@font-face { font-family:'MON3 Anonta 1'; src:local('MON3 Anonta 1'),url('http://mmwebfonts.comquas.com/fonts/mon3.ttf'); } body,html,p,code,*,table,td,tr,span,div,a,ul,li,input,textarea{font-family:'MON3 Anonta 1'!important;}
ဤဆိုဒ္သို႔ လာေရာက္ေလ့လာသူမ်ား ႏွင္႔အတူတကြ ၃၁ ဘံုက်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေဝေနမ်ားစြာ သတၱဝါအားလုံး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းပါေစ ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖစ္ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိတို႕၏ ခႏၶာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ႐ြက္ေဆာင္ ႏိုင္ပါေစ ။

Saturday 13 June 2015

**နေမာ ဓမၼရာဇႆ**



နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာသမၼာသမၺဳဒၶႆ။
**နေမာ ဓမၼရာဇႆ**
* န တာဝတာ ဓမၼေရာ၊ ယာဝတာ ဗဟု ဘာသတိ။
* ေယာ စ အပၸမၸိ သုတြြာန၊ ဓမၼံ ကာေယန ပႆတိ။
* သ ေဝ ဓမၼေရာ ေဟာတိ၊ ေယာ ဓမၼံ နပၸ မဇၨတိ။
(ဓမၼပဒဂါထာ ၂၅၉)
* အေျပာမ်ားရံု၊ ႏႈတ္အာဂံု၊ အစုံရပါေစ။
* လက္ေတြ႔မပြား၊ မက်င့္ျငား၊ တရားမေဆာင္ေပ။

* တရားအႏြယ္၊ မကြယ္ရံုသာ၊ ေစာင့္ေပးကာ၊ ကုိယ့္ဟာမဟုတ္ေခ်။
* နို႔မသုံးရ၊ မခိုင္းရဘဲ၊ အခကိုယူ၊ ႏြားေက်ာင္းသူ၊ ပုံတူမွတ္ၾကေလ။
* သင္ယူနာၾကား၊ လက္ေတြ႔ပြား၊ တရားျမင္ေအာင္ က်င့္တတ္ေပ။
* စြမ္းအားတက္ေအာင္၊ တရားေဆာင္၊ အေမွာင္ကင္းစင္ေခ်။
* ေရွ႕ ေနာက္ ဆက္စပ္၊ သတိကပ္၊ ရႈမွတ္၍ သာေန။
* တရားေဆာင္သူ၊ စိတ္မပူ၊ စင္ျဖဴေအးခ်မ္းေပ။

** လူလုပ္၍ျဖစ္နိုင္ေသာ အထူးအဆန္း ဟူသမွ်တို႔တြင္ တရားသည္သာ အထူးဆန္းဆုံးျဖစ္သည္။ လူစြမ္းေကာင္းလုပ္နည္းတ္ို႔တြင္လည္း တရားသည္သာ အေကာင္းဆုံးနည္းျဖစ္သည္။ ေလာကတြင္းရွိ လူစြမ္းေကာင္းတို႔တြင္လည္း တရားျဖင့္ လူစြမ္းေကာင္းလုပ္သူသာ အစြမ္းဆုံးျဖစ္သည္။ တရားသည္ ေလာကကို အနိုင္ယူလႊမ္းမိုးဖို႔သာ ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလာကအဆိုး ေပၚလာတိုင္း ေနာက္ဆုတ္အရႈံးေပးဖို႔ တရားေပၚလာျခင္းမဟုတ္၊ တရားသည္ တစ္ခ်ဳိ႕ အဆိုးမ်ားကို အေကာင္းအျဖစ္ေျပာင္းလဲေပးသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕အဆိုးမ်ားကို ကင္းေပ်ာက္ေအာင္ ဖယ္ရွားပစ္သည္။ အဆိုးကို အဆိုးအတိုင္းလက္ခံကာ အဆိုးအတိုင္းျပန္မေပးတတ္ေခ်၊ ထိုေၾကာင့္ပင္ တရားသည္ အားကိုးစရာ ရတနာျဖစ္လာရေပသည္။
** တရားဟူသည္ စာသိ က်င့္သိ ထိုးထြင္းသိအားျဖင့္ အသိ၃-မ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အနိုင္ယူလႊမ္းမိုးနိုင္မွ တရားဟုေခၚသည္။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟအားလုံးကိုနိုင္မွလည္း ဆင္းရဲ အပူအရႈပ္အားလုံးကို အနိုင္ယူနိုင္မည္ျဖစ္သည္။ စာသိကို ပရိယတ္၊ က်င့္သိကို ပဋိပတ္၊ ထိုးထြင္းသိကို ပဋိေဝဓဟုလည္းေခၚသည္။
*စာသိ* သည္ ဆင္းရဲအပူက္ို အနိုင္ယူပုံနည္းစနစ္ျဖစ္၍ *က်င့္သ္ိ* သည္ ဆင္းရဲအပူကို နိုင္ေအာင္ လက္ေတြ႕ေလ့က်င့္ ေနျခင္းျဖစ္သည္။ *ထိုးထြင္းသိ* ကား ဆင္းရဲအပူကို တကယ္နိုင္သြားျခင္းေပတည္း။ ဆင္းရဲအပူကို တကယ္နိုင္သြားမွလည္း တကယ့္ တရားအစစ္ကို ရရွိပိုင္ဆိုင္သြားမည္ျဖစ္သည္။
မက်န္းမမာျဖစ္ေနသူသည္ **ဘီရုိထဲမွာ ေဆးဝါးအစုံရွိသည္**
ဟု ဆိရံုမွ်ျဖင့္ ေရာဂါကင္း၍ က်န္းမာလာမည္မဟုတ္ဘဲ ထိုရွိေနေသာ ေဆးဝါးထဲမွ သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္သည့္ ေဆးဝါးကို ေရြးခ်ယ္သုံးစားမွီဝဲမွသာ စြဲကပ္ေနေသာ အနာေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္း၍ က်န္းမာနိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲအပူမ်ဳိးစုံ ႀကံဳေတြ႕ေနရသူသည္လည္း စာသိ-ပရိယတ္သိ အျပည့္စုံရွိေနရံုမွ်ျဖင့္ အပူကင္း၍ ၿငိမ္းခ်မ္းလာမည္မဟုတ္ဘဲ စာသိ နည္းစနစ္အတိုင္း လက္ေတြ႔ ျဖည့္က်င့္ ႀကိဳးစား အားထုတ္မွသာ အပူကြာ၍ ခ်မ္းသာရာရႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
* ႏႈတ္တက္အာဂံုေဆာင္ကာ စာသိမ်ားစရွိ၍ သူတစ္ပါးတြက္ေဟာေျပာပို႔ခ် လမ္းညႊန္ေရးသားတတ္ရံုမွ်ျဖင့္ ဓမၼဓရ=တရားေဆာင္ ပုဂၢဳိလ္အစစ္မျဖစ္နိုင္ေသး၊ တရားအမ်ဳိး အႏြယ္အဆက္ မကြယ္ေပ်ာက္ရံု ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနရသည့္ အေစာင့္အေရွာက္ ပုဂၢဳိလ္သာ ျဖစ္ေနဦးမည္။ စာသိေလာက္မွ်ျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္တရားအစစ္ မျဖစ္န္ိုင္ေသး၊ အဖိုးအခကိုယူ၍ သူတစ္ပါးႏြားကို ထိန္းေက်ာင္းေပးေနရသူသည္ ႏြားေက်ာင္းခသာ ရမည္ျဖစ္၍ ႏြားမ်ားကို စိတ္ႀကိဳက္ခိုင္းခြင့္လည္းမရွိ၊ ႏြားမွျဖစ္ေပၚလာေသာ ႏြားနို႔ကိုလည္း ေသာက္သုံးခြင္မရွိ၊ စာသိမွ်သာရွိ၍ မ်ားစြာေဟာေျပာ ပို႔ခ် ျဖန္႔ေဝေပးေနရသူသည္လည္း လူအမ်ား၏ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းမႈေလာက္သာ ခံယူရ၍ တရားကို စိတ္ႀကိဳက္ ခိုင္းခြင့္ အသုံးခ်ခြင့္လည္းမရ၊ အလြန္ ေကာင္းမြန္သည့္ တရားအရသာကိုလည္း သုံးစြဲ ရမည္မဟုတ္။
* ပရိယတၱိဓမၼဓရပုဂၢိဳလ္ကို တရားေဆာင္အစစ္ မဟုတ္ေသးဟု ဆ္ိုျခင္းမွာ ကိုယ့္အတြက္ရည္ရြယ္၍ ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ သာသနာအတြက္ အမ်ားအတြက္ကား အလြန္အားကိုးရသည့္ * တရားေဆာင္ * ပုဂၢိဳလ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္က ပရိယတၱိသုတၾကြယ္ဝသူ ဗဟုသုတပုဂၢိဳလ္မ်ားကို * သုတဗုဒၶ * ပုဂိၢဳလ္အျဖစ္ ဂုဏ္တင္ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူခဲ႔သည္။
* ပရိယတိၱတရားေဆာင္ျဖစ္သူ မိမိအတြက္ကား စာသိမွ်ျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္မျဖစ္ေသး စာသိက္ိုအေျခခံ၍ ႏွလုံးသြင္းမွားကာ အလြဲသုံးစားလုပ္မိလွ်င္ ကႆပဘုရားရွင္ သာသနာတုန္းက ပိဋက ၃ပုံ စာခ်အေႀကာ္ဆရာေတာ္ အရွင္ကပိလက့ဲသို႔ အပါယ္သို႔ပင္ ေရာက္တတ္ပါေသးသည္။ အေရးႀကံဳလာလွ်င္ ကိုယ့္ကုိ မကယ္နိုင္ေသးပါ။
* သင္ ယူ နာၾကား စာသိမ်ားေအာင္ ႀကိဳးစား၍ က်င့္သိမ်ားေအာင္ လက္ေတြ႔ပြားကာ အားထုတ္ေပးမွ ကိုယ္ပိုင္တရားေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သးမည္။ က်က့္သိေပၚေအာင္ တိုးျမွင့္ေပးမွ တရားေဆးကို လက္ေတြ႔ သုံးစြဲရာေရာက္သျဖင့္ ကိေလသာအနာေရာဂါေပ်ာက္္မည္ ျဖစ္သည္။ လက္ေတြ႔ပြား၍ သစၥာတရားျမင္သြားလွ်င္ ထိုးထြင္းသိအျဖစ္ ေရာက္သြားနိုင္သည္။ စာသိသည္ က်င့္သိအတြက္ျဖစ္၍ က်င့္သိသည္လည္း ထိုးထြင္းသ္ိ အတြက္ျဖစ္သည္။ သစၥာကို တကယ္ျမင္၍ ပဋိေဝဓ = ထိုထြင္းသိ အဆင့္ေရာက္မွ ဓမၼဓရအစစ္ = တကယ့္တရားေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ရေတာ့သည္။ စာသိအားျဖင့္ အနည္းငယ္ တစ္ဂါထာေလာက္မွ်ကိုသာ ေလ့လာသင္ယူထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံ ပြားမ်ား အားထုတ္၍ မဂ္ဖိုလ္ရသြားလွ်င္ တကယ့္တရားေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သြားသည္။
* တရားအားလုံကို သတိျဖင့္ သတိျဖင့္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည္ျဖစ္ရကား မဂ္ဖိုလ္ရေရးကို အေရးတႀကီး ဦးစားေပးကာ သတိမျပတ္ရ႕မွတ္ေနလွ်င္လည္း ဓမၼဓရ '= တရားေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ပင္ျဖစ္သည္။ သတိမျပတ္ ရႈမွတ္ေနလွ်င္ပင္ ကိေလသာ အပူ အရႈပ္ အညစ္မ်ားကို လက္ေတြ႕ အနိုင္ယူေနၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အနည္းဆုံး ပဋိပတိၱ ဓမၼဓရ ျဖစ္ေအာင္ သတ္ိေရွ႕ထား ဥာဏ္တရားျဖင့္ ခႏၶာကို လက္ေတြ႕အသုံးခ်နိုင္မွ တကယ့္လူစြမ္းေကာင္း ျဖစ္လာနိုင္ပါလိမ့္မည္။
အရွင္သိရိႏၵာဘိဝံသ (ေယာဆရာေတာ္)
(ျမတ္ျမတ္ခိုင္ေဖ့ဘုတ္မွတဆင့္)

No comments:

ဤဆိုက္တြင္ပါ႐ွိေသာ posts မ်ားသၫ္ တျခား ဆိုက္မ်ားမွ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသၫ္။
ထို posts ပိုင္႐ွင္ မ်ား ကို ျကိုတင္ ခၢင္႔ မေတာင္း ပဲ ကူးယူခဲ႔ မိသၫ္ကို ခြင္႔လႊတ္ေပးပါရန္ အထူး ေတာင္းပန္ ပါသည္ ။

Gold price estimated