@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Wednesday 3 September 2014

ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာတရားေတာ္ အပိုင္း ၈၊ Dr နႏၵမာလာဘိ၀ံသ

ပ႒ာန္းျမတ္ေဒသနာတရားေတာ္ အပိုင္း ၈
Dr နႏၵမာလာဘိ၀ံသ

ပစၦာ - ေနာက္မွ ၊ ဇာတ - ျဖစ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ ၊ ပစၥေယာ - ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ ေနာက္မွျဖစ္ၿပီး ေက်းဇူးျပဳတဲ့တရားဆိုေတာ့ အက်ဳိးတရားက အရင္ေပၚေနတယ္၊ အေၾကာင္းတရားက ေနာက္မွျဖစ္လာၿပီး အက်ဳိးတရားကို အေထာက္အကူျပဳတယ္၊ အေၾကာင္းအက်ဳိးလို႕ ေျပာရေပမယ့္လို႕ သူ႕ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့အက်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။

အဲဒီေတာ့ ပ႒ာန္းတရားမွာ အေၾကာင္းနဲ႕အက်ဳိးလို႕ ဆိုတဲ့စကားဟာ ပုိက်ယ္ျပန္႕တယ္လိုု႕ ဒီလိုမွတ္ရမယ္၊ ျမန္မာစကား အေၾကာင္းနဲ႕အက်ဳိးဆိုလို႕ရိွရင္ အေၾကာင္းတရားသည္ အက်ဳိးတရားကို ျဖစ္ေစတတ္တယ္၊ အက်ဳိးတရားသည္ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတယ္၊ ဒီလိုရိွတယ္။



အခု ဒီေနရာမွာေတာ့ အေၾကာင္းအက်ဳိးလို႕ ေခၚရေသာ္လည္း တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္မႈ ေက်းဇူးးျပဳေနမႈ အေထာက္အကူျပဳေနမႈေတြကိုပဲေျပာတာ၊ အဲဒီလို သေဘာမေပါက္ရင္ ဘယ့္ႏွယ္ အက်ဳိးတရားက အရင္ျဖစ္ၿပီး အေၾကာင္းက ေနာက္မွျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားလို႕ စဥ္းစားမိေကာင္း စဥ္းစားမိလိမ့္မယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕တုန္းဆိုေတာ့ အေမအေဖထက္ သားသမီးက အရင္ ေမြးေနတာလို ျဖစ္ေနတယ္၊ အဲဒီအဓိပၸာယ္မ်ဳိးကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ေနတာ အေထာက္အကူျပဳေနတာကို ေျပာတာ၊ ေက်းဇူးျပဳေနတယ္္ဆိုတာ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္တာပဲျဖစ္ေစ၊ ေနာက္မွျဖစ္တာပဲျဖစ္ေစ၊ အတူတကြ ျဖစ္တာပဲျဖစ္ေစ အေထာက္အကူျပဳေနတာေတြ ဆက္သြယ္ေနတာေတြကို ဆိုလိုတယ္၊ relation ဆိုတာ ဆက္သြယ္ေနတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုေျပာတာ။

ဒါေၾကာင့္ ပ႒ာန္းတရားေတာ္ဟာ အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ေနတယ္လို႕ဆိုတာ၊ အဲဒီဆက္သြယ္တဲ့ေနရာမွာ တစ္ခုကတစ္ခုကို အေထာက္အကူျပဳေနတယ္၊ ေက်းဇူးျပဳေနတယ္၊ ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ေက်းျပဳေနတယ္ဆိုတာေတြကို ရွင္းျပတာ၊ ထုတ္လုပ္တဲ့ အေၾကာင္းတစ္မ်ဳိးတည္းကို ရွင္းျပတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပစၦာဇာတပစၥေယာ မွာ ပစၦာဇာတဆိုတာ ေနာက္မွေပၚလာတဲ့တရားက အရင္ျဖစ္ႏွင့္တဲ့တရားကို ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ အေထာက္အကူျပဳတယ္လို႕ ဆိုလိုတယ္။

ဒီပစၦာဇာတပစၥည္းကို အ႒ကထာေတြက ဥပတၳမ ၻကပစၥည္း (အေထာက္အကူျပဳတဲ့ပစၥည္း) လို႕ဒီလိုေျပာတယ္၊ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့အေၾကာင္းတရား၊ ထုတ္လုပ္တဲ့အေၾကာင္းတရား မဟုတ္ဘူး၊ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ အေၾကာင္းတရား၊ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္ေနတဲ့သေဘာကိုေျပာတာ၊ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ေနတဲ့ သဘာ၀တရားေတြဟာ ၂၄ ပစၥည္းမွာ သဟဇာတ = ၿပိဳင္တူျဖစ္တယ္၊ အေၾကာင္းတရားနဲ႕အက်ဳိးဟာ ၿပိဳင္တူျဖစ္တယ္၊ သို႕မဟုတ္ စာလိုေျပာမယ္ဆိုရင္ ပစၥယ နဲ႕ ပစၥယုပၸႏၷ ဒီႏွစ္ခုသည္ ၿပိဳင္တူျဖစ္လာတာ သဟဇာတ၊ ပုေရဇာတ ဆိုတာ ပစၥယုပၸႏၷ ထက္ ပစၥယ က ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္တယ္၊ ပစၦာဇာတ က်ေတာ့ ပစၥယုပၸႏၷ ထက္ ပစၥယ က ေနာက္မွ ျဖစ္လာတယ္၊ ဒီအဓိပၸာယ္မ်ဳိးကိုေျပာတာ။

သဟဇာတက born together အတူတကြျဖစ္လာတာ၊ ဒီသဘာ၀တရားႏွစ္ခု အေၾကာင္းတရားနဲ႕ အက်ဳိးတရားဟာ အတူတကြျဖစ္လာၾကတယ္၊ ပုေရဇာတ က born earlier အေၾကာင္းတရားက ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ေနတာ၊ ပစၦာဇာတ အေၾကာင္းတရားက born later ေနာက္မွ ျဖစ္လာတာ၊ အဲဒီေတာ့ ႀကိဳတင္ ျဖစ္ႏွင့္တဲ့တရားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေနာက္မွျဖစ္တဲ့တရားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၿပိဳင္တူျဖစ္လာတဲ့ တရားပဲျဖစ္ျဖစ္ အေထာက္အကူျပဳၾကတယ္၊ ေက်းဇူးျပဳၾကတယ္လို႕ ဆိုလိုတယ္။

အခုေျပာခဲ့တဲ့ သဟဇာတတို႕ ပုေရဇာတတို႕ ပစၦာဇာတို႕ ပစၥယ နဲ႕ ပစၥယုပၸႏၷ ႏွစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္းနဲ႕ ကန္႕သတ္ၿပီးေျပာရတဲ့ ေဟာဒီပစၥည္း ၃ မ်ဳိးဟာ အတၳိဆိုတဲ့ အမ်ဳိးအစားထဲမွာပါတယ္၊ ၿပိဳင္တူျဖစ္တာေတာ့ အထူးေျပာစရာမလိုဘူး၊ ပစၥယ နဲ႕ ပစၥယုပၸႏၷ ၿပိဳင္တူျဖစ္ေနရင္ ရိွေနတုန္းပဲ အက်ဳိးေပးတယ္၊ ရိွေနတုန္းပဲ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တယ္၊ မရိွေတာ့ရင္ အေထာက္အကူ မျပဳေတာ့ဘူး၊ ဒါ အတၳိပစၥည္းရဲ႕သေဘာပဲ၊ ရိွခိုက္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။

ပုေရဇာတ - အေၾကာင္းတရားက ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ႏွင့္ေနတယ္၊ အက်ဳိးတရားက ေနာက္မွ ျဖစ္တယ္၊ ဒါက နားလည္လြယ္တယ္ေပါ့၊ ပစၥယ နဲ႕ ပစၥယုပၸႏၷ မွာ ပစၥယက ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ၿပီးေတာ့ ပစၥယုပၸႏၷက ေနာက္မွျဖစ္လာတယ္၊ ျဖစ္လာေသာ္လည္းပဲ ပစၥယက မရိွေတာ့ဘူးဆိုရင္ ေက်းဇူးမျပဳဘူး၊ ရိွေနတဲ့အခိုက္မွာသာ ေက်းဇူးးျပဳတယ္၊ ႏွစ္ခုစလံုး ထင္ရွားရိွေနတဲ့အခိုက္မွာသာ ေက်းဇူးျပဳလို႕ အတၳိပဲ၊ ေဟာဒီပစၦာဇာတကလည္း အတူတူပဲ၊ ပစၥယုပၸႏၷဆိုတဲ့တရားက ႀကိဳတင္ျဖစ္ေနၿပီး ပစၥယဆိုတဲ့တရားက ေနာက္မွျဖစ္တယ္၊ ေနာက္မွျဖစ္ၿပီး ထင္ရွားရိွေနခုိက္မွာပဲ သူကလည္း ေက်းဇူးးျပဳတယ္၊ မရိွေတာ့ရင္ ေက်းဇူးမျပဳဘူးလို႕ ဒါေၾကာင့္မို႕ ဒီ ၃ မ်ဳိးလံုး အတၳိအမ်ဳိးအစားထဲမွာ ပါတယ္။

ပစၦာဇာတပစၥေယာ ၊ ပစၦာဇာတ - ပစၥယုပၸႏၷတရားထက္ ပစၥယတရားက ေနာက္မွ ျဖစ္လာတယ္၊ ေနာက္မွ ျဖစ္လာၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးျပဳတယ္တဲ့၊ အ႒ကထာဆရာႀကီးက နားလည္ေအာင္လို႕ ဆိုၿပီးေတာ့ ဥပမာတစ္ခု ေပးထားတာရိွတယ္၊ ေနာက္မွ ျဖစ္လာတဲ့တရားက ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ တရားကို အေထာက္အကူျပဳတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုမွတ္ရမလဲဆိုရင္ “ဂိဇၥ်ေပါတကသရီရာနံ အာဟာရာသာ ေစတနာ ပိယ” လို႕ ရွင္းျပထားတယ္။
ဂိဇၥ်ေပါတကဆိုတာ လင္းတငယ္ေလး၊ လဒ လင္းတဆိုတဲ့ ငွက္၊ အဲဒီလင္းတကို ပါဠိလို ဂိဇၥ်၊ ဘာျဖစ္လို႕ လင္းတကို ဂိဇၥ် လို႕ ေခၚတုန္းဆိုရင္ အသားႀကိဳက္လို႕တဲ့၊ အသားကို မက္မက္ေမာေမာ စားတတ္တယ္၊ အသားကို မက္မက္ေမာေမာ စားေသာက္တတ္လို႕ ဂိဇၥ် ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႕ ေခၚၾကတာ။

အဲဒီလင္းတငွက္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဒီမွာ ဥပမာေပးထားတာ။
ပစၦာဇာတပစၥည္းကို နားလည္ဖို႕ဆိုတာ ဂိဇၥ်ေပါတကသရီရာနံ - လင္းတငယ္ေလးတို႕ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္အား၊ အာဟာရာသာ ေစတနာ ၀ိယ - အာဟာရ၌ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနတဲ့ တဏွာနဲ႕ယွဥ္တဲ့ ေစတနာတရားလိုပဲတဲ့၊ အ႒ကထာဆရာႀကီးက ဒီစကားေလးကို ထည့္သံုးထားတယ္၊ ပစၦာဇာတပစၥည္းကို နားလည္ဖို႕ “စားလိုတဲ့ အာသာ ဆႏၵနဲ႕ယွဥ္တဲ့ ေစတနာတရားသည္ လင္တငယ္ကေလးတို႕ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ကို အေထာက္အကူျပဳသလိုပါပဲ” တဲ့။

အဲဒီေတာ့ ဘယ္လို နားလည္ရမတုန္းဆို လင္တငယ္ကေလးေတြကို ေမြးဖြားလာတယ္၊ ေမြးဖြားလာေတာ့ လင္းတငယ္ကေလးေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ဆိုတာ အရင္ျဖစ္လာတာ၊ စားခ်င္တဲ့ အာသာဆႏၵက ေနာက္မွျဖစ္တာေပါ့၊ စားခ်င္တဲ့ အာသာဆႏၵက အရင္ျဖစ္ႏွင့္တဲ့ လင္းတငယ္ကေလးရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ကို အေထာက္အကူျပဳတယ္တဲ့၊ ဒီအဓိပၸာယ္မ်ဳိးကို ေျပာတာ။

ဒါက စာေပအတိုင္း နားလည္ရမွာကေတာ့ အစာအဟာရကို စားလိုတဲ့ အာသာဆႏၵနဲ႕ယွဥ္တဲ့ ေစတနာသည္ ေနာက္မွျဖစ္ၿပီး အရင္ျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ လင္းတငယ္ကေလးေတြရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ကို အေထာက္အကူျပဳတယ္တဲ့၊ ဒါက ဘာနဲ႕တူတုန္းဆိုရင္ ျမန္မာစကားမွာ “ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ အသက္ရွင္ေနၾကတယ္” ဆိုတာမ်ဳိးေနာ္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုတာ ေမွ်ာ္လင့္ရံု ေမွ်ာ္လင့္တာ၊ ရမွမရေသးတာကိုး၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးနဲ႕ အသက္ရွင္ေနရေသးတယ္ဆိုတာ အသက္က အရင္လာတာ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က ေနာက္မွ။

(ဒါက နားလည္သေဘာေပါက္ရံုပဲမွတ္ထားပါခင္ဗ်ာ။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုယင္ လင္းတငွက္ေလးေတြဟာ ငယ္စဥ္အေတာင္မစံုခင္က အသိုက္ထဲမွာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အစာမစားရွာၾကရဘူးတဲ့၊ မိဘေတြက တျခားငွက္ေတြလို အစာခြံ႕ေကြ်းရိုး ထံုးစံမရိွဘူးတဲ့၊ မိဘျဖစ္တဲ့လင္းတႀကီးေတြက ပ်ံ၀ဲသြားၿပီးျပန္လာလို႕ရိွရင္ အစာေကြ်းႏုိး အစာေကြ်းႏိုးဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးနဲ႕ မိမိတို႕ကိုယ္တိုင္ ရွာစားႏိုင္တဲ့အေနအထားထိေအာင္ အစာေပၚမွာ အာသာဆႏၵနဲ႕ယွဥ္တဲ့ ေစတနာက အေထာက္အကူျပဳတယ္လို႕ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဖြင့္ဆိုခ်က္မွန္မမွန္ဆိုတာက တိရစၦာန္ေတြရဲ႕အေၾကာင္းကို ေလ့လာၾကည့္မွသိႏိုင္ပါမယ္၊ ယခုအခါမွာ လင္းတငွက္အေၾကာင္းေလ့လာသူမ်ားက လင္းတငွက္မွာ ပါးျပင္းလိုအရာပါရိွၿပီး အစာကိုသယ္ေဆာင္သြားတယ္လို႕လည္းဆိုပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ အ႒ကထာဆရာရဲ႕ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ရံုသာ ဆင္ျခင္ေစလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ တဖက္ကၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း အစာမစားဘဲ အသက္ရွင္ဖို႕ဆိုတာ မလြယ္ကူဘူးေပါ့၊ ဘယ္သတၱ၀ါျဖစ္ျဖစ္ အစာအာဟာရနဲ႕ ကင္းၿပီးေတာ့ ျဖစ္တာ မရိွဘူး၊ သေဗၺ သတၱာ အာဟာရ႒ိတိကာ လို႕ ဆိုတာလည္းရိွပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အာဟာရဆိုတဲ့ေနရာမွ လူေတြစားတဲ့ အစားအစာခ်ည့္ ေတာ့မဟုတ္ဘူးေပါ့၊ ျဗဟၼာေတြက်ေတာ့ ပီတိဘကၡ ပီတိကို စားေနတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ လူေတြက်ေတာ့ ပီတိကိုစားတယ္ေျပာၾကေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ အစာအာဟာရနဲ႕ ကင္းၿပီးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အ႒ကထာရဲ႕ရွင္းလင္းခ်က္ကို သေဘာေပါက္ရံု ဆင္ျခင္ႏိုင္ရံုသာ ဆင္ျခင္မႈျပဳေစလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဒါကဆရာေတာ္ရဲ႕ရွင္းလင္းခ်က္ကို အတိုခ်ဳပ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ TNO )

ပစၦာဇာတပစၥည္းနဲ႕ ပတ္သက္လာလို႕ရိွရင္ လူေတြမွာလည္း ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ - ျဖစ္လာတဲ့ရုပ္ကေလးေတြကို အေထာက္အကူျပဳတယ္ဆိုတာ၊ ေနာက္မွ လာတဲ့ဟာကလည္း ေရွ႕ကျဖစ္ႏွင့္တာကို အေထာက္အကူျပဳတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ပစၦာဇာတပစၥည္းဆိုတာ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ပစၥည္းတစ္ခု၊ ဒါလည္းပဲ ရုပ္နဲ႕နာမ္ပဲ၊ ျမတ္စြာဘုရားက ပစၦာဇာတပစၥည္းကို ပစၥယနိေဒၵသမွာ ဘယ္လိုေဟာတုန္း။

ပစၦာဇာတာ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ ပစၦာဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။

ပစၦာဇာတာ - ေနာက္မွျဖစ္ေပၚလာၾကတဲ့၊ စိတၱေစတသိကာ - စိတ္ ေစတသိက္လို႕ဆိုတဲ့ နာမ္တရားေတြဟာ၊ ပုေရဇာတႆ - ေရွးဦးစြာျဖစ္ႏွင့္တဲ့၊ ဣမႆ ကာယႆ - ဤရုပ္အေပါင္းအား၊ ပစၦာဇာတပစၥေယန - ပစၦာဇာတပစၥယသတၱိျဖင့္၊ ပစၥေယာ ဥပကာရေကာ - အေထာက္အကူ ေက်းဇူးျပဳလ်က္ ရိွပါေလေတာ့၏။

ရုပ္နဲ႕နာမ္ အျပန္အလွန္အေထာက္အကူျပဳေနတဲ့သေဘာကိုေျပာတာ။ အဲဒီထဲမွာ ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ “ကာယ” လို႕ ေခၚတဲ့ ရုပ္အေပါင္းကိုတဲ့၊ ေနာက္မွ ျဖစ္လာတဲ့ စိတ္ေစတသိက္ဆိုတဲ့ နာမ္တရားေတြက ပစၦာဇာတသတၱိနဲ႕ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္တဲ့၊ အေထာက္အပံ့ေပးထားပါတယ္တဲ့၊ ဒီလိုေျပာတာ၊ အဲဒီေတာ့ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္မႈကို ေျပာတာ။

ဒါကို အေသးစိတ္ ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ပစၦာဇာတာ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ - ေနာက္မွျဖစ္တဲ့ စိတ္္ေစတသိက္ေတြက၊ ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ - ႀကိဳတင္ျဖစ္ေနတဲ့ ကာယလို႕ဆိုတဲ့ ရုပ္ေတြကို ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ mental process, material process လို႕ေခၚတဲ့ ျဖစ္စဥ္ႀကီးတစ္ခုကို နားလည္လို႕ရိွရင္ ဒါ လြယ္လြယ္ကူကူ နားလည္ႏိုင္တယ္၊ ႀကိဳတင္ျဖစ္ေနတဲ့ ရုပ္အေပါင္းကို ေနာက္မွျဖစ္တဲ့ စိတ္ေစတသိက္ေတြက အေထာက္အကူျပဳပါတယ္လို႕ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ ရုပ္အေပါင္းလို႕ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ။

ပဋိသေႏၶစိတ္နဲ႕ ၿပိဳင္တူျဖစ္လာတဲ့ Kamma born matter ကမၼဇရုပ္ဟာ ၃၀ ရိွတယ္၊( အဲဒီ ရုပ္ေပါင္း ၃၀ က ဘယ္က ရလာတာလဲဆိုေတာ့ ကံက ထုတ္လုပ္လိုက္တာ၊ ကံကေန မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးလိုက္တာ၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီရုပ္ေတြကို ကမၼဇရုပ္လို႕ေခၚတာ၊ Born of Kamma ဘယ္သူမွ မလုပ္ႏိုင္ဘူး၊ ကံက လုပ္ေပးလိုက္တာ၊ အဲဒီကံက လုပ္ေပးလိုက္တဲ့ ရုပ္ကေလးနဲ႕အတူ သေႏၶစိတ္ကိုေရာ ဘယ္သူကလုပ္ေပးတာတုန္းဆို ကံကလုပ္ေပးတာ၊ ဒါေၾကာင့္ သေႏၶစိတ္ကို ၀ိပါကလို႕ေခၚတာ၊ ၀ိပါက နဲ႕ ကဋတၱာရူပ၊ စာေပအသံုး ကဋတၱာရူပဆိုတာ ကမၼဇရုပ္ကိုေျပာတာ၊)၊ အဲဒီပဋိသေႏၶရဲ႕ ဥပါဒ္ခဏမွာဆိုလို႕ရိွရင္ ကံက ထုတ္လုပ္တဲ့ ရုပ္တစ္မ်ဳိးတည္းပဲ ရိွေသးတယ္၊ ပဋိသေႏၶရဲ႕ဌီခဏက်ေတာ့ ဥတုဇရုပ္တစ္မ်ဳိး တိုးလာျပန္တယ္။

အဲဒီကမၼဇရုပ္ေတြထဲမွာ ေတေဇာဓာတ္လို႕ေခၚတဲ့ ဥတု ပါလာတယ္၊ ပဋိသေႏၶစိတ္ကေလးနဲ႕အတူ ဥပါဒ္တဲ့ ကာယဒသကကလာပ္ ၀တၳဳဒသကကလာပ္ ဘာ၀ဒသကကလာပ္ဆိုတဲ့ ရုပ္ ၃၀ ထဲမွာ ေတေဇာဓာတ္လို႕ ေခၚတဲ့ ဥတုပါတယ္၊ အဲဒီဥတုသည္ ပဋိသေႏၶစိတ္္နဲ႕ ၿပိဳင္တူျဖစ္လာတာ၊ ကံက ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ပဋိသေႏၶရဲ႕ ဥပါဒ္ခဏမွာ သူက ေပၚလာတယ္၊ ပဋိသေႏၶရဲ႕ ဌီခဏေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူက ရုပ္တစ္ခုကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေမြးဖြားျပန္တယ္၊ ျပန္ၿပီးေတာ့ ထုတ္လုပ္လိုက္ျပန္တယ္၊ ေတေဇာဓာတ္က ဥတုဇရုပ္ကို ထုတ္တယ္တဲ့ေနာ္။

ပဋိသေႏၶစိတ္နဲ႕အတူ ဥပါဒ္လာတဲ့ ေတေဇာဓာတ္ ဥတုက ပဋိသေႏၶရဲ႕ ဌီခဏ ေရာက္ၿပီဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ သူက စြမ္းရည္သတၱိေတြ ျဖစ္လာတယ္၊ သူျဖစ္စအခ်ိန္ကေတာ့ မထုတ္ႏိုင္ဘူး၊ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ခဏတစ္ခုလြန္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္ သူက ဌီခဏဆိုတာ ေရာက္လာ၊ ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ရုပ္ကို သူက ထုတ္လုပ္လိုက္ျပန္တယ္ဆိုေတာ့ ရုပ္ေတြအမ်ားႀကီးပဲ ျဖစ္လာတယ္။

Kamma born matter က တစ္ခု၊ ပဋိသေႏၶရဲ႕ဌီခဏက်ေတာ့ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ဥတု born matter ရုပ္တစ္ခု ျဖစ္လာတယ္၊ ႏွစ္ခုျဖစ္သြားၿပီ၊ အဲဒီပဋိသေႏၶစိတ္ကေတာ့ ရုပ္ကို မထုတ္လုပ္ႏိုင္ေသးဘူး၊ သို႕ေသာ္ ပဋိသေႏၶစိတ္ေနာက္မွာ ျဖစ္တဲ့စိတ္က ဘာေခၚတုန္းဆို ဘ၀င္စိတ္လို႕ ေခၚတယ္၊ ပထမဆံုးစိတ္ကိုသာ ပဋိသေႏၶလို႕ ေခၚလိုက္တာ၊ ေနာက္စိတ္က်ေတာ့ နာမည္ေျပာင္းေပးလိုက္တယ္၊ ဘ၀ဂၤ - ဘ၀င္စိတ္တဲ့၊ ဘ၀မွာ ရွင္သန္ဖို႕အတြက္ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ စိတ္မ်ဳိးပဲ ထပ္ျဖစ္တယ္၊ ပဋိသေႏၶစိတ္နဲ႕ ဘ၀င္စိတ္ဆိုတာ အတူတူပဲလို႕ ေျပာတာ။

အဲဒီဘ၀င္စိတ္က သူျဖစ္လာလွ်င္ ျဖစ္လာျခင္း ရုပ္အသစ္ေတြကို ထုတ္တယ္၊ အဲဒီရုပ္က်ေတာ့ စိတၱဇရုပ္လို႕ ေခၚတယ္၊ ပဋိသေႏၶ ဥပါဒ္ခဏမွာ ကမၼဇရုပ္တစ္မ်ဳိးတည္းပဲ ရိွတယ္၊ ပဋိသေႏၶစိတ္ရဲ႕ ဌီခဏ နဲ႕ ဘင္ခဏ ေရာက္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဥတုဇရုပ္ေတြ ပါလာျပန္ေရာေနာ္၊ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ေတြ တိုးလာတယ္၊ ပထမဘ၀င္စိတ္ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ စိတၱဇရုပ္ တိုးလာတယ္၊ ဘယ္ႏွစ္ခုရိွသြားၿပီလဲ၊ သံုးခုျဖစ္သြားၿပီ၊ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ အစာအာဟာရစားတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ အာဟာရဇရုပ္ဆိုတာ ေပၚလာတယ္၊ ေဟာ - ေလးခုျဖစ္သြားၿပီ။

ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ လိုဆိုတာ အဲဒီရုပ္ေတြကို ေျပာတာ၊ ၾကည့္ - ပဋိသေႏၶရဲ႕ဥပါဒ္ခဏမွာ ျဖစ္တုန္းက ကမၼဇရုပ္တစ္မ်ဳိးတည္းပဲ ရိွတယ္၊ ပဋိသေႏၶရဲ႕ ဌီခဏ ဘင္ခဏ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကမၼဇ၊ ဥတုဇ ႏွစ္ခု မျဖစ္ဘူးလား၊ ႏွစ္ခုျဖစ္တယ္၊ ဘ၀င္စိတ္ျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘယ္ႏွစ္ခုျဖစ္သြားလဲ၊ သံုးခုျဖစ္သြားတယ္၊ အဲဒါကို ရည္ညႊန္းၿပီးေတာ့ ပ႒ာန္းအရေကာက္က်မ္းႀကီးမွာ “ဧကဇကာယ ဒိြဇကာယ တိဇကာယ စတုဇကာယ” လို႕ ပါဠိနဲ႕ဆိုရိုးျပဳထားတာ ရိွတယ္။

ပထမဘ၀င္အစရိွေသာ ေနာက္ေနာက္ေသာ နာမကၡႏၶာတရားေတြက ေရွးေရွးေသာ ပဋိသေႏၶစိတ္စသည္ႏွင့္ ဥပါဒ္ၿပိဳင္ေသာ ဧကာဇကာယ ဒြိဇကာယ တိဇကာယ စတုဇကာယ အား ပစၦာဇာတသတၱိနဲ႕ ေက်းဇူးျပဳပါတယ္တဲ့။ ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္တဲ့ ရုပ္ေတြကို ေနာက္မွျဖစ္လာတဲ့ နာမ္တရားက အေထာက္အကူျပဳထားတယ္လို႕ ေျပာတာေနာ္၊ အဲဒါ ပစၦာဇာတပစၥည္းပဲ။

သူ႕ေၾကာင့္ျဖစ္တာလို႕ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ အေၾကာင္းတရားေတြက သူ႕ဟာသူရိွတယ္၊ ဒီရုပ္ေတြက ကံေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊ အာဟာရေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊ အေၾကာင္းတရားက အဲဒါေတြ၊ သို႕ေသာ္ ေနာက္မွျဖစ္တဲ့ နာမ္တရားေတြက ေရွ႕ကျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ ရုပ္အေပါင္းကိုု ပစၦာဇာတသတၱိနဲ႕ေက်းဇူးျပဳေနပါတယ္၊ တစ္သက္လံုး မေသမခ်င္း ဒီတိုင္းသြားတာ။

ေနာက္ေနာက္ျဖစ္လာတဲ့စိတ္က ေရွ႕ေရွ႕မွာ အရင္ျဖစ္လာခဲ့တဲ့ ဧကဇကာယ ဒြိဇကာယ တိဇကာယ စတုဇကာယ ဆိုတဲ့ ရုပ္အေပါင္းကို အေထာက္အကူျပဳေနတာ၊ တစ္သက္လံုး အေထာက္အကူျပဳေနလားဆိုေတာ့ ေသခါနီး စုတိစိတ္ေရာက္သည္အထိ အေထာက္အကူျပဳေနမွာပဲ၊ ဒီလို အေထာက္အကူျပဳေနတာ ပစၦာဇာတသတၱိပဲ၊ ႏွစ္ခုစလံုး ရိွေနခိုက္ပဲ ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ မရိွေတာ့တဲ့ေနာက္မွာ ေက်းဇူးမျပဳႏိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ အတၳိ အ၀ိဂတ။

အခု ပစၦာဇာတပစၥည္းဆိုတာ ပစၥည္တရားက ဘာလဲဆိုရင္ နာမ္တရား၊ ပစၥယုပၸန္တရားက ဘာတုန္းဆိုရင္ ရုပ္တရား၊ ရုပ္တရားကို နာမ္တရားကေန အေထာက္အကူျပဳတယ္၊ နာမ္တရားသည္ ရုပ္တရားအား ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ relate လုပ္တယ္၊ relation ျဖစ္ေနတယ္၊ ဒီေတာ့ ရုပ္နဲ႕နာမ္ဆိုေတာ့ ပစၥယနဲ႕ပစၥယုပၸန္ဟာ ဒီလို relation ျဖစ္ေနေပမယ့္လို႕ ေရာလို႕ရလားဆို ေရာမရဘူး၊ ေရာမရလို႕ ၀ိပၸယုတၱ၊ သူတို႕ဟာ ေရာယွက္သြားတဲ့အရာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ သူ႕သဘာ၀အတိုင္းသူ တစ္ခုစီ တစ္ကန္႕စီပဲ၊ သဘာခ်င္းဟာ ေပါင္းစပ္လို႕ မရဘူးတဲ့၊ မရေပမယ့္လို႕ relation အေၾကာင္းနဲ႕အက်ဳိး၊ သို႕မဟုတ္ သဘာ၀တရားႏွစ္ခုဟာ အျပန္အလွန္ ဆက္စပ္ေနတယ္ဆိုတာ ဒီသေဘာကိုေျပာတာ။

ပ႒ာန္းတရားဆိုတာ လူေတြရဲ႕သဘာ၀ကို ရွင္းေျပာေနတာ၊ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာျဖစ္ေနတဲ့ သဘာ၀တရားေတြဟာ အခုလိုပဲ အေၾကာင္းအက်ဳိး ဆက္သြယ္ေနတယ္၊ ေနာက္မွျဖစ္လာတဲ့ စိတ္ေတြက ေရွးေရွးျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ ရုပ္တရားေတြကို အခုလိုအေထာက္အကူျပဳေနပါတယ္၊ အကယ္၍ နာမ္တရားေတြက အေထာက္အကူ မျပဳဘူးဆိုရင္ ေရွးေရွးျဖစ္တဲ့ရုပ္တရားေတြက ရွင္သန္ခြင့္မရိွပါဘူးလို႕ ဒါ ေျပာတာေနာ္။

ပစၦာဇာတာ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ ပစၦာဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။

ပစၦာဇာတာ - ေနာက္မွျဖစ္ေပၚလာၾကတဲ့၊ ၾကည့္ - ေနာက္မွျဖစ္တယ္ဆိုတာ ပထမဘ၀င္ ဒုတိယဘ၀င္စသည္ျဖင့္ စိတ္ process အတိုင္း မေသမခ်င္းသြားတယ္၊ စိတ္အစဥ္ပဲေနာ္၊ ေနာက္မွျဖစ္လာၾကတဲ့ စိတၱေစတသိကာ - စိတ္ ေစတသိက္လို႕ဆိုတဲ့ ၊ ဓမၼာ - ပစၥယဓမၼေတြဟာ၊ ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ - ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ ဤရုပ္အေပါင္းအား၊ ပစၦာဇာတပစၥေယန - ပစၦာဇာတပစၥယသတၱိျဖင့္၊ ပစၥေယာ ဥပကာရေကာ - ေက်းဇူးျပဳတတ္ပါေပေတာ့၏။

အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးျပဳေနတာကိုေျပာတယ္။
ထို႕အတူပဲ အဲဒီ စိတ္ေစတသိက္ေတြကို ပဥွာ၀ါရက်ေတာ့ ထပ္ခြဲျပလိုက္ျပန္တယ္၊ ဘယ္လိုထပ္ခြဲျပတုန္းဆိုေတာ့ - စိတ္ေစတသိက္ဆိုတာ အဘိဓမၼာသင္ဖူးတဲ့သူေတြ ေတြ႕လိမ့္မယ့္၊ ကုသိုလ္ေရာ မရိွႏိုင္ဘူးလား၊ အကုသိုလ္ေရာ မရိွႏိုင္ဘူးလား၊ ၀ိပါက္စိတ္ေတြ ႀကိယာစိတ္ေတြဆိုတဲ့ အဗ်ာကတေတြေရာ မရိွႏိုင္ဘူးလား၊ အဲဒီ သံုးမ်ဳိးနဲ႕ ထပ္ခြဲလိုက္မယ္ဆိုလို႕ရိွရင္ -

ပစၦာဇာတာ ကုသလာ ခႏၶာ ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ ပစၦာဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။
(ကုသေလာ အဗ်ာကတႆ - ကုသိုလ္ကေန အဗ်ာကတကို ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ ရုပ္ဆိုတဲ့ အဗ်ာကတ၊ ထို႕အတူပဲ - )

ပစၦာဇာတာ အကုသလာ ခႏၶာ ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ ပစၦာဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။ အျပန္အလွန္ ဒီလိုလာတာ။

ပစၦာဇာတာ ၀ိပါကာဗ်ာကတာ ခႏၶာ၊ ႀကိယာဗ်ာကတာ ခႏၶာ၊ ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ ပစၦာဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။

ကုသလ အကုသလ အဗ်ာကတ ဆိုၿပီး ထပ္ခြဲၿပီးေတာ့ ပဥွာ၀ါရမွာ ဒီလို ေဟာထားတယ္၊ ပဥွာ၀ါရက ပိုအေသးစိတ္လိုက္တယ္၊ ပစၥယနိေဒၵသကေတာ့ ေပါင္းေျပာလိုက္တာ၊ ပစၦာဇာတာ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ ပုေရဇာတႆ ဣမႆ ကာယႆ ပစၦာဇာတပစၥေယန ပစၥေယာ။

ပ႒ာန္းရြတ္တဲ့အခါမွာ - ေၾသာ္ ဒါေတြကို ေျပာတာပါလား လို႕ သိၿပီး အေၾကာင္းအက်ဳိးဟာ ဘယ္လိုဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ေနၾကတ
ယ္၊ သဘာ၀တရားေတြဟာ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ေပါင္းစပ္ၿပီး ဘယ္လို ဆက္သြယ္ေနတယ္ဆိုတာ သေဘာက်ဖို႕ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္တဲ့၊ အဲဒီလို ပ႒ာန္းတရားေတာ္ႀကီးရဲ႕ က်ယ္ျပန္႕မႈ နက္နဲမႈဆိုတဲ့ အႏွစ္သာရပိုင္းကို သိရိွၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္ခႏၶာကို apply လုပ္တတ္ဖို႕ လိုတယ္၊ ဒါေတြကို ေျပာေနတာပါလား၊ သက္ရိွသတၱ၀ါေတြထဲမွာရိွတဲ့ ရုပ္ဓမၼနဲ႕နာမ္ဓမၼေတြဟာ အျပန္အလွန္ ဒီလို ဆက္သြယ္ေနတယ္၊ ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ ရုပ္ဓမၼေတြကို ေနာက္မွျဖစ္လာတဲ့ နာမ္တရားေတြက ဒီလို အေထာက္အကူျပဳၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးျပဳေနပါလားဆိုတာကို ပစၦာဇာတပစၥည္းကို ေလ့လာျခင္းျဖင့္ သိရိွႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီ ပစၦာဇာတပစၥည္းသည္ အေထာက္အကူျပဳတယ္ ဆိုတဲ့ေနရမွာ အေထာက္အကူအျပဳခံရတဲ့ ရုပ္တရားကလည္း အထင္အရွားရိွရမယ္၊ အေထာက္အကူျပဳေနတဲ့ ပစၥည္းတရားကလည္းပဲ အထင္အရွား ရိွေနရမယ္၊ ရိွေနခိုက္မွာ ေက်းဇူးျပဳေသာေၾကာင့္ အတၳိ၊ မကင္းကြာခင္ထိ ေက်းဇူးျပဳေသာေၾကာင့္ အ၀ိဂတ၊ ရုပ္နဲ႕နာမ္ ေပါင္းစပ္လို႕မရလို႕ ၀ိပၸယုတၱ၊ ႀကိဳတင္ျဖစ္ႏွင့္ေနတဲ့ရုပ္ခႏၶာကို ေနာက္မွျဖစ္လာတဲ့ စိတ္ေစတသိက္ဆိုတဲ့ နာမ္ခႏၶာေတက အေထာက္အကူျပဳလို႕ ပစၦာဇာတ၊ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ပစၥည္း ၄ မ်ဳိး ပါ၀င္ပတ္သက္ေနတယ္၊ အဓိကပစၥည္းကေတာ့ ပစၦာဇာတပစၥည္းပဲ၊ က်န္တဲ့ပစၥည္းေတြက ပါ၀င္ပတ္သက္တာပဲ။

ပစၦာဇာတလို႕ဆိုလိုက္သျဖင့္ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ၀ိပၸယုတၱ ဆိုတဲ့ သေဘာပါလာတယ္၊ ရိွခိုက္မွာ ေက်းဇူးးျပဳလို႕ အတၳိဆိုတဲ့ သေဘာလည္းပါလာတယ္၊ မကင္းကြာခင္ ေက်းဇူးျပဳတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္
အ၀ိဂတဆိုတဲ့ပစၥည္းလည္း ပါလာတယ္တဲ့၊ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ဒီသဘာ၀တရားေတြဟာ ၂၄ ပစၥည္းထဲမွာ ေဟာဒီ ပစၥယသတၱိ ၄ မ်ဳိးနဲ႕ သခၤါရဆိုတဲ့ သဘာ၀အတိုင္း အေၾကာင္းတရားေတြက ေပါင္းစပ္ၿပီး အခုလို တို႕ရဲ႕ဘ၀ အသက္ရွင္ေနၾကတာ၊ ရပ္တည္ေနၾကတာဟာ ေဟာဒီအေၾကာင္းတရားေတြ ေပါင္းစပ္ေနလို႕ ျဖစ္ေနတာပါလား အေၾကာင္းတရားေတြ မရိွေတာ့ဘူးဆိုလို႕ရိွရင္ ၿပိဳကြဲသြားမွာပါလား။
ဒီတရားေတြထဲမွာ ငါလို႕ ေထာက္ျပစရာလည္း မရိွဘူး၊ ငါ့ဟာလို႕ ေျပာစရာလည္း တစ္ခုမွ မရိွဘူးး၊ သူ႕ဟာသူျဖစ္ေနတဲ့ သဘာ၀တရားသက္သက္ပဲ၊ သုဒၶဓမၼာ ပ၀တၱႏၱိ - သဘာ၀တရားသက္သက္ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီ သဘာ၀တရားသက္သက္ကိုပဲ လူေတြက ငါဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာေနၾကတာ။

ဒါျဖင့္ ငါလို႕ေျပာတာ ရုပ္ကို ေျပာတာလား နာမ္ကို ေျပာတာလားဆိုေတာ့ ရုပ္နာမ္က တစ္ခုမွ ငါလို႕ေျပာစရာ မရိွဘူး၊ ဒါျဖင့္ ငါ့ဟာလို႕ေရာ ေျပာစရာရိွမလား၊ မရိွဘူး၊ ငါမွမရိွရင္ ငါ့ဟာ ရိွပါ့မလား၊ မရိွဘူး၊ ဒီႏွစ္ခုက ဆက္စပ္ေနတယ္၊ ငါမွ မရိွဘဲနဲ႕ ဘယ္လိုလုပ္ငါ့ဟာရိွမလဲ၊ သို႕ေသာ္လည္း ေလာကလူသားေတြက ငါ ငါ့ဟာ ဆိုတာ ဒီႏွစ္ခုနဲ႕ အသက္ရွင္ေနၾကတာ၊ အရာခပ္သိမ္းကို ငါ ငါ့ဟာနဲ႕ေနတာ။

ဒါေၾကာင့္မို႕ ျမတ္စြာဘုရားက - အဟံ မမ ပရိယု႒႒ာယီ - လူေတြဟာ ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြေပၚမွာ ငါ လို႕ဆိုတဲ့ လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးေနမႈ၊ ငါ့ဟာ လို႕ဆိုတဲ့ အထင္ေရာက္ေနမႈေတြနဲ႕ ဒီသဘာသတရားေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈခံေနရသည့္အတြြက္ေၾကာင့္ မ်က္စိလည္လမ္းမွားလို႕ အမွန္တရားကို မသိႏိုင္ၾကဘူးတဲ့၊ အဲဒီေတာ့ အမွန္္တရား သိေနရေအာင္ သဘာ၀ေတြကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္တဲ့။

သဘာ၀တရားေတြကို သဘာ၀တရားအတိုင္း ဆင္ျခင္စဥ္းစားႏိုင္မယ္ဆိုလို႕ရိွရင္ - ေလာကမွာ သတၱ၀ါဆိုတာ မရိွဘူးဆိုတာ ဟုတ္ယ္၊ သူ႕သဘာ၀အတိုင္းပဲ၊ ငါလို႕ ေျပာစရာလည္း မရိွဘူး၊ ငါလို႕ ေျပာစရာမရိွရင္ ငါ့ဟာလို႕ သိမ္းပိုက္စရာလည္း မရိွဘူး၊ ပ်က္သြားလည္း စိုးရိမ္စရာမရိွဘူး၊ ျဖစ္လာလည္း ၀မ္းသာစရာမရိွဘူး - တဲ့၊ သို႕ေသာ္ အဲဒီအေတြးေတြ မေပ်ာက္ႏိုင္ေသးသမွ် လူေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တစ္ခုခုျဖစ္ၿပီဆိုရင္ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္၊ ေကာင္းတာျဖစ္ၿပီဆိုရင္ ၀မ္းသာေနၾကတယ္၊ မေကာင္းတာျဖစ္ျပီဆိုရင္ စိုးရိမ္ေနၾကတယ္။

( မွတ္ခ်က္။ လက္ေတြပါပဲဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ အခုရက္ပိုင္းခြဲစိတ္မႈတစ္ခု ခံယူလိုက္ရေတာ့ ဘယ္လိုပဲ minor ခြဲစိတ္မႈလို႕ဆိုေပမယ့္ စိတ္မသက္သာရမႈေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးေတြ႕ၾကံဳရပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ဒါနျပဳေနတဲ့ ပ႒ာန္းတရားေတာ္မၿပီးေသးလို႕ FB ေပၚျပန္ေရာက္လာခဲ့ျပန္ပါၿပီခင္ဗ်ာ၊ ဒါလည္း အစြဲပဲျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္ေနာ္ :=) TNO )

ဘာျဖစ္လို႕ ေကာင္းတာျဖစ္ရင္ ၀မ္းသာတာလဲ၊ မေကာင္းတာျဖစ္ရင္ စိုးရိမ္ေနလဲဆိုေတာ့ အခုေျပာတဲ့အေတြးေလးေတြ မေပ်ာက္လို႕၊ ငါဆိုတဲ့ အေတြး၊ ငါ့ဟာ ဆိုတဲ့ အေတြး၊ အဲဒီအေတြးဟာ လြယ္လြယ္နဲ႕ေတာ့ ေျဖရွင္းလို႕ရမွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ လြယ္လြယ္နဲ႕ ေဖ်ာက္လို႕ရမွာ မဟုတ္ဘူး၊ အင္မတန္ ညစ္ေထးေနတဲ့ လက္ႏွီးစုတ္ဟာ တစ္ႀကိမ္ေလွ်ာ္ရံုနဲ႕ေတာ့ ေျပာင္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ဘ၀သံသရာက မည္းညစ္လာတဲ့အရာဟာ ေျပာင္ေအာင္ခြ်တ္ဖို႕ဆိုတာ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္ေပါ့။ ဒီအေတြးေလးကို ေျပာင္းဖို႕ရန္ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္။

အျမင္ေျပာင္းလို႕ မရေအာင္ သူတို႕ကလည္း ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ထားတာ၊ အ၀ိဇၨာဆိုတဲ့ ေမာဟတရားက မ်က္စိလည္ေနေအာင္ လုပ္ထားတယ္၊ ငါလို႕ထင္ေနေအာင္၊ ငါ့ဟာလို႕ ထင္ေနေအာင္ အ၀ိဇၨာက မ်က္စိလည္ေအာင္ လုပ္ထားေတာ့ မ်က္စိေတြလည္ၿပီးေတာ့ မွားယြင္းတဲ့ဒိ႒ိက ငါလို႕ ျမင္တယ္၊ တဏွာဆိုတာကလည္း ငါ့ဟာလို႕ သိမ္းပိုက္တယ္၊ အ၀ိဇၨာတို႕ တဏွာတို႕ ဒိ႒ိတို႕ဆိုတာ ဒါေတြက ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့ လူေတြရဲ႕စိတ္ကို လႊမ္းမိုးႀကီးစိုးထားသည့္အတြက္ေၾကာင့္ လူေတြဟာ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီးေတာ့ လမ္းမွန္ဆိုတာကို သိႏိုင္မလဲ၊ သဘာ၀အမွန္ကို မသိႏိုင္ဘူး၊ သဘာ၀အမွန္ကို မသိႏိုင္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ နိဗၺာန္လမ္းမႀကီးေပၚ မတက္ႏိုင္ၾကဘူး။

နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရပါလို၏ လို႕ ဆုသာ ေတာင္းေနၾကတာ သဘာ၀အမွန္ကို မသိဘူးဆိုလို႕ရိွရင္ ရဖို႕ခက္တယ္၊ ဒါက နိဗၺာန္ကို ခ်မ္းသာဆို္တဲ့ စကားလံုးနဲ႕ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ အဟုတ္ထင္လို႕ ေတာင္ေနၾကတာ၊ အမွန္ကေတာ့ လူေတြဟာ တကယ့္နိဗၺာန္အစစ္ဆိုတာကို မျမင္ရဘူး၊ မသိရဘူး၊ ခ်မ္းသာဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႕တြဲထားရင္ လူက သည္းေျခႀကိဳက္ကေလး ျဖစ္ေနတာကိုး၊ ခ်မ္းသာဆိုရင္ ခ်မ္းသာခ်င္တာကိုးေနာ္၊ အဲဒီသည္းေျခႀကိဳက္ကေလးေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကို ရ ရ ပါလို၏ လို႕ ေတာင္းေနၾကတာ။

သဘာ၀တရားေတြကို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္တာကေတာ့ အသိဥာဏ္ပဲ၊ အဲဒီ အသိဥာဏ္ဆိုတာ ဘယ္က စရတုန္းဆိုေတာ့ အခုလို တရားနာရတယ္၊ သင္ၾကားရတယ္၊ တရားနာျခင္း သင္ၾကားျခင္းျဖင့္ အသိဥာဏ္ကေလးေတြ ရလာတယ္၊ သ၀နပဋိေ၀ဓ - ၾကားနာရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ထိုးထိုးေပါက္ေပါက္ ျမင္လာတယ္၊ အဲဒီ သ၀နပဋိေ၀ဓက ေနၿပီးေတာ့ တကယ္လက္ေတြ႕က်င့္သံုးၿပီး အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆင္ျခင္ေတြးေတာ ၀ိပႆနာဥာဏ္စဥ္ေတြ ျမွင့္ၿပီးေတာ့ သမာဓိစြမ္းအားေတြ အကူအညီနဲ႕ အားထုတ္လိုက္မယ္ဆိုလို႕ရိွရင္ေတာ့ - ဘာ၀နာပဋိေ၀ဓ - ပဋိေ၀ဓ စိတ္စြမ္းအားေတြ တိုးတက္လာၿပီးေတာ့ တကယ့္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းႀကီး ျမင္သြားႏိုင္ပါတယ္တဲ့။

စ တာကေတာ့ သုတမယဥာဏ္က စရမွာပဲ၊ သုတမယဥာဏ္ ၿပီးလို႕ရိွရင္ ဘာ၀နာမယဥာဏ္ ဆိုတာလာမယ္၊ ဘာ၀နာမယဥာဏ္ လာတဲ့အခါက်ေတာ့မွ အမွန္အကန္ကို ေသခ်ာသိၿပီး မ်က္စိလည္လမ္းမွားေအာင္ ဒုကၡေပးေနတဲ့ သဘာ၀တရားေတြကို လံုး၀ရွင္းလင္းပစ္ၿပီး မဂ္ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္မွ နိဗၺာန္ဆိုတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းႀကီးျမင္
ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ပ႒ာန္းတရားေတာ္ဆိုတာ လူ႕ဘ၀ရဲ႕အေၾကာင္း သဘာ၀တရားေတြ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ဆက္စပ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚေနတယ္ဆိုတာကို ရွင္းလင္းျပတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တို႕တေတြဟာ သဘာ၀တရားေတြကို သိရိွနားလည္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကမယ္ အားထုတ္ၾကမယ္လို႕ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ ႏွလံုးသြင္းၿပီး က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေတာ္မူႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

ဣဒံ ေမ ပုညံ အာသဝကၡယာ ဝဟံ ေဟာတု။
ဣဒံ ေမ ပုညံ နိဗၺာနႆ ပစၥေယာ ေဟာတု။

…_/|\_…_/|\_…_/|\_…

Credit to Ko Thein Naing Ohn
https://www.facebook.com/notes/560530864059989/

No comments:

ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated