https://www.facebook.com/BuddhismBeams |
ေတာ္သလင္းလျပည့္ ဂရုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔အေၾကာင္းကို ေမးထားတာ ၾကာပါၿပီ၊
အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြ ေၾကာင့္ လျပည့္ ေန႔ကို ေက်ာ္လြန္သြားမွပဲ
ေရးျဖစ္ေတာ့တယ္၊ ငယ္စဥ္ကေတာ့ ဂရုဓမၼအခါေတာ္ေန႔ဆုိတာ သိပ္ၿပီး ထူးျခားတဲ့
ေန႔လို႔ မခံ စားခဲ့ဖူးဘူး၊ သို႔ေသာ္ သူ႔သမိုင္းေၾကာင္းကို
လိုက္ၿပီးေျခရာခံလိုက္ေတာ့မွ အစဥ္အလာေကာင္းခဲ့တဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ တေန႔
ဆုိတာကို သိခဲ့ရတယ္။
ဂရုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔ဆုိတာ ယေန႔ေခတ္မွာ ငါးပါးသီလကို မလုံၿခဳံပဲ
အစဆုံးသိကၡာပုဒ္ကုိ ခ်ိဳးဖ်က္လိုက္၊ အလယ္ က ေဖာက္ ဖ်က္ လိုက္၊ ေနာက္ဆုံးက
တခုကို လႊတ္ထားလိုက္ လုပ္ေနၾကတဲ့ လူသားမ်ား အတြက္ ေတာ္သ လင္း လျပည့္ေ န႔
ေရာ က္တုိင္း သတိရစရာ၊ အတုယူစရာ၊ လိုက္နာစရာေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္လို႔ ေနပါတယ္။
ကုရုဓမၼဇာတ္ေတာ္ ေဟာရေၾကာင္း
====================
ဗုဒၶျမတ္စြာ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါ ရဟန္းေတာ္ ႏွစ္ပါး ဟသၤာတေကာင္ကို
အေလာင္းအစားနဲ႔ သတ္ဖို႔ ႀကိဳးစား ၾကရင္း ေကာင္းကင္ပ်ံ၀ဲေနတဲ့ ဟသၤာကို
ေက်ာက္ခဲျဖင့္ လွမ္းျပစ္ေလရာ ေက်ာက္ခဲမွန္ေသာ ဟသၤာသည္ ေအာ္ဟစ္ျမည္ တမ္းရင္း
ေျမျပင္က်ၿပီး ေသဆုံးခဲ့ရတယ္။
ဒီအေၾကာင္းကို ျမတ္ဘုရား သိေတာ္မူေတာ့ ခ်စ္သားရဟန္း သင္ဟာ သာသနာေတာ္မွာ
ေနၿပီး ရဟန္း၀တ္ေန ပါလ်က္ ပါဏာတိပါတအမႈကုိ လုပ္တာ လက္ေဆာ့
ေျခေဆာ့ရွိလွပါလား၊ ဟိုေရွးေရွးတုံးက ပညာရွိေတြ က သာသနာပကာလမွာ သတ္ဖို
႔ေနေနသာသာ သီလတရားေတြကုိ အသက္တမွ် တန္ဖိုး ထား ေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့ၾကတယ္
ဆုိၿပီး ကုရုဓမၼ ဇာတ္ေတာ္ ကို ေဟာေ တာ္ မူခဲ့ပါတယ္။
ယေန႔အခ်ိန္ မွာေတာ့ ကုရုတုိင္း ဆုိတာ အိႏိၵယနိုင္ငံ နယူးေဒလီ New Delhi
ၿမိဳ႕ေတာ္ ၀န္းက်င္လို႔ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရတယ္၊ ဒါဆုိရင္ေတာ့
ကုရုတုိင္းသားေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တရားေစာင့္ခဲ့ၾက
တယ္၊လို႔ ဆုိရမ လိုပါ၊ ျမတ္ဘုရား မပြင့္ခင္ကလဲ သာသနာပကာလမွာ ငါးပါးသီလ
ၿမဲခဲ့ၾကသလို ျမတ္ဘုရား လက္ထက္ေတာ္မွာလဲ ကုရုတုိင္းသားေတြဟာ အဆင့္ျ မင့္
လာၿပီး သမထ၊ ကမၼ႒ာန္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို လက္ကိုင္ ထား က်င့္သုံးခဲ့ၾကတာမို႔
ဘုရားရွင္ က ကုရုတုိင္းကို ၾကြေတာ္မူၿပီး ခက္ခဲ နက္နဲလွတဲ့ မဟာသတိပ႒ာန
သုတ္ေတာ္ ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ဖူးတယ္၊
စာေရးသူတို႔ ဘုံေဘ ( Mumbai ) ၿမိဳ႕ကေတာ့ သီရိဓမၼာေသာက မင္းႀကီးရဲ႕
ကိုးတုိင္းကုိး႒ာ႒ သာသနာျပဳ အစီအ စဥ္ မွာ ေရွးယခင္က မဟာရ႒တုိင္း လို႔
အမည္တြင္ခဲ့ၿပီး အရွင္မဟာ ဓမၼရကၡိတမေထရ္ ဦးေဆာင္ေသာ သံဃာ ငါးပါး ၾကြေရာက္
လာကာ မဟာနာရဒဇာတ္ေတာ္ႀကီးကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ၿပီး သာသနာမ်ိဳးေစ့
ခ်ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုတယ္၊ ယေန႔ေခတ္ မွာေတာ့ Maharashatra မဟာရရွ္ထရ
ျပည္နယ္ေပါ့၊ ဘုံေဘၿမိဳ႕ပုေနး Pune ၿမိဳ႕တို႔ဟာျပည္နယ္အလယ္ပုိင္းမွာ
တည္ရွိၿပီး သီေပါ မင္းေနထုိင္ခဲ့ရာ ရတနာဂီရိ Ratnagiri ၿမိဳ႕ကေတာ့
မဟာရရွ္ထရ ျပည္နယ္ရဲ႕ အေနာက္ေတာင္ပိုင္း အစြန္အဖ်ားမွာ တည္ရွိတယ္ လို႔
ေျမပုံအေနအထားမ်ားအရ သိရပါတယ္။
ကုရုဓမၼ ဇာတ္ေတာ္
===========
ေဂါတမ ဘုရားအေလာင္း ပါရမီေတာ္မ်ားကို ျဖည့္က်င့္စဥ္ ႏုစဥ္အခါတုံးက
ကုရုတုိင္း ဣႏၵပတၱၿမိဳ႕ေတာ္ မွာ မင္းက်င့္ တရားဆယ္ပါးႏွင့္အညီ
မင္းျပဳေတာ္မူတဲ့ ရွင္ဘုရင္အျဖစ္ ထီးနန္းစိုးစံခ်ိန္မွာ ကုရုဓမၼ (
ကုရုတုိင္းသားေတြ ေစာင့္ထိန္းၾက လို႔ ကုရု ဓမၼ ) တရားဆုိတာ ျဖစ္ေပၚလာရ တယ္
လို႔ ဆုိတယ္၊
ကုရုဓမၼ ဆုိတာ တျခားမဟုတ္ပါ၊ ယေန႔လူတိုင္းေစာင့္ထိန္းေနၾကတဲ့
ငါးပါးသီလကိုပဲ ကုရုဓမၼ ( တနည္းအားျဖင့္ အခ်ိန္ ကာလေတြ ၾကာလာသည္ႏွင့္ အမွ် )
ဂရုဓမၼ ( ဂရု - လူတုိင္း တေလးတစား ေစာင့္ထိန္းသင့္ေသာ၊ ဓမၼ - ငါးပါးသီလ
တရားမ်ား ) လို႔ အဓိပၸါယ္ ေခၚဆိုရပါမယ္။
အတိတ္တခ်ိန္က ဘုရားေလာင္း မင္းျပဳေနခ်ိန္ မင္းက်င့္တရား ဆယ္ပါးနဲ႔ အညီ
အုပ္ခ်ဳပ္ေလ ေတာ့ တုိင္းျပည္ မွာ စည္ပင္ ၀ေျပာၿပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း
ရွိေနခဲ့တယ္၊ အဲဒါတင္မကပဲ ဘုရားအေလာင္း ရွင္ဘုရင္ႀကီး ဟာ ၿမိဳ႕ရဲ႕
အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၊ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ေနရာ နဲ႔ မိမိနန္းေတာ္တခါး၀ ဆုိတဲ့ ေနရာ( ၆ )
ခုမွာအလွဴဒါနကို စိတ္ႀကိဳက္လွဴဒါန္းေပးကမ္းေလ့ရွိခဲ့တယ္၊
တစ္တုိင္းျပည္လုံးလဲ ငါးပါးသီလကုိ ေစာင့္ထိန္း ၾကတယ္၊
တတုိင္းျပည္လုံးထဲမွာမွ ေအာက္ပါ ( ၁၁ ) ေယာက္ကေတာ့ သီလကို အသက္ႏွင့္
လဲၿပီးကို ထိန္း သိမ္းၾကပါသတဲ့။ အဲဒီပုဂိၢဳလ္ေတြကေတာ့ …
၁။ ဘုရားေလာင္း ဘုရင္၊
၂။ အိမ္ေရွ႕မင္းသား၊
၃။ မယ္ေတာ္ႀကီး၊
၄။ မိဖုရားေခါင္၊
၅။ မင္းအတုိင္ပင္ခံ ပုေရာဟိတ္ ပုဏၰားႀကီး
၆။ ေျမတုိင္းအမတ္ႀကီး၊
၇။ ရွင္ဘုရင္၏ ရထားထိန္းေတာ္၊
၈။ တုိင္းျပည္၏ အႀကီးဆုံး ကုန္သည္ႀကီး၊
၉။ နန္းေတာ္ တံခါးမႈး
၁၀။ တုိင္းျပည္ က်က္သေရေဆာင္ သူေ႒းႀကီး
၁၁။ ျပည့္တန္ဆာမ
အထက္ပါလူေတြကေတာ့ သီလ၀ႏၱေတြလို႔ ဆုိရမွာပါ၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိ ေတာ့
ဘုရားအေလာင္း ကုရုမင္းႀကီး ဟာ ပါဏာ တိပါတသိကၡာပုဒ္နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး တေန႔မွာ
ေရကန္ထဲကို ခဲလုံးတစ္လုံး ပစ္ခ်ရင္း ငါးေလးတေကာင္ ကို ထိမွန္သြားတာ ေသသလား
ရွင္သလား မသိရဘူး၊ အဲဒီအေၾကာင္းကုိ ေတြးၿပီး သူ႔သီလကို သံသယ ျဖစ္မိပါသတဲ့။
ျပည့္တန္ဆာမ၏ သီလေစာင့္ထိန္းပုံ
====================
ျပည့္တန္ဆာမ၏ သီလကို စမ္းသပ္လိုတဲ့့ သိၾကားမင္းဟာ တေန႔မွာေတာ့
လုလင္တေယာက္အသြင္ ဖန္ဆင္းၿပီး အသျပာ ေငြ တစ္ေထာင္ထုပ္ကုိ ေပးကာ နတ္ျပည္
ျပန္သြားခဲ့တယ္၊ စရံသတ္ထားတယ္ ဆုိတဲ့သေဘာ ထင္ပါရဲ႕၊ သိၾကားလုလင္ လာမယ့္
ရက္ကို ေမွ်ာ္ရင္းေမွ်ာ္ရင္းနဲ႔ ေစာင့္ထိန္းေနခဲ့တယ္၊ ဘယ္သူက
လာေခၚသည္ျဖစ္ေစ မလုိက္ပါဘူး တဲ့၊ ၃ ႏွစ္တိတိ ၾကာတဲ့ အခါမွာေတာ့ အသျပာ
၁ေထာင္လဲ ကုန္ၿပီ၊ စားစရာလဲမရွိ ဆင္းရဲလာတဲ့အ ခါမွာ တရားသူႀကီးဆီ သြားၿပီး
အက်ိဳး အေၾကာင္း ေျပာျပေတာ့ ၃ ႏွစ္အတိုင္းအတာဆုိရင္ လုံေလာက္ပါၿပီ၊
ေစာင့္မေနပါနဲ႔ေတာ့ လို႔ ဆုံးျဖတ္ေပးလိုက္တယ္၊
ဒီေတာ့ ေနာက္လူ အသစ္ကို လက္ခံမယ္ လို႔ ၀န္ခံလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ
တုိက္တုိက္ဆိုင္ဆုိင္ သိၾကားမင္းက ေပၚလာၿပီး သီလကို စမ္းသပ္လိုတာေၾကာင့္
ဒီလို လုပ္ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း တတိုင္းျပည္လုံးကို တရားေဟာၿပီး ျပည့္တန္ဆာမ
အိမ္ကိုလဲ ေရႊေငြ စတဲ့ ရတနာ ၇ ပါးနဲ႔ ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ၿပီး
နတ္ျပည္ျပန္သြားခဲ့တယ္၊ ဒီေနရာမွာ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးေလးက သူ႔သီလကို သံသယျဖစ္မိ
တာက ေစာေစာက လူသစ္ကို လက္ခံမိတာ ကို စိတ္ထဲမွာ တနဳံ႕နဳံ႕နဲ႔
မေပ်ာ္ရႊင္ပါဘူး တဲ့။ ကုရုဓမၼအေၾကာင္းကို ေျပာရင္းနဲ႔ လိုရင္း ကို
မေရာက္နုိင္ ျဖစ္ေနမိပါတယ္၊ ေဖာ္ျပခ်င္တာက သူတို႔ရဲ႕ငါးပါး သီလကုိ
အေလးထားပုံေတြကို ရိပ္မိေစလိုတာေၾကာင့္ တင္ျပ လိုက္တာပါ၊ ရွိေစေတာ့ …
တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ကုရုတိုင္းနဲ႔ မနီးမေ၀း က ကာလိဂၤတုိင္း ဒႏၱပုရ
ၿမိဳ႕မွာလည္းပဲ ကာလိဂၤရွင္ဘုရင္ႀကီး အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္၊ သူတို႔
တုိင္းျပည္မွာေတာ့ မုိးေခါင္တဲ့ ေဘး ဆုိးႀကီး က်ေနတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ၾကာေနၿပီ၊ မုိးေခါင္ေလေတာ့ သီးႏွံ ေတြလဲ မျဖစ္ထြန္းပဲ တုိင္းသူျပည္သားေတြ
စားရမဲ့ ေသာက္ရမဲ့ အငတ္ေဘး ဆုိက္လာျပန္တယ္၊ အငတ္ေဘး ဆိုက္ရုံ မကပဲ လူေတြ
မသန္႔မရွင္းျဖစ္ၿပီး အနာေရာဂါေတြ ထူေျပာလာၿပီး ကူးစက္တတ္တဲ့
ေရာဂါကပ္ဆိုးႀကီး ေရာက္လာျပန္ေရာ ..
ဒီေတာ့ တုိင္းသူျပည္သားေတြက ကာလိဂၤဘုရင္ႀကီးဆီ အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပၿပီး ..
ဒီလို တတိုင္းျပည္လုံး ကပ္ဆုိက္ေနခ်ိန္မွာ အရွင္မင္းႀကီး ဒါန သီလေတြ
မ်ားမ်ားျပဳၿပီး (၇) ရက္တိတိ ဥပုသ္ေစာင့္ပါက မိုးရြာပါလိမ့္မယ္ လို႔
ေလ်ာက္ၾကတယ္၊
အဲဒီလို ေစာင့္ေသာ္လည္း မုိးမရြာေလေတာ့ ေနာက္တဖန္ ကုရုတုိင္းမွာ အဥၨန၀ဏၰ
မဂၤလာဆင္ေတာ္ႀကီး ရွိတယ္၊ သူတို႔ ဆီကို ဆင္ေတာ္အလွဴခံၿပီး သယ္လာခဲ့ရင္
မုိးရြာနုိင္ပါတယ္ လို႔ ဆုိျပန္တယ္၊ ဒီလို လုပ္ေပမယ့္ အဆင္မေျပျပန္ဘူး၊
ဇာတ္ေတာ္ကုိ အက်ဥ္းခ်ဳံးရလ်င္ ေနာက္ဆုံးမွာ ကုရုတုိင္းသားေတြ
ေစာင့္ထိန္းၾကတဲ့ ငါးပါးသီလကို ေရႊေပလႊာမွာ ကူးယူ ေစကာ ကာလိဂၤတုိင္းသူ
ျပည္သားေတြ အားလုံး ေစာင့္ထိန္းၾကမွ မုိုးေလ၀သေတြ မွန္လာၿပီး
တတိုင္းျပည္လုံးသာယာ၀ေျပာစည္ပင္ လာခဲ့ တယ္၊ တတိုင္းျပည္လုံး အသက္ခ်မ္းသာရာ
ရခဲ့ၾကတယ္ လို႔ ဆုိပါတယ္။
ဇာတ္ေတာ္ ႏွင့္ သဘာ၀ေဘးဒဏ္မ်ား သုံးသပ္ခ်က္
==============================
ဤေနရာတြင္ ယခုလို ဆုတ္ကပ္ကာလႀကီးထဲမွာ မုိးေလ၀သ မမွန္တာ၊ ေကာက္ပဲ
သီးႏွံမ်ား မေအာင္ျမင္တာ၊ ေလမုန္ တုိင္း နာဂစ္မုန္တုိင္း၊ ဆူနာမီ စတဲ့
သဘာ၀ေဘးဒဏ္ေတြဟာ လူေတြ တရားပ်က္ အက်င့္သီလ ပ်က္စီးေနတာနဲ႔ လည္း
သက္ဆုိင္ေနတယ္ လို႔ ေကာက္ခ်က္ဆြဲနုိင္ပါတယ္၊ စာေပမ်ားမွာေတာ့ လူေတြ
တရားပ်က္လာၿပီ ဆုိရင္ ေကာင္းကင္က ပုံမွန္ သြားလာေနၾကတဲ့ ၿဂိဳလ္ နကၡတ္ ၾကယ္
တာရာ စတာေတြလဲ လမ္းေၾကာင္း မမွန္ေတာ့ဘူး၊ သူတို႔ လမ္းေၾကာင္း
ေျပာင္းသြာေတာ့ ေလမတုိက္သင့္ပဲ တုိက္တယ္၊ မုိးမရြာသင့္ပဲ ရြာခ်ၿပီး
ေရႀကီးတဲ့ဒုကၡ၊စတာေတြ ႀကဳံရတယ္၊ မိုးက ရြာသင့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မရြာျပန္ေတာ့
ကမၻာႀကီး ပူေႏြးလာတာမ်ိဳး၊ အိုဇုန္းလႊာ ပါးလာတယ္၊ ေပါက္လာတယ္ ဆုိတာမ်ိဳး၊
ေနာက္ဆုံးမွာ သဘာ၀မီး ေတာင္ႀကီးေတြ မၾကာခဏ ေပါက္ကြဲလာတာမ်ိဳးေတြကုိ
လူသားေတြမွာ ေနရာတုိင္း ခံေန ၾကရတယ္။
ဘာသာေရး ရႈေထာင့္ တခုတည္းကေန သုံးသပ္ရမည္ဆုိလ်င္ လူေတြ တရားပ်က္၊
အက်င့္သီလပ်က္စီးကာ အကုသိုလ္ ေတြ မ်ားမ်ား လုပ္ေလေလ၊ အဲဒီေဒသ ေနရာ
တုိင္းျပည္ေတြမွာ သဘာ၀ေဘးဒဏ္ေတြကုိ မၾကာခဏ ခံရေလေလလို႔ ဆုိရ မလို ျဖစ္ေ န
တယ္၊ အခုလဲ ကာလိဂၤတုိင္းသားေတြ သီလၿမဲကာတရားေစာင့္ၾကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းမိုးေလ၀သ
မွန္လာတာ ဟာ သက္ရွိလူသားမ်ားနဲ႔ သက္မဲ့ကမၻာႀကီးတုိ႔ ဆက္စပ္မႈရွိေနတယ္ဆုိတာ
သက္ေသပါပဲ၊ ဒါဟာ ဗုဒၶစာေပမ်ားကို ေထာက္ ၿပီး ကိုယ့္ဘာသာ သုံးသပ္ၾကည့္ မိတာ
သက္သက္ပါ၊ အျခား မျမင္နုိင္ေသာ သဘာ၀ ေရေျမအေနအထား စတဲ့ အခ်က္ ေတြလဲ
ရွိေကာင္း ရွိနုိင္ပါလိမ့္မယ္၊ ( ဥပမာ- ဂ်ပန္နုိင္ငံတခုလုံး
သဘာ၀ငလ်င္ေၾကာေပၚမွာ တည္ရွိေနတယ္ ဆုိတာက ေတာ့ ယေန႔ေခတ္
ပစၥဳပၸန္အေနအထားေတြလဲ အမ်ားႀကီး သက္ဆုိင္တယ္လို႔ ဆုိရပါမယ္ )
ဇာတ္ေတာ္ ေပါင္းခန္းမွာေတာ့ …
ဂါထာ ။ ။ ဂဏိကာ ဥပၸလ၀ဏၰာ၊ ပုေဏၰာ ေဒါ၀ါရိေကာ တဒါ၊
ရဇၨဳဂါေဟာ ကစၥာယေနာ၊ ေမာဂၢလာေနာ ေဒါဏမာပေကာ၊
သာရိပုေတၱာ တဒါ ေသ႒ိ၊ အနုရုေဒၶါ စ သာရထိ၊
ျဗဟၼေဏာ ကႆေပါ ေထေရာ၊ ဥပရာဇာ နႏၵပ႑ိေတာ၊
မေဟသီ ရာဟုလမာတာ၊ မာယာေဒ၀ီ ဇေနတၱိယာ၊
ကုရုရာဇာ ေဗာဓိသေတၱာ၊ ဧ၀ံ ဓာေရထ ဇာတကံ။
အထက္ပါ ကုရုဓမၼ ဇာတ္ေတာ္၌ပါေသာ ျပည့္တန္ဆာမသည္ ဘုရားရွင္သာသနာေတာ္၌
တန္ခိုးအရာတြင္ ဧတဒဂ္ ရာထူးရရွိေသာ ဥပၸလ၀ဏၰာ ဘိကၡဳနီမ ျဖစ္လာသည္ ( သံသရာ
ေၾကာက္စရာ ေကာင္းပုံက ျပည့္တန္ဆာမေတာင္ ျဖစ္ခဲ့ဖူး သတဲ့ )
အရွင္ပုဏၰ ရဟႏၱာ မေထရ္သည္ ထုိအခါက တံခါးမႈး၊
အရွင္မဟာကစၥည္းမေထရ္သည္ ထုိအခါက ေျမတိုင္းအမတ္ႀကီး၊
အရွင္ေမာဂၢလာန္မေထရ္သည္ ထုိအခါက အႀကီးဆုံး ကုန္သည္ႀကီး၊
အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ ထုိအခါက သူေ႒းႀကီး၊
အရွင္အနဳရုဒၶါသည္ ထုိအခါက ရထားထိန္း၊
အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးသည္ ထုိအခါက ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားႀကီး၊
အရွင္နႏၵ မေထရ္သည္ ထုိအခါက အိမ္ေရွ႔မင္းသား၊
ယေသာ္ဓရာ သည္ ထုိအခါက မိဖုရားေခါင္ႀကီး၊
မယ္ေတာ္မာယာ တျဖစ္လဲ သႏၱဳႆိတနတ္သားသည္ ထုိအခါက ကုရုမင္းႀကီး၏ မယ္ေတာ္၊
ေဂါတမဘုရားရွင္သည္ ထုိအခါက ကုရုမင္းႀကီး အျဖစ္ျဖင့္ သံသရာက်င္လည္ခဲ့ဖူးသည္။
ဤျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေတြးမိသည္ကား ကုရုဓမၼအေၾကာင္းေဖာ္ျပေသာ ဤဇာတ္ေတာ္ကုိ
ဘုရားရွင္သည္ ေတာ္သလင္း လျပည့္ေန႔ တြင္ ေဟာခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယင္းေန႔ကို ဂရုဓမၼ
အခါေတာ္ေန႔ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ေလသလား၊ ေနာက္တခ်က္အ ေနျဖင့္
ကာလိဂၤတုိင္းသားတို႔အား ငါးပါးသီလ ကို ေရႊေပလႊာတြင္ ေရးကူးေစကာ
ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔တြင္ ေပးခဲ့ေလ ေသာေၾကာင့္ ကုရုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔
ဂရုဓမၼအခါေတာ္ ေန႔ဟု သတ္မွတ္ ေခၚဆုိခဲ့ေလသလား ေတြးေတာစရာပင္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ ဇာတ္ေတာ္ထဲတြင္ ဘုရားအေလာင္း ကုရုမင္းႀကီးသည္
လျပည့္ေန႔ ( ၁၅ ) ရက္ေခၚ ပႏၷရသီ ဥပုသ္ေန႔၌ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ အလွဴေပးရန္
ပရိသတ္အၾကား လာေရာက္စဥ္ ကာလိဂၤတိုင္းမွ ပုဏၰားမ်ားအား ငါးပါးသီလ ကို
ေရႊေပလႊာ မွာ ေရးကူးေစသည္ ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ ဒုတိယအခ်က္ကို ေထာက္ေသာအားျဖင့္
ဂရုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ တာ ေသခ်ာသေလာက္ ရွိေပသည္။
အခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္ ေတာ္သလင္းလျပည့္ ဂရုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔သည္ ကိုယ္က်င့္သီလ
moralityမ်ား၊ ဂုဏ္သိကၡာ characters ပိုင္း ဆုိင္ရာမ်ား ပ်က္ရြင္းေနေသာ
ယေန႔ေခတ္ အခါႀကီးတြင္ ေတာ္သလင္း လျပည့္ေန႔ ကို ေရာက္တုိင္း လူသားမ်ားအား
အက်င့္သီလမ်ား အားေကာင္းေစဖုိ႔၊ ငါးပါးသီလ၊ ရွစ္ပါးသီလ စတာေတြကို တေလးတစား
ေစာင့္ထိန္း ၾကေစဖို႔ ဘုရား အေလာင္း ကုရုမင္းႀကီးက သတိေပးေနသည္
သတိေပးခဲ့သည္ ဟုပင္ ဆုိခ်င္ပါေတာ့သည္။
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )
Date .15.Sep.2011
စာညႊန္း။ ။ ကုရုဓမၼဇာတက၊ ဒုကနိပါတ္၊
ဇာတကအ႒ကထာ ဒုတိယအုပ္။
................................
No comments:
Post a Comment