(၁)
ဘုရားရွင္သည္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူျပီးခါစ
အပါလသတၱာဟ၌ စံေတာ္မူေနစဥ္ "ရုိေသက်ိဳးႏြံရမည့္သူ မရွိဘဲ ေနသည္မွာ
ဆင္းရဲလွ၏။ မည္သူ႔ကို အရုိအေသအက်ိဳးအႏြံ ျဖစ္ရပါမည္နည္း"ဟု
စဥ္းစားၾကံစည္မိေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ဘံုသံုးပါးကို သဗၺညဳတ
ေရႊဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ျဖန္႔ၾကက္ ဆင္ျခင္ ၾကည့္ရူေသာအခါ ဘုရားရွင္ထက္ သီလ၊
သမာဓိ၊ ပညာ၊ ၀ိမုတၱိဂုဏ္ သာလြန္သူကို မေတြ႕ရေပ။ ထုိအခါ ဘုရားရွင္သည္ "ငါသည္
မိမိထုိးထြင္း၍ သိျပီးေသာ တရားကိုသာလွ်င္ အရိုအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ ေနရမူ
ေကာင္းေလစြ"ဟု အၾကံအစည္ ျဖစ္ေတာ္မူေလသည္။
ဤသို႔အားျဖင့္ တရားေတာ္သည္ပင္လွ်င္ ဘုရားရွင္၏ အေလးအျမတ္ ရုိေသရာျဖစ္ခဲ့သည္မွာ ထင္ရွားလွေပသည္။
တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ျဒပ္ကား ၾကီးမားလွေပစြ။
(၂)
တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ျဒပ္ကား ၾကီးမားလွေပစြ။
(၂)
ဘုရားရွင္သည္ သတၱသတၱာဟ လြန္ေျမာက္ျပီး
ရက္ငါးဆယ္ျပည့္၍ အဇပါလေညာင္ပင္ရင္း၌ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ ထုိင္ေနစဥ္၌လည္း
စိတ္အၾကံတစ္ခု ျဖစ္ေတာ္မူျပန္၏။
"ငါကိုယ္ေတာ္တုိင္ သိျမင္ခဲ့ရေသာ သစၥာေလးပါး
တရားအစုသည္ လြန္စြာသိႏုိင္ခဲလွ၏။ ျငိမ္းခ်မ္းလွ၏။ မြန္ျမတ္လွ၏။
သိမ္ေမြ႕လွ၏။ အက်င့္မွန္ကို က်င့္ၾကံေသာ ပညာရွိတုိ႔သာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္၏။
သတၱ၀ါအေပါင္းသည္ အာရုံငါးပါး၊
ကာမဂုဏ္တရားတုိ႔ႏွင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ေန၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္
အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္စပ္ေနသည့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို သိျမင္ႏုိင္ဖုိ႔ ခက္လွ၏။
ထုိ႔ထက္ ကိေလသာတုိ႔ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ နိဗၺာန္ကို သိျမင္ႏုိင္ဖုိ႔ ပိုခက္၏။
ဤမွ် နက္နဲလွေသာ တရားတုိ႔ကို ေဟာၾကားသည့္အခါ
ကၠေျႏၵမရင့္က်က္ေသာ နတ္၊ လူတုိ႔ နာၾကား၍ မသိျမင္၊ နားမလည္ႏုိင္လွ်င္
ငါဘုရားအတြက္ ပင္ပန္းရုံသာ ရွိခ်ိမ့္မည္"
ဤသည္မွာ တရားေတာ္၏ တန္ဖိုးကို သဗၺညဳတ
ေရႊဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ သိျမင္နားလည္ေသာ ဘုရားရွင္၏ တန္ဖိုးထားမူပင္တည္း။
သို႔ေသာ္ မဟာကရုဏာရွင္ပီပီ၊ အခ်ိန္က်သည့္အခါ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါ
အနႏၵတို႔အား တရားေရေအးကို ေလးဆယ့္ငါး၀ါ ကာလပတ္လံုး
မျပတ္တုိက္ေကြ်းခဲ့သည္သာ။ တရားေတာ္၏ တန္ဖိုးကား ၾကီးမားလွေပစြ။
(၃)
(၃)
ႏွင္းမူန္ႏွင္းေငြ႕တုိ႔ၾကားမွာပင္ နႏၵမေထရ္၏
တရားေဟာသံသည္ လြင့္ပ်ံလာ၏။ ဘုရားရွင္သည္ နႏၵမေထရ္ တရားေဟာၾကားရာ
ဆြမ္းစာေဆာင္ဆီသို႔ ညီေတာ္ အာနႏၵာႏွင့္အတူ ၾကြျမန္းေလသည္။
ေဆာင္းႏွင္းမူန္ေတြ ရုိက္ခတ္ေနသျဖင့္ ဆြမ္းစားေဆာင္ တံခါးေတြ ပိတ္ထား၏။
ဟေနေသာ တံခါးမၾကီး၏ တံခါးႏွစ္ခ်ပ္ၾကားမွ အရွင္နႏၵမေထရ္၏ အသံတစ္ခုတည္း
ထြက္ေပၚေနျခင္းမွာ ပရိသတ္၏ တရားအေပၚ စူးစိုက္မူ မည္မွ်ၾကီးမားသည္ကို
ေဖာ္ျပေနသည္။
ညီေတာ္ အာနႏၵာက ဆြမ္းစားေဆာင္တြင္းသို႔ ဟေနေသာ
တံခါး၀မွ ၀င္ရန္ ဘုရားရွင္ကို ေလွ်က္ထားလုိက္သည္။ ဘုရားရွင္သည္ ခႏၶာ၀န္၏
ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ကို သည္းခံေတာ္မူကာ တရားကို ဆက္နာေနသည္။ ညဥ္႔ဦးယံ
ျပီးဆံုးသြားျပီ။ ဓမၼကထိက နႏၵမေထရ္၏ တရားကား အဆံုးမသတ္ေသး။ ညီေတာ္ အာနႏၵာက
နားေတာ္မူပါရန္ ေလွ်ာက္ထားေသာ္လည္း ဘုရားရွင္က ျငင္းပယ္ေတာ္မူသည္။
ညဥ္႔လယ္ယံသို႔ ေရာက္လာသည္။ နႏၵမေထရ္၏ တရားပြဲကား
မျပီးဆံုးေသး။ အျပင္တြင္ ေဆာင္းႏွင္းခါးေတြ ရုိက္သျဖင့္ ဘုရားရွင္၏
သကၤန္းေတာ္တို႔ပင္လွ်င္ စုိစြတ္လာေခ်ျပီ။ ဘုရားရွင္၏ ကိုေတာ္သည္ပင္လွ်င္
ေအးစိမ့္ထံုက်ဥ္လာေခ်ျပီ။ နႏၵမေထရ္ကား တရားေဟာ ေကာင္းေနဆဲ။ ဘုရားရွင္ကလည္း
တရားနာ၍ ေကာင္းေနဆဲ။
မုိးေသာက္ယံသို႔ ေရာက္လာသည္။ အေရွ႕ဘက္တြင္
ေရာင္နီေတြသမ္းလာျပီ။ ထုိအခါမွ နႏၵမေထရ္တရားပြဲကား ျပီးဆံုးသြားသည္။
ဘုရားရွင္ ဆြမ္းစားေဆာင္အတြင္းသို႔ ၾကြျမန္း၀င္ေရာက္လာမွ နႏၵမေထရ္သည္
ျပင္ပေဆာင္းႏွင္းဒဏ္ၾကားတြင္ တစ္ညလံုးသည္းခံေတာ္မူကာ တရားနာေနခဲ့သည့္
ဘုရားရွင္၏စိတ္ဓာတ္ကို သိရသည္။
ထိုအခါ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို တန္ဖိုးထား
ျမတ္ႏုိးတတ္ပံု၊ သူတစ္ပါး တရားေဟာ အရွိန္ပ်က္မွာစိုး၍ ဆြမ္းစားေဆာင္
အတြင္းမ၀င္ဘဲ ျပင္ပမွ တရားနာခဲ့ပံု၊ တရားႏွင့္ ပတ္သက္၍
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တုိင္ တပည့္သား ရဟန္းသံဃာအေပၚ ခ်ီးျမွင့္ပံု၊
ကိုယ္ေတာ္တုိင္ တရားေတာ္ကို ေဖာ္ထုတ္၍ စတင္ေဟာၾကားသူ ျဖစ္ခဲ့ပါလ်က္
သူတစ္ပါး ေဟာၾကားသည္ကို တေလးတစား နာခဲ့သည္အထိ တရားအေပၚ၌အေလးအျမတ္ျပဳပံု၊
တရားဟူသည္ သူ႔တရား၊ ငါ့တရားမရွိ၊ သဘာ၀တရား သက္သက္သာ ျဖစ္သည္ဟု ဘုရားရွင္က
စိတ္ဓာတ္ႏွင့္လုပ္ရပ္ တြဲ၍ သက္ေသျပသြားခဲ့ပံုတုိ႔ကို နႏၵမေထရ္သည္ ဆင္ျခင္
ေတြးဆမိသြားသည္။
"တံခါးအျပင္ဘက္တြင္ ဘုရားရွင္ ရွိေနမွန္း သိပါက
ဤမွ်ေလာက္ ေဟာျပ၀ံ့မည္ မဟုတ္ပါဘုရား"ဟု နႏၵမေထရ္က ေလွ်ာက္ထားလုိက္သည္။
ဘုရားရွင္က ျပံဳးေတာ္မူေလသည္။
တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တုိင္ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူခဲ့ပါလား။
တရားေတာ္၏ဂုဏ္ေက်းဇူးကား "အႏူိင္းမဲ့"ေလစြ။
(၄)
တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တုိင္ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူခဲ့ပါလား။
တရားေတာ္၏ဂုဏ္ေက်းဇူးကား "အႏူိင္းမဲ့"ေလစြ။
(၄)
အပၸမာဒ ဓမၼရသ မဂၢဇင္းတြင္ အႏူိင္းမဲ့
ေဟာစဥ္တရားမ်ား ေရးသား ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူေနေသာ ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိက
(ေရႊပါရမီေတာရ)ကို တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကို
အႏူိင္းမဲ့ေဟာစဥ္တရားတစ္ခုအျဖစ္ ေရးသားခ်ီးျမွင့္ေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားမည္ဟု
စိတ္ကူးေနစဥ္မွာပင္ အိမ္သို႔ ဖိတ္စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာသည္။ "တရားပြဲဖိတ္စာ"။
ေခတ္စကားႏွင့္ဆုိရေသာ္ ဖိတ္စာက အပ်ံစား။
အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)၏ အထူးတရားပြဲ တဲ့။ က်င္းပမည့္ ေနရာက
စမ္းေခ်ာင္းျမိဳ႕နယ္၊ ေအာင္ခ်မ္းသာ ရပ္ကြက္၊ သီရိမဂၤလာလမ္းရွိ
ကံျမင့္ေက်ာင္းတုိက္။ ၂၈-၃-၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ည (၇)နာရီ။
ဖိတ္စာက ေရာင္စံု ကြန္ပ်ဴတာဒီဇုိင္း၊ "ဆရာေတာ္၏
ေထရုပၸတၱိအက်ဥ္း"ပါသည္။ "ဆရာေတာ္ဆႏၵ"ပါသည္။ ျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္
ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးသည့္ ၾကာပြင့္ၾကီးသည္ ငြားငြားစြင့္စြင့္ ပြင့္လန္းလ်က္
ဖိတ္စာအေပၚတြင္ အထင္းသား။ ဆရာေတာ္၏ ဆႏၵသံုးခ်က္ကို ဖတ္လိုက္မိသည္။
(၁) ေလာကမွာ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာနဲ႔ တရားဓမၼခ်မ္းသာလုိ႔ ခ်မ္းသာႏွစ္မ်ိဳးရွိတဲ့အထဲက တရားဓမၼခ်မ္းသာနဲ႔ပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ခ်င္တယ္။
(၂) လူ႔ဘ၀ထက္ ရဟန္းဘ၀က အမ်ားအက်ိဳးကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖဴျဖဴစင္စင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္တယ္။
(၃) မိဘေက်းဇူးကို အျမတ္ဆံုးနည္းနဲ႔ ဆပ္ခ်င္တယ္။
(၂) လူ႔ဘ၀ထက္ ရဟန္းဘ၀က အမ်ားအက်ိဳးကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖဴျဖဴစင္စင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္တယ္။
(၃) မိဘေက်းဇူးကို အျမတ္ဆံုးနည္းနဲ႔ ဆပ္ခ်င္တယ္။
ဆရာေတာ္သည္ သူ႔ဆႏၵပါအတုိင္း သူကိုယ္တုိင္
ျဖည့္ဆည္း က်င့္ၾကံေဆာင္ရြက္ေနျပီတည္း။ ကြ်န္ေတာ္က ဆရာေတာ္ကို အေ၀းမွ
အားက်ၾကည္ညိဳေနရသည္။ ယခင္တေလာက ဆရာေတာ္ တစ္ပါးတည္း ဧကစာရီေတာရေဆာက္တည္ရာ
သထံုျမိဳ႕၊ ေကလာသေတာင္၊ ေရႊပါရမီေတာရေက်ာင္းသို႔
ကြ်န္ေတာ္လုိက္သြားခဲ့မိေသးသည္။ ေန႔ပရိယတ္၊ ညပဋိပတ္အလုပ္ႏွင့္ တစ္ပါးတည္း
ေတာရေဆာက္တည္ေနေသာ ဆရာေတာ္၏ လက္ရွိ ဘ၀ေနမူပံုစံကို ၾကည္ညိဳအားက်မိခဲ့ရသည္။
ဆရာေတာ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ထူးျခားတုိက္ဆုိင္စြာ
ေမြးရက္၊ ေမြးလ တစ္ထပ္တည္း တူေနပါသည္။ ဇန္န၀ါရီ (၉)ရက္ဖြားမ်ား ျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္က ဆရာေတာ္ထက္ (၁၀)ႏွစ္တိတိေစာျပီး ေမြးပါသည္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆရာေတာ္ထက္ ကြ်န္ေတာ္က အသက္ (၁၀)ႏွစ္ၾကီးသည္ဟု
ဆုိႏုိင္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ အသက္ဟူသည္ မေသမီအတြင္း သည္ဘ၀အတြက္
ရရွိထားေသာ ကိန္းဂဏန္း အေရအတြက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဘာမွ်လုပ္၍ မရပါ။
တကယ့္တန္ဖိုးအစစ္မွာမူ အသိဥာဏ္ပညာသာ ျဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္က ၁၉၉၅-၉၆ ပတ္၀န္းက်င္ေရာက္မွ ဘုရားရိပ္၊ တရားရိပ္၊ သံဃာရိပ္ကို အျပီးတုိင္ ခုိလူံဖုိ႔ စိတ္ကူးေပၚလာခဲ့သည္။
ကြ်န္ေတာ္က ၁၉၉၅-၉၆ ပတ္၀န္းက်င္ေရာက္မွ ဘုရားရိပ္၊ တရားရိပ္၊ သံဃာရိပ္ကို အျပီးတုိင္ ခုိလူံဖုိ႔ စိတ္ကူးေပၚလာခဲ့သည္။
ထုိအခ်ိန္တြင္ ၁၉၈၄-ခုႏွစ္ ကတည္းက (၁၀)တန္း
ေျခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ျပီးေနာက္ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ႏွစ္ျဖာ
ၾကိဳးစားက်င့္ၾကံလာခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္က ကြ်န္ေတာ့္ထက္စာလွ်င္
အသက္အရြယ္(ဂဏန္းနံပါတ္အားျဖင့္) ၁၀-ႏွစ္ ေစာသည္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။
သို႔ေၾကာင့္လည္း ကြ်န္ေတာ္သည္ ဆရာေတာ္၏ သီလဂုဏ္၊
သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္တုိ႔ကို "လာျခင္းေကာင္းေသာ ဧည့္သည္" ေဆာင္းပါးျဖင့္
ေဖာ္ထုတ္ေရးသားမိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထိုေဆာင္းပါးေရးစဥ္က ဆရာေတာ္သည္
သဒၶမၼရံသီရိပ္သာ၌ သီတင္းသံုးေနစဥ္ကာလ ျဖစ္ပါသည္။ ရိပ္သာမွေန၍
ကြ်န္ေတာ့္အိမ္သို႔ ဆြမ္းစားၾကြခဲ့ေသာ အေျခအေနေလးကို ျပန္သတိရမိေနေသးသည္။
ကြ်န္ေတာ္ေရးသားခဲ့ေသာ "ျငိမ္းခ်မ္းေသာစိတ္ျဖင့္ မျငိမ္းခ်မ္းေသာ
အာရုံမ်ားကိုျဖတ္ေက်ာ္ျခင္း" စာအုပ္၌ ဆရာေတာ္က ကြ်န္ေတာ့္အတြက္
အမွာစာေရးသား ခ်ီးျမွင့္ေပးခဲ့သည္ကိုလည္း ျပန္လည္သတိရေနမိပါသည္။
ေမြးေန႔တူ၊ အာရုံတူ၊ ၀ါသနာတူ၊ ဦးတည္ရာတူသျဖင့္
စိတ္ခ်င္းဆက္သြယ္၊ ေမတၱာဓာတ္ေတြ အျပန္အလွန္ ႏြယ္ယွက္ခဲ့ၾကပါသည္။
ဆရာေတာ့္တရားပြဲကို ကိုယ္တုိင္တစ္ခါမွ် မနာခဲ့စဖူး၊ သည္တစ္ခါေတာ့
တရားပြဲသို႔ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြား၍ ေရွ႕ဆံုးမွ နာၾကားမည္ဟု
အားခဲထားလုိက္မိသည္။
ကာေလန ဓမၼႆ၀နံ၊ ဧတံမဂၤလမုတၱမံ
(အခါအခြင္သင့္တိုင္း တရားနာျခင္းသည္ မဂၤလာတစ္ပါးျဖစ္သည္)ဟု (၃၈)ျဖာ
မဂၤလာတရားတြင္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားခဲ့သည္။ ဓမၼႆ၀နကုသိုလ္ဟူသည္ ရခဲေပစြ။
တရားနာျခင္းသည္ မဂၤလာတရားကို ျဖစ္ေစပါလား။
တရားေတာ္၏ စြမ္းအားကား ျမင့္မားလွေပစြ။
(၅)
၂၈-၃-၂၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ညခ်မ္း။
တရားနာျခင္းသည္ မဂၤလာတရားကို ျဖစ္ေစပါလား။
တရားေတာ္၏ စြမ္းအားကား ျမင့္မားလွေပစြ။
(၅)
၂၈-၃-၂၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ညခ်မ္း။
စမ္းေခ်ာင္းျမိဳ႕နယ္၊ ေအာင္ခ်မ္းသာရပ္ကြက္၊
သီရိမဂၤလာ၊ လမ္းသို႔ ေရာက္သည္။ တရားပြဲက်င္းပရာ ဓမၼသဘင္ကို သည္မွ်အထိ
ခမ္းနားစြာ ပူေဇာ္ျပင္ဆင္ထားလိမ့္မည္ဟု မထင္မိခဲ့။ သီရိမဂၤလာ လမ္းထိပ္တြင္
တရားပြဲ ေရာင္စံုဆုိင္းဘုတ္ၾကီးေတြက ဟည္းေနသည္။ ဖိတ္စာထဲကအတုိင္း ဆရာေတာ္၏
ေထရုပၸတၱိအက်ဥ္း၊ ဆရာေတာ္၏ ဆႏၵတို႔ကို ဆုိင္းဘုတ္ၾကီးမ်ားျဖင့္ ေရးထားသည္။
မုခ္ဦးအေပါက္၀တြင္ "ဓမၼာစရိယ၊ ပထမေက်ာ္ ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)၏ အထူးတရားပြဲ စာတန္းၾကီးက ဆြဲေဆာင္မူအျပည့္။
သီရိမဂၤလာလမ္းထဲတြင္ ကံျမင့္ေက်ာင္းတုိက္ရွိသည္။
လမ္းထိပ္ႏွင့္ ေက်ာင္းတုိက္သည္ အတန္ငယ္ လွမ္းသည္။ ကိုက္(၅၀၀)ေလာက္ေ၀သည္။
မုခ္ဦး၀လမ္းထိပ္မွ ကံျမင့္ေက်ာင္းတုိက္ထိ လမ္းဘယ္ညာတြင္ မီးေခ်ာင္း၊
မီးလံုးေတြ အစီအရီ ထြန္းညွိထားသည္။ ရာဇမတ္ေတြ ကာျပီး ထီးျဖဴေတြလည္း
စိုက္ထားသည္။
သည္ အျပင္အဆင္ အားလံုး၏ အလွဴရွင္မွာ
ေရႊသံလြင္ကုမၸဏီမိသားစုဟု သိရသည္။ သီရိမဂၤလာလမ္းသည္ မုခ္ဦး၀ ၀င္သည္ႏွင့္
ေအးခ်မ္းတည္ျငိမ္မူက ဆီးၾကိဳေနသည္သို႔ ရွိသည္။
ကံျမင့္ေက်ာင္းတုိက္အ၀သို႔ ေရာက္ေသာအခါ
တာ၀န္ရွိသူေတြက ပ်ဴငွာေသာအျပံဳးမ်ားျဖင့္ ဆီးၾကိဳေနသည္။
တရားပြဲတာ၀န္ယူက်င္းပသူ ေဒါက္တာလူေမာ္၊ ေဒါက္တာေအးေက်ာ္တုိ႔အဖြဲ႕က
ဆီးၾကိဳမိတ္ဆက္ေပးသည္။ ကိုတင္ထြဋ္ႏွင့္ ကိုလြင္ဦးတို႔ကို ေတြ႕ရျပန္ျပီ။
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရွိ ခမ္းနားၾကီးက်ယ္လွေသာ
တရားပြဲမွန္သမွ်၌ ကိုတင္ထြဋ္ႏွင့္ ကုိလြင္ဦးတုိ႔ကို ေတြ႕ရစျမဲ။ သူတို႔သည္
ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ၾကီး တရားပြဲမွမဟုတ္၊ အျခားေသာ ဆရာေတာ္မ်ား၏
တရားပြဲမ်ားတြင္လည္း တရားပြဲ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ အားတက္သေရာ
ေဆာင္ရြက္ၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
သူတုိ႔သည္လူအမ်ား ဓမၼႆ၀နကုသိုလ္ ရေစရန္အတြက္
သူတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္မ်ားကို ဓမၼဒါနအျဖစ္ အရင္းျပဳ၍ ေ၀ယ်ာ၀စၥကုသိုလ္
ယူေနၾကျခင္းပင္။ သူတို႔ကို ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ကုသိုလ္စိတ္ေၾကာင့္
အျမဲရႊင္လန္းတက္ၾကြေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သူတစ္ပါး အက်ိဳးေဆာင္ရြက္လိုေသာ
သူတို႔၏ ေစတနာမွာ သူတို႔၏ မ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ အထင္းသားေပၚလြင္ေနသည္။
သူတို႔ကို ျမင္လုိက္ရသည္ႏွင့္ သူတုိ႔ထံမွ ဓမၼပီတိလူိင္းေတြကို
ထိေတြ႕ခံစားလုိက္ရသလို ရွိသည္။
ကံျမင့္ေက်ာင္းတုိက္ ေအာက္ဘက္တြင္
(၃၆)လက္မခန္႔ရွိ တိဗီြၾကီးတစ္လံုး ခ်ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ယခင္အၾကိမ္
တရားပြဲ ဗြီဒီယိုအေခြကို ထုတ္လႊင့္ျပသေနသည္။ တရားပြဲမက်င္းပမီ၊ ဆရာေတာ္
ၾကြမလာမီ ေရာက္ႏွင့္ျပီးေသာ ပရိသတ္မ်ားကို တရားႏွင့္မိတ္ဆက္ေနသည့္သေဘာ။
သည္ေန႔ တရားပြဲႏွင့္ပါဆုိလွ်င္ သည္
ေက်ာင္းတုိက္တြင္ တရားပြဲမ်ား က်င္းပခဲ့သည္မွာ (၁၂၆)ၾကိမ္ ရွိခဲ့ေပျပီ။
ဆရာေတာ္ေပါင္းစံုသည္ သည္ေက်ာင္းတုိက္ ဓမၼသဘင္ ဓမၼပလႅင္ေပၚမွ တစ္ဆင့္
တရားေဒသနာေပါင္းမ်ားစြာ ေဟာၾကားခဲ့ျပီးေပျပီ။ စီစဥ္သူတို႔ကလည္း
စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကျပီ ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ကား ယခုမွပင္ ေရာက္ဖူးေတာ့သည္။
ကိုယ့္အျဖစ္ကို ကိုယ္ၾကည့္၍ ဘာမဆုိ အားမရ ျဖစ္မိသည္။
တရားေဟာ ပလႅင္အနီး ေရွ႕ဆံုးနားတြင္
ေနရာယူလုိက္သည္။ ထီးျဖဴသံုးလက္ေအာက္မွ တရားေဟာပလႅင္သည္ ေငြေရာင္ေတြ
တဖိတ္ဖိတ္လက္ေနသည္။ စံပယ္ပန္းေတြက တရားေဟာပလႅင္ ပတ္လည္တြင္ ျဖဴေဖြးႏူးအိစြာ
ေနရာယူလ်က္။
ဘုရားခန္းထဲရွိ ေက်ာက္ဆင္းတု
ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္မွာ ပလႅင္ထက္၌ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ သီတင္းသံုးကာ
ကၠေျႏၵရင့္က်က္စြာျဖင့္ ျပံဳးေတာ္မူေနသည္။ ဘုရားခန္းအတြင္း ဘယ္ညာ
ပန္းအိုးၾကီးမ်ားဘုရားခန္းအျပင္ဘက္ ဘယ္ညာ ပန္းအိုးၾကီးမ်ားမွာ
တင့္တယ္လွေပသည္။ စီစဥ္သူတို႔၏ သဒၶါတရား ၾကီးမားပံုမွာ
ပန္းအိုးျပင္ဆင္ထားပံုႏွင့္ပင္ သိသာလွပါသည္။
ျဖန္႔ၾကက္အာရုံျပဳေနမိေသာ စိတ္တုိ႔ကို
ျပန္လည္စုဆည္ရသည္။ ဆရာေတာ္ၾကြလာသည္အထိ တရားကို ႏွလံုးသြင္းေနလုိက္မိသည္။
ည(၇)နာရီသာသာကေလးတြင္ ဆရာေတာ္ၾကြလာေလသည္။ အသံခ်ဲ႕စက္မွ
ေျဗာသံအဖြင့္တီးလံုးကို ဖြင့္ထားေပးသည္။ ဆရာေတာ္ၾကြလာသည့္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္
ဖူးေျမာ္ဦးခိုက္ေနေသာ တရားနာပရိသတ္တုိ႔၏ သဒၶါတရားကို လွမ္းေတြ႕ေနရသည္။
ဆရာေတာ္သည္ သက္ေတာ္ ငယ္လင့္ကစား
က်င့္ၾကံေဆာက္တည္ေနေသာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဂုဏ္တုိ႔ေၾကာင့္
ကၠေျႏၵရင့္က်က္တည္ျငိမ္လွသည္။ ေတာရေဆာက္တည္ေနေသာေၾကာင့္လား မသိ။ ဆရာေတာ္သည္
သိသိသာသာ ပိန္က်သြားသည္။ ခႏၶာကိုယ္သြယ္လ်သြားသျဖင့္ ၾကည့္ရသည္မွာ ပို၍
ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရွိလွပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္သည္ အရုိးေပၚ အေရတင္ခႏၶာကိုယ္ျဖင့္
သာသနာေဘာင္အတြက္ စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္သြားေတာ္မူခဲ့ေသာ မင္းကြန္း
တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို သတိရလုိက္မိသည္။
သာသနာေတာ္အတြက္ ၾကီးမားေသာ ၀ီရိယျဖင့္
ရြက္ေဆာင္ၾကိဳးပမ္းေတာ္မူသြားခဲ့ၾကသည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားသည္ ခႏၶာကိုယ္ကို
မငဲ့ေတာ့။ ခႏၶာကိုယ္ေပၚ ကပ္ျငိလာသည့္ ေရာဂါေ၀ဒနာတုိ႔ကိုလည္း ေရွ႕တန္းတင္
ႏွလံုးသြင္း မေနေတာ့။ သာသနာေတာ္အတြက္ အသက္ကို မငဲ့ၾကေတာ့ျပီ မဟုတ္ေလာ။
ဤသို႔ေသာ သာသနာ့အာဇာနည္ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးေတြသည္
ဆရာေတာ့္ထံ၌အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာေနျပီလားဟု
ကြ်န္ေတာ္ေတြးၾကည့္ေနမိသည္။
သံဃာစင္ထက္၌ ထုိင္ကာ ဘုရားကို ၀တ္ျပဳေနပံု၊
တရားေဟာပလႅင္ေပၚသို႔ လွမ္းတက္ပံု၊ သကၤန္းကို အစအနသိမ္း၍ တရားေဟာရန္
ျပင္ဆင္ေနပံုတုိ႔ကို အမွတ္သတိျဖင့္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ေနေသာ ဆရာေတာ္ကို
ၾကည့္ရူၾကည္ညိဳေနမိသည္။
ဆလိုက္မီးေတြထိုးထားေသာ ေရႊေရာင္ပလႅင္ထက္မွာ
ဆရာေတာ္ထုိင္လ်က္ သီတင္းသံုးေနပံုမွာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဆရာေတာ္၏
ဥပဓိရုပ္အဆင္းမွာ ၾကည္လင္ပီသသလို၊ ဆရာေတာ္၏ ဥပဓိရုပ္အဆင္းမွာလည္း
ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းလွသည္။
"ဒီေန႔ ေဟာမယ့္တရားက ရေလလိုေလ၊ ဒါေပမဲ့ တဒဂၤေလးေတြဆုိတဲ့ တရားျဖစ္ပါတယ္"
"ဒီေန႔ ေဟာမယ့္တရားက ရေလလိုေလ၊ ဒါေပမဲ့ တဒဂၤေလးေတြဆုိတဲ့ တရားျဖစ္ပါတယ္"
တရားေတာ္၏ ေခၚေဆာင္ရာေနာက္သို႔
ကြန္ေတာ္လုိက္ပါသြားမိသည္။ ကာမဂုဏ္ဟူသည္ ခ်မ္းသာပါသလား။ တရားအာရုံသည္သာ
ခ်မ္းသာအစစ္ေပတကား။ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ အလုိတြင္ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာ ဟူေသာ
အစြဲအမွတ္ေတြ ရွေနသည္။ အရိယာတို႔၏ အျမင္တြင္မူ "ကာမဂုဏ္ဆင္းရဲ"ဟု
မွတ္ထင္သည္။ တရားသည္သာလွ်င္ ခ်မ္းသာအစစ္ ျဖစ္ေလသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ကာမဂုဏ္၏ အျပစ္ေတြကို တစ္ဆစ္ခ်င္း
ေဖာ္ထုတ္ျပသည္။ အေထာက္အထား ပံုျပင္ေတြပါသည္။ အေတာမသတ္ႏိုင္ေသာ ေလာဘ၏
သဘာ၀ကို လွစ္ဟ ေဖာ္ထုတ္သည္။ ေလာဘေၾကာင့္ ရေအာင္လုပ္လုိ႔ ရလာျပန္ေတာ့လည္း
ခဏေလးပါလား၊ တဒဂၤေလးပါလားဟု ဆရာေတာ္က သံေ၀ဂဥာဏ္တင္၍ သံုးသပ္တင္ျပသည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္တြင္ -
"ဦးပဥၥင္းက တရားေဟာေနတယ္ ဆုိေပမယ့္
တစ္ဖက္မွာလည္း ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ျပန္နားေထာင္ေနတာပါပဲ၊ တရားနာပရိသတ္ထဲမွာ
ဦးပဥၥင္းကုယ္တုိင္လည္း ပါေနတာပါပဲ။ တရားဆိုတာက ဘယ္သူမွ်
ကိုယ္ပိုင္မရိွိပါဘးူ။ ဘုရားရွင္ ေတြ႕ရွိခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကို
တစ္ဆင့္ျပန္ေျပာေနၾကတာပါ"
သည္စကားၾကားရေသာအခါ ကြ်န္ေတာ့္ရင္ထဲ အတုိင္းမသိ ပီတိျဖစ္မိသည္။
သည္စကားၾကားရေသာအခါ ကြ်န္ေတာ့္ရင္ထဲ အတုိင္းမသိ ပီတိျဖစ္မိသည္။
သူ႔တရား၊ ငါ့တရား၊ စည္းျခား၊ နယ္ျခား၊ အစြဲမ်ား
မရွိျခင္သည္ပင္လွ်င္လည္းေကာင္း၊ မူလတရားပိုင္ရွင္
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ ေက်းဇူးတရားမ်ားကို တရားေတာ္မွတစ္ဆင့္
ျပန္လည္ေအာက္ေမ့ျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ျငိမ္းေအးမူ၏ အေျခခံ အေၾကာင္းမ်ား
ျဖစ္ပါသည္။
တရားေတာ္သည္ ျငိမ္းေအးလွေပစြ။ လြတ္ေျမာက္မူအတြက္ လမ္းျပအမွန္ ျဖစ္ေပစြ။
(၆)
တရားေတာ္သည္ ျငိမ္းေအးလွေပစြ။ လြတ္ေျမာက္မူအတြက္ လမ္းျပအမွန္ ျဖစ္ေပစြ။
(၆)
အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္သည္
ကံျမင့္တရားပြဲမ်ားသို႔ ေန႔စဥ္ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ မတ္လ (၃၁)ရက္ တိပိဋကဓရ
(ေယာ) ဆရာေတာ္၏ ေန႔တြင္သာ သြားေရာက္ၾကည္ညိဳ နာၾကားႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္
ကံျမင့္တရားပြဲ က်င္းပေရးအဖြဲ႕က တိပ္ေခြႏွင့္ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းေတြေပး၍
ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ၾကည္ညိဳသဒၶါပြား၍ မဆံုးႏုိင္။ တရားေခြမ်ားမွ တစ္ဆင့္
ဓမၼႆ၀န ကုသိုလ္ေတြ ရရွိ၍ မဆံုးႏုိင္။
မတ္လ (၃၁)ရက္ေန႔ သီတဂူဆရာေတာ္၏
အျမတ္ဆံုးဥစၥာႏွစ္ပါး (သီလႏွင့္ပညာ) ေဟာေျပာခ်က္သည္ ရင္ထဲသို႔
အလင္းတန္းမ်ား ျဖန္႔၀င္လာသည့္ႏွယ္။ တိပိဋကဓရ (ေယာ) ဆရာေတာ္၏
"ကိုယ္ပိုင္အလုပ္ ဥစၥာထုပ္" တရားေတာ္၏ ေရအလ်ဥ္သည္လည္း ရင္ထဲေအးျမ၍ မဆံုး။
ယခု ဤေဆာင္းပါးေရးသားေနခ်ိန္တြင္ တိပိဋကဓရ
ဆရာေတာ္အရွင္သုမဂၤလာလကၤာရ(Ph.D)ႏွင့္ တိပဋကဓရ (ေရစၾကိဳ) ဆရာေတာ္
အရွင္၀ါယာမိႏၵာဘိ၀ံသတို႔၏ တရားေခြမ်ားကို ႏွလံုးသြင္း နာၾကားေနဆဲ
ျဖစ္ပါသည္။
သည္အထဲတြင္ ကြ်န္ေတာ့္ဘ၀ထဲသို႔ စီး၀င္လာေသာ
တရားအဆံုးအမတစ္ခုမွာ ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ၏ "ရေလလိုေလ၊
ဆင္းရဲေလ၊ စြန္႔ေလခ်မ္းသာသည္"ဟူေသာ တရားေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။ သည္အဆံုးအမသည္
တုိသေလာက္ အဓိပၸာယ္မွာ နက္ရူိင္းလွေပသည္။ တဏွာေလာဘကို စြန္႔ႏုိင္သူတုိ႔၏
အျပီးတုိင္ခ်မ္းသာသြားၾကပံုတုိ႔ကို ဘုရားရွင္ႏွင့္ တပည့္သား
ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တုိ႔က သက္ေသျပသြားခဲ့ၾကျပီ ျဖစ္ပါသည္။
ယခု ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္အတြင္း၀ယ္ ဘုရားရွင္၏
တပည့္သားသံဃာေတာ္တုိ႔သည္ ဘုရားရွင္ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ ၀ိနည္းမ်ားအတုိင္း
တရားေတာ္မ်ားကို လက္ဆင့္ကမ္းအေမြ အျဖစ္ ထိန္းသိမ္းေနၾကဆဲ ျဖစ္ပါသည္။
သံဃာေတာ္မ်ားမွာ တစ္ဆင့္ တရားေတာ္မ်ားကို ၾကည္ညိဳနာၾကားခြင့္ရပါသည္။
တရားေတာ္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ ဘုရားရွင္ကို ဖူးေတြ႕ခြင့္ရပါသည္။ သရဏံဂံုသံုးပါးသည္ ရင္ထဲ၌ ျဖစ္တည္လာ၏။
သံဃာေတာ္မ်ားမွာ တစ္ဆင့္ တရားေတာ္မ်ားကို ၾကည္ညိဳနာၾကားခြင့္ရပါသည္။
တရားေတာ္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ ဘုရားရွင္ကို ဖူးေတြ႕ခြင့္ရပါသည္။ သရဏံဂံုသံုးပါးသည္ ရင္ထဲ၌ ျဖစ္တည္လာ၏။
သို႔အတြက္ တရားေတာ္မ်ား နာယူႏုိင္ရန္ တရားပြဲမ်ား က်င္းပေပးေသာ
ကံျမင့္ေက်ာင္းတုိက္ ဥပ႒ာကအဖြဲ႕၏ ေစတနာသဒၶါတရားကိုလည္း
ေလးစားၾကည္ညိဳရပါသည္။
သည္မွ တစ္ဆင့္ ကူးစက္ကာ အပၸမာဒ ဓမၼရသ မဂၢဇင္း တစ္ႏွစ္ျပည့္သည့္အခါ
အပၸမာဒအထူးတရားပဲြမ်ား က်င္းပရန္ကြ်န္ေတာ့္တြင္ စိတ္ကူးမ်ား
အစပ်ိဳးမိေပျပီ။
ျမန္မာျပည့္ အႏွံ႕အျပား ေနရာေဒသ အသီးသီးတြင္ "တရားနဲ႔ ပနံတင့္၊
အမ်ားရဲ႕ကံျမင့္"ကဲ့သို႔ ဓမၼႆ၀နကုသိုလ္ယူ အထူးတရားပြဲမ်ား ေပၚေပါက္လာပါေစ။
ကံျမင့္ အထူးတရားပြဲမ်ားကို အားက်၍ မိမိတုိ႔ ေနရာဌာန အသီးသီးတြင္
တရားေရဖ်န္း ဓမၼပန္းမ်ား လန္းဆန္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကပါေစဟု
ဆုေတာင္းေနမိပါေတာ့သည္။
ျမသန္းစံ (၁၄.၄.၂၀၀၀)
ေရႊပါရမီေတာရ ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက “ၾကာလုိလူ” စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment