုက္မွာလည္း ထပ္အသစ္ျဖစ္တယ္။ ဘင္အခိုက္မွာလည္း ထပ္အသစ္ျဖစ္တယ္။ စိတ္ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္း စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ သူက ကံရဲ႕စြမ္းအားနဲ႕သြားေနတာ။ ကမၼဇရုပ္က စိတ္တစ္ခုမွာ သူက သံုးခါ သံုုုုးခါထပ္ျဖစ္တယ္။ စိတ္ကေလးတစ္ခုမွာ ခဏငယ္သံုးခုရိွတယ္။ moment လို႕ ေခၚတာ။ moment သံုးမ်ဳိး ရိွတယ္။ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ ။ အရပ္လိုေျပာမယ္ဆိုယင္ ျဖစ္ တည္ ပ်က္ ။ ျဖစ္တာရယ္၊ ခဏေလးရပ္တန္႕တဲ့သေဘာရယ္၊ ပ်က္သြားတာရယ္။ ရပ္တန္႕တဲ့သေဘာဆိုတာ အၾကာႀကီးမဟုတ္ဘူး။ ဒီခဏသံုုးခုဟာ တညီတည္းပဲ။ ေျပာမယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ ပိုၿပီးေတာ့ မွတ္လို႕ သားလို႕ လြယ္ေအာင္ ေျပာရလို႕ ရိွယင္ေတာ့ ဒီ .. နာရီေလးရဲ႕ စကၠန္႕ဆိုတာေလးထက္ ပိုၿပီးေတာ့ တိုတယ္လို႕ေတာ့ မွတ္ထားေပါ့။ တစ္စကၠန္႕အတြင္းမွာဆိုယင္ စိတ္ဟာ ကုေဋတစ္သိန္းေလာက္ျဖစ္ပ်က္ႏိုုင္ေလာက္ေအာင္ ျမန္တယ္ေပါ့။ သို႕ေသာ္ နားလည္လြယ္ေအာင္လို႕ စကၠန္႕နဲ႕ပဲေျပာရေအာင္။ သံုးစကၠန္႕ပဲဆိုပါစို႕ … စိတ္ကေလးတစ္ခုဟာ သံုစကၠန္႕ရွည္တယ္ဆိုလို႕ ရိွယင္ ျဖစ္တာက တစ္စကၠန္႕၊ တည္ေနတာက တစ္စကၠန္႕၊ ပ်က္သြားတာက တစ္စကၠန္႕ … ေဟာ … သံုုးစကၠန္႕။

အဲဒီလို စကၠန္႕တိုင္း စကၠန္႕တိုင္း မွာ ကမၼဇရုပ္ေတြြက အသစ္သစ္ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီမွာ ပဋိသေႏၶစိတ္ကေလးကလည္း သူ႕အာရံုနဲ႕သူ လာတာ။ ဒီ အာရံုက အတိတ္ဘ၀က လာတဲ့ အာရံု။ ေသခါနီး အတိတ္ဘ၀မွာ ျမင္ခဲ့တဲ့ အာရံုသည္ ၊ ထို အာရံုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ကံကေနၿပီးေတာ့ တြန္းလႊတ္လိုက္လို႕ ကိေလသာေတြက ဖန္တီးၿပီး ကံကေနတြန္းလႊတ္လိုက္လို႕ ဘ၀သစ္ တစ္ခုရလာတာ။ ကံကဖန္တီးေပးလိုက္တာ။ အဲဒီ ကံအရွိန္္မကုန္မျခင္း ေဟာဒီ ကမၼဇရုပ္ေတြက ဆက္လက္ၿပီး ျဖစ္ေနတယ္လို႕ ဒီလို ေျပာတာ .. ေနာ္ ။
အဲဒီလို ဆက္လက္ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူက စိတ္နဲ႕ယွဥ္တြဲၿပီးေတာ့ အျမဲတမ္းလာတယ္။ ကမၼဇရုပ္နဲ႕စိတ္တို႕သည္ ေနာက္ဆံုးဘ၀ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေလးေရာက္သည္အထိေအာင္ သူသြားေနမွာပဲ။ ဒါဘယ္သူ႕အရိွန္နဲ႕သြားတာတုန္းဆိုယင္ ကံအရိွန္နဲ႕သြားေနတာ။

ကံကရိွေသးလားဆို မရိွဘူး။ ဒီဘ၀အသစ္လုပ္တာက အသစ္ကံ ။ သေႏၶရလာတဲ့ ကံေလးက ခ်ဳပ္သြားၿပီ၊ မရိွေတာ့ဘူး။ ဘာဥပမာနဲ႕ နားလည္ရတုန္းဆိုယင္ … မ်ဳိးေစ့ေလးတစ္ေစ့၊ သရက္ေစ့ေလးတစ္ခု ေျမႀကီးထဲမွာ ခ်ၿပီးေတာ့ စိုက္လိုက္တယ္။ စိုုက္လိုက္လို႕ အဲဒီ အေစ့ကေလးက အျမစ္ကေလး ဆင္းလာလို႕ အေညွာင့္ကေလး ထြက္လာတယ္။ အဲဒီ သရက္ေစ့ေလးက ဘာျဖစ္သြားသတုန္း…?...ပုပ္သြားတယ္ ။ ဘာက်န္ရစ္တုန္းဆို အျမစ္နဲ႕ အေျငာင့္ က်န္ရစ္တယ္။ အဲဒီ အျမစ္နဲ႕အေျငာင့္ကေန ပင္စည္ႀကီး ျဖစ္လာတာ ဘယ္သူကထိန္းေနတုန္းဆို ေျမနဲ႕ေရနဲ႕က ထိန္းသြားတယ္။ အပင္ကိုေပါက္ပြားေစတတ္တဲ့ မ်ဳိးေစ့ဟာ ရိွေသးလား .. ? မရိွေတာ့ဘူး။

အဲတာလိုပဲ လူေတြရဲ႕ကံက ဒီ သေႏၶစိတ္ေလးကို ခ်ေပးလိုက္တဲ့ ကံသည္ မရိွွေတာ့ဘူး။ သို႕ေသာ္ ဘယ္သူေတြကေနဆက္ထိမ္းသြားတုန္းဆိုယင္ ဒီပစၥဳပၸန္မွာ အာရံုေတြတို႕ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ေတြတို႕၊ ဥတုေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ေတြတို႕၊ အာဟာရတို႕ အျပန္အလွန္ ဒါေတြကေန ဆက္ၿပီးေတာ့ ထိန္းသြားတာ။ ကမၼဇရုပ္ေတြရဲ႕ အရိွန္ဟာ သူ႕အရိွန္မကုန္မျခင္း ဒီရုပ္ေတြနဲ႕ ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုး စုတိစိတ္ေလး ျဖစ္သည္ထိေအာင္ … ။

အဲေတာ့ စိတ္ဆိုယင္ ဘယ္စိတ္ျဖစ္ျဖစ္ အာရံုနဲ႕ကင္းၿပီးျဖစ္တဲ့ စိတ္လို႕ မရိွဘူးလို႕ ဒါက က်မ္းဂန္အရ ဒီလိုပဲ မွတ္ရမယ္။ စိတ္ရိွယင္ အာရံုရိွတယ္ဆိုတာ ဒါေသခ်ာေပါက္မွတ္ရမဲ့ တစ္ခုပဲ .. ေနာ္ ။ စိတ္က သိမ္ေမြ႕ယင္ အာရံုကလည္း သိမ္ေမြ႕တယ္လို႕ပဲမွတ္။ တစ္ခါတစ္ေလ စိတ္မရိွေတာ့ဘူးလို႕ ထင္ရေလာက္ေအာင္ သိမ္ေမြ႕တာမ်ဳိး ရိွတယ္ေလ။ သို႕ေသာ္လည္း ရိွေနတယ္။ ဥပမာမယ္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဘ၀င္စိတ္ ျဖစ္ေနတယ္။ အာရံုမရိွဘူးလို႕ လူကထင္ခ်င္ထင္ေနလိမ့္မယ္။ သို႕ေသာ္ အဲဒီ ဘ၀င္စိတ္ကေလးမွာ သူ႕အာရံုရိွေနတယ္။ သို႕ေသာ္ လူက မသိဘူး။ မသိသည္အတြက္ေၾကာင့္ unconscious တို႕ ဘာတို႕ေျပာတာ။ ဒီဘ၀င္စိတ္တို႕ ဘာတို႕ဆိုတာ ပစၥဳပၸန္အာရံုနဲ႕ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ အတိတ္အာရံုနဲ႕သြားေနတာ။ ကံရဲ႕စြမ္းအားေၾကာင့္ အတိတ္အာရံုနဲ႕သြားေနတာတဲ့။ အဲေတာ့ အာရံုကင္းတဲ့စိတ္ ေစတသိက္ဆိုတာ မရိွဘူးလို႕ … အဘိဓမၼာမွာ အာရံုေျခာက္မ်ဳိးဆိုတာ ႕ ဒီ အာရမၼဏပစၥေယာမွာ နားလည္ဖို႕ အာရံုေျခာက္မ်ဳိးဆိုတာ ျပတယ္။

ရူပါရံု၊ သဒၵါရံု၊ ဂႏၶာရံု၊ ရသာရံု၊ ေဖာ႒ဗၺာရံု၊ ဓမၼာရံု။ တဲ့
ဒီ ရူပါရံုဆိုတာ မ်က္စိက ျမင္ရတဲ့ အဆင္းအာရံုေလးကိုေခၚတာ၊ နားကၾကားရတဲ့ အသံကို သဒၵါရံု၊ အနံ႕က နံရတဲ့ အာရံုကို ဂႏၶာရံု၊ လွ်ာနဲ႕ထိရတဲ့ အရသာကို ရသာရံု၊ ခႏၶာကိုယ္နဲ႕ထိေတြ႕ၿပီးသိတာကို ဘာလဲဆို ေပ်ာ့သေဘာ မာသေဘာ ပထ၀ီရဲ႕သေဘာ၊ ေအးတယ္ ပူတယ္ ေတေဇာရဲ႕သေဘာ၊ လႈပ္ရွားတယ္ တြန္းကန္တယ္ ၀ါေယာရဲ႕သေဘာ၊ အဲဒါကို ေဖာ႒ဗၺလို႕ ေခၚတယ္။ က်န္တဲ့ အာရံုေတြမွန္သမွ် စိတ္အာရံုေကာ နိဗၺာန္အာရံုေတြေကာ က်န္တဲ့ ရုပ္တရားေတြ အာရံုေတြေကာ အားလံုးေပါင္းၿပီးေတာ့ ဓမၼာရံုလို႕ ေခၚလိုက္တာ .. ေနာ္ ။

*** ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဓမၼာရံုဟူရာ၌ မ်က္စိ နား ႏွာေခါင္း လွ်ာ ကာယ အၾကည္ရုပ္မ်ား ၊ ထိုအၾကည္ရုပ္မ်ားတြင္ ထင္လာျခင္း မရိွေသာ ရုပ္မ်ား၊ စိတ္အားလံုး ေစတသိက္အားလံုး နိဗၺာန္ ပညတ္မ်ား ပါ၀င္သည္လို႕ … ဓမၼာရံုဆိုတဲ့အထဲမယ္ အဲဒါေတြပါတယ္တဲ့။

ပသာဒရုပ္ေတြတင္ထင္လာတဲ့ အာရံုက တစ္မ်ဳိး၊ ဆိုပါစို႕ … ရူပါရံုဆိုတာ စကၡဳပႆာဒရုပ္မွာ ထင္ဟပ္လာတဲ့ အာရံုကို ေခၚတာ .. ေနာ္ ။ သဒၵါရံုဆိုတာ ေသာတပသာဒရုပ္မွာ ထင္ဟပ္လာတဲ့ အာရံုကို ေခၚတာ၊ ဂႏၶာရံုဆိုတာ ဂႏၶပသာဒရုပ္မွာ ထင္ဟပ္လာတဲ့ အာရံုကို ေခၚတာ၊ ရသာရံုဆုိတာ လွ်ာ ဇိ၀ွါပသာဒမွာ ထင္ဟပ္လာတဲ့ အာရံုကို ေခၚတာ၊ ေဖာ႒ဗၺာရံုဆိုတာ ကာယပသာဒမွာ ထင္ဟပ္လာတာကို ေခၚတယ္။ အဲဒါေတြ မထင္ဟပ္ပဲနဲ႕ စိတ္နဲ႕ေတြ႕တဲ့ အာရံုေတြ အားလံုးကို ဓမၼာရံုလို႕ ဒီလို ေျပာတယ္ … ေနာ္ ။

အဲဒီေတာ့ အာရမၼဏပစၥည္းကို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတဲ့ အခါမွာ ….
ရူပါယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ … လို႕

အဓိက မ်က္စိနဲ႕အဓိက စပ္ဆိုင္ၿပီးေတာ့ မ်က္စိနဲ႕စကၡဳပသာဒကို မီွၿပီးေတာ့ ရူပါရံုကို အမီွျပဳၿပီးေတာ့ ျဖစ္တဲ့ စိတ္ကေလးကို အဓိကထားၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္။

*** ရူပါယတနံ အဆင္းအာရံုလို႕ဆိုတဲ့ ရူပါယတနသည္ ၊ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္အား၄င္း၊ တံသမၸယုုတၱကာနံ ထိုစကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္နဲ႕ယွဥ္တဲ့ ၊ ဓမၼာနံ ေစတသိက္တရားတို႕အား၄င္း၊ အာရမၼဏပစၥေယန အာရမၼဏပစၥယသတၱိျဖင့္ ၊ ပစၥေယာ ဥပကာရေကာ ေက်းဇူးျပဳတတ္သည္၊ ေဟာတိ ျဖစ္၏။ တဲ့


အဲေတာ့ ဆိုလိုတာက ျမင္သိဆိုတဲ့ စိတ္ကေလး ေပၚလာတာဟာ ရူပါရံုမရိွပဲနဲ႕ ေပၚလို႕မရဘူးလို႕ ေျပာတာ .. ေနာ္။ ဆိုပါစို႕ … ဂက္စ္မီးျခစ္ထဲက မီးေတာက္ကေလးေပၚလာတာဟာ ဖိျခစ္မႈဆိုတာေလး မရိွပဲနဲ႕ေပၚပါ့မလား။

အေၾကာင္းတခုထပ္ၿပီးေတာ့ လူတစ္ေယာက္ကေန ဖိျခစ္လိုက္ၿပီဆိုတဲ့အခါ အထဲမွာ ဂက္စ္ကလည္းရိွေနတဲ့အခါ condition ေတြ စံုသြားတဲ့အခါမွာ မီးေတာက္ကေလး ေပၚလာသလိုပဲ ။

ဒီမွာလည္းပဲ စကၡဳပသာဒဆိုတဲ့ ပသာဒအေပၚမွာ ရူပါရံုဆိုတဲ့ အာရံုနိမိတ္ေလးလာထင္လိုက္တာ ထင္လိုက္တာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလးေပၚလာတယ္။ ဒီ စိတ္ကေလးကို ဒႆနစိတ္ ျမင္တဲ့စိတ္လို႕ ေျပာတာ။

ျမင္တယ္လို႕ ဆိုေပမယ့္လို႕ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူဘာျမင္တယ္လို႕ ဆိုတာ မသိႏိုင္ေသးဘူး။ ဥပမာမယ္ … ပန္းပြင့္ကေလးတပြင့္ကို ၾကည့္လိုက္လို႕ ဒီပန္းပြင့္ေလးနဲ႕မ်က္စိနဲ႕ တိုက္ဆိုင္သြားမႈေလး ပန္းပြင့္ဆိုတဲ့အာရံုေလးကို ရယူမႈေလးတင္ သူကျမင္တယ္လို႕ေျပာတာ။

ပါးစပ္ကျမင္တယ္လို႕ေျပာတဲ့ အဆင့္ၾကေတာ့ စိတ္ေပါင္းမ်ားစြား ျဖစ္ၿပီးမွေျပာလို႕ရတယ္။

ဒီစိတ္ေလးက ဘာမွမသိေသးဘူး။ ဆိုလိုတာက အျမင္တံခါးကို စဖြင့္လိုက္တဲ့ သေဘာေလးေလာက္ပဲ ရိွေသးတယ္။ အဲဒါကို စိတ္ျဖစ္စဥ္နည္းနည္းၾကည့္ရေအာင္ …

ဆိုပါစို႕ … ပန္းပြင့္ေလးတပြင့္ကိုျမင္တဲ့အခါ ပန္းပြင့္ေလးပြင့္သည္ ပထမဘယ္မွာလာၿပီး reflect ျဖစ္သလဲ၊ မ်က္လံုးထဲမွာလာၿပီး reflect ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ reflect လာျဖစ္တာသည္ တိုက္ခိုက္မႈတစ္ခု၊ ပန္းပြင့္ေလးက မ်က္လံုးကို လာၿပီး reflect ျဖစ္လိုက္တာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ ၊ သူကဘြားကနဲ အသိစိတ္ကေလး ေပၚလာတယ္။ သာမာန္အားျဖင့္ ၾကည့္မယ္ဆိုယင္ ရူပါရံုကမ်က္စိကို လာတိုက္တာ ဘာမွမရိွဘူးလို႕ ထင္ေကာင္းထင္မယ္။ ဒါေပမယ့္ တိုက္ခိုက္မႈေလးပဲ၊ အဲဒါေလးက။ အာရံုကဒီမွာလာထင္ဟပ္လိုက္တာသည္ ထိခိုက္မႈ၊ အင္မတန္သိမ္ေမြ႕တဲ့ ထိခိုက္မႈပင္ျဖစ္ေစကာမူ ျမင္သိစိတ္ကေလးကို သူက ေပါက္ဖြားေစႏိုင္တယ္။ ဒါျဖင့္ ျမင္သိစိတ္ကေလးက စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလးက ဘယ္နားမွာ ရိွေနတာတုန္း … ? စကၡဳပသာဒရုပ္ မ်က္လံုးထဲမွာ ရိွေနတာလား ? လာၿပီးေတာ့တိုက္တဲ့ ရူပါရံုထဲရိွေနလားဆိုေတာ့ ဘယ္မွမရိွဘူး။

ဘယ္လိုဥပမာနဲ႕နားလည္ရတုန္းဆိုလို႕ရိွယင္ စည္ကိုတုတ္ကေလးနဲ႕ရိုက္လို႕ ထြက္ေပၚလာတဲ့ အဲဒီအသံသည္ စည္ထဲမွာရိွတာလား သို႕မဟုတ္ တုတ္ထဲမွာရိွတာလားဆိုယင္ စည္ထဲမွာလည္း မရိွဘူး၊ တုတ္ထဲမွာလည္း မရိွဘူး။ ဒါျဖင့္ ဘယ္ကေနေရာက္လာတာလည္းဆိုယင္ စည္နဲ႕တုတ္နဲ႕ေပါင္းမိသြားလို႕ ထိခိုက္မႈစြမ္းအားေၾကာင့္ ေပၚလာတဲ့ အသံမွ်သာျဖစ္တယ္။ တဲ့ …

အဲေတာ့ ဒီ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ေလးဟာ ဘယ္မွာရိွေနတာမွ မဟုတ္ဘူး။ အာရံုေၾကာင့္ေပၚလာတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ထင္ရွားတုန္း။

ပန္းကေလးတစ္ပြင့္ကိုၾကည့္လိုက္တယ္၊ အဲဒီပန္းကေလးတပြင့္ကို ၾကည့္လိုက္တယ္၊ အဲဒီပန္းကေလးတစ္ပြင့္က မ်က္လံုးကိုလာၿပီးေတာ့ ထင္ဟပ္လိုက္ဟာ တိုက္ခိုက္လိုက္တာပဲ ထိခိုက္လိုက္တာပဲ၊ အဲဒီထိခိုက္မႈစြမ္းအားေၾကာင့္ ျမင္သိစိတ္ဆုိတဲ့ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ေလးေပၚလာတယ္။ တစ္ခါထိ တစ္ခါေပၚမယ္၊ ႏွစ္ခါထိ ႏွစ္ခါေပၚမယ္။ ေပၚၿပီးယင္ ေပ်ာက္သြားၿပီ သူက … ။ ပန္းလို႕သူမသိဘူး။

သို႕ေသာ္ မ်က္စိထဲမွာထင္လိုက္တာေလးကို သူက ယူလိုက္တယ္ … စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္က ။ အဲေတာ့ ဒီရူပါရံုေလးက မ်က္စိထဲလာၿပီးေတာ့ ထင္ဟပ္မႈမရိွဘူးဆိုယင္ ျမင္သိစိတ္ေပၚႏိုင္ပါ့မလား။ မေပၚႏိုင္ဘူးး။

ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ရူပါရံုေလးသည္ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလး ျမင္သိစိတ္ကေလး ေပၚဖို႕ရာအတြက္ သူက ႀကီးမားတဲ့ စြမ္းရည္သတၱိတစ္ခုေပးလိုက္တာလို႕ ေျပာတယ္။

ဒီျမင္သိစိတ္ကေလးကိုမီွၿပီးေတာ့ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလးေပၚလာရတာ၊ သူမပါယင္ ေပၚလို႕မရဘူးလို႕ဆိုလိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ***သုတၱန္ေတြမွာလည္း ျမတ္စြာဘုရားက … “စကၡဳံ စ ပဋိစၥ ရူေပ စ ဥပၸစၥတိ စကၡဳ၀ိညာဏံ” ဒီလိုပဲ ေဟာတာပဲ။ မ်က္စိနဲ႕ရူပါရံု ႏွစ္ခုဆံုမိလိုက္တဲ့အခါမွာတဲ့ ဒီႏွစ္ခုဆံုမိမႈကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ျမင္သိစိတ္ေလးေပၚလာတာပါလို႕ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာတယ္။

အဲေတာ့ မ်က္စိမွာထင္ဟပ္လာတဲ့ ပန္းပြင့္ေလးဆိုတဲ့ ရူပါရံုေလးရဲ႕သက္တမ္းသည္ စကၠန္႕ေပါင္း ၅၁ ဆိုယင္ ၿပီးသြားၿပီ။ ပ်က္သြားၿပီ။ ေနာက္တစ္ခါျမင္တာ ေနာက္တစ္ခု ။ သူ႕ရဲ႕သက္တမ္းကဒါပဲ။

ပစၥဳပၸန္ - စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ေလးက ဒီသက္တမ္းကာလ ရိွေနတာကို ပစၥဳပၸန္လို႕ ေခၚတယ္။ တစ္စကၠန္႕ကေန ၅၁အတြင္းတိုင္ေအာင္ သူ႕ဒီသက္တမ္းေလးကို ပစၥဳပၸန္လို႕ ေခၚတယ္။ ဒါပစၥဳပၸန္ရူပါရံုကို ျမင္တယ္လို႕ ေျပာတာ..အဲဒါကိုေျပာတာေနာ္။ အဲဒီ ၅၁စကၠန္႕ျပည့္သြားတာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ခ်ဳပ္သြားၿပီ၊ ဒါမရိွေတာ့ဘူး။ ေနာက္ထပ္ျပန္တာကေတြးၿပီးေတာ့ၾကည့္တာ၊ ေနာက္ကစိိတ္ကေနျပန္ေတြးၿပီးေတာ့ၾကည့္တာ။ ျပန္ေတြးၾကည့္တဲ့ အဆင္းအာရံုုသည္ စိတ္ထဲကၾကံေတြးခ်က္တာျဖစ္တယ္။ အစစ္မဟုတ္ေတာ့ဘူးး။

အစစ္ရဲ႕သက္တမ္းေလးက ၅၁ခ်က္ပဲရိွတယ္။ အဲဒါၿပီးတာနဲ႕ သူကခ်ဳပ္သြားၿပီ။ ဒါျပန္ၾကည့္ယင္ေတာ့ ျပန္ျမင္တာေပါ့။
တစ္ခါၾကည့္ရဲ႕သက္တမ္းေလးကိုေျပာတာ။ ေနာက္ထပ္ၾကည့္တာ ေနာက္ထပ္သက္တမ္း။ မရပ္မနားၾကည့္ယင္ သူူ႕သက္တမ္းေလးက ဒီအတိုင္းပဲသြားေနမွာပဲ။ ၅၁ၿပီးယင္ပ်က္သြားၿပီ။ ေနာက္ထပ္ ၅၁ၿပီးယင္ ပ်က္သြားၿပီ။ ဒီထက္သက္တမ္းမရွည္ဘူး…သူက။ ဒါေလးေတြကိုျမင္ႏိုင္္သလားဆ
ိုေတာ့ … မျမင္ႏိုင္ဘူး။
အဘိဓမၼာသေဘာနဲ႕ဒီဟာေလးကိုမျမင္ႏိုင္ဘူး…။ သိုု႕ေသာ္… ၀ိပႆနာဥာဏ္ ထက္ျမက္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ ဒီဟာထိေအာင္ျမင္ႏိုင္လာတယ္။

ဒီေလာက္လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ပ်က္စီးေနတယ္ဆိုတာ ေနာက္က်သေဘာေပါက္လာႏိုင္တယ္

ဆိုပါစို႕ သမာဓိေကာင္းေကာင္းရၿပီး ၀ိပႆနာဥာဏ္ေလးတက္္လာတဲ့ ေယာဂီေတြက်ေတာ့ ဘယ္လိုထိေအာင္ျမင္လာလည္းဆိုယင္ … ခႏၶာကိုယ္မွာ ယားမႈေလးေပၚလာတဲ့အခါမွာ သာမာန္အားျဖင့္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုယင္ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေနတယ္လို႕ထင္ရတယ္၊ ယားတဲ့ေနရာေလးကို စိုက္ၿပီးေတာ့ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုလိို႕ရိွယင္ အဲဒီယားမႈေလးသည္ ေပၚလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ ေပၚလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရမယ္။ သူ႕မွာအျပတ္အျပတ္ေလးျဖစ္ေနတာ၊ သူ႕ရဲ႕ moment ေလးနဲ႕သူထင္တာ၊ ဒလစပ္ႀကီးျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။

ထို႕အတူပဲ မ်က္စိကျမင္ရတဲ့အဆင္းအာရံုေလးရဲ႕သက္တန္းသည္ ၅၁စကၠန္႕ သို႕မဟုတ္ ၅၁၊ ခဏငယ္ ၅၁ ရွည္တယ္။ အဲဒီ ပစၥဳပၸန္ရူပါရံုဆိုတဲ့ မ်က္စိထဲမွာ လာထင္ဟပ္လာတဲ့ အာရံုေလးနဲ႕ စိတ္ေပါင္းဟာ … စိတ္ေပါင္းဘယ္ေလာက္အလုပ္လုပ္သြားၾကသလဲဆိုယင္ စိတ္ေပါင္း ၁၇ခု အလုပ္လုပ္သြားတယ္။ အဲဒီစိတ္ေပါင္း၁၇ခုသည္ ေဟာဒီရူပါရံုဆိုတဲ့ အေတြးအာရံုႀကိဳးတန္းေလးနဲ႕ ရွင္သန္သြားၾကတယ္။ ရူပါရံုဆိုတဲ့ႀကိဳးတန္းေလးက
ိုစြဲၿပီးေတာ့ေပၚလာၾကတာ … အကုန္လံုး။
ဒီထဲမယ္ … ျမတ္စြာဘုရားက ရူပါယတနံ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ … လို႕ ဒီလိုေဟာတာ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ေပၚပံုေလးကိုေဟာတာ…ဒါေလးက။

****ကဲ … စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ရဲ႕ေရွ႕မွာ ဘာစိတ္ရိွတုန္းဆိုလို႕ရိွယင္ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ … process ဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ ရိွတယ္။ ဒါေလးက သဘာ၀ကို ေသခ်ာက်က် စဥ္းစားၾကည့္။*** မ်က္စိထဲကို အာရံုေလးက တိုက္လာျခင္းျခင္း ျမင္တာ မဟုတ္ဘူး။

ဆင္ျခင္မႈဆိုတာေလးပါေသးတယ္။ Attention ေပါ့။ အာရံုစိုုက္လိုက္တာေလးတစ္ခု ပါလာတယ္။ အဲဒီမ်က္စိေပၚမွာ အဆင္းအာရံုေလးက လာဆံုလိုက္တဲ့ အခါမွာ အာရံုစိုုက္တဲ့ စိတ္ကေလးက အယင္ေပၚတယ္။ ျမင္တဲ့စိတ္္က ေနာက္မွလာတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ လူေတြေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အထူးသျဖင့္ ေလယာဥ္စီးတဲ့အခါမွာေလ … May I have your attention, please. ေက်းဇူးးျပဳ၍နားစဥ္ပါဆိုတာ။ ႏို႕မို႕ဆို ၾကားခ်င္မွ ၾကားတာေလ။ အဲဒါ Attention ပဲ။ အဲဒီ Attention ေလးကို ဘာေခၚတုန္းဆိုလို႕ရိွယင္ ပဥၥဒါြရ၀ဇၨန္းလို႕ေခၚတယ္။ အာ၀ဇၨနလို႕ ဒီလို ေခၚလိုက္ မေခၚတတ္လို႕ ရိွယင္ .. ။

အာ၀ဇၨနဆိုတာ ႏွလံုုးသြင္းစိတ္ကို ေခၚတာ။ ဟိုလို တရားႏွလံုးသြင္းတဲ့စိတ္ မဟုတ္ဘူး။ အာရံုကို တံခါးဖြင့္ေပးတဲ့စိတ္ကိုေျပာတာ … ေနာ္.။ အဲဒီ အာရံုကို တံခါးဖြင့္ေပးတဲ့စိတ္ေလးကို ဘာလို႕ေခၚလည္းဆိုယင္ မေနာဓာတ္လို႕ ေခၚတယ္။ စာေပမွာ မေနာဓာတ္လို႕ေခၚတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ … ရူပါယတနံ၊ သဒၵါယတနံ၊ ဂႏၶာယတနံ၊ ရသာယတနံ၊ ေဖာ႒ဗၺာယတနံ မေနာဓာတုယာ ၊ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ၊ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ ဆိုတာ …. ေနာက္နားေလးမွာ ေဟာတာ…။

အဲေတာ့ မ်က္စိက ရူပါရံုေလးက တိုက္ဆိုင္လိုက္တာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ ဘယ္သူအယင္၀င္လာတုန္းဆိုယင္ မေနာဓာတ္ဆိုတဲ့ အာ၀ဇၨန္းစိတ္ေလး၀င္လာတယ္။ သူက … မ်က္စိမွာလာတိုက္လည္းပဲ သူအယင္ေပၚတယ္။ နားမွာ အသံကလာတိုက္ယင္လည္း သူအယင္ေပၚတယ္။ ႏွာေခါင္းမွာ အနံ႕လာတိုးလည္း သူအယင္ေပၚတယ္။ လွ်ာမွာ အရသာနဲ႕ေတြ႕လည္း သူအယင္ေပၚတယ္။ ခႏၶာကိုယ္မွာ တစ္ခုခု လာထိယင္လည္း သူအယင္ ေပၚလာတယ္။ သူက တံခါးဖြင့္ေပးတဲ့စိတ္…။

ဆိုလိုတာက New Object ကို Welcome လုပ္တယ္ … ေပါ့ .။ ဟုတ္ကဲ့လား….။ Object တစ္ခုကို ႀကိဳဆိုလိုက္တာပဲ။ ဒီ Object က အသစ္၀င္လာတဲ့ Object ေလ။ အသစ္၀င္လာတာ…။ နဂိုလူေမြးရာပါ Object က ဘာတုန္းဆိုယင္ ပဋိသေႏၶစိတ္ရဲ႕ Object က ေမြးရာပါ။ သေႏၶစိတ္က … ဘ၀င္စိတ္ အိပ္ေနတဲ့အခ်ိန္က ေမြးရာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ …. ပဋိသေႏၶစိတ္၊ ဘ၀င္စိတ္၊ စုတိစိတ္တို႕ရဲ႕ Object သည္ တသက္တာမွာ ေျပာင္းလို႕မရဘူး…။ ဘ၀ဆိုတာ …. ဒါပဲ .. ။
သို႕ေသာ္ က်န္တဲ့ Object ေတြက အခု ပစၥဳပၸန္နဲ႕ဆိုင္တယ္။ ပစၥဳပၸန္အခ်ိန္မွာ … လူေတြမွာ ဒီ အာရံုကိုယူတတ္တဲ့ အဂၤါရပ္ေတြရိွသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ထိုအဂၤါရပ္ေတြနဲ႕ အျပင္ဘက္က အာရံုေတြနဲ႕ သြားၿပီးေတာ့ ဆက္သြယ္တယ္။ ပဋိစၥသမုပၸဒ္လည္း … ဒါေဟာတာပဲ။ သဠာယတနပစၥယာ ဖေႆ။ ဆက္သြယ္မိသြားတာ … ။

***အဲေတာ့ မ်က္စိကို … မ်က္စိထဲကို လာၿပီးေတာ့ အဆင္းအာရံုေလး လာထိလိုက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခုနက … အဲဒီ အာရံုကို … Attention လုပ္တဲ့စိတ္ … ဂရုစိုက္လိုက္တဲ့စိတ္ … ႏွလံုးသြင္းလိုက္တဲ့စိတ္ … စိတ္ထဲမွာထည့္လိုက္တဲ့စိတ္က အာ၀ဇၨနစိတ္လို႕ … သူက …. မ်က္စိမွာတင္ မဟုတ္ဘူး။ မ်က္စိ .. နား .. ႏွာေခါင္း .. လွ်ာ .. ကိုယ္ .. ငါးဒြါရလို႕ ေခၚတယ္။ ဒြါရဆိုတာ တံခါး …. ။ လူ႕ရဲ႕ခႏၶာကိုုယ္မွာလည္းပဲ … ဒါ တံခါးေပါက္လို႕ေျပာတာပဲ .. ေနာ္ .. ။ ျပင္ပအာရံုေတြ ၀င္လာတဲ့ တံခါးေပါက္ေတြပဲ ။ ဒီတံခါးေပါက္ေတြ မရိွယင္ မ၀င္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီျပင္ပအာရံုေတြ ၀င္လာတဲ့ တံခါးေပါက္ကေနၿပီးေတာ့ … အသစ္အျပင္ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ အာရံုတစ္ခု၀င္ၿပီးေတာ့ တိုက္လိုက္တာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ ပထမဆံုုး ဆင္ျခင္တဲ့စိတ္ကေလးေပၚတယ္။*
** အဲဒီ ဆင္ျခင္တဲ့စိတ္ကေလးကို အာ၀ဇၨနလို႕ ေခၚတယ္။ အဲဒါကို ငါးဒြါရမွာ ဆင္ျခင္တာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပဥၥဒြါရအာ၀ဇၨန … တဲ့ ။ ေနာ္
Attention consciousness in high door. Five door မွာ Attention လုပ္တာ။ အဲဒီ Attention လုပ္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့မွ ျမင္သိစိတ္ဆိုတာေလး ေပၚလာႏိုင္တယ္။

***ကဲ … ျမင္သိစိတ္ကေလးကေပၚလာၿပီ။ Attention လုပ္တဲ့စိတ္ကေလးက ဘယ္မွာရိွေနတာတုန္းလို႕ ေမးမယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ …. သူက … ဟဒယ၀တၳဳဆိုတဲ့ … တျခားမီွရာတစ္ခုမွာ .. သူရိွေနတယ္။ ဟဒယ၀တၳဳမွာရိွတယ္။ ဟဒယ၀တၳဳကိုမီွၿပီးေတာ့ ျဖစ္တယ္။
၀တၳဳရုပ္ ေျခာက္ပါး ရိွတယ္။ စကၡဳ၊ ေသာတ၊ ဃာန၊ ဇိိ၀ွ၊ ကာယ၊ ဟဒယ။ လို႕ဆိုၿပီးေတာ့….။ ဟဒယဆိုတာ က်န္တဲ့စိတ္ေတြရဲ႕ မီွရာ၀တၳဳလို႕ပဲ မွတ္ထားလိုက္။ အဲဒီမွာ ဒီ Attention လုပ္တဲ့ စိတ္ေလးက ၊ ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္းစိတ္ေလးက .. ဟဒယ၀တၳဳ … အဲဒီ ဟဒယ၀တၳဳမွာ … ဘ၀င္စိတ္ရဲ႕အစဥ္ကို … ျဖတ္ေတာက္သြားၿပီးေတာ့ .. သူက .. ေပၚလာတာ။

အသစ္အာရံု၀င္လာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ … သူကအသစ္အာရံုမ၀င္ခင္ထိကေတာ့ မူလကအျမဲတမ္းသြားေနမွာပဲ။ အသစ္၀င္လာယင္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္တာပဲ။ အသစ္မ၀င္လို႕ရိွယင္ .. ဒီ .. ပဋိသေႏၶစိတ္…က … စိတ္အစဥ္က သြားတယ္။ သူကေတာ့ non stop ။ သို႕ေသာ္ … အသစ္အာရံု၀င္လာတဲ့နဲ႕ သူက Cut Out ျဖစ္သြားတယ္။ ဘာျဖစ္လိုတုန္းဆိုယင္ အသစ္အာရံုရဲ႕ ဖိအားေၾကာင့္ သူက ျပတ္သြားတာ … ျပတ္သြားၿပီး… ေနာက္ထပ္ အာရံုအသစ္နဲ႕ဆက္တဲ့စိတ္္ေတြ ေပၚလာတာ … ဒီလို နားလည္ရတာ … ေနာ္ .. ဘ၀င္စိတ္အစဥ္က ျပတ္ထြက္သြားတယ္ .. အဲဒီ အခ်ိန္ေလးမွာ .. ။ ျပတ္ထြက္သြားၿပီးေတာ့ .. ဒီ အာရံုကို .. ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္တဲ့ ပဥၥဒြါရ၀ဇၨန္းစိတ္ေလး ေပၚလာတယ္။ ၿပီးေတာ့ .. ျမင္သိစိတ္ကေလး .. စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ ေပၚလာတယ္.. ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ..*** ျမင္သိစိတ္ေနာက္ ဘာေပၚတုန္းဆိုေတာ့ .. သမၸဋိစ ၦန ဆိုတာ လက္ခံတယ္ ဒီအာရံုကိုလက္ခံလိုက္တာ .. ခႏၶာကိုယ္ကလည္း တခါတေလ လက္ခံတာမွ မဟုတ္ပဲ … စိတ္ကလည္း .. သူက .. လက္ခံတဲ့စိတ္ ရိွေသးတယ္။ လက္ခံလိုက္တယ္ဆိုတာ အာရံုကို အသိအမွတ္္ျပဳလိုက္တာကိုု ေျပာတာ .. ေနာ္ ။ အသိအမွတ္ျပဳလိုုက္တဲ့ သမၸဋိစ ၦိဳင္းေလး … ။ သမၸဋိစ ၦန ဆိုတာ လက္ခံစိတ္လို႕ပဲ ဒီလိုပဲ မွတ္ထားေပါ့ .. ေနာ္ ။ အာရံုအသစ္၀င္လာလိို႕ရိွယင္ လက္ခံလိုက္တယ္။

ေျပာမယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ …*** အာ၀ဇၨန .. ဆိုတာ .. တံခါးဖြင့္ေပးလိုက္တဲ့စိတ္။
***စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ .. ဆိုတာ .. ျမင္တဲ့စိတ္။ ***သမၸဋိစ ၦန … ဆိုတာ .. လက္ခံတဲ့စိတ္…တဲ့။
***အဲဒီ သမၸဋိစ ၦန လို႕ေခၚတဲ့ လက္ခံစိတ္ရယ္၊ တံခါးဖြင့္ေပးတဲ့စိတ္ရယ္၊ အဲဒီစိတ္ႏွစ္ခုကို မေနာဓာတ္လို႕ ေခၚတယ္။ သူတို႕ရဲ႕စြမ္းရည္သတၱိေတြကအမ်ားႀကီး မရိွဘူး။ သူတို႕လုပ္ႏိုင္တာက ဒါပဲ ရိွတယ္။ ဒီထက္ပို မလုပ္ႏိုင္ဘူး။

ဒါက Order of Mind စိတၱနိယာမ လို႕ေခၚတယ္။ ဘယ္စိတ္ၿပီး ဘယ္စိတ္ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ … process.. က .. Order of mind … ပဲ ။ Mental Order လို႕ေခၚတယ္ … စိတၱနိယာမ .. တဲ့။ သူ႕နိယာမနဲ႕သူ သြားေနတာရိွတယ္။ ဒါကို အဂၤလိပ္လို process လို႕ေခၚတယ္။ ၀ီထိလို႕ ေျပာတယ္။ ပါဠိစာေပစကားနဲ႕ေျပာယင္ ၀ီထိ .. ျဖစ္စဥ္တစ္ခု … ၀ီထိဆိုတာ အထူးအဆန္းမဟုတ္ဘူး။

ကဲ .. အာရံုေလးကလာၿပီး ခုနက မ်က္စိကို ပန္းပြင့္ေလးကို ျမင္တယ္ဆိုပါစို႕ … အဲဒီ ပန္းပြင့္ဆိုတဲ့ ရူပါရံုေလးက စကၡဳပသာဒကိုလာထင္ဟပ္လိုက္တာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ … တံခါးဖြင့္ေပးတဲ့စိတ္ကေလးကဖ်တ္ကနဲ ဖြင့္လိုက္တယ္ … ဖြင့္လိုက္တဲ့အခါသူက … ဖြင့္ၿပီးယင္သြားၿပီ .. သူကမရိွေတာ့ဘူး … သူ႕ကိစၥၿပီးသြားၿပီ … သူကဖြင့္ေပးယံုပဲ … ဖြင့္ေပးၿပီးသူက ခ်ဳပ္သြားၿပီ။

ခ်ဳပ္သြားေတာ့ … သူ႕ေနာက္က ဘာ .. Follow... လိုက္လာတုန္းဆို … ျမင္သိစိတ္ .. စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ေလးက .. Follow… လိုက္လာတယ္ … သူကလည္းပဲ .. 3 စကၠန္႕ ပဲ … သြားၿပီ … သူကလည္း ေရွ႕စိတ္္ျဖစ္သြားတာ .. သူမျမင္လိုက္ဘူး .. ေနာက္စိတ္ျဖစ္သြားတာ .. သူမျမင္လိုက္ဘူး .. ။ အဲဒါ … အနႏၱရပစၥေယာ .. ဆိုတာ .. အဲဒါေျပာတာ .. ေနာ္ . ။

အနႏၱရပစၥေယာ .. ဆိုတာ .. ဒီစိတ္ကေလးေတြ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခုၾကားမွာ ဘာမွ အျခားမရိွဘူး။ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု … ေရွ႕စိတ္ခ်ဳပ္မွ ေနာက္စိတ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ .. အနႏၱရပစၥေယာပဲ ..။ အနႏၱရပစၥေယာပါ .. နားလည္သြားမယ္.. ဒီဟာက .. ေနာ္။
ျမင္သိစိတ္ကေလးက သူ႕ဟာသူျဖစ္ၿပီး သူ႕သက္တမ္းေလးနဲ႕သူ ခ်ဳပ္သြားလို႕ရိွယင္ .. သူခ်ဳပ္လိုက္တာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ ေနာက္စိတ္က .. ဘြားကနဲ .. ေပၚတာ .. သူခ်ဳပ္ျခင္းသည္ .. အေၾကာင္း .. လို႕ေခၚတယ္။ သူေနရာဖယ္ေပးလိုက္တာနဲ႕ဟုိကေတာက္ေလွ်ာက္၀င္လာတာ .. အစား၀င္လာတာ ..။

ဒီ ျမင္သိစိတ္္ကေလး ျဖစ္ၿပီးေတာ့ လက္ခံတဲ့စိတ္ကေလးက … ျမင္သိစိတ္ကေလး ခ်ဳပ္သြားတာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ … လက္ခံတဲ့စိတ္္ကေလးေပၚလာတယ္၊

လက္ခံတဲ့စိတ္ကေလးကလည္း သူ႕ရဲ႕ ၃ စကၠန္႕ ျပည့္ယင္ ခ်ဳပ္သြားတာ .. သူခ်ဳပ္သြားလိုက္တာနဲ႕တစ္ၿပိဳင္နက္ … စံုစမ္းတဲ့စိတ္ကေလးေပၚလာတယ္ .. သႏၱီရဏ .. စံုစမ္းတဲ့စိတ္ကေလးေပၚလာတဲ့ အခါမွာ … ဆံုးျဖတ္တဲ့စိတ္ကေလးေပၚလာတယ္ .. ၀ုေ႒ာ .. အဲဒါေလးခ်ဳပ္သြားတဲ့အခါမွ …. အာရံုရဲ႕အရသာကို ခံစားတယ္ဆိုတဲ့စိတ္ကေလးက .. အာရံုေပၚမွာ ထပ္ထပ္..ထပ္ထပ္ၿပီးေတာ့ .. အဲဒီအာရံုဆိုတဲ့ႀကိဳးတန္းေလးေပၚမွာသူက .. ထပ္ထပ္ .. ထပ္ထပ္ျဖစ္တာ ေဇာလို႕ေခၚတယ္။

သူကအရိွန္အဟုန္ေကာင္းေကာင္းနဲ႕ျဖစ္လာတာ.. သူဘာလို႕ အရိွန္ရသြားတာတုန္းဆိုယင္ .. ေရွ႕က ဟာေတြက တြန္္းအားေတြ သူရလာတာ ..။ ေရွ႕ကတြန္းအားေတြရိွတယ္။ ေနာက္ဆံုးေဇာဆိုတာ ခုႏွစ္ခါျဖစ္ၿပီးေတာ့ .. ထိုေဇာရဲ႕အရိွန္ေၾကာင့္ေနာက
္ကေနလိုက္ျဖစ္သြားတာ .. တဒါရံု .. လို႕ ေခၚတယ္။
တခ်ဳိ႕စာအုပ္ေတြက Registration လို႕ ျပန္တယ္ .. မဟုတ္ဘူး ။ retentive လို႕ျပန္တာ ပိုနီးစပ္တယ္။ တဒါရံုဆိုတာ ေဇာရဲ႕ အာရံုကို ထပ္ၿပီးေတာ့ ခံယူတဲ့စိတ္ .. ။
အဲဒီ တဒါရံုၿပီးသြားတာနဲ႕တစ္ၿပိဳ
င္နက္ သူက စိတ္က ၁၇ခ်က္ ျပည့္သြားတယ္။ စိတ္၁၇ခ်က္ ျပည့္သြားယင္ … ခုနက .. မ်က္စိထဲမွာ ထင္ဟပ္လာတဲ့ ရူပါရံုေလးဟာ သက္တမ္းေစ့လို႕ ေပ်ာက္သြြားတယ္။ ေပ်ာက္သြားျပီ။။။
ဒါေပမယ့္ .. လူေတြက ထပ္ .. ထပ္ .. ျမင္ေနေတာ့ .. ဒါေလးရိွေနေသးတယ္လို႕ထင္ေနတာ .. ။ ဘယ္အရာမွ မျမဲဘူး။

တခ်ဳိ႕သိပၸံဆရာေတြကေျပာတယ္။
လွ်ပ္စစ္မီးဟာ တစ္စကၠန္႕အတြင္းမွာ ဘယ္ႏွစ္ခါၿငိမ္းတယ္ဆိုတာ သူတို႕တြက္ထားတာ ရိွတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြသိတာ မီးၿငိမ္းတယ္လို႕ဆိုတာ လံုုး၀အဆက္ျပတ္သြားမွသိတာ။
အဲဒီလို စိတ္အစဥ္တန္းေတြဟာ ဘယ္သူ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလည္းဆိုယင္ .. အာရမၼဏပစၥေယာ .. တဲ့ .။ ေပၚလာတဲ့အာရံုေလးေၾကာင့္ျဖစ္တာတဲ့။ အဲဒီမွာ … ရူပါယတနံ၊ သဒၵါယတနံ၊ ဂႏၶာယတနံ၊ ရသာယတနံ၊ ေဖာ႒ဗၺာယတနံ မေနာဓာတုယာ ၊ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ၊ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ။ ဆိုတာ …. ပဥၥဒြါရတံခါးဖြင့္ေပးတဲ့စိတ္ရယ္ .. လက္ခံတဲ့စိတ္ရယ္ .. အဲဒီႏွစ္ခုကို ရည္ညႊန္းၿပီးေတာ့ ေျပာတာ …. တဲ့။

***က်န္တဲ့စိတ္ေတြကို ရည္ညႊန္းၿပီးေတာ့ … သေဗၺဓမၼာ မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ တံသမၸယုတၱကာနဥၥ ဓမၼာနံ အာရမၼဏပစၥေယန ပစၥေယာ .. တဲ့ ။ ေဟာ .. သေဗၺဓမၼာ … က်န္တာေတြ အားလံုးလို႕ ေျပာလိုက္တာ။

က်န္တာဆိုတာ ဘယ္ေလာက္က်န္တုန္းလို႕ တြက္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုလို႕ရိွယင္ .. ခုနတုန္းက .. စကၡဳ၀ိဥာဏ္စိတ္၊ ေသာတ၀ိဥာဏ္စိတ္၊ ဃာန၀ိဥာဏ္စိတ္၊ ဇိ၀ွါ၀ိဥာဏ္စိတ္၊ ကာယ၀ိဥာဏ္စိတ္၊ ၁၀ခု ။ ဟုတ္လား။ အဘိဓမၼာသင္ဖူးတဲ့သူကသိမယ္။ ၀ိဥာဏ္စိတ္ဟာ ၁၀ခု ရိွတယ္ .. ေနာ္။ အဲဒီ ၁၀ခု ၿပီးတဲ့ အခါၾကေတာ့ …. အာ၀ဇၨန္းစိတ္ရယ္ .. ေနာက္ၿပီးေတာ့ .. သမၸဋိစ ၦိဳင္းက ၂ ခုရယ္ .. ေပါင္းလိုက္ေတာ့ အဲဒီက ၃ခု။ ၁၀ခုရယ္ ၃ခုရယ္ ေပါင္းေတာ့ ၁၃ ခု။ က်န္တာဆိုတာ က်န္တဲ့ဟာေတြအကုန္လံုး။ စိတ္္ ၈၉ ထဲက က်န္တာေတြ။ ဒီလိုဆိုလိုတယ္။

က်န္တဲ့ .. ဒီေနရာမွာ .. သေဗၺဓမၼာ .. မေနာ၀ိညာဏဓာတ္ကိုေျပာတာေလ။ သေဗၺဓမၼာဆိုတာ က်န္တဲ့အာရံုေတြ ဘာအာရံုပဲျဖစ္ျဖစ္ လို႕ေျပာတာ .. ရူပါရံုပဲျဖစ္ျဖစ္ .. သဒၵါရံုပဲ … ဂႏၶာရံုပဲျဖစ္ျဖစ္ .. ရသာရံုပဲျဖစ္ျဖစ္ .. ဓမၼာရံုပဲျဖစ္ျဖစ္ .. တရားအားလံုးသည္ .. မေနာ၀ိညာဏဓာတုယာ .. မေနာ၀ိညာဏဓာတ္ဆိုတာ ဘာေတြေျပာတာတုန္္း .. ခုနက .. သႏၱီရဏတို႕ .. ၀ုေ႒ာတို႕ .. ေဇာတို႕ .. တဒါရံုတို႕ … က်န္တာေတြအားလံုုးကိုေျပာလိုက္တာ။

အဲဒီမွာ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလး ဘာျဖစ္လို႕ သီ�

Credit to Ko Thein Naing Ohn
https://www.facebook.com/notes/560521537394255/

No comments:

ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated